Ruské ministerstvo obrany schválilo konečnou podobu bombardéru PAK DA
Ruské ministerstvo obrany nedávno schválilo konečnou podobu slibného leteckého komplexu dlouhého doletu (PAK DA), který vyvíjí společnost Tupolev.
Prioritou je snižování podpisu letadla a zbraní dlouhého doletu, uvádí agentura RIA Novosti s odvoláním na zdroj v ruském obranného průmyslu.
Foto: Nový bombardér bude postaven podle aerodynamického schématu „létajícího křídla“, bude mít podzvukovou rychlost a velmi dlouhý dolet. | Ministerstvo obrany Ruské federace
Na základě výsledků řady testů maket letadel pro radarový podpis a výsledků kontrol aerodynamických vlastností maket letadel v CAGI schválilo ruské vojenské oddělení konečný technický vzhled bombardéru PAK DA. Experimentální konstrukční práce na programu jsou již nějakou dobu ve fázi podrobného návrhu a probíhá souběžná výroba několika prototypů.
Nový bombardér bude postaven podle aerodynamického schématu „létajícího křídla“, bude mít podzvukovou rychlost a velmi dlouhý dolet. Bude používat výhradně zbraně ukryté uvnitř trupu, včetně perspektivních řízených střel dlouhého doletu a hypersonických střel. Palubní vybavení letadla bude maximálně automatizované, a to až do možnosti použití ve zcela bezpilotním režimu.
Priorita v konceptu PAK DA je dávána tajným technologiím a odpovídající taktice používání. Bombardér bude schopen ovládat skupiny bezpilotních vzdušných prostředků a bude moci používat celou řadu raket typu vzduch-vzduch.
Očekává se, že nový bombardér vstoupí do služby do roku 2027 (zpoždění je pochopitelně možné) a bude nahrazovat nosiče Tu-95MS.
Tupolev Tu-95 je sovětský strategický čtyřmotorový turbovrtulový bombardér zavedený do služby v 50. letech 20. století, který i na počátku 21. století stále slouží v ruském letectvu jako protiváha k americkým bombardérům B-52 Stratofortress. Stroje jsou známé dlouhými hlídkovými lety nad mořem v oblasti západní Evropy a Středozemního moře. Při nich vzniklo mnoho fotografii, na kterých s nimi v těsné formaci letí letouny NATO.
Foto: Tu-95MS Bear H RF-94130 u Skotska, 2014 | Ministerstvo obrany Ruské federace
Tu-95MS je modernizovaná verze Tu-95, která má dvě provedení Tu-95MS-6 a Tu-95MS-16. Sériová výroba začala v roce 1981 a do služby byla letadla zařazena v roce 1983. Tu-95MS-6 je verze schopná nést šest střel typu Ch-55, Ch-55SM nebo Ch-555 na rotačním závěsníku ve vnitřní šachtě. Tu-95MS-16 je pak modernizace verze Tu-95MS-6, která může nést na vnějších závěsníkách dalších 10 střel Ch-55 nebo 8 střel Ch-55SM.
Komentáře
czett
14. 04. 2021, 18:28Omny
Jde videt ze nicemu nerozumis.
Ano, acko bylo zruseno...prptoze jeho ukoly lepe zvadly levnejsi strely...tusiz je otazka proc vubec rusove pokracovaly v tu160, kdyz bylo de fakto zastarale.
A to acko sem vybral schalne, protoze se vykony blizi 160 vic nez becko.
Ale aby si mel orgac, tak i u toho becka.
V cem je tak super supr rozdil mezi nim a 160? Ze dle tebe sou to zcela rozdilne letouny.
czert
12. 04. 2021, 00:05Omny
Ja uz rozumim tvojemu uvazovani a jadru tveho problemu.
Ty si myslis, ze kdyz do neceho das moderni soucastky, tak hned je to zcela novy model a vyvoj.
Zklamu te, kdyz das grafiku z 2020 do pocitace z 2010 a bude tam fungovat, tak budes mit 10 let stary pc s moderni grafikou.
Zadnym zazrakem se z toho nemuze stat poxitac roku 2020.
Proto tvrdim ze vyjma panciru a jeste cehosi sou to jen modernizace techniky z dob sssr.
Ano, i kdyz u toho pocitace casem vymenis zakladni desku, pameti a veskere vnitrosti...ale nechas case a monitpr z 1970..kazdy kdo to uvidi rekne ze mas pocitac z 1970.
A pozapnutu doda, ze si ho trochu modernizoval.
czert
11. 04. 2021, 23:57Omny
Lol, tak me teda pouc v cem je teda zasadni rozdil mezi b1 a tu 160 ?
Oboji sou nadzvukaci s menitelnou geometrii kridla.
A hlavne se zamer na acko.
Protize b je jeho predelavka, ktera reflektovala to, ze amici zavedli rakety dlouheho dpletu, ktere rusove tehdy nemeli.
A ano, dle me f15ex je modernizace letadla z dob studene valky.
czert
11. 04. 2021, 23:56Omny
Lol, tak me teda pouc v cem je teda zasadni rozdil mezi b1 a tu 160 ?
Oboji sou nadzvukaci s menitelnou geometrii kridla.
A hlavne se zamer na acko.
Protize b je jeho predelavka, ktera reflektovala to, ze amici zavedli rakety dlouheho dpletu, ktere rusove tehdy nemeli.
A ano, dle me f15ex je modernizace letadla z dob studene valky.
ROBO
11. 04. 2021, 13:25Omny
- a že Rusko od 90. let nic nedokončilo? co třeba Borei, Jaseň, Belgorod/Poseidon, S-350/400/500, Su-35/57, Mig-35, SU-34, Mig -31 BM, R-37, R-77M, R-74M2, T-90M/Armata, CH 101/102, Zirkon, Pantcíř, Projekt 20386, 22350, Kaliber, P-800/100, Voronezh/M, KA-52M, MI-28NM.....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
To co si zde opět manipulativně , a prostě lživě uvedl jsou , pouze obyčejný demonstrátory a protypy pochybné a nepotvrditelné úrovně a nebo upgradeovaná výzbroj z platforem sahající do 80,let min. století a dále . NIC významnýho a nic novýho !!!! Rodíl mezi USA a Russkem je hlavně v tom že Ruská ekonomika vedená tím diletantem z Kremlu je prakticky neschopná cokoli uvést do sériové výroby . Rozvrat ekonomiky horší než za Jelcina . Proti USA a západní tržní ekonomice s stímhle státním postsocialisticko-mafiánským hybridem , prostě nemají ani jinou šanci . Tzn. rozkrádat nerotné boh. země , a primitivně zbrojit a napadat okolní země a snít o teplý vodě a splachovacím záchodě .
Přes velkohubá Putlerovo chvástání se za 20.let jeho zloděské krutovlády nic významného prostě nezavedlo . Jenom tupě a primitivně haraší a vyhrožují JZ (jako ten jeho kamarádíček ze Sev. Koree) a zbaběle napadají a okupují okolní malé a slabé sousedy .
Cateye
11. 04. 2021, 13:23To je v pořádku Karle. Ve fázi popírání je obviňování okolí jakož i připisování podobných praktik ostatním zcela běžné. Nicméně to, že v jednom příspěvku píšete jako ROBO hovorově a v dalším už knižně naznačuje že oscilace mezi vašemi alter-egy je mnohem prudší a nevypočitatelnější než se mohlo na první pohled zdát.
Zde může hrát roli váš alkoholismus, nebo psychické vypětí, například při sledování výroků Miloše Zemana...
Nicméně váš biblický obrat s třískou a trámem je velice pěkný. Zároveň se tím nabízí otázka, zda jste věřící a jaká byla vaše výchova v dětství? Byl jste přísně vedený a omezován přísným otcem ve hrách s ostatními dětmi? Musel jste si vymýšlet imaginární kamarády, se kterými jste pak komunikoval pod různými identitami? Děkuji.
bombero
11. 04. 2021, 09:18Omny- nezklamal jste. Jediný příspěvek a začíná urážkami a vulgaritou.Ale jsem moc rád, že jste na mě nezapomněl, vždy mě potěší, když nějakého rusáka dokážu vytočit. A ted k té vaší snůšce lží, polopravd a zbožnávh přání- napište mi prosím nový seznam, co se dostalo do služby do ruské armády a tím nemyslím jednotky kusů něčeho rádoby "sériové výroby"
A pro proruské supermamlasy, když se vám to tady nelíbí, jděte si psát na sputnik, aeronet nebo podobný výkvět
Czert
11. 04. 2021, 01:06Ok, ok, ok
Tak pancir je taky nova kontrukce, byt ne moc uzasna kg ak ukazuji jehoztraty v syrii a lybiy.
Czert
11. 04. 2021, 01:03Omny
Ze rusove nejdou us cestou? Taknapis aspon 1rozdil toho noveho ruskehobombarderu od raidenu.
Tu 160....nezlob se, ale to je jako bys chvalil amiky ze znovu rozjely vyrobu b-1.
A z toho vseho co si vyjmenoval taknovy projekt je jen armata.
Vse ostatni je jen modernizace techniky z dob sssr.
Byt priznam se, u ponorek neznam detaily natolik abych mohl posoudit jestli je go nova konstrukce ci modernizace.
A ta uzasna armata uz ma zpozdeni kolik? 8 let? Ja jen ze dle puvodniho planu dnes rusove meli mit pres 2000 armat.
Mark
11. 04. 2021, 00:16Omny
To chce klid , určitě to jde i bez těch urážek.
Zvláštní , že jsi vypsal nicky jen částí zdejšího obecenstva , chybí dopsat i jiné ,kteří se nedrží daného článků . Jenomže to by znamenalo trefit se do vlastních řad. Takže ber to tak , jsme v demokratické zemi , součástí ArmyWebu je i nestrannost s možnosti diskutovat dle libosti samozřejmě v rámci zákona a slušnosti . I když se ti nelíbí názory jiných , měl bys je respektovat a ne hned urážet. A že se dost často otáčí téma jiným směrem ? Ty sám to často děláváš .
A teď pro tebe k článků, myslíš, že u tohoto modelu byla použitá překližka?, anebo překližka :wink:
Jinak možnost osobně vidět i útroby TU-95 , to bych si nenechal ujít. B-52 bude mezi námi ještě dlouho , kdo ji nestihl vidět, tak určitě bude mít ještě možnost, s TU-95 to bude problém.
ROBO
10. 04. 2021, 20:05Míra
Náš problém jsou STÁDOVITÁ množství lidí po celém světě, která poslouchají co jim diktuje politicko-mediální spřeženectví.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Našim mnohem větším problémem spíš SEKTÁŘSKÉ konspirační skupinky , které zamořují prostor svýmy chorobomyslnými ne bludy , ale otevřenými výmysli (holkaust nebyl , země je plochá , Židé ovládají svět , ve vesmíru nikdo nebyl , agresivní , fašistické a okupantské Russko , které má na svědomí mnoho tisíc Ukrajinských životů je oběť .......)
Vše podle hesla - všichni se pletou , jenom já mám pravdu .
Je mnohem snazší pár lidí oklamat, než je přesvědčit, že byli oklamáni.
ROBO
10. 04. 2021, 19:55Cateye
Jaké pocity máte, když zpětně čtěte velmi agresivní a zlé příspěvky vašemi alter-egy uživatele Cateye , Omny , Míra , Martin23 , OBOR .........
cituji tvůj drobný sprostý bolševický výčet :
-špindiro slovane Kadliku/ROBO
-ROBO čůmíš debilku
-Ignorant, fanatik, nenávistník ROBO
-primitiv Karel alias ROBO
-ROBO ač si zjevně idiot.......................................................
Opět na tvou aresu . Netahej stéblo z oka druhejch , když ti z něj trčí trám jak krá.....va .
Beztak tímhle lživým urážením , pouze zakrejváš to jak tady jsou postupně vyvrácený všechny ty tvoje proruský konspirace , kterejma lživě obhajuješ Russký zločiny proti lidskosti .
Cateye
10. 04. 2021, 13:34Děkuji Karle. Vaše přiznání, že jste již třetí toho jména ve vašem pokolení je velkým pokrokem, protože odhaluje jaká osobnost je ve vašem případě primární a které jsou sekundární.
Postoupíme dál abychom stanovili jaká je hranice vašemi alter-egy. Jaké pocity máte, když zpětně čtěte velmi agresivní a zlé příspěvky uživatele ROBO, se zjevnou, byť primitivní snahou svému oponentovi co nejvíce ublížit.
Na stupnici od jedné do deseti:
Cítíte sympatie
Cítíte rozpaky
Cítíte odpor
ROBO
10. 04. 2021, 12:59karel3
Už mu nereaguj na ty vylhaný nesmysli ohledně schizofrenie . Ten chudák tím beztak jen uboze zakrejvá že se sám schovává za nespočet nicků typu - Cateye , Omny , Míra , Martin23 , OBOR .........
Na to mám narozdíl od nich i nevyvratitelnej důkaz .
Je totiž statisky zcela nemožný že by se v tak malý zemi našlo tolik dementních zabedněnejch proruskejch prolhanejch a vlastizrádnejch. koko.......tů :crazy_face:
Natož na jednom serveru
Cateye
09. 04. 2021, 23:02Hm, je možné Karle že si své záchvaty nepamatujete, to bývá běžné, zejména u alkoholiků. Ti také často v gestu popírání opovrhují lidmi, národy, nebo etnickými skupinami kterým se obecně náklonnost k alkoholismu připisuje. Což by vysvětlovalo vaše pohrdání východními národy, potažmo Slovany. Má nabídka platí, chci vám pomoci...
Cateye
09. 04. 2021, 13:59Víte Karle, když pomineme vaši obsesi, občas mi připadá jako byste tu schizofrenii nehrál.Berete nějaké léky? Myslíte že bych si na vás mohl udělat menší profesní studii? Samozřejmě ve vší diskrétnosti.
ROBO
09. 04. 2021, 12:27Cateye
Karle, proč na Martina 23 reagujete několika nicky?
---------------------------------------------
Ty seš fakt nemocnej paranoidní tupej bolševik . Spíš řekni z kterýho blázince píšeš . Ty nemůžeš bejt normální ani omylem .
Máš k těm ubohejm lživejm bolševickejm výzvratkům ňákej důkaz ?
Ne !
Je to stejná vylhanost , jako všechny tvoje ubohý lži na obhajobu Russkejch zvěrstev .
OBOR
09. 04. 2021, 12:20špindiro slovane Kadliku/ROBO .... neboj už jsem se domluvil na doučování s tvou starou :)
Cateye
09. 04. 2021, 12:05Karle, proč na Martina 23 reagujete několika nicky? Pamatuji si jak jste ho jako ROBO obviňoval. že dělá to samé. Máte vůbec nějakou čest a sebereflexi?
czert
09. 04. 2021, 11:26Mira
Rusko provedlo invazi na ukrajinu.
Stejne tak pi 68 to byla okupace csr.
At se ti to libi nebo ne.
ROBO
09. 04. 2021, 08:47Martin 23
Můžeš tady Goeblesovsky sprostě lhát a takto otevřeně lživě konspirovat jak chceš .
Na Ukrajině se do Ruské fašistické okupace a zcela bezprecedentního a záměrného vojenského napadení a opět fašistické anexe nedělo skoro nic . Krom tedy střílení a vraždění pokojných. demonstrantů proruským prezidentem.
Občanskou válku tam rozpoutalo až pouze Ruko , aby jako vždy válkou zakrylo vnitrostátní obří problémy , což činí dodnes . Protože ten gestapák z Kremlu nic jinyho neumí . Válčit a vraždit za hlasitého potlesku vas trlovskejch bolševicko-fašistickejch ultralhářú.
Martin23
09. 04. 2021, 08:25Jen bych upravil svůj komentář. V tom březnu a dubnu na východě nezasahovlaa armáda, ale polovojenské bataliony.
Armáda zásah odmítla a nakonec se zcela rozpadla.
Speciální protiteroristické jednotky odmítly rozkazy Kyjeva zasahovat proti vlastnímu obyvatelstvu.
O tom hovořil v roce 2014 generál Ruban (tehdy to byl pro ukrajinské nacionalsity šok, ale Rubanovi to prošlo, protože byl uznávaný a jeden z mála, kdo mohl vést dál Ukro armádu), proč se ukrajinská armáda rozpadla, že mnoho z nich začalo bojovat proti Kyjevu. Ale tyhle zdroje jsou již dávno zcenzurované.
To že na Ukrajině vznikly OSU (Ozbrojené síly Ukrjainy) mělo jediný důvod. Po rozpadu řádné ukrajinské armády, bojovaly za Kyjev zejména polovojenské a žoldácké jednotky - různé ty neonacistické Azovy a pod. , tak se jim musel dát nějaký název, protože rozhodně nešlo o státní armádu. Ti v prních měsících šířili kyjevské myšlenky po Ukrajině.
Typickým příkladem je pilotka Savčenko. Ta po rozpadu ukrajinské armády ¨narukovala jako dobrovolník do bataionu Ajdar a pak byla zajata.
Ono se tedy dá směle tvrdit, že to pučistická nelegitimní vláda skrze soukromé dobrovolnické bataliony prováděl na Ukarjině terorismus.
Martin23
09. 04. 2021, 08:09Pokud by byl konflikt o občanské válce, bylo by veškeré jednání západu směrem k Ukrajině v rozporu s mezinárodním právem.
Takže sice všichni víme, že to je občanská válka, ale oficiálně se musí držet verze, že to tak není.
Ale tím primárním důvodem, proč se dnes vede tato občanská válka, nebyl žádný SEPARATISMUS. to přišlo až s vývojem situace.
Naprosto zjevně byl násilně svržen Janukovyč (únor 2014), kterého volila východní Ukrajina. Když se tito voliči chtěli vymezit vůči puči, byla na ně povolána armáda (březen, duben). Teprve na základě těchto silových zásahů bylo východem pořádáno počátkem května referendum o odtržení, které bylo utopeno v krvi. Vše začalo v Oděse, do obyčejných lidí se střílelo v Mariupolu, Doněcku a i jinde. Jakmile se lidi začali pochopitelně bránit, bylo použito letectvo a artilerie a už se to nedalo zastavit.
Události kolem Autonomní republiky Krym šly trochu jinak. Krym nikdy nechtěl být součástí Ukrajiny a tak doslova využil nelegitimního ozbrojeného puče k vyhlášení samostatnosti a následné žádosti o připojení k Rusku. I přesto lze tvrdit, že tou poslední kapkou byl masakr obyvatel Krymu, kteří se vraceli 21. února autobusy z kyjevského Antimajdanu.
Separatistické tendence východu mají na triku ti, co upalovali v Oděse, co stříleli počátkem května ve všech velkých městech do demonstrantů, kteří nesouhlasili s vývojem v Kyjevě. Jakmile místní obyvatelstvo vytlačilo tyhle zasahující "kyjevské" jednotky a začalo docházet ke zmíněným leteckým a dělostřeleckým úderům na daná města, a tím bylo vše rozhodnuto.
Tyhle lidi již Kyjev na svou stranu nikdy nedostane.
A nevím jak dnes, ale to, co jsem popsal, o tom byly stovky a tisíce hodin videozáznamů na you tube. V tom květnu ukrajinské polovojenské jednotky oligarchů (armáda tam odmítla jít až se náseldně zcela rozpadla a část vojáků a důstojníků prostě utekla bránit svoje rodiny proti Kyjevu) stříleli na civilisty. Tam nešlo o žádné zelené mužíčky z Ruska. To bylo v podstatě obdobné jako v případě Maďarska v roce 1956 nebo nás v roce 1968. Střelba do lidí s vlajkama. No a pak ty videa, kdy vidíte jít lid s nákupemi po ulici a pak spadne bomba a všude leží roztrhaná a zmrzačená těla, to naprosto odporuje verzi, že Kyjev bojoval s Rusy.
Naprostý nesmysl. Tehdy byl na Ukrajině takový bordel, že šlo doslova o boj oligarchů o území vlivu a oni masarkovali vlastní lidi.
Teprve tyhle události v květnu zpustily separatistické snahy a tehdy se již do toho zapletlo se svou podporou i Rusko. ale to již dávno běhali US Academi v ulicích Mariupolu a nejen oni.
bombero
09. 04. 2021, 07:56Míra
A kolik válek z toho tvého seznamu vyvolal SSSR, Rusko pod falešnou záminkou jako to běžně dělají Američani??
Zde si to můžete přečíst. a seznam začíná zajímavě
http://www.vrtulnik.cz/mil/rusove.htm
1919-lotyšsko, estonsko, ukrajina- válka za nezávislost
1920-invaze gruzie,azerbajdžán,arménie
1922potlačení povstání karelie, gruzie
takže od začátku agresivní stát, který začal okupací svých sousedů. Ale věřím, že vy budete tvrdit, že všude byl nějaký zvací dopis....Ale prostě od začátku do toho sovětskýho bordelu dobrovolně nikdo nechtěl
Mark
08. 04. 2021, 23:18ROBO
Ten putlerjugend to je fakt síla ,úplně jak za nacistů .
Nevím ale kde ti náckové dělají chybu , že by jim nejradějí omladina zdrhla do toho dekadentního prohnilého západu. Docela by mě zajímalo , kolik omladin ve zvrhlém západě , by chtělo zase do toho ráje nebeského na východě .
OBOR
08. 04. 2021, 21:42A špidira slovan Kadlík...hlavní že si to pochopil na vzdory chybě v y/i ROBO
ROBO
08. 04. 2021, 21:06Míra
Naše vlády nás udržují v neustálém strachu a válečné horečce.
-------------------------------------------------------------------------
To si snad ty primitive děláš krdel ? Ne ?
Tady je všem nějaký vzdálený konflikt na Ukrajině a celý zavšivený zaostalý Rusko z 99,99 u krdele . Vylez na ulici a kohokoliv se zeptej To jenom vy posbolševici tu vyvoláváte lživý konspirační děsy a bludy .
Je to přece naopak , zcela militantní Russko , kde sou Putlerem všichni vychovávaný ve strachu a panický hrůze z války s NATem , kterýmu je mimochodem celý zavšivený Russko u holý zadele . Tímto bezdůdodným děsením národa takto diktátor pouze zoufale a uboze utužuje svoji moc a odvrací pozornost od skutečných tragických problémů v zemi .
Už i mládež je tam neuvěřitelně vychovávána ve stylu Hitlera jako Putlerjugend . Prostě fašisti se nemění . Co ?
https://www.youtube.com/watch?v=_LInh1K3Log
https://informnapalm.org/cz/junarmija-rusky-putinjugend-pro-nove-valky/
https://www.youtube.com/watch?v=xyTpQHZcTDI
https://www.youtube.com/watch?v=x_OWmQz_6cY&t=1191s&has_verified=1
https://www.youtube.com/watch?v=6wZ0sI0jzG4
http://tapolitika.cz/ze-sveta/ruska-mozaika/vlastenecka-vychova-deti-v-rusku-video/
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3274524-novaja-gazeta-rusko-utraci-miliardy-za-vychovu-mladeze-k-vlastenectvi-ta-chce-radsi
ROBO
08. 04. 2021, 20:46Míra
A kolik válek z toho tvého seznamu vyvolal SSSR, Rusko pod falešnou záminkou jako to běžně dělají Američani??
--------------------------------------------------------------------
Jak tak koukám , tak snad všechny . Naposled napadli Ukrajinu pod falešnou záminkou neexistujícího puče a vymyšleného ohrožení Krymu . Jinak skoro všechny Russké - SSSR války byly zdůvodněny snůškou okupačních lží a výmyslů .
OBOR
08. 04. 2021, 20:31ROBO čůmíš debilku, ale omlouvám se ti, netušil jsem že nechápeš význam slova chcípnou nebo umřít, či zemřít ač je tožný, říká se tomu sinonymum, to jest učivo ZŠ. Příště se polepším, pro hlupáky jako ty :)
Mark
08. 04. 2021, 20:29Martin23
Nikde netvrdím ,že na Ukrajině není občanská válka. Ta už tam je od roku 2014 vyvolaná proruskými separatisty , kteří jsou podporování jak technikou , živou sílou i financemi z Ruska . Jsem rád , že tu podporu nepopíráte . Už zbývá jen Putin , aby to konečně přiznal jak to je s tou podporou.
Krym byl anektován bez jediného výstřelu z několika důvodu jako je izolovanost Krymu od pevninského zbytku země , jakékoli přesuny , posily by byly nemožné .Byla tam silná Ruská vojenská posádka . Většinové ruské obyvatelstvo by s určitosti dělalo záškodnické akce , které by zkomplikovaly jakékoli operace Ukrajinské armády . Velký faktor taky hrál překvapení a nepřipravenost . Jakýkoli postup na Krymu by byl neudržitelný .
Velice podobný scénář byl zkoušen i na Donbase .
Jestli byly určité zásoby vojenské techniky na straně povstalců , po těch tvrdých bojích musely velice prořídnout . A není to jen o tancích a dělách ve skladech. Při intenzitě bojů ,které probíhaly , musela být veliká spotřeba nejen těžké techniky , ale i náhradních dílů , jakékoli munice , paliva i živé síly .Vážně si myslíte ,že za "dělo" se může každý postavit ?
Určitě dnes povstalci jsou na jiné úrovni než v roce 2014,15 , ale opět jen díky Rusům, kteří dodávají vše možné od munice , zbraně , palivo , náhradních dílů, financí , školení atd.
Celou dobu jde o to , že Rusové popírají jakoukoli pomoc povstalcům .
Cateye
08. 04. 2021, 19:13Sorry czerte ale taková základní fakta jako vylhaná záminka pro invazi do Iráku nebo angažování USA v Libyi vám doplňovat nebudu, protože je toho plný internet. Jestliže to opravdu chcete posuzovat jako primitiv Karel alias ROBO jako ve fotbale. kdo víckrát porušil mezinárodní právo, klidně si to dělejte. Pro mě je velice znepokojující, že se náš největší spojenec, který by měl být zárukou spravedlnosti dodržuje mezinárodní právo podle toho jak se mu to hodí...
ROBO
08. 04. 2021, 18:19Martin23
Vy totiž evidentně nechcete vidět, že ten konflikt je o občanské válce
--------------------------------------------------------------
To se opět , jako vždy , hluboce mýlíš , my přece vidíme velice dobře že ten konflikt je o občanské válce . Válce kterou uměle a přímo svým napadením a vyzbrojováním rozpoutalo nenažrané okupantské Russko aby oslabilo Ukrajinu . To vídí i slepej .
Ten Donbas steně jednou projedou (teď sme to viděli v Arménii jak sou vojensky impotentní a zbabělí ) , ale proč nezaškodit a neodpoutat pozornost od Krymu když jsem fašistická Kremelská chátra . Že to bude stát desetitisíce životů na tom nesejde . My sme přece Russáci a u nás nemají cenu ani životy našich obyvatel , natož cizích .
A ještě budeme tak sprostý že to budeme Goeblesovski svádět na ten napadenej a okupovanej národ a určitě i jinde po Evropě se najdou nějaký bezpáteřní postbolševický pohrobci co to budo rádi lživě tlumočit .
obyvatelé Krymu nikdy nechtěli být součástí Ukrajiny.
-------------------------------------------------------------------------
No , to ani obyvatelé Čečny nechtěli bejt součástí Russka , přesto to nezabránilo gestapáckýmu Putlerovi aby tento národ za to sadisticky zmasakroval tak , že by se za to i Hitler styděl .
Na zbytek tvejch konspiračních výslů nemá cenu ani reagovat .
Martin23
08. 04. 2021, 17:57Mark
A to je právě ta legrace, že těmito otázkami doznáváte, že o Ukrajině víte prd.
Donbas byl průmyslovou základnou Ukrajiny, kde byly vojenské opravárenské závody a vojenské sklady sohromným množstvím vojenské techniky.
No a ve chvíli, kdy Kyjev začal vraždit lidi na Donbase, se jim rozpadla armáda. Vojáci totiž okamžitě odešli bránit svoje rodiny.
Vy totiž evidentně nechcete vidět, že ten konflikt je o občanské válce. Nejdříve šlo o politiku, ale když Kyjev začal střílet dosvých občanů.
Proto Krym přešel na ruskou stranu bez výstřelu, bez odporu.
I když tam to bylo zřejmé i tak, protože obyvatelé Krymu nikdy nechtěli být součástí Ukrajiny.
Proto si již od počátku vydupali vysokou míru autonomie.
A samozřejmě je naprosto evidentní, že
a) jsou povstalci podporováni Ruskem, jako je Kyjev podporován západem. Ale vojenská technika (tanky, děla, raketomety atd.) to je v narpsoto drtivé většině ukrajinská záležitost.
b) samozřejmě, že na obou stranách jsou žoldáci.
Ale je trapné to pořád rozebírat.
ROBO
08. 04. 2021, 16:09Cateye
Americké vojenské jednotky v Syrii - porušení mezinárodního práva.
---------------------------------------------------------------
Jo a masivní neomluvitelný Russký bombardování Syrských , žen , dětí a starců je zase přímo a jasně zločin proti lidskosti . Co na to ty prokremelská lůzo . To je najednou OK co ?
Prestaňte už trapně vy fašistický vlastizrádci tahat stéblo z Americkýho oka , když z toho vašeho bolševickýho trčí celej trám .
czert
08. 04. 2021, 15:52Cateye
A muzes me rict jaky presne clanek mezinarodnoho prava amici porusily v iraku, syrii a kdo je z toho oficialne obvinil ?
Lybyi mas spatne, tam se amici neangazovali a zabozrouti si udelali mezinarodni ostusu.
A co se tyka panamy - just cause - a pruplavu. Jak porusily jeho neutralitu ?
A jak jiste vis, tak ho pri prvni vhodne prilrzotitosti vratili zpstky pod kpntrolu panamy.
Jen se tak ptam - kdy ze to vrati rusove kontrolu nad jizni osetii a. Dalsimi uzemi zpet gruzi ?
Kdy vrati krym ?
A dalsi uzemi ?
A pokud chces hrat na valky a to tvpje porusovsni mezinarodniho prava, tak ve stejnem casovem rozmezi u ruska, gruie, ukrajina, moldavie, afganistan a kdo vi na co sem zspomel.
ROBO
08. 04. 2021, 15:51OBOR
Ty bolševickej prolhanej sprostej demente . Ty si jako vždycky , lživě uvedl jiný výraz - "chcípnete" , a ten samozřejmě dohledat nejde .
Tak než se zase uchýlíš ke svejm proruskej dementním sprosťárnám , tak si to aspoň po sobě přečti , ať nejseš za úplnýho idio .....ta , kterým stejně seš .
ROBO
08. 04. 2021, 15:42Cateye
Nejenom USA vedli války ale vy bolševici rádi zapomínáte na ty vaše . Proti vám sou Amíci trapný břídilové .Ty tvoji Russáci mají na rukou milionkrát víc krve než celá A merika . A to nepočítám desítky milionů obětí vnitrostátních represí co trvají , sice v menší míře vlastně dodnes .
Války „Ruska“ od 1917 do 2015
• 1917-1918 Ruská občanská válka
• 1917-1918 Finská občanská válka
• 1917-1921 Ukrajinská válka
• 1918-1920 Lotyšská válka
• 1918-1920 Estonská válka
• 1918-1919 Litevská válka
• 1918-1920 Válka v Oseti
• 1919-1921 Polsko-sovětská válka
• 1920 Invaze Rudé armády do Ázerbájdžánu
• 1921 Invaze Rudé armády do Gruzie
• 1921 Potlačení arménského povstání
• 1921-1922 Potlačení povstání v Karélii
• 1924 Intervence v Gruzii
• 1929 Čínsko-sovětský konflikt (1929)
• 1934 Sovětská invaze do Sin-ťiang
• 1937 Čínsko-sovětský konflikt (1937)
• 1938 Sovětsko-japonské pohraniční konflikty
• 1939 Bitva u řeky Chalchyn
• 1939 Invaze do Polska
• 1939-1940 Zimní válka – anexe části Finska
• 1940 Invaze do Estonska
• 1940 Invaze do Lotyšska
• 1940 Invaze do Litvy
• 1940 Sovětská okupace Severní Bukoviny a Besarábie
• 1941–1945 Druhá světová válka
• 1944-1956 Intervence v Pobaltí
• 1950-1953 Korejská válka
• 1953 Východoněmecké povstání
• 1955-1975 Válka ve Vietnamu
• 1956 Maďarské povstání
• 1961–1990 Sandinistická revoluce
• 1962 Karibská krize
• 1962–1975 Angolská válka za nezávislost
• 1964 Vojenská podpora Organizace pro osvobození Palestiny
• 1967–1970 Opotřebovací válka
• 1967–1970 Nigerijská občanská válka
• 1968 Invaze do Československa
• 1969 Sovětsko-čínské konflikty 1969
• 1969 Komunistické povstání na Filipínách
• 1969-1970 Sovětská vojenská podpora egyptských islamistů
• 1971 Indicko-pákistánská válka
• 1973 Jomkipurská válka
• 1974–1991 Občanská válka v Etiopii
• 1974-1990 Válka v Eritrei
• 1975–2002 Angolská občanská válka
• 1976–1992 Občanská válka v Mosambiku
• 1977-1978 Etiopsko-somálská válka
• 1979–1989 Sovětská válka v Afghánistánu
• 1979–1992 Salvadorská občanská válka
• 1988–1994 Válka o Náhorní Karabach
• 1991–1993 Občanská válka v Gruzii
• 1992 Válka v Podněstří
• 1992 Válka v Jižní Osetii
• 1992-1997 Občanská válka v Tádžikistánu
• 1993 Gruzínsko-abchazský konflikt
• 1993 Ruská ústavní krize 1993
• 1992 Válka v Podněstří
• 1992 Válka v Jižní Osetii
• 1992-1997 Občanská válka v Tádžikistánu
• 1993 Gruzínsko-abchazský konflikt
• 1993 Ruská ústavní krize 1993
• 1994-1996 První čečenská válka
• 1998 Šestidenní válka (Abcházie)
• 1999-2009 Druhá čečenská válka
• 2008 Válka v Jižní Osetii
• 2009 Invaze do severního Kavkazu
• 2014 Anexe Krymu Ruskou federací
• 2014 Válka na východní Ukrajině
• 2015 Válka v Sýrii?
• 2019 Vojenská přítomnost ve Venezuele – zatím ?
czert
08. 04. 2021, 15:29Martin
A muzes napsat jaky clanek konretne amici porisilu u budapesteho memoranda onim "pucem"?
czert
08. 04. 2021, 15:21Martin
Muzes me rict jak lidove republiky ziskaly 2x a 3x vice delostelectva a tanku nez ukrajina ?
Ze armadnich skladu je to nemozne, stejne aby je nskoupily na trzich.
A ze ukrospve neco napoupily po 14.
OBOR
08. 04. 2021, 14:25ROBO ač si zjevně idiot neumějíc použivat internetový vyihledávač kde stači: zadat ukrajina, polský ministr, všichni zemřete, tak pro tentokrát udělám vyjímku.......https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/sef-polske-diplomacie-sikorski-presvedcuje-opozici-k-podpisu-dohody.A140221_195708_zahranicni_zt
Cateye
08. 04. 2021, 13:25Karle proč jste se zase rozdvojil? Berete na to své zlé dvojče ROBA také nějakou drogu jako doktor Jekyll? :D
Cateye
08. 04. 2021, 13:22czert: Dobrá tak budu pokračovat, protože vy to evidentně berete jako primitivní fotbalový fanoušek podle skóre, protože cituji: "Ze rzsko a cina se chovaji gangstesky daleko casteji nez amici..."
Invaze USA do Iráku - naprosté porušení všech mezinárodních smluv. Zásah v Libyi - porušení mezinárodního práva. Americké vojenské jednotky v Syrii - porušení mezinárodního práva. Operace Just Cause - porušení dohody o neutralitě Panamského průplavu pod záminkou boje s drogami (nepřipomíná vám to něco? ;))
Hlouběji do historie pokračovat nebudu. Nicméně czerte, Marku, Karle a vy další s černobílým pohledem na svět, mělo by vás, s ohledem na fakta, zneklidňovat "gangsterské" chování vašeho jediného garanta "rozkvetlé zahrady demokracie" a míru na zeměkouli. Ale ono je to pro vás příliš náročné na myšlení, připustit si že svět není černobílý a nedělí se jen na čistě hodné a naprosto zlé, že... :)
Mark
08. 04. 2021, 12:39Martin23
"Poměr palebné síly Donbasu třikrát převyšuje palebnou sílu ukrajinské armády u dělostřelectva a dvakrát u tanků,“ upřesnil Kedmi.Kedmi uvedl, že jednotky ozbrojených sil Ukrajiny jsou naplněny branci, takže je nelze srovnávat s milicemi LDNR, z kterých se během let konfliktu změnily na skutečné profesionály.
Jen by mě zajímalo kde ti "civiliste " vzali tolik těžké techniky i obsluhovat správně nedovedé každý civil . Je přece jasné , že povstalcům pomáhají Rusové jak technilou , tak lidmi i financemi , protože platit ty žoldy , materiál , úplatky něco stojí a kde je veškeré financování těchto dvou "republik".
Potom nechápu proč někomu vadí , že Ukrajina hledá pomoc kde se jen dá . Vašími údají jen potvrzujete , že Ukrajinská armáda si nedovede snad i pšouknout.
Nebyl by zdroj na to , že NATO se nesmělo šířit do střední Evropy?
Rok 1968 se připisuje Rusku , protože samo Rusko se vyhlásilo nástupnickým státem SSSR . Nevěděl jsem , že o invazi do ČSSR se rozhodovalo v Kyjevě když to byli vesměs Ukrajinci . Měli snad sem poslat divize dislokovaně na Kamčatce a Čukotce? No jo , ale to by se potom invaze zase hodila na nějaké dálnovýchodně asiatské národy.
ROBO
08. 04. 2021, 12:05OBOR
tam vykřikoval ten polák co stál včele eu delegace( že tam všichni chcípnou),
---------------------------------------
Můžeš dát odkaz na tuhle sprostou bolševickou lež ? Ty popírači Russkejch fašistickejch zločinů na Ukrajině . Nikdo krom fašounů z Russácka se na UK přímo vojensky neangažoval !!!!!
ROBO
08. 04. 2021, 11:57Martin 23
Zásadní je, že ten ozbrojený puč byl zcela zjevně dílem jen části občanů Ukrajiny
--------------------------------
Nevím kde se v tobě bere to sprostý ,ulhaný trolovský bolševičtví lhaní o ozbrojeném převratu . Jediný svinstvo co se na Ukrajině událo , byla zbabělá fašistická Ruská okupace a anexe . A Rusko je jediný nezákonný vnější vliv co na UK působil , působí a jak vidíme pusobit bude . Protože krom tupýho těžení nerostů a válčení nic jinýho neumí a Putler nezná jinej způsob jakk odvrátit pozornost od obrovskejch vnitrostátních prů......serů . A tak se ten gestapák Kremlu ani neštítí využít koronaviru , aby opět zaútočil, když má svět jiný problémy
OBOR
08. 04. 2021, 11:52Špindiro slovane Kadliku doporučuji ti nastudovat si pořadně Majdan den po dni, vysvětli mi co tam vykřikoval ten polák co stál včele eu delegace( že tam všichni chcípnou), která dohodla předání moci s Janukovičem (3 měsíce do prezidestkých voleb) no pak si zjistíš co se stalo následující den..... seš debil špindiro slovane kadlíku s krátkou pamětí :)
Martin23
08. 04. 2021, 10:40A nedělej ze sebe blba Karle jo?
Samozřejmě, že při převratu, který byl uskutečněn podle tebe neozbrojenými hordami, nikdo nepoužil letectvo a dělostřelectvo.
To bylo použito ve chvíli, kdy Kyjev potlačil snahy voličů Janukovyče vymezit se k tomu, co se stalo v Kyjevě.
Ale to nemá smysl se přít. Díky tomu, co Kyjev udělal se na Ukrajině rozpadla armáda, kdy jim významná část důstojnického sboru i mužstva utekla bránit své rodiny na Východní Ukrajinu.
Proto při anexi Krymu nepadl výstřel ze strany Ukrajinské armády, která se rozpadla a byly vytvořeny OSU, které se skládaly z bývalých vojáků, ale i soukromých batalionů.
Ale to nemá smysl rozvádět.
Zásadní je, že ten ozbrojený puč byl zcela zjevně dílem jen části občanů Ukrajiny a že tím tato část řešila to, že prohrála u voleb. Šlo tedy o násilnou revizi voleb, která je v demokratických společnostech zcela nepřípustná.
To byla příčina rozkolu na Ukrajině. A já tvrdím, že to bylo dílo Západu.
PS. Vždy si vzpomenu na OVM a výstup Vondry, který tehdy šokovanému Moravcovi sdělil, že Janukovyč je proevropský a že těmi tanečky chtěl pouze vyjednat lepší podmínky pro Ukrajinu /která od té doby směrem k EU nijak nepokročila. naopak stále více se ukazuje, že celou dobu šlo o NATO/. Ale to se Vondra ukecl v době, kdy ještě nebylo úplně zřejmé, jaký je ten správný pohled na událsoti a kdo a jak tahá za nitky.
Martin23
08. 04. 2021, 10:26"...si Ukrajinci svrhli...."
Tak přesně o tomhle jsem mluvil.
++++++++++++++++++
Východní Ukrajina, která Janukovyče většinově volila, měla evidentně jiný názor, kdy jejich snahy vymezit se vůči převratu vedly k silovému úderu Kyjeva a následnému ozbrojenému odporu.
Jinak řečeno Kadliku, považuješ za Ukrajinu, respektive za Ukrajince jenom ty, kdo zastávají ten "správný" názor. A to je neudržitelné.
Martin23
08. 04. 2021, 08:35A ještě poznámka k té NEUTRALITĚ.
Primárně tím není myšleno, že Ukrajina musí mít status neutrální země. Přestože tedy do roku 2014 jej měla minimálně deklarovanou parlamentem.
Ta neutralita je zde pojímána spíše ze strany ostatních signatářů, že nebudou Ukrajinu nutit silou do něčeho, co čeho nechce.
No a ta oficiální západní verze je o tom, že západ podpořil násilný puč ulice, kterou neudržitelně legitimizoval v jejím právu určovat na Ukrajině to, co náhodou západu i vyhovovalo, před tím, aby Ukrajina primárně směřovala tam, kam určí řádně zvolení zástupci Ukrajiny.
A takové pojímání nezávislosti a neutrality Ukrajiny je naprosto cynické a já se s ním nemohu ztotožnit a nikdy tak neučiním.
Martin23
08. 04. 2021, 08:28USA se totiž nikdy nepletou do záležitostí jiných států. Ony vždy "pouze" podporují DEMOKRATIZAČNÍ PROCESY.
Takže samozřejmě vinu nikdo nemůže hledat u nich, ale u RF, která na to reagovala.
Zkrátka když třeba nechtěl řádně zvolený prezident a parlament kývnout na podmínky sbližování k EU, tak bylo plným právem "demokraticky" smýšlejících globalsitů si to vynutit mečem.
Ale pochybuji, že určitá část zdejších diskutérů bude schopna pochopit nebo ochotna připustit, kdo, kdy a jak vlastně to memorandum porušil a že právě podstatou toho memoranda bude to, že Ukrajina nebude tlačena vnějšími vlivy někam, kam nechce.
Oni totiž za tu Ukrajinu nepovažují řádně zvolené zástupce, ale dav ulice, která podle nich má právo určovat, kam bude Ukrajina směřovat.
Závěrem chci říct, že jsem se o východ začal zajímat až právě v roce 2014. A věnoval jsem tomu stovky hodin. A prostě jsem bytostně přesvědčen, že Ukrajina, to byla velká sviňárna ze strany USA i EU. Tehdy jsem zásadně přehodnotil svoje hodnocení Západ x Rusko.
Martin23
08. 04. 2021, 08:06No a k jaderným zbraním.
Ty Ukrajině nikdy nepatřily a dokonce ani USA, bez existence dohody v Budapešti, by nikdy nepřipustily, aby Ukrajina měla jaderné zbraně.
Ono je totiž zajímavé, že třeba odpovědnost za rok 1968 se připisuje RF jako nástupnickému státu za SSSR, přestože nás okupovali vdrtivé většině Ukrajinci, ale v případě třeba těch JZ již nástupnictví platit nemá.
To, co naznačuji a řeknu závěrem, potvrzuje smlouva START z roku 1991, která se týkala i Ukrajiny, kdy Nejvyšší rada Ukajiny vydala již v roce 1991 na nátlak USA Prohlášení o nejaderném statusu Ukrajiny 24. října 1991.
Prvním dokumentem, který zavázal Ukrajinu ratifikovat START, se stala Dohoda o společných
opatřeních ve vztahu k jaderným zbraním, podepsaná Ruskem, Ukrajinou, Běloruskem a
Kazachstánem v Alma-Atě 21. prosince 1991 a která vstoupila v platnost ihned po podpisu.
V lednu 1992 došlo ke krizi v ukrajinsko-ruských vztazích, která začala v důsledku jednostranného založení vlastních ozbrojených sil Ukrajinou a nároků na Černomořské loďstvo.
9. dubna 1992 Ukrajina oficiálně pozastavila odsun taktických jaderných zbraní, které podle
Dohody z Alma-Aty 21. prosince 1991 měly být převezeny do Ruska pro likvidaci.
Západní velmoci přijaly krok ukrajinského vedení negativně a aţ po hrozbách uvalení
ekonomických sankcí Ukrajina 16. dubna 1992 obnovila odsun taktických jaderných zbraní.
23. května 1992 pak podepsala lisabonský protokol, který rozšiřoval platnost START na
Ukrajinu, Bělorusko a Kazachstán.
Do listopadu 1993 se Ukrajina snaţila různými způsoby zachovat své právo na část jaderného
arzenálu na svém území. 30. července 1993 prezident Kravčuk poznamenal, ţe Ukrajina má
nárok na 46 střel typu SS-24, které podle něho nebyly zahrnuty do START.
Ukrajina sama sebe jednostranně uznala za vlastníka jaderných
zbraní na svém území 19. října 1993 přijetím nové vojenské doktríny.
Negativní reakce ze strany Ruska a hlavně západních velmocí — ty ratifikaci s výhradami neuznaly — vedla k pokračování kuloárních vyjednávání, které vyústily v tzv. Trojstranné prohlášení prezidentůRuska, Spojených států a Ukrajiny. Konečný vstup smlouvy v platnost se
odehrál 5. prosince současně s podepsáním Budapešťského memoranda o bezpečnostních
zárukách, čímž se naplnily požadavky Ukrajiny obsažené v Trojstranném prohlášení.
Bezpečnostní záruky byly konečně ustanoveny 5. prosince 1994
v Budapešti, přičemž do závazku respektovat nezávislost a územní celistvost Ukrajiny (čl. 1) a
nepouţívat proti Ukrajině vojenskou sílu mimo účel sebeobrany (čl. 2) se kromě Ruska a USA
připojila také Velká Británie.
A tady se vrátím na počátek. Budapešťské memorandum bylo primárně porušeno ve chvíli, kdy se USA snažily Ukrajinu dostat na svou stranu Nuland a 7 miliard dolarů.
Kdy se západem byly provedeny celkem 4 barevné revoluce, kdy poslední skončila naprosto zjevným ozbrojeným pučem na Ukrajině a kdy na část jinak politicky smýšlejících obyvatel byla povolána armáda včetně letectva a dělostřelectva.
Martin23
08. 04. 2021, 07:38Ano, budapešťské memorandum - aniž bych četl, co o něm bylo napsaáno v diskuzi - bývá velmi často propagandisticky zneužito.
Celé je to ale o tom, že se signatáři k něčemu zavázali, ale za podmínky, že Ukrajina bude NEUTRÁLNÍ. Samozřejmě ve chvíli, kdy NATO usiluje již více než 15 let o vstup Ukrajiny do NATO a kdy právě tohle bylo jedním z cílů převratu v roce 2014, se nikdo Budapeští nemůže ohánět. To je prostě zoufalý blábol.
Po rozpadu SSSR a VS mělo dojít k tomu, že se NATO nemělo rozšiřovat a RF a NATO se měly domluvit na tom, že východní Evropa nebude vojensky ovlivňovaná ani jednou stranou.
Ale tehdy selhalo NATO, které vědělo, že RF je na kolenou a že si může ve východní Evropě dělat, co chce. A tohle je výsledek. Dva soupeře od sebe dělí hranice, místo toho mohli být na distanc.
Martin23
08. 04. 2021, 07:32MAB - nevím, co jste tím historickým exkurzem, na který nebudu reagovat chtěl říct? (jednu z možných variat si dovolím predikovat na závěr svého příspěvku).
Každopádně dnes se Ukrajina nechala zlákat od USA do podobné role geopolitického užitečného joudy jako Gruzie.
Oč v goláble jde nám již před lety prozradil George Friedman - poradce pro bezpečnost Bílého domu i Pentagonu.
https://www.youtube.com/watch?v=LLtm-3jTJWE
nešlo o nic jiného, než v rozdělené ukrajinské společnosti přinutit násilím tu druhou půlku národa k tomu, aby se zbavila ruských kořenů a aby se Ukrajina stala členem NATO.
USA šlo nejen o vytvoření sanitárního koridoru mezi RF a Německem, ale i to, odříznout Rf od jižních moří.
Co se týká aktuální situace na ukajinsko-ruské hranici, tak je to takto:
1. NATO chystá v regionu zhruba za měsíc největší vojenské cvičení od dobu studené války.
2. Do toho Kyjev, za souhlasu USA, zcela vážně prohlašuje, že zaútočí na povstalecké republiky, protože na to mají právo.
3. No a za této situace se řeší ruská reakce na svém území, kdy logicky do oblasti začalo Rusko stahovat svou armádu. Navíc se tato reakce propagandisticky bere jako prvotní akce Ruska, které asi zrovna teď dostalo nápad vpadnout na Ukrajinu. Ale to rozhodně neodpovídá realitě, kdy to celé již před několika týdny začal hrotit Kyjev.
Dokonce i v USA sílí varovné hlasy, aby USA neopakovaly gruzínský scénář - jinak řečeno i v USA vědí, kdo jako první aktivně a kam směřuje tu situaci.
Docela zábavné bylo i to, jak naše média překroutila například výroky Lavrova. Ten varoval, že pokud Kyjev zaútočí na povstalce, tak se Ukrajina sama zničí. A naše média to prezentovala tak, že bez důvodu vyhrožoval Ukrajině zničením ze strany Ruska. Skutečně trapné.
Závěrem pak uvedu názor Izraelského vojenského odborníka Jakova Kedmiho : Donbas nepotřebuje pomoc Ruska!
Armády LNR a DNR budou mít dostatek síly, aby porazily Kyjev v případě úplné ofenzívy na Donbas. Upozornil na skutečnost, že armády republik mají větší palebnou sílu a úroveň výcviku jejichh vojáků je mnohem vyšší než u vojáků ozbrojených sil Ukrajiny. Podle Kedmiho pravděpodobnost eskalace konfliktu v regionu přetrvává, ale Kyjev k takovému kroku nejspíše nepřistoupí. Expert také poznamenal, že Doněcká a Luhanská republika může vyřešit problém náhodného ostřelování ozbrojenými silami Ukrajiny bez vnější pomoci. Podle něj jsou bojové schopnosti jejich armád dostatečné na to, aby během několika hodin zničily všechny ukrajinské dělostřelecké zbraně a tankové jednotky.
„Poměr palebné síly Donbasu třikrát převyšuje palebnou sílu ukrajinské armády u dělostřelectva a dvakrát u tanků,“ upřesnil Kedmi.Kedmi uvedl, že jednotky ozbrojených sil Ukrajiny jsou naplněny branci, takže je nelze srovnávat s milicemi LDNR, z kterých se během let konfliktu změnily na skutečné profesionály.
A tady se vrátím na počátek. Ten váš historický exkurz ospravedlňuje Kyjev, aby si porobil silou část ukrajinských občanů, kteří mají jiný politický názor? To je nějaká nová globalistická nadstavba demokracie?
MXM
08. 04. 2021, 01:18MAB:
hezká německá propaganda převzatá američany. Kdo slyšel o nějaké Ukrajině jako národu za R-U? Jenže carství bylo příliš velké sousto tak se přišlo s konceptem nezávislých prý porobených národů. U-krajina je něco jako u nás termín pro chodské pohraničí - a nikoho by nenapadlo dělat z Chodů svébytné etnikum. Založení velké Ukrajiny jako státu byl bizarní marxistický experiment který rozvedl původně německou myšlenku na vytvoření svébytných republik aby Sovětský svaz nevypadal jen jako prostá náhražka ruského impéria - tedy demokratičtěji a moderněji (v rámci možností). Se skutečnou nezávislostí se nikdy nepočítalo, takže tu máme páté dějství první nešťastné Kyjevské Rusi (první klasická Rus, pak atamani kdy se to křížilo s Tatary a Poláky, pak německý projekt a kvazi nezávislá Ukr. rep. pak součást SSSR jako "druhý nejrovnější" a nyní toto).
MAB
08. 04. 2021, 00:35Překvapuje mne, kolik Čechů nechápe, že Ukrajina byla okupovaná Ruskem po 200 let. Před tím více než 900 let žila v evropském prostoru, dodnes lze najít renesanční zámky kozáckých atamanů, sice poničené sověty...ale.. Ukrajinci nemají právo míst vlastní zemi? Ruspvé si přivlastnili historicky Ukrajinu .neboť na jejím území vznikla nejen Rus /nikoliv Rossija/, ale proběhlo i přijetí křesťanství atd. Moskevská Rossija vzniká posléze jako vazalský stát Chanátu. Přebírá mongolské struktury moci. Tzv. mírové sjednocování ruských zemí vypadalo tak, že Moskevská Rus přepadla a zničila Novgorod, který byl v té době bohatým hanzovním městem. Novgorodské vraždění přesahuje představivost. Rusko bylo spolubudováno Pruskými Němci a Baltskými Němci, stačí přehled careven. I ta Veliká Katka byla Němkou. Stejně jako Polsko Rusko nepřiznávalo vesnickému obyvatelstvu žádná práva a šlechta je vlastnila. V Sovetském svazu ještě v roce 1973 75 milionů nemělo občanská práva a nesmělo, podle ústavy od roku 24 opustit území svého kolchozu bez písemného souhlasujeho předsedy. O rusifikaci, kterou prošli Ukrajinci mohou vyprávět i Volyňští Češi, kteří byli v 1880 vystaveni stejnému likvidačnímu tlaku. Pokud tedy někdo nazývá Ukrajince fašisty atp. pak jak nazvat české poslance ve druhé polovině 19. století. Jinak, podle zastánců ruského světa na území Ukrajiny bychom vlastně měli přiznat právo Německa na obsazení Sudet ze stejných důvodů. Rozdíl byl v tom, že Němcizde žili od 12. století a Rusové na Ukrajině ca od 18. století. Ruskou specialitou je samozřejmě přesídlování celých národů, např. po válce bylo násilně přesídleno 10 milionů Bělorusů, většinou do lágrů. Zdá se, že si mnozí tuzemci prostě nevidí na špičku nosu.
MXM
08. 04. 2021, 00:07budapešťské memorandum je krásný příklad jak se dají věci ohnout bez jeho narušení, kdo tohle vymyslel je opravdu hlavička. A že v mnohoetnickém státě jde krásně provést převrat z ciziny rukama skupiny nespokojenců, zvlášť když se jednalo o týpky typu Pravý sektor, ti se násilí nebojí ani že si umažou ruce. Zase je to hra na jednu kartu, pokud se první útok na vládu odrazí tak to jde bez posil ze zahraničí špatně, viz Libye a Sýrie. Donbas není o okupaci ale o snaze Ruska o udržení významu etnického živlu jako politické síly která bude konkurovat západním neobanderovcům. Kdyby chtěli tak už dávno Donbas po všelidovém hlasování integrovali a nikdo by s tím nic nezmohl. Problém by ale pro Rusko nezmizel jen narostl, protože by na jižní hranici měli konsolidovaný nepřátelsky naladěný stát plus samozřejmě rozsáhlé investice do obnovy zabraného. Takto je jasné proč se nechtějí plnit minské dohody - při naplnění už by se nešlo profilovat jako pro-NATO z důvodu blokačního hlasu východní části státu.
ROBO
07. 04. 2021, 22:53Cateye
Budapešťské memorandum - tedy zachování neutrality Ukrajina
----------------------------------------------------------
Co to blábolíš za nesmyslný dementonoviny . Budapešťské memorandum nebylo vůbec o neutralitě Ukrajiny . Ale bylo to o uzemní celistvosti země a neporušitelnostni hranic . Což fašistické Rusko pregnantně a zbaběle porušilo . Jenom ubohej zbabělec někoho zbaběle nejdřív odzbrojí pod zárukou nenapadnutelnosti . A pak ho jak fašisti nečekaně , zákeřně , napadne , okupuje a anektuje .
Ale v zemi kde je pravda trestný čin , tak smlouvy sou toaletní papíry . Hlavně že se ty křiváci z Kremlu sami furt smluv dovolávají .
OBOR
07. 04. 2021, 20:56Mark prosím tě a netýká se INF i odpalovacích zařízení? A jaké že to odpalovací zařízení má USA v Rumunsku a Polsku. Co lze vypustit z MK-41?
Mark
07. 04. 2021, 20:26Cateye
Nevím kde jste přišel na to ,že USA porušili smlouvu INF . Odstoupení není porušení a navíc to bylo i z důvodů právě porušení ze strany Ruska ,když vyvinuli střelu SSC8(9M729).
No ale nakonec na tom odstoupení od INF trval váš milovaný Trump .
Také by mě zajímalo jaké mezinárodní smlouvy nebo "memoranda" porušili USA. Je možné, že jsem na to zapomněl, tak sem s nimi.
Vždy mě pobaví vyjádření Putina ,Lavrova apod. k Budapeštskému memorandu , typické asiatické vyjádření z poloviny minulého století ,které nemá nic společného s dnešním civilizovaným světem.
czert
07. 04. 2021, 19:13A pokud se chces ohanet tim, ze ono budapestke memorandum neni smlouva, tak si prpstuduj za jakych podminek ukrosove dali atomky rusum a prodali jim tu-160.
Da se rict ze tyhle smouvy porusili rusove obe.
czerz
07. 04. 2021, 19:09Cateye
A muzes me tu citovat pasaz ve ktere se ukrajina zavazuje na neitrslitu na vecne casy ?
A ano, skutecne pokeacuj ohledne smluv usa.
Od kdy je odstoupeni o protitaketove obrany jejim PORUSENIM?
Poruseni by bylo, kdyby ji budovaly a tvarili se, ze ji dodrzuji.
Btw jak do one smlouvy pasuje protiraketova obrana moskvy ?
A ano, skutecne rozeber jak a cim amici porusili inf tim ze ji opustli, po 2 letech, zcela v ramci odstavce v one smlouve.
Skutecne, napis sem i jine smouvy ktere amici PORUSILY, ne ty co VYPOVEDELI.
Cateye
07. 04. 2021, 18:06Děkuji Karle. Kéž i vy dojdete klidu a usmíření se svými démony...
Cateye
07. 04. 2021, 18:00Sorry czerte, ale první kdo porušil Budapešťské memorandum - tedy zachování neutrality Ukrajina (když odhlédneme od toho že to není smlouva) byly západní země a jejich předběžná smlouva přidružení k EU. Reakce Ruska a následné události byly jejím přímým důsledkem...
A co se týče porušování mezinárodních smluv USA? Jednostranné odstoupení USA od smlouvy o protiraketové obraně, vypovězeni smlouvy INF..., mám pokračovat?
czerz
07. 04. 2021, 17:43Ci je odvazne a nepodlozene tvrzeni ?
Ze rzsko a cina se chovaji gangstesky daleko casteji nez amici ?
Schvalne napis sem jakou ze to jimi podepsanoz smlouvu amici porusili za poslednich 40 let.
U rusu nemusime chodit daleko, at uz je to poruseni onoho budapestkeho memoranda ci jinych ukrajinsko- rusjych smluv.
A pokud nevidis rozdil mezi podotoz ruznych bojuvek jterym didas jen pechotni zbrane a nejakou tu toytu a pidorou danych bojuvek jeste navic tezkou technikou a vlastni pravidelnou armadou, pak ti neni pomoci.
Jak vis, svoje bojuvky podoruji vsechny staty, takze se muzem maximalne bavit o profilu a cilech bojuvek ktere ony ststy podoruji.
Co se tyka lybie tak bylo jasne ze musel padnout, protoze v pisedni dobe sekal latinu, byl vzormy statnik, ekonomika ptosperovala a jeho legalni akce - z hlediska mezinarodniho prava - byly v zsjmu lybie, ale sly proti zsjmum francie, nemecka, italie, ruska, ciny a proto musrl padnout.
A skutecne rozever co si myslel onou cistkou v ukrajinskem psrlamentu.
MXM
07. 04. 2021, 15:09czert:
odvážné a nepodložené tvrzení. Naopak Rusové byli trpěliví do posledního okamžiku - od Gruzie přes Libyii po Sýrii. Přitom takového Sakašviliho mohli Putinovi dovést na řetězu, podobně jako ty co "vyčistili" ukrajinský parlament, armádě a speciálům by to moc úsilí nestálo. Přesto zachovali důstojnost. Totéž se nedá říci o Západem podporovaných žoldácích, viz co se stalo hlavě státu v Libyii, ti rovnou poražené vůdce likvidují.
A v Sýrii čekali dokud nebyli islamisté a žoldáci před branami Damašku. Nejdojemnější bylo jak doufali v právo v libyjském případě a přitom je zápaďáci elegantně podvedli a letadla USA a Fr sloužila jako povstalecké letectvo, to byl černý den ruské diplomacie.
czerz
07. 04. 2021, 14:39Kaja
Krasne si posal svycarsky system a kontrolu nad vydaji, a rekni mi, jak si dokazes predstavit ze by takovy system fungoval i jinde ?
Treba ve francii, ktera neni paralyzovana vecnymy stavkamy jen diky uplatkum vuci neomarxistum
Nebo treba nemecko, kde je klid jen diky tomu ze nemci davaji penize vecne nezamestanym migrantum z afriky a prehlizenim jejich zloxinu.
A nebo v italii, kde bez uplatku pro mafii neudeoas nic.
A co treba zcela zbankrotovane a zkorumpovane spanelsko ?
Tam by to fungovalo jak ?
czert
07. 04. 2021, 14:23Mxm
A vis co je nejlepsi ?
Ze pokud se podivame na dobu po skonceni studene valky, tak vodime ue rusove provedli 20x tolik vic gangsteskych akci, cina 15x nez amici, a pak rusove a zdejsi kremrole breci ze svet povazuje rusy za gangstery a cinu zs hrozbu a amiky ne.
czert
07. 04. 2021, 14:12Martin
Lol
Pekne so to napsal o tech ruskych stomkach a dobe kamene , cili bez atomek by rusko bylo na urovni afriky.
A ze amici davaji 30x tolik na zbrojeni ? Asi delaji neco blbe kdyz amici davaji dle % hdp polovinu toho co rusove.
A co se tyka ze ici chteji aby eu voc zbrpjila ?
Kolik ze oni davaji % hdp na zbrojeni a jaky je zavazek nato ?
A kolik davaji rusove ?
A proc by amici meli platit obranu evropy, zvast bohateho zapadu ?
A kolik
Cateye
07. 04. 2021, 14:07Ano Karle, jsem spokojený, protože kvalita života se neodvíjí jen od peněz, papírků kolem silnic a nebo hovínek na chodnících. Vy budete stále nešťastný a nespokojený a tohle nikdy nepochopíte...
czert
07. 04. 2021, 14:01Kaja
Jasne, ja sem po 90 nic nepochopil, kdezto ty vsechno.
To ze so havlista sem poznal z toho jak lotis germanum do zadku, stejne jako on.
Jen nechapu tu tvoji nenavist vici komunistum, vzyt havel je mel rad, staci se podivat jak jim umoznil obrovsky krast.
Ne nadarmo se prezidentvi havla povazuje za obdobi nejvetsiho mafianstvi a zlodejin.
Ano havel byl humanista a lidumil...velmy podobny obamovi, oba soustedeni na to, jak je svet vnima a na popularitu, ale kdyz clovek nahledne pod poklicku zjisti, ze to byly extemne slabi prezidenti za jejichz vlady bujela korupce a problemy se neresily a jen oslabovaky stat.
To, jak dopadly peime volby ted..uvedom si, ze je to po spouste let kdy havel se cinil, aby tu vse zkorumpoval pro svoje kamaraficky.
Jen si majdi kolik lidi z havlova okoli bylo pristizeno pri restitucnich podvodech a nic se jim nestalo.
A ono swancerbergova restituce..a ono rozhodnuti ze v jeho pripade sou rakouske zakony nadrazeny ceskym, na uzemi ceska, je skutecne svetovy unikat. Vsak on jen diky tomu ziskal miliardovy majerek, vsak o co jde.
A ze havel veril v justici ? Zvlast kdyz tam ponechal komunisticke kadry ?
Zajimave,clovek by rekl, ze po tom, co byl nekolikrat protipravne zavren, by na to mel jiny nazor.
Takze bud se gavel s nima dohodl a drzel nad konunisty ochranou ruku, nebo byl skutecne neuveritelne naivni a pitomy a tudiz naprosto nezpusobily zadtavat urad prezidenta.
Jine moznosti nejsou.
MXM
07. 04. 2021, 13:52czert:
správně, pochopil jste, svět není o demokracii ale o gangsterství silnějšího. Rusové si to prvně uvědomili v Jugoslávii kamže se dostali a že kecy o rovnosti a demokracii jsou jen řeči co se používají jen když se to hodí. Proto odhodili ohledy a hranice si pohlídají.
Jinak, na Ukr to fungovalo dokud bylo politické vyvažování západ-východ, jenže amíkům se nechtělo čekat tak použili co obvykle diktátoři - kriminálníky a tamní "hnědou" scénu. Zbytek už byl očekávatelný. Tamní události jsou vzorový příklad ukradené revoluce kterou nastartovali lidé unaveni korupcí, ale hlavní práci i odměnu získal úplně někdo jiný....
czert
07. 04. 2021, 13:44Mxm
A nejvic si pobavil tim, ze kdyz ua nebou kamaradi, tak at sou neutralni
Jenze to co ty nechapes je, ze pratelstvi musi byt oboustrane pokud ma fungovat..
A musi byt zaslouzene.
Achvalne, bez dojednat pratelstvi nebo neutralitu mezi ibdii a pakistabem. Vzyt oba prrcr poxhazeji z drivejsiho vetsiho sameho statu.
A proc byl navrh amicke zakladny drzost? Ua je samostatny suvereni stat
A nikdo nema pravo mu cokoliv narizovat, vyjma vlastnich obcanu.
czert
07. 04. 2021, 13:36Mxm
Pokud meli rudove problem s darovanim krymu, meli to napadnout uz v 90, ne o 25 let pozdeji, to je gansterstvi.
Uplne stejne jako s argentinou a falklandy, meli tam vztycit vlsjku pred anglany, meli na to celych 20 let, a ze si o cca 100 let pozdeji reknou, ony sou nade a zqcnou valku...hadej proc cely svet jejich narok dodneska neuznava.
Co se tyka amicke zakladny...rusko jiste. Ma pravo se citit ohrozeno apod, ale to ma nedava legalitu k invazi.
K te tvoji cine a mexiku...schvalne porad to cinanjm. Schvalne co ti odpovi.
K budspestkemu memorandu - pokud rusove citily ze smlouva uz neodpivuda realite, meli ji vypivedet ci zmenit. Cokoliv joneho jr gsnsterstvi.
Vezmi si amiky jak vypovedi smouvu o raketach stredniho doletu, kdyz nekolikrat zduraznovaly ze neodpovida realite a rusove ji beztak porusuji.
Cateye
07. 04. 2021, 13:13Hezku jste Karla utřel Martine :)
MXM
07. 04. 2021, 12:54Martin:
že se snažíš o diskusi se známými provokatéry. Dá se normálně diskutovat, ale jak někdo hned v první větě má urážky a citové výpady plus neumí jmenovat cizí státníky normálně je jen provokatér a rozvraceč diskusí (englicky troll). Občas fakt nejde nereagovat. A jestli si to někdo z ciziny šoupne do překladače tak asi jen kroutí hlavou nad úrovní diskuse která je prakticky jen napadáním...
Cateye
07. 04. 2021, 12:30Liberal Shark: U Ukrajiny by se to dalo ještě pochopit, ale u Gruzie je to nesmysl. Už to jak byli samotní Rusové ze začátku zaskočení dobrodružstvím Saakašviliho dokazuje, že hráli druhé housle. No a že se z toho poučili je obecně známý fakt...
Martin23
07. 04. 2021, 12:12Karle, já sice nevím, jak jsme se zase ocitli u zadlužení, ale mám dojem, že tady jsi narazi hlavou do zdi.
Ať chceš nebo ne, tak jsme jednou z nejméně zadlužených západních zemí. V EU jsme čtvrtí s nejnižím dluhem.
Srovnání dluhů největších ekonomik světa vztažená k jejich ročnímu HDP
Typ dluhu USA Čína Rusko Eurozóna Japonsko
Veřejný dluh 120,00 % 46,20 % 17,00 % 89,20 % 250,40 %
Dluh domácností 79,40 % 44,40 % 13,50 % 58,60 % 62,50 %
Dluh firem 203,50 % 169,00 % 56,36 % 138,00 % 231,06 %
Zadlužení domácností
Zadlužení domácností roste ve světě i České republice. 7 z 10 zemí s největším zadlužením domácností pochází z Evropy, z toho 4 země jsou členy EU. 10 nejvíce zadlužených zemí patří mezi nejvyspělejší země světa mají velmi dobře vyvinutý bankovní systém a jejich obyvatelé mají vysoké příjmy. Otázkou je, zda je takové zadlužení dlouhodobě udržitelné a pokud by přišla finanční krize, tak by domácnosti nemusely být schopny splácet své dluhy.
Přehled nejzadluženějších států světa podle zadlužení domácností ku poměru k HDP za rok 2016
Stát Dluh domácností vztažený k HDP
Švýcarsko 128,40 %
Austrálie 123,10 %
Dánsko 120,00 %
Nizozemsko 109,60 %
Norsko 101,60 %
Kanada 101,00 %
Jižní Korea 92,80 %
Velká Británie 87,60 %
Švédsko 85,70 %
Spojené státy americké 79,50 %
liberal shark
07. 04. 2021, 09:03to ROBO
Pořád si myslím, že skutečným věcným důvodem ruské proti Ukrajině a Gruzii byly obchodní zájmy Gazpromu, což je z velké části osobní majetek Putina a jeho bojarů. Všechny ty řeči okolo jsou jen maskirovka.
Mark
07. 04. 2021, 08:28Martin23
Náskok nad potenciálním nepřítelem je i o investování do vědy a výzkumu , Ruské investice ne malou měrou končily v soukromých kapsách .
Použítí jaderných zbraní je úplně nejkrajnější řešení . USA by určitě nepoužili JZ jen kvůli tomu, že Rus si ukrojil kousek Estonska s většinovou ruskou populací , anebo , že Čína obsadí ostrůvky u Filipín. V minulosti se více strašilo JZ a přesto použitý nebyly . Na řešení lokálních problému se používá armáda nebo námořnictvo . A aby USA bylo úspěšné , musí dalece převyšovat kvalitou i počtem protivníka . Tento faktor je vždy rozhodující k odstrašení protivníka od provokací .
Martin23
07. 04. 2021, 07:29Članek v podstatě o ničem, ale diskuze mne opět nezklamala. Tahnou jí naši staří známí a ti prostě tu kvalitu drží.
Dvě poznámky:
USA sice opravdu mají před Ruskem v mnoha věcech náskok, ale je to také vykoupeno tím, že 30 let dávají na zbojení až desetinásobně víc peněz.
Přitom se ale nezdá, že tím USA získaly nějakou zásadní vojenskou výhodu. Naopak mají dojem, že celé NATO musí zbrojit a zbroji, aby bylo schopné čelit "východnímu zlu".
Ve skutečnosti je tohle šílenství se zbrojením jen o tom, že se veřejné peníze (vybrané z daní) mění na soukromé a to i za účelem v drtivé většině zbytečného zbrojení.
USA mohou mít tisíce F 22, F 35, letadlových lodí za stovky bilionů a Rusové je jsou stejně se svými jadernými zbraněmi schopni kdykoliv vrátit do doby kamenné.
A druhým zajímavým tématem je diskuze kolem základního občanského práva, kterým je v demokracii právo volit.
Bylo by také výživné zjišťovat, proč občan může přímou volbou volit poslence, senátory, zastupitele, ale již by nemohl volit prezidenta nebo starostu.
Jediné, co si nepřeju je, aby byl opět prezident v této zemi "volen" lobbisty na chodbě či v hospodách kolem poslanecké sněmovny.
Článek samotný mi pak přijde v podstatě nezajímavý.
ROBO
07. 04. 2021, 06:45MXM
ono co bylo darováno může být zase vzato
---------------------------------
To je zcela nelogický nesmysl, kterým prokremelskylý vlastizradný šváby pouze uboze omlouvají fašistickou agresi a anexi mirumilovnýho souseda.
Lež o Americké základně na Krymu ani nemá cenu komentovat. Tady si trolové sahají na dno svý prolhaný amorálnosti a bezpáteřnosti .
Pokud by Rusům o tuto lež opravdu šlo, tak by vědomě nevehnali Ukrajinu do náruče NATo , aby si Amíci mohli zcela zákoně stavět ty základny o mnoho set kilometrů na sever , blíže k Moskvě .
I když to by nebyla zdaleka jediná a ani největší demence co kdy Putler vykonal.
Jediný důvod této neomluvitelné fašistické agrese , bylo zakrývat obrovské vnitropolitické a ekonomické problémy mafiánsko-oligarchistického Ruska . Podobné se s děje i dnes, když se Putler opět připravuje na další invazi , aby zakryl rekordně nízkou popularitu a strmý pád "zlatého" Rublu .
MXM
06. 04. 2021, 23:48czert:
ono co bylo darováno může být zase vzato/navráceno pokud je dar použit ke škodě darujícího. Rusové měli s Ukroši svatou trpělivost. Ale všeho moc škodí. Krym byl ruský a to že byli ochotni ho přenechat pod vládou tehdy spřáteleného Kyjeva na tamních lidech nic nezměnilo. Poslední kapkou byly veřejné plány zřizování základny USA, to byla drzost největšího kalibru.
Jistě, často zmiňované budapešťské memorandum, jenže to byl úplně jiný svět kdy OTAN bylo daleko od ruských hranic, je to dohoda poplatná době i geopolitickému rozpoložení.
Největší potíž byla v tom že ukrošům ruské peníze nesmrděly, ale nechat se vydržovat a přitom zvát ruského nepřítele, to by jiným došla trpělivost dávno. Co po nich Rusko vlastně chtělo? Nic moc - když už nebudou spojenci ať jsou alespoň neutrální. To není nic nesplnitelného, jenže po několika generacích od nezávislosti Kyjeva dosáhla míra takové korupce že bylo možné všechno i rušení dobrých a funkčních dohod....
Mimochodem, kdyby třeba Peking zosnoval převrat v Mexiku a chtěl si tam budovat základnu jakože je Mexičani pozvali - myslíte že by Washington dlouho váhal s akcí? Ono to chce měřit stejným metrem a nenechat se unést starou averzí se kterou moderní RF už nemá moc společného.
czert
06. 04. 2021, 23:37Kaja
Ono by se v 1990 slo vykrocit spravnou nohou a naznaky byly, jenze to by nesnelo byt aktivne potlaceno havlisty.
Vzdyt sam havel zarucil komunistum beztestnost a lezeni do zadele germanum.
Bez nej na tom republika mohla byt daleko lip.
Havloidi velmi dobre vedeli proc znemoznili primou volbu prezidenta uz v 90 a proc rozbily republiku aby tu havel mohl vladnout dalsich 8 let.
czert
06. 04. 2021, 23:31Mxm
Prosim, neplet si vyrobu a dodavky.
Onem motor sic sem zminoval...a dodavat rusum, spolu s raketaky prestal az v 2014 po kradezi krymu a invazi. Do te doby jim vsr radi prodavali. Takze to ruske vyrobce nijak neomezovalo, poskodila je prave ona invaze, kdy rusove je nemaji cim nahradit. Na domaci vyrobu nemaji jak vyvojove kapacity , tak hlavne vyrobni techniku.
Vezmi si rotpad na cr a sr. Hranice se zmenily, nasmouvane dodavky nikoliv.
Byt u rusu to po 89 se moc nefodavalo, proze ukrosove jim nedavali na dluh, jsk za casu sssr. Jakmile rusove platily, ukrosove dodavali.
A nemysli si, kdyby cr provedla invazi na sr, tak by cobolove taky hned prestali dosavat dk cr a budouci dodavky by si hodne rozmysleli.
czert
06. 04. 2021, 23:19Mira
Ano, krasne si nam tu zkopiroval rozhovor dvou putinovcu o tom, jak putin povede rusko do raje.
Jen mala informace, jak australani tak i norove maji produkcni prumysl, neziji jen z expirtu surovin.
bombero
06. 04. 2021, 21:42triantafyllos akritidis že to děláte vy, ještě neznamená, že to musí dělat ostatní
triantafyllos akritidis
06. 04. 2021, 21:28rusům může celý západ i s usa tak maximálně lízat prdele !:laughing:
triantafyllos akritidis
06. 04. 2021, 21:27:laughing:
triantafyllos akritidis
06. 04. 2021, 21:27:grinning:
bombero
06. 04. 2021, 20:20K3- pod to se můžu plně podepsat. i můj vztah k rusům vznikl na základě osobních zkušeností, já navíc vyrůstal a bydlel kousek od ruské posádky.Proto nikdy nepochoím nikoho, kdo je může obhajovat, navíc někoho, komu je 45+. Tam už to vidím na přímou kolaboraci s nimi
MXM
06. 04. 2021, 20:19czert:
byl horší i než rozpad zde na ČR a SR. Zapomínáte že Ukrajina a tam umístěné konstrukční kanceláře měly až donedávna velký vliv na samotnou hw základnu ruské armády. Dá se to přirovnat jako když by se z USA náhled oddělila Kalifornie, nejen velké území ale hlavně velká čast technologického zázemí. Nebýt snahy KSSS rozhazovat výrobní zařízení do méně rozvinutých oblastí tak by na tom byli opravdu bídně. Nejcitelnější byl jmenovitě přechod charkovských kanceláří a pak Motor Sič a také výrobce raket Vojvoda, tedy kritičtí dodavatelé bývalé sovětské armády...
Liberal shark
06. 04. 2021, 19:32to karel3
Rozumím vám, tu stať KHB o Rusech mohu jedině potvrdit. Jen si myslím, že ta serióznost souvisí spíš s reformací než s rasou.
czert
06. 04. 2021, 17:31Gloker
Co se tyka zumwaltu- tam je problem v tom, ze se ho chytli greteni- stejni jako zelenaci co nasleduji svatou gretu v boji proti klimatu- uverili ze techlologie co jejich vize potrebuje tu budou za par let, co na tom , ze to za par ket se uz slibuje pres 30 let.
Lcs - tam problem nemi v mission pacich, ale hlavne v pomeru cena/vykon, a ten je neskutecne mizerny.
Na papire skvela idea, stavet mensi lode a menit mission packy a setrit jak stavebni a ptovotni nsklady narazily na realitu, kdy je ve vysedku vsechno drazsi a min vykone nez bezne lode.
Clovek by az rekl ze je delali ti samy lidi co felaji ruskou armatu.
Ke zbytku neni co dodat - souhlas.
Mark
06. 04. 2021, 17:22Opravdu vymlouvat se na rozpad SSSR je nesmysl . S takovými nerostnými zdrojí i s určitým lidským potenciálem . Jenomže ti schopní radějí odešli na ten zkažený západ , anebo jiní "schopní" rozkradli co se dalo . Země východního bloku třeba ve střední Evropě na tom byly hůře, protože nemohly dotovat rozpočet ziskem z nerostných surovin jako Rusko a přesto životní úroveň je hodně rozdílná.
Tady další z příkladu technologického náskoku USA .
https://www.armadninoviny.cz/rq-180-dron-americkeho-letectva.html
czert
06. 04. 2021, 17:11A v cem byl rozpad sssr o tolik horsi pro ne nez to same pro csr ? Tomu se rozpadli nejen dodavatele, ale i odberatele, coz u ruska moc nebylo.
Navic po case zacalo rusko s ukrajinou opet spolupracovat, az do osudneho 2014 a invazi a kradezi krymu.
Do te doby ukrosove radi dodavaly rusum motory do lodi, letadel, vrtulbiku.
Od te doby rusove dodnes nevyvinuly adekvatni nahradu.
A ta modernizace techniky ? Hmmm..v cem je o tolik izasnejsi nez to co predvadeji cesi a slovaci s jejimi midernizacemi dany/zuzany a jinymy projekty ?
Glocker
06. 04. 2021, 17:02From Alexa123:
A koľko absurdných projektov schválil Pentagon za desiatky a desiatky miliárd USD, ktoré išli "do kytek", napr. torpedoborec Zumwalt, lode kategórie LCS, mariňacký Expeditionary Fighting Vehicle, tank M8 Armored Gun System, RAH-66 Comanche, nekonečné hľadanie ideálneho kalibru nahrady utočnej pušky M4 5,56mm, šialené náklady na vývoj a uvedenie do prevádzky F-35 program ktorého dnes začínajú prehodnocovať samotné špičky USAF a to by som mohol pokračovať do nekonečna. Miliardové náklady na tieto skrachované náklady ťa neserú - hlavne, že ťa serú Ruské vojenské programy, ktoré v porovnaní s s US programami maju oneskorenie cca 7 rokov a aj to nie je isté, či ich Ruská armáda zavedie do výzbroje podobne ako hore uvedené absurdné US armadné programy.Mimochodom, do dnešného dňa si sa nepreukazal testom DNA, že nie si Slovan ale German. Dokedy na to budeme čakať?
To Alexa123:
ad Zumwalt/ tam je hlavní problém v tom, že sice mají špičkovou loď, ale nemají pro ni výzbroj. Původně na ní měl být 1 ks rail gunu (ideový návrh), potom 2x 155mm kanon (na který ale mají jen superdrahou munici). Ty 3 kusy ve stavu flotily rozhodně zůstanou, ale není pro ně vhodná výzbroj (zatím), ale energetická soustava by dokázala nakrmit elektrikou ten 1 rail gun. S ním to může být game changer. Tedy velký otazník.
ad LCS/ problém byl ten, že někdo chtěl postavit vojenské lodě podle civilních norem a byl z toho problém. První 4 lodě byly vyřazeny, protože civilní normy. Ostatní lodě jsou již upravené a částečně stavěné podle us navy norem, tj. vyšší náklady na stavbu. Druhý problém je ten, že stále nejsou hotové některé "mission packs", např. ten pro boj proti minám. Pro proti malým člunům již mají potřebné vybavení, pro vyloďovací operace taky. Tedy žádný fail.
ad EFV/ přes vysoké náklady byl ten vehikl pořád příliš těžký a neuvezl by najednou celou četu Marines + věž + kanon + naftu. Nápad skvělý, ale technologicky možné tak za 10 - 15 let. Další otazník.
ad M8 AGS/ Ten program byl sice zastaven, ale už 2 roky běží jiný program lehkého tanku, přitom jeden z možných typů je právě oprášený M8. Tady bych si nebyl jist tím, že je to propadák.
ad RAH-66 Comanche/ Ten vrtulník dojel na konec studené války, ne na nesmyslnost... Ale hodně prvků z Comanche je vidět na Bell 360 Invictus, který se účastní soutěže FARA. Byť v programu není pořadavek stealth, tak základní koncepce Invictus je STEALTH, jen tam chybí některé komponenty. Takže faktické vzkříšení programu Comanche.
Je řada zbrojních programů USAF, US Army, US Navy, které měly příliš velké ambice, ale nikdo při smyslech si nedovolí zahodit technologie z nich. Často najdou uplatnění jinde.
czert
06. 04. 2021, 16:45Alexa
To sou parafoxy co ? Amici maji par spatnych projektu na hodne uspesnych, rusove maji hodne spatnych na par dobrych.
A ty dobre ne a ne a ne zacit seriove vyrabet.
liberal shark
06. 04. 2021, 16:44to alexa123
Jak se mohlo stát, že SSSR dospěl k rozpadu a bankrotu ? Jak to, že všichni schopní a bohatí z RF utekli ? Jak je možné, že tak bohatá země závisí na exportu surovin a zbraní ? Jak to, že nemají vlastní přesné obráběcí stroje a systémy CAD/CAE ? Kde asi dělají soudruzi chybu ?
to Karel3
Co to pořád máte s těmi Slovany ? Jaké jste vlastně rasy ?
ROBO
06. 04. 2021, 16:40alexa123
Rusko do istej miery po rozpade ZSSR ešte stále riešilo, čo vôbec budú Rusi žrať
--------------------------------------------------------------
Problém Rusů ale není že socialismus totálně zkrachoval .
Většina států co se trhlo od Ruska je od té doby na mnohem větší životní úrovni , včetně celýho vých. bloku . A to nikdo znich nedisponuje takovým gigantickým nerosným bohatstvím . Prostě jenom nefňukáme jak věčně ubulený a ukřivděný Rusáci a radši makáme .
Podívej Němci . Ty byli po2.svět. válce ve stokrát horším ekonom stavu . A za 32 let z nich byla absolutní světová technologická špička žijící v blahobitu na kterej Rusáci nedosáhnou ani za 3000let . A to nemohli nic sanovat z nerostnýho bohatství . Problém Ruska byl a je pouze Jelcin a jeho následovník , kterýho si osobně dosadil aby pokračoval v mafiánským , rozkradčským oligarchátu . Kdyby neměli státem řízený rokrádání státu , tak si žijou jako sultáni a ekonom. stav ze začátku 90. let min. století v tom nehraje žádnou roli .
Súhlasím ale ako okomentuješ názor 4-hviezdičkového generála USAF ?
----------------------------------------------------
No že je to pouze názor jednoho generála . Kdyby měli v Rusku špetku demokracie jako v USA , tak ten jejich , narozdíl od USA absolutně katastrofální vývoj a výrobu nových zbraní , tepou Ruský maršálové stokrát za den . Ti by za ty rádoby Americký "problémy" klidně viměnili i mámy .
A tvrdit že Rusko zaostává vojensky a technologicky jen o 7 let tak to už je pouze hloupej a nepatřičnej vtip . Každej vidí že technologicky nemůžou dohnat západ ani za 30-40let . Ta ztráta prostě nejde přeskočit tak rychle , když se teď přehrabujou na platformách z 80. let minulého století . A pod sankcema rozhodně vlastně nikdy .
czert
06. 04. 2021, 16:22Kde sou mira a spol ?
Ti obhajci vysokych maximalnich rychlost apod ?
Proc jde rusko u noveho bombarderu amickou cestou a ne nadrazenou ruskou s vysokou maximalkou ala tu-160?
alexa123
06. 04. 2021, 15:38karel3
... jak jsi přišel na "7 rokov" Slovane ?
... B-2 Spirit lítá už 32 let. Až bude lítat ruský PAK DA, tak bude Spiritovi 50 let. :slight_smile:... 15 let už lítá ve službě 190 kusů F-22 a Rusáci v potu tváře zařadili 1 stroj Su-57....... F-35 zatím není s čím srovnat.
Takže k veci Český "Germane" bez doloženého certifikatu DNA že nie si v skutočnosti Slovan.
1/ ja som vôbec neriešil B-2, ktorý už lieta 32 rokov, pretože pred 32 rokmi Rusko riešilo, čo vôbec budú Rusi žrať aby nezomreli od hladu po rozpade ZSSR resp. po bankrote Jelcinovho Ruska takže nemohli riešiť vlastné lietadlo kategórie B-2.
2/ ja som vôbec neriešil F-22, ktorý už lieta 15 rokov, pretože pred 15 rokmi Rusko do istej miery po rozpade ZSSR ešte stále riešilo, čo vôbec budú Rusi žrať aby nezomreli od hladu po rozpade ZSSR resp. po bankrote Jelcinovho Ruska ešte stále nemohli riešiť lietadlo kategórie F-22.
3/... F-35 zatím není s čím srovnat....
Súhlasím ale ako okomentuješ názor 4-hviezdičkového generála USAF - člena zboru náčelníkov štábov na zázrak techniky F-35?
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/kolik-stoji-f-35.A210330_111115_vojenstvi_mla
4/ ja som riešil Ruské zbrane posledných cca 10 rokov hlavne upgrady jestvujúcich "postsovietskych" zbraní, ktoré sa reálne uplatnili na svetovom trhu. Mysliš si, že ak by to bol šrot, tak by ich niekto kúpil keď ich potenciálny nepriateľ má "najlepšie" zbrane na svete t.j. US zbrane?
5/ ... jak jsi přišel na "7 rokov" Slovane ?
Bol to iba môj súkromný názor na časový rozdiel medzi vývojom a zavedením do výzbroje ruského PAK DA a amerického B-21 Raider.
6/ ... na čem asi dnes mastěj Rusáci ty svoje "zázračný" letadla (třeba všechny ty klony Su-27)? Na čem asi budou "malovat" PAK DA ? PC původem IBM (USA), OS Windows (USA) a Unigraphics původem z USA, dnes Siemens NX.
A to je problém Rusov? Podľa mňa je to problém USA že poskytli Rusom svoj USA software, ktorý umožní Ruským zbraniam bojovať proti USA. Prečo by Rusi mali vyvijať vlastný software, keď im ho Amici predali za "par šupov" podobne ako svojmu možno už dnes najväčšiemu nepriatľovi Číne.
7/ bol by som rád, keby si sa vyjadril ku môjmu názoru, ako by fungovalo USA keby muselo riešiť problémy Ruska po rozpade ZSSR
... Rusko začiatkom 90-tych rokov rozpadom ZSSR prežilo "klinickú" smrť - t.j. štátny bankrot, rozpad dodavateľských vzťahov medzi firmami bývalého ZSSR, odchod špičkových konštruktérov do "nepriateľského kapiltalistického" sveta. A napriek tomu po takomto MEGA "prúsere" po tridsiatich rokoch po rozpade ZSSR upgraduje sovietske zbrane na špičkovú úroveň resp. vyvíja nové špičkové zbrane, z ktorých niektoré zavádza do výzbroje a niektoré iba ostanú ako prototypy...
8/ a na záver - kedy konečne uverejniš svoj test DNA, že nie si Slovan ale German, ktorý sa nedopatrením ocitol na územi ČR.
ROBO
06. 04. 2021, 12:50alexa123
Souhlas .
Ale nelze donekonečna jenom fňukat . Rusko sedí a chrlí do světa neuvěřitelné množství nerostného bohatství .
Pokud by to nebylo obrovsky rozkrádáno Putlerovo poskoky a přisluhovači , byla by tato extrémně bohatá země na nerosty úplně někde jinde . A to na hony k tomu co je tam dneska .
Oni do zbrojení chrlí nemalé částky , ale vzhledem k neuvěřitelnému rozkrádání . vše končí pouze prototypy . A lživými velkohubými chvástačkami .
alexa123
06. 04. 2021, 12:39ROBO
... v postsocialistickém a mafiánském Rusku se nepodařilo 30let skoro nic a jen se uboze oprašujou technologie z dob krachujícího socialismu ...
Sorry, v mojom príspevku sa vludila chybička - nie po 20 ale 30-tich rokoch.
alexa123
06. 04. 2021, 11:53ROBO
... v postsocialistickém a mafiánském Rusku se nepodařilo 30let skoro nic a jen se uboze oprašujou technologie z dob krachujícího socialismu ...
V podstate s týmto názorom súhlasím ale s jednou ZÁSADNOU opakujem ZÁSADNOU pripomienkou. Rusko začiatkom 90-tych rokov rozpadom ZSSR prežilo "klinickú" smrť - t.j. štátny bankrot, rozpad dodavateľských vzťahov medzi firmami bývalého ZSSR, odchod špičkových konštruktérov do "nepriateľského kapiltalistického" sveta. A napriek tomu po takomto MEGA "prúsere" po dvadsiatich rokoch po rozpade ZSSR upgraduje sovietske zbrane na špičkovú úroveň resp. vyvíja nové špičkové zbrane, z ktorých niektoré zavádza do výzbroje a niektoré sú a iba ostanuú ako prototypy.
Určite nabudeš mať problém napísať svoj názor, aké moderné zbrane by dnes mali resp. vyvíjali resp. upgradovali USA, keby sa pred 20 rokmi rozpadli napr. na 15-20 samostatných štátov z ktorých tie zásadne by sa "nenavideli" ako Ukrajina a Rusko tj. zrušili by sa medzi nimi dodavateľské vzťahy.
ROBO
06. 04. 2021, 11:32alexa123
Je samozřejmě že ne každý projekt vyjde jak si autoři přejí .
Rozdíl mezi USA a Ruskem je ten že v USA se jich drtivá stěžejních většina podařila dokončit . V postsocialistickém a mafiánském Rusku se nepodařilo 30let skoro nic a jen se uboze oprašujou technologie z dob krachujícího socialismu . A velký vůdce z Kremlu má jen plnou hu...bu zázračných zbraní jako jeho velký vzor Hitler.
alexa123
06. 04. 2021, 11:18Nemesis
alexa123 ty jsi dobře narušený rudý idiot.
Rad by som počul fakty nie frázy typu bla, bla, bla. Pretože ja som uviedol fakty, ktoré viem podložiť konkrétnymi vyhodenými miliardami USD na spomenuté armádne programy.
Nemesis
06. 04. 2021, 11:09alexa123 ty jsi dobře narušený rudý idiot.
alexa123
06. 04. 2021, 11:04karel3
... Ruské ministerstvo obrany schválilo už hodně projektů...
A koľko absurdných projektov schválil Pentagon za desiatky a desiatky miliárd USD, ktoré išli "do kytek", napr. torpedoborec Zumwalt, lode kategórie LCS, mariňacký Expeditionary Fighting Vehicle, tank M8 Armored Gun System, RAH-66 Comanche, nekonečné hľadanie ideálneho kalibru nahrady utočnej pušky M4 5,56mm, šialené náklady na vývoj a uvedenie do prevádzky F-35 program ktorého dnes začínajú prehodnocovať samotné špičky USAF a to by som mohol pokračovať do nekonečna. Miliardové náklady na tieto skrachované náklady ťa neserú - hlavne, že ťa serú Ruské vojenské programy, ktoré v porovnaní s s US programami maju oneskorenie cca 7 rokov a aj to nie je isté, či ich Ruská armáda zavedie do výzbroje podobne ako hore uvedené absurdné US armadné programy.
Mimochodom, do dnešného dňa si sa nepreukazal testom DNA, že nie si Slovan ale German. Dokedy na to budeme čakať?
3ngelchen
06. 04. 2021, 11:04Tak prej to bude černý a placatý......možná
Smajl
06. 04. 2021, 08:51:sunglasses::blond-haired_woman::blond-haired_woman::baseball::fireworks::city_sunset: