EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Panamský kanál jako prubířský kámen nové americké zahraniční politiky

 21. 01. 2025      kategorie: Události      134 komentářů

S příchodem Donalda Trumpa do úřadu se mění celkové politické a bezpečnostní klima prakticky po celém světě. Trump veřejně oznámil své ambice získat do americké správy nové oblasti, jako je Grónsko, Kanada nebo Panama. Zatímco s prvními dvěma jmenovanými to bude poměrně složité, Panama a její nenahraditelný průplav, jsou pro Ameriku z vojenského hlediska snadným soustem. Právě zde se ale současně ukáže, jaké uspořádání světa je Trump ochoten akceptovat.

1Foto: Americká invaze do Panamy | Wikimedia Commons / Public domain

Redaktor listu New York Times David Sanger položil na tiskové konferenci v Mar-a-Lago na začátku ledna Donaldu Trumpovi otázku, jaké má plány s Panamským průplavem. Trump mu odpověděl: „Podívejte, Panamský průplav je pro naši zemi životně důležitý. Provozuje ho Čína. A Panamský průplav jsme dali Panamě my. Nedali jsme to Číně, jenže oni toho zneužili.“ Na další otázku, kdy se Sanger ptal, zda může vyloučit použití síly, Trump odpověděl jednoduše „Ne“.

Jaká jsou ale fakta? Průplav skutečně postavili Američané, byť je pravdou, že první práce začali v 19. století Francouzi, kterým se podařilo dokončit přibližně třetinu kanálu, než projekt zkrachoval. Američané ho za obrovských nákladů a také ztrát na životech dokončili a učinili z něj nenahraditelnou námořní spojnici mez Atlantikem a Pacifikem. 

Není ovšem pravda, že průplav spravují Číňané, jak tvrdí Trump. Průplav nadále spravuje Panama, která za proplutí lodí vybírá poplatky.  Čínské společnosti jako Landbridge Group či hongkongská CK Hutchison Holdings ovšem provozují přístavy na obou koncích průplavu. Navíc Čína masivně investuje v oblasti Latinské Ameriky, Panamu nevyjímaje. Není náhoda, že když byl kanál v roce 2016 rozšířen a slavnostně otevřen, první lodí, která jím proplula, byla čínská nákladní loď. Vliv Číny v oblasti je nepochybný, což dělá pochopitelně vrásky Američanům. Experti hovoří o tom, že panamská vláda si bude muset vybrat mezi masivními čínskými investicemi nebo dobrými vztahy s Američany. Donald Trump se však rozhodl, že na Panamu přitlačí a dá jí jasně najevo, že na výběr vlastně nemá.

Američané už jednou v podobné situaci byli. V 80. letech minulého století vládl v již nezávislé Panamě Manuel Noriega, což byl klasický diktátor jihoamerického střihu. Falšoval volby, potíral opozici a kšeftoval s drogami. Nic z toho Američanům nijak zvlášť nevadilo, ovšem Noriega nabral časem vyloženě protiamerický kurz a vystupoval vůči svým patronům krajně nepřátelsky. Obě země nakonec přerušily diplomatické styky, Noriega vyhlásil, že je s USA ve válečném stavu, načež George H. W. Bush poslal do země 27 tisíc vojáků. Panamské síly byly početně slabší a neměly šanci dlouho vzdorovat. Noriega byl zatčen a zbytek života strávil v různých vězeních. V Panamě měli Američané svá vojska až do roku 1999. 

Donald Trump se zřejmě domnívá, že může udělat to samé. Pošle do země vojáky, vezme si průplav do své správy a vyžene Číňany nebo alespoň výrazně utlumí jejich aktivity. Je to jako sebrat pěšce na šachovnici, žádný velký problém. Nedá se očekávat, že by se bránila samotná Panama nebo že by snad za ní nějak bojovaly okolní země. Možná někdo bude protestovat, možná v OSN padne nějaká ta rezoluce, ale to není nic, z čeho by si měl Trump dělat hlavu. Oproti jiným jeho ambicím, jako je získání Grónska, by Panama byla v podstatě jednoduchou záležitostí.

Problém je ovšem jinde. Pokud Trump skutečně přistoupí k anexi průplavu případně celé Panamy, změní se tím zásadně paradigma, ve kterém se Amerika jako světová velmoc pohybuje. Místo hlavního protektora současného světového řádu postaveného na suverenitě států a nedotknutelnosti jejich hranic se posune k vidění světa jakožto sférám vlivu jednotlivých velmocí. Už nyní se začíná objevovat názor, že Trump již není izolacionista, ale že jeho současnou doktrínou je spíše expanzionismus. To si ostatně myslí i na začátku zmiňovaný David Sanger, jeden z největších odborníků na Bílý dům. „Představa Donalda Trumpa o Americe je, že na prvním místě bude méně izolacionismu 30. let a více expanzionismu 90. let 19. století. To je období, kdy McKinley a poté Teddy Roosevelt obsadili Filipíny a Spojené státy dostaly Guam. USA tehdy převzaly další území včetně Portorika. Čelíme zde tedy Donaldu Trumpovi, který uvažuje o návratu do éry, kdy USA měly výrazné expanzivní ideály,“ řekl Sanger v rozhovoru pro National Public Radio.

Jestli je tato premisa pravdivá, pak Trump bude mít vidění světa velmi podobné tomu, jaké má ruský prezident Vladimir Putin. Pro Trumpa bude v takové situaci velmi obtížné usilovat o nějakou zásadnější ochranu Ukrajiny, pokud sám bude realizovat své expanzivní ambice. Je jedno, jaké budou jeho pohnutky, jestli za nimi budou obavy z Číny nebo ekonomické aspekty, Rusové budou vždy říkat: Podívejte, jste stejní jako my. A budou mít v podstatě pravdu, i kdyby k obsazení Panamy či jiného území došlo rychle a nekrvavě. 

Pokud už by skutečně nastal tento scénář, bylo by lepší, aby k odstoupení Panamského průplavu nebo Grónska došlo dohodou a nikoliv vojensky. Protože pak by se skutečně světové pořádky začaly hroutit a už by zřejmě neexistovala síla, která by mohla tento rozklad zastavit. Panama bude lakmusovým papírkem, jak se budou věci dále vyvíjet.

Zdroj: npr.org, atlanticcouncil.org

 Autor: Tomáš Chalupa

Komentáře

Šebesta

23. 01. 2025, 08:42

Autor má pravdu. Je to prubiřský kámen americké politiky. Bylo by celkem zajímavé kdyby se Trump a Putin dohodli na mírové dohodě o Ukrajině bez evropské části NATO a ty podmínky by musel odsouhlasit i Zelensky a Trump by na oplátku po Putinovi chtěl podporu při obsazení Panamy ? Zní to to jako scifi ale dnes je možné vše. V každém případě by byla zajimavá reakce našich válečných štváčů v Česku i evropské části NATO kdyby Trump se rozhodl obsadit panamský průplav silou ? Co by na to řekli naší natovští odborníci ? NATO je obranná aliance,která řeši spory mírovou cestou. Je to asi stejná lež jako že přepadení naší zem v 68 byla " bratrská pomoc ". Nezakonné bombardování Srbska a přepadení Iráku v roce 2003 bez mandátu OSN nebo i jiné agrese některých států NATO jsou důkazem že to je LEŽ JAKO VĚŹ !

Pepík Knedlík

23. 01. 2025, 08:34

Co ten Donald vlastně nařídil?
Třeba tohle:
Označení drogových kartelů za teroristické organizace, což znamená, že proti nim může být nasazena armáda.
Vystoupení ze světové zdravotnické organizace WHO.
Zrušení bezpečnostní prověrky pro 50 pracovníků tajných služeb, kteří v roce 2020 podepsali dopis, v němž tvrdili, že zapomenutý počítač Huntera Bidena je ruská dezinformace, a prověření souvisejících činů členů tajných služeb.
Pozastavení veškeré zahraniční pomoci na 90 dní a její analýza.

Slavoslav

23. 01. 2025, 07:32

nehehe, akurat si pzoeram rusacky clanok o severokorjeskych gulometoch vo vyzbroji rusakov

a v komentaroch tam rusaci placu,z e ci uz rusakovo nema ani dost gulometov ked musia tahat na bojisko zastarany srot co uz vyradila z aktivnej vyzbroje aj severokorejska armada

Šebesta

23. 01. 2025, 08:44

Tak pozeraj a neplač

Slavoslav

23. 01. 2025, 08:52

ahoj vlastizradna stetka, ja rozhodne neplacem,z e rusak uz musi aj lahke pechotne zbrane tahat z koreje ktora im posiela srot ktory uz ani ona aktivne nepouziva

Šebesta

23. 01. 2025, 09:19

Fotze nepláčeš ale článek není o Rusku ale o americké politice k Panamě. Neumíš číst ?

Pepík Knedlík

23. 01. 2025, 09:20

Šebesta
Tentokrat zasah na komoru. :thumbsup:

Slavoslav

23. 01. 2025, 09:51

Knedlik

a ty ako byvaly profesionalny vojak co hovoris na to, ze rusak musi nasadzovat na fronte severokorejske gulomety? Pritom sa bavime o zastaranom Type 73. Lebo zatial to podla reakcie stetky vypada, ze ten zasah bol na jeho komoru

Šebesta

23. 01. 2025, 10:00

No FOTZE .Rusáci šetří své vojáky. Přesto to bohužel pro Ukrajinu vypadá bledě a stále prohráva a zda se že lepší to nebude. Možná tvoje přítomnost i odborná by pomohla. Zvaž to ! Navíc budeme ušetření zde těch nesmyslů co tu píšeš.

Slavoslav

23. 01. 2025, 10:07

jasne stetka, v ramci setrenia svojich vojakov ich posiela do utokov na civilnych ziguli vyzbrojenych zastaranym gulometom ktory uz ani severna koreja nema vo vzybroji

Pepík Knedlík

23. 01. 2025, 10:17

Slavo
Ja nevidím problém u "starých" zbraní. Ani nevim jaky typy používají, ale i kulomet Maxim dokáže zabijet. Vzpomínám na tankovy kulomet sgmt a neměl chybu a kolik let uplxnulo od jeho výroby?

Slavoslav

23. 01. 2025, 10:23

Pepik

nepytam sa ci stara zbran dokaze zabijat, ale co to podla nazoru profesionalneho vojaka znamena ked stat zacne miesto modernych zbrani ktorym net analoga a udajnemu statusu supervelmoci zasobovat svojich vojakov tymto:

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3le2zqagx3s2u

zabery z nasadenia

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3le2zqah5wk2u

pripadne ergonomicky nevhodnym tazkym a celkovo podradnym gulometom voci tomu co ma rusak oficialne zavedeny v armade

https://topwar.ru/257796-severokorejskij-pulemet-v-zone-svo-pervye-vpechatlenija.html

a ze sa provizornou vyrobou obrnencou uz chvali aj priamo rusacka armada

https://x.com/NOELreports/status/1876353779177763090

Slavoslav

23. 01. 2025, 10:25

stetka potom moze vysvetlit ako nasadenie tychto prostriedkov prospieva k setreniu rusackych zivotov

Czertik

22. 01. 2025, 21:01

rexik

muzu mit dotaz ? rad tu puses jak volici pravice sou hloupejsi nez volici levice.
tak me vysvetli onen paradox - jak je teda mozne, ze mesta ovladana leicaky maji obecne daleko vyssi kriminalitu nez mesta ovladana pravicaky ?
kdyz ti levicaci sou dle tebe chytrejsi.

Slavoslav

22. 01. 2025, 13:05

a dalsia dobra sprava pre Hafana

rusak dokazal predat dlhopisy na finnacovanie rozpoctu za smiesnych 17% rocneho výnosu. mozno by ich vyslo vhodnejsie pozicat si u úžerníkov a dostali by lepsi urok

Azor

22. 01. 2025, 15:46

Slavoslav.

"rusak dokazal predat dlhopisy na finnacovanie rozpoctu za smiesnych 17% rocneho výnosu"

A proč to píšete mě?
Kdo že to prodává?5.kolona vám nic neříká?Ani ta jejich úroková míra a i to jak si stojí rubl k dolaru?
Čí to je práce?Kdo že tu ženušku chválí?Ruský lid? A nebo ti na západě viz MMF.
To není politické rozhodnutí,že ne?

Slavoslav

22. 01. 2025, 16:01

hafane

lebo ty si tu pisal o nejakych bezcennych papieroch. a predava to rusak, aby mal z coho platit svoje vydavky. to by mohol aj blby cokel pochopit

Slavoslav

22. 01. 2025, 09:27

nehehe TRUMP:

Nevylucujem uvalenie dalsich sankcii na rusakovo ak si Putin nesadne za jednaci stol. Pan Zelensky chce mier, ale na to treba dvoch!

kde je stetka? ze by mi zopakoval ako chce rusak mier a len Zelensky odmieta rokovat

Pepík Knedlík

22. 01. 2025, 11:36

Slavo
Ono je jedno kolik sankcí bude. Podstatný je začít jednat o miri. Mír na východě je to slovo, který pred nedávném bylo zakázaný a proukrajinský dementi nejen v Česku verili ve vítězství banderovcu.
Komik možná chce jednat, ale jeho požadavky co by poraženýho státu Rusko smete ze stolu. Nevím kde ovšem bereš ty svy sny.
Poslední info zní takto: * Trump na devadesát dní zmrazil veškerou zahraniční pomoc.
V dokumentu, který Trump podepsal, se píše, že „průmysl a byrokracie zahraniční pomoci Spojených států nejsou v souladu s americkými zájmy a v mnoha případech se s americkými hodnotami neslučují“. Poskytování pomoci tak „destabilizuje světový mír propagováním myšlenek, které jsou přímým opakem harmonických a stabilních vnitrostátních a mezistátních vztahů, v cizích zemích“, cituje server Ukrajinska pravda*.

Slavoslav

22. 01. 2025, 12:05

Knedlik

lenze podla toho vyjadrenia nechce jednat prave Vovka a v case ked rusi sturmuju do utoku na ziguli miesto BVP ktore dosli by som o vyhre rusaka pochyboval

to je ta kvalitka informacii ktore mas. Toto stopnutie sa netyka vojenskej podpory pre UA

https://www.politico.eu/article/donald-trump-foreign-aid-freeze-war-in-ukraine-weapons/

Pepík Knedlík

22. 01. 2025, 12:31

Slavo
No vidíš a ted si vyber :rofl: osobně jsou mi ty dva rusáci u prdele tj. Voloďa a Vláďa.

Slavoslav

22. 01. 2025, 12:47

knedlik

ja si nemusím vyberať, dokazem si overit informacie vez toho, aby som na prvu dobru skakal na kazdu chujovinu ;)

jj, viem, ze su ti u prdele. preto sa tu tak vytesujes z kazdej informacie v prospech rusaka

Czertik

22. 01. 2025, 15:39

knedle

coze ? co t vadi na banderovcich ? vzdyt ti vyznavali velmi podobnou ideologii jako tvoji milovani nackove. nebo u nich je problem v tom, ze to byly slovane a proto je neuznavas ?
jen cistou nemeckou rasu ?

jak si prisel na to, ze slo mir na ukrajine bylo zakazane slovo???? jedine co bylo "zakazane" byl mir dle putinovych diktatorskych pozadavku.
a proc si myslis ze je ukrajina porazena ?
to jak rusove v posledni dobe vrhaji do boje jen pechotu hodne ukazuje.

Pepík Knedlík

22. 01. 2025, 15:40

Slavo
Mam radost, že skončí do vlezdoprdele ukačkum. Jestli Rusko ziska celou nebo část je jejich boj, malorusko vs velkorusko.
Diky idiocii Unie je Unie v prdeli.

Slavoslav

22. 01. 2025, 15:46

Knedlik

pamatam si tvoje nadsene skandovanie ako vovka ziada totalnu porazku UA kde si si jeho velkohube vyhlasenia zamienal z realitou tak aspon neklam sam seba a cestne to priznaj. Aj tak je nam kazdemu jasne, ze ti ide o to iste o co stetke

Azor

22. 01. 2025, 15:50

Slavoslav.
Z odkazu -
"Výkonný příkaz, který Trump v pondělí podepsal, nespecifikuje, jaký druh amerických programů zahraniční pomoci bude zmrazen."

Takže se uvidí v čase.

Pepík Knedlík

22. 01. 2025, 16:04

Slavo
Proc Lžeš? Vždy jsem psal, že je to jejich boj a jejich válka. Ukáčka bojuji za sebe a učení bandery a Voloďa žebra doláče pro oligarchy.

Slavoslav

22. 01. 2025, 16:08

pepik

takze ak si dam tú prácu, najdem prispevok kde ty komentujes vovkove podmienky a tesis sa z toho, ze znamenaju ukrajinsku kapitulaciu uznas, ze si obyčajný prorusky curak ktoremu ide len o porazku UA a cely cas si tu robis z hiby rit? verejne a bez vytacok? lebo ja si flasu vina otvorim a tu prácu dam

Pepík Knedlík

22. 01. 2025, 17:02

Slavo
Dej si práci a hledej a hledej. He he jsem český curak a jsem na to pysny. Nelezu nikomu jako ty curak nekomu do prdele. Apropos, nedělají to buzeranti :thumbsup:proto tě Donald sere zrušil zákony kolem vás i pro vás

Czertik

22. 01. 2025, 21:04

rexik

problem je v tom, ze vojenska pomoc pro ukrajinu neplati mezi ony zmrazene programy. biden to stihl protlacit.

takze tvoje radost byla predcasna.

Pepík Knedlík

23. 01. 2025, 06:48

Czertik
Když jsem o uzavreni primeri na východě cou je mir, tak jsem byl vyzvan anych se odstehoval do Ruska a další debilni slova od debilu co maji radi migranty a ukacka jako celek. Nesleduju deni na UA, ale ctu názory a fakta. Uz vcera bylo pozde s mirem na východě. Když tu valku na východě porovnam s Izraelem, tak někde je chyba. Oba vime asi kde

Slavoslav

23. 01. 2025, 07:30

OK knedlik, najdem a som zvedavy aku vyhovorku puzijes.

Vies, svojim sposobom je hafan sympatickejsi ako ty ci stetka. Sice je nehorazne blby co sa tyka intelektu, ale aspons a nehanbi priznat za koho stranu kope.

I ked ano, to ze sa nehanbi moze byt tym nizsim intelektom

Slavoslav

22. 01. 2025, 08:17

hafane

som rad, ze neustale upozornujes na to, ze si debil co trepal o zahadne stratenej oceli, ale to sme si uz vysvetlili, ked si zo seba toho debila urobil verejne ked si sam priznal, ze sa ziadna nestratila

a preto ma ani neprekvapuje, ze stetky ako ty co sa ohanaju narodnymi zaujmami a hraju sa na vlastencov teraz priznavaju,z e im ide o rozpad medzinarodneho prava a dosledky z toho plynuce. Ze CR bude len handra silnejsich susedov a velmoci a strati aj ten podiel na formovani Europy a sveta ktory mala vdaka clenstvu v EU kde sa podielala na spolurozhodovani vo vyzrazne vacsej miere ako prislucha na jej geopoliticky vytlak

Azor

22. 01. 2025, 15:58

Slavoslav.
"Ze CR bude len handra silnejsich susedov a velmoci a strati aj ten podiel na formovani Europy a sveta"
To jako jen ČR? a SR nebo jiná zem v záp. a střed. evropě neztratí na významu?
USA na evropu dlabe a bere ji jen na výdělek s tím,že musí držet hu.u a krok.A od Ruska se takolonie USA odtrhává sama.Kdo na ní bude brát ohled?Vy s tím vaším Felvidékem asi sotva.

Czertik

22. 01. 2025, 16:11

rexik

klasika.
kdyz si usa dela co chce je to spatne.
kdyz si rusko dela co chce je to svate a spravne.

Roman

21. 01. 2025, 21:50

Pepík Knedlík
Ta tvoje ruSSká prasočeština je fakt na zblití .
To u vás ruSSku nemáte na trochu lepší překladač , aby ty tvoje přiblblý vylhaný konspirační žvásty byli aspoň trochu k přečtení .

Pepík Knedlík

22. 01. 2025, 07:25

Roman
Ty jsi přesně ten typ "ukrajinský vlezdoprdele" a tohle tebe a další vystihuje:
Chtěl bych videt protaženy držky tech blbů co maji i svyho jména ukačskou vlajku. A ještě píšou russko. Zřejmě ji vymění za Panamskou :rofl:

Czertik

22. 01. 2025, 16:10

roman

pozor, knedlik neni rusak, on je temer cistokrevny nemecky nacek. mezi jeho predky prevazuji nemci.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 17:40

Herkulovsky ukoly stojí pref nobou6 vládou SSA a Donaldem. Musi snížit astronomicky dluh 36 bilionu dolarů, omezit vliv neziskovek a vliv Sorose a Black Rock, vyhazet generaly rasistický a neschopny jako je Lloyd Austin, Mark Milley
a Charles Brown s mnoha dalšími woke „mnohohvězdičkáři“, samozrejme veleni a FBI, ktery vydavalo falešný zpravy do EU a nejen Češi je zrali jak je Biden a Harrisova úžasná a seznam.cz dělá co může i teď, aby ns neschopny blbce jako je Fiala Nutella ci Dozimetr Rakušan nalakal voliče.
I zde budeme častěji číst jmena Elon Musk a Vivek Ramaswamy. Proč? Protože mírová dohoda na vychode tj. Ukrajiny bude i jejich dílem a ne komouše Bidena a Blinkena. Uz teď je jasný, že Ukrajina nikdy nebude v NATO A pak bude klid.

Czertik

21. 01. 2025, 19:01

knedle

a kde beres jistotu ze pokud ukrajine nebude v nato bude klid ?

Azor

21. 01. 2025, 20:21

Czertik.
"a kde beres jistotu ze pokud ukrajine nebude v nato bude klid ?"

Takto se na to členství Ukrajiny v NATO, dívá Orbán.A ten dostal notičky od Trumpa.

https://www.youtube.com/watch?v=l6m3ScS6PqY 55.18.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 21:13

Czertik
Cetl jsem několik názoru z osob blizkych Donaldovi a ten uz nechce sypat prachy do dit, jménem Ukrajina. A zajímavý je, že je berou jako Banderovce. A mají pravdu jen to Biden zametal i ty fasisticky nazory. Dnes už je vše jinak. Krym patří Rusku a část uzemni.o si domluvi samozřejmě komik z UA nemá nic v ruce. Už vse prohrál.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 21:20

Diry jménem UA. A pozor pitomec Scholz si chtel pujcit 3 miliardy eček pro UA:rofl:, ale ne z kasy německý ... Proto chci úspěch AfD.

Czertik

21. 01. 2025, 21:31

rexik

co je to za amatery, ze temer 20 min se tam nic nedeje a snimaji prazdne podium ?
a v presne jakem case to myslis ?

a od kdy orban posloucha trumpa ? jak si prisel na ten nesmysl?

Azor

21. 01. 2025, 22:42

Czertik
"Takto se na to členství Ukrajiny v NATO, dívá Orbán.A ten dostal notičky od Trumpa.
https://www.youtube.com/watch?v=l6m3ScS6PqY 55.18.

Rozumíte vůbec totmuto?

A vy odpovídáte "Inteligentně" -
co je to za amatery, ze temer 20 min se tam nic nedeje a snimaji prazdne podium ?
a v presne jakem case to myslis ?

V jakým čase? To už je příliš!!!! Vy nevidíte za tím ten čas?????

"a od kdy orban posloucha trumpa ? jak si prisel na ten nesmysl? "


Asi proto,že to je malá zem a národ,která je ovlivněna těmi velkými.Navíc jsou na stejné vlnové délce.


Dlouhé vedení,dlouhé.
Že jste volič pravice.
Už jste četl tu Kanadskou studii o tom, že pravicový volič je slabý na duchu?
Ale aspoň se člověk zasměje.

Czertik

22. 01. 2025, 16:18

rexiku

opet si nezklamal, pises jak 3 lete decko.

proc si neodpovedel na to, proc 20 min snimaji jen prazdne podium ?
evidentne na to tvoje "vyssi levicaka" Ynteligence nestaci.

a krasne priznal svoji rerdaci. tak orban posloucha trumpa...protoze sou na stejne vlnove delce.
aha, jako treba v tom, ze orban neustale beka o tom rusky plyn pro madarsko , zrusit sancke na rusko a dalsi veci a trump rika - zadny rusky plyn, nikam, sankce na rusko dokud se nezhrouti, nebo nedostane rozum.

ano, ta tvoje levicacka Ynteligence je tak vysoka, ze to i brouk pytlik je proti tobe einstain.

Azor

22. 01. 2025, 22:13

Czertik.
"proc si neodpovedel na to, proc 20 min snimaji jen prazdne podium ?
evidentne na to tvoje "vyssi levicaka" Ynteligence nestaci."

Tuto otázku můž položit jen člověk . . . . . . . dosaďte si sám.

Na ostatní jsem už odpověděl.

Ta vaše úroveň jde pěkně z kopce.Nemyslíte si, že je to spůsobeno tou alergií na mne?
Myslím si že se to dá léčit.Ve vašem případě se učit a učit.A umlátit mne nějkými argumenty, a ne vaším štěkáním.Už jsem vám to psal, ohledně té karavany.
Ale jak že to říkal ten pán v tom bílém plášti?
Stále kvoká stále kvoká.

A můžeme tak doufat,že se to do toho vašeho dalšího příspěvku, zlepší.

Czertik

21. 01. 2025, 17:07

rexiku co rikas na tohle ?

https://x.com/Tendar/status/1881597346372547071?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1881597346372547071%7Ctwgr%5E718d01b622044b0fa792c0acc951f6524bf0443e%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.securitymagazin.cz%2Fdefence%2Ftrump-putin-1404072921.html

Azor

21. 01. 2025, 18:11

Czertik.
Přání otcem myšlenky.
Pokud čtete moje příspěvky,tak jsem o tomto už taky psal.
Co pak ohledně Ukrajiny a případného řešení,řekl Lavrov?

"Lavrov prohlásil, že nejprve se musí vyřešit otázka hrozeb pro Rusko na západních hranicích země, a to se prý nedá vyřešit jinak, než ustanovením nových bezpečnostních garancí mezi Ruskem a Západem, přičemž Lavrov zmínil, že Rusko je připraveno garantovat bezpečnost i tomu území, které se nazývá “Ukrajina“, resp. jenom jisté části Ukrajiny, která zatím nebyla určena ve smyslu hranic.

Lavrov tím dal jasně najevo, že Ruská armáda zdaleka neskončila a zřejmě bude obsazovat další oblasti Ukrajiny v rámci SVO, protože dokud nebudou bezpečnostní garance pro Rusko ukotveny a dokud nebudou odstraněny hrozby na západních hrancích Ruska, tak do té doby Ruská armáda bude dále obsazovat Ukrajinu. Je to model, který je otevřený.
Kreml neplánuje zatím obsadit celou Ukrajinu, ale ani neplánuje boje ukončit, dokud nebudou naplněny cíle SVO, tedy demilitarizace, denacifikace, uznání Krymu a Nororuska ze strany Kyjeva, garance práv ruského jazyka a ruské menšiny na Ukrajině a konečně garance svobod Ruské pravoslavné církve na Ukrajině."

https://rumble.com/v69euqg-sergej-lavrov-povtrdil-e-se-mezi-ruskem-a-usa-chyst-jalta-2.0-na-euroasijsk.html

A už jsem se vás ptal jednou,jaká že je souvislost S Donikovým případným zabrání Panamy atd a požáry v Kalifornii.

A vy stále nic.
Je to pro vás vyšší dívčí??

Czertik

21. 01. 2025, 19:05

rexik

ty ses hodne velkej mesuge.
proc si myslis ze trum se bude ridit tim co rekl lavarov ?

kdyz teda tvuj uzasny lavarov rika ze rusko je pripraveno jednat, proc trum rika ze putin jednat nechce ?
kdo keca? trump nebo lavarov ?

a rexiku, ja vyim ze ve vyssi divci jsi propadl, ale to neni muj problem.

a ne, prvni kdo tu zacal blabolit o kalifornii a pozarech a jejcih souvislostech s panamou si byl ty. ja se nad tim jen podivoval.
rexiku, skutecne se nauc chapat psany text.

Azor

21. 01. 2025, 20:33

Czertik.
"kdyz teda tvuj uzasny lavarov rika ze rusko je pripraveno jednat, proc trum rika ze putin jednat nechce ?
kdo keca? trump nebo lavarov ?"
Opět nerozumíte tomu co jsem psal.A co s tí já?
Učte se,už jsem vám to říkal.
Putin chce (když už by šlo o nějaké jednání)se bavit.Ale pouze za jeho podmínek.Chceš přistoupit?Ne?Tvoje věc.My si jdeme za svým.
Tak jako v r. 45 v Berlíně.
Už to chápete?????

"a rexiku, ja vyim ze ve vyssi divci jsi propadl, ale to neni muj problem."

To je vidět na vaší odpovědi.ať lidi samy posoudí kdo absolvoval tu vyšší dívčí.
Už víte co to je moc a její definici?

"
a ne, prvni kdo tu zacal blabolit o kalifornii a pozarech a jejcih souvislostech s panamou si byl ty. ja se nad tim jen podivoval."

Už zase se podivujete?A opět nevíte která bije?Ohledně toho jakou že to má souvislost?(Požáry a s tím zabráním Panamy. atd)A to nejsou bláboly, ale právě ta vyšší dívčí,nad kterou vám rozum stojí.
Dosud to nevíte,jak je vidět.

Dejte sem ještě něco, ať se člověk zasměje.

Czertik

21. 01. 2025, 21:40

rexik

no ty nesmysly co pises skutecne nejdou pochopit.

"Ale pouze za jeho podmínek.Chceš přistoupit?Ne?Tvoje věc.My si jdeme za svým."
no ty ses dokonaly genital, tohle pises jako by to bylo nejake svate ruske pravo a spravne.
ale kdyz sem napsal ze amici budou mist stejny pristup vuci rusku, tak hned ti praskla zilka, jaci to sou amici zlodeji, kde vsude rabuji, apod.

skutecne, predvadis tady protridni komedii.

a vtipne, ty teda pises ze si vyssi divci absolvoval, ale vyvsetlit souvislost pozaru v kalifonii vyvsetlit nedokazes.
to sou paradoxy co.
takz bud kecas ze si vysssi divci zlavdl, nebo proste placas o necem o cem nevis vubec nic.

Azor

22. 01. 2025, 16:07

Czertik.
".My si jdeme za svým."
no ty ses dokonaly genital, tohle pises jako by to bylo nejake svate ruske pravo a spravne.
ale kdyz sem napsal ze amici budou mist stejny pristup vuci rusku, tak hned ti praskla zilka "

Ano Rusko na to má právo.Je to vnitřní konflikt stejného národa.
A USA?
Ti můžou(v tomto)chtít cokoliv.
Ale dostanou to?Co se vůbec do toho cpou? Vy totiž nic nevíte o 
"logice záměru a logice okolností"
(poučka KOB)

Czertik

22. 01. 2025, 16:22

rexik

ne, ukrajinci a rusove nejsou stejny narod. jak si prisel na ten nesmysl ?

aha, tak najednou to neni o tom, ze se usa chovaji stejne jako rusko, ale o tom, jestli amici odstanou co chteji ?

vyborne - ja se ptam, dostanou rusove co chteji ?

co na to ten tvuj svaty kob ?

Azor

22. 01. 2025, 22:02

Czertik.

"ne, ukrajinci a rusove nejsou stejny narod. jak si prisel na ten nesmysl ?"

Jak že se jmenovalo to území s Kyjevem v čele?
Kyjevská Rus !!
A od kdy v historických pramenech se mluví o ukrajincích a ukrajině?
Neplést si to s Okrajinou(okraj Ruska)
Doufám že to doložíte

"vyborne - ja se ptam, dostanou rusove co chteji ?"

Co myslíte? Dostane Rusko na zadek v SVO?Pokud eliminují 5 kolonu,tak určitě.

"co na to ten tvuj svaty kob ?"

Pro mne není nic svatý(ohledně přesvědčení)ani KOB.


"Jestli fakta odporují teorii, je potřeba změnit teorii a ne fakta"

Jak se říká -" důvěřuj ale prověřuj."

"A mít možnost pochybovat.Nemít to zakázané."

A také - "praxe je kritérium pravdy".

A nebo -
Nejde o to věřit, jde o to vědět....jen když nic nevíte musíte věřit...a to je problém jako s každou jinou vírou............ "

A toto je všechno z KOB.

Chcete se něco o ní naučit?

Czertik

21. 01. 2025, 16:48

tady jde se divat na trumpa a jeho vyjadreni ruzne.
ohledne toho ze cina ovlada panamsky pruplav mel i nemel pravdu. mylil se v tom ze cina ovlada kanal de jure, ale mel pravdu v tom ze cina ho ovlada de facto.

trump ma pravdu, pokud amici chteji mit bezpecnost, nemuzou si dovolit aby cina kontrolovala kanal, a je jedno jestli de jure nebo de fakto.

a usa skutecne nemuzou bych ochrancem/policajtem sveta, pokud bude jejich moc podlomena. a cina poslednich 30 let se velmi snazi, aby moc amiku podlomila.
a svet VZDY byl rozdelen mezi velmoci a jejich sfery vlivu.
ery velmoci neskonily s koncem studene valky, jak si nekteri lidi naivne namlouvaji.

co se tyka gronska, jedno je jiste - gronso na rumpove retorice jen a jen vydela, bez ohledu na to jaka bude gronska budoucnost.
fun fakt - pocet sebevrazd v gronsku je vice nez 3x vetsi nez u statu na druhem miste.

"Protože pak by se skutečně světové pořádky začaly hroutit a už by zřejmě neexistovala síla, která by mohla tento rozklad zastavit"
tohle je dost chybna predstava, protoze svetove poradky uz se rozadaji nejmene poslednich 15 let.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 15:48

Azor
Tak to je. Evropa svoji naivitou od 1. Války až po současnost se stala kolonii SSA a vykradeny východní blok byvaly EHS

Spuntax

21. 01. 2025, 13:31

Mě se líbí to pokrytectví.
"Pokud už by skutečně nastal tento scénář, bylo by lepší, aby k odstoupení Panamského průplavu nebo Grónska došlo dohodou a nikoliv vojensky. Protože pak by se skutečně světové pořádky začaly hroutit a už by zřejmě neexistovala síla, která by mohla tento rozklad zastavit. Panama bude lakmusovým papírkem, jak se budou věci dále vyvíjet."
Žádné protesty? Vše v pořádku? Ale kdyby to chtěl udělat Putin, tak je oheň na střeše co? Nebo Si Ťin-pching.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 14:48

Spun
Chtěl bych videt protaženy držky tech blbů co maji i svyho jména ukačskou vlajku. A ještě píšou russko. Zřejmě ji vymění za Panamskou :rofl:

Czertik

21. 01. 2025, 16:51

sputnik

sledoval si poslednich 20 let zpravy, nebo si byl nekde ve sklepe ?
co dela putin na ukrajine, gruzii a jinde ?
co delaji cinani v jihocinskem mori, kde kradou ostrovy ?

takze jedine co by trump udelal , je ze by pouzil ruske a cinske metody.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 17:15

Czertik
Zapomněl jsi na okupovany Afghan a vojsko v Sýrii a šíření demokraviny SSA.

Czertik

21. 01. 2025, 19:07

knedle

za syrii muze putin a sultan erogan.
afghan ? co mas proti talibanu ? ja myslel ze to sou tvoji hrdinove.

Azor

21. 01. 2025, 12:03

Co pak může vést Trumpa k prohlášení ohledně Panamy,Gronska a Kanady
a jaká souvislost může být s tímto prohlášení s požáry v Kalifornii?

To mnoho lidí neví a tak dostali "píseček" aby si na něm hráli a nepletli se tak do řízení těm co řídí většinu světa.
A ti hrající se na tom písečku pak píšou to jako autor v tomto článku.
Co že se nezmínil o velmi důležité věci?Proč to vlastně ten Trump chce ???? To ví i ti slabší duchem,že si lidi pomyslí(pokud to udělá),že se na něj budou dívat ne moc dobře.
A už jsem psal,(Czertikovi)proč tam byl zvolen Trump a jakou že má úlohu od těch co řídí.
Neboť on dělá jen to, co mu napíší.Viz G.Bush co říkal Glenovi.
Viz.
Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný. Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“
https://x.com/glennbeck/status/1760091968661487898

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 12:40

Azor
Jenže SSA hrozil kolaps a občanská valka. Tady v "prdelakove" blahořečili dementniho panáka Bidena a fašistický Brzsel si mnul ruce jsk jim to jde.
A nastal čas zvolit si diktatora jako ve starým Římě. Klika R + R rozhoduje:thumbsup:

Azor

21. 01. 2025, 14:35

Pepík Knedlík.
" Klika R + R rozhoduje"
A myslíte si,že takový jako Czertik a Slavoslav atd.to pochopí?
Oni si můžou myslet, že píšete o Ronaldu Reaganu.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 17:43

Azor
No jo ... Tak přidám ještě spolek Bildenberg. :thumbsup:

Czertik

21. 01. 2025, 16:53

rexik

klasika, zacnes o necem kecat, ale nijak to nerozvedes. a zacnes kecat uplne o necem jinem.

skutecne napis souvislosti mezi pozary v kalifornii a trumovymy snahami ohledne grosnka, kanady a panamy.

Azor

21. 01. 2025, 18:26

Czertik.
"skutecne napis souvislosti mezi pozary v kalifornii a trumovymy snahami ohledne grosnka, kanady a panamy."

No konečně vás to trklo.
Ale toto by už od začátku mého příspěvku, trklo solidního analytika.
Ale jak je vidět,tak vás . . . . . . . marnost nad marnost.Je to tím, že stále máte ten červený hadr před očima.
Stručně řečeno USA se rozpadá a hroutí a Doník dělá vše pro to(nabírat zdroje),aby zachránil alespoň nějaké jádro,co zůstane z USA.
A to je vše politika GP.A ten rozvrat USA je práce také té "elity"USA, která je jen příživník a nechce se vzdát četníka světa,když GP rozhodl,že to má být Čína.
A teď jak je na tom vlastně to "slavné "USA?A ta souvislost?
Je to na delší psaní. Chcete jej?

Czertik

21. 01. 2025, 19:10

rexik

skutecne rozeber jak pozary v komifornii zpusobuji zhruceni usa.
nebo zase jen tak pomatene blabolis ?

a proc gp se rozhodl udelt z ciny cetnika, a ne z ruska ? ruska ktere je dle tebe silnejsi nez cina.

Azor

21. 01. 2025, 20:44

Czertik.
"a proc gp se rozhodl udelt z ciny cetnika, a ne z ruska ? ruska ktere je dle tebe silnejsi nez cina."

No toto už je zajímavá otázka.
Jak už jsem psal v jiném příspěvku,ta Čína je v porovnání s USA v bledě modrém.A proto GP si vybralo čínu.I ta zotročovala plno národů a národností a to tak že jich vyhladila(jako v USA Indiány - kůltura západní civilizace především anglosasů) už přes 120 národů a národností.
Rusko je jiná kultura,která nesnese být něčí otrok a z jiných si taky nedělá otroky(neplést si to s  5 .kolonu ,Trockisty,Vlasovce, Banderovce,Bělogvardějce a fašisty)
A tady GP pšenka nepokvete.Proto ten zájem o Čínu.

Azor

21. 01. 2025, 20:46

Czertik.
"skutecne rozeber jak pozary v komifornii zpusobuji zhruceni usa.
nebo zase jen tak pomatene blabolis ?"

Je to dlouhé -

Jakou souvislost můžou mít

požáry v Kalifornii s Trumpovým záměrem si přivlastnit Panamu,Gronsko a Kanadu?

Je nesporné, že ty či ony procesy probíhající v tom či onom státě, nebo ve státech, které něco pojí s nějakým státem, jsou využívány „elitami“ daných států ve vzájemném elitářském boji. V USA řídí(tak jako každý stát)klanově-korporátní skupiny(viz KOB – koncepce obecné bezpečnosti).

Různé „elity“ tam mají rozdílné zájmy. A proto se tam každý snaží pro sebe využít probíhající procesy. Když se teď celkově podíváme na to, co se děje v USA…
Vždyť co tam kromě těch požárů bylo tento týden neustále informačním tématem? To, že Trump ohlásil, že USA mají v úmyslu získat tři nová území: Panamu, Panamský průliv, ostrov Grónsko a Kanadu - tedy území, které je řízeno Britským impériem, spadá pod britskou korunu.
Oddělit od sebe ty požáry a tyto procesy jednoduše není možné, i když na první pohled nemají nic společného. A co je tedy reálně tou vazbou mezi nimi?
Když probíhají ty procesy související s tím, že Trump oznámil záměr získat nová území, tak se na to lidé nedívají z úhlu pohledu hroucení SSSR.
Ale vždyť tehdejší stav USA v okamžiku zhroucení SSSR a dnešní jejich krize jsou analogické. A tehdejší hroucení SSSR a Trumpovy ohlášené plány získat nová území řešily a řeší jeden a ten samý úkol, zvýšení zdrojové stability USA před přeformátováním(politika GP – globálního prediktora).

Azor

21. 01. 2025, 20:47

2.
Ta věc se má tak, že například Ronald Reagan vytvořil tři skupiny, které měly analyzovat ekonomickou situaci ve světě a přišly k závěru, že na rozhraní let 1991-1992 ve světě vypukne krize, a že tuto krizi státy socialistického tábora ustojí, protože mají lepší ekonomiku, jsou lépe řiditelné a mají větší společenskou autoritu ve světě, neboť se na ně orientuje světová většina. Zatímco kapitalistické státy se zhroutí.
Namítnou nám: „Ale vždyť se to stalo přesně naopak!“ Ano, přesně naopak se to stalo proto, že vnitřní nepřátelé , uvnitř SSSR, ta partajní sovětská nomenklatura, udělali všechno pro to, aby SSSR dostali na kolena.
S příchodem Gorbačova začala být okamžitě podnikána opatření na záchranu USA jmenovitě a Západu celkově. Gorbačov okamžitě zvednul kurz dolaru, aby za ty dolary, které mohly mít USA v ekonomice, získaly v SSSR více zdrojů a stabilizovaly si tak vlastní ekonomiku.
Gorbačov zrušil převoditelný rubl ve státech RVHP a převedl vše na obchodování v dolarech, což také USA prudce posílilo. Nicméně i tak USA pomalu spěly ke katastrofě. A ke zhroucení SSSR, které umožnilo USA využít zdroje států, které vznikly na území SSSR, pro vlastní stabilizaci, došlo jen o půl roku dříve, než by došlo k rychle se přibližujícímu zhroucení USA.
Všichni čekali, že se zhroutí USA a mysleli, jak se z toho vykroutit a on se zhroutil SSSR. A zhroutil se v důsledku rozsáhlé zrady.
O tom, jak ruský lid připravovali o suverenitu, se dočtete v knize Válka, Stát a Bolševismus v prvním dílu Stát, ta kapitola se tak i nazývá O tom, jak SSSR připravovali o jeho suverenitu a kdy s tím začali. A lze připomenut, že v roce 1968(5.1. tajná smlouva - V tento den podepsalo sovětské vedení dohodu s Velkou Británii, na základě které SSSR uznal dluh ve výši 65 milionů dolarů společnosti Lena Goldfields. Touto dohodou se otevřela cesta pro jakoukoliv restituci vlastnictví zahraničních společností, které měly na území Ruska za dob carské vlády. Podrobnosti k otázce Lena Goldfields
zde .https://www.youtube.com/watch?v=C_7zftCQXFw )
SSSR podepsal totální kapitulaci před Západem, a potom už bylo jen otázkou, kdy se zhroutí.

Azor

21. 01. 2025, 20:49

3.
Jenže lidé nezasvěcení do nadnárodního řízení, kteří se dívali na ty systémy ze strany a mysleli si, že stát, je přece stát.
Mnozí si u nás myslí, že Slovensko je stát, Litva, že je stát, stejně jako Rusko, USA nebo Čína. A vůbec si nedají tu práci, aby se zamysleli nad tím, v čem ty státy skutečně jsou státy a zda si jsou rovny ve svých možnostech. Fico říká Zelenskému, že není jeho šašek, že mu nebude dodávat elektřinu a hned na to ji dodává. A pak na něj nadávají, nebo na Vučiče.
Podívejte se na jejich možnosti, co si jejich stát dovolit může a co nemůže. Potom vám dojde, že státy bývají různé. Takže potřebovali rozložit SSSR, aby vznikly státečky bez suverenity, které by nebyly suverénní a nedokázaly by se protivit drancování ze strany mocných západních subjektů. Měly se z nich stát surovinové přívěsky Západu.

https://theweek.com/speedreads/456437/john-mccain-russia-gas-station-masquerading-country

To právě proto partajní sovětská nomenklatura, která se tím surovinovým přívěskem Západu chtěla stát, neboť jejím životním motem vždy bylo: „Přijďte k nám a vládněte nám!“
Ten Sovětský svaz vlastníma rukama rozložila.
Jenže lidé nejsou do nadnárodního řízení zasvěcení a myslí si, že když je někde jednou stát, tak je tím státem sám o sobě. Nebyli do toho zasvěceni dokonce ani lidé pracující v tajných službách.

Proto také v USA, kde prošvihli okamžik pádu SSSR, došlo ve státních institucích k čistkám: „Jak to, že jste neviděli, že je SSSR před zhroucením?

https://www-nytimes-com.translate.goog/1992/05/21/world/director-admits-cia-fell-short-in-predicting-the-soviet-collapse.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

To kvůli vám jsme na to nebyli připraveni!“ A to, že to bylo provedeno z nadnárodní úrovně, na úrovni globální politiky, ty státní „elity“ prostě vůbec nechápou.

Azor

21. 01. 2025, 20:49

4.
A proto také u nás ti političtí"experti", kteří rozvažují na úrovni těchto "států", pro které jsou Slovensko, Rusko, USA a Čína státy stejné úrovně, přestože všechny tyto vyjmenované státy mají rozdílnou úroveň, různou subjektnost, a různý potenciál...
Ti potom nevidí ty reálné procesy probíhající okolo USA. Problém je v tom, že jako tehdy na konci 20. století, kdy měly USA málo zdrojů a zachránilo je vydrancování Ruska a států socialistického tábora... Ruskem mám na mysli všechny ty státy, které vznikly na postsovětském prostoru. Tak stejně tak nevidí podstatu toho, že nyní USA prožívají období rozpadu.
A aby USA prošly přeformátováním, a aby to zapadlo do přeformátování celého světa, a jmenovitě do přenášení centra anglosaského světa do Číny a euroasijského bloku globálního prediktoru do Íránu,(cíl a politika GP) aby se tyto úkoly řešily, aby se ty procesy vzájemně pokrývaly, je zapotřebí, aby USA v tom zbytku, který zůstane a na jehož základě potom budou znovu USA dávat dohromady, byly zdrojově stabilní a úlomky britského impéria nezůstaly viset ve vzduchu bez řídící ruky, takže by se tam mohly rozběhnout nekontrolované procesy.
Takže vidíme, jak je v Evropě plánovitě formován Evropský islámský chalífát.
A za těchto okolností, kdy se Evropa plně deindustrializuje, nebude schopná udržet si Grónsko. To znamená, že tyto zdroje…
A Grónsko je fakticky takovou odloženou zásobárnou zdrojů pro USA. Proto nenechali Grónsko, aby se k USA připojilo v 19. ani ve 20. století. A to se o to USA snažily, stejně jako se snažily získat Kanadu. Kanada je také zásobárnou zdrojů.
Navíc tam nejsou jen přírodní a průmyslové zdroje, ale také celkem dost kvalifikovaných lidských zdrojů. Přestože ne v tom rozsahu, jaký by potřebovaly USA, ale stále je to lepší než nic.

Azor

21. 01. 2025, 20:50

5.
USA se teď stále více blíží ke svému rozpadu. V podstatě vznikne něco, jako to bylo na začátku, třináct států Spojených států, takové jádro, které má posloužit k obnově nového státu. Neni na mysli, že to bude stejných třináct států, to ne. Teď to vše proběhne poněkud jinak.
Nicméně USA se blíží ke svému rozpadu, a proto budou probíhat změny ve státní symbolice USA, kdy už nebudou mít správní symboliku, ale výslovně státní.
Proč o tom píšu? Píšu o tom kvůli tomu, že USA, které měly být přeformátovány, když získaly obrovské zdroje z SSSR/Ruska, díky přítoku zdrojů z východní Evropy, nic z toho nevložily do své infrastruktury, do její obnovy, do jejího rozvoje.
Ta videa s vykolejováním vlaků už lidi omrzela. No ano, tři čtyři vlaky každý den havarují. (Podle Federálního železničního úřadu (FRA) ve Spojených státech bylo v období 2019-2022 každý rok nejméně 1100 incidentů vykolejení. Průměr za posledních dvacet let je podle dopravní analytičky Mary Schiavoové 1700 incidentů ročně.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-v-ohiu-vykolejil-dalsi-nakladni-vlak-norfolk-southern-40424905#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz )
Zájem je jen o ty nejzajímavější. Všichni vidí, že aby nezničili vnitřní mezistátní silnice, tak snižují jejich zátěž, pouštějí tam stále méně a méně náklaďáků. A v USA se zboží převáží převážně po silnicích, po těch jejich vnitřních mezistátních silnicích, silniční dopravou.

Azor

21. 01. 2025, 20:59

6..
Opět blokace.

Czertik

21. 01. 2025, 21:43

rexik

ze rusove nedelaji otroky ???

a co jineho bylo rvhp a vs ? to co delali ve vychodni evrope v 45-89 kdyz ne otroctvi ?

Czertik

21. 01. 2025, 21:47

rexik

ty tvoje blaboly maji zasadni problem.
vyjma rexika a dalsich pomatenci nikdo nepise o tom, ze by se usa hroutilo.
kdezto pred zhroucenim sssr o vnitrnich problemech sssr psali i sami doma, nejen ve svete.

a chapu to dobre ? ty tvrdis ze invaze do afghanu ze strany sssr byla snaha ziskat zdroje a zachranit sssr pred rozpadem ?

Czertik

21. 01. 2025, 21:57

rexik

co to tady placas za ptakoviny ???????
mas odkaz na tu reganovu studii, nebo blbe kecas ? dej dukaz ze existovala jak ji popisujes.
jak si prisel na ten nesmysl ze se ke konci rvhp obchodovalo v dolarech????
az do 1989 se v rvhp obchodavalo vyhradne v rublech, pripadne zbozi kdyz nebyly ruble na zaplaceni.
to s cim se obchodovalo po 89 je bezpredmetne - rozpad rvhp byl jisty, stejne tak sssr.

a proc podepsal sssr v 68 onu, dle tebe zradnou smlouvu ? protoze bez ni, by nedostal ze zapadu ani n a sssr by cekala dalsi revoluce kvuli nedostatku uplne vseho.
nemeli by na cem vyrabet, protoze by nemeli zapadni stroje. nemeli by cim krmit lidi, protoze by nedovezli jidlo ze zapadu.

Czertik

21. 01. 2025, 22:08

rexik

vidis jaky je fico reard, kdyz na jednu stranu rika nedame na ukrsjinu elektriku, aby ji potom stale dodaval.
a pak se divi, ze ho maji ve svete za saska.
no a vidis, pobaltske a jine staty si na drancovani ze strany zapadu nestezuji, kdezto na drancovani ze stany sssr si stezovaly.
jak vyvsetlis tenhle paradox ?

no vidis, a dokazes nam rict proc ona sovetska nomenklartura radeji rekla "pojte nam vladnout" misto toho aby rekla "chceme aby nam vladl rus ci abychom si vladly samy?"
ale na to ta tvoje vyssi divci nikdy stacit nebude.

a ten clank nyt ?
a co jako ? tam se jen pise ze necekaly tak rychle zhrouceni sssr, ne ze ho necekaly, jak se snazis naznacit. cia rikala ze se sssr zhrouti.
a proc to spatne odhadly vysvetlili - verily nafouklym statistikam o stavu ekonomiky co sssr publikoval, a podcenili zatez prebujele sovetske armady.

Czertik

21. 01. 2025, 22:14

rexik

ten gp musi byt totalni idiot, kdyz si mysli ze se rizeni anglosaskeho sveta presune do ciny. to se nikdy nestane.
cinane by s nimi udelali kratky proces.
a iran aby cokoliv ridil ? v tom jakem bordelu se ted sam nachazi???? iran nedokaze uridit ani kachnicku ve vane, natoz sam sebe.

a pro usa by bylo daleko lepsi sezrat evropu, nez gronsko. kdo usa zabrani sezrat evropu z bude deindustrializovana ?

jde videt ze ten gp moc myslet neumi.

Czertik

21. 01. 2025, 22:21

rexik

a jake ze ty obrovske zdroje ziskaly usa ze sssr/ruska ? bud konkretni. typy zdroju, jejich mnozstvi a cenu.

a mas statistiku na to, kolik vlaku vykoleji rocne v rusku ? dej ji sem, jen tak pro porovnani.
dokazes to najit ? nebo priznas ze si neschopny ?

a jak presne snizuji zatez mezistatnic h silnic v usa ?

Azor

22. 01. 2025, 16:25

Czertik.
"ze rusove nedelaji otroky ???

a co jineho bylo rvhp a vs ? to co delali ve vychodni evrope v 45-89 kdyz ne otroctvi ?"

Stačí se podívat do diskuzí v seznamu,co si lidi myslí a mysleli o socialismu.
Zda se cítili jako otroci od r. 45.
Ti co umí počítat,tak ví, že se pro většinu lidí od r.45 do r. 89 se pomalu ale stále, zvyšovala životní úroveň.A to bez zadlužení jaké je dnes.Jak to říkal Katz?To se nám to hoduje když nám půjčují,co?
A teď je co?Pomalu ale jistě se snižuje životní úroveň.Už jsem o tom psal a dal podklady.

Jinak nemohu dokončit tu rozepsanou odpověď,když mne blokují,podle jistého algoritmu..pokud bude možnost to obějít,tak to dokončím.

Salut.

Azor

22. 01. 2025, 16:37

Czertik.
"ty tvoje blaboly maji zasadni problem.
vyjma rexika a dalsich pomatenci nikdo nepise o tom, ze by se usa hroutilo."

Na toto platí - člověk o 24 h.chytřejší než ostatní,tak ho ti ostatní, považují za magora.Jak že se většina (ukrofilů)dívala na ty,co na začátu SVO, zpochybnili vítězství Ukrajiny se západními zbraněmi?
Asi tak.

"a chapu to dobre ? ty tvrdis ze invaze do afghanu ze strany sssr byla snaha ziskat zdroje a zachranit sssr pred rozpadem ?"

Chápete to špatně.
Ani těm trockistům z 5 .kolony nešlo o  zdroje.Ale politicky jim to blbě myslelo a díky nim mají na svých rukách 15 tisíc obětí svých vojáků a taky dost lidí z Afganistánu.A to proto,že neuměli hrát šachy, jako Gosudar Putin.

Azor

22. 01. 2025, 16:57

Czertik.
"co to tady placas za ptakoviny ???????
mas odkaz na tu reganovu studii, nebo blbe kecas ? dej dukaz ze existovala jak ji popisujes."

V tomto vám nemohu sloužit nemám ji (zatím).Asi víte jak se na netu maže.
A dostat se k takovým informacím je těžké pokud není nějaký Snowden,který ukáže pravdu.A jak je vidět(nikdy to co bylo zveřejněno,nebylo popíráno)za pravdu se má chodit do vězení.A on nebyl agent CIA,kde má ze zákona mlčet.

"jak si prisel na ten nesmysl ze se ke konci rvhp obchodovalo v dolarech????
az do 1989 se v rvhp obchodavalo vyhradne v rublech, pripadne zbozi kdyz nebyly ruble na zaplaceni."

Ato vám řekl kdo?Co to byl petrodolar a od kdy?A to už se táhlo nejméně od r. 70.Kdy 5 ruská kolona(po ropné krizi)měla možnost aby se platilo za ruble ale SSSR to odmítl.Tak jako teď když západ nakupuje od Ruska(i když je SVO)a 5 kolona zařídila že Rusku dají toaletní papír dolar v počítači to pčevedou na ubl.Nemísto aby se to dělalo jak to chtěl Putin.Chceš něco z ruska?tak zaplať rublema.Nemáš je?Tak si je od nás kup.Ale za tolik dolarů,za kolik my budeme chtít!!!! Nechceš? Neber.(zhruba řečeno)

"a proc podepsal sssr v 68 onu, dle tebe zradnou smlouvu ? protoze bez ni, by nedostal ze zapadu ani n a sssr by cekala dalsi revoluce kvuli nedostatku uplne vseho.
nemeli by na cem vyrabet, protoze by nemeli zapadni stroje. nemeli by cim krmit lidi, protoze by nedovezli jidlo ze zapadu."

Na tomto je hodně pravdy.Vy se ovšem na to díváte jen z jedné strany(proto taky se dosti věcem tak divíte)a to jen z toho úhlu že to tak bylo.Ano bylo.Dal jste si ale otázku proč to tak bylo?Už jsem vám na to odpověď dal.Zrada 5 kolony od Chruščova po gorbačova kde jejich prací likvidovali záměrně SSSR.Jak vysvětlíte.Že taková zamě jako byl SSSR,začal dovážet (právě na přelomu r. 70. obilí??????
A jak je možné,že Rusko(bez Ukrajiny) se teď stalo světovým vývozcem obilí na 1.místě !!!!!!
To je ta práce šachysty Gosudara Putina.
Který využívá poučku KOB -

"Využívat objektivních okolností
k dosahování subjektivního cíle."

Azor

22. 01. 2025, 17:05

Czertik.
"vidis jaky je fico reard, kdyz na jednu stranu rika nedame na ukrsjinu elektriku, aby ji potom stale dodaval.
a pak se divi, ze ho maji ve svete za saska.
no a vidis, pobaltske a jine staty si na drancovani ze strany zapadu nestezuji, kdezto na drancovani ze stany sssr si stezovaly.
jak vyvsetlis tenhle paradox ?"

Fico?
Lepšího namají.Jak by dopadl kdyby řekl skutečnost ohledně svrchovanosti své země(tak jako Fiala)není a nikdy svrchovaná nebyla a to ani takový stát jako Německo které stále okupované,nebo Japonsko.

A ohledně pobaltských států?Ty už vůbec nejsou žédné státy(musíte vědět co to je vlastně stát - to se také záměrně neučí)To je jen území.A že si lidi v těch státech nestěžují?Si děláte srandu?Ale vy určitě ne,že?Nezaměňovat s oigarchii a politiky.Jak že se tam v těch "prosperujících " státech hlasuje?Nohama !!!!! Zbytečně se jim neříká baltické vymiráty.

Salut.

Azor

22. 01. 2025, 17:18

Czertik.
"no vidis, a dokazes nam rict proc ona sovetska nomenklartura radeji rekla "pojte nam vladnout" misto toho aby rekla "chceme aby nam vladl rus ci abychom si vladly samy?"
ale na to ta tvoje vyssi divci nikdy stacit nebude."

Toto je na delší téma.Ale už jsem se o tom trochu zmnoval.
Šlechta,tak jak před 17.rokem tak i ta po r. 53. vzhlížela jako psík ke svému páničkovy:Neměli v sobě žádnou hrdost.Kolikrát se jim stalo,že tan jejich pániček ze západu jem kopl do jejich mordy a oni se lísali stále víc.Mají a měli otrockou povahu.Viz jak jim sebrali teď tolik peněz a nemovitostí na západě.A stále před nimi lezou po břiše a samy kopají do ruských lidí kteří produkují hodnoty,které oni jim pak ukradnou.

"a ten clank nyt ?
a co jako ? tam se jen pise ze necekaly tak rychle zhrouceni sssr, ne ze ho necekaly, jak se snazis naznacit. cia rikala ze se sssr zhrouti.
a proc to spatne odhadly vysvetlili - verily nafouklym statistikam o stavu ekonomiky co sssr publikoval, a podcenili zatez prebujele sovetske armady."

Pěkně to okecáváte.Stručně a jasně "čučkaři"Už ti naši dodali důkazy aby ty vrbětice šli k soudu?Co to teda měli za lidi(informátory CIA)že to nezjistili?
A na tomto základě(logické uvažování)byly i ty tři(Regan) skupiny, aby analyzovali co může být v budoucnu.A proto ta předpověď.A ta by se jim naplnila kdyby SSSR(díky 5.koloně)se nezhroutil.A proto taky to jejich překvapení ohledně SSSR.

Azor

22. 01. 2025, 17:45

Czertik.
"ten gp musi byt totalni idiot, kdyz si mysli ze se rizeni anglosaskeho sveta presune do ciny. to se nikdy nestane.
cinane by s nimi udelali kratky proces.
a iran aby cokoliv ridil ? v tom jakem bordelu se ted sam nachazi???? iran nedokaze uridit ani kachnicku ve vane, natoz sam sebe."
GP a idiot?Už 3 000 let vládne.Ale díky zákonu času(člověk musí vědět co to je zákon času - poučka z KOB) a kultuře nezlomného slovanského národa,se mu to moc nedaří.
Už jsem vám psal o symbolech( Svět neřídí slova a zákony ale
Světu vládnou znaky a symboly Konfucius)
A zkuste si najít,zda Královna Alžběta vezla vedle sebe ve ZLATÉM kočáru prezidenta Číny. Tímto bylo symbolicky(jako klíč k městu)předáno vedení z VB do Číny.(USA byly a jsou pod vedením Londýnské City)
A co za lidi se mohou vozit ve zlatém kočáře.
A Irán?
To je to a samé jako Čína.Snaha GP oba ovládat.a to díky té jejich kultůře.Přitom pokud se Rusko nepoloží,tak jedině Rusko může věst svět k tomu, aby měl před sebou budoucnost rovnoprávných vztahů mezi zeměmi a národy světa.

"a pro usa by bylo daleko lepsi sezrat evropu, nez gronsko. kdo usa zabrani sezrat evropu z bude deindustrializovana ?"

A co by z toho USA mělo?Akorát 400 mlionů hladových krků bez zdrojů !!!!
Evropa nemá zdroje.
Pokud se chce evropa zachránit(a toho se moc a moc bojí USA - viz - Hlavní cíl USA - Zabránit spojenectví mezi Německem a Ruskem

https://www.youtube.com/watch?v=K6q0MeLHrK0 ) tak se musí spojit s ruskými levnými zdroji aby mohla konkurovat a nezničit se tak.

Takže proto Doník chce zdroje a tam jsou( Kanada a Gronsko).A má ještě pod palcem magora z Argentíny.Ten chce taky dolar.

Azor

22. 01. 2025, 17:55

Czertik.
"a jake ze ty obrovske zdroje ziskaly usa ze sssr/ruska ? bud konkretni. typy zdroju, jejich mnozstvi a cenu."

O tom už jsem taky psal.Od r. 70 mělo USA rozpočet v mínusu.A od kdy (a po určitou dobu)měli přebytkový?Jak to mohli udělat?A zrovna se to kryje s nastolení oligarchů devastace průmyslu a ožebračení obyvatel(inflace ,málo potravin atd)A to bylo za Clintona.
("přebytkový rozpočet za Clitona od r. 70 tam nebyl, až po té co se zhroutil SSSR a soc.tábor tak díky jejím zdrojům a otevření jejich trhu,byli v přebytku)

https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_policy_of_the_Bill_Clinton_administration
Ale oni hňupové,nic z tohoto přebytku neali do své infrastruktůry.Proto ten rozval u nich,tak jako v té Kalifornii.
A to díky "elitě" co dává do poředí gender a LGBT -

A to je přesně to, co dělali. A ve výsledku se všechna ta požární infrastruktura začala hroutit. To okamžitě došlo i pojišťovacím společnostem. Ty si velmi dobře uvědomovaly, že pokud dojde k nějakému neštěstí, tak nebudou mít dost prostředků na vyplácení pojistek. A tak se pojišťovny začaly vyhýbat pojišťování před požárem, neboť dobře viděly ty procesy probíhající ve státě jménem USA. A tam jsou přehrady před protržením, silnice se sypou, na železnicích je to samá havárie,
https://theeconomiccollapseblog.com/americas-infrastructure-is-collapsing-right-in-front-of-our-eyes/
letadla se rozpadají ve vzduchu.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-dvere-ktere-ztratil-za-letu-boeing-737-max-9-nasel-na-dvorku-ucitel-z-portlandu-40456448

A takto to tam vypadá všude, stát se hroutí. Takže začal ten požár. A když už vše hořelo, tak se ukázalo, že v hydrantech není voda. Ale zato jsou ty hydranty hezky vymalované v barvách duhy, vše je tedy jak má být. V zásobnících nebyla voda, tu vypustili, takže ji nebylo kde nabírat.

Techniky byl nedostatek. A požárníci museli dělat, jako že něco hasí, protože tak, jak to dělali, to uhasit nemohli. Oni brali ty kužele, kterými se značí uzavírka cesty, do těch nabírali vodu, přenášeli v rukou a vylévali na oheň, šplíchali to z nich na oheň.
https://www.news.com.au/world/north-america/california-firefighter-uses-traffic-cone-to-scoop-water-amid-shortages/video/2885bc6e919a7cb464557cc972896aec

Obchod s taškami měl shořet, stejně ty tašky brzy shoří, tak lidé popadli ty tašky a začali v nich nosit vodu.
https://www.reuters.com/fact-check/los-angeles-firefighters-did-not-use-handbags-douse-fire-2025-01-10/
Tedy absolutní katastrofa. Nedostatek techniky, nedostatek lidí, v hydrantech není voda, v zásobnících také ne. Dokonce ani požární letectvo neměli. V roce 2018 se USA po dost velkém požáru v Kalifornii rozhodly koupit Be-200 v Rusku.
Svá dobrá letadla a vrtulníky pro hašení nemají. A Be-200 je velice dobré letadlo, je to obojživelné letadlo, které dokáže nabírat vodu přímo za letu z oceánu a hned s ní hasit.
Jenže nic nekoupily. Začal požár a ukázalo se, že všechno, co jsou USA schopny poskytnout, jsou dvě letadla s malým výkonem. Jedno z nich navíc ve vzduchu narazilo do dronu, a potom i to druhé letadlo nechali na zemi.
https://www.msn.com/en-us/public-safety-and-emergencies/health-and-safety-alerts/fbi-investigating-los-angeles-firefighting-aircraft-damaged-by-drone/ar-BB1rk5SC
A hotovo. Zůstali bez letectva. Zapojili všechny vrtulníky více méně schopné přenášet vodu, jenže ti piloti neuměli hasit požáry. Neměli to nacvičené, protože jako piloti plnili jiné úkoly. To vše je projevem krize.
Ale úplně se ta státní krize a rozklad projevily tehdy, když z Oregonu do Kalifornie poslali požární vozy. To znamenalo velkou pomoc, protože sami jich měli nedostatek. A co se s nimi stalo, jakmile přijeli na území Kalifornie? Kalifornie se jako stát přeorientovává ze spalovacích motorů na elektromobily a má jiné normy pro emise výfukových plynů. A tak ta požární auta zastavili a zabavili, protože neodpovídají normám pro výfukové emise.

https://www-oregonlive-com.translate.goog/wildfires/2025/01/oregon-fire-trucks-headed-for-la-arent-being-stopped-for-smog-checks-officials-struggle-to-dispel-the-rumors.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

Po zveřejnění na soc.sítích, tvrdí, že je kontrolovali prý kvůli brzdám. Chápete to? Mají tam požáry, všude všechno hoří a oni je zastavili a nenechali je hasit ty požáry, které ten vzduch znečišťují daleko více. Zastavili je kvůli tomu, že neodpovídají normám pro výfukové emise v Kalifornii.

Dovedete si představit? Ale oni jsou úplně mimo, žijí v tom blázinci a všechno dodržují. Všechno tam u nich hoří a to nejen proto, že už je požár, ale také proto, že se objevili dobrovolníci marodéři, kteří využívají té situace rozsáhlých požárů, že jsou lidé vystěhovaní a lezou do těch čtvrtí, kde nejsou lidé, vykrádají domy a podpalují je, čímž zvyšují plochu požáru.
https://www.foxnews.com/politics/man-arrested-near-la-fires-possible-blowtorch-illegal-immigrant-ice-sources

https://rumble.com/v67k4xv-svdek-natoil-he-kte-zakldaj-v-kalifornii-pory-okolo-luxusnch-byt.html

Slavoslav

21. 01. 2025, 09:39

a spolus Cinou a rusakom sa budu snazit rozbit EU k velkej radosti nasich "vlastencov". To bude radost ked sa tymto hracom nebude mat kto postavit a budu diktovat malym skvrkom ako CR ci SR

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 10:10

Slavo
Nesmutni :thumbsup:opet budou jen dvě pohlaví.
Bude se těžit a drancovat ve prospěch lidstva. Elektropribližovadla budou hnit na odstavkach a green death skončí. Sice to chvilku potrvá než fašisti v Bruselu dostanou přes koule, ale změna je nutna. Ještě je treba aby AfD vyhrála volby v Německu s cesta je volná. :sunglasses:

Slavoslav

21. 01. 2025, 11:35

Knedlik

ano aj teba ratam k tym vlastnecom co chcu slabu CR izolovanu v medzinarodnom priestore kde si s nou silnejsi hraci budu robit co chcu.

Mimochodom, EV predajmi rastu napriek tomu, ze su v predaji spalovaky, ale tak logika vam nic nehovori

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 12:12

Slavo
Ty myslíš vlastence co rozjebali RaU?
Já opravdu nejsem vlastenec.
Německo a Francie jsou v riti a pokud se neproberou, tak stahnou 17 tou republiku Německa sebou. V Česku krachuji firmi v závislosti na Německu.
Logika va autoprumyslu je taková, zdrszili se Evropsky auta, aby se daly vyrábět elektro.
Koukni na cenik Škochtle Fabia pres 5. lety a dnes. A pokud umíš zaklady matiky poznáš prozfil. Naprosto odlišná situace je v Číně, ale je treba redit ten bordel za poslednich 5 let i po senilnim Bidenovi

Azor

21. 01. 2025, 14:47

Slavoslav.
"ano aj teba ratam k tym vlastnecom co chcu slabu CR izolovanu v medzinarodnom priestore kde si s nou silnejsi hraci budu robit co chcu."

Toto je vaše naivní představa,která s realitou,nemá co společného.
Víte vůbec co jsou to státy a jakou že mají ty či ony státy, důležitost v řízení světa?
Od kdy jsme my byli někdy suverení?
Kolik že ten pobožný Vašik platil Římské říši, aby mohl spravovat léno, které mu propůjčil Císař?
Ani dějepis neznáte.
A vy na tom Felvídeku,jste na tom byly jak?.Suveréní?,co?

Hroutí se vám ten "demokratický"svět,co?
Pláčete dobře,ale nad špatným hrobem.
Ksakru - kde je ta ocel?

Azor

21. 01. 2025, 15:00

Pepík Knedlík.
"Bude se těžit a drancovat ve prospěch lidstva - Ještě je treba aby AfD vyhrála volby v Německu s cesta je volná"

Nebyl bych tak plný optimismu a spojoval ho s Tumpem.
Evropu(nás)to bude dost bolet.
A ti co přemýšlí a mají zájem o zachování našeho národa,tak vidí okud je možnost že díky jejich politice se nám opět pomůže.A to jako v r. 45.
Tak jak se rozděloval svět na Jaltě.
O tom už mluvil lavrov
https://rumble.com/v69euqg-sergej-lavrov-povtrdil-e-se-mezi-ruskem-a-usa-chyst-jalta-2.0-na-euroasijsk.html

A o tom Trumpovi a Gronsku atd. toto -

https://www.unz.com/ishamir/unravelling-the-mystery-of-war/

Azor

21. 01. 2025, 15:15

Slavoslav.
Co pak se to děje se světovou měnou?Kymácí se? Kymácí?
Že by už tolik nevydělávala při zlodějně, kterou tou měnou provádí ,ohledně jiných států?To se to hoduje když jim půjčují,co?Za toaletní zelený papír podpořeným US Army a Navy,dostávají pod hrozbou intervencí a barevných revolucí, reálné zdroje.(pod cenou viz. Francie v Nigeru uran)
Ale jak je vidět,tak jim ty státy, to přiškrcují.A čím to může být?Tím že se jich už tolik nebojí.A proč se jich už tolik nebojí?Tím jak Rusko zvedlo rukavici celému vyděračskému západu(a jejich postkolonie, odkud je v Africe vypráskávají)a tím se jich méně bojí.Nemají na to zdroje,aby je mohli dále rabovat(evropa už je na huntě).A tak si Doník vzpoměl, co by šlo ješte ukrást.Co?
"Demokraticky"že?

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 15:41

Azor
Tak to je. Evrop

Czertik

21. 01. 2025, 17:00

rexik

a proc si myslis ze se trump a putin na jalte 2.0 dohodnou ke spokojenosti putina ?
putinova vize o odzbrojene ukrajine a anexi daleko vetsi casti ukrajinu kterou rusko dodnes nedobylo a trumpova predstava o kontrole soucastne fronty staty evropy se dost lisi.

Czertik

21. 01. 2025, 17:03

rexik

moc se neraduj jak evropa ztaci pozice v africe. protoze je netraci vuci rusku, ale vici cine.
a cina dokazuje, ze kdyz to bude nutne vytre si s ruskem zadek.

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 17:21

Czertik
Nemají co prohledávat a vraždit v Africe. Meli branit hranice Evropy a tim myslim i ty východní a ne narikat nad emigranty.
A Čína si vytira zadrk se zbytkem světa. Západ i Rus silou a vražděním si chteli porobit dvet a Vina je v komunistivjych a zelených vladach.

Azor

21. 01. 2025, 18:36

Czertik.
"a proc si myslis ze se trump a putin na jalte 2.0 dohodnou ke spokojenosti putina ?
putinova vize o odzbrojene ukrajine a anexi daleko vetsi casti ukrajinu kterou rusko dodnes nedobylo a trumpova predstava o kontrole soucastne fronty staty evropy se dost lisi."
Ano liší se to.A co jako?
To je ruská zem,a vnitřní konflikt !! A nikdo nemá právo Rusku říkat co má a nemá dělat.To znamená nějakou dohodu či něco jiného.
Číně taky nikdo nediktuje co má dělat s Tchaj Wanem - je to jejich vnitřní záležitost.
A kdo že v tomto tahá za kratší konec provazu?
Vy by jste chtěl aby Rusko řešilo konflikt USA- Mexiko?
Když už tak,tak na půdě OSN.
A jak se bude líbit USA když se zastane Panamy?
https://tass-com.translate.goog/politics/1902167?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

Azor

21. 01. 2025, 18:40

Certik.

"moc se neraduj jak evropa ztaci pozice v africe. protoze je netraci vuci rusku, ale vici cine.
a cina dokazuje, ze kdyz to bude nutne vytre si s ruskem zadek."

Myslíte??
Čína se v Afrických státech se chová jako západ.Jen v bledě modrém.A dost států Afriky ,si to už začíná uvědomovat.
Nechme to času a uvidíme ,jaký že je to šachový hráč Gosudar Putin.

Czertik

21. 01. 2025, 19:18

knedle

videl si zelenkuv film modelar z 2020?
ty me toho hlavniho hrdinu hodne pripominas s tim, jak to mate v hlave pomotane a nevidite realitu.
v jeho hlave, kdyz se dozvedel o teroristickem utoku, co byl spachany ceskymy zbranemi si proste vzal do hlavy, ze ty zbrane teoristum prodali cesi a ze bez nich by bylo lepe.
nikdy nepochopil ze zbrane teroristum mohl prodat kdokoliv (tj ne jen cesi) ale hlavne, ze kdyby neziskali ceske zbrane, tak by proste pouzily jine zbrane, z jineho statu.
a ne ze by nespachaly onen teroristicky utok jak si pomatene myslel.

nelibi se ti ze si rus a evropa chtela podrobit silou svet, ale to, ze to dneska dl cina ti evidentne nevadi.
copak, trenujes na socialni kredity od ciny ?

Czertik

21. 01. 2025, 19:29

rexik

a co jako ze se lisi ?????
kdyz se lisi, proc si teda myslis ze lavarov si prosadi svou a trump ustoupi ?
aby si mel pravdu s tim svojim masturbatem ohledne lavarova, co tu porad kopirujes jako svate slovo bozi.

a ne, ruska zem a vnitrni konflikt to neni. ukrajina se odtrhla od ruska v 1991. takze tak.

a tdy jde videt jake mas nacisticke mysleni, tchajwan je samostatny stat, at se ti to libi nebo ne.

a ne, rusko by niak konflikt usa-mexiko nemohlo, protoze by uplne kazdy hazel na rusko bobek.
nebo si myslis ze by rusko melo dostatek penez a techniky, aby mohly podporovat mexiko v takove mire v jake mire podporuje usa ukrajinu ?
u ruskych zbrani plati ze zadarmo sou drahe.

jedina zbran co vypadala trochu solidne armata , se v rusku nikdy vyrabet nebude, pro rusy je prilis slozita a draha.
takze zustanou u ruskeho srotu.

a rusko at se zastava panam jak chce, ve vysledku to bude uplne jedno. vsichni hazou na rusko bobek.
nemluve o ironii - a pokrytectvi - kdyz rusko mluvi o tom, ze usa by meli respektovat suverenitu panamy, kdyz rusko samtne aboslutne odmita suverenitu ukrajiny.
skutecne, slepota rusu a sebeiluze je ohromujici.

Czertik

21. 01. 2025, 19:36

rexik

putin je naprosto mizerny sachista.
jak chce hrat sachy, kdyz bude mit polovinu figurek nez normalne a jeho protivnik 2x tolik ?

jak chce putin dohnat ztracene pozice v africe vuci cine ? a v obchodu se zbranemi ? skutecne rusko po 22 neuzavrelo zadny NOVY kontrakt, a ty existujici sou ruseny ve prospech ciny (iran apod).

sila a prestiz ruska poslednich 30 let jen a jen upada a neexistuje sance ze se zvedne.
byt rexiku cekam, ze napises miliardu slov o tom, ze to tak nebude, ale dukaz nedaz zadny, ani realnou teorii, jen budes blbe kecat.

Azor

21. 01. 2025, 21:12

Czertik.
"a rusko at se zastava panam jak chce, ve vysledku to bude uplne jedno. vsichni hazou na rusko bobek."

A kdo tu škemrá o rozhovory ohledně Ukrajiny? Rusko?????

"a tdy jde videt jake mas nacisticke mysleni, tchajwan je samostatny stat, at se ti to libi nebo ne."

Oficiální politika USA ohledně Tchaj wanu je jaká? Tchaj wan a kontinentální Čína je jedno a samé.Něco si o tom přečtěte.
https://www.echo24.cz/a/Hda32/zpravy-domaci-cina-amerika-vztahy-na-spravne-ceste-biden

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 21:15

Czertik
Neznam Zelenku ani film.
Nejlepší film je ten, který nevidíš.

Czertik

21. 01. 2025, 22:27

rexik

tak skutecne nevisml sem si, ze by ohledne rozhovoru ohledne ukrajiny skermral trump.
nebo mas dukaz ze to tak je ????

pokud tw neni samostatny stat, jak je mozne ze vydava vlastni pasy ?
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-tchaj-wan-zmeni-pasy-zmizi-z-nich-cinska-republika-40335216

jak tohle vysvetlis, rexiku ?

Slavoslav

22. 01. 2025, 08:12

Hafane

rubel je zelenej farby? lebo ten proti USD celkom pekne pada na uroven hodnoty toaletneho papiera.

Ale tak co sa cudovat, ze debil tvojho formatu nerozozna ani farby

Azor

22. 01. 2025, 21:15

Czertik.
"tak skutecne nevisml sem si, ze by ohledne rozhovoru ohledne ukrajiny skermral trump.
nebo mas dukaz ze to tak je ???? "

To jako myslíte vážně??
U vás se není ale čemu divit.
Kdo se dožaduje vyjednávání,že to ukončí?Kdo má iniciativu?

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zmena-kurzu-vuci-ukrajine-obe-strany-musi-neco-nabidnout-zni-z-trumpova-tymu-268557#utm_content=freshnews&utm_term=trump%20vyjedn%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD%20o%20ukrajin%C4%9B&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-usa-uz-s-ukrajinci-jednaji-o-konci-valky-trump-ma-diky-bidenovi-trumfy-proti-rusku-40501132

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-zaridte-mi-telefonat-s-putinem-naridil-pred-inauguraci-trump-obama-mel-cas-az-po-40-dnech-40505415#utm_content=freshnews&utm_term=trump%20telefon%C3%A1t%20putinovi&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Azor

22. 01. 2025, 21:35

Slavoslav.
"rubel je zelenej farby? lebo ten proti USD celkom pekne pada na uroven hodnoty toaletneho papiera."

Vyznávají na tom vašem "demokratickém"západě demokracii?
Pokud ano, tak můžou se svobodně bez nátlaku rozhodnout státy s jakou měnou chtějí platit?

Bessentův projev k senátorům.
Klíčovou tezí výzvy je zachování statusu dolaru jako světové měny: „...je kriticky důležité, abychom zajistili, že americký dolar zůstane světovou rezervní měnou “ .


“Požadujeme, aby se řada zemí zavázala, že nevytvoří novou měnu BRICS ani nepodpoří žádnou jinou měnu, která by nahradila mocný americký dolar, jinak budou čelit stoprocentním clům a rozloučí se s prodejem do úžasné americké ekonomiky!”
https://www.cbsnews.com/video/trump-threatens-100-percent-tariffs-brics-nations/

Budeme "demokraticky"kroutit někomu ručičky?????
Viz -
https://www.youtube.com/watch?v=T9aIHopGntE&t=3s

Azor

22. 01. 2025, 21:38

Czertik.
"tak skutecne nevisml sem si, ze by ohledne rozhovoru ohledne ukrajiny skermral trump.
nebo mas dukaz ze to tak je ???? "

Co toto ?

"Bessent už ale při živé komunikaci se senátory formuloval svůj postoj k sankcím poněkud jinak. Konkrétně k protiruským sankcím:
„Pokud nějací ruští představitelé sledují tato potvrzovací slyšení, měli by vědět, že pokud budu potvrzen a prezident Trump na tom bude trvat jako součást své strategie ukončit válku na Ukrajině,
„Plně podporuji zavedení tvrdších sankcí, zejména proti hlavním hráčům v ruském ropném sektoru, na úroveň, která donutí Rusko zahájit jednání.

A tuto myšlenku zopakoval ještě jednou slovy:
„Pokud budu potvrzen a pokud prezident Trump o taková opatření požádá, pak 100% podpořím zavedení nových sankcí, zejména proti největším ruským ropným společnostem, na úroveň, která bude vést k tomu,

aby Rusko usedlo k jednacímu stolu."

Czertik

21. 01. 2025, 16:55

slavoslav

prave proto jak sou male skvrnky cr a sr, tak jim bude vzdy nekdo diktovat a je jedno jestli to bude usa, rusko, cina, eu, nemecko nebo nekdo jiny.

Slavoslav

22. 01. 2025, 08:11

a prave preto by male skvrnky ako su tieto staty moli volat po dodrziavani medzinarodneho prava do bodky a zubami, nechtami sa drzat v organizacii akou je EU kde maju podiel na riadeni daleko vacsi ako je ich ekonomicko vojensky vytlak. ALternativa k tomu podielu je totiz nulovy vplyv a vyt handrou silnejsieho hraca

Czertik

22. 01. 2025, 16:32

slavoslav

jenze co chces delat pokud mezinarodni pravo porusuji velci hraci ?
a jak si prisel na to, ze cesi maji jakykoliv vliv na rizeni eu ?
tatimto dopadlo vzdy tak, ze eu prosazuje politiku jakou chce nemecko a francie , pripadne jen nemecko samotne.
bez ohledu co na to rikaji ostatni staty.

Šebesta

22. 01. 2025, 10:49

Lžeš jako vždy. Co Finsko 80 let bylo mimo NATO i Švédsko počtem obyvatel jsou jako my zhruba.Neměli strach o své bezpečí a Jugoslávie ? PO druhé válce rovněž srovnatelná počtem obyvatel s Československem a Tito se postavil sám klidně Stalinovi a uspěl respekt měl i u západu a až do rozpadu Jugošky dělali Jugoši nezávislou politiku jak na NATO tak VS a šlo to dezoláte a lháří. Nauč se historii Evropy !

Slavoslav

22. 01. 2025, 12:07

stetka, ze zrovna ty nevies o tom ako Sovieti ovplyvnovali Finsku politiku to ma neprekavapuje

Šebesta

22. 01. 2025, 12:42

FOTZE ! Buď ujištěn že dějiny 20.století znám na 100 % lépe než ty a na rozdíl od tebe nelžu a píšu fakta. Pokud jde o Finsko tak jistě po 2.válce došlo mezi Finskem a SSSR k dohodě. SSSR se nebude vměšovat do finských záležitosti a Finsko zase nebude dělat protisovětskou politiku třeba i tím že bude neutrální. Tato politika Finům vyhovovala a jejím stoupencem a signatářem byl finský president Urho Kekonen. Finsko normálně patřilo k západu mělo tržní hospodářství a bylo až do 20.let 21.století neutrální. Dokonce význam Finska vzrostl a posílil jeho neutralitu i tím že tam byla před 50.léty konference o spolupráci v Evropě mezi východem a zapadem která měla i ratifikovat LP. Komunistické režimy ji nedodržovaly. Asi tak FOTZE nevíš nic a pokud jde o Jugošku k tomu nemáš pindy ? Ani nemůžeš neb co píšu jsou fakta a ty o tom nevíš nic.

Slavoslav

22. 01. 2025, 12:49

a preto vznikol pojem finlandizacia politiky ktory popisuje zasahovanie sovietov do vnutornej a zahranicnej politky Finska ktore bolo nutene nakupovat aj rusacku vojensku techniku.

stetka, ty si tak blby, ze si len v tesnom zavese za hafanom

Šebesta

22. 01. 2025, 12:51

Zapomněl jsem na Švédsko to bylo taky neutrální ač malá země. Takže k tom budeš psát jaké lži ?

Šebesta

22. 01. 2025, 12:57

Jako psát si s tebou FOTZE to je zbytečné kdybychom byli v takové pozici jako Finsko bylo by nám lépe než být členem VS a mít tu ruské vojska. BYli neutrální a měli tržní ekonomiku.Podstata je že všechny tři země byly neutrální ač malé což vyvrací tvoje lži . Rakousko je další neutrál a budoucnost EU je jasná dříve nebo později zanikne.

Slavoslav

22. 01. 2025, 15:49

stetka a preco sme tu mali ruske vojska? preco sme neboli suverenny ako Finsko ci Juhoslavia? ked ich davas za priklad? zeby preto, ze sme boli rusacka handra a cela nasa politika nam bola diktovana z Moskvy a ak hrozil odklon napochodovala sem rusacka armada

a kurva ako ty to chce znova, aby to ruska zas mohol beztrestne spravit

Czertik

22. 01. 2025, 16:39

sebesta

aha, tak csr mohlo byt neutralni jako treba finove.
hmmm, vyborne - napis me, kdy ze to do finska napochodaly vosjka sssr/ruska ci varsavske smlouvy, kdyz se finsko odklonilo od libani sovetskeho zadku ?
ze nikdy ? hmmm.

tak teda vysvetli proc v 68 do csr napochodovala vs ?
kdyz dle tebe si csr mohlo dovolit neutralitu ci vlastni politiku nezavislou na moskve.

Šebesta

22. 01. 2025, 17:46

Když je někdo FOTZE jako ty je FOTZE to je bez diskuse.Takovou debilní otázku mi můžeš položit jen ty . Bacha at ti nepraskne žilka a nedostaneš INFARKT, Proč tu přišly vojska VS víš dobře. Lžeš opět když tvrdíš že chci aby tady přišli Rusové. Já jen aby naše politika byla orientována všemi směry. TY PI..O

Šebesta

22. 01. 2025, 17:48

Czertik s debilama se nebavím. Tvou primitivní otázku nechápu.

Šebesta

22. 01. 2025, 18:00

Slavoslav.A mimoto nevim že by jsme byli my tedy Slováci a Češi jeden stát. Tak je mi jaksi záhadou proč tě trápi kdo k nám přijde ? Zda Rusové nebo Portugalci ? No a pokud žiješ u nás v Česku piš laskavě česky.

Slavoslav

23. 01. 2025, 07:31

stetka

otazka nie je debilna, ale ty vies, ze by si debila spravil zo seba pri odpovedi

Šebesta

23. 01. 2025, 08:21

Fotze sám jsi debil. Československo neexistuje už 32 let takže mi hlava nebere proč nějakého Slováka zajímá kdo k nám do Česka přijde zda Paraguayci nebo Bulhaři ? Já taky na jiných diskusních forech nabadám druhé aby se nestarali moc o Slováky a Fica. Máme tady dost svých problému s válečnou česko-ukrajinskou vládou premiéra Fialy mimo jiné nebo spíše s tím co se děje na západ od nás. V Německu každý měsíc nějaký migrant vraždí domací Němce naposled včera v Bavorsku zabil dokonce nožem dvouleté batole a  zranil 4 lidí. To je mnohem důležitější protože pokud ten hnuj jmenem EU nezanikne může to potkat i nás. Jenže to tebe válečného gaučového válečník nezajímá, že ?

Šebesta

23. 01. 2025, 08:27

Jakože jsem na 300 % přesvědčen že k nám žádní Rusové nepřijdou , nemají k tomu důvod ty  Válečný štváči.Jo a to nejsem Rusofil ale celý život GERMANOFIL.

Šebesta

23. 01. 2025, 08:28

Spíše Amíci napadnou Panamu a obsadí průliv, jak budeš pak hýkat ?

Slavoslav

23. 01. 2025, 08:53

stetka

lebo ak odpovies na tuto otazku tak si naseries sam sebe do huby s tymi kecami o nezavislosti a suverennosti ktorou sa ohanas po rozpade EU

Šebesta

23. 01. 2025, 09:54

Vidím Fotze že na otázky jež se ti nehodí neumíš odovídat. Ani nechceš. Jsi v koncích se svými teoriemi a neumíš to přiznat.

Slavoslav

23. 01. 2025, 10:14

vies stetka, ja som na tvoje otazky odpovedal a ako som ti povedal na dalsie ti odpoviem ked ty zodpovies reciprocne tie moje takze rad je na tebe

Pepík Knedlík

21. 01. 2025, 08:34

Silný žerou ty slabý, ale prvotní problém Panamy je kolik si účtuje za propluti lodí. Namornictvo SSA platí podstatně vic než před deseti lety. Ovšem největší problém predstavuji Čínský nvestice do Panami a skupovani pozemků u průplavu.
A pokud se stane pruplav majetkem SSA, tak právě z techto důvodů.
Celkem ma Donald další překvapení a pocítí je celá Země. :thumbsup: "Vyhráli jsme, teď začíná práce!“ započal svůj proslov 47. americký prezident a zdůraznil,
Ona vláda na Krymu a volby o určení k Rusku opravdu jsou jiný příběh.