EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Německo dodá ukrajinské armádě dalších 15 tanků Leopard 1A5DK, které se na bojišti osvědčily

 31. 12. 2024      kategorie: Události      137 komentářů

Německo oznámilo dodávku dalších 15 hlavních bojových tanků Leopard 1A5DK ukrajinským ozbrojeným silám. Díky těmto tankům, které pocházejí z rezervních zásob dánské armády, dosáhl celkový počet tanků Leopard 1A5 dodaných Ukrajině již 103 kusů, včetně připravované dodávky. Záměr potvrdilo německé ministerstvo obrany, které je klíčovým partnerem ve snaze dodat Ukrajině modernizovaná obrněná vozidla na pomoc při obraně proti ruské invazi.

Hlavní bojový tank Leopard 1A5DK je modernizovaná verze původního tanku Leopard 1A5, speciálně upravená pro dánské ozbrojené síly. Dodávka pokračuje v trendu, kdy západní země poskytují Ukrajině širokou škálu vojenské techniky a posilují tak její schopnosti na bojišti. Ačkoli je konstrukce tanku Leopard 1A5DK postavená na standardním německém Leopardu 1A5, obsahuje několik vylepšení, zejména v oblasti elektroniky a komunikačních systémů, aby byla zajištěna kompatibilita s dánskou vojenskou infrastrukturou, ale i celkově posíleny schopnosti vozidla.

Leopard1a5DKFoto: Dánské Leopardy 1A5DK v rámci sil IFOR v roce 1996 | David Morgan / Public domain

Leopard 1A5DK je vybaven zdokonaleným systémem řízení palby (FCS), který umožňuje zlepšit přesnost a zasažení cíle, zejména ve složitých podmínkách bojiště. Tento modernizovaný systém je jedním z klíčových vylepšení, díky nimž je Leopard 1A5DK účinným nástrojem v ofenzivních i defenzivních bojích. Kromě toho je tank vybaven modernizovaným pancířem, který nabízí lepší ochranu proti moderním protitankovým zbraním, i když se stále nevyrovná pokročilým ochranným systémům novějších modelů, jako je Leopard 2.

Leopard 1A5DK zahrnuje také vylepšení své mobility – je poháněn modernizovaným motorem a převodovkou, které zvyšují jeho operační dosah a rychlost. Tato vylepšení poskytují tanku lepší manévrovací schopnosti na bojišti, což je v proměnlivém bojovém prostředí na Ukrajině klíčové. Kromě toho je tank Leopard 1A5DK vybaven modernizovanými komunikačními systémy, které zajišťují bezproblémovou integraci do společných operací se silami NATO, což z něj činí univerzální prostředek pro operace kombinovaných zbraní na Ukrajině.

Ačkoli Leopard 1A5DK není tak vyspělý jako Leopard 2A7 nebo jiné nejmodernější západní tanky, jeho schopnosti z něj činí cennou součást ukrajinské armády v oblasti obrněných vozidel. První tanky Leopard 1A5 byly na Ukrajinu dodány v březnu 2023 v rámci dohody mezi Německem a Dánskem. Počáteční dodávky zahrnovaly 15 tanků z německých zásob a byly součástí širšího úsilí západních zemí dodat Ukrajině těžkou vojenskou techniku, včetně dělostřelectva, systémů protivzdušné obrany a obrněných vozidel – motivovaného prvotní dodávkou těžké techniky z České republiky. Dodávka tanků Leopard 1A5 znamenala důležitý milník v podpoře Ukrajiny ze strany NATO a připravila půdu pro další příspěvky, včetně modernějších tanků Leopard 2.

Dánsko, které dlouhodobě udržuje rezervní zásoby tanků Leopard 1A5DK, začalo tato přebytečná vozidla posílat na Ukrajinu v červenci 2023. Patnáct tanků Leopard 1A5DK oznámených v prosinci 2023 představuje rozšíření trvalého závazku Dánska Ukrajinu podporovat. Tanky zvyšují schopnosti ukrajinské armády a posilují její operační flexibilitu. Dodávka 15 tanků Leopard 1A5DK je jen jednou ze součástí širší strategie NATO, jejímž cílem je poskytnout Ukrajině nástroje, které potřebuje k udržení svých obranných schopností a k pokračování boje proti ruským silám. Ačkoli jsou tyto tanky méně vyspělé než některé modernější MBT, které jsou k dispozici, stále nabízejí významné vylepšení oproti tankům ze sovětské éry, které tvoří páteř současného ukrajinského i ruského obrněného parku. Díky své mobilitě, palebné síle a ochraně jsou tanky Leopard 1A5DK užitečnou součástí ukrajinského úsilí, a jsou účinné zejména ve městech a v boji proti opevněným ruským pozicím.

Tanky Leopard 1A5DK budou rovněž představovat významnou výhodu z hlediska interoperability NATO. Vzhledem k rostoucí závislosti Ukrajiny na vybavení dodávaném NATO pomůže zařazení tanků Leopard 1A5DK standardizovat ukrajinské obrněné síly, což usnadní integraci těchto tanků do společných operací s ostatními systémy dodávanými NATO. Vzhledem k tomu, že vojenská podpora NATO Ukrajině stále roste, budou tanky Leopard 1A5DK hrát klíčovou roli při zajišťování toho, aby Ukrajina byla schopna zajistit účinnou obranu.

Ukrajinští vojenští představitelé soustavně zdůrazňují význam pokračující podpory Západu, zejména v podobě těžkých obrněných vozidel, dělostřelectva a systémů protivzdušné obrany. Vzhledem k tomu, že celkový počet tanků Leopard 1A5 dodaných na Ukrajinu dosáhl 103 kusů, budou tato obrněná vozidla nedílnou součástí ukrajinské vojenské strategie a budou nabízet zvýšenou palebnou sílu, mobilitu a ochranu na bojišti.

Zdroj: armyrecognition.com

Komentáře

FilipMat

03. 01. 2025, 05:36

Je zvláštní kam se tady pánové s diskuzí až dostali. :-)

Obsah článku má ale pouze obsah tohoto významu:
Ukrajina obdrží tanky. Obdrží bojová pancéřová vozidla, jež samozřejmě nejsou nejlepší na světě, nepatří zdaleka k nejlepším na světě, ani se je tak nikdo kompetentní neprezentuje.
V Leopard1 však obdrž: Vysoce pohyblivé vozidlo, s velmi přesným kanónem, s úžasným dostřelem, dostatečně výkoným pro zničení jakéhokoliv vozidla na bojišti vyjma hlavních bojových tanků.. vozidlem ktere samozřejmě nemá pancéřování schopné nést srovnání s poslední generací tanků, ale pokud je na bojišti místo pro vozidla jako je BMP-1/2, je tam místo i pro tento tank!
V Leopard 1 dostane vozidlo ve všech ohledech vyjma elektroniky lepší než momentálně zaváděné lehké/střední tanky-/vozidla palebné podpory v několiky státech na světě... je už jenom na dostatečné kompetentnosti velení armády aby to vozidlo správně takticky použili. Samozřejmě, že pokud je vyhrnou do nějakého stečového souboje s tanky T-72B3M,T-80BVM,T-90M, nebudou mít šanci, pokud je však budou používat správně,pro zastavování a likvidaci lehčích obrněných prostředků OT,BVP atd... jako palebnou podporu vlastní pěchoty, prúzkum bojem, atd.... tak mají v Leopard 1 dobrého prapcovního koně přesně na tyto úkoly...
Co jiného v tom chcete hledat?! buď umíte alespoň trošku přemýšlet vojensky... nebo jste pouze banda tlachajících hádajících se děcek na sídlišti, kteří se překřikují kterého z vás strejda má větší sílu....

Czertik

03. 01. 2025, 11:31

jenze problem je v tom, ze ukrajina tech tanku dostane prilis malo.
v dobe kdy ukrajina ma problem s dostatkem lidi, tak jedina moznos jakou ma , je kompenzovat lidi technikou.
a kdyz techniku nedostane...

velmi casto mam pocit ze evropa nechce aby ukrajina valku vyhrala a ukoncila v kratke dobe.
velkohuba prohlaseni ze strany evropy sou, ale jaksi chybi ciny.

Marty

03. 01. 2025, 12:22

Czertik
na tom podle mě Evropa zájem jako taková nemá, i když skupin obyvatel takových máme povícero po celé Evropě... ale po desítkách let de facto odzbrojování není moc co dodávat, odeslat tam vše a sami zustat bezzubí si dovolit nemužou a výrobní kapacity jsou katastrofální + stav uloženek nebyl vždy zrovna ideální a jejich počty se také tenčili dlouhodobě, bohužel

Czertik

04. 01. 2025, 00:47

marty

jene problem je v tom, ze neochota jt "az na kost" se muze v dlohodobem vyhledu seredne nevyplatit.

co myslis ze bude pro evropu levnejsi ? delat policajta v demilitarizovane zone 50 ci 100 let (pripadne nekonecno - viz severni a jiznin korea), pokud se podesise primeri na soucasne fronte, nebo proste dat ukrajine vse co potrebuje a vykopt putina zpatky do ruska ? a pak uzavrit mir ?

a prave kdyby se slo az na kost, a vyvstala by nutnost velkych nakupu munice a vybaveni, tak by zbrojni prumysl ziskal jistotu na delsi dobu a mohl by investovat i do sveho rozvoje, protoze hrozba zahuby (kterou si spousta lidi v eu stale preje) by byla zazehnana.

Jumpman

04. 01. 2025, 09:17

A jak si myslíš, že by ta evropa dopadla, kdyby se nechala ukrajinou oholit až na kost? Tady souhlasím s Martym, ukrajinu je třeba podpořit, ale zároveň nesmí dojít ke snížení už tak bídné obranyschopnosti evropy. Navíc ukrajinci sami dávají silné signály, že už bojovat nechtějí, bojuje se o jejich zemi, ale jsou rozlezlí po celé evropě a domů bojovat nejdou. Stejně tak se začíná projevovat stále sílící dezerce. Kdo měl srdce, tak už na frontě je (byl) a zbytku je budoucnost ukrajiny ukradená a nic na tom nezmění zelenského nevděčná rétorika, kdy se snaží urazit ty, kteří ho až do teď drží nad vodou.
Já si nedělám iluze o putinových cílech. Jak se dokáže zmocnit alespoň části ukrajiny, dá si pár let "voraz" aby se vzpamatoval a vletí na zbytek, případně i dál. Ale bojuje se o ukrajinu a tam holt musí bojovat ukrajinci. Další věcí je to, že ukrajina je reálně v konfliktu s ruskem od roku 2014, ale proč není soběstačná ve válečné výrobě a jen řvou, že chtějí aby je evropa s amerikou zásobovala? Válka stojí nejen životy, ale hlavně peníze a v současné době ukrajina bojuje za cizí peníze a nedokáže ani poděkovat...

Czertik

04. 01. 2025, 14:52

jumpman

jak by evropa dopadla kdyby se oholila az na kost ?
hur nez na tom je dnes, rozhodne ne. a kdo by ted evropl napadl ? putin rozhodne ne.
cina ? v nejblizi dobe urcite ne, byt doba kdy napadne tw/eu se blizi a bude cim dal blizsi, cim vice bude evropa tupa a likvidovat svuj zbrojni prumysl a armadu.

to, ze ukrajincum se neche moc bojovat je pravda, ale budme uprimni - ty by si sel bojovat na frontu za cesko ? za to jake mame vlady poslednich 30 let ?
na yber je bud neschopa, nebo komunisticky neschopa (vyjma pro sebe ve vsech pripadech).

a ano, souhlas s tim, ze ukrajinci ani nevedi co poradne chteji. at uz s ficem na slovensku, jaky je to velky kreten a leze putinovy do zadku, v jedne jedine veci s nim souhlasim, kdyz ukrajina zastavi rusky plyn na slovensko (protoze z jinama skutecne nema skutecne kde brat, ze zapadu je nedostatecna kapacita a jeste vyznamne drazsi), tak rekl zelenskemu - vy nam stop plyn, my vam stop elektrika.
a pak se zelensky divi, jak ze se to slovaci chovaji, kdyz doslova podkopovava slovenskou ekonomiku.

proc neni ukrajina sobestacna ve valecne vyrobe ? protoze na to nikdy nemala penize. armada a zbrane stoji penize.
vezmi si ze daleko bohatsi a lidnatejsi evropa na tom se svoji armadou o moc lepe neni, a to ani dnes po 3 letech boju.
rozdil je v tom, ze ukrajinci chteli davat penize na armadu, ale proste je nemeli a nemaji, evropa na armadu penize ma, ale nechtela a stale nechce davat.
a ac to mnoho lidi nechape, armada a valka stoji penize.
souhlas s tim, ze zelensky by mel byt vic vdecny.

Jumpman

04. 01. 2025, 15:57

czertik
Já bych na frontu bojovat šel, ne za česko, ale za svoji rodinu... Jenže já jsem ještě ročník, který absolvoval povinnou základní vojenskou službu...
Pokud si myslíš, že putin nemá ambice napadnout evropu, minimálně tu východní, tak jsi lehce na omylu, ale rozdíl je, jaké má amice a co reálně zvládne a co mu svět povolí. Čína, ta za mě jen čeká, jak to tady dopadne. Na evropu číňan nepůjde, má své zájmy jinde a pokud by se západ nepostavil za ukrajinu, tak věřím tomu, že by už číňan dávno bojoval na tchaj-wanu...
Souhlasím, že armáda stojí peníze, a ty je třeba vždy investovat tam, kde je to nejvíc třeba. Pochopím, že armáda dlouho nebyla v evropě prioritou, ale ukrajina se s ruskem mele od roku 2014, čili deset let, oficiálně tam putin vletěl až v roce 22, takže měli 8 relativně klidných let, kdy věděli, že jsou v konfliktu s ruskem, ale nedělali nic. Ukrajina je totiž ještě víc banánovou republikou než ta naše. Korupce tam kvete na každém rohu. Proč myslíš, že ukrajincům nechce západ dát skutečně moderní techniku? Zlí jazykové tvrdí, že se západní technika rusákům dostane do rukou dřív, než ukrajinské armádě, zkrátka se cestou pár kusů vypaří... A lidi co znám, kteří na ukrajině před válkou skutečně podnikali, tvrdí přesně to stejné, na ukrajině je i v této době poměrně velká ruská pátá kolona...

Pepík Knedlík

04. 01. 2025, 20:14

Czertik
On problém s Ukrajincema už přestává byt málo aktuální. Vyděračska politika UA velmi oslabila ekomomicky EU, která po válce nezíská nic z nerostnyho bohatství i pobídek k obnově. Krátký příklad: ročně šlo přes UA cca 130 miliard kubíků plynu ročně a zatím se ten komik Voloďa směje, že tím porazil Rusko. Realita je ovšem jiná: EU z Ruska dále odebírá zkapalněný zemní plyn, a to dokonce ve zvýšené míře. Postoj Německa chápu a pro UA se to nevyviji dobře.
Rovněž je jasný favorit a Donald to řekl naprosto jasně. Unie ostrouhá.

Pepík Knedlík

04. 01. 2025, 20:15

Czertik
On problém s Ukrajincema už přestává byt málo aktuální. Vyděračska politika UA velmi oslabila ekomomicky EU, která po válce nezíská nic z nerostnyho bohatství i pobídek k obnově. Krátký příklad: ročně šlo přes UA cca 130 miliard kubíků plynu ročně a zatím se ten komik Voloďa směje, že tím porazil Rusko. Realita je ovšem jiná: EU z Ruska dále odebírá zkapalněný zemní plyn, a to dokonce ve zvýšené míře. Postoj Německa chápu a pro UA se to nevyviji dobře.
Rovněž je jasný favorit a Donald to řekl naprosto jasně. Unie ostrouhá.

Czertik

05. 01. 2025, 13:24

jumpman

sel bys bojovat za svou rodinu....hmmm, a co kdyby nastala situace kdy tvoje rodina muze v bezpeci opustit cesko ? stale by si sel na frontu v cesku, nebo by si zdrhl s rodinou ?
samozrejme ze vim o putinovych snech, ale pravda je takova, ze putin diky ztratam nema na to, aby napadl evropu, nema techniku a i s lidmi bude vuci evrope v nevyhode.
proste 500 mil evropanu vs 150 mil rusu (pokud zapocitame okupovane uzemi) se musi u lidi projevit. a samozrejme i ve vojenske vyrobe.
vezmi si ze putin na ukrajina spotreboval zasoby z dob sssr, zasoby ktere sssr planoval na dobyti cele evropy, a ne treba jen zapadniho nemecka.
bez ohledu na to, jak valka na ukrajaine dopadne, tak minimalne na 20 let bude od ruska pokoj, nebude mit silu na cokoliv vetiho nez par omezenych akci.
a ac tomu neveris, tak vojenske zasoby nato - at uz techniky a letadel v aktivni sluzbe ci rezervach - je VETSI nez pocty co maji rusove ve stavu nebo rezervach.
rusko ma vyhodu jen v produkci nejakych typu munice, ale ta vyhoda se casem bude jen snizovat, jak se v evrope zacne probouzet zbrojni prumysl.

neboj, cinan na evropu pujde. otazka je kdy. byt ano, souhlasim s tim, ze evropu sezere az po tom co sezere tchajwan.
a prave proto, jak evropa predvedla velmi chabou reakci na ruske akce, at uz ve 14 ci 22, tak se cinska sance na vojenske obsazeni tw zvysila.
cinani sou daleko chytrejsi nez rusove, do invaze by ve 22 nesly i kdyby evropa ukrajinu odepsala.
cina vi, ze stale nema n to, aby dobyla tw v kratke dobe, ale usilovne pracuje na tom aby v 2030 uz mela kapacitu na to, aby provedla uspesnou invazy.

jenomze to se mylis, ukrajinska armada 14 a 22 je obrovsky rozdil, nejen v poctu vojaku a rezerv (vygugli si cisla, budes prekvapen), ale hlavne kvalita vyciviku se zlepsila i bezny zivot vojaku.
pokud si myslis ze evropske armady ve 14 byly na tom spatne, tak ukrajinska byla na tom jeste hure.
to co vicitas ukrajinske amrade co delala nebo nedelala od 14, plati snad jeste ve vetsi mire pro evropske armady, ze onech 8 let uplne prospaly. co udelala evropa pro to aby do 22 pozvedla svoji bojeschopnost ? absolutne nic.
a to meli narozdil od ukrajiny k dizpzici nasobne vice penez.
zvysily se vydaje na rmadu v erope mezi 14 a 22 ? nepatrne. u ukrajiny se vydaje na armadu velmi vyznamne zvedly.
nedelam si iluze o tom, jak ukrajina je zkorumpovana, ale vis co je ironie ?
ze dle mezinarodniho serveru ktery se venuje korupci u statnich zakazek, tak ceska repubika je na DRUHEM miste, na prvnim je rusko.
skutecne nepodlehej iluzi o tom, ze cesko neni bananova republika co se tyka korupce.
a tou skutecne moderni technikou myslis presne co ?
nemecke houfnice 2000 ? ty na ukrajine sou a nemci nemaji nic modernejsiho (pokud nepocitas vyvoj ktery vznikl jako reakce na invazi ve 22), to same plati pro caesary a jine dela.
protitankove rakety, atd - ty evropa taky dava, to nejmodernejsi co maji.
ano, co se tyka tanku a letadel, tak to nejmodernejsi nedavaji, ale to hlavne proto ze sami maji malo.
vezmi si "uzasnou" armaadu ceske republiky, tak ta se svymy pocty techniky (a je jedno jestli pred nebo po 22) by vydrzela na ukrajine maximalne 2 mesice, nez by prestala existovat kvuli 100% ztratam. mozna by prezili nejak zbytky letectva.
takze asi tak. a munice by ji dosla nejspis jeste drive.
a pak by sis mel doplnit informace. britove primo na ukrajine uz vyrabi linx, nejmodernejsi bvp co britove maji. a bro by mely uz v ukrajinske armade, linx s ceduli made in ukraine, misto made in uk.
a to si vezmi, jak moderni stroje k jejich vyrobe tam musely dodat.
a kolik lepsich bvp nez linx znas ?

Czertik

05. 01. 2025, 13:30

pepik

tak nemci rusum lezli do zadku dlouhodobe a invaze ve 22 nic nezmenila, naopak.
vyhody nemecke a ruske spoluprace se jen a jen pro nemce zvetsily. dokonaly priklad je onen rsuky plyn.
rusky plyn co sel do evropy pres ukrajinu se popisoval jako nepratelky. ten, co sel do evropy pres nemecko, jako by ani neexistoval.
a jako bonus nemci ve 22 zvedly poplatky (ci donce nove zavedly) pro plyn ktery proudil z nemecka do evropy.
hlavne smerem na vychod. krasne to penize navic pro nemecky rozpocet.

Jumpman

05. 01. 2025, 14:00

Czertik
Děláš zásadní chybu v úsudku, pokud si myslíš, že rusáci přemýšlí stejně jako běžný evropan... Rusák je kříženec mongola s eskymákem, mentálně jsou to spíš asiaté, čili nemají příliš v úctě lidský život. Navíc na ukrajině v podstatě neumírají žádní rusové, jsou to většinou menšiny žijící v rusku. Stejně tak bych byl opatrný se spotřebovanými zásobami. Různí "analitici" vykřikují snad každý měsíc předpověď, jak se rusko musí zhroutit, že už nemá ani lidské zdroje, ani techniku a ejhle, pořád rusáci pořádají závody v tom, kolik jich může chcípnout za jeden den a pořád na tu porážku přijedou v nějaké technice...
Z těmi zdroji NATO máš pravdu, ale problém je v tom, že většinu zdrojů má USA a trump už několikrát prohlásil, že se na evropu může vykvajznout, takže kdyby se putin rozhodl, že napadne NATO, amíci za nás asi kaštany z ohně tahat nebudou... Navíc si myslím, že se chystají právě na konfrontaci s číňanem kolem tchaj-wanu...
Dál nevím, podle čeho posuzuješ "modernost" poskytnuté techniky ukrajině. V dnešní době dělá největší rozdíl elektronika, ať už v pozorovacích aplikacích, tak řízení/navádění palby. Tady si dává evropa pořád hodně pozor, co na ukrajinu pošle a to, že dělá transportér na ukrajině ještě neznamená, že ukrajinský LINX = LINX ve standardu NATO... Ale to se těžko dozvíš ze svého pokoje ;-)
A ano, šel bych bojovat, protože nejsem zvyklý se vzdávat. Pokud by měla rodina šanci utéct, byl bych jen o něco klidnější, ale neznamená to, že bych svůj dům nechal nějakýmu prašivýmu rusovi...

Czertik

06. 01. 2025, 03:46

jumpman

to vim, ze rusove nepremysleji jako evropan a chybi jim vychytralost asiatu, ale stale sou dostatecne inteligentni aby videly realitu.
bezni rusove podporuji valku ne proto, ze by verili ze ji muou vyhrat v rozumnem case, ale proto, ze pokud by ji nepodporovaly, mely by potize.
to, kdo umira na fronte je celkem jedno, problemy pro ruskou ekonomiku sou a budou univerzalni. a paradoxne naborove prispevky a lepsi platy vojaku na fronte umozni onem zaostalym regionum ktere posilaji vojaky na frontu vetsi rozvoj, protoze budou mit lidi vic penez na utraceni (a sporeni na vetsi vydaje).
neplet si analytiky s propagandisty. propagandista ti bude jenom vykrikovat, analitik ti ukaze satelitni snimky ruznych skladist techniky z 22 a 24 - a zvyrazni, z kama vsude zmizela technika.
a to, ze dnes rusove na fronte nasazuji techniku v cim dal horsim stavu, dokldaji i samotna vide rusu.
da se rict, ze nemodernizovany funkcni tank z 1980 ci 1970 je dnes pro rusy snem, jezdi na frontu s tanky se stejnym datem vyroby jako driv, ale v naproto zoufalem technickem stavu., kdy funguje jen neco.
proste maji sen o tom, ze tam bude vse fungovat.
navic videa kdy rusove do utoku nasazuji jen lidi s minimem techniky, ci nasazuji techniku ktera vypada jak z mad maxe (tj upraveny civilni vuz) sou cim dal castejsi.
lidi a munice rusku jen tak brzo nedojde, ale realita je takova ze bz techniky to budes mit daleko tezsi.
a rekni mi JEDINY duvod proc by mel trump pomahat evrope ? proboha proc ? uz za sveho prvniho prezidentovani jasne evrope rekl - mate dostaek penez na to, aby ste mesli silnejsi armadu a pozor na zavislost na ruskem plynu.
co delala evropa ?
smala se jaky je to trump kreten co se tyka ruskeho plynu a v olasti armady rvaly o tom, ze chce rozvatit nato a neudeli nic pro to, aby zlepsily stav armady.
a pak prisel 22 a invaze na ukrajinu...a ti sami lidi zase rvou, ale tentokrat jak je to moze, proc nas nikdo nevaroval ohledne plynu a armady ???
urcite si slysel pravidlo trikrat a dost.
skutecne me vyvsetli, proc by mel trump/amerika zachranovat evropsle freelodery ?
k tomu, aby je z pruseru tahal za dalsich 30 ci xx let zase ???
at ukrajina dopadne jakoliv, bude mit vice nez dostatek casu (min 10 let ne li daleko vic) aby se pripravila na ruhou ruskou vlnu, at uz s putinem nebo bez.
a pokud evropa cas promarni, bude jen dobre pokud padne, za blbost se plati a ma se platit.
a je krasne ze si zminil tw. ano tw a cina je pro ameriku dnes hlavni starost.
co dela evropa aby s timhlem problemem pomohla usa ?
ze uplne hov..o a jeste odcerpava amicke zdroje ?
o to vetsi duvod pustit evropu k vode.

a k tomu tvojemu zaveru...ty mas nejake informace ze ukrajinsky linx neni linx ve standardu nato ? sem s nimi.
a k te tvoji hlidane elektronice...skutecne si myslis ze ty casary, at uz z novovyroby, ci od danska co byly ve standardu nato (a ze byly celkem nove) byly nejak kuchany pred poslanim na ukrajinu ?
pokud si myslis ze jo, sup sem s informacema a dukazy.
samozrejme ze vim, ze elektronika v leo2a4 a a6 a a8 sou velke rozdily, ale to je proste dano casem vyroby.
a kdyz se podivas jak mizerne stavy leo2a6 a modernejsich ma nemecko, a kolik ma starych (a opotrebovanych) a4 na skladech, tak skutecne nejde ocekavat ze by na ukrajinu poslali nejmodernejsi stroje, kterych maji malo.

a vidis, ty by si bojoval proto, aby si ochranil svuj dum. takze jakou motivaci by meli lidi co nemaji dum ? nebo maji tolik penez ze na jednom domu jim nezalezi ?

Czertik

01. 01. 2025, 17:07

rexiku, co rikas na tohle ?

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-ruska-ekonomika-je-v-poradku-uklidnuje-putin-obcany-40501750


https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusko-chysta-navrat-k-potravinovym-listkum-chudi-nemaji-na-jidlo-40501704

Marty

02. 01. 2025, 12:59

Czertik
myslim že náš hafánek už svoje příděloví lístky dostal, snad budou platit i na vodku, jinak nám tady zase bude hrozně brečet:rofl:
jinak k tématu, zajímalo by mě jaké jsou zásoby munice pro 105mm tankové kanony a vyrábí ji eště někdo? jako vozidlo palebné podpory svuj význam mají, lepší než nic

Czertik

02. 01. 2025, 15:17

vthledem k tomu ze 105mm zacina mit obnovenou popularitu, tak verim ze se zacne do nic vyrabet nova munice, stejne jako nove systemy pro 105mm dela.
prose 120 je pro nejake vozidla prilis tezke.

Slavoslav

03. 01. 2025, 05:10

tankova 105ka sa stale vyraba, jej vyroba nebola nikdy uplne ukoncena

Marty

03. 01. 2025, 05:57

Slavoslav
jo díky, vím o 105 pro houfnice a nízkotlaké kanony ale u tankové sem si nebyl jist:thumbsup:

Czertik

03. 01. 2025, 11:24

slavoslav

a jaky moderni tank dnes pouziva 105 ?

Slavoslav

03. 01. 2025, 11:49

Czertik

ono je to podmienka na pokracujucu vyrobu? Ale, aby som odpovedal na otazku ziaden moderny MBT. Ale este sa najde dost tých starších pre ktoré sa tato municia vyraba. Z novsich kuskov techniky je to, ale napriklad M10 Booker

Marty

03. 01. 2025, 12:25

Slavoslav
pro ten se ale bude produkovat munice v USA a né u nás, vím že v Evropě projekty se 105 mm kanony sou, jako např náš Pandur s věží Sabrah ale tam bude jiná munice, pokud se klasická tanková stále produkuje, tak jen dobře, napadá mě jestli se nevyrábí v Španělsku?

Slavoslav

03. 01. 2025, 14:55

Marty

co ciem tak aktivne vyraba mumiciu minimalne Izraelsky Elbit, koku takýchto tankov ma vo výzbroji Turecko a sa mi zda Grecko. Neviem ci si sami produkuju municiu. a aj ta vez Sabrah pouziva standardny tankovy kaliber. fakt by som sa neval, ze sa vsetky tieto staty spoliahaju len ma skladove zasoby a nie su linky pripravene ich produkovat.

mimochodom, sa mi zda, ze vykrespvi dokumentaciu ziskala uz aj UA, aby si ich mohla vyrabat sama

Czertik

04. 01. 2025, 00:51

slavoslav

tak vetsinou ano, pokud stroje v aktivni sluzbe danou munici nepouzivaji, skutecne neni duvod aby se vyrabely ci munice pro ne. nebo ano ?

a ne booker nemues pocitat, protoze on nepouziva tankovy kanon, ale kanon o vyrazne nizsim vykonu (penetraci). sila vybuchu je vicemene diktovana razi.

Slavoslav

04. 01. 2025, 05:30

Czertik

minimalne v nejakej miere cvicics a tychto tankov su na svete este tisice. Takze vyrobne linky su, vyroba bezi a da sa navysit.

Booker samozrejme pocitat mozem, ten kanon je kalibrovany na standardnu NATO municiu 105×617mm R ktora je aj v Leo 1 a moze ju pouzivat

Czertik

04. 01. 2025, 14:57

slavoslav

ano, po svete sou jich tisice, takze tam vyroba a cviceni ma smysl, ale ve statech kde sou ty tanky jen v rezerve (a tudiz se s nimi aktivne necvici) nevidim duvod proc by mela jet vyroba munice pro ne.

Slavoslav

04. 01. 2025, 15:16

a? nejak mi unika pointa toho co vlastne chces povedat

Monarchista

31. 12. 2024, 22:12

Nejprve Vám všem do Nového roku 2025 přeji zdraví a jistou spokojenost a rád Vás zde vidím.

Tanky, mám teorie, vše se nechá zapálit, potopit či vyhodit do vzduchu. Co jsem slyšel od odborníků jsou ty tanky stejné, neb mají stejnou technologii atd atd. Co by mně zajímalo, kde jsou skladovány ruské armaty???

Diskuze zajímavá, ale ne k tankům.

Czertik

31. 12. 2024, 23:36

ruske armaty nejsou skladovany nikde, protoze se nikdy nevyrobil jediny kus co by mohl slouzit v armade.
tech par malo kusu co maji na prehlidky na realny boj nestaci a sou jeste horsi nez ostatni ruske tanky.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 23:46

Czertik
Mon má pravdu. Kde jsou? Můžeš prosím věštit ze svyho melounu vice info než co jsi napsal? Podle jednoho zdroje se počet pohybuje podstatně výše zkoušky na polygonu na Sibiri probíhají. Díky a mej oči na stopkách

Slavoslav

01. 01. 2025, 08:22

Pepik, vyrobili cca 100 ks, rôzne vyvojove stupne. pokial viem dalsia vyroba nepokracuje, armada je s nimi nespokojna, neboli dobre ani na cvicenia, nie to do vojny plus stale nedokazu vyrabat vhodny motor

Czertik

01. 01. 2025, 14:32

pepik

muj meloun je vetsi a spolehlvejsi nez tvuj. celkovy pocet vyrobenych kusu je irelevantni, pokud (a dokud) neni stroj bojeschopny.
a k bojeschopnosti maji armaty velmi, velmi daleko. a tak nejak pochybuju ze na ne rusove namontovaly funkcni aps, coz tanky budocnosti musi mit.

a muzes me rict, kde by asi tak vyrabeli nove stoje ? misto kde se vyrabeli predtim, je ted pretizeno nad tim, aby uvedlo muzealni tanky do pojizdneho stavu (neplest s bojeschopnym).
a nova linka ci fabrika na ne byla rozkradena a nejsou z ni ani zaklady. a tak nejak pochybuji ze by na ni meli i technologii. ze zapadu uz nic nekoupi a rusko je na urovni 1990.
a to na vyrobu moderniho tanku nestaci.

Pepík Knedlík

01. 01. 2025, 17:37

Slavo
Děkuji za tvoji odpověď :thumbsup:

Czertik
Ty jsi nezklamal, žádné čísla :middle_finger:

Slavoslav

01. 01. 2025, 17:42

Pepik

mimochodom, Armata je uz oficialne prijata do vyzbroje a myslim, ze prva gardova v 21om dostala 20 udajne seriovych kusov do vzybroje. to, ze sa napriek nasadeniu tejto jednotky na UA armata v poli neobjavila o mnohom svedčí. co sa pisalo na ruskych qeboch bola tato masina armade nanutena, ale nie je zdaleka pripravena a bojaschopna

Czertik

02. 01. 2025, 15:19

pepik

ty taky zadna cisla. takze ?

Czertik

02. 01. 2025, 15:22

slavoslav

ale pokud se nymylym, armata stale nedokoncila armadni zkousky, cili oficialne stale neni bojeschopna.
prijeti do armady toho moc nezmeni.

pripomina me to amickou letadlovku ford, kterou amici sice prijali oficalne do stavu, ale trvalo jim to jeste vice nez dalsi 3 roky, nez ji prohlasily bojeschopnou.
reseni technickych problemu jim trvalo dele nez ocekavaly.

Slavoslav

03. 01. 2025, 05:12

Czertik

zrejme to tak bude. Ako vravim prve jednotky ju obdrzali oficialne v 21om

Czertik

05. 01. 2025, 13:33

slavoslav

tak sem videl video co se venovalo armate a vypada to, ze rusove jich ve sluzbe maji kolem 40.
20 prototypu a 20 ks predseriove vyroby. a to je vse. s tim, ze nejaka seriova vyroba nehrozi, protoze pro ruske podminky je to prilis drahy tank.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 15:19

Dodávky zbraní na východ maji celkem přesná pravidla o kterych se logicky nikde nepíše. Ano ano. Závislost na plynu, ropě a dalších surovinach nejen RF byla a bude. Velkohuba prohlášení, že Unie nepotrebuje nic je blbist stejně jako že je Země hranatá.
Tank Leo 1 A5 je srovnatelny s T 55 ač někdo může namitat, že je lepší. Nebyl a není. Má velmi slaby panciř a lze ho srovnat z Pantherem Pzkpw V, kromě kanonu. Když to shrnu, tak se tady mnoho diskutujicich smáli nasazení T 55 i T 64, ale najednou konzerva Leo 1 je fajn :thumbsup:
Pěkný nový rok 2025 všem co zde jsou vč redakce a hlavně nepracujte :four_leaf_clover:

Slavoslav

31. 12. 2024, 15:24

Pepane

lenze UA o sebe nikdy nevyhlasovala, ze je supervelmoc sonzvranami ktorym net analoga na rozdiel od rusakova ktore posiela skapinat vojakov v T-55 a najnovsie v zigulikoch obohnanych pletivom. najma to bolo predmetom smiechu pri tej Hornej Volte s atomovkami

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 15:51

Slavo
Ale ano. Jenže ja myslim tu rovnici co nastala. Když vy T 55, tak mi Leo 1:smile:

Slavoslav

31. 12. 2024, 15:58

UA od zaciatku brala vsetko co mohla. ten rozdiel je prave v tom co som napisal hore

Azor

31. 12. 2024, 18:49

Slavoslav.
"lenze UA o sebe nikdy nevyhlasovala, ze je supervelmoc"
To ne ale vyhlašovali jiné kraviny,jak že vykopali Černé moře atd.

" predmetom smiechu pri tej Hornej Volte s atomovkami"
Zapoměl jste na ty lopatky z 19.st.
Co že se odmlčeli s těma střely delšího dosahu?
Že by Orešník?
A taky se uvidí co ta "Horní Volta" udělá po novém roce.

Slavoslav

31. 12. 2024, 19:21

Hafane

iste nebudes mat problem dat zdroj na tu bachorku o Ciernom mori ty moj dezole vatnik. a tych 200 tis t  ocele ako?

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 19:23

Azor
A proč tomu nevěříš když je to pravda:
Podle ukrajinských vědců vykopali dnešní Černé moře před dávnými časy předci dnešních Ukrajinců, kteří potřebovali vodu na mytí a praní; z vykopané hlíny pak vznikly Karpaty a Kavkaz.

Slavoslav

31. 12. 2024, 19:31

Pepane

ono je to celkom zábavné, lebo i ked to do nasich koncin este dezoweby ktore aj ty rak rad sleduješ nedoniesli je to obľúbený blabol ktory o Ukrajincoch tvrdia rusaci. ten nas petrohradsky troll - hafan sa nam demaskuje coraz viac.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 19:46

Slavo
Ale to je zábavný číst takový článek a napsal ho Zbigniew Rokita. Dnes nejsou humorný časopisy jako byl Dikobraz a na Slovensku tuším byl Roháč. Mě to opravdu pobavilo :smile:

Slavoslav

31. 12. 2024, 20:02

Hafane

Oresnik? ta nezaujimava blbost ked rusak zo zufalstva odpalil ICBM s dummy hlavicami a nic tym nedosihol?

Vies ty tupelo rusacke, ze presne taku zbran USA v roku 2006 (plus minus, nechce sa mi to dohladat) zavrhli? Boli plany prerobit Trident na sily rychlej reakcie, ale kedze odpal kazdej takejto strely musis druej strane oznamit 24 hodin vopred ako to rusak urobil aj pri Oresniku tak to nemali zmysel a vysrali sa na to. Jasne, ze srandujem, netusis a zeries propagandu ako ked si rusaci pohonkavali nad Iskanderom ktoremu net analoga a ktory bol tak ekvivalentom Pershingu II z 80 tok vratane toho slavneho manevra pri priblizeni

Slavoslav

31. 12. 2024, 20:04

Knedlik

problem je, ze tupelo ako Hafan si mysli, ze to bolo mienene vazne. I ked uznavam, nedosahuje to kvality toho ked mi niekto ako argument dal odkaz na rusku humoristicku stranku lebo bol tak blby, ze ani netusil co zdrojuje

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 20:05

Slavo
Co je pravda nebo lež nevi nikdo z nás. At se kouknu stale slyším lži a malo ptavdy. Lhát je lidská vlastnost stejně jako závist a loupež.
Dnes sledovat televizi je otázkou lidský naivity a hlouposti. Koho zajímá nějaká katastrofa na Filipínách? Mě ne a je nezajímá nějaký green death v EU. A jestli pes zakousl kravu na pastve u Dobříše me taky nezajima. A politika? Už vubec, ale rád kritizuju co bylo , je a bude.

Slavoslav

31. 12. 2024, 20:18

Knedlik

s tymto pristupom si prave povedal, ze kritizujes nieco co moze byt pravda, lebo ani hovno netusis ci tvoj nazor je spravny a nic nie je pravda ci fakt s relevantnou istotou. Mimochodom, dalsia oblubena taktika rusakov kde nepotrebuju, aby si im veril, ale aby si neveril nikomu

Azor

31. 12. 2024, 20:26

Pepík Knedlík.
Je vidět,že se budu muset toho ještě hodně učit.A nebo nezapomínat důvod toho kopání.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 20:50

Azor
Jak říkal soudruh Uljanov: učit se učit se :smile:
A genosse Hitler řekl: Je štěstím pro stát, když lidi nepřemýšlejí.
I fašista Churchill přidal: Nenávidím Indy, jsou to zvířata se zvířeckým náboženstvím."

Slavoslav

31. 12. 2024, 20:54

Hafane

kwd budes vysvetlovat tu ocel tak hod aj link na to Cierne more ty moje tupelo rusacke

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 20:54

Slavo
Jsou tři jistoty, který mám, Bůh, já a ma rodina. Ostatní mě nezajímá abych se z toho posral.

Slavoslav

31. 12. 2024, 21:01

Pepik

hej, to si uz tvrdil. nezaujima ta to, na rusakom nefandis a stale sem lezies komentovat veci co ta nezaujimaju a obhajovat rusakov
zaujimava uchylka

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 21:06

Slavo
Rusák nebo Ukrajinec je jedna verbež.
Pamatuji si bandy ukáček jak vypalovali domy a unášeli a vraždili po roce 1990. Rusáci si mysleli, že za prachy koupí vše a meli pravdu. Češi na úřadech jim prodávali a dělali podvody s nima. A když to nešlo tak řada 3 hrob 55. Desitky i stovky let jsou stejná verbež - ksindl.
Asi tak.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 21:10

Slavo
Nekomentuji valku. Je to jejich věc a ne moje. Italové maji krásný dvě slova Cosa Nostra. Komentuji zbraně a co se tam hýbe treba vzduchem.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 21:37

Slavo
Vidíš, já mam v co věřit. Ty možná věříš Bitcoinu, v politiku a virtuální realitě. Tak napiš o kolik jsem se zmylil.

Monarchista

31. 12. 2024, 22:15

Rusák není národnost, když již jsme o té slušnosti a přesnosti.

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 22:52

Mon
Pravda. Rusák je hanlive označení Rusa. Rus, Polák nebo Filipinec. Ovšem národnost není ani Rom a mnoho Čechů a fokpnce v ty televizi říkají občan romské národnosti. Hele bud jsi Slovak nebo Čech, ale rom určitě nemáš napsaný v občance :smile:

Pepík Knedlík

31. 12. 2024, 22:52

Dokonce ....

Slavoslav

01. 01. 2025, 08:13

Pepik,

tam si mylis narodnost = etnicka prislusnost vs občianstvo

Zykloned

01. 01. 2025, 12:54

Á, tady si zase mužik spletl národnost a státní příslušnost :D

Pepík Knedlík

01. 01. 2025, 14:09

Zy
Národnost je česká a obcanstvi ceska6 republika

Czertik

01. 01. 2025, 14:35

pepik

mi vime, ze mas dozivotni trauma z toho, ze nemce, nadrazenou to rasu, dokazaly porazit slovani, pdradna to rasa.
dle tebe samozrejme.

Pepík Knedlík

01. 01. 2025, 17:43

Czertik
Špatně. Untermensch byl vyrazem Adolfa pto Slovany. Já nepohrdam nikym co pracuje - pracoval, vychovává deti či jinak aktivně se podilel ve společnosti. I ten chudak bezdomovec měl svoji vizi a smysl života a ma moznost se vrátit.

Czertik

31. 12. 2024, 12:52

nechapu proc cely zapad neposle vsechny bojeschopne leo1 na ukrajinu a ty, co by nemelo smysl zprovoznovat, at rozeberou na nahradni dily (nebo je poslou jake sou taky na ukrajinu).
a to co bude nepouzitelne, at poslou do srotu. leo1 nema na zapada zadnou budoucnost. zvlast kdyz se objednavaji dalsi leo2.

o co zapadu ohledne leo1 jdec ?

Azor

31. 12. 2024, 13:26

Czertik.
"nechapu proc cely zapad neposle vsechny bojeschopne leo1 na ukrajinu a ty, co by nemelo smysl zprovoznovat, at rozeberou na nahradni dily (nebo je poslou jake sou taky na ukrajinu)"
Opět co nechápete.Jak je vidět,bude toho víc.I když v některých(jako v tomto)se přiznáte.
Nikdo není vševědoucí.Ale je smutné,že člověk který píše do takového webu,toho moc neví.Aněco to o tom člověku vypovídá.Naznačil to vám už Pepík Knedlík.
Něco pro pochopení .-
Západ nemá zdroje,
aby delší dobu dokázal vést plnohodnotnou válku. Všechny zdroje,ze kterých západ žije,přicházejí z Ruska!
Západ tvrdí, že Ruská ekonomika činí 2% ze světové ekonomiky.
Jenže se ukázalo,že ta 2% reprezentují reálnou ekonomiku!Všechno to ostatní je jen bublina.
(burzovní spekulace)
A když ta 2% začala mít výpadky ve svých dodávkách na Západ,tak se celý otřásl.
Všem začalo být jasné,že celý ten západní blahobyt,je založen výlučně na drancování(na levných zdrojích) Ruska a dalších států.
https://vk.com/video351663392_456239328 12.12 videa

Nemají ani střelný prach. Protože střelný prach, jak řekl Thierry Breton, šéf komisariátu průmyslu v EU, se vyrábí z nitrocelulózy, a ta se zase vyrábí ze speciální bavlny. A tato speciální bavlna se pěstuje hlavně v Číně. A kupodivu dodávky této suroviny z Nebeské říše náhle vyschly.
Macron už dokonce brečel, že může vyrábět granáty, ale nemůže vyrábět prachové náplně nutné k jejich vystřelování.
https://www.france24.com/en/live-news/20240302-europe-battles-powder-shortage-to-supply-shells-for-ukraine



Polský náměstek ministra v rozhovoru pro Radio Zet - https://www.rt.com/news/609569-poland-ukraine-aid-limit/
vyjádřil své obavy z masivní podpory Varšavy pro Kyjev. Obává se, že země začne kvůli systematickému dodávání zbraní ukrajinskému režimu ztrácet vlastní vojenské schopnosti.za současných okolností zemi zanechal zranitelnou a ohrozil polskou národní bezpečnost.
"Ve Španělsku je kvůli Ukrajině nedostatek munice"
Španělsko je nuceno doplňovat své zásoby zbraní a střeliva kvůli tomu, že značnou část z nich převedlo Zelenského režimu pro válku s Ruskem.
https://www.infobae.com/espana/2024/08/02/espana-hace-acopio-de-municion-con-la-guerra-de-ucrania-como-telon-de-fondo-205-millones-en-espoletas-para-sus-obuses-m109-y-siac/

"Mimochodem, pokud jde o Rasmussenův návrh převést evropskou ekonomiku na válečnou úroveň, respektive odborníci, na jejichž názor se portál Boursorama odvolává, máme pro bývalého generálního tajemníka špatné zprávy.
Podle nich přes vášeň některých militantních politiků a investované miliardy nebude obranný průmysl EU brzy schopen uspokojit potřeby ani Ukrajiny. O armádách zemí NATO není třeba mluvit. "

"Vojenské dodávky Německa Kyjevu mají zhoubné následky pro Ozbrojené síly SRN, uznala zplnomocněnkyně Spolkového sněmu pro otázky vojenských příslušníků Eva Höglová."
https://www.t-online.de/nachrichten/deutschland/militaer-verteidigung/id_100184610/bundeswehr-in-der-krise-wehrbeauftragte-spricht-ueber-zustand-der-truppe.html











Nemají ani střelný prach. Protože střelný prach, jak řekl Thierry Breton, šéf komisariátu průmyslu v EU, se vyrábí z nitrocelulózy, a ta se zase vyrábí ze speciální bavlny. A tato speciální bavlna se pěstuje hlavně v Číně. A kupodivu dodávky této suroviny z Nebeské říše náhle vyschly.

Slavoslav

31. 12. 2024, 13:43

pocuj hafane

kde sa stratilo ľéé tisic ton ocele z WTC? das sem take zasadne info a potom nas drzis v napati, ze nepovies co kde kto a ako?

Azor

31. 12. 2024, 13:49

Slavoslav.
Už jste vy a vám podobní, našli to letadlo co spadlo u pentagonu?I ten neporušený Pas,co měl ten terorista co měl být v kopkitu,u sebe?
Zkuste dát něco ze své hlavy.
95 % lidí raději zemře,než aby přemýšlelo,že?
A to přemýšlení dost bolí,že?

Slavoslav

31. 12. 2024, 13:51

Hafane

podme postupne, ten pas sme vybavili uz minule ked som ti dokazal, ze si rusacke tupelo co zdiela pitchoviny kedze si ani nevedel koho pas, kde a kedy sa to nasiel a klamal si.

teraz je na rade tvoj druhy blabol o chybajucich 200 tisic tonach ocele. kde kedy kto a ako? Ibaze by si zas trepal pitchoviny ty rusacka stetka

Czertik

31. 12. 2024, 14:40

rexik

tak zapad nema zdroje na valku proti rusku ? tak ano, uznavam leo1 sice neni nic moc, ale porad je to lepsi nez lada bez dveri s ramem proti dronum (a bez dveri) ci otevrene ctyrkoly co posilaji rusove do utoku.
pokud nekomu dochazi technika, je to rusko, ne zapad.

a ne, z ruska do evropy prichazi jen ropa a plyn. a rexiku, mozna to nevis, tak ja ti to reknu. z ropy a plynu tank ci jinou techniku nepostavis.

a rexiku, zamyslel ses proc se "strelna bavlna" persuje hlavne v cine, kdyz drive se pestovala i jinde ?
evidentne ne.
ale neboj, ta bavlna pro dela se zacina uz pestovat i mimo cinu a hadej proc cina najednou prstala dodavat do evropy (a stale dodava do ruska).

ze je ve spanelsku nedostatek munice ? co je na om prekvapiveho ? ve spanelsku se poslednich 3é let moc munice nevyrabelo.

jinak, co rikas na to, ze i rusko ma problemy s munici ? rusko dnes strili mene nez poloviu naboju tydne nez o bylo pred rokem.
a to vcetne dodavek munice ze severni koreje.

a cemu se evicka z nemecka divi ? kdyz 30 let komousi v eu vidi armadu jako vec kterou je idealne treba znicit, tak at se nedivi, ze kdyz je treba, tak je armada ve spatnem stavu.

Czertik

31. 12. 2024, 14:41

rexiku

souhlas, 95% lidi radeji zemre nez aby premyslelo. tvuj mozek uz davno zemrel nez aby premyslel.

Slavoslav

31. 12. 2024, 14:46

Czertik

nitroceluloza sa da vyrabat zo vselicoho a nie len z bavlny. Napriklad z dreva ci recyklovanim papiera. Hafan deinterpretuje, alebo len zerie rusacku propagandu ako ked tu siril hoax o pase

Azor

31. 12. 2024, 15:30

Czertik.
"tak zapad nema zdroje na valku proti rusku ? tak ano, uznavam leo1 sice neni nic moc, ale porad je to lepsi nez lada bez dveri s ramem proti dronum (a bez dveri) ci otevrene ctyrkoly co posilaji rusove do utoku.
pokud nekomu dochazi technika, je to rusko, ne zapad."
A proto Ukrajina se západní výzbrojí,se přeskupili do předem připravených pozic?Kde že to už bylo řečeno?A pokud tomu věříte,tak myslíte ty zadní rozkradené pozice?
S těmito to určitě vyhrajete -
„Neexistovala žádná první obranná linie. Viděli jsme to. Rusové prostě vešli dovnitř. Prostě vešli, bez zaminovaných polí,“ říká.

Ukazuje mi video z dronu pořízeného před pár dny, jak malé kolony ruských vojáků prostě kráčely přes hranici bez odporu.

Říká, že úředníci tvrdili, že obrana byla budována s obrovskými náklady, ale podle jeho názoru tam tato obrana prostě nebyla. „Buď to byl čin z nedbalosti, nebo korupce. Nebylo to selhání. Byla to zrada."
https://www.bbc.com/news/articles/c72p0xx410xo

"a ne, z ruska do evropy prichazi jen ropa a plyn. a rexiku, mozna to nevis, tak ja ti to reknu. z ropy a plynu tank ci jinou techniku nepostavis."
Vy jste amatér.Co pak je základ v ekonomice?Levné energetické zdroje.
Evropa má co?Na co je mimo jiné plyn?Na umělá hnojiva.a jak je na tom evropa?

Azor

31. 12. 2024, 15:38

Czertik.
"a rexiku, zamyslel ses proc se "strelna bavlna" persuje hlavne v cine, kdyz drive se pestovala i jinde ?
evidentne ne.
ale neboj, ta bavlna pro dela se zacina uz pestovat i mimo cinu a hadej proc cina najednou prstala dodavat do evropy (a stale dodava do ruska)."
Zapoměl jste na ty lopatky z 19.století.
Opět jen plantáte.To bylo předmětem příspěvku?Prostě nemají z čeho vyrábět - ta slavná "vyspělá"západní evropa,kterou velebujete.

"jinak, co rikas na to, ze i rusko ma problemy s munici ? rusko dnes strili mene nez poloviu naboju tydne nez o bylo pred rokem.
a to vcetne dodavek munice ze severni koreje."
A vyvíte proč to tak je?Vy jste je počítal a zjistil že už jich mají málo?
Dejte odkaz !!

"a cemu se evicka z nemecka divi ? kdyz 30 let komousi v eu vidi armadu jako vec kterou je idealne treba znicit, tak at se nedivi, ze kdyz je treba, tak je armada ve spatnem stavu."
A co ti "komouši" v USA?Už jsem vám psal jak je na tom její armáda.Viz Hutiové.

Nevadí vám že se vám lidi,co přemýšlí, smějou?

Czertik

31. 12. 2024, 18:47

slavoslav

tak dreva v evrope je dost, papiren taky, tak jak je mozne ze evropa - zapad , ma problem s vyrobou prachovych naplni pro dela ?
jakym prekazkam celi evropksy prumysl, ze je nemuze prekonat v rozumne dobe ?
ta kauza ohledne kazachstanu ukzala toho hodne.

je proste fakt, ze evropa toho o zbrojni vyrobe hodne veci podcenila a primo zlikvidovala v poslednich 20 letech.
holt kdyz ukrajina vystrili za jeden den vice munice nez vystrilela cela evropa za pul roku, mozna i cely rok ruznych protiteroristickych operqcich po svete, tak se to nekde musi projevit.

Azor

31. 12. 2024, 18:55

Slavoslav.
"Hafan deinterpretuje, alebo len zerie rusacku propagandu ako ked tu siril hoax o pase"
Tak ta "slavná"záp.evropa je už ztracená,když vytrubuje tu ruskou propagadu.
Viz odkazy.
A Putin už nic na rozložení "demokratické"evropy nemusí dělat.Ta se umlátí sama .

Azor

31. 12. 2024, 19:03

Czertik.
"tak dreva v evrope je dost, papiren taky"
Záp.evropa je asi tak "chtrá",že může dopadnout jako Anglie za průmyslové revoluce,kdy si zlikvidovala své lesy.
A co na to Green deal?Když se to odlesní?To je dilema,co?Budou si řezat ocas?
Nebude to porvé co se střelí do nohy.Akorát že to odnesou i ti,kteří ty politiky co vládnou, nevolili.

Czertik

31. 12. 2024, 19:05

rexik

jenze rexiku, ukaz me videa z polsediho MESICE kde rusove pouzivaji jakoukoliv vojenskou techniku. civilni nakladaky apod se skutecne na frontu nehodi.
rusove postupuji ze dvou duvodu - lidi maji porad dost a severokorejcu na fronte je taky vice nez dost.
vzdyt u kursku bojuje vic severokorejcu nez rusu.
a severokorejci bojuji i na jihu ukrajiny. cili jde rict ze bez severokorejske pechoty se rusko dnes neobejde.

a ten posledni link ? co jako ? to, ze ukrajina prichazi o uzemi se vi.

a co rikas rexiku na tohle ?
https://www.bbc.com/news/videos/ce327we7w7zo

pokud jsou levne zdroje zakladem ekonomiky, jak je moznne ze RUSKO krome zdroju nema lautr NIC ?
kde sou civilni stroje vyrabene v rusku a pouzivane po svete ? vzdyt v samotnem rusku litaji airbusy a boingy.
kde mame nejake ruske mobily, elevize, pracky, pocitace ? jakoukoliv elektroniku?
vzdyt i ty rsuke auta sou bud jen recyklaty z dob sssr nebo cinske licence.
skutecne, co rusko vyrabi krome plynu a ropy ?
svrab a nestovice ? co dal ?
krome zbrani na uroni roku 1990 se toho v rusku sutecne moc nevyrabi.

Czertik

31. 12. 2024, 19:14

rexiku

ano, evropa MOMENTALNE nema z ceho vyrabet, ale ona to resi.
a nemysli si, vzdyt i to tvoje neonacisticke rusko taky NEMA Z CEHO vyrabet. jen si vygugli kazachstan a bavlnu.

ano, to je ruska klasika, pouzivaji lopatky 19. stol v dobe kdy zapad pouzia lopatky 21.stol :)))))

rexiku, neveris ze rusove strileji min munice ? zajed si na frontu. odkaziu bys neveril.

ano, i komousu je v usa vic nez dost. a svete div se, presto jake ma problemy armada usa, tak svet se americke armade nesmeje, kdezto ruske armade se smeji vsichni, vcetne cinanu.ten trapas s su57 jim uz nikdo neopdare.

a kdyz je dle tebe ruska armada na tom tak uzasne, jak je mozne ze ruska ma jen jednu letadlovku ? a co myslis, bude kuznic spraveny do 2040 nebo se jeho oprava zase protahne ?
vzdyt kuznic uz dnes drzi svetovy rekord v tom kolik casu stravila v opravach vzhledem k dobe v aktivni sluzbe.
a pokud by se mela pocitat doba kdy neni ve sluzne a ani oprave, tak by mira nasazeni kuznice byla jeste o to vic mizernejsi.

rexiku, co rikas na to, ze cinani nejen ze maji daleko vice letadlovek nez vy, ale maji je daleko modernejsi a lepsi ?

Azor

31. 12. 2024, 20:47

Certik.
"krome zbrani na uroni roku 1990 se toho v rusku sutecne moc nevyrabi."

Fakt je že (pokud se přistoupí na toto)tak s nimi postupují.A ukrajina couvá.A už V.Flek vám něco napsal o té vyřvávané fantasmagorii"nás mnogo"že to může napsat jen ten který neví která bije.

"kde mame nejake ruske mobily, elevize, pracky, pocitace ? jakoukoliv elektroniku?
vzdyt i ty rsuke auta sou bud jen recyklaty z dob sssr"

Tam kde jsou ty věci(popsané)z USA.
Kolik že jich tu máme?

"pokud jsou levne zdroje zakladem ekonomiky, jak je moznne ze RUSKO krome zdroju nema lautr NIC ?"

A co má ta "vyspělá"evropa?A to má 500 mil.obyvatel.Zkuste to napsat.

"a co rikas rexiku na tohle ?
https://www.bbc.com/news/videos/ce327we7w7zo"

Chtělo by číst pozorně co jsem už na toto téma(ekonomika Ruska)napsal.
Protiprávní sankce(taky jsou znát)ale především práce 5 kolony v čele s vedoucí centrální banky viz přes 20% úrok a taky parita k dolaru.A tito nesou hlavní vinu na té ekonomice.A že chtějí lidi mít klid a nikoho neposílat na frotu?To je přirozené.Ale je příčina a následek.Viz. kolik že dobrovolníků jde do Ruské armády,likvidovat nacinalisty co vraždili v Dnbasu atd.A i Baderovce kteří tam zavádí fašismus.

Azor

31. 12. 2024, 20:59

Czertik.
"ano, evropa MOMENTALNE nema z ceho vyrabet, ale ona to resi.
a nemysli si, vzdyt i to tvoje neonacisticke rusko taky NEMA Z CEHO vyrabet. jen si vygugli kazachstan a bavlnu."
A čím to zaplatí?Těmi papírky Euro?Když jim kolabuje průmysl.A nebo šupity do USA.
"rexiku, neveris ze rusove strileji min munice ? zajed si na frontu. odkaziu bys neveril."
To nepotřebuji.Mě stačí když si přečtu Ukrajinskou pravdu nebo ústav pro výzkum války,a vím co si mám myslet,ne?

"ano, i komousu je v usa vic nez dost."
Doufám že vás nenapadne jet do USA a rozšiřovat tak jejich řady.I v tom Bruselu jich je dost.

" a svete div se, presto jake ma problemy armada usa, tak svet se americke armade nesmeje, kdezto ruske armade se smeji vsichni, vcetne cinanu.ten trapas s su57 jim uz nikdo neopdare."
Nic o letectví nevíte.Ty Čínský letadla jsou jen kopie Ruských.

"a kdyz je dle tebe ruska armada na tom tak uzasne, jak je mozne ze ruska ma jen jednu letadlovku ?
Vždy je co zlepšovat.Ale už jsem psal je jiná doba a let.lodím odzvonilo.Alespoň pro takové státy jako je Rusko.
To zatím potřebuje Čína pro svou politiku.Neboť nemají takové zbraně jako Rusko.

Czertik

31. 12. 2024, 23:57

rexik

stale cekam ze me napises co se v rusku vyrabi, krome zbrani, surovin a svrabu a nestovic.

problem je ze "nas mnogo" rusove a severokorejci praktikuji dnes a denne na ukrajine. takze je celkem jedno co si o tom v.flek mysli.

a kolik se amickych eci prodava v evrope ? mas miliony internetovych obchodu, at uz alzu, tsbohemku, czc ci desitky jinych.
navstiv je, podivej se na firmy a pas si hledej z kama ktera firma pochazi.
ale jednu jisotu budes mit vzdy - nikdy tam nebude jedina z ruska.

no a pokud vlezes primo na obchody v americe...tak hadej kolik tam najdes americkych firem ????
ale to ti by asi praskla hlava.
ted me tak napada, das me link na jakoukoliv ruskou sranku kde budou prodavat ruske vyrobky ?

a co ma ta vyspela evropa s 500 mil lidi ? ja ti nevim, treba ty ruzne firmy co najdez na alze ? bosh, philips, dyson, bmw, vw,audi, rols royce...atd.
co ma rusko ? svrab a nestovice.

pokud rus chce, aby nebyly sankce, at se ztahne z ukrjiny a uzna, ze je jen regionalni mocnost ktera nema na imperialni politiku.
ekonomiku poslal putin do kytek svou valkou, zadna 5 kolona.
ti tvoji dobrvolnici jdou do armady jen kvuli prachum, nicemu jinemu.

Czertik

01. 01. 2025, 00:17

rexiku

cim to asi bude ze svet prijma bezcene papirky euro, a odmita pevne a uzasne ruble ??

hahah, cisnke letadla sou kpie ruskych ? hmm, tak jaky je rusky vzor cisnkych stihacek 5 generace ?

hahahahahaha, a jakze zbrane ma rusko co chybi cine ?

Azor

01. 01. 2025, 12:14

Czertik.
"a kolik se amickych eci prodava v evrope ? mas miliony internetovych obchodu, at uz alzu, tsbohemku, czc ci desitky jinych.
navstiv je, podivej se na firmy a pas si hledej z kama ktera firma pochazi.
ale jednu jisotu budes mit vzdy - nikdy tam nebude jedina z ruska."

A tyto obchody vyrábí co?
Co je to reálná ekonomika?
"tale cekam ze me napises co se v rusku vyrabi, krome zbrani, surovin a svrabu a nestovic."
Vyrábí se tam toho hodně,i když v licenci.Věšina tam má důstojný život,i když si tam taky nemůžou moc vyskakovat.A to opět díky 5 koloně která je rozlezlá v řídicích funkcích a napomáhá nepříteli ruského lidu a ničí ekonomiku.Ale v porovnání s USA(a to má více obyvate)tak Rusko tam nemá 12 % lidí v absolutní chudobě na stravenkách.Kde i takový piloti dopravních letadel,aby se uživili a měli důstojný život,tak musí mít dvě práce.Viz film S kapitalismem s láskou.

"no a pokud vlezes primo na obchody v americe...tak hadej kolik tam najdes americkych firem ????
ale to ti by asi praskla hlava.
ted me tak napada, das me link na jakoukoliv ruskou sranku kde budou prodavat ruske vyrobky ?"

Pokud nebudete líný tak zkuste Youtube tam je plno videí z obchodů v Rusku a i to, kolik že tam mají výrobků, co se vyrábí v Rusku.

"a co ma ta vyspela evropa s 500 mil lidi ? ja ti nevim, treba ty ruzne firmy co najdez na alze ? bosh, philips, dyson, bmw, vw,audi, rols royce...atd.
co ma rusko ? svrab a nestovice."
Vždyť to v drtivé většině není jejich.Je to v majetku takových fondů jako BLACK ROCK a jim podobným.A to jsou tyto fondy evropy?Evropa má akorát dluhy.A jek že je na tom s dluhem Rusko?

"ti tvoji dobrvolnici jdou do armady jen kvuli prachum, nicemu jinemu."
Kolik že dostávají ti co bojujou za Ukrajinu?Málo?A proč u nich není takový nával?

"pokud rus chce, aby nebyly sankce, at se ztahne z ukrjiny a uzna, ze je jen regionalni mocnost ktera nema na imperialni politiku."
sankce jsou proti mezinárodnímu právu a tudíž zločiné.A vy tomu fandíte.
Rusko a regionální mocnost?
Sněte dál.

Azor

01. 01. 2025, 12:25

Czertik.
"cim to asi bude ze svet prijma bezcene papirky euro, a odmita pevne a uzasne ruble ??"
Euro je navázáno na světovou měnu(zatím)a ta světová měna je podložena čím?Když USA mají obrovský nesplatitelný dluh?Každá země by v takovém případě,byla bankrot.Ale jak je tede možné,že u USA to není?A když má nemožnost splatit dluh,jak je možné že má takový raeiting?Samý podvod a ty agentůra v tom jedou v tom.Jak se to říká čí chleba jíš,toho . . . . že?Doufám jakožto veliký ekonom a znalec toto vysvětlíte.
A taky je to díky opět 5 koloně v Rusku,která zablokovala Putinovi to o čem rozhodl(divný diktátor)a to že pokud bude někdo ze západu něco chtít z ruska,tak jen za ruble.A tudíž by museli nakupovat na ty zdroje ruble a tím by se zvedala síla ruble.A ne jak to dopadlo že ved.cent.banky to sabotovala a imaginárně to, že stále platí eura či dolary a banka to převede za ruble.

Czertik

01. 01. 2025, 15:07

rexik

aaaaaa, uz sem pochopil v cem je problem, ty nechapes nejen zaklady ekonomiky, ale i princip vyroby obecne.

chapu, u vas v rusku uz mate tak dokonaly socialismus/komunismus ze pokud si kdokoli chce neco koupit musi jit primo za vyrobcem do fabriky, protoze obchodnici nic nemaji nebo neexistuji.
jenze v kapitalismu to funguje tak ze clovek chodi do obchodu za obchodniky a ty nakupuji zbozi od vyrobcu, aby se zakaznik tam moc nenachodil a necestoval.

takze opoved je  jedoducha, co ti obhodnici vyrabeji ? nic. ale nakupuji zbozi od vyrobcu v evrope.

a ze toho v rusku vyrabi hodne ? co treba ? dej sem link na ruskou lednicu, pracku, cokoliv z elektroniky, at uz bile ci cerne.

a vysvetli nam, jak je moze ze ona "velmoc" vyrabi vyrobky v licenci, misto toho aby mela vlastni vyvoj ? to svedci o zaostalosti a reginalni mocnosti.

a neni to uzasne ? chude lidi v usa na stravenkach vydavas za dokonaly priklad toho jak je spatny kapitalismus a jak selhava.
kdezto chude v rusku vydavas za vliv 5 kolony a ne za vliv socialismu/komunismu co je v rusku.
dokonale.

a k tomu filmu . ano, v necem ma pravdu, ale ve sposuste veci ucelove manipuluje, tak jako v jeho jinych filmech.
a moore je dokonaly priklad praveho kapitalisty, tak jako aoc - oba vyuzivaji kritiky kapitalismu a temat socialismu aby zily zivotem ultrabohatych.

ale ja po tobe chci link na internetove ruske obchody (s ruskym zbozim). proc to neumis nebo nemuzes dodat ?
tady ti dam priklad, jak se to del, to kdybys neumel nacvakat par pismenek
https://www.tsbohemia.cz/

kdp vlastni black rock se kterym tak rad casto masturbujes ?????
napred rves, ze v evrope se nic nevyrabi, kdyz ti dokazu jaky si mesuge, tak najednou rves o vlasnicih ?

idealni, protoze tuhle hru muzou hrat dva. schvalne, napis me, kdo VLASTNI ty firmy co vyrabeji ony uzasne veci v rusku, vrchol techniky 1990 ?

proc ukrajina neplati takove naborove prispevky a platy jako rusko ? hmmm. co treba kvuli castkam ktere musi kazdy den vynakladat na odstraneni skod co jim pusobi ruske utoky ? at uz na elektrerarny, vodarny, teplarny ci sidliste.

kdyby byly provadeny srovnatelne utoky na rusko, tak by putin dostal zachvat.

a jk si prisel na to, ze sankce sou proti mezinardimu pravu ? mm pro tebe novinku. mezinarodni pravo neni jediny odstavec o kterem tak rad masturbujes.

a ze rusko neni regionalni mocnost ? hahahhahahaahahahaha.
v rusku se vyrabeji jen dva druhy veci - ruske, vrchol echniky 1990 z dob sssr, cokoliv modernejsiho (vcetne aut) licence cina ci zapad.
kde je jakykoliv vlastni moderni vyvoj ?

Czertik

01. 01. 2025, 15:11

rexik

vidis, rusko puka zarlivosti, ze neni schopne udelat magii se svou menou jako usa.
a jinak, rusky nacku, mam pro tebe spatnou zpravu, pokud briscs bude mit nekdy spolecnou menu, bute to cinsky juan a nikdy rusky rubl.

Azor

01. 01. 2025, 18:05

Czertik.
"vidis, rusko puka zarlivosti, ze neni schopne udelat magii se svou menou jako usa.
a jinak, rusky nacku, mam pro tebe spatnou zpravu, pokud briscs bude mit nekdy spolecnou menu, bute to cinsky juan a nikdy rusky rubl."

Takže jste opět neodpověděl(jaká že to je magie a jak že rozumíte finančnictví o něm už napsal tento pán - Henry Ford," It is well that the people of the nation do not understand our banking and monetary system for if they did, believe there would be a REVOLUTION before tomorrow morning"
když už umíte anglicky)což je u vás už běžné.

"aaaaaa, uz sem pochopil v cem je problem, ty nechapes nejen zaklady ekonomiky, ale i princip vyroby obecne."
V ekonomice nemám takové znalosti jak např.
https://en.wikipedia.org/wiki/Valentin_Katasonov
ale shoduji se s jeho závěry.A ty jeho závěry,potvrzuje praxe(praxe je kritérium pravdy)

"dej sem link na ruskou lednicu, pracku, cokoliv z elektroniky, at uz bile ci cerne."

Ocean WFO-860S3 je ruský stroj s vertikálním nakládacím typem a elektronickým ovládáním. Má displej hladiny vody. Kromě přihrádky na kondicionér je zde přihrádka na bělidlo prádla. Po zapnutí stroje je možné přidat prádlo. Rozměry jsou 91x52x53cm, to umožňuje umístit stroj do úzké koupelny.
https://new.washerhouse.com/cs/rossijskie-stiralnye-mashiny/
Ledničky.
https://iquality.techinfus.com/cs/rating-of/5179-luchshie-rossijskie-holodilniki-rejting.html
Apropó,kolik že praček a ledniček se vyrábí pro evropu v Číně? Na co je jim (evropě)Know-how když na to nemají závody a lidi?Stačí jen nedodat(v případě konfliktu)a evropa je kde?

" chci link na internetove ruske obchody"
stačí googlit.A nevím jaký je rozdíl co nabízí(jaké zboží)oni nic nevytváří z toho má jako být to slavné HDP?Ze služeb?To má být reálná ekonomika?

Azor

01. 01. 2025, 18:28

Czertik.
"kdp vlastni black rock se kterym tak rad casto masturbujes ?????"

Stačí jen pozorně číst(už jsem o tom psal)aby jste o tom něco věděl.Jsou to ti,co stáli za tou vraždou Roosewelta.

"napis me, kdo VLASTNI ty firmy co vyrabeji ony uzasne veci v rusku, vrchol techniky 1990 ?"
To byly donedávna taky ti a samý lidé od Black Rocku atd.Jenže díky tomu jak se střelili do své nožičky,tak se jim to bere za náhradu.A v nějakých případech recipročně se nedá nic díky zadržení(krádeže) ruských aktiv na západě.
A prej že je soukromý majetek )mantra západu postavená na "pravidlech"ale jejich,co?Ta 5 kolona by mohla vyprávět o zabavení jejich majetku na západě.
"proc ukrajina neplati takove naborove prispevky a platy jako rusko ? hmmm."
Prostě si přiznejte,že ten váš argument stojí, víte za co?

"kdyby byly provadeny srovnatelne utoky na rusko, tak by putin dostal zachvat."
Kdyby,kdyby.Stačí říct,že kdyby to v USA vypadalo tak jako v SSSR v.r. 45,tak jak by na tom bylo slavné USA?

"a jk si prisel na to, ze sankce sou proti mezinardimu pravu ?"
Je vidět že jste chudý duchem.Neboť už jsem vá to psal.A teď naposled.

"porušování mezinárodního práva dávat sankce na nějaký stát,pokud to nerozhodla RB OSN podle článku 41.v souladu s čl.39. charty OSN.A to RB OSN nerozhodla."

"a ze rusko neni regionalni mocnost ? hahahhahahaahahahaha.
v rusku se vyrabeji jen dva druhy veci - ruske, vrchol echniky 1990 z dob sssr, cokoliv modernejsiho (vcetne aut) licence cina ci zapad.
kde je jakykoliv vlastni moderni vyvoj ?"

Rusko je lídrem BRICS.Umí urovnávat konflikty na které nemá ani USA.Viz vyřešení konfliktu Indie a Pakistánu,dyž hrozili at.zbraněmi.Teď řešení konfliktu Indie a Čína.V Africe atd.
Zýdný vývoj?
Jim by stačilo co udělalo za SSSR,viz ty raketové motory co se používá v USA
Ale oni jedou dál(i přes tu 5 kolonu),už jsem vám o tom psal.

Czertik

02. 01. 2025, 15:53

rexik

tim, ze budes citovat henryho forda, se tvoje (ne)chapani ekonomiky nezlepsi.

ten link na valentina katasanova nechapu. pises ze se shodujes s jeho zavery, presto ze pracuje pro organizace, ktere dle tebe tvori 5kolonu v rusku ? ci ovladaji cely svet ?

a diky za ten link na onen ocean, tohle mluvi za vse

"Automatické pračky ruské výroby se vyrábějí v závodě Dálného východu "Ocean". Nabízejí modely s předním i horním plněním. Ruské pračky jsou v zásadě nejjednodušší aktivátorové pračky s rotací a bez ní, milované letními obyvateli kvůli jejich malé velikosti a mobilitě. Příkladem takového stroje je poloautomatický stroj „Sibir“, vyráběný v závodě v Omsku.

Společnost Evgo se sídlem v Chabarovsku vyrábí také automatické pračky. Tyto stroje však mohou být podmíněně nazývány ruskými, protože jsou sestaveny z čínských komponent."

jinymy slovy, to co se v rusku vyrabi ajde nazvat ruskym, je nejvice primitivni, vse cokoliv slozitejsicho je sestavena na zakalde zapadnich nebo cisnkych technologii.
a pracky "made in russia" maji i v samotnem rusku maly podil na trhu.

"Výroba a montáž praček v Rusku vedla k výraznému poklesu kvality zařízení. Zároveň se ale snížila i cena, čímž se stala dostupnou pro většinu obyvatel naší země. Po několika letech provozu strojů ruské montáže došli technici servisních středisek k závěru, že takové stroje patří k těm nespolehlivějším.

Statistiky ukazují, že nejčastěji se opravují pračky Indesit v Rusku. Také „ruský Bosch“ často končí v opravě, jejíž cena je řádově nižší než u praček stejné značky, ale vyrobené v Německu. Ruské stroje Beko, Vestel a Kandy mají krátkou životnost. Pokud porovnáme životnost strojů montovaných v Rusku, je nejkratší."

tak kde je ebou proklamovana ruska kvalia ? nerikal si ze lidi sou v rusku bohati ? tak proc resi cenu pracky ? a proc v rusku sou popularni co nejmensi pracky, oproti zapadu ? to v rusku v kupelne nemaji ods mista pro pracky bezne velikosti ?

ten link na lednicky ? diky za nej. krasne ukazal ze pokud chce ruska firma yvolad dojem solidnosti a spolehlibvosti (oni vlkodlaci) tak musi vyvolat dojem ze spolecnost i vyroa je zahranicni a ne ruska. to pak rusove zkousnou i vyssi cenu.

a ne, v evrope moc ledicek vyrobenych v cine (pod evropskou znackou) moc neanajdes.
byt cinske znacky ano, stejne jako v rusku :).

co by nam rekl link na ruske obchody ? nevim, treba to JAKE A OD JAKEHO VYROBCE se tam prodava zbozi ?
a ano, at se ti to nelibi, obchodni prodej vzdy tvoril cast hdp. byt tobe jako pravovernemu bolsevikovy to nevoni.
dokonce i v sssr existovaly obchody a tvorili cast hdp.

Czertik

02. 01. 2025, 15:59

rexik

vrazda rosvelta ???? to uz ms v hlave hodne pomotane. dodej jediny DUKAZ.

stale si nerekl, kdo ze to vlastni ony spolecnosti v rusku.

a ne skutecne, rusky naborovy prispevek a ukrajinsky sou velmi rozdilne.
rusove davaji momentalne a podpis 500 000 rublu (kolik ze je prumerny mesicny plat v rusku?) a kolik ze davaji ukrajinci ? schavle napis castku.

Czertik

02. 01. 2025, 16:05

rexik

jenze za to, jak to v sssr vypadalo v 45 si bez brecet ke stalinovi. kdyby nelezl do postele s hitlerem, sssr by na tom bylo lepe.

a ano, rexik je skutecne chudy duchem, protoze nevi ze jine mezinarodni pravo dava moznost uvalovat sakce

jasne, rusko umi urovaavat konflikty. jejich metodu sme videli, gruzie, ukrajina, cecensko a jine, vsechny napadene ruskem.
a ne, vis to blbe, usa uz zadne ruske motory nepouziva. a proto ruska firma co je vyrabela je dnes na hranici bankrotu.

a ano, jedou dal, jen ten vrchol techniky 1990 ne a ne prekonat. cokoliv modernejsiho pchazi ze zapadu nebo ciny.

Azor

02. 01. 2025, 19:14

Czertik.
"tim, ze budes citovat henryho forda, se tvoje (ne)chapani ekonomiky nezlepsi."
To má být odpověď na úrovni?
Tak kecá ten Ford a nebo ne?A pokud ne,tak to znamená co?Dokážete to rozebrat?

"ten link na valentina katasanova nechapu. pises ze se shodujes s jeho zavery, presto ze pracuje pro organizace, ktere dle tebe tvori 5kolonu v rusku ?"
Vy jste četl jeho práce?
Např. kniha - Salinova ekonomika.To nevypadá že by pracoval pro 5 kolonu.

A tan link na pračku,jste chtěl vy,tak jsem ji dodal.
A už před tím jsem taky psal,že plno věcí vyrávý v licenci.Vy nevíte co je to mezinárodní obchod?Kolik věcí se např.vyrábí u nás a z tohoto se komlpetuje nějaký výrobek jinde?Ale vy máte plno tvrzení ale neozdrojoval jste je.

"dokonce i v sssr existovaly obchody a tvorili cast hdp."
To ano,ale nesmí to být v takovém měřítku, jako na západě.Základ pro reálnou ekonomiku jasou zdroje a levné energetické zdroje.A tím i možnost vyrábět reálné výrobky.Bez nich se lidstvo neobejde.Bez derivátů či dluhopisů,atd.se lidstvo obejde.

Azor

02. 01. 2025, 19:45

Czertik.
"vrazda rosvelta ???? to uz ms v hlave hodne pomotane. dodej jediny DUKAZ."
Dal jsem odkazy na ty knihy.A uvidíme co bude v čase.Tak jako ty dvojičky,o kterých se vyjádřil Trump.A tan asi taky kecal,že A ta zpráva z Aljašky ohledně WTC 7 taky,že,A Kenedy taky zastřelil Osvold,že?Zpráva knogresu 76.r.říká něco jiného.Kdo že má pod palcem sdělovací prostředky?A ti budou říkat pravdu takovým jako vy?To by jste se pak zbláznili z té skutečnosti.A neunesl jej a mohl dopadnou jako první ministr obrany USA Forrestal,který se zbláznil a měl volat,"Rusové jsou tu"když vyskakoval z okna.

"stale si nerekl, kdo ze to vlastni ony spolecnosti v rusku."
To si můžete dohledat sám.

"a ne skutecne, rusky naborovy prispevek a ukrajinsky sou velmi rozdilne.
rusove davaji momentalne a podpis 500 000 rublu (kolik ze je prumerny mesicny plat v rusku?) a kolik ze davaji ukrajinci ? schavle napis castku."

Vycházejme z tohoto - 71 000 kč. 500 000 ?? děleno 4 = 125 000 A toto mají ti nový.Ti staří měli okolo 80 000 ten druhý zdroj uvádí toto -
Ruští vojáci dostávají podle oficiálních údajů Moskvy k základnímu platu, představujícímu 37.000 rublů (9.500 Kč), příplatek za službu na frontové linii, a to ve výši 158.000 rublů (41.500 Kč). Podle DPA si však mnozí z nich na sociálních sítích stěžují, že takové příplatky nikdy nedostali.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-ukrajinsti-vojaci-v-prvni-linii-berou-priplatek-59-tisic-korun-40429219

https://eurozpravy.cz/zahranicni/nebojuji-zadarmo-kolik-si-vydelaji-ukrajinsti-a-rusti-vojaci-na-fronte.kw7bo1fm

Z peněz ruského ministerstva obrany všichni noví vojáci měli dosud přislíbenou odměnu 195 tisíc rublů (cca 50 tisíc Kč). Tento „podpisový bonus“ ovšem nyní Putin zvláštním dekretem rovnou zdvojnásobil: za vstup do armády tak nový voják inkasuje 400 tisíc rublů (asi 109 tisíc korun).
A další věci.Kde že na to bere ten (podle jistých lidí)žebrákostán?
A Ukrajinu podporuje společenství s 900 000 lidí,tak proče víc nepodporuje když vykřikují že ukrajina bojuje za ně?
Prosím taky vysvětlení.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-bohatstvi-za-extremni-riziko-odmeny-pro-nove-vojaky-v-rusku-rychle-rostou-256260


A co tím chtěl básník říc?To že kdyby měli Ukrajinci 200 000 kč, tak že by se hrnuli lidi do jejich armády? Doufám že na toto odpovíte.


Průměrný výdělek občana v Rusku činil podle Rosstatu v roce 2023 73 tisíc rublů (cca 20 tisíc korun).

Azor

03. 01. 2025, 12:15

Oprava
"A Ukrajinu podporuje společenství s 900 000 lidí"
Správně 900 milionů lidí

Czertik

05. 01. 2025, 13:58

rexik

ano, ja porad zapominam , ze tvoje schopnost chapani spaneho textu a logickeho uvazovani je velmi omezena. napisu to tak, ze to snad pochopis.

i kdby ford mel absolutni pravdu, nijak to nedokazuje nadrazenost socialismu/komunismu nad kapitalismem (pro zivot beznych lidi) jak nam tu neustale cpes.

a onen autor, tady si opet nepochopil pointu - jak mohl napsat a vydat knohy ktere jdou proti 5 kolone v rusku, kdyz pracuje pro instituce ktere dle tebe tvori 5 kolonu v rusku.

ano, dodal si link na ruskou pracku...ktery potvrdil presne to, co sem tvrdil predtim. v rusku se nyvarabi vubec nic co by se mohlo rovnat tomu vyrabenemu na zapade.
a kdyz je to licence, tak to nejde moc povazovat za ruske zbozi, ze ano ?
kde je onen uzasny rusky vyvoj a sila ruska o ktere porad basnis ?????
a to, ze v cesku se spousta veci jen motuje, veci ktere byly vynalezeny jinde ?
a co jako ? ja sem nikde netvrdil ze cesko je svetova velmoc.

a co tim myslis ony realne vyrobky ? neco jako treba pracky ????
hmmmmmmm. jak je to mozne ze ty zapadni pracky sou lepsi nez ty ruske ?
kdyz onen zapad je tak prhnily a bez levnych zdroju, se spoustou veci navic co ekonomice dle tebe nepomahaji ?
muzes se vztekat jak chces, ale pravda je je jedoducha - kapitalismus je nadrazeny socialismu/komunismu co se tyka kvality zivota bezneho obcana.
proc myslis ze za celou dobu existence sssr rusky muzik jen zavidel techniku co videl na zapade ?
at uz to bylo v polsku, nebo nemecku ?

Czertik

05. 01. 2025, 14:21

rexik

ne vsechno co se pise na netu a tvari se jako revoluce proti masmediim musi byt pravda.
ani bych se nedivil kdybys veril v placatou a dutou zemi a tomu ze lidem vladnou jesteri.

a prave proto, ze si to muzu dohledat sam to bori tvoje blaboly co si psal.

jenze rexiku, neopovedel si. kolik je NABOROVY prispevek na ukrajine ? ohledne ruska sem ti castku dal.
ano, to ze se v rusku naborovy prispevek zvysuje je jasne, kdyz je potreba nahrazovat ztraty a existujici castka lidi k naboru nelaka, tak je potreba ji zvysit, to je logicke (a zakon trhu).

mesicni plat je neco jineho. a to, ze si rusove stezuji ze priplatky nedostaly ? hmmm, ze by ona povestna ruska korupce ? nebo je to neschopnost ?
kde je pravda rexiku ?

a ty tvoje linky ? ty neopovedeli na otazku. a nevidim nic divneho na tom, ze vojaci dostavaji premie podle toho kde sou nasazeni, jesli na fronte nebo v zazemi.
je to tak vsude, jak na ukrajine, tak i v rusku i nato.

a ten posledni link ? diky za nej. uzasna informace byla i v tom, ze v rusku je PRUMERNY plat na urovni minimalni mzdy v cesku.
tolik k ruskemu "bohatstvi".

a ano, na to lolik je podpisovy bonus u ukrajiny si dodnes nedodal.
a co sem chtel rict ? ze kdyby ukrajina vypisovala naborovy prispevek, tak by mela jednodusi nabory.

Milda

31. 12. 2024, 12:43

Tyto tanky dopadnou stejně, jako ty před nimi-jako kvalitní šrot na ruském šrotišti. Ať už toho nechají a včas to vzdají. Rus to nikdy nevzdá a zemřou další tisíce lidí.

Czertik

31. 12. 2024, 12:53

milda

jenze zatim umira vic rusu nez ukrajincu

Slavoslav

31. 12. 2024, 13:49

Milda Vatnik

vhladom na to, ze rsuak uz sturmuje do utokov na stvorkolkach, kolobezkach ci motorkach doplnenych o tazku techniku v podobe odrotovanych ziguli by som si tym vitazstvom rusakova nebol taky isty. UA ako taku uz neovladne ak si aj nejake uzemie podrzi za cenu, ze bude Cinskou stetkou kde si Peking postupne pomani celu vychodnu cast a zvysok bude riadit

SHawk

31. 12. 2024, 10:20

"Dodávka pokračuje v trendu, kdy západní země poskytují Ukrajině širokou škálu vojenské techniky a posilují tak její schopnosti na bojišti."
Noční můra logistiků bude pokračovat až do ztráty vědomí... A pak to má Ukrajina vyhrát. To nevymyslíš.

Vlado89

31. 12. 2024, 11:36

Tohle je bohužel realita zemí v NATO, kdy každá země pozaduje své specifické "národní" vlastnosti na ten samý "stroj" a pak jednotlivé systémy nemusí být kompatibilní. Kdyby se nakupovala tzv. "katalogově", kdy stroj pro jednu zemi bude stejný jako pro x delších, hnedle by se logistikum ulevilo. Tohle je vyloženě peklo.

Czertik

31. 12. 2024, 12:57

vlado

jenze problem je v tom, ze se rizne staty nikdy nedohodnou na tom, co by mel onen katalogovy tank mit. nikdy.

dokonaly priklad toho, jak to funguje bylo eurokridlo. kdy nemci nepovolili do vyroby lepsi kridlo (uz vyvinute, ale kridla vyrabeli nemci) pro spanelsko, protoze nemci neprekously ze by spanelske eurokridla meli lepsi parametry nez nemecke, ktere byly vyrobeny drive.

pokud by te zajimal zdroj, je to od chlapka co pracoval na casti aerodnymaky pro eurokridlo.

Azor

31. 12. 2024, 13:44

Vlado 89.
Zajímavě píšete o následku.A jak by jste zabránil následku?
Musíte znát příčinu.
A ta je jaká?
To zda to jde, už v minulosti bylo.viz VS.
V tom nebyl jen tlak SSSR(jak si mnozí o tom myslí)ale racionalita a hlavně ten cíl(na prvním místě) obrana VS,
A co že je v kapitalismu až na prvním místě?Tam je zakopaný pejsek.A kdo že ovládá tu silnou pětku v USA?( Lockheed Martin,Raytheon Technologies,Northrop Grumman,Boeing a General Dynamics)Black Rock, Vanguard Group , State Street Global Advisors a další investiční skupiny.A kdo ovládá tyto investiční skupiny?Banky.A kdo ovládá banky(především FED)?Jaký že to jsou jména?
Jak že to řekl jeden člověk?
"Kapitalista je člověk,který prodá provaz,i když ví,že na něm bude zítra pověšen"
A takovýto lidi, tady obdivuje hodně lidí.

Slavoslav

31. 12. 2024, 13:45

Czertik

problem je, ze kazda prdel sveta vratane SVK ci CZ si robi vlastnu anrodnu verziu, aby tym ospravedlnila participaciu domaceho priemyslu na vyrobve. Vid aj tvoje plakanie v inej diskusii, ze LEO sa nebude vyrabat v takej miere v CR.

Takze kym tu bude existovat v kazdej krajine nejaka "garazova" vyroba, aby sa na tom nabalili miestne entity tak nikdy lacna a standardizovana technika nebude

Czertik

31. 12. 2024, 14:00

rexik

a co je tak spatneho na kapitalismu ? vetsina lidi v evrope v nem chce zit. proc se zbavily socialismu ?
a co je na prvnim miste v socialismu/komunismu ?

a socialista je clovek ktery ten provaz koupi, protoze si ho neumi vyrobit sam.

Slavoslav

31. 12. 2024, 14:11

Czertik

hafan ani netusi, ze ta kompatibilita existovala len na papiery. Z dovodu roznych vyrobnych tolerancii neboli napriklad nahradne diely zamenitelne napriklad medzi nasimi T-72 a tymi z rusakova i ked to mala byt papierovo ta ista suciastka

Czertik

31. 12. 2024, 14:19

slavoslav

jenze tvoje idea o tom, ze kdyz bude jeden vyrobce pro vsechny, tak to bude levne je chybna.
staci se podivat na leo2A8 jehoz cena je temer 2x vetsi nez u srovnatelne k2. a to se vyrabi prakticky jen v nemecku.

navic vlastni "garazovou" vyrobu potrebuje kazdy stat. vzpomen si, proc izraelci rozjeli svoji garazovou vyrobu tanku.

Slavoslav

31. 12. 2024, 14:26

Czertik

s tou cenou Leo vz K2 by som bol opatrny kedze nevieme cistu cenu stroja ani pri jednom a ceny kontraktov byvaju daleko zlozitejsie. Vlastna vyroba ma zmysel ked si ho dokazes sam vyrabat na komplet. Vacsinou to vypada, ale tak, ze domaci priemysel max zvara korbu ktoru osadi komplet celkami z dovozu

Czertik

31. 12. 2024, 14:45

slavoslav

tak ono je ABSOLUTNE jedno kdyz chces xxx tanku a jeden stoji 2x tolik, jestli ona daleko vyssi cena je zpusobena vyrobni cenou, provoznimi naklady nebo vetsim ekosystemem k jeho provozu.
proste za nej zaplatis 2x vic. tecka.
a mit 100 nebo 200 tanku je obrovsky rozdil, jak valka na ukrajine dokonale ilustruje.
protse moderni rozsahly konflikt je valka skladu.

Slavoslav

31. 12. 2024, 14:49

Czertik

ano, ak je ta cena tvorena prevazdkovymi nakladmi ci ekosystemom. Ale ani to nevieme, kedze tieto kontrakty obsahuju ovela viac poloziek ako napriklad strelivo, nahradne diely (kde ich pocet nic neznaci o poruchovosti) atd.

Pripomina mi to ako ked niekto ratal cenu F-16 z nasho kontraktu kym Nad neuverejnil zmluvy a nevysvitlao, ze F-16 samotne tvoria tak polovicu ceny

Azor

31. 12. 2024, 15:46

Czertik.
"a socialista je clovek ktery ten provaz koupi, protoze si ho neumi vyrobit sam."
Vy jste teda "myslitel"
Napovím,není snad lepší si ten provaz koupit a smysluplně ho využít(socialista),než aby být použit na krk kapitalisty?Díky jeho hrabivosti?Vy chcete taky tak dopadnout.Taky ho chcete prodávat těm co vás na něm pověsí?A ti co ho od vás koupí,budou mít důvod.Z jejich frustrace jak s nimi kapitalista zachází.Kolik platí Babiš v kosteleckých uzeninách co v nich pracují,Kolik že dostávají ti co pracují v kauflandu tady a kolik v Německu,za stejnou práci a kvalitě?

Vlado89

31. 12. 2024, 15:49

Je mi to jasné, že se staty nikdy nedohodnou, každý si bude chtít z "koláče" kousek ukousnout. Jak se říká "peníze až na prvním místě" :grinning:

Azor

31. 12. 2024, 15:50

Slavoslav.
"hafan ani netusi, ze ta kompatibilita existovala len na papiery. Z dovodu roznych vyrobnych tolerancii neboli napriklad nahradne diely zamenitelne napriklad medzi nasimi T-72"
Pořád to bylo ve větší míře( ve VS)než v NATU.A to díky chamtivosti kapitalistů.

Slavoslav

31. 12. 2024, 15:59

Hafane

ako ťa mam brat v comkolvek vazne ked teepes pitchoviny o 200t ocele? stale neviem kto, kde a kedy

Azor

31. 12. 2024, 19:14

Slavoslav.
"ako ťa mam brat v comkolvek vazne ked teepes pitchoviny"
A kdo vás nutí k tomu,aby jste mě bral vážně - tak jako to "slavné"NATO,které nebralo vážně.A jak že na tom teď je?Ekonomika v krizi,tím i výroba toho,čím se můžou bránit.Většina světa(poulace) jde za BRICS.
A na tomto je vidět Jejich řízení,a tím pádem moc.A tu ztrácí.
Jinak pro vás i Czertika,víte jaká je definice moci?
A tady v té odpovědi,se ukáže co trepete vy,zda je to smysluplné a nebo povašem, pitchoviny.
Dočkám se?

Slavoslav

31. 12. 2024, 19:22

Hafane

takto to nefunguje, ze ty trepnes pitchovinu a ked ju mas dokazat odchadzas od témy ty rusacke tupelo. takze kde co a kto?

Czertik

31. 12. 2024, 19:42

slavoslav

cenou munice muzes argumentovat u letadel, kde sou moznosti a ceny hodne siroke.a kdy nakup 100 nebo 1000 raket hodne zahybe s cenou.
ne u tanku jenz maji plus minus stejnou zasobu munice a pouzivaji totoznou munici.
a tak nejak si nedokazu prestavit ze pro leo2 by pozadovaly, rekneme 4x vice celkoveho poctu munice, ci rekneme 10x vice sabotu na ukor heat.

nahradni dily ? hmmm. nepocita se to na celou planovanou dobu provozu ?
cili pokud jich nekdo bude potrebovat vic, tak to bud ukazuje na nizsi zivotnost dilu nebo spolehlivost.

muzes to okecevata jak chces, ale pokud pri srovnatelnem pocu tanku stoji leo2 2x talok, tak je neco HODNE spatne. jak moc je na tom hur leo2 oproti k2 a v cem muzem jen spekulovat.

Czertik

31. 12. 2024, 19:44

rexik

problem je v tom, ze onen komunista/socan neumi delat s provazem nic jineho nez povesit kapitalistu.
aby pouzil provaz treba k oprave plotu ho nenapadne, narozdil od kapitalisty.

Slavoslav

31. 12. 2024, 19:45

Czertik

ok, daj mi dve zrovnatelne objednavky nech si pozriem ceny tam.

Czertik

31. 12. 2024, 19:47

rexik

ekonomika zapadu je v krizi prave diky komunisum a socanum, kdyby po kapitalisticku, tak by ekonomika byla vyborna.
a v cem je brisc tak uzasny ?

Azor

31. 12. 2024, 21:04

Certik.
"problem je v tom, ze onen komunista/socan neumi delat s provazem nic jineho nez povesit kapitalistu."

Problém? No to má přece v tomto, ten "chytrý"kapitalista,ne?

Azor

31. 12. 2024, 21:08

Czertik.
"ekonomika zapadu je v krizi prave diky komunisum a socanum, kdyby po kapitalisticku, tak by ekonomika byla vyborna."
Tak na tom "slavném"západě říděj komunisti?
A nebo že by jste si konečně uvědomil že jsou nějaké souvislosti?Např. když někdo někoho sancinuje,tak že má díky tomu problémy a né tím, kdo to řídí?
Venezuela,Kuba,Korea.S.?
Lepšíte se.
Za chvíli takhe budeme na jedné lodi.

Azor

31. 12. 2024, 21:10

Czertik.
"a v cem je brisc tak uzasny ?"

Na to zeptejte těch zemí,co mají zájem se tam dostat.A že jich je dost.A nikdo je násilím netlačí.

Czertik

01. 01. 2025, 15:14

slavoslav

co treba polsko jak napukovalo tanky ?

Czertik

01. 01. 2025, 15:19

rexik

ano, uznavam ze kapitalista neni tak chytry. protoze on v provazu vidi jen nastroj na to, jak si ulehcit zivot ci vyxdelat vic penez. ze ho nenapadne to, ze clovek kteremu ho prodava ho nechce pouzit ke zlepseni sveho zivota, ale ke spachani vrazdy.
a vrazdit - ne, to skutcne neni normalni mysleni.

skutecne chces aby kapitalista lustroval svoje zakazniky ? tak jako komunisti delili lidi na pratele lidu a nepratele lidu ?

jenze to bys reiku zase rval....jak je mozne ze v kapitalismu ziji lidi, co sou v bide, ze si nemuzou kupit an provaz na to, aby si spravily onen plot.
ale uz bys nerekl, ze misto spraven plotu chteji pachat vrazdy.

Czertik

01. 01. 2025, 15:23

rexik

a ano, eu ridi komunisti tim svym zelenym silenstvim a nejen jim.

jak si prisel na ten nesmysl ze zapad ma problemy kvuli sankcim ktere dava na rusko a jine staty rizene ohavnymy vudci ?

ano, venezuala je na tom tak uzasne, ze z ni za poslednich 10 let uteklo pres 15% vsech obcanu.
kuba tak uzasne, ze tam maji civilove elektriku max na 2 hod denne.

Czertik

01. 01. 2025, 15:32

rexik

to je paradox co ?
tady u rozirovani brsku se roplyvas blahem nad tim, jak je uzasny a jak je uzasne kdyz do nej chteji vstopit nove staty.

ale co se tyka nato a toho, jak do nej vstupuji dalsi staty....tak z toho mas najednou koprivku ?

souhlas, diku ruskemu vzoru ohledne invaze na ukrajinu, tak ma usa, potazmo zapad, pravo provest plnou invazi do jakehokloiv statu co jen bude uvazoat o tom, ze by vstoupil do brisc.

Azor

02. 01. 2025, 20:00

Czertik.
"ano, uznavam ze kapitalista neni tak chytry."
Pokud není tak chytrý tak to je slepá větev vývoje lidstva.A příroda si s takovými už poradí.Chcete být mězi nimi?

" jak si ulehcit zivot ci vyxdelat vic penez. ze ho nenapadne to, ze clovek kteremu ho prodava ho nechce pouzit ke zlepseni sveho zivota, ale ke spachani vrazdy.
a vrazdit - ne, to skutcne neni normalni mysleni."

Tak,tak o tomto by mohli vyprávět vězni z koncentráků když Fašistům pomáhali k jejich likvidaci stroje IBM že? A kdo že měl akcie v IG Farben? na zyklonB? Na co že používali kulomety VB a další v koloniích?Atd.
Doufám že to vysvětlíte.
Dočkám se?

"skutecne chces aby kapitalista lustroval svoje zakazniky ?"
A ne snad? N.Farage,by mohl vyprávět jak mu zrušili účet,že?A co ten seznam jak že lustruje příspěvky?

"jenze to bys reiku zase rval....jak je mozne ze v kapitalismu ziji lidi, co sou v bide, ze si nemuzou kupit an provaz na to, aby si spravily onen plot."
Kdyby jenom plot,ale to nejceněší - zdraví - 15 000 dětí deně umírá hlady.A kde?V kapitalistickém systému !!

Už jsem vám psal o frustraci lidí těch dětí.A ona příjde chvíle(a poku nechcete aby přišla,tak se musí kapitalisti tak chovat)kdy se ta frustrace projeví.Ludvík XVI a carská rodina by mohla vyprávět.To chcete?A oni si taky mysleli to co asi i vy,mě se to netýká. . . . . ..

Azor

02. 01. 2025, 20:13

Czertik.
"jak si prisel na ten nesmysl ze zapad ma problemy kvuli sankcim ktere dava na rusko a jine staty rizene ohavnymy vudci ?"

Nebudete asi moc chytrý,že? A toto je jen malý výběr.

Již dříve šéf Evropské centrální banky Mario Draghi předpovídal kolaps Evropské unie kvůli odmítnutí ruských energetických zdrojů. Politik ve zprávě pro Evropskou komisi uvedl, že v posledních letech se ekonomický růst v unii stále více zpomaluje a propast s předními ekonomikami se naopak zvětšuje.

https://commission.europa.eu/document/download/97e481fd-2dc3-412d-be4c-f152a8232961_en?filename=The%20future%252

Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů, že je třeba okamžitě zajistit jeho továrnám levné energie a suroviny, nebo 1 milion zaměstnanců tohoto sektoru evropské ekonomiky, kteří produkují zboží za 79 miliard EUR ročně, (2 biliony CZK, 1/4 celého českého HDP), přijde o práci, protože jejich výrobky přestanou být konkurenceschopné. Celé prohlášení, které podepsalo 25 gigantů průmyslu domácích spotřebičů, včetně Bosh, DeLonghi, Eletrolux, Philips, atd., najdete zde.
https://applia-europe.eu/news-applia/statement-from-industry-leaders-of-eu-home-appliance-brands

Ukázka hlouposti sankcí, které na sebe EU uvalila 3. listopadu 2023 Podle jpd a ekonomiky Komentář

Celkový rozsah škod způsobených sankcemi Evropské komise vůči Rusku za 19 měsíců (v podobě ušlého HDP,

zvýšených nákladů na energie , vyšší náklady v důsledku inflace a vyšší náklady na obsluhu zvýšeného veřejného

dluhu) přesahuje 1 000 miliard eur.

Mezitím Rusko loni získalo více než 200 miliard dolarů na mimořádných příjmech (ve srovnání s průměrem

předchozích let) kvůli vyšším cenám ropy a plynu.

To ale samozřejmě neodradilo Evropskou komisi od přijetí 12. balíčku sankcí proti Rusku. Pokud lék nezabírá,

měla by se zvýšit dávka, ne?
Níže je dobrým příkladem stupidity sankcí, které na sebe EU uvalila.


http://6b.cz/4HOT

Výše jsem zmínil negativní dopad protiruských sankcí na Evropu. Jak se tedy ukázalo , za 20 měsíců, od února 2022, Evropská unie kvůli svým vlastním omezením přeplatila 185 miliard

EUR za plyn, z čehož 53 miliard EUR šlo do Spojených států, 27 miliard EUR do Británie,

EUR 24 miliard Norsku a dokonce i Rusko nakonec zaplatilo dalších 14 miliard eur.
https://t.me/ZeRada1/17549

Azor

02. 01. 2025, 20:22

Czertik.
"to je paradox co ?
tady u rozirovani brsku se roplyvas blahem nad tim, jak je uzasny a jak je uzasne kdyz do nej chteji vstopit nove staty..
Kde jste viděl že bych se rozplíval?Já jsem pouze konstatoval na ty vaše rádoby - na úrovni - komentáři.

"ale co se tyka nato a toho, jak do nej vstupuji dalsi staty....tak z toho mas najednou koprivku ?"
Já ne.
Ale Rusko se bojí o svou bezpečnost(tak jako USA)a chtělo se domluvit na rovnováze.Ale NATO je poslalo kam?
A tak je teď taková situace.

"souhlas, diku ruskemu vzoru ohledne invaze na ukrajinu, tak ma usa, potazmo zapad, pravo provest plnou invazi do jakehokloiv statu co jen bude uvazoat o tom, ze by vstoupil do brisc."
Opět to máte pomotané.Ale co já s tím vaším uvažováním.

U dost států to USA a západ skoušel(prý zadržování komunismu - kdo jim na to dal právo?)ty intervence ale teď je už jiná situace.Tam kde to zkoušeli a zkouší, vidí to SVO,od kterého(nebudou se ty státy USA tolik bát,viz Hutiové)se znění svět jako na Jaltě.
A USA bude regionální mocnost.

Slavoslav

03. 01. 2025, 05:15

Polsko ich nakupuje ovela viac co zas meni pomer nahradnych dielov, municie a najma mnozstevna zlava a napriek tomu vysiel jeden ten tank z  prvej dodavky Poliakov na takmer 19 mil USD za kus. 180 tankov za 3,4 mld

Czertik

05. 01. 2025, 14:37

rexik

ted ses dokonale odkopal, reagujes jen na velmi malou cast textu, ktery rad ocitujes, ale kontext ve kterem to bylo napssano uplne ignorujes a vyvozujes z toho uplne chybne zavery.
ne kapitalismus neni slepy vyvoj, kdyz je slepi, jak je mozne ze bezni lidi zavidi lidem zivot v kapitalismu, kdyz vidi v jake socialisticke/komunisticke bide ziji ?
proc nezavidi jinym socialistickym statum ?

rexiku, ty ses upln mesuge. skutecne vris tomu e kdyby nepouzivaly stroje ibm, tak by nemci genocidu neprovadeli ? skutecne ses tak pomateny ?
nebo by jen proste pouzivaly stroje od nekoho jineho ? (ale ne ze sssr, tam si o jakychkoliv stojich jen mohli nechat zdat).
a co jako kdo mel akcie v ig farben ????? tim chces rict ze ti akcionari ridili hitlerovu politiku ?
doufam ze tenhle svuj nesmysl vysvetlis.
a co s tim maji kulomety vb v koloniich spolecneho ?????? staci se podivat jak sssr pouzivalo kulomety v madarsku v 53 nebo v csr v 68.

hahaha, tak zruseni uctu faragovi ? a mazani prispevku na seznamu ??????? to je to nejlepsi s cim mzes prijit ?
ty delas jako by se v rusku nerusily ucty ci nemazaly prispevky.
skutecne kdyz argumentujes, prijd s necim co se v rusku nedeje ve stejne nebo vetsi mire.

a kde presne umira ech 15 000 deti hlady ? napis nazvy statu a mista kde se tak deje.

a ten psledni odstavec....hahahahhahahaha. ja muzu napsat to same , ale o sssr. jak si tamejsi vudci mysleli ze se jich nespokojenost lidi netyka...ale pak ejhle, tu mame vzpoury delniku kvuli zvyseni cen masla (tusim v 60s) a i dalsi problemy, a pak se jen divi jak je mozne ze se jim sssr rozpadlo.

Czertik

05. 01. 2025, 14:53

rexik

a ten tvuj kolaps unie kvuli odmitnuti ruskych zdroju se ma konat na jake strance ?

ano, ekomika v eu ma potize, ale kvui zelenemu socanskemu silenstvi, ne kvuli tomu ze bude platit o neco vic za plyn a ropu mimo rusko.

ten link ty vyrobce spotrebicu ? maji pravdu, vysoke ceny zdroju ohrozuji konkureceschopnost a existenci.
jenze problem je v tom, ze ony vysoke ceny energii byl v evrope uz davno pred ruskou invazi ve 22. dnes sou ceny plynu a ropy v evrope jen o neco vyssi nez byly pred invazi.
ceny enegrii rostou hlavne diky zelenemu silenstvi, ne tomu ze se nekupuje plyn a ropa od ruska.

a na ten nesmysl ze ekonomika eu prisla kvuli sankcim o 1 000 miliard si prisel jak ?

Czertik

05. 01. 2025, 15:06

rexik

tady jde videt ze nechapes.
pokud se rozsiruje briscs, tak ma pravo se rozsirovat i nato.
bud oboji, nebo nikdo.

to, co si mysli rusko je uplne jedno. pravidla musi byt pro vsechny stejna.

a jak presne se rusko chtelo domluvit na rovnovaze ?????? co nabidlo rusko za to, ze se nato nebude rozsirovat ?
dohoda je vzdy o neco za neco. kdyz rusko neco chce a nic nenabdne oplatkou, tak to neni dohoda, ale diktat/vyhrozovani.
takze je logicke ze diktatu nato ukazalo prostrednicek.
co na tom nechapes ?

ne, ja to nemam pomotane, ohledne invaze do statu briscs ci moznych clenu. je to jen exrapolace chovani ruska vuci ukrajine.

to sou paradoxy co ? rves tady ze nikdo nedal pravo usa/zapadu zadrzovat komunismus, ale tim samym dechem dodavas ze rusko ma svate pravo zadrzovat nato.
dokonaly doublethink. ani se nedivim ze nejsi schopen videt paraxdox a ironii toho.

a kdy ze to bude usa regionalni mocnost ?
soucasne stavy letadel, ldi, pechoty...atd ukazuji ze rusko je regionalni mocnost.
kolik ze letadel, bvp, tanku..atd ma dnes rusko ve vyzbroji ? a kolik usa ?

amo, mozna se dokame stavu kdy usa bude regionalni mocnost, ale to bude v dobe kdy rusko uz nebude existovat.

nbeda me to, abych nevzpomel hodne stary vtip, kdy se regan a gorbacov nechaji zmrazit na 100 let, aby videli jaka bude budoucnost.
jakmile se probudi, tak se podivaji na zpravy a gorbacov se smeje reganovy, kdyz najde zpravu o tom, jak v usa slavi supechy 5 petiletky, ale jen do doby nez regan mu ukaze zpravu o tom, ze se znovu rozhorel konflikt na cinsko-finskych hranicich.