EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ďáblova matka - Klara Hitlerová porodila jednoho z nejbrutálnějších diktátorů historie

 06. 08. 2022      kategorie: Vojenská historie      33 komentářů

Klara Pölzlová se narodila 12. srpna 1860 ve vesnici Weitra v Rakouském císařství. Byla předurčena stát se matkou jednoho z nejbrutálnějších diktátorů historie - Adolfa Hitlera. Její otec se jmenoval Johann Baptist Pölzl a matka Johanna Hiedlerová. Když Klara dospěla, pracovala jako služka v domácnosti Aloise Hitlera, svého bratrance z druhého kolena. Byla tehdy poměrně mladá a kvůli věkovému rozdílu říkala Aloisovi "strýčku".

V roce 1880 se pak Klara na žádost Aloisovy druhé manželky Franzisky Matzelsbergerové musela vrátit do domu své matky. Poté, co Franziska onemocněla, se Klara vrátila do Aloisova domu, aby zde působila jako pomocnice v domácnosti. Brzy však otěhotněla. V roce 1884, po smrti Franzisky, se Klara a Alois rozhodli vzít. Vzhledem k jejich blízkému příbuzenství však bylo nutné získat povolení církve.

_Klara Polzl
Foto: Klara Hitlerová rozená Pölzlová v 70. letech 19. století | Wikimedia Commons / Public domain

Katolický episkopát v Linci povolení nedal. Po několika měsících však získali povolení z Vatikánu. Před Adolfovým narozením měla jeho matka již tři děti, které zemřely velmi mladé na záškrt –⁠ Gustav ve dvou letech a sedmi měsících, Ida ve věku jednoho roku a čtyř měsíců a Otto ve věku pouhých tří dnů. Asi rok po těchto tragických událostech porodila Klara syna Adolfa.

Psychologové tvrdí, že první rok vztahu mezi dítětem a matkou je pro vývoj osobnosti zásadní. Předpokládá se, že dítě vnímá emoce své matky na nevědomé úrovni a vstřebává je. Existuje domněnka, že kvůli tragické smrti předchozích dětí Klaru po Adolfově narození přemohla úzkost a strach. Pravděpodobně se bála, že ztratí i toto dítě, a emoce, které prožívala, mohly dětské psychice zasadit silný úder. Alois byl o 23 let starší než Klara a i po svatbě pro ni bylo těžké přestat svého manžela oslovovat "strýčku". Erich Fromm ji charakterizoval jako pozitivní, pracovitou a zodpovědnou ženu. Milovala děti, včetně těch, kterým byla nevlastní matkou.

Jak Adolf dospíval, byl ze strany svého otce vystavován častému nátlaku a ponižování. Toto se ještě vystupňovalo poté, co jeho starší nevlastní bratr odešel z domu. Alois pracoval jako celní úředník a chtěl, aby nejmladší syn následoval jeho příkladu a stal se státním úředníkem. Adolf to však nechtěl, a tak se ve škole záměrně neučil.

Ráno 3. ledna 1903 Alois nečekaně zemřel. Klara se s dětmi přestěhovala do rakouského Lince. Adolfovy školní výsledky se i nadále zhoršovaly a matka mu tak v roce 1905 dovolila studium přerušit. Volný čas poté Adolf trávil četbou, kreslením a studiem výtvarného umění. V roce 1907 Klara podpořila Adolfa v jeho rozhodnutí přestěhovat se do Vídně, kde doufal, že se stane umělcem.

Hitler_portrait_crop
Foto: Adolf Hitler, 1938 | Wikimedia Commons / Public domain

V roce 1907 podstoupila Klara náročnou operaci kvůli rakovině prsu. Přestože se matka ještě necítila dobře, Adolf odjel do Vídně, aby složil přijímací zkoušky na Akademii výtvarných umění. Když u zkoušky neuspěl, vrátil se domů, aby se o svou matku staral. Adolf se o matku staral pečlivě a připravoval její oblíbená jídla.

Klara se svou nemocí bojovala dlouho. Tehdejší použití experimentální chemoterapie způsobilo, že léčba byla neuvěřitelně bolestivá a ochromila jí hrdlo, v důsledku čehož ztratila schopnost polykat. Léčba byla nakonec neúspěšná a Klara Hitlerová 21. prosince 1907 zemřela. Byla pohřbena vedle svého manžela v Leondingu u Lince. Adolf Hitler, který měl svou matku velmi rád, byl zdrcen. Klařin lékař Eduard Bloch vzpomínal: "Nikdy jsem neviděl nikoho tak sklíčeného žalem jako Adolfa Hitlera." V knize Mein Kampf pak sám Hitler napsal, že matčina smrt pro něj byla "strašnou ranou".

Doktor Bloch byl Žid, ale Adolf mu z vděčnosti za to, že se o Klaru staral, umožnil emigrovat spolu s rodinou z Rakouska do Spojených států. Stalo se tak v roce 1940, v době, kdy mnoho jiných Židů opustit zemi již nemohlo.

Hitler již jako "Vůdce" pak vyhlásil Klařiny narozeniny 12. srpna za "den úcty k německé matce". Její portrét umístil ve své soukromé kanceláři a její fotografii nosil v náprsní kapse. Dne 30. dubna 1945 spáchal Hitler sebevraždu. Během těch několika posledních dnů, kdy byl v berlínském bunkru, měl Klařinu fotografii stále při sobě.

Zdroj: warhistoryonline

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Vaclav Flek

20. 08. 2022, 21:20

pro Standa :

Manifest "Mym narodum" znamenal pouze vypovezeni valky Srbsku pote, co rakousko-uherska policie prokazala, ze puvodci atentatu na naslednika trunu byli lide, vycviceni a vyzbrojeni srbskou tajnou sluzbou, jinymi slovy oficialnim organem Srbskeho statu. Odvetou mela byt v podstate trestna expedice rakousko-uherske armady, nic vice.

Bohuzel vzhledem ke slozitemu systemu koalicnich vztahu v Evrope, a predevsim ambicim jednotlivych stran (zejmena te ruske) doslo po pocatecni mobilizaci ruske armady ke kaskadovite mobilizaci dalsich armad a naslednemu rozpoutani valky.

Manifest Frantiska Josefa I. je v tomto kontextu skutecne pouhym provolanim k valce proti Srbsku, nikoliv impulzem k velke evropske valce. Tu on jiste nechtel, a nikdo mu tento umysl nemuze podsouvat. Rakousko-Uhersko udelalo v klicovych dnech pred zahajenim valky chyby, ale stejne tak je udelaly vsechny dalsi evropske mocnosti. Jejich souhrnem vznikla ta traskava smes, proto obvinovat samotneho cisare Frantiska Josefa I. jako puvodce vzniku valky je absurdni.

Standa

19. 08. 2022, 21:58

Vaclav Flek
A co třeba manifest 28. července 1914 - Mým národům (vypovězení války). František Josef v.v.

Vaclav Flek

19. 08. 2022, 21:45

pro Standa

Prekvapil mne vas vyrok, ze I. svetova valka stala 17 milionu zivotu. Myslim, ze oficialni cislo je neco pod deset milionu. Take mi neni nic znamo o tom, ze by rakousko-uhersky cisar osobne podepisoval rozsudky smrti, a uz vubec neverim, ze by tech rozsudku byl vice nez v dalsich evropskych zemich dohromady (??). Take rozhodne odmitam nazor, ze Frantisek Josef I. "vyvolal I. svetovou valku (??). Dnes jiz z badani historiku vime, ze jeji zacatky byly komplexni, podilelo se na nich mnoho zemi, pritom vina Rakousko-Uherska zcela jiste nebyla nejvetsi. Na toto tema se zde jiz vedly diskuse, ktere nechci opakovat.

Jinymi slovy, vase prekvapiva tvrzeni o Frantisku Josefovi I. se mi zdaji nedolozena, v kontextu mnoha dalsich nepravd, ktere uvadite.

Standa

19. 08. 2022, 15:55

Tady se hovoří o Adolfu Hitlerovi, jako o jednom z nebrutálnějších diktátorů historie. To chce klídek, je možné, že za pár let to bude jinak. Když jdu do obchoďáku, zubí se na mě z regálu (na výrobcích GASTON s.r.o. Kvítková 4703, Zlín), Franz Josef Kaiser, který také vyvolal světovou válku, kde zahynulo 17 milionů občanů. Byl to tedy také obyčejný válečný zločinec. O Franzi Josefovi I. se nyní točí dojímavé filmy, jaký to byl milý a galanní šlechtic. Nikde se ale nemluví o tom, že podepsal také více rozsudků smrti, než všichni tehdejší potentáti dohromady. Císař František Josef I. zemřel sešlostí věkem, ale jeho spoluviník, německý císař Vilém II. Pruský v poklidu dožil v exilu v Holandsku, kam uprchl a nikdy nebyl vydán. Adolf byl sice drsnější, ale byl až druhý. Samotní Němci si rozhodně nedělají výčitky svědomí, za ta zvěrstva, které jejich soukmenovci prováděli zejména v Polsku a na dobytých územích Sovětského svazu. Při zakládání Bundeswehru v roce 1955 odpověděl prý poválečný kancléř Německa Konrad Adenauer, na otázku svého hlavního poradce a bývalého nacisty Hanse Globkeho (který se v nacistickém Německu jako právník na ministerstvu vnitra podílel na tvorbě protižidovských Norimberských zákonů), co s bývalými příslušníky zbraní SS.
„Osvědčených kádrů není potřeba se zbavovat“.
Při „denacifikačních“ procesech v roce 1954 a 1956 bylo znemožněno trestní stíhání za období nacismu.
Bývalí příslušníci SS bez ohledu na národnost i jejich vdovy mají nárok na německý důchod a zvláštní penzi pro takzvané "válečné oběti".
Německo se pod vedením největšího světového hegemona USA militarizuje, a dokonce posílá okupanty do cizích zemí.

V televizi neustále opakují okoukané válečné dokumenty o hrdinství německých vojáků, nejpíš podle přísloví: "Sejde s očí, sejde s mysli".

suhli

18. 08. 2022, 10:15

Buy guns, Ammo, and hunting gear online Order and Buy guns, Ammo, and hunting gear online at one of the largest online gun stores. Deguns online gun we got good products available. Glocks, ammo, Lazer, switch alongside other pistols, arms and other accessories. Both brand new and used, FFL and ghost hmu for quick deals. Delivery, shipping and pickup Email.( hesdarra@gmail.com ) Texts +17202488130

Heinz

10. 08. 2022, 14:00

Tak určite tato chudák žena musela mnohokrát tyranskému a hrubému Aloisovi posloužit přes den pracovne a v noci pohlavne.Myslím, že tato žena mela s tím tyranem hodně težký život. A za déti jiste nijak nemúže, určitě je nevychovávala k diktátorství a tyranství.

Vaclav Flek

09. 08. 2022, 20:57

pro pana Šebestu

Dekuji za vase vyjadreni, vazim si vasi snahy mi vysvetlit vas pohled na udalosti, bohuzel s nim nemohu vubec souhlasit. To, co mi pisete, vnimam tak trochu jako klise nebo jako frazi. O cem treba svedci rozloha Sovetskeho svazu ? I dnesni Ruska federace je zdaleka nejvetsi zemi sveta, a presto si na Ukrajine zatim vylamala zuby. Jinymi slovy, argumentovat velikosti zeme nedava prilis smysl, stejne jako treba v pripade Ciny nedava prilis smysl argumentovat pocetnosti jejiho obyvatelstva - to nejsou faktory, kterymi se vyhrava valka.

Jeste k dalsim vasim omylum (dva v jedne vete) :"Navíc Hitler byl totální Trotl krom toho měl své vojáky ještě v Africe místo aby je poslal do Ruska takže navíc oslaboval své jednotky a nezapomínejte na další významý fakt Němci okupovali v době války se SSSR skoro celou Evropu takže na okupovaných územích měli velkou koncentraci svých vojsk a policie které zde museli ponechat pro udržování pořádku a nadvlády..."

V prvni casti ukazujete neznalost toho, cemu se nekdy rika "velka strategie", tedy schopnost uvazovat v celem geopolitickem kontextu. Treti rise proste musela do Libye sve tri divize poslat, jinak hrozil kolaps italske armady a snaha o vystoupeni Italie z valky, tedy to, k cemu nakonec stejne doslo v roce 1943. Utoku na Sovetsky svaz se z nemecke strany zucastnilo asi 105 pesich, 10 motorizovanych a 19 tankovych divizi, plus dalsi jednotky vcetne jednotek Waffen SS. Tri divize Akrikakorpsu tak nemohly zasadnim zpusobem zmenit pomer sil na vychodni fronte,. Neni pochyb, ze se Hitler rozhodl z pohledu "velke strategie" spravne.

Ve druhe casti nespravne interpretujete pritomnost jednotek wehrmachtu v obsazene Evrope. Velke koncentrace nemeckych vojaku byly pouze v Norsku a ve Francii, kde se dalo ocekavat mozne nemecke vylodeni. Pak uz mozna jen v Jugoslavii vzhledem k silnemu partyzanskemu odporu, ale zde tihu boje prebiraly italske jednotky a mistni chorvatske, albanske, slovinske a jine oddily. Ve zbytku Evropy byla nemecka vojenska pritomnost velmi slaba, s vasim argumentem proto nesouhlasim.

Zaver : S vasimi argumenty nesouhlasim, ale seznamil jsem se s nimi a snad vas i pochopil. Verim, ze to bude stejne platit take reciprocne. Proto se domnivam, ze nasi diskusi muzeme ukoncit. Dekuji za ni.

Šebesta

09. 08. 2022, 09:49

Pro pana Fleka. Napsal jste to přesně shodli jsme se na tom že se neshodnem. Podle mne dobýt a podmanit si celé Rusko by možná dokázalo více spojených armád kdyby vedly útoky z více stran ale samotné Německo nemělo šanci možná s Japonskou pomoci a tehdy kdyby jim USA a VB dodávaly zbraně. Jenže oní je dodávali Rusům nikoli Němcům. Apropos Napoleon dobyl Moskvu a nakonec stejně prohrál totéž by potkalo i Hitlera pokud by Moskvu dobyl. Rusko je přece nekonečná země s gigantickou rozlohou a Rusové mohli a taky na to byli připravení ustupovat a své továrny na výrobu zbrani odsouvat dál na východ. Navíc Hitler byl totální Trotl krom toho měl své vojáky ještě v Africe místo aby je poslal do Ruska takže navíc oslaboval své jednotky a nezapomínejte na další významý fakt Němci okupovali v době války se SSSR skoro celou Evropu takže na okupovaných územích měli velkou koncentraci svých vojsk a policie které zde museli ponechat pro udržování pořádku a nadvlády.To Rusové neměli a jak už jsem psal SSSR měl minimálně 2 x tolik obyvatel než Německo ! Prostě já osobně nevěřém že by Hitler tu válku vyhrál.Poslední věc bývalý šef generálního štabu německé armády Ludwig Beck taky nevěřil na vítězství nad SSSR a považoval to za chybu přepadnout SSSR. On byl taky pak zapleten do spiknutí proti Hitlerovi v roce 1944 a spáchal sebevraždu.

Vaclav Flek

08. 08. 2022, 20:26

pro pana Šebestu :

Diky za reakci. Vidim, ze jsme se zatim shodli jedine na tom, ze se neshodneme, a myslim, ze se na tom muzeme v klidu rozejit.

Ja jsem byl v zivote nejradikalnejsi ve svych patnacti letech, kdy jsem byl presvedcen o sve jasne pravde. Pote jsem hodne cestoval, poznaval nove lidi s jejich nazory, a staval se stale vice tolerantnim k jinym pohledum. Napriklad jsem diskutoval s jednim Irancem o Alexandru Makedonskem, a byl prekvapen, kdyz on oznacil tohoto velikana nasich dejin za pouheho vraha a zhare, ktere vyvratil Perskou risi a vypalil Persepolis. Mluvil o nem s despektem, asi tak, jako my hovorime o Attilovi nebo Cingischanovi. V te dobe jsem to nechapal, dnes mu rozumim.

K vasemu argumentu o Hitlerove planu na obsazeni Sovetskeho svazu (ve skutecnosti mela nemecka vojska dojit pouze na linii Archangelsk - Astrachan). Myslite si, ze porazit Rusko bylo nemozne ? V minulosti jiz Napoleon dosel az do Moskvy, Rusko prohralo Krymskou valku a s Nemeckem podepsalo v prubehu I. svetove valky Brest-litevsky mir, kterym de facto uznalo svou porazku. Je zrejme, ze ani porazka Sovetskeho svazu nebyla nerealna, pokud by veleni Treti rise neudelalo nekolik strategickych a politickych chyb. Ty ovsem delali vsichni politici, vzpomenme napr. na kubanskou krizi z roku 1962, zpusobenou Chruscovem...

Šebesta

08. 08. 2022, 11:26

Pro pana Fleka Hitler nebyl asi blázen byl 100 % blázen i zločinec a vrah. To že byl blázen dokazuje mimo jiné fakt že on s 80 milionobvým národem chtěl dobýt minimálně půl světa a obsadit Rusko která bylo minimálně 2x větší počtem obyvatel a pokud jde o rozlohu tak bylo opět minimálně 40 x krát větší ! To podle vás může naplánovat normální člověk ?

Vaclav Flek

07. 08. 2022, 23:23

pro Zdeněk :

Dekuji za rychlou odpoved. Myslim, ze s Versailleskou smlouvou (ci spise diktatem) jsme se zcela shodli, jenom dodam, ze nemecka delegace dokument po nekolika odmitnutich podepsala. Donutila ji k tomu hrozba dalsi namorni blokady Nemecka, ktera hrozila hladomorem a take narustajici chaos v zemi, ktery v nekterych oblastech prerostl v obcanskou valku.

Mnohokrat jsem na techto webovych strankach uvadel, ze nemuzeme hodnotit rozhodnuti tehdejsich politiku ci vojenskych cinitelu ze soucasneho pohledu, kdy jiz vime, jak vse dopadlo. Oni se rozhodovali na zaklade kusych informaci a casto predpokladali neco, co se neukazalo jako pravda (typicky Mnichov, ale i mnoho jinych situaci).

Adolf Hitler je slozitou osobnosti. Chtel byt druhym Bismarckem, a po ponizeni z Versailleskeho diktatu postavit Nemecko opet na nohy. Stejne jako Bismarck valku nevylucoval jako politicky prostredek, ale rozhodne nebyl valecnym stvacem, o velkou valku nestal. Nekolikrat navrhl Francii a Velke Britanii ukoncit valecny stav, ktery obe zeme Treti risi vyhlasily. Zcela jiste nechtel svetovou valku, jiste ani ne tu evropskou. Dokonce veril, ze se domluvi i s Polskem, pokud umozni Treti risi spojeni s Gdanskem, tehdy jednoznacne nemeckym mestem.

Zpusobil nesmirne mnoho zla a utrpeni, o tom neni pochyb. Presto sel velmi racionalne za svou metou, proto nelze rici, ze by byl "blazen". Take se nikdy brutalne neprojevoval, s tim, co mi ostatni diskutujici vnucuji, totiz ze podpisem rozkazu se jiz brutality dopoustel, nemohu souhlasit. Myslim, ze si se svymi odpurci vnitrne rozumime, jenom kazdy pouzivame jiny pojmovy aparat.

Zdeněk

07. 08. 2022, 21:35

Pro V. Flek
Churchill mi kvůli Versailles naskočil jako první díky tomu, že jsem nedávno znovu listoval Blížící se bouří a tam je to zjednodušeně řečeno "první věta", jinak s vaším hodnocením souhlasím, na prezidenta Wilsona jsem, trochu se stydím, zapomněl, i když zrovna nedávno jsem zaznamenal zajímavou souvislost se Španělskou chřipkou, kterou prezident Wilson onemocněl právě v době nejtěžších jednání a jeho nepřítomnost usnadnila tvrdý přístup francouzské delegace... klasické co by kdyby

p.s. Doufám, že správně chápu, že se zdejším diskutérům snažíte vysvětlit, že jako lidé máme tendenci zjednodušovat a předpokládáme, že když my známe výsledek události, tak ho znali i aktéři, předpokládali ho a chtěli ho.
Že Rusové plánovali katastrofu u Hostomelu nebo že USA "donutili" Rusko napadnout Ukrajinu, jak nám tady tvrdí Znalec23.
Nebo třeba, že A.H. od prvního okamžiku plánoval masové vraždění. Že člověk, který se stane synonymem pro zlo, musí být osobně zlý a krutý.
Přitom zrovna u A.H. bych řekl, že sám sebe přesvědčil, že činí to nejlepší pro svůj národ a je prozřetelnosti předurčen k nápravě "historických křivd" a díky "úrodné době" a "ochotným" v okolí se stalo to, co se stalo.

p.p.s. nemohou se zbavit pocitu, že popisuji dnešek...

Vaclav Flek

07. 08. 2022, 20:54

pro Zdeněk :

S vasi myslenkou, ze "...základní kámen byl položen ve Versailles v roce 1919 ponížením Německa..." mohu jenom souhlasit, sam jsem to na techto webovych strankach vyjadril pri ruznych prilezitostech opakovane. Vsak ona se ta versailleska dohoda casto (a spravneji) nazyva "versaillesky diktat", anebo take "kartaginsky mir" s narazkou na tak krute mirove podminky, ktere donuti porazene jit znovu do valky za jejich odcineni. Obavu z nove valky v dusledku prilis tvrdych podminek vyjadrila v prubehu Parizske konference rada vyznamnych osobnosti, zejmena britsky ministersky predseda Lloyd George a take americky prezident Wilsson (USA smlouvu ani neratifikovaly...). Churchilla bych v teto souvislosti prilis nepripominal, po zpackanem vylodeni u Gallipoli, jehoz byl duchovnim otcem, zmizel na cas z politiky a ztratil svuj puvodni vliv.

Proti skeptickemu taboru Anglosasu stala predevsim pychou se dmyci Francie, ktera se povazovala za viteze Velke valky, a take politicke vedeni nove vzniklych statu, vcetne Ceskoslovenska. Ti vsichni pozadovali co nejprisnejsi potrestani porazeneho Nemecka. Nase tehdejsi politicke vedeni si neuvedomilo, ze situace z roku 1919 nebude trvat vecne, a za tuto chybu jsme pote sklizeli horke plody.

Receno strucne, zname uslovi "Bez Versailles by nebylo Hitlera" ma svuj realny zaklad.

Uabaos

07. 08. 2022, 20:04

zajimave si prexist neco o hitlerovi a okultismu , byl i clenem jedne loze

Vaclav Flek

07. 08. 2022, 20:03

pro Africanus :

Dekuji za vase vyjadreni, byt s nim nesouhlasim. Vzhledem k tomu, ze se na toto tema seslo nekolik podobnych diskusnich prispevku, odpovedel jsem obsahleji panu Sebestovi. Podivejte se tam, prosim, na mou odpoved, at se jiz nemusim opakovat. Dekuji.

Vaclav Flek

07. 08. 2022, 20:01

pro Horáček Jenda:

Pane Horacku, dekuji za vase vyjadreni, byt s nim nesouhlasim. Vzhledem k tomu, ze se na toto tema seslo nekolik podobnych diskusnich prispevku, odpovedel jsem obsahleji panu Sebestovi. Podivejte se tam, prosim, na mou odpoved, at se jiz nemusim opakovat. Dekuji.

Im Bier steckt Wahrheit

07. 08. 2022, 20:00

No jo, nebožtík Alois.
Hitlerův otec Alois se narodil v roce 1837 v obci Strones v Dolním Rakousku selce Marii Anně Schicklgruberové. A protože není vše modrý, tak nastal ještě větší kolotoč.
Zlom v životě Aloise Schicklgrubera nastal v roce 1876, kdy tehdy čtyřiaosmdesátiletý manžel jeho matky prohlásil, že je jeho otcem a přeje si, aby Alois měl jeho jméno. Je ale možné, že skutečným otcem byl jeho tehdy už mrtvý bratr a on si pouze přál, aby tehdy téměř čtyřicetiletý Alois nosil rodové jméno. Kněz na matrice ovšem nenapsal do Aloisových dokumentů ani Hiedler ani Hütler, ale Hitler. To je problém němčiny, slyšíš jméno, ale píše se jinak.

novota

07. 08. 2022, 19:58

Tento web sleduje i kolega z Ukrajinského gen. štábu a co jste napsali o Adovi je bluf.
Matka Ady se jmenovala Klára Hanover a Adolf byl ve skutečnosti vnukem Britské královny Viktorie, která po smrti svého manžela se odstěhovala do exilu do Švýcarska kde porodila Kláru.
Ada vznikl ze vztahu Kláry a Houstona Steward Chamberlaina, který zařídil fiktivního otce Hitlera.
Kolega měl dědu co pracoval bohužel pro Ukrajinskou Smerš a ta , když vstoupil Ukrajinský front
do Rakouska tak kromě chytání emigrantů, rabování cenností tak rabovali i Rakouské archivy kde tyhle věci našli. Proto, když vystoupil z ruské hordy koňská hlava Lavrov o tom, že má doklady , že Hitler měl v sobě židovskou krev tak v Izraeli v knesetu padaly obrazy zakladatelů a Putler se musel omlouvat.
Bohužel po rozpadu SSSSR se vše co našli zůstalo v Moskvě u KGB a ta archiv po jejím zrušení přestěhovala do Minska kde KGB dodnes je.
A proto sláva Ukrajině a pomáhejte nám proti Ruské hordě.

Vaclav Flek

07. 08. 2022, 19:58

pro pana Šebestu

Dekuji za Vase vyjadreni " Hitler byl ďábel a asi i blázen. To co píšete vy je jen slovičkaření....". Nicmene mohu pouze zopakovat a rozsirit sve vcerejsi vyjadreni, totiz, ze Hitler nebyl blazen, ani dabel a ani nebyl brutalni. Pokud to nekdo tvrdi, tak zrejme nezna Hitlerovu osobnost a okolnosti jeho vlady, a spokoji se s povrchnimi zavery. Adolf Hitler byl v dejinem hodnoceni jiste leccos, ale vyse uvedena tri slova jej podle meho nazoru nechakterizuji.

Myslim, ze v ceskem jaszyce existuje malo knih, ukazujicich komplexitu Hitlerovy osobnosti a jeho pusobeni na nemecky lid a svetovou politiku. Jednou z mala je kniha britskeho publicisty Davida Irvinga "Hitlerova valka a valecna stezka let 1933-1945" (cesky vyslo v roce 2000). Sveho casu udelala teto knize velkou reklama zprava z medii, ze se chysta její zakaz a stazeni z prodeje. Kniha byla okamzite vyprodana a to same i jeji dotisky. Nakonec zakazana nebyla.

Abych Vam nechal alespon zadni vratka, sdeluji, ze cesky jazyk neni muj matersky jazyk, a ze mozna spatne chapu vyznam nekterych slov v cestine. Nicmene se domnivam, ze v tom to asi nebude.

Láďa

07. 08. 2022, 15:47

Nevíte náhodou někdo kde žil a odkud pocházel otec Adolfa Hitlera?

Zdeněk

07. 08. 2022, 14:26

Dovolím si ještě jednu myšlenku, tak jako atentát na Františka Ferdinanda d'Este v Sarajevu nebyl příčinou WWI, ale maximálně jejím spouštěčem, tak Adolf Hitler nebyl příčinou WWII, už W. Churchill tvrdil, že základní kámen byl položen ve Versailles v roce 1919 ponížením Německa, které v roce 1918 nebylo vojensky zcela poraženo a mohla se tak objevit teorie Dýky v zádech.

Navíc z mnoha náznaků se zdá, že pokud by nezačalo WWII nacistické Německo, stejně dobře by to obstaral CCCP, který se k tomu chystal nejméně od poloviny dvacátých let ...

Veritas vincit

07. 08. 2022, 14:21

Zdeněk :thumbsup:
Každá zrůda vyroste jenom tak vysoko, jak ji to dovolí její okolí.

Zdeněk

07. 08. 2022, 14:07

Dovolím si upozornit na několik faktů:
Adolf Hitler antisemitismus nevymyslel, pouze zneužil tehdy populární a rozšířený názor, že komunisté a židé mohou za prohranou válku.
Adolf Hitler dokonce ani nezaložil NSDAP, tu založil Anton Drexler, A.H. byl do této strany nasazen jako agent, ztotožnil se s nimi a objevil svůj mimořádný řečnický talent.
Adolf Hitler, pokud vím, nikdy nepodepsal žádný příkaz k likvidaci židů (zdůrazňuji malé ž neboť Židé s velkým Ž zavedli až nacisté), jediný příkaz byl rozkaz T4 o eutanazii, který byl následně zdeformován k ospravedlnění vražd a holocaustu. Na druhou stranu, o koncentračních táborech věděl a vraždění nejspíš schvaloval neboť nikdy nepodnikl nic k jeho zastavení.
Nicméně to nemění nic na faktu, že mimořádnou iniciativu ve vraždění projevovali především Himler, Heidrich, Eichmann, Höss a osobně si ho užívali "lidé" jako Mengele, Irma Grese a tisíce dalších ...

Zde si dovolím filozofickou otázku, kdo je horší Hitler nebo ti co osobně vraždili?
Ďábel je jen eufemismus pro zlo v nás a já jen čekám, kdy se objeví další Hitler a vše se zopakuje (pokud už se to neděje). Z některých zdejších diskutérů je evidentní, že podhoubí je připraveno, část jich bude nadšeně kolaborovat a jiní, aby jim bylo teplo, tak se bude aspoň dívat jinam ...

Vojtíšek

07. 08. 2022, 12:44

Zajímavější je Hitlerův otec - nemanželský syn vídeňského Rotschielda, u kterých jeho matka sloužila.

hiiilll

07. 08. 2022, 11:01

nacismus sám o sobě není špatný , zbraň taky pomáhá , jen záleží v čích je rukou , u pana Hitlera se to trochu zvrtlo a bylo to asi špatný

Africanus

07. 08. 2022, 10:21

Hitler brutální samozřejmě byl, ne sice v tom úzším významu, kdy by osobně popravoval vězně nebo se podílel na jejich mučení. Ovšem v širším významu rozhodně ano - vydával rozkazy, podepisoval zákony, které přímo vedly k vyhlazení miliónů lidí. On byl ten, kdo o všem rozhodoval. To snad není brutalita?

Šebesta

07. 08. 2022, 10:19

Pro pana Fleka s vaším váýkladem ohledně Hitlera nemohu souhlasit. Hitler byl ďábel a asi i blázen. To co píšete vy je jen slovičkaření. Když nějaký šéf mafie taky nevraždí sám ale má na to své lidi tak není ďábel ? Jasně on to jen přikazuje jiným. Přitom to proč to nedělá sám může mít více důvodu může třeba sám být tak zbabělý že by člověka sám zabít nedokázal proto to za něho dělají jiní nebo chce zůstat v pozadí aby ho nemohli tak snadno usvědčit podle hesla já nic já muzikant a v době vraždy je vždy jinde a má 100 % alibi může to být kombinace obou věci co jsem psal. Naopak když to budeme brát právně tak z hlediska práva zadavatel vraždy je většinou hodnocen větší sazbou než vykonavatel. To samotné mučení oběti s tím souvisí třeba sám by nemohl mučit ale klidně to mučení přikáže ať ho dělají jiní. To určitě nesnižuje jeho vinu. Spíše naopak.Stalin v jednom svém nařízení přímo vybízel orgány NKVD k bití zatčených čili byl horší než ti co bili protože on to inicioval. Vzpominám ne jednoho šéfa NKVD který o tom v jednom pořadu o Stalinovi mluvil. Byl jsem tím nařizením konsternován protože jsem si pak už nebyl jistý když vyslýcháného udeřím zda mluví pravdu nebo lže. S nařízením jsem vnitřně nesouhlasil ale rozkaz je rozkaz.

Šebesta

07. 08. 2022, 09:50

Horáček Jenda souhlasim s vámi Hitler byl zločinec a  masový vrah stejně jako komunista Stalin a další !

Horáček Jenda

07. 08. 2022, 08:49

Pane Flek, Vám se 50 židů z jedné rodiny v koncentráku, zdá málo brutální ? To by mě zajímalo, kdyby to byly Vaše rodina, zda byste zde všichni takto taktně polemizovali. Bylo to nacistické hovado jasný!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vaclav Flek

07. 08. 2022, 00:11

pro pana Šebestu

Diky za zajimavy nazor, ale myslim, ze nemate pravdu ani v jednom pripade.

I pokud by byl Hitler prijat na videnskou Akademii, po propuknuti I. svetove valky by pravdepodobne stejne narukoval do rad bavorskeho pluku nemecke armady (o sluzbu v rakousko-uherske armade nestal). Po prohrane valce by se v tom politickem marasmu, ktery v Nemecku panoval, angazoval uplne stejne a dejiny by sly stejnou cestou. Titul akademickeho malire by na tom nic nezmenil.

Podobne i v Leninove zivote. Poprava jeho bratra jej jiste zasahla, ale cely jeho dalsi zivot ukazuje, ze se dal na cestu, po ktere chtel jit jiz predtim, a bratrova smrt byla jen jednim z milniku. Pokud by chtel sveho bratra pomstit, mohl se zastavit na svrzeni a nasledne poprave cara, ale Leninovy ambice byly mnohem vyssi. Kam az chtel vystoupat, nevime, predcasna smrt mu v tom zabranila.

Vaclav Flek

06. 08. 2022, 23:53

Dekuji za celkem zajimavy clanek, ukazujici nektere podrobnosti ze zivota Hitlerovych rodicu i z jeho mladi. Nektere informace, treba o Dr. Blochovi, jsou celkem zname, jine naopak pomerne nove. Za to autorovi dekuji.

S cim vsak nesouhlasim, ze ten hrozny nazev clanku, kde se vyskyuje slovo "dabel" a brutalni". Dle meho nazoru ani jedno z techto slov Hitlera necharakterizuje. Vyraz "dabel" je prilis abstraktni, a asi muze tezko popsat politika,ktery ve sve dobe ovladl nejenom vetsinu obcanu Nemecka, ale take mozna az tri miliony obcanu Ceskoslovenska. Vyraz "brutalni" mi zase evokuje treba Lavrentije Beriju, ktery se osobne ucastnil vyslechu nekterych sovetskych prominentu, napr. marsala Bljuchera. Sam obvinene nebil, ale ukazoval svym lidem, kam maji uderit. (je ovsem otazka, zda jeho pritomnost vyplyvala ze sadismu, nebo spise z pocitu odpovednosti pred Stalinem donutit zatcene k priznani). Hitler se nijak podobne nechoval, zadneho muceni se nezucastnil, proto se domnivam, ze tento vyraz neni na miste.

Receno jinak, asi chapu, co mel autor clanku na mysli, ale zvolil pro to dost nestastne vyrazove prostredky. Je ovsem velmi dobre mozne, ze o nazvu clanku rozhodl nekdo jiny, nez autor, pro to by svedcil rozdil mezi strizlivou dikci clanku a hrube bombastickym nazvem.

Šebesta

06. 08. 2022, 17:06

Zajímavé je  to co by se stalo kdyby byl Hitler přijat na academii ve Vidni a stal se malířem ? Jak by se osud lidstva vyvíjel nikdo neví ? Třeba by se zdokonalil a byl by dnes znám jako malíř a jeho obrazy by byly vystavovaány v galeriích. Možná ale že by se i tak na politiku dal to už dnes nikdo nezjistí. Jsou to zlomové okamžiky diktátorů a někdy i lidstva. U Lenina třeba byla spouštěcím mechanismem poprava jeho staršího bratra koncem 80.let 19.století . Někteří historikové tvrdí že by se možná na dráhu revolucionáře nedal nebýt té popravy. To je dnes opět jen spekulace. Možná ano možná ne.

Veritas vincit

06. 08. 2022, 16:53

Velmi zvláštní čtení a skutečnosti.
Nemyslím si, že Adolf Hitler byl jediným viníkem všeho nacistického zla.
Je to velmi zjednodušený pohled.
Jistě se rádo připojilo mnoho vykonavatelů zvrácených myšlenek a zrůdností z řad NSDAP, SA, SS, ale i Wehrmachtu a civilistů. Určitě milióny...
Úplně stejně, jako za všechno komunistické zlo nemůže například Stalin, nebo Klement Gottwald s Gustavem Husákem...
Jenom v Československu měli průběžně 2 milióny členů, komunistů, vykonavatelů a následovníků.
Stejně tak dopadne i Putin. Na vykonavatele a hlasatele jeho "myšlenek" bychom neměli nikdy zapomenout v první řadě.