Generál Lapin: Od velení na frontě k potupnému konci v tichosti
Generálplukovník Alexandr Pavlovič Lapin, donedávna jeden z nejvýše postavených mužů v ruské armádě, byl podle informací ruských i zahraničních médií v průběhu září údajně definitivně stažen z aktivní vojenské služby. Po letech ve vedení ozbrojených sil a účasti na klíčových operacích ruské invaze na Ukrajinu se nyní přesouvá do civilní funkce v republice Tatarstán. Oficiálně ze „zdravotních důvodů“. Neoficiálně ale jeho konec vypovídá mnohé o atmosféře v ruské generalitě a o důsledcích zásadních selhání na frontě.
Foto: Setkání prezidenta Ruska Vladimira Putina s vojáky, kteří se účastnili protiteroristické operace v Sýrii. Generálporučík Alexandr Lapin byl vyznamenán Řádem svatého Jiří IV. stupně | Wikimedia Commons / Public domain
Alexandr Lapin pochází z Tatarstánu, odkud vedla jediná cesta k jakés takés prosperitě přes armádu. Svou vojenskou kariéru zahájil jako dělostřelecký důstojník. Postupně se vypracoval a prošel velitelskými funkcemi v různých vojenských okruzích Ruské federace, včetně pozice náčelníka štábu Východního vojenského okruhu. V roce 2017 byl jmenován velitelem Centrálního vojenského okruhu, kde získal pověst tvrdého a loajálního velitele. Měl údajně také nadstandardně dobré vztahy s nejvyšším velením, což se vždy hodí.
Pro Lapina, stejně jako pro mnoho dalších ruských velitelů, přišla příležitost zazářit v roce 2022 při zahájení invaze na Ukrajinu. V této operaci dostal Lapin velení nad uskupením Střed, které operovalo na klíčových úsecích fronty v Luhanské a Doněcké oblasti. Z pohledu Moskvy šlo o projev vysoké důvěry. Lapin byl jedním z generálů, kterým bylo svěřeno přímé řízení hlavních útočných operací. Zde měl za úkol zvítězit, ale selhal.
Bitva o Lyman: Přelom a počátek pádu
Na podzim 2022 zahájila ukrajinská armáda prudkou a nečekanou ofenzivu v Charkovské a následně Doněcké oblasti. Cílem bylo město Lyman, důležitý železniční uzel, který měl klíčový význam pro ruské zásobování v celé oblasti. Lapin zde nejenže nedokázal Ukrajince zastavit, ale jeho vlastní armáda se rozpadala a dala se na potupný úprk.
Podle mnoha tehdejších zpráv se Lapinovo velení vyznačovalo špatnou koordinací jednotek a zjevně došlo i k podcenění síly ukrajinské útočné armády z jeho strany. Lapin tváří v tvář ukrajinské hrozbě nedokázal včas stáhnout ohrožené jednotky, které byly v mnoha případech ponechány svému osudu a obklíčeny postupujícími jednotkami.
Pád Lymanu byl jen taktickou porážkou, ale ze strategického hlediska otevřel ukrajinským silám cestu na východ a hrozil kolapsem celé linie fronty v Donbasu. K tomu sice nakonec nedošlo, Ukrajinci svůj postup raději zastavili, ale Lapinova pozice byla silně otřesená.
Pro Lapina znamenala katastrofa u Lymanu ztrátu důvěry u jeho nadřízených, a především u Vladimira Putina. Byl to moment, kdy se stal terčem tvrdé kritiky, posměšně o něm psala zahraniční média, ale kritika přicházela i z vlastních řad.
Kadyrov a vnitřní rozklad velení
Zřejmě žádná veřejná kritika ruského generála nebyla tak ostrá jako ta, kterou po Lymanu pronesl čečenský vůdce Ramzan Kadyrov. V sérii příspěvků na Telegramu Lapina obvinil z neschopnosti, zbabělosti a dokonce navrhl, aby byl degradován a poslán s puškou na frontu jako obyčejný voják. Podle Kadyrova nebyl Lapin vůbec přítomen u bojů a nechal jednotky napospas.
Do kritiky se přidal i další Putinův oblíbený válečník Jevgenij Prigožin, šéf Wagnerovy skupiny, který s Kadyrovem tehdy tvořil mocenskou osu působící mimo oficiální armádní velení. Právě oni veřejně podkopávali důvěru v ruskou generalitu a zpochybňovali kompetenci velení ministerstva obrany. Lapin byl pro oba vítaným terčem, ale Kreml se Lapina tehdy ještě snažil podržet.
Zmizel z očí. A možná i z dosahu
Po fiasku u Lymanu Lapin zmizel z veřejného prostoru. Následující měsíce o něm nebyly žádné zprávy, neobjevoval se ve velení ani ve zprávách ministerstva obrany. Právě v tomto období se začaly šířit spekulace, že byl zadržen, nebo dokonce uvězněn.
Některé zdroje – včetně ruských vojenských blogerů a opozičních kanálů – tvrdily, že Lapin je v domácím vězení nebo v utajeném „kárném režimu“, dokud nebude rozhodnuto o jeho osudu. Tyto informace nebyly nikdy potvrzeny, ale dlouhá a úplná absence bývalého velitele vrcholového uskupení nahrávala spekulacím o tichém trestu.
Návrat, ale už ne na výsluní
V lednu 2023 se ale Lapin překvapivě objevil zpět v Moskvě a k naprostému údivu všech dostal od Putina rovnou funkci náčelníka hlavního štábu pozemních sil. Šlo o jasný signál kritikům Kremlu a armády, že se jejich požadavkům nebude ustupovat. Prigožin a Kadyrov, stejně jako mnozí ruští váleční blogeři, byli zklamáni.
Následující měsíce ale ukázaly, že Lapinův vliv už nebyl, co býval, a přestože zastával vysokou funkci, nebylo o něm příliš slyšet. V roce 2024 byl přesunut do Leningradského vojenského okruhu, kde vedl severní skupinu vojsk. Šlo o důležité, ale spíše statické velení, bez přímého kontaktu s ukrajinskou frontou. Jeho jméno se definitivně vytratilo z oficiálních komunikací.
Konec bez poct
V září 2025 přišla zpráva, že Lapin byl odvolán z armády a přemístěn do civilní funkce v Tatarstánu. Má se věnovat poradenství v oblasti veteránských záležitostí, podpory rodin vojáků a rehabilitace. Oficiálně kvůli zdravotnímu stavu. Ve skutečnosti jde o definitivní uzavření Lapinovy vojenské kariéry, bez poct, vyznamenání nebo slov díků. Tak se Kreml loučí s těmi, kteří selhali.
Zdroj: Kyivpost.com
Komentáře
Czertik
03. 10. 2025, 21:34rexik
co rikas na to, jak cina vyjebava s rusaky oboustrane ?
poprve s nema vyjabava kdyz od nich kupuje ropu vsoce pod trzni cenoua podruje je vyjebava, kdyz jim prodava vysoce NAD cenou benzin a naftu, proze v rusku jeho nedosttek kvuli ukrajinskym utokum na rafinerie.
Marty
01. 10. 2025, 20:31Francoužští vojáci obsadili ruSSistický taker ze kterého se dost možný vypouštěli drony co obtěžovali Dánsko! no hurá, to bude zase breku, kvičení o mezinárodnim právu a odvolávání s ena jiný legislativní překážky a předpisy, na které sami kálejí, ze strany ruSSnacistického režimu
jen tak dál, žádný sraní s ruSSistickou paní:thumbsup:
PS: eště sem zapoměl že budou znovu vyhrožovat jak Paříž zasypou jaderný bomby:joy::rofl::joy:
Marty
01. 10. 2025, 21:09a jakpak se daří ruSSistickejm námořníkům na tý ponorce ve středozemnim moři? snad nezažívají horké chvíle v tom zrezivělim šrotu:innocent:
Czertik
02. 10. 2025, 16:14marty
neboj, topeni na tom ruskem srotu nefunguje, takze tam maji jen ledove a vlhke chvilky.
Azor
01. 10. 2025, 22:39Marty.
Nezklamal jste.Je tu blábolíte nesmysly.
Jaký ruský tanker??Ten jplul pod vlajkou Beninu.a kotvil (když na něho uděali přepad) u Saint-Nazaire.
A pokud znáte (jako že neznáte)mez. právo(chartu OSN)tak ta zakazuje(pokud to neschválila RB OSN - a ta to neschválila)na někoho dávat embarga!!! Takže v tomto Francie porušuje tímto mez. právo,ke kterému(ohledně svého podpisu ,že bude dodržovat chartu OSN)se zavázala.Navíc sám Macron zpochybnil to vypouštění dronů.
https://www.france24.com/en/europe/20251001-france-investigates-suspected-shadow-fleet-oil-tanker-anchored-off-its-coast
A Slovjov není představitel politické scény.A vlasovec Medvěděv je jen pouťový mluvka,člen to 5 kolony v Rusku.
A ohledně té ponorky(pokud by to byla pravda,tak jak je možné že o ní NATO nevědělo??)to je spekulace.Je zajímavé od koho to bylo převzato!!! Od ruského telegramovému kanálu VChk-OGPU.
Co že najednou západ věří ruskému zdroji???
Salut.
Czertik
02. 10. 2025, 16:13rexik
a co jako ze plul pod vlajkou beninu ? jake narodnosti a jakym jazykem mluvila jeho posadka ?
byt me je jasne rexiku, z tu budes blabolit o tom, ze posadka byla z marsu.
a ta tvoje mastrubace o nelegalnim embargu na rusko ? hahahahahaha. vtipne. zajimave ze dodnes si nebyl schopen ukazat kdy ze to rb osn POVOLILA rusku invazi na ukrajinu. diky ze dokazujes ze ruska invaze na ukrajinu je nelegalni.
nebo chces tvrdit ze k valce a invazi povoleni osn nepotrebujes ? vyvsetli proc ho nepotrebujes.
medvedev clen 5 kolony ? tak proc ho putin nekolikrat prohlasil za sveho tepleho bratra ? nebo uz si na to zapomel ? proc ?
Azor
02. 10. 2025, 20:38Czertik.
"zajimave ze dodnes si nebyl schopen ukazat kdy ze to rb osn POVOLILA rusku invazi na ukrajinu. diky ze dokazujes ze ruska invaze na ukrajinu je nelegalni.
nebo chces tvrdit ze k valce a invazi povoleni osn nepotrebujes ? vyvsetli proc ho nepotrebujes."
Zkuste si přečíst čl. 51 charty OSN !!! Aby jste tu nebyl za hlupáka.
Salut.
Marty
02. 10. 2025, 21:31nikde sem v článku 51 nenašel oprávnění ruSSkého nacistického státu k bezdůvodné agresi vůči neutrálnímu sousedovi, jak to? jak je toto možné? šlo snad o dezinterpretaci od našeho poruchového chatbota? té změti orezlých drátků?
Azor
02. 10. 2025, 22:16Marty.
"nikde sem v článku 51 nenašel oprávnění ruSSkého nacistického státu k bezdůvodné agresi vůči neutrálnímu sousedovi, jak to? jak je toto možné?"
Jak??
Tím že nerozumíte psanému textu !!!! Právo na sebeobranu!!
Interpretace článku 51 charty OSN s ohledem na právo na preventivní sebeobranu /
„ Nic v této Chartě neomezuje inherentní právo na individuální nebo kolektivní sebeobranu, dojde-li k ozbrojenému útoku proti členovi Organizace spojených národů, dokud Rada bezpečnosti nepřijme opatření nezbytná k udržení mezinárodního míru a bezpečnosti. Opatření přijatá členy při výkonu tohoto práva na sebeobranu budou okamžitě oznámena Radě bezpečnosti a nijak neovlivní pravomoc a odpovědnost Rady bezpečnosti podle této Charty učinit kdykoli taková opatření, která považuje za nezbytná k udržení nebo obnovení mezinárodního míru a bezpečnosti. “
Dále jakýkoliv stát, nemá právo budovat svoji bezpečnst na úkor bezpečnosti jiného státu!!! Viz. Kuba 62.
A vzbrojoval se kdo proti komu?? Minské dohody se plnily - (součást mez.práva!!)jak???Viz Holland a Merkel,smáli se Rusku do tváře!!! Kdo žádal v prosinci 21 NATO aby se diskutovalo o bezpečnosti Ruska???Kdo se Rusku vysmál???
Toto píšu pro připomenutí těm(ne vám!!)co umějí přemýšlet, a netrpí vaší nemocí -"rusophobia paranoia".
Salut.
Marty
02. 10. 2025, 23:17ehm tak že náš roztomilí chatbot zde tvrdí že jednotky Ukrajiny překročili hranice ruSSáckého pseudostátu a ten se tak začal bránit, noooo a pak kdo zde neumí číst, nerozumí textu ani jiným sdělením a eště je totálně zamrzlej
nebo se nám vlastně pokusil zdůraznit právo Ukrajiny bránit se vojensky od roku 2014 ruskému útoku na její svrchované území? jo ahá, no to potom dává smysl
Czertik
03. 10. 2025, 05:38rexik
at sem se dival na onen clanek jak sem chtel, nikde se o povoleni ruske invazi na ukrajinu nepsie.
takze ukazujes ze ses hlupak.
Czertik
03. 10. 2025, 05:40rexik
nebo muzes me tady vysvetlit jak zese to rusko BRANI ukrajinske agresi od 2022 ?
ja jen, ze ze vichni, vcetne rusu, rikaji ze to ruska NAPADLO ukrajinu. byt rusove rikaji jine duvody nez zybtek sveta.
Azor
03. 10. 2025, 11:57Marty.
" chatbot zde tvrdí že jednotky Ukrajiny překročili hranice ruSSáckého pseudostátu a ten se tak začal bránit, noooo a pak kdo zde neumí číst, nerozumí textu ani jiným sdělením a eště je totálně zamrzlej"
Kdo tu je zamrzlý tu není chatbot ale vaše myšlení""
Jakýkoliv stát,si nesmí(podle charty OSN - a "ukrajina" je nebo nejí jejím členem - v OSN???)chovat jinak nez podle charty.
"Charta OSN(na základě konsensu)jasně říká,že všichni musí respektovat územní celistvost států,jejichž vlády respektují právo lidí na sebeurčení a díky tomu zastupují veškeré obyvatelstvo žijícím na daném území.Tvrdit,že lidé kteří se dostali k moci voj. převratem(Dagomilský soud) v únoru 2014,zastupovali Krymčany,východní a jižní Ukrajinu,je naprosto zbytěčné,je zřejmé(z jejich odezvy)že jak Krymčané tak i východ a jih Ukrajiny převrat odmítli. https://rumble.com/v5wmcww-zsadn-st-rozhovoru-sergeje-lavrova-a-tuckera-carlsona-o-pinch-vlky-na-ukraj.html 6.50."
A"Ukrajina" sama má ve svých zákonech - porušuje toto - tam se píše - "
Deklarace o státní suverenitě Ukrajiny. Konkrétně jde o odstavec IV "Občanství Ukrajinské ", ve kterém se uvádí: "Ukrajina" zajišťuje rovnost před zákonem všem občanům republiky bez ohledu na původ, sociální a majetkové poměry, rasu a národnost, pohlaví, vzdělání, jazyk, politické názory, náboženské přesvědčení, druh a charakter povolání, místo pobytu."
"A nejvyšší stupeň demokracie,je referendum. A to bylo v LLR a DLR uskutečněno tak jako na Krymu - A na tomto základě dali žádost na připojení k Rusku a Rusko s tím souhlasilo(a to proto že Rusko dělalo něco proto aby se přestalo zabíjet ze strany Ukrajiny na Donbasu a Luhansku, - které tyto území Ukrajina(pučisté a Banderovci) prohlásila za teroristické -
(a to protiprávně!!!Neboť -
"soud při OSN zamítl Ukrajinskou verzi,že Rusko je agresor - na základě toho,že RB OSN neodsouhlasila,(podle čl. 39 - https://www.youtube.com/watch?v=iAsM1HfftoM 2.33.
Článek 39 Rada bezpečnosti určí, zda došlo k ohrožení míru, porušení míru nebo útočnému činu, a doporučí nebo rozhodne, jaká opatření budou učiněna podle článku 41 a 42, aby byl udržen nebo obnoven mezinárodní mír a bezpečnost.
https://osn.cz/wp-content/uploads/2022/07/Charta-OSN-2019.pdf )
že Rusko je agresor,což je nutné k tomu,aby to bylo součástí mez. práva - a že provádí na území LLR a DLR genocidu,a dále ICJ sice dříve konstatoval, že Rusko mělo nad separatistickými silami „celkovou kontrolu“, v novém verdiktu ale uvádí, že dodávky zbraní a jiného vybavení těmto silám nepředstavuje financování terorismu podle kritérií v úmluvě OSN, Dále uvedl, že nemá dostatek důkazů, aby mohl rozhodnout, zda skupiny, které Ukrajina nazývá teroristy, jsou skutečně teroristickými skupinami. Soud zároveň odmítl ukrajinskou žádost o ruské reparace.Dále RB OSN neodsouhlasila,že podle čl.39 charty OSN je Rusko agresorem - a také právo na sebeurčení podle mezinárodního práva OSN - tam se bijí dvě práva,na sebeurčení a celistvosti.- )
"tím že se díky němu ukončili boje díky Minským dohodám,které jak Ukrajina tak i garanti této dohody,ji neplnili.)
A to že se lidi vzbouřili na Donbasu a Luhansku,bylo založeno na článku 1.charty OSN – „Respektujte lidská práva všech,bez ohledu na rasu,pohlaví,jazyk,nebo náboženství(a toto vše Ukrajina zakazovala).
a tím pádem se stali součástí Ruska a Ukrajinská vojska se stala na jejich území vojska okupantů a Rusko si brání svoje území. A na další území Ukrajiny,či jiného státu které SSSR -jako nástupce Rusko – má podle článku 51 OSN v zájmu sebeobrany, - viz Norimberský proces,možnost vítězných mocností - pokud na těchto území je fašismus a nacismus a porušování práva menšin,viz přes 14 000 lidí v LLR a DLR zavražděno,nejdřív nacistickýmí úderky Azov,Donbas atd.a poté Ukrajinskou armádou. "
Čím máte podložená vaše slova??? Jen vašimi slovy !!!!
Salut.
Azor
03. 10. 2025, 11:59Czertik.
"nebo muzes me tady vysvetlit jak zese to rusko BRANI ukrajinske agresi od 2022 ?
ja jen, ze ze vichni, vcetne rusu, rikaji ze to ruska NAPADLO ukrajinu. byt rusove rikaji jine duvody nez zybtek sveta."
Viz odpověď pro Martyho.
Salut.
Marty
03. 10. 2025, 17:24Czertik.
chatbot se nám nyní snaží vysvětlit že tím že se vzbouřila místní menšina podporovaná ruskými jednotkami, se toto území legálně připojilo k ruSSku, opomíjí fakt že i z pohledu ruSSka k připojení došlo mnohem později, fakt že právo odtrhnout se má každá část Ukrajiny po celonárodním referendu, o nerespektování státních hranic, Ukrajinského jazyka na Ukrajinském území a celé řadě dalších věcí raději mlčí, překroutit fakta se snaží hezky, ale zatím bez úspěchu, čekám kdy vytáhnu oblíbené právo menšiny na sebeurčení a na vlastní stát:joy:
Czertik
03. 10. 2025, 21:17rexik
mas to hodne pomotane, prave na sebeurceni pro rusaky na UKRAJINE NEMUZE PLATIT. protoze uz maji svoje rusko. co na tom nechapes retarde ?
cili nam tu jen dokazujes ze absolutne nechapes to co sem kopirujes.
"Konkrétně jde o odstavec IV "Občanství Ukrajinské ", ve kterém se uvádí: "Ukrajina" zajišťuje rovnost před zákonem všem občanům republiky bez ohledu na původ, sociální a majetkové poměry, rasu a národnost, pohlaví, vzdělání, jazyk, politické názory, náboženské přesvědčení, druh a charakter povolání, místo pobytu.""
a muzes nam dat konkretni priklady jak a kdy to ukrajina porusila ?
Azor
02. 10. 2025, 11:43Marty.
Jaká že reakce mohla být na tu zadrženou loď???
Viz.
"Současně s tím francouzský náčelník generálního štábu oznámil, že francouzské jednotky musí být připraveny na zahájení intenzivních bojů již dnes v noci. Může to být reakce na dnešní zprávu Borzzikmana, že Rusové zasáhli námořní cíl v Oděse a zabili 20 francouzských inženýrů.
https://www.youtube.com/watch?v=VmC5JGnnIzY
Salut.
Czertik
02. 10. 2025, 16:16rexik
coze ? jaka reakce na zadrzenou lod ???
pred chvilkou si rikal ze ta lod s ruskem nema nic spolecneho, ted pises ze rusove zsahly odesu v reakci na zadrzeni ruske lodi ?
to uz je super schyza mixla s retardaci.
Marty
02. 10. 2025, 16:47Czertik
jen se tomu stroji na kterym tahle hacknutá AI běží přehřejvaj obvody z protichůdných povelů:rofl:a ště se nás ten program snaží přesvědčit že sám myslí:joy:
Azor
02. 10. 2025, 20:44Czertik.
"coze ? jaka reakce na zadrzenou lod ???
pred chvilkou si rikal ze ta lod s ruskem nema nic spolecneho"
Toto - "ze ta lod s ruskem nema nic spolecneho",jsem napsal kde???
Co ta loď vezla???
Říká vám něco čeština??A to v tomto - " že reakce MOHLA být" a i " - " MŮŽE to být reakce"
O té retardaci, bych vámi,tak bych pomlčel.
Salut.
Marty
02. 10. 2025, 21:32Czertik
chdák chatbot se do toho už uplně zamotal, dejte mu oddych nebo se nám ten šrot vyskratuje a budeme mít po legraci:joy:
Czertik
03. 10. 2025, 21:21rexik
nejak ti prekladac hapruje, kdyz vubec nerzumis cestine.
to tvoje mze byt se tykalo onoho UTOKU ale ne lode, znova si precti co si napsal.
"Jaká že reakce mohla být na tu zadrženou loď???"
tady je jasne ze mozna se tyka one reakce ne lodi. aby se to tykalo lode muselo by to byt napsane
jake ze reakce byla na moznou ruskou lod ?
no a pokd by rusove reagovali utokem na akci proti lodi o ktere ani nevi jestli ji maji nebo ne, tak by to jen dokazovalo jaky je v rusku bordel a ze rusko ridi retardi.
PeterBB
30. 09. 2025, 17:29Včera se děly věci. Na poradě hlavounů zemí NATO ve Varšavě šokoval ukrajinský ministr zahraničí Andrii Sibiha všechny shromážděné bojechtivé Eurokraty, a bez okolků jim vyhlásil, že Ukrajina si přeje do konce letošního roku uzavřít mír, a je tak připravena k jakýmkoli diplomatickým jednáním, aby tohoto svého cíle dosáhla. A dodal, že je to vážné, a vysvětlil, že: “Ukrajinská odolnost není důvodem pro nekonečnou válku. Chceme válku ukončit letos.”
Slavoslav
30. 09. 2025, 17:41fu si optimista, to si myslis, ze rusakov do konca roku dokopu k mieru? ja tipujem prvu polovicu 2026
Marty
30. 09. 2025, 20:23Slavoslav
já se přiznávám že nejsem takovej optimista, obávám se že je ruSSistický agresor nebude ochotný ukončit útoky a okupaci dříve jak v létě 2027... možná i déle, jim než něco dojde...
Slavoslav
01. 10. 2025, 10:23- neni dna, aby nehorela rusacka rafineria, benzin dochadza co znamena znacne spomalenie ekonomiky a nespokojnost doma
- verbovanie za peniaze sa uz nedari, za posledneho stvrtroka naverbovali tak tretinu predoslych mnzostviev, rusacky postup v style posleme viac chodiacich mrtvol ako maju Ukrajinci dronov si vyzaduje vysoky a staly prisun dalsich rusackych mrtvol
- ak to rusak bude kompenzovat mobilizaciou ujdu mu dalsie tisice ludi a vyvola nespokojnost doma
-este viac to poskodi ekonomiku kde momentalne dvihaju DPH o dalsie 2% a akumuluju obrovsky investicny dlh
ak sa Vovka uplne nezblaznil tak to niekedy v prvej polovici buduceho roka odpiska
Marty
01. 10. 2025, 17:06Slavoslav
ten chlap se zbláznil už když se u něj rozvinula paranoia při jeho službě u KGB, následně se s rostoucí mocí dostal zcela mimo realitu a nyní je eště k tomu senilní, nesdílím váš optimismus, je to magor jak vyšitej
Czertik
30. 09. 2025, 20:34peter
a kdz budou chtit ukoncit valku rusove ? a za jakych podminek ?
Pepík Knedlík
30. 09. 2025, 20:46Peter
To jako fakt? To bude fajn až ukáčsky prasata okupujíci Čechy a Moravu vypadnou za komikem :thumbsup:
Pepík Knedlík
30. 09. 2025, 20:48Jenže platí zásada, nevěř Banderovcum a nacistům z ukáčsky republiky. Jak to říkají ty prasata z UA, bljať?
Marty
30. 09. 2025, 20:49to by bylo tak krásný kdyby se všechny neonacistický a komunistický prasata chytli za pacinky a táhli spolu do jejich milovaného ruSSisticka, konečně by sme tu, z 98% na dávkách se flákající, verbež už nemuseli živit!:heart_eyes:
Pepík Knedlík
30. 09. 2025, 21:59Ma
Přesně tak. Darmožrouti se mají fajn a ještě lépe exekutorska mafie. Co vlastně chceš, když Kampelička, Motol, Dozimetr a Bitcoin ovládají prasata v politice i z ukrobanderostanu.
Proč meleš něco o rusácich nechápu, vítali je tvy rodiče či prarodiče. Oni ti něco vzali nebo ukradli? Jo jsou taky hovada, ale kulturní :smile: přinesli mír a Beneš konečně splnil co slíbil Stalinovi.
Marty
01. 10. 2025, 14:20Pepík Knedlík
1) ne nevítali, nemáš ponětí kdo sou moji rodiče
2) mluvím o domácích ubožáčcích co odmítaj makat, já je živim ze svejch daní a oni tady jen hloupě plkaj jak je tady hrozně ale v ruSSácku krásně, tak ať si tam táhnou A HLAVNĚ SE DO TÉTO HROZNÉ ZEMĚ NEVRACÍ!!!:kissing_heart:
dumdum
01. 10. 2025, 16:28V čele s prorussáckým kolaborantem knedlíkem, který má v hlavě místo mozku vymletou díru kremelskou propagandou.
Marty
01. 10. 2025, 17:08dumdum
:thumbsup:
a následovala by celá pleiada rudo-hnědých příživníků
Azor
01. 10. 2025, 18:58Marty,
" mluvím o domácích ubožáčcích co odmítaj makat, já je živim ze svejch daní"
Jen taková technická - kdo že takovým(co nechtějí makat)toto umožnil,že vy je musíte podporovat???? Koho že jste volil a budete?????
Do r. 89 ti co nechtěli dobrovolně makat,šli za příživu za katr.a tam museli makat!!!!
Chcete toto zpátky?? Pokud ne ,tak tu nebrečte nad špatným hrobem.
Salut.
Marty
01. 10. 2025, 19:29proč se mě hacknutej analitickej chatboptá jestli chci zpět zasraný vrahouny bolševický? se mu snad uvařily obvody?
Pepík Knedlík
02. 10. 2025, 12:37dumdum
Měl by jsi vědět, že Slovani jsou mi jedno a nevidím rozdíl mezi ukáčskym prasetem a ruským vandrakem.
Pokud ti rusáci vadí jdi bojovat ve jménu Bandery proti nim.
Pepík Knedlík
02. 10. 2025, 12:40Ma
Proč nemají potřebu makat je jasný. Prachy dostanou a bydlení zacaluje taky stát.
Mám dost odpracováno jak v Česku tak v Německu a situace je v obou státech stejná-prizivnivici.
Azor
02. 10. 2025, 13:35Marty.
Místo mozku máte co?? Ani ty obvody,co???A jak je vidět,tak ani to seno !!!
Neumíte odpovědět na otázku??Je to pro vás složité??Vy nemáte na chatbotta???
Takže si ty stesky nechte na sjezd těch,co to tady řídí a díky nim makáte na ty lehkoživky!!! To kvičí akorát hlupáci!! A vy jste co???
Vy máte akorát tak na stěžování na lampárně!!! O příčině(že na ně makáte)nic nevíte.Akorát tu brečíte nad následkem těch "demokratů"
Pokud by se vám nestýskalo(nebrečel by jste nad tím)že za socíku ti příživníci a lehkoživkové museli makat a ostatní lidi na ně nemuseli makat, a taky si nestěžovali ane brečeli tak jako vy teď,že je musíte platit!!!!
Ostatně ta kanadská studie, na vás platí!!!
http://www.national-geographic.cz/clanky/volici-pravice-jsou-hloupejsi-nez-volici-levice-tvrdi-to-kanadska-studie.html#.VJqhq2CceA
Salut.
Czertik
02. 10. 2025, 16:24rexik
nevim jak ty, ale ja si velmi dobre pamatuji ono kviceni komunisckych svini za kapitalismu, ze oni nechcou praci, ale ze chteji pracovni dobu.
a vzdy se me otvira kidla k kapse, kdyz nejaky zaskouzeny komunista co pracovat tak 20 min za cely den si pak stezoval (pri nicnedeani, nebo az po pracovni dobe) jak je mozne ze to a to chyby, vzdyt on tak usilovne buduje komunismus.
a rict mu, ty rude magore, je to proto ze neni material a suroviny ktere si ty nevyrobil, protoze si delal jen 20 min misto 8 hodin.
kdybys delal tak jak mas, tak by byl vseho dostatek.
Czertik
02. 10. 2025, 16:26knedle ss
krasne si to proc nechteji pracovat popsal svoje milovane nacky a komunisty.
Czertik
02. 10. 2025, 16:27rexik
a to, ze onu studii platili komuniste ti divne neprijde, ze jo ty nas maly nacku.
Azor
02. 10. 2025, 21:17Czertik.
" zaskouzeny komunista co pracovat tak 20 min za cely den"
"Podle sebe soudím tebe"???? S tímto se tu nechlubte.
Pokut takoví "inteligenti"jako vy prohlašují,že za socialismu za vše můžou komunisti,tak tito komunisti můžou i za toto -
Vladimír Čajka
Před 6 minutami
Hroch Pepa
Z třiceti největších přehrad v České republice jich "komouši" postavili 24, čtyři byly postaveny za I. republiky (Seč I, Brněnská, Střekov a Vranov), dvě byly postaveny za současného kapitalistického demokratického režimu (Hněvkovice a Slezská Harta), přičemž tyto dvě přehrady byly z velké části rozestavěny za "komoušů“. Současný režim není schopen postavit od záplav v roce 1997 dvě požadované lidmi přehrady - Nové Heřminovy, přehradu na Vláře a suchý poldr na řece Bečvě. Tyto přehrady a suchý poldr měly obce chránit od povodňových záplav. Uběhlo 35 let a kapitalističtí demokrati ve věci vodních děl nepostavili nic, vůbec nic.. Ještě přidám největší přehrady na Slovensku, které taky stavěli ti "komouši": Zemplínská šírava, Domaša, Liptovská Mara, Vážská kaskáda, Gabčíkovo, Čierny Váh, Oravská přehrada. No, a příště o fabrikách, školách a panelových bytech, sportovních a kulturních zařízeních.
P.S. A to jsme dle dnešních demokratů chodili za socialismu do práce jen odpočívat. Jak by to muselo vypadat, kdybychom chodili do práce pracovat?
At elektrárna Dukovany první kopnutí?? 1.1.78.!!! Zprovoznění ??? 3.5.85. !!!!!
A vše vyrobeno u nás !!!!
I Temelín je práce komunistů!!!
A "demokrati"??? Kolik to je let a 3 a 4 blok je kde???? Škoda Plzeň(at.reaktory)je kde????
Žádný dluh - ještě jsme půjčovali - přebytek
Teď????
https://www.e15.cz/ekonomika/statni-dluh-ceska-atakuje-3-5-bilionu-korun-zadluzeni-roste-rychleji-nez-ekonomika-1426128
Jedině retard si půjčuje - to se nám to hoduje(jak dlouho??)když nám pujčují !!!!!!
https://www.e15.cz/ekonomika/statni-dluh-ceska-atakuje-3-5-bilionu-korun-zadluzeni-roste-rychleji-nez-ekonomika-1426128
A dále -
https://www.prvnizpravy.cz/sloupky/lze-srovnavat-padesata-leta/
A kdo se tady válel a pracoval 20 min.za celý den,jste mohl být jen vy a vám podobní!!!!
Salut.
Czertik
03. 10. 2025, 21:32rexik
ano, tady mas prehrady...jen se zeptam, kolik ze si to mel saboteru co sestrelovaly plany na prehrady za komunistu a kolik je jich za kapitalistu ?
to uz tvuj mozek nikdy nepobere.
a ano, uz cekam na to, jak tady napises kolik fabrik, skol a pod se stavelo za komaru a kolik za kapitalismu. kdy nam dods onen clnek ?
ano rexiku, ja vim ze se ti nelibi kdyz se pise jaky ze o zaslouzili strsnici jako ty byly line prasata, ale tak to je.
nemuzu zaa to, ze si takovy retard, ze nevis ze 3 a 4 blok v temeline zarizly tvoji milovani zelenaci, co se odstepily z komunistu se zapalem ze porad musi proti necemu bojovat. cil zlikvidovat zly kapitalismus jim zustal. a nejen ve forme atomek.
t\ tvoje prvni zpravy ? propagadna jak z dob komunismu. prekrucovani fakt avybirani jen toho co se hodi, uplne jak to delas ty rexiku.
Czertik
30. 09. 2025, 17:19rexik
kdyz nam tdy masturbuje o tom, jak je rusko mocne, ak nam vyvsetli proc rusove ve sve nejmodernejsi strele S8000 Banderol nepouzivavy vyjma anteny - prijmace glosnass jediny rusky vyrobek ?
to, ze rusove u strel jen pouzivaji stare zasoby je vseobecne zname. to co rusove vyrobi, vystleli tak ve 2-3 kusech za mesic.
a rexiku, neplet si rizene strely s drony.
Czertik
30. 09. 2025, 17:01rexik
muzes me rict proc by ukrajinci meli hazet rucnik do ringu a lizat putinovy koule, kdyz ukrajinci brzo dostanou dalsi zbran k odpalovani na rusko - tomahawky ?
Czertik
30. 09. 2025, 15:36cim vice neschopnych ruskych generalu, tim lepe pro svet.
Slavoslav
30. 09. 2025, 12:14zda sa, ze rusakom dochadzaju aj Cinske motorky a idu sturmovat na konikoch
https://defence-blog.com/russia-trains-cavalry-units-for-battlefield-operations/
uprimne, je mi luto tych zvierat, pre istotu doplnim, myslim konikov, aby si niekto nemyslel, ze za zvierata oznacujem rusakov a urazam tak kone
Czertik
30. 09. 2025, 15:37dejme tomu par let a rusove pojedou do pole s kopim a lukem.
Slavoslav
30. 09. 2025, 08:16vzdy ma bavia rusaci a ich nohsledi co si myslia, ze vyhrali druhu Cecensku vojnu. Prehrali ju este horsim sposobom ako tu prvu. Aby Cecensko formalne ostalo sucastou RF tak uplacaju miestneho islamistu, ten si nepokryte na uzemi RF zavadza sariju, ustanovil prakticky konstitucnu absolutisticku monarchiu?
- ignoruje zakony RF.
- Federalna vlada mu ide na ruku kde nevahaju poslat obcana z inej oblasti do Cecenska, aby ho tam mlatili Cecenci za urazku koranu. Pozdravujem Knedlika a cokla, nasich ochrnacov tradicnych hodnot, snad vam bude Koran dost tradicny
- Cecenci na fronte mlatia vojakov z inych casti, robiamax uzaverove jednotky a na front si chodia natacat tiktok videa ked je tam uz bezpecne. Pobavilo pri prielome do Kurskej oblasti ked ich rusacky velitel kritizoval, ze utekali medzi prvymi ako ho rusacke urady prinutili ospravedlnovat sa a liezt kozojebom do zadku
a toto chce obladit a udrzat okupovanu Ukrajinu?
Azor
30. 09. 2025, 10:13Slavoslav.
Díky za pozdrav.
Na to že si tu hrajeta na "analytika",tak akorát dokážete (a jen někdy)popsat tak maximálně jen následek. O příčině(resp.o tom jak se řídí stát,dějiny toho či onoho státu,nevíte skoro nic)toho moc nevíte.Nic vám neříká řízení pomocí klanově-korporátních skupin.A za koho se tam(Rusko)etablovali a kdo je tam dosadil!! To jsou pozůstatky KSSS(viz trockisté - co dovedli k rozpadu SSSR - Gorbačov a Jelcin)a pak jejich instalace(oligarchy)ambasádou USA.Viz také kluci z Harvardu(J.Sachs).
Nevíte lautr nic o tomto - "politika,je umění možného".
A Putin ať chce či nechce,se můsí ohlížet na stále(dosud)mocnou 5.kolonu (co je na řídících místech i v Dumě)v Rusku.
Ale jak jste si možná přečetl,tak Gosudar prohlásil,kde že vidí budoucí kádry ohledně vedení Ruska.A to jsou ti,co se osvědčí v SVO.Ne v kancelářích(parketový generálové) v čele s vlasovcem Gerasimovem!!
A Gosudárova práce je balancování mezi budoucími kádry z SVO a oligarchy a 5 kolonou.Co jde - ohledně těch, co do té doby byli proti Gosudárovi - (poučka - využívání objektivních okolností k subějktivním cílům)toho přitáhne k tomu aby sloužil především ruskému lidu (viz jak bolševici přetáhli na svou stranu carské generály - Slaščov atd)a toho u koho to nejde,je odstraněn z vedení(vytáhne se na něj jeho prácei před tím co dělal(chyby,uplatky,korupce atd).A i ohleně těch prvních(poučka).
Ale vzhledem k tomu že se Gosudar rozhodl pro evoluci(pozvolna)tak ta změna se neděje tak rychle jako při revoluci.
Ale jak se říká???Všeho do času!!
Zkráceně.
I tak je to pro vás dlouhé,co??
Salut.
Slavoslav
30. 09. 2025, 10:28cokel
rata sa vysledok a nie to cim ospravedlnis neschopnost rusackej vlady kontrolovat dodrziavanie zakonov na celom uzemi RF.
Azor
30. 09. 2025, 14:39Slavoslav.
"rata sa vysledok"
Souhlas. A vypadá to teď jak???
"Na poradě hlavounů zemí NATO ve Varšavě šokoval ukrajinský ministr zahraničí Andrii Sibiha všechny shromážděné bojechtivé Eurokraty, a bez okolků jim vyhlásil, že Ukrajina si přeje do konce letošního roku uzavřít mír, a je tak připravena k jakýmkoli diplomatickým jednáním, aby tohoto svého cíle dosáhla. A dodal, že je to vážné, a vysvětlil, že: “Ukrajinská odolnost není důvodem pro nekonečnou válku. Chceme válku ukončit letos.” -“
https://t.me/novynylive/168917
"Ještě ještě minulý týden vydával Brusel, jmenovitě komisař Andrius Kubilius, po schůzce s vůdci “východoevropského křídla NATO”, (bez účasti Česka i Slovenska), bojechtivá prohlášení, jak Evropa s ruskými drony zatočí, a vybuduje ve spolupráci s Ukrajinou neprostupnou “Zeď dronů”. Pak včera ve Varšavě už úřadovala krutá realita. Německý ministr obrany Boris Pistorius zdrtil přítomné prohlášením, že žádná Bruselem ohlášená “Zeď proti dronům” na bázi vlastních stíhacích dronů nebude, “Drone defense, of course, but not by a drone wall“.
https://www.politico.eu/article/german-defense-minister-boris-pistorius-skeptical-drone-wall-russia-airspace-violation/
Jinak jak je na tom"ukrajina" jste se určite něco dozvěděl ze svodky z včerejšího dne.I s přihlédnutím ohledně těch koníků(osli už došli???).
https://t.me/marochkolive/48393
https://t.me/DnevnikDesantnika/34352
https://t.me/voenkorKotenok/67812
https://t.me/rybar/73988
Salut.
Slavoslav
30. 09. 2025, 15:07cokel
momentalne to vypada, ze biely rusaci - krestania su onuce a stetky Cecencov. Preco sa pytas?
Czertik
30. 09. 2025, 15:41rexik
uzasne, porad pises o tom kdo a jak dosadil do ruska jelcina apod, ale k tomu kdo dosadil putina do vedeni ruska se odmitas vyjadrit. proc ? nemas informace nebo s neschopen to napsat ?
a kdy ze ten tvuj "vseho do casu" nastane ? ja jen ze putin mel 20 let na zavedeni poradku a stale predvadi jen impotenci.
Azor
30. 09. 2025, 19:39Slavoslav.
"momentalne to vypada, ze biely rusaci - krestania su onuce a stetky Cecencov."
Problémy nejsou jenom v Čečně.
Díky komu je tam Kadyrov???On něco vyhrál??? Jak dopadla 1 čečenská válka??? Práce Jelcina.A za jak dlouho vznikla 2 válka?? A výsledek??? Kolik že už to je roků,co je tam klid - to je podstatné.?!!To je práce Gosudara!!!
A jak jsem už psal,všeho do času,i to jak to bude v Čečně.To jest stejné zákony pro všechny a rovnoprávnost národů!!!
Jinak je smutné že nechápete psaný text a to ,že se pak musím opakovat.
Salut.
Slavoslav
30. 09. 2025, 19:53cokel
no zjavne to Kadyrov vyhral, vladne si vlastnej dzamahirii, neplatia prenho zakony rusackej federacie a rusaci skacu ako on piska. Ak na niekoho ukaze prstom poslu mu ho, aby ho mohli zmlatit podla Koranu.
Czertik
30. 09. 2025, 20:42rexik
ano, skutecne nam rekni, diky komu je tam kadryov.
a ze je tam klid ? bdej by ne, kdyz jelcin rikal, cecence budes si vyskakovat, dstanes pres hubu a gosudar putin nejen ze cecenci vykuri pero, ale jeste se zepta jestli nechce aby mu nastavil i rit.
neboj, jakmile by putinek chtel v cecne prosazovat zakony ruska, hned bude mit na krku 3 cecenskou valku. byt se neboj, cecenci pomalu rosiruji svuj vliv do zbytku ruska a zatakovych 100 let bude z ruska chalifat.
dumdum
01. 10. 2025, 16:32Vy jste fakt blázen, když si myslíte, že Čečensko je podřízené Kremlu. Russáci dají Kadyrovovi cokoliv jen, ab ytam zajistil klid. Kadyrov si motá Kreml jak chce.
Azor
01. 10. 2025, 19:18dumdum.
"Vy jste fakt blázen, když si myslíte, že Čečensko je podřízené Kremlu."
Vy jste někde četl,že jsem napsal,že Čečna je podřízena Rusku??Čečna je součástí ruské federace jako např.Tatarstán.A to na základě rovnosti!!! A jen neznalí člověk může napsat,že Kadyrov má Rusko omotané kolom prstu .Kdo je naposledy zlomil???Už ud bitvy na Kukikově poli, to rozjely a dosud je nikdo nezastavil.A jen a jen Rusko je garantem,aby Čečna se mohla rozvíjet jejich kultura na základě rovnosti národů!!!,A to jen v rámci Ruské federace a řídit se společnými zákony pro všechny.Jinak by pomalu ale jistě zanikli, jako polabští Slované.
A znalí člověk ví,jak úřaduje 5 kolona na vedoucích místech Ruska, ohledně vytváření enkláv(diaspory menšin)kde si díky nim(5 koloně)dělají mnohdy co chtějí a porušují ruské zákony!!!
A uvidí se,až skončí SVO,jaká bude politika vůči Čečně.Rusové nezapomínají.
Salut.
Marty
01. 10. 2025, 21:07náš milovaný hacknutý analitický chatbot se domnívá že ruSSnacistickému pseudostátu vládne rovnost, svornost a bratrství, tak ten chudák je dobře mimo realitu
Czertik
02. 10. 2025, 16:29rexik
"(osli už došli???)."
ne, osli nedosli, oslu je v rusku vic nez dost, zacinaje utinem a pokracujic pres jeho generaly a poradce, koncici u bezneho rusaka co masturbuje o obnove sssr a jak si vsichni maji sednoud pred nimi na zadek a kourit jim pera aby se na ne nahdou krive nepodivaly.
byt jedine co si rus zaslouzi je nakopat do jejich hole prdele.
Czertik
02. 10. 2025, 16:32rexik
zase nam predvadis schyzu made in vodka. na jedne strane pises ze jen diky rusum byly cecenci jako narod zachovani...a tim samym dechem upiras ukrajincum existenci a chces z nit udelat rusy.
toz jak to je ? sou si narody v onom rusku rovny, nebo nektere rovnejsi ?