EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Revoluce utopená v krvi milionů aneb kulturní revoluce v Číně

 17. 12. 2024      kategorie: Vojenská historie      114 komentářů

Předseda Ústředního výboru Komunistické strany Číny Mao Ce-tung v roce 1966 oznámil začátek kulturní revoluce, jejíž cílem bylo zastavit „obnovu kapitalismu“ v zemi a odstranit revizionismus. Jak poznamenávají historici, tato série ideologických a politických kampaní měla za cíl odstranit z vedoucích orgánů strany všechny, kteří nesouhlasili s jeho politikou. 

Koncem 50. let došlo k ochlazení vztahů mezi komunistickou Čínou a Sovětským svazem, což část vedení čínské komunistické strany vedla nelibě. „Velký kormidelník“ Mao se také bál, že by mohlo dojít k revizi jeho stylu vládnutí a odhalení zločinů, které spáchal, stejně jako se to stalo v Sovětském svazu se Stalinem na 20. sjezdu KSSS, kdy Stalina jako diktátora odsoudil Nikita Chruščov a nastínil také liberalizaci ekonomiky, což se Maovi vůbec nelíbilo.

poster_locFoto: Čínsko-sovětské přátelství bylo vyobrazeno i na bratrských propagačních plakátech | Library of Congress

Čína ale byla závislá na sovětských inženýrech a expertech, kteří v Číně v rámci „bratrské pomoci“ budovali nové podniky, ale hlavně školili čínské inženýry a specialisty. Maova přísná a tvrdá politika byla i na Sovětský svaz místy příliš, a tak došlo k ochlazení vztahů, v rámci čehož byli do Sovětského svazu odvoláni všichni specialisté, což vyústilo střety na hranici kolem Damanského ostrova na řece Ussuri. 

V roce 1958 následoval čínský „Velký skok vpřed“, který měl za cíl ze zaostalé Číny vybudovat světovou supervelmoc. Maovým cílem bylo zlikvidovat rodinu, soukromé vlastnictví a peníze. Společnost tedy byla rozdělena do desetitisíců lidových komun, které se měly stát soběstačnými. Nastala násilná kolektivizace zemědělství. Již samotný nápad byl šílený, ale Maovi nikdo neodporoval, neboť od roku 1957 spustil „Kampaň proti pravičákům“, která z veřejného života odstranila téměř tři čtvrtě milionů intelektuálů a vzdělaných lidí, kteří by mohli Maa kritizovat. 

mao_nikitaFoto: Z Nikity Chruščova a Mao Ce-tunga se po Stalinově smrti stali nepřátelé | Wikimedia Commons / Public domain

V komunách došlo k násilné kolektivizaci i osobního vlastnictví. Tedy i vaše osobní věci, jako nádobí či oblečení, bylo najednou všech. Byly zavedeny komunitní jídelny, kde lidé dostávali bezplatně příděl jídla, z jejich domů tedy bylo odstraněno veškeré vybavení kuchyně, aby sloužilo v komunitních jídelnách. Některé obytné domy byly strženy, aby byly jejich cihly použity k výstavbě malých vysokých pecí – jednomu z ikonických aspektů velkého skoku vpřed. Tato praktika ovšem vedla k vytvoření největšího lidmi vyvolaného hladomoru, kterému podlehlo více než 15 milionů lidí. V některých komunách hlady zemřelo i 40% obyvatel a lidé se začali uchylovat ke kanibalizmu, či pojídání kaolinu, který má sice sladkou chuť a svým objemem dokáže zahnat pocit hladu, stále se ovšem jedná o horninu a lidé začali umírat na koliku. Nemluvě ani o peněžní části, kdy Čína nesmyslnou politikou přišla o zhruba 70 miliard dolarů (zhruba 764 miliard dolarů v dnešním kurzu)

Takzvané „Tři hořké roky“ mezi léty 1958-1961 ukončily „Velký skok vpřed“ oslabením Maovi pozice ve vedení státu a Čína byla nucena přijmout sovětský styl řízení státu. Začala se rodit opozice, kdy včele stanuli Liou Šao-čchi a Teng Siao-pching, kteří se snažili ekonomiku země zachránit. To se Maovi ovšem nelíbilo a zavedl „Kampaň sebekritiky“, kdy každý vedoucí komunistické strany (kromě Maa samozřejmě), musel napsat dopis, ve kterém se omlouvá za své chyby. Toho Mao využil pro svůj prospěch a na XI. plénu Ústředního výboru KSČ byl nahlas a veřejně přečten Liouův dopis stylem, že za hladomor mohl výhradně on. Liou Šao-čchi byl tedy zbaven funkce a ustanoven do domácího vězení. Liou i jeho rodina byla podrobena četným výslechům. Nakonec byl uvězněn a v roce 1969 ve vězení brutálně umlácen k smrti. 

LiuShaoqiFoto: Liou Šao-čchi chtěl po Maově řádění vrátit do země ekonomickou stabilitu. To se mu ovšem nevyplatilo. | Wikimedia Commons / Public domain

8. srpna 1966 vyšlo během zasedání k usnesení o Velké kulturní revoluci, kde se mimo jiné píše: „Nyní jsme si dali za cíl porazit ty u moci, kteří jdou kapitalistickou cestou, je potřeba tvrdě kritizovat reakční buržoazní autority ve vědě, kritizovat ideologii buržoazie a všechny ostatní vykořisťující třídy, je potřeba zabránit transformaci vzdělání, transformaci literatury a umění, transformaci všech oblastí nadstavby, které neodpovídají ekonomické základně socialismu s cílem přispět k posílení a rozvoji socialistického systému.“ Ve stranických propagandistických novinách se zase psalo: „Rozhodně, radikálně a úplně vymýtíme dominanci a zlé plány revizionistů! Zničme ty příšery – revizionisty Chruščovova typu!“

Třídní nepřítel ovšem nebyl nijak definován, a tak se strhl boj všech proti všem. Nejvíce to ovšem odnesli příslušníci bývalé císařské dynastie, duchovenstvo a inteligence. Rudé gardy (mladí školáci a školačky) a Zaofiáni (mladí dělníci) se hrdě pustili do boje s „nepřítelem“. Studenti začali chytat a týrat své učitele, dělníci zase své nadřízené. Původní boj byl „téměř neškodný“. Zatčeným byly malovány šaškovské obličeje, či byli veřejně ponižovaní. Brzy ale přišlo na řadu násilí, týrání a zabíjení. 

skolacka_cuFoto: Patnáctiletá zfanatizovaná školačka Ču při plamenném projevu proti buržoázii | Wikimedia Commons / Public domain

Maršál Čínské lidové republiky, považovaný za pravou ruku Mao Ce-tunga, Lin Biao, Maovi přečetl zprávu: „Lidé v Sin-ťiangu zabíjejí. Ať už právem, či omylem, ale zabíjejí, ovšem stále málo. Zabíjí se také v Nankingu a dalších městech. Ztráty rudých gard jsou mnohem menší než ztráty zrádců, a to je dobré, moc dobré. Ztráty jsou minimální a zisky maximální. Rudé gardy jsou nebeští válečníci, kteří se zmocňují moci vůdců buržoazie." 

Již v srpnu 1967 začaly všechny pekingské noviny označovat ty, kteří se postavili Maově politice, za „krysy utíkající po ulicích“ a otevřeně vyzývaly k jejich zabíjení. Zároveň bylo zakázáno zatýkat Rudé gardy. Jeden ze studentů univerzity v Sia-menu napsal Maovi otevřený dopis: „Někteří učitelé nezvládají naši kritiku a v naší přítomnosti umírají. Necítím ani špetku soucitu s nimi ani s těmi, které vyhazujeme z oken, hážeme do ohňů, nebo je vaříme zaživa!“ 

Některé úřady obávající se násilí se chtě nechtě přidaly na stranu rudých gard. Kdy například Ministerstvo dopravy Čínské lidové republiky bezplatně připravovalo vlaky „bojovníkům proti nepřátelům proletariátu“. Kulturní život se v zemi zastavil prakticky ze dne na den. Byla zavřena všechna knihkupectví a jedinou knihou, která se mohla prodávat, byly spisy Maových citátů. Někteří vyšší straničtí představitelé byli dokonce těmito knihami ubiti k smrti, čímž se z nich „vyrazil kapitalistický a buržoazní jed.“ Divadlo produkovalo pouze „revoluční opery z moderního života“, které napsala Maova manželka Ťiang Čching. Tak byla uskutečněna kampaň za „socialistickou převýchovu“. Všechny kulisy a kostýmy pekingské opery byly zničeny. Kláštery a chrámy byly vypáleny, část Velké čínské zdi byla zbořena. To se vysvětlovalo nedostatkem cihel pro „potřebnější“ vepříny. 

Rudé gardy často napadaly lidi, kteří prostě chodili po ulicích. Pokud lidé nebyli schopni odříkat Maovy citáty, bili prostě zabiti. K zámince zabití mohlo stačit i to, že nešťastník neměl u sebe Rudou knížku Maových citátů. Ženám se odstřihávaly copánky a oholily jim obarvené vlasy, či roztrhaly příliš těsné šaty. Zfanatizované děti byly velice kruté a vymyslely zhruba 75 nových druhů mučení. Mezi nimi třeba byla nešťastníkovi nožem přeťata průdušnice a nahrazena ocelovou trubičkou. Nešťastník tedy mohl dýchat, ale nemohl vykřikovat „protistátní hesla“. 

teenagerFoto: Rudé gardy se skládaly z dětí a teenagerů, kteří byli ochotni za Maa zmasakrovat každého | Wikimedia Commons / Public domain

Většina Rudých gard byly děti ze znevýhodněných rodin. Byly tedy zvyklé na krutost a násilí. I když měly být Rudé gardy jednotné, i mezi nimi se brzy začaly vytvářet gangy. Gangy se rozdělily na „rudé“ (děti pocházející z rodin inteligence a stranických pracovníků) a „černé“ (děti ze znevýhodněných rodin) a začaly se mezi sebou bít. Řádění Rudých gard se ovšem vymklo kontrole a zfanatizovaná mládež začala rabovat a vraždit bez výhrad. Musela proti nim nakonec zasáhnout armáda a v září 1967 byly oddíly a organizace Rudé gardy rozpuštěny. Zhruba 1 milion vůdců byl vyhoštěn na venkov na zemědělské práce, ti nejzapálenější komunisté byli veřejně zastřeleni. 

Další kampaní uskutečněnou v rámci Velké kulturní revoluce v Číně byl vznik Kádrových škol 7. května (své jméno dostaly na počest Mao Ce-tungova projevu 7. května 1966). Celkem vzniklo 106 škol v 18 provinciích. Studentský život byl rozdělen na tři části. První část byla náročná fyzická práce, druhá třetina se týkala teorie a třetí se týkala organizace výroby, řízení a písemné práci.

Další kampaň měla poslat studenty, dělníky a vojenský personál do vesnic a nesla název „Vzhůru do hor, dolů do vesnic!“ Ve skutečnosti šlo ale o to se zbavit nepohodlných lidí a bylo takhle vystěhováni na 350 000 lidí. Když v provincii Jün-nan vypukly nepokoje mezi etnickými menšinami kvůli masovému vyhnání, bylo veřejně popraveno 14 tisíc lidí. 

Výsledky byly ještě děsivější než důsledky politiky Velkého skoku: postiženo bylo asi 100 milionů lidí. Asi 5 milionů členů strany a intelektuálů bylo vystaveno represím a nahradili je fanatičtí stoupenci Maova kultu osobnosti. Významná část kulturního dědictví země byla zničena: tisíce starověkých čínských historických památek, knih, obrazů, chrámů, klášterů a chrámů v Tibetu byly zničeny nebo nenávratně poničeny. 

red_bookFoto: Jedinou povolenou knihou se stala Rudá kniha Maových citátů. Kdo ji neměl, nebo neznal citáty, mohl být zabit. | Wikimedia Commons / Public domain     

I když revoluce trvala mezi léty 1966-1969, její důsledky se táhly až do Maovy smrti v roce 1976. V 80. letech byla většina perzekvovaných rehabilitována. Podle vyšetřování komunistické strany během Velké kulturní revoluce nepřirozenou smrtí zemřelo 7,73 milionu lidí.

Foto: Diletant Media, britannica

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Czertik

20. 12. 2024, 16:19

rexik

a jeste ke zdravotnctvi, kdyz vidim jak ses u nej rozvasnil.
podle tebe, soucasne ruske zdravotnictvi ma bliz k cemu ? soucasnemu ceskemu zdravotnictvi nebo k byvalemu komunistickemu zdravotnictvi ?

Azor

21. 12. 2024, 12:53

Czertik.
"a jeste ke zdravotnctvi, kdyz vidim jak ses u nej rozvasnil."
Já že se rozvášnil?Tím že jsem dal odkazy?
To rozvášnění musíte směřovat na ty odkazy a lidi píšící v nich.

"soucasne ruske zdravotnictvi ma bliz k cemu"

https://www.youtube.com/watch?v=-5ds0nYiu4w
Máte toho na netu plno můžete posoudit,a porovnat.

A to že naše zdravotnictví jde dolů oproti za socialismu(a brát v úvahu jaká je tech.možnost v čase)a dnešní době.
Snad jste viděl ty odkazy na seznamu o našem zdravotnictví,ne?

Nemáte obavu ohledně vaší argumentační nouze?Ohledně tahání za kratší konec provazu?
Lidi si dělají o vás obrázek.

Czertik

21. 12. 2024, 14:52

rexik

ne, to vide me moc nereklo, jen to, ze v i v rusku se plati , coz je neco co ti na ceskem tak hrooooooooooooooooooozne vadilo.

takze se zeptam znovu, k cemu ma bliz ruske zdravotnicti ? komunitickemu nebo kapitalistickemu v cr ?

a jak si prisel na ten nesmysl ze ceske zdravotnictvi jde dolu ? nastesti ho neridi rexici co by ho stahly do pekla.

v cem bylo socialisticke zdravotnictvi vyspele ? absolutne v nicem.

ano, ty linky sem videl a cetl, ale co jako ? nikde sem nepsal ze tam nejsou chyby ci neni co vylepsovat. sem si jisty ze o ruskem zdravotnictvi by se naslo 10x vice linku o jejich problemech,ale ja je hledat nebudu rusky neumim.

a ne, nemam obavu ohledne argumentacni nouze. to spis nekdo jiny kdyz neumi napsat SAM jestli ma ruske zdravotnictvi bliz k tomu pred 89 nebo po.
proc ? nema argumenty ? znalosti ? co mu chybi ? ze se musi skovavat za 5 min video ktere moc nerekne.

Azor

21. 12. 2024, 20:11

Czertik.
"takze se zeptam znovu, k cemu ma bliz ruske zdravotnicti ? komunitickemu nebo kapitalistickemu v cr ?"
Když už tak zdravotnictví pod vedením KSČ.Komunismus tady nebyl,nebo ano?
1+1 = 3? No nebuďte cimprlich a neslovíčkařte,že?
Jaký že je systém v současném Rusku?A proto to tam takové je.

"coz je neco co ti na ceskem tak hrooooooooooooooooooozne vadilo."
Mě?
Snad těm, co na ty věci poukázali v těch článcích.

"a jak si prisel na ten nesmysl ze ceske zdravotnictvi jde dolu ?"
Pokud neumíte číst co v odakzech tak co já s tím?

Czertik

22. 12. 2024, 17:52

rexik

dobra shreneme to.
neumis napsat jake je v rusku zdravotnicti, k cemu ma bliz, ani v jake je kvalite.
ale zahadne se citis byt kvlifikovan byt k tomu posuzoat to u ceskeho.
zajimave, zajimave.

a slovickarime ? vseobecne se bere ze v csssr vladli komunisti a proto se tomu rika komunisticka vlada.
argmentaci o tom, ze tu nebyl zaveden komunismus tak jak byl vysnen pouzivaji jen obdivovatele tech zlocinych rezimu kteri cheli zavest komunismus.

ano, ukazal si clanky o problemech v ceskem zdravotnicvti, le clanky o ruskem zdravotnitvi nejsi schopen vyprodukovat, presto ze odkazy na ruske weby bezne davas.
zahada, skutecna zahada.

dobra, zkusime to jinak, muzes dat odkazy na clanky na to, jak ruske zdravotnicvi jde nahoru misto dolu ?

Azor

17. 12. 2024, 17:01

Z článku -
" revizionisty Chruščovova typu!"
Měl v tomto Mao pravdu? Byl jeden z mála,který nesouhlasil(možná proto, že si to mohl dovolit a že osobně znal Stalina a jeho práci)s obviněním Stalina Chruščevem na xx.sjezdu.
Revidoval?Ano ! A k čemu že dospěl?k tomu co Stalin už předpovídal - "Až umřu, tak na mne nakydají fůry hnoje,ale čas jej odvane"
A nakydal na něho Chruščov hnůj?Podle někoho pravdu.A co že o Stalinovy řekl Churchill?

"Stalin převzal Rusko s rádlem a odevzdal ho s at. bombou"

A díky setrvačnosti společnosti, na tomto ještě nějakou tu dobu sklízel úrodu, Chruščov.Jenže už od něho to jelo s SSSR z kopce dolů a ti po něm měli stejnou mantru jako Chruščov a došlo to kam?K rozpadu SSSR.
A jak že na tom byla zem,která nesouhlasila s Chuščevem?Pomalu ale jistě,šla nahoru(bylo to díky politice GP,který se rozhodl,že četníkem na místo USA bude Čína.A tak ji GP musel dát silnou ekonomiku o kterou se mohla opřít - proto tak rozhodnutí GP(majitelé peněz)o převodu podniků z USA do Číny.)a teď je Čína kde?Továrnou světa.
Proč ale tolik mrtvých?(kolik že to bylo % z obyvatelstva?)Člověk musí vědět jak se řídí státy.
Řídí se na základě klanově-korporátních skupin.Ano i v KSČ jsou rúzné skupiny(proudy)A každá chce mít navrch.A šlo vlastně o vnitřní boj.Mao chtěl zachovat socialismus a druhé skupiny to chtěli dotáhnout do bezpodmínečného kapitalismu.A díky tomuto boji,tolik obětí.Teď je tam státní kapitalismus.
V tomto je jak plusy tak i mínusy(pro většinu)Ty mínusy mají v dalších kapitalistických zemí.Navíc většina, tam více a více chudne(viz MMF).V Číně při tomto kapitalismu od r. 89,pozvedla Čína, 700 milionů svých občanů z bídy.

Czertik

17. 12. 2024, 21:27

rexik

jenze problem je v tom, ze ten hnuj co se nakydal na stalina se casem nejen ze neidval, ale casem daleko vice narostl.
tim hnojem samozrejme myslim skutecne stalinovy zlociny.

Pepík Knedlík

17. 12. 2024, 21:54

Czertik
Blbost. Stalin zachranil Rusko.

skypy

18. 12. 2024, 04:14

zachránil od koho a čeho? Od lidí jako při hladomoru na Ukrajině, zabíjení lidí v letech 25 až 39. Ruští, Čínští a Kambodžtí komunisté zavraždili nejvíce lidí v historii světa a stihli to za necelých 100 let. A zvrácení "lidé" je ještě obdivují

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 07:32

Skypy
Neomlouvám Stalina, ale byl menším zlem nez ostatní a hlavně nez Trockij.
V ČSR byl menším zlem Beneš než Gottwald atd.

Bradley

18. 12. 2024, 10:32

Pepík Knedlík

Větší zlo než Stalin si moc představit nedovedu.

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 11:59

Bradley
Právě zmineny Trockij, ale naštěstí zmizel ta hlava otevřená cepinem.
Měl v plánu udělat z Ruska jeden koncentrák. Netvrdim, že za Stalina byle svoboda, ale lepší nez co měl v plánu Trockij.

Azor

18. 12. 2024, 11:59

Bradley.
"Větší zlo než Stalin si moc představit nedovedu."
Jestli to není tím,že nemáte informace.
Nebylo by špatné se tímto poučit -


"Mnohé věci jsou nám nepochopitelné ne proto,že je náš rozum slabý,
Ale proto,že jejich podstata nezapadá do okruhu naších nám známých pojmů."
Poučka z KOB.
A to znamená co?
Učit se,a učit se.
Zkuste si něco přečíst např. knihu od P.Gilles Zločiny kapitalismu.
Nebo si stačí přečíst ročenku od UNICEF kde se píše,že deně (v tomto systému)
umírá hlady 15 000 dětí.A pokud to vememe jen od r. 1990(kde ve většině světa zvítězila pravda a láska nad lží a nenávistí)tak to je kolik? 186 150 000 dětí.
Co že říkala krvavá Madla (min.zah.věcí USA)?Stálo to za to uvalit embargo na Irák kde zemřelo 500 000 dětí? Ano !!!! Stálo.
"V relaci 60 minut 12.5.1996 Na otázku „je pro vás přijatelné 500 000 mrtvých dětí díky okupaci a sankcí Iráku, myslím si, že je to víc jak v Hirošimě“ hovoří redaktorka. Odpověď Albrightové “ 500 000 Iráckých dětí, stálo zato“
vzpomenout na odpověď Maddeleine Albrightové („Ano, stálo to za to!“) na otázku Lesley Stahlové v televizním interview v květnu 1996, zda se jí zdála cena půl milionu mrtvých iráckých dětí coby obětí sankcí přijatelná, aby američtí chlapci nemuseli znovu narukovat do Iráku?!"

4,5 milionu lidí přišlo o život kvůli válkám zahájeným Spojenými státy od útoků z

11.září 2001, podle zprávy Brownovy univerzity zveřejněné 20.května 2023.

Azor

18. 12. 2024, 12:16

Pepík Knedlík.
Ano,stačí si přečíst např. Velké spiknutí - Sayers a Kahn.
Trockij momo jiné zorganizoval atentát na Lenina.A díky této zámince se díky němu rozpoutal teror,který trockisté nazvali rudým.A ruský lid mu byl ukradený.Koho že měl za manželku?I to co udělal při tom Brest-Litevském míru.I to jak vedl armádu,kde pod jeho vedením úřadovali takový lidi jako B.Khun a „Psychopatická a sadistická osoba Rosalia Zalkind (Zemlyachka) nejenže vydala rozkazy k hromadným popravám, ale také se na nich ráda účastnila,“
Tito osoby zavraždili bělogvardějce kteří před tím dostali záruky že pokud se vzdají,že se jim nic nestane(záruka Frunzeho a výk.výboru )a tito dva porušili tento rozkaz .A tito dva byli přívrženci Trockého.Takže žádná práce bolševiků ale trockistů.

Azor

18. 12. 2024, 12:26

Czertik.
A jaký že ten "hnuj" časem narostl.Zkuste být konkrétní.
Apropó,vy věříte komunistům Chruščevovi,Jelcinovi?
Nebo si jen něco vybýráte,co se vám hodí ?

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 12:40

Azor
Jak napsal jeden recenzent o knize Zločiny kapitalismu:
Měl by si ji přečíst každý, kdo horuje pro kapitalismus s tzv.lidskou tváří. Ta tam skutečně je, ale je to tvář mrtvého!

O Balkánský Řeznici M. A. samozřejmě se nesmí moc mluvit, ona byla ta přicházející "svoboda a demokracie".

Bradley

18. 12. 2024, 12:54

Pepík Knedlík

ad Trockij)
Že by i se i Trockého vládou stalo Rusko velkým koncetrákem, nebepečným pro ostatní země a plným povražděných lidí netřeba pochybovat.
Ovšem tohle zlo by bylo jaksi zlem "logičtějším". Trockij by zajisté plošně likvidoval své odpůrce i ty, kteří by s ním nešli. Ale zároveň si nemyslím, že by nechal vraždit i své příznivce jenom z jakýchsi doměle preventivních důvodů. Tváří v tvář rostoucí síle hlavního ideologckého nepřítele by nevystřílel téměř komplet velení Rudé armády, aniž by měl v záloze náhradní velení.
Vzhledem ke svému původu by se rovněž nenechal strhnout k plošným antisemitským kampaním.

Bradley

18. 12. 2024, 13:23

Pepík Knedlík

ad literatura)
Když už tu mluvíme o literatuře a "zlém" kapitalismu, zrovna čtu knížku čerstvých nositelů Nobelovy ceny za ekonomii Darona Acemogla a Jamese A. Robinsona Proč státy selhávají - kořeny moci, prosperity a chudoby. Z ní docela zřetelně vyplývá, že společnosti a maximálnímu počtu jejích příslušníků přináší největší benefity inkluzívní instituce (politické i ekonomické) liberální kapitalistické společnosti.
Stačí se podívat, když lidé začnou "hlasovat nohama", kam směřují.

Czertik

18. 12. 2024, 14:52

pepik

ja se nedivim ze obajujes stalina, vzdyt prece pratelstvi nacismu a komunismu je na vecne casy.

Czertik

18. 12. 2024, 14:56

rexik

a tech 15 000 deti denne umira presne v jakych statech a mistech ? at se divam jak divam, tak staty ktere maji problemy s detskou umrtnosti tak to jsou v 86% komunisticke.

iracke embargo ? hmmm, a kolik lidi a deti zemrelo kvuli rezimu miso embargu ? ale to te nezajima, tam vladly tvoji miliovani komuniste v arabskem provedeni.

Czertik

18. 12. 2024, 14:58

rexik

stalinovy zlociny ? velka cistka, hladomor na ukrajine, statisice ne-li miliony nevinnych v gulazich. dalsi statisice zavrenych nevinych cizincu jen proto, ze je stalinova paranoja oznacila za spiony.

Azor

18. 12. 2024, 15:17

Pepík Knedlík.
Jo,jo.
Všiml jste si taky jak se tady někdo ukájí těmi červenými palečky?
Toto jim jde obstojně,oproti tomu, aby dali nějaké argumenty proti.A samozřejmě nezahazovali přitom logiku a kritické myšlení.

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 15:30

Bradley
Řečník, jenž si preje upoutat pozornost dav, musí užívat silných výrazů, zvelicovat věci, opakovat svý tvrzení a nikdy nesmi cokoli dokazovat uvahami. Gustawe Le Bon- Psychologie davu.
A tak tomu se s údajně ani se čtyřicet tisíci zavrazdenych důstojníků na příkaz Stalina. Zveličeni čísel. V r 1937 bylo propusteno z armády 20 643, v r 38 16 118 což je celkem 36 761. Z těch co byli propuštěni bylo zatceno v r 37 osob 5 811, v r 38 osob 5 057. Celkem 10 868 důstojníků. Ne všichni byli zastreleni a mnozi se vratili zpět do armády jako třeba Rokossovskij.
Koho nechal Stalin sejmout? Tuchačevskij, Ježov, Akir, Dybenko,Štern, Putna, Jagoda, Bljucher a další většinou bez vojenského vzdělání, ale za svy zločiny.

Azor

18. 12. 2024, 15:32

Czertik.
"s detskou umrtnosti tak to jsou v 86% komunisticke."
To myslíte vážně?
To jako že tam jsou u vlády komunistické strany?To je pouze v Číně,Kuba S:Korea.A o těchto státech se moc UNICEF nezmiňuje
Zkuste ty státy vyjmenovat.
"iracke embargo ? hmmm, a kolik lidi a deti zemrelo kvuli rezimu miso embargu ?"
Pokud byste zapojil kritické myšlení s logikou,tak pokud by nebylo vnější vměšování do těchto států,tak by to šlo plně na vrub jejich politickému vedení.
A potom byste je mohl odsuzovat.

"komuniste v arabskem provedeni."
V těch státech nebyl kapitalismus?Ruka trhu?Tam to bylo jako u nás před r. 89?
Zkuste se o tom podělit.

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 15:35

Azor
Ja ty palce ignoruju. To je jako když jdeš volit do senatu nebo parlamentu. Hodíš do schranky list papiru a v parlamentní lavici sedí hovno :smile:

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 16:11

Přesně tak Czertiku
V Bruselu jich sedi několik stovek a rozhoduji o likvidaci Evropy.

Azor

18. 12. 2024, 17:51

Czertik.
Stalinovy zločiny?
Od koho máte ty informace?Od komunisty Chruščova nebo Jelcina či Gorbačova?Vy jim věříte?
A co těmto?
Grover Furr Krushchev Lied 11 18 11 008
https://www.youtube.com/watch?v=4kJ17kfUImM

Komu pomohla ta jejich "práce" v SSSR když to dovedli krozpadu SSSR?Sovětskému lidu?
Jak je možné že v USA v r. 1990 skomírala ekonomika a za Clintona měli poprvé přebytkový rozpočet?Kolik že (v té době kde vymřelo 10 milonů rusů),šlo do USA exportu z Ruska?A za kolik?

"Je snadné někoho oklamat,než ho přesvědčit,že byl oklamán"

Nejste sám.Ono to nebylo v televizi nebo v rádiu,že?
Kdo požadoval od r. 36 tu čistku?Stalin?Nebo jistí trockisté,co vládli na sibiři?

Azor

18. 12. 2024, 17:51

"Před dvěma lety publikoval ukrajinský internetový časopis vynikající texty profesora Marka Taugera[7] z University of West Virginia. Taugerovy práce zcela vyvracejí nacisty inspirovaný mýtus, že hladomor 1932-33 byl uměle vytvořen sovětskými vůdci.

"Jak dobře zdokumentovaly buržoazní vědy, docházelo v Rusku a na Ukrajině po tisíciletí až do let 1932-33 k hladu každé dva nebo tři roky. Právě díky kolektivizaci byl hladomor 1932-33 tím posledním. Kromě hladu v letech 1946-47, který byl způsoben souběhem neskutečné destrukce války a špatného počasí. Špatné počasí sužovalo rovněž Evropu západní, té však vypomohl Marshallův plán. Kolektivizace také Evropu zachránila před nacisty. Bez ní by vůbec nebyla možná rychlá industrializace ani nutná modernizace Rudé armády.

Opoziční spiknutí známé z moskevských procesů bylo skutečné![12]

Dalším příkladem je fakt, že Lev Trockij skutečně a prokazatelně spolupracoval s Němci a Japonci.[13]

Azor

18. 12. 2024, 17:53

Takzvaný Velký teror byl úmyslně způsoben Nikolajem Ježovem, který se jako šéf NKVD rozhodl zneškodnit několik set tisíc sovětských občanů v letech 1937-38 ve snaze podnítit nespokojenost se sovětskou vládou a pomoci tak otevřít dveře německé nebo japonské invazi.

Verze nacistické propagandy, že Sověti postříleli 14.000 nebo 22.000 polských válečných zajatců v Katyni v roce 1940 byla vážně zpochybněna!
Vše potvrdil důkaz v podobě tzv. Smoking gun (Kouřící zbraň), dokumentu předloženého Jelcinem předsedovi polské vlády v roce 1991. Kouřící zbraň, jež za frenetického antikomunistického hýkání publikačně obroubila takřka celý svět, byla nakonec s ostudou nucena svou neslavnou pouť zakončit jako prokázané falsum. Jediným nic nezakrývajícím informačním zdrojem o katyňském masakru v angličtině jsou mé webové stránky, jež jsem na toto téma otevřel na své domovské stránce.[18] Obšírné bádání na katyňské téma vypracovala v červenci 2002 členka KS Velké Británie (ML) Ella Rule, jejíž spis je k dispozici v češtině.[19]
Můžu dodat zdroje

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 18:19

Czertik
Něco pro tebe a další milion občanů:
"Je štěstím pro stát, když lidi nepřemýšlejí.“ — Adolf Hitler

Bradley

18. 12. 2024, 18:46

Budu citovat z Wiki:
"Dle oficiálních statistik si čistka vyžádala život 3 z 5 maršálů SSSR, 13 z 15 velitelů armád,(celkem 17 armádních generálů z 20) 62 z 85 generálů velitelů armádních sborů a všech 16 komisařů armád. Z pěti armádních generálů 1.stupně bylo popraveni čtyři. Z deseti armádních generálů 2.stupně bylo z deseti popraveno všech deset. Dále bylo ztraceno 110 ze 195 velitelů divizí a 220 plukovníků ze 400 velitelů posádek, kteří byli buď popraveni, nebo posláni do táborů gulagu....
...Téměř celý Nejvyšší vojenský výbor Rudé armády byl vyhlazen. Ze 108 členů bylo 98 zatčeno a zastřeleno. Přežili jen ti, kteří se Stalinem spolupracovali a sloužili za občanské války a jediný armádní generál 1.stupně Boris Michajlovič Šapošnikov..."

Pokud bych jenom na vteřinu připustil, že tyhle lidi "nechal Stalin sejmout...za svy zlociny.", pak se musím podivit, že spiklenci s obrovským vlivem a armádou na povel nedokázali sejmout naopak Stalina samotného.
Vámi jmenované velitele označujte jako lidi bez vojenského vzdělání a, jak si dovozuji, tedy i bez vojenských schopností. Tady se podivuji podruhé, že nepostiženi zůstali prokazatelně neschopní lidé typu Vorošilova, Mereckova, nebo Kulika.

Bradley

18. 12. 2024, 18:52

Pepík Knedlík

dávám to sem ještě jednou, protože napoprvé nebylo zřejmé, na koho reaguji.

Budu citovat z Wiki:
"Dle oficiálních statistik si čistka vyžádala život 3 z 5 maršálů SSSR, 13 z 15 velitelů armád,(celkem 17 armádních generálů z 20) 62 z 85 generálů velitelů armádních sborů a všech 16 komisařů armád. Z pěti armádních generálů 1.stupně bylo popraveni čtyři. Z deseti armádních generálů 2.stupně bylo z deseti popraveno všech deset. Dále bylo ztraceno 110 ze 195 velitelů divizí a 220 plukovníků ze 400 velitelů posádek, kteří byli buď popraveni, nebo posláni do táborů gulagu....
...Téměř celý Nejvyšší vojenský výbor Rudé armády byl vyhlazen. Ze 108 členů bylo 98 zatčeno a zastřeleno. Přežili jen ti, kteří se Stalinem spolupracovali a sloužili za občanské války a jediný armádní generál 1.stupně Boris Michajlovič Šapošnikov..."

Pokud bych jenom na vteřinu připustil, že tyhle lidi "nechal Stalin sejmout...za svy zlociny.", pak se musím podivit, že spiklenci s obrovským vlivem a armádou na povel nedokázali sejmout naopak Stalina samotného.
Vámi jmenované velitele označujte jako lidi bez vojenského vzdělání a, jak si dovozuji, tedy i bez vojenských schopností. Tady se podivuji podruhé, že nepostiženi zůstali prokazatelně neschopní lidé typu Vorošilova, Mereckova, nebo Kulika.

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 19:18

Bradley
Proč prezil treba neschopny Budonyj? Stalin ho mel rád stejně jako Vorosilova, protože hral skvěle na harmoniku.
Oni tzv generálové nemeli vzdělání až na vyjimky. Ironie a sarkasmus Stalina ukazala kouzlo povýšení a následně popraveni "nedoknutelnych" Ovšem že byl spáchány azentaz na Stalina asi v 35. To bych musel ovsem dohledal ve svy knihovně.

Bradley

18. 12. 2024, 19:37

Pepík Knedlík

ad Buďonnyj)
Ten byl v rámci Velkých čistek mimochodem zatčen taky.

ad atentát)
těch pokusů bylo víc, ale nikdy v nich nebylo reálně zainteresováno nějaké skutečné eso sovětské věrchušky.

Azor

18. 12. 2024, 20:16

Bradley.
"Stačí se podívat, když lidé začnou "hlasovat nohama", kam směřují."

Asi máte na mysli že to bylo tím,že se tam měli lépe(jak kdo -viz kniha Džungle U.Sinclaira)A jak že se k té životní úrovni dopracovali?Od krádeže úzení domorodcům,otroci, nebo si dělat z dalších zemí ekonomické otroky,
viz.https://www.youtube.com/watch?v=LNzgKR_7c1w

Bylo by na místě taky říct,jak že se k té životní úrovni(teď už se to o ní to říct nedá https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-osobni-berou-miliony-ale-boji-se-zda-vyjdou-bohati-americane-zacinaji-setrit-254720
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/amerikanista-krystof-kozak-rozhovor/r~944d80e2983111efb553ac1f6b220ee8/ atd.)
A i ti opravdu bohatí už z USA odchází(díky "skvělé"bezpečnosti)

Pepík Knedlík

18. 12. 2024, 20:19

Bradley
Zrovna wiki ... A kde vzala ty čísla? 40 000 nebo 45 000.? Ja z ruských archivu.

Azor

18. 12. 2024, 20:20

Pepík Knedlík.
Na takové je zajímavý názor jako jsou Czertik a jim podobní,to že jsou v těch 95 %

"2 % lidí přemýšlí
3 % lidí dělá že přemýšlí
a 95 % lidí raději zemře,než aby přemýšlelo.

Czertik

18. 12. 2024, 20:24

pepik

to je ironie co ? pri procesu s tuchacevsjkym jeho spachane zlociny ve sluzbach bolseviku probirany nebyly, kdezto jeho neexistujici spojeni s cizinou s cilem svrhnout stalina ano. to je ironie co ?
tech 40 000 popravenych armadnich dustojniku bude nejspis male cislo. realita bude nejspis vyssi.
nejmene 18 milionu lidi bylo v gulazich na vrcholu jejich moci. kolik ze to bylo % obyvatelstva sssr ?
vysoko nad planetarni prumerem.

Azor

18. 12. 2024, 20:24

Bradley.
Není toho divení u vás hodně?
Že by to o vás něco vypovídalo?
Wiki? Té věříte? Tomu to co řekl komunista Chruščov na XX.sjezdu?

Czertik

18. 12. 2024, 20:25

pepik

ano souhlas, je skutecne stestim pro nas vsechny ze nedokazes premyslet.

Czertik

18. 12. 2024, 20:29

rexik

to me chces rict ze vsude v africe vladnou kapitaliste ? hahhahahahahahahhahahahahahhahahhaahhahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahha.
a lol. ja sem dal prostou otszku - kolik lidi zemrelo kvuli mistnimu vedeni.
na kterou si nedokazal odpovedet.

a pokud si myslis, ze v iraku za sadama vladl kapitalismus, tak jedine co i jde rict je dozdelej se.
vis vubec jak se sadamova strana jmenovala a jaky mela program ? evidentne ne.
tak se dovzdelej.

Czertik

18. 12. 2024, 20:37

rexik

wow, tak chruscov lhal. to je prekvapko. spis by bylo prekvapko pokud a kdy jakykoliv politik v sssr/rusko of 1917 az po dnesek mluvil pravdu.

komu pomohl rozpad sssr ? vsem narodum co byly pod nadvladou sssr. to ze se obcane sssr s tim nedokazaly vyporadat je jen a jejich chyba a chyba jejich vudcu. tecka.
a jak si prisel na to ze v 1990 skomirala ekonomika usa ? nebyly to prave usa co privedly sssr k uzbrojeni a rozpadu ? opacne to evidentne nebylo.

a kolik a za kolik exportovalo sssr do usa zatimco v sssr umiraly miliony lidi hlady se ptej vudcu sssr, ne me.
kdo , jak a proc nutil sssr exportovat na ukor vlastnich lidi, ze to vycitas usa a ne vedeni sssr ?

a ano, tu cistku pozadoval stalin, nikdo jiny. jak si prisel na ten blabol ze to byly sibirsti trokiste ?

Czertik

18. 12. 2024, 20:40

rexik

problem je v tom, ze drivejsi hladomory na ukrajine nez ty za stalina si vyzadaly v % ukrajinske populace daleko mene lidi. a ne, skutecne k hladomorum ci hladum nedochazelo kazde dva az tri roky.

Czertik

18. 12. 2024, 20:47

rexik

tak nakonec za velkou cistku muze jezov ? hmmm. a vis o tom ze jezov byl velkym milackem stalina , jeho pritelem a plnil mu kazde jeho prani ?
evidentne ne.

a kdy a cim byla odpovednost za katynsky masakr zpochybnena ? vzdyt jelcin odpovednost za katynsky masakr ze strany sssr uznal.
a dodnes neexistuje zadny presvedcivy dukaz ze ho spachal kdokoliv jiny nez sssr.

a to ze bristska komunistka se bude snazit svali zlociny komunistu na jine neni zadne prekvapeni.

Azor

18. 12. 2024, 20:47

Certik.
"daleko mene lidi"
Vy jste ty oběti počítal?
Sem s fakty.Máte je, nebo jen víru? Doložte ty vaše %

A co že jste neodpověděl na další věci tam napsané.
Už jste doložil ty Stalinovi zločiny?

Dost čtenářú si udělá o vás obrázek ohledně těch vaších odpovědí.Jak jsou silné a podložené fakty,že?
Argumentační nouze, se tomu říká.

Czertik

18. 12. 2024, 20:51

bradley

problem velke cistky ste vysihl naprosto dokonale - jak je mozne ze lide kteri kontrolovali 98% veskere armady sssr (pokud uverime obvineni) nebylo schopno provest puc a sesadit stalina a jeho zlocineckou kliku.
proc nespustili puc jakmile zacalo zatykani ?
i mensi sance diky zatykani je porad vyznamne vetsi nez nulova okud se nechaji bez odporu zatknout.

Azor

18. 12. 2024, 20:56

Czertik.
Ale no ták.
Slábnete,slábnete.
Říká vám něco Bible?Tam se říkáůpodle ovoce poznáte jej"
A ateisté "podle činů poznáte jej"
Podle vás je důležitější to, jaký má název ta či ona strana?

Co vám říká Německá SPD,která před1.válkou hlasovala pro válku(válečné úvěry)pouze dva lidi byli proti Leibkecht a Lucemburková.Taky s nimi po demokraticky zatočili.

Jaký že je systém v afrických zemí?Jako tady u nás do r. 89?
Už jsem vám na to odpovídal.A o tomto je to naposledy.

Zajímavě potvrzujete své myšlenky, s tím vaším ha,ha.

Nebyla by špatná nějaká ta úroveň.

Azor

18. 12. 2024, 21:03

Certik.
Opět,ty věříš komunistu Jelcinovi?Nebo jen to, co se ti hodí?
Na toto si taky nereagoval.Ono jak,že?
Podle tvé logiky(kterou používáš jen někdy)proč by Jelcin tu Katyň nesváděl na na jiné(Němce), tak jak ta britská?

Ohledně Ježova a i Jagody ,by nebylo špatné si něco přečíst o dějinách SSSR.
Např.to Velké spiknutí Sayers a Kahn

Azor

18. 12. 2024, 21:15

Czertik.
Takže když už si konečně připustil,že Chruščov lhal na tom XX.sjezdu,když špinil Stalina(Mao byl proti)tak proč se zašti´tuješ těma lžima, co Chruščov řekl na tom xx.sjezdu.Neboť všechny ty informace se čerpají o Stalinovi právě z jeho proslovu na xx.sjezdu?

"komu pomohl rozpad sssr ? vsem narodum co byly pod nadvladou sssr"
Už jsem vám psal jak dopadla ne jen Ukrajina(se svýmy bohatýmy zdroji ale i ekonomikou co se utvořilo za SSSR)a i ty vymíráty - Baltické státy- které byly v rámci SSSR nejvíce vyvinuté.Kam to dotáhli?Bez zdrojů co jim dodává 5.kolona z Ruska by přestali existovat.Gruzie?Jak je lidem z Abcházie a Osetie?Arménie,Jak je lidem v Náh. Krabachu?A i dalších Turkmenistán,Kyrgystán občanská válka atd.
"za kolik exportovalo sssr do usa zatimco v sssr umiraly miliony lidi hlady se ptej vudcu sssr, ne me."
Opět neumíte číst.
Já psal za Jelcina.a toho snad chválite,ne?Jak např.demokraticky střílel do parlamentu,že?

Azor

18. 12. 2024, 21:22

Czertik.
Vy jste na tom s informacemi jako Bredley.Proto se taky oba divíte.
"proc nespustili puc jakmile zacalo zatykani ?"
Zkuste zapnout váš mozek a ptát se sám sebe,proč to tak bylo.
Ale to by znamenalo,co?Učit se ,učit se a učit se.
A ty informace jsou.
Ale to musíte vědět,jak a kdo,řídí stát.Např.Něco o klanově-korporátních skupinách.
Ale toto se nedozvíte v ČT nebo ve wiki.
Ale v KOB - koncepce obecné bezpečnosti a DVTŘ - dostatečně všeobecná teorie řízení.
Ale to bude pro vás asi bude dlouhé.A proto,proč to taky číst,že?

Czertik

18. 12. 2024, 22:41

rexik

ja muzu mit naprosto stejnou otazku - pocital ste obeti ? ne ? hmmmmmm.
tak na zaklade ceho je ta vase vira ?

loool. stalinovy zlociny sem tu psal nekolikrat - velka cistka, hladomor, gulag a jine. proc se musim porad opakoat ?

a jak mam dolozit jeho zlociny vyjma odkazem na existujici knihy ????
jinak, muzete vy dokazat jeho nevinu ? ze ne ? hmmmmmmmmmmmmmm.

Czertik

18. 12. 2024, 22:45

rexik

tak schvalne. napis sem kapitalisticke casti programu sadamovy strany:). ja ti pak napisu komunisticke.

a ano, napis sem jake ze to krute osudy nachystaly ti kruti demokrate pro odpurce valky z rad spd a hlavne dokazani, ze to bylo kvuli jejich hlasovani.

a skutecne, dodnes si nijak neukazal ze v africe vladnou kapitalisti.
a abys mel radost, tak ne, v africe vladl jeste krutesti komunismus nez u nas do 89. uz spokojeny ?

Czertik

18. 12. 2024, 22:50

rexik

tak ano, ja verim vic komunistovi jelcinovy nez komunistovy stalinovi nebo komunistovy putinovy. staci ? uz ses spokojenej ?
a proc jelcin nelhal ohledne katyne ? co treba proto, ze prisel na to, ze kdyz lzes 99% casu tak to napacha vic skody nez uzitku ?
ale ja te chapu, ty sezivis lhanim, tak takova optika je pro tebe nepochopitelna.
zamyslel ses nekdy nad tim proc vuec perestrojka zacala ?

a co me ona kniha rekne prekvapiveho ?
jezov byl nejlepsi stalinov kamos.

Czertik

18. 12. 2024, 23:03

rexik

a kde sem pripustil ze chruscov lhal o tom, dyz odhaloval stalinovy zlociny ? prosim o citaci.
stalinovy zlociny byly a jsou skutecne.
jasne ze vudce mao byl proti, vzdyt budoval totozny kult osobnosti (a zlociny) jako stalin, tak kdyby souhlasil, sam by dal hlavu na spalek pro jeho nasledovniky aby zverejnily jeho zlociny.

ano, ukrajina dopadla celkem blbe, ale porad na tom az do 22 byla ekonomicky lepe nez rusko.
balste staty ? delas si srandu ? t se po rozpadu sssr meli a maji ekonomicky lepe nez drive. a to, ze v dobe rozpadu byly nejrozvinutejsi casti sssr je dano i tim, ze byly nejvyspelejsi casti sssr i v dobe , kdy je stalin sezral.
a presto ze balstke staty vymiraji, porad vymiraji daleko pomaleji nez rusko. cili vo co ti jde ?
a jake presne zdroje jim 5 ruska kolona dodava, bez ktere by neprezily ?
jak je lidem v abchazii a osetii ? hure, nez kdyby byly v gruzii.

a ano, rozeber jak by se turkmenistanu, kyrgystanu a ostatnim vedlo lepe pod ruskem nez se jim vede ted, kdyz sou samostatne.

dobra, jak sem mel a podle ceho poznat ze ten tvuj hladomor myslis za jelcina a ne za stalina ?
ze jelcin stilel do parlamentu ? no, muzu dat otazku ? existuje jakykoliv sovetsky a rusky vidce po 1917 ktery NEPOSLAL armadu proti svemu lidu ?

Czertik

18. 12. 2024, 23:05

rexik

vtipne, zase blaboly o kobu, dvtr apod, ale vysvetleni proc ji nespustily dat neumis, i presto ze sam sebe pasujes na experta v kobu a podobnem.

to je ironie co ?

Pepík Knedlík

19. 12. 2024, 07:49

Azor
No a pak nastane situace, když pravdivost ci lež o Kytyni posuzuje "demokraticky" ústavní soud Český republiky a odsoudí za nazor. A pomyslnou korunu tomu nasadí ve svým schizofrenim článku jedem blb zde: https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/katyn-trest-pro-komunisticke-lhare.A241217_155803_p_politika_nef

Azor

19. 12. 2024, 12:03

Pepík Knedlík.
Ústavní soud asi při své"vzdělanosti"neví že -
"Žádné bohatství světa penězi(nebo rozhodnutí ústavního soudu) nezastaví působení jednou zveřejněné myšlenky."

Ono co taky čekat od těchto lidí,kteří se sprostě vysmývají lidem do tváře,tím že porušují to co by měli chránit - ústavu a listinu základních práv a svobod -
Ve které je tato citace" Zdravotnictví je ZDARMA, na základě povinného zdravotního pojištění"
A jak že rozhodl ústavní soud ohledně těch povinných 30 korun?
že to občani ČR,musí platit.I když si platí zdravotní pojištění.
Nutno podotknout,že Rychecký byl mezi 3 soudci,kteří byli proti placení těch 30 korun.4.byli pro.

Bradley

19. 12. 2024, 12:16

Pepík Knedlík

dávám odkaz na mou citaci z Wiky. Je to tam ozdrojované:

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cistky_v_Rud%C3%A9_arm%C3%A1d%C4%9B

Azor

19. 12. 2024, 12:21

Czertik.
Vy něco víte ohledně té KOB?
Opět nemáte o ní dost informací.
Tato Kob byla předložena v Dumě(Ruská federace)a ti ji schválili aby se dostala do širšího pdvědomí ruského lidu.
Ale pokud víte jak se řídí státy(a to na základě klanově - korporátních skupin)taj jisté skupiny ji sabotovali.A hlavně ekonomicko - vojenská(tak jako před 2.sv.válkou) vlastizrádná skupina(5 kolona)v čele s vedoucí centrální banky Nabiullinová,Siluanov.,Gref,Kostin,Náč.gen.štábu Gerasimov a jeho poskoci v generálských uniformách,atd.
A tuto skupinu (zatím - už byl návrch v Dumě,na odvolání Nabiullinové

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-vidi-to-jinak-nez-vetsina-obyvatel-poslanci-v-rusku-zacali-bojovat-proti-sefce-centralni-banky-40500848)
se Putinovi a jeho okolí,nepodařilo přetlačit.A to i když má za sebou většinu armády a většinu ruského lidu.
A proto ta KOB není tak známá.
Ale ta 5 kolona neví,co to je zákon času.Taky poučka z KOB.

Pepík Knedlík

19. 12. 2024, 12:41

Bradley
Ja se nechci dohadovat ohledně wiki. Pred dávnými casy jsem editoval ohledně jednoho Srbskyho důstojníka jméně Radko Mladić. No vydrželo to poměrně dlouho až najednou dr celý text změnil.
Mám v knihovně asi 5 knih o Stalinovi a vývoji po revoluci a ty údaje, ktery jsem napsal sedí.
Historik z RF se pozastavil nad číslem 40 000 a do puntiku napsal kolik bylo propustíych, kolik zastrenych a kolik se vratilo. A zrovna Budonyj na kteryho mel Stalin vzpominky ze sdpolecnych loupežich se vratil k armádě i když byla jeho krátká epizoda v pocatku valky 1941 tragická. A tak byl za moskota. Na tu harmoniku hral Saposnikov. Taky nepouzitelny, ale zase umel hrát gruzinsky písničky.

Pepík Knedlík

19. 12. 2024, 13:04

Bradley
No jo na wiki neznají ani pravý občanský jmeno Viktora Suvorova:smile: agent NKVD Vladimir Rezun.
Dokument o zatykani 37 až 38 najdeš v hlavnim archyvua zarazeny do fondu 37837 složka 20/142. Ostatne i generálplukovnik Volkogonov to ve svymch memoarech tj. pocty propustenych, odsouzenych a zastřelenych.
Ještě zminim jednoho velmi cenenyho a tím je Pavel Sudoplatov.

Czertik

19. 12. 2024, 15:09

pepik
no presto ze na nevidtelnem psu se obcas objevuji clanky co obhajuji nacisty, tak onen clanek je dobre napsany a vysvetleny proc soud rozhodl jak rozhodl.
proc s tim mas problem ?
oh, ja vim. ty obhajujes nacisty a jejich zlociny a to je u nas zakazane.

jinak pepiku, mas nejake NOVE dukazy o tom ze katyn nespachaly soveri/rusove ? dokud je nepredlozis, tak plati ze je spachaly soveti.
to je princip prva uz od stareho rima.
a proc plati to ze katyn spachaly soveti ? protoze na to ukazuji dukazy a dukazy o sovetske nevine byly vyvraceny.
a pokud nepredlozis dukazy/verohodne argumenty o tom, ze ty sovetske dukazy o tom ze to nebyly oni sou pravdive....vis co plati, ze ?

prave proto ti tvoji tri milacci byly odsouzeni do basy - protoze selhali v tom, dokazat ze sovetske argumenty ze to nebyly oni sou pravdive a soucasny pohled na ktyn je chybny. pokd by uspely, tak by byly bez trestu.
protoze u nas obhajoba zlocinu komunismu a nacismu je zakazana.

nebo pepiku, ty bys schvaloval kdyby nekdo rikal, ze kdyz nakove vyhlazovaly zidy jednaly spravne ? i kdyz, jak te znam tak ano.
ale kazdy slusny clovek by si pred tebou odplivl.

Czertik

19. 12. 2024, 15:14

rexik

ano, platime si zdravotni pojisteni. ale co chces delat v situaci kdy penize vybrane pojistenim na poskytovanou zdravotni peci nestaci ?
omezovat zdravotni peci ?

toho sme si uzili za komunismu dost, kdy lidi i umreli driv nez se dostaly k operaci ktera jim mela zachranit zivot. a bezne se na operaci cekalo 2-3 roky bez znamosti a uplatku.
dnes mas operaci nejpozdeji do pul roku.
ja bych rekl zlepseni ktere za tech 30 korun stoji.

Czertik

19. 12. 2024, 15:16

rexik

ja o kob nemusim vedet nic, staci kdyz znam lidi co o ni vedi vsechno :).

ale stale si neodpovedel na to, na co sem se te ptal. proc ?

Czertik

19. 12. 2024, 15:22

pepik

a samozrejme mas nezvartne dukazy ze ty dokumenty ktere studoval onen historik rf sou kompletni a obsahuji 100% odsouzenych.
a ne treba ze obshuji jen 20 ci 30 ci 40% poctu odsouzenych.

proc by zrovna soveti v tomhle meli vest presnou statistiku, kdyz vsude jinde jim to neslo ?
at uz ohledne obeti za druhe svetove ci zimni valky (kdy ztraty csem rostly) nebo naopak zparvy o prumsylove vyrobe byly casto nadhodneceny.

Pepík Knedlík

19. 12. 2024, 16:26

Czertik
Nic jsi nepochopil.
Za první republiky bylo nekolik sporu ohledně historie mezi historikem Josefem Pekařem a filozofem Tomášem Masarykem a F. Palackým. Vždy vyhral Pekař. Proč?
Pekař proti Masarykovi namítal především fakt, že čeští buditelé nejen na českobratrskou tradici navazovat nemohli, protože ji neznali, ale hlavně vycházeli ze zcela jiných ideových zdrojů.

Pepík Knedlík

19. 12. 2024, 16:44

Což znamená, ze každý válečný spor přináší zverstva pofobna6 Katyni a nejsou žádní odsouzeni. Soudit za názor nebo za myšlenku? Hmm, tak to opravdu chce ústavní soud misto tpho, aby chránil obcany např afery ohledně covid 19.. Stovky žalob leží ladem na soudech a zatím žádný verdikt :middle_finger:

Pepík Knedlík

19. 12. 2024, 17:09

Czertik
Příklad ze současnosti. Některé členské staty EU podporuji terorismus. Dokonce zprofamovany Haggsky soud chce trestat premiera Izraele.
Palestinské teroristické hnutí Hamás vloni 7. října zaútočilo na Izrael a zabilo 1200 lidí a zhruba 250 jich uneslo do Gazy. Izrael následně zahájil pozemní ofenzivu v Pásmu Gazy.
To je bordel co? Jak píšu, podobných hromadných vražd se deji deditky a .... NIC!

Azor

19. 12. 2024, 17:25

Czertik.
"ja muzu mit naprosto stejnou otazku - pocital ste obeti ? ne ?"
Já jsem ty oběti (přibližné)nepočítal.Ale dají se odvodit např.z demografie.A taky ze svodek min.vnitra.A takové listiny a dokumety z archívů SSSR,četl ten pán o kterým jsem psal v článku "Chruščov lhal"
On to tvrdí,a pokud jste přesvědčený o něčem jiném,tak to vyvraťe podobným důkazem.
A taky na druhou část otázky ohledně těch takzvaných zločinů Stalina,jste poskýtl jaké důkazy?
O té čistce píše něco jiného a i tom hladomoru. Máte důkaz o tom, že to tak nebylo o čem píše?Sem s ním.

Azor

19. 12. 2024, 17:50

Czertik.
"ano, platime si zdravotni pojisteni. ale co chces delat v situaci kdy penize vybrane pojistenim na poskytovanou zdravotni peci nestaci ?
omezovat zdravotni peci ?"
Takový lidi jako jste i vy,jsou i ve vládě.Oni neví co dělat,tak jako vy?
Od čeho je lidi platí(a ne málo)Aby sloužili ku prospěchu většině národu.
skutečnost je taková(díky takovým,jako jste možná i vy,co je volili)že ta zdravotní péče jde dolů a ne jen ona a to díky takovým ve vládě,co neví jak zajistit aby péče se nezhoršovala.A to že to šlo(od r. 48 do 89.)stále nahoru, je fakt.
Komunisti si dovedli poradit.Aby se zvedala pro většinu, úroveň zdravotnictví.
A tito co jsou ve vedení se kasalli,že to povedou lépe než komunisti(viz Havel)
Omezovat péči?To dělá tato garnitůra.Viz zubaři,pediatři ,psychiatři atd.
V žádném případě.To co se tady v republice vyprodukuje,tak taky aby v drtivé většině taky zůstalo.Ale to znamená(a toho se takový lidi jako vy bojíte)změnit systém.Být si rovný před zákony(dosud ne)a rovný k možnosti čerpání zdravotní péče.To jsou základní lidská práva.

Czertik

19. 12. 2024, 19:09

pepiku

jde videt ten kdo nepochopil si ty. protoze onen clanek to rekl jasne - nikdo nebude trestat diskuzi o tom, jestli pakt m-r byl o deleni koristi nebo k nemu byl stalin donucen.
ci podobne temata.
ale ceske soudy vzdy budou trestat lidi co budou zpochybonvat prokazane zlociny nacismu a komunismu - at uz je to genocida zidu, katyn ci jine zlociny.

jake afery ohledne ccp viru mas na mysly ?

a mylis se, zvesrtva podobna katyni sou skutecne unikatni. proc svoji verzi kayne neudelali amici, britove, polaci ci jine narody behem druhe svetve ?

Czertik

19. 12. 2024, 19:13

pepik

ano, to ze eu podporuje arabsky terorismus je obecne znama vec. to, ze haag chce trestat izrael je jasne, eu je ovladana komunisty a komunisti zidy nemaji radi.
a ano, skutecne si dovedu predstavit situaci kdy cesky soud posle do basy cloveka co bude obhajovat hamas a tvrdit ze palestinci 7.rijna nikoho nenapadly.

Czertik

19. 12. 2024, 19:19

rexik

muzes je odvodit z demografie ? VYBORNE DEJ JI SEM. a dokaz ten svuj blabol ze na ukrajine probyhaly ony hlady kazde 3 roky.
dokud ji neukazes, tak vis co.

vyborne, tvoje metoda - dokaz ze ten autor co si na nej dal link pise pravdu a ne ze si to jen mysli.
a jake dukazy by si chtel ??????? copak knizek o zlocinech stalina je malo ?
bude ti stacit tohle
https://www.megaknihy.cz/historie/137596-stalinovy-zlociny-vrazedna-kariera-rudeho-cara.html

Czertik

19. 12. 2024, 19:27

rexik
a jak si prisel na to, ze zdravotni uroven sla za komunistu nahoru ?
podivej se na prumerny vek doziti lidi v csr v 48-89 a pak tu samou statistiku pro lidi na zapade.
at mas ten svuj blabol cim podporit.
pokud si mslis ze dnes je horsi zdravotni pece nez za komunistu, bez do ruska kde ti vladnou komunisti. a pak nam neco rikej.
jaky je prumerny vek doziti lidi v rusku a kolik v cr ?
to, ze za komunistu rexik mel lepsi zdravotni peci nez 99% populace nijak nezmeni fakt pro onech 99% populace, ze ji za komunistu meli horsi nez ji maji dnes.
a jak si prisel na to omezovani pece ? tu nechce nikdo, ani vlada.

Azor

19. 12. 2024, 19:51

Czertik.
Kdy pak se narodili ti co teď umírají?Jaké že to měli dětství a v které to době žili?
Co to je setrvačnost?

To uvidíme až budou umírat(v kolika letech - už te´d to začíná klesat)ti co se narodili před 35 lety.
Česko vstoupilo do EU v roce 2004, a za tu dobu bylo podle vlastních údajů EU/OECD v Česku úspěšně zlikvidováno 12 075 nemocničních lůžek pro léčení pacientů.
https://www.oecd.org/en/data/indicators/hospital-beds.html
To představuje 5,7 nemocnic velikosti pražského Motola! https://www.fnmotol.cz/o-nas/historie-a-soucasnost/fakultni-nemocnice-v-motole-v-cislech/
A to při stejném počtu obyvatel.
v Česku jen 6,5 lůžka na 1000 Čechů -Československo mělo ještě před rozpadem 10 lůžek na 1000 pacientů

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-pulka-nasich-pacientu-zubare-nema-casto-kvuli-penezum-zni-z-pohotovosti-245899#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest240_dop_cizich_clanku_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

https://denikn.cz/1024071/devet-tisic-za-vytrzeni-zubu-osm-tisic-za-pohotovost-v-cesku-se-rozpada-hrazena-stomatologicka-pece/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=848311&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Pavel Večeřílek
Před 3 hodinami
Radana Broučková
Máte naprostou pravdu, ale spousta novodobých chytrolínů tomu stejně neuvěří. A ještě doplním ke zdravotnictví, že když jsem jel do města k odbornému lékaři na polikliniku v pokladně mi proplatili jízdenku na autobus tam i zpět.


Dříve se chodilo k zubaři jen s kapesníkem.

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-necekejte-a-platte-lekari-tahaji-z-pacientu-tisice-40425761#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Doplatky za léky - dříve s 1 korunou.
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/30831-doplatky-nad-limit-v-lekarnach?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Nedostatek léků

https://www.novarepublika.cz/2024/11/penicilin-vyrabet-nesmime-ale-eu-nam-ho-dovolila-aspon-balit-aneb-stydim-se-za-nase-politiky

Azor

19. 12. 2024, 20:02

Czertik .
"a jak si prisel na to, ze zdravotni uroven sla za komunistu nahoru ?"
Pokračování -
Jak že se mají lidi dobře -
https://medium.seznam.cz/clanek/jaroslav-kral-namisto-pece-o-dusevni-zdravi-vedou-u-senioru-benzaky-obvodni-lekari-je-v-zavislosti-podporuji-48386?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta-cesku-hrozi-nova-epidemie-zavislosti-uz-predstihla-i-klasicke-drogy-241122#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest240_dop_cizich_clanku_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-dusek-desitky-tisic-deti-resi-vazne-psychicke-problemy-a-pribyva-jich-40487002

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-system-pece-o-deti-se-hrouti-rodice-placou-u-ordinaci-ze-je-nema-kdo-vzit-220708#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest179_tlacitka_u_boxiku_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

To co bylo dříve vymíceno je tu zas

https://www.novinky.cz/clanek/zena-zdravi-v-jedinem-centru-pro-pacienty-s-tuberkulozou-ubyva-luzek-lekari-apeluji-na-vytvoreni-dalsich-kapacit-40464391#dop_ab_variant=1278000&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart



https://www.novinky.cz/clanek/domaci-v-cesku-pribylo-tuberkulozy-polovina-nemocnych-jsou-cizinci-40463767

Zhoršování zdravotního stavu obyvatel.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zdravotnicky-expert-cesko-selhava-v-prevenci-nemoci-muze-za-to-i-konsolidacni-balicek-40478649#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart


atd.

Azor

19. 12. 2024, 21:03

Czertik.
"muzes je odvodit z demografie ?"
Přírustek v SSSR se neustále zvyšoval(mimo 2.války)Porodnost se v SSSR snížila z 44,0 na tisíc obyvatel v roce 1926 na 18,0 v roce 1974, a to hlavně kvůli rostoucí urbanizaci a rostoucímu průměrnému věku vstupu do manželství.
Podle sčítání měl SSSR v roce 1939- 170 557 093 obyvatel, roku 1959- 208 826 650, v roce 1970- 241 720 134, roku 1979 -262 436 227 a podle posledního censu za své existence v roce 1989 -286 730 817, kdežto jeho nástupkyně – Ruská federace – jich má něco málo přes polovinu (146 544 710 v roce 2016) a vymírá


a pak hlavně za toho,kterého chválí západ - Jelcina úbytek o 10 milionů.
https://archiv.hn.cz/c1-926249-rusko-demograficka-katastrofa-ci-dousek-nadeje

Ohledně těch hladomorů(v Rusku - ne jen v jedné její části - na Okrajině)to je v té knize.
Mark B. Tauger, The 1932 Harvest and the Soviet Famine of 1932-1933 (Sklizeň roku 1932 a sovětský hladomor), Slavic Review v. 50 No. 1, jaro 1991; Tauger, R.W. Davies, and S. G. Wheatcroft, Stalin, Grain Stocks, and the Famine of 1932-1933 (Zásoby obilí a hladomor let 1932-1933) Slavic Review v. 54 No. 3, podzim 1995; Tauger, Natural Disaster and Human Action in the Soviet Famine of 1931-1933 (Přírodní katastrofy a činy lidí za sovětského hladomoru let 1931-1933)

Počet obyvatel před hladomorem a po -
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%8B
Podle demografických údajů byl v r. 1930, před vypuknutím hladomoru, počet obyvatel na Ukrajině 29 617 000. V r. 1933, na konci hladomoru 31 901 400.
Počet obyvatel Ukrajiny se tedy v době hladomoru nesnížil, ale naopak rostl. Zvýšil se méně oproti odhadům růstu a tento rozdíl oproti odhadům se vykládá jako oběti hladomoru.

Megaknihy?
Z čeho čerpá autor?
Z projevu Chruščeva?
Dejte odkazy.

Azor

20. 12. 2024, 00:24

Czertik.
"ze jelcin stilel do parlamentu ?"
Tak to znamená že ten kdo poslal armádu proti lidu,tak je co?Co je tedy Jelcin?Co jsou ti v USA,VB atd,co poslali armádu či národní gardy na své obyvatelstvo?

A ten podle tebe hladomor, za Jelcina,měl na svědomí ten kdo ho za to  chválil.Víš kdo to byl?Kdo že mu radil po ekonomické stránce?Kolik že lidí z CIA chodilo na ministerstva a nařizovali?
A ohledně toho hladomoru kolem r. 31- 33.tak kolik že zemřelo hlady v USA? 7 milionů?Viz demografie USA.a taky Hrozny hněvu od Steinbecka současníka toho.
"a ano, rozeber jak by se turkmenistanu, kyrgystanu a ostatnim vedlo lepe pod ruskem nez se jim vede ted, kdyz sou samostatne."
To snad sám víš jak se jim daří a jak se daří(i přes to,že bojují s celým západem)viz MMF.

" jake presne zdroje jim 5 ruska kolona dodava, bez ktere by neprezily ?" od koho berou plyn a ropu,umělá hnojiva a další zdroje?tak jako jejich nepřítel Ukrajina?

"ak je lidem v abchazii a osetii ? huře, nez kdyby byly v Gruzii."
Není to úsměvné,když by někdo řekl že by všem státům bylo lépe kdyby nerozbily SSSR?A o těchto plácáš že by jim bylo lépe s Gruzií,Proč se teda trhaly?
nemáš náhodou Putina i v konzervě co si náhodou koupíš?To kdyby si operoval že za vším je Putin.

O tom lhaní Chruščova jsi psal, přečti si to po sobě.
A o politickém rozhodnutí Stalina, stále melete že jsou zločiny a fakta budou?A ta rozhodnutí jiných politiků jsou teda stejné zločiny?Nebo měříte dvojím metrem?

Azor

20. 12. 2024, 12:36

Czertik.
"vzdyt jelcin odpovednost za katynsky masakr ze strany sssr uznal."
Od kdy podle vás komunista Jelcin nelže?

Azor

20. 12. 2024, 12:43

Czertik.

"a kde sem pripustil ze chruscov lhal o tom, dyz odhaloval stalinovy zlociny ? prosim o citaci.
stalinovy zlociny byly a jsou skutecne."

"wow, tak chruscov lhal. to je prekvapko. spis by bylo prekvapko pokud a kdy jakykoliv politik v sssr/rusko of 1917 az po dnesek mluvil pravdu."

Člověk si nemusí pamatovat v této změti odpovědí,co napsal.A proto to chápu.

Czertik

20. 12. 2024, 14:33

rexik

vim co je to setrvacnost, ale nechapu proc ji pleted do veku doziti lidi. skutecne tady rozeber vliv setrvacnosti na to, kolika roku se lidi dozivaly v csr v 1948-89 a kolika na zapade.

ano,u nas se zrusily nemocnicni luzka, ale co jako ? krome popsani stavu si nijak nedokazal ze to vedlo ke zhorseni ece o pacienty ci ke zkraceni veku doziti. cili vo co jde u tehle zminky ??????

ano, dnes je v cesku nedostatek zubaru, ale to sem nikde nepopiral. a jakou ma souvislost souvislost s chirurgickymy operacemi, ktere sme zminoval ? ci obecne s vekem doziti ?
jinak, nedostatek zubaru je obecne moderni problem v cele evrope.

ano, driv se k zubarum chodilo jen s kapesnikem a proto taky ta pece tak vypadala. byla na mizerne peci. jeden muj kolega za komancu mel pribuzneho zubare a zasel za nim s problemem se zuby. a on mu problem vyresil tak, ze mu zahranil pulku vsech zubu. kde byl problem ? v tom ze zuar mu je zachranil zakrokem ktery byl drahy a tudiz rezerovavany jen pro papalase a podobne (pamatuj jsme v komunismu) a tak mu karieru zubare zatrhly a musel si jit hledat jinou doktorskou praxi. skoncil jako obvodak.

doplatkxy za leky ? nevim jak ty, ale ja radsi budu dolacet za leky a zit o 15 roku dele, nez druha moznost.

ano, souhlas s tim, ze je spatne ze nam eu zakazuje byt v necem vic samostatni, aby nas nutily kupovat zbozi od ncih ze zapadu, ale mame to co sme si zvolili a chceme.

Czertik

20. 12. 2024, 14:51

rexik

k tomu vojemu prvnimu clanku
"Až 32,9 % seniorů léky nadužívá navzdory doporučení lékaře a bere je ve vyšších dávkách, než by mělo. Celkem 11,7 % dokonce léky užívá bez odborného zhodnocení."
cili problem neni v lekarich ci zdravotnictvi, ze by je k tomu nutily, chce to vic chpat text.

a zbytek odkazu ?? nikde sem netvrdil, ze ceske zdravotnictvi je dokonale, jen to ze je na daleko vyssi urovni nez za komunistu.
a zamyslel ses nekdy nad temi odkazi na tuberkulozu ? napadlo te ze ted je luzek malo prave proto ze skokove narosta az v posledni dobe, hlavne diky cizincum ? evidentne ne, ale to sem zvykly, ty souvisloi nevidis a nechapes.

to v kobu neuci.

Czertik

20. 12. 2024, 15:07

rexik

dobra, a ted vysvetli jak rostouci populace dokazuje tam hladomory byly ci nebyly ?
da se rict, ze ona rostouci populace ukazuje, ze tam hladomory nebyly, cili to co si napsal, ze na ukrajine byly hladomory a hlady kazde 3 roky je nesmysl.

ano, za jelcina prislo rusko o 10 mil lidi. a co jako ? o kolik prislo za tebou milovaneho putina ?

k tvojemu linku - smula je, ze to ukazuje jen zacatek. treba i to, ze sam stalin rikal ze uroda ve 32 byla vetsi nez v 31, cili hladomor z neurody jakym se ohanis je chybny.
to aby autor yvsetlil proc je to jinak, uz tam ukazano neni.
jinak dotaz - jaky ze to byl vyvoz obilovin ze sssr v 32 a 33 a 34 ?

z ceho cepa autor one knihy se ho bud zeptej nebo se podivej na zdrje na konci knihy.

Czertik

20. 12. 2024, 15:27

rexik

proc mezi to, jak komunisti v sssr posilali armadu na svoje lidi do toho najednou montujes usa, vb a spol ?
a pokud to chces rozebirtat tak ok, napis sem kvuli cemu posilali narodni gardy usa, vb apod na svoje lidi a proc je to dle tebe spatne a ja ti pak napisu proc je posilali na sve obyvatelstvo soveti a proc to bylo spatne.

a jediny odkaz na to, ze v usa byl ve 30s hladomor ?????? neplet si ekonomickou krizi a hladomor, zvlast umele vyvolany jako na ukrajine stalinem.
a jaky hladomor za jelcina mas na mysly ?

to ze vim jak se dari turkmenistanu apod nijak neukazuje ze by se jim pod ruskem ci sssr vedlo lepe. prave naopak, vedlo by se jim hure.

ropa a plyn, ruska klasika. a vis co je ironie ? ze zavislost evropy na tehle zdrojich z ruska kazdorocne klesa a rusky masturbacni sen o tom, ze cela evropa zmzne bez jejich plynu a ropy se jim rozplynul ve 22 , kdyz to nenastalo.
a rusko by melo byt rado ze dodava na zapad plyn a ropu, bez nich by nemeli penize na valku na ukrajine.
bez zapadnich penez by ruska ekonomika byla v jeste daleko vetsim srabu nez je ted.

znova se podivej na rozpad sssr. tam byly lidi co jim rikaly, lepe vam bude v sssr. ale proc jim naslouchal malo kdo ? co nato kob ?
a proc se trhaly - osetije a spol ? hmmmmm, treba proto ze to jejich odtrzeni financovalo rusko a naslo dostatek kolaborantu za jidasky gros ?

a ano, putina mam i v konzerve, zrovna vceru sem mu snedl hlavu a ruky a dneska si dam zbytek.
muzes dokazat ze za odtrzenim od gruzie neni putin ? mas odkazy ? dukazy ? zdroje ?

psal sem o hlani komunistu obecne, ale taky si vsimni ze sem napsal ze budu prekvapen kdyz budou mluvit pravdu.
sam si zapatrej proc se rozhodli chruscov a jelcin mluvit pravdu. byt ty to nazivas lzi.

a ano, dej me sem odkazy na to, jak zapadni politici vrazdily svoje vlastni obyvatelstvo hladomory, gulagy, velkou cistkou apod, tak jak to delali zlocinci stalin, mao ce tung, pol pot a spousta dalsich komunistickych zlocineckych vudcu.
a k tem fatkum. evidetne linky na knizky, clanky ktere pisou o stalinovych zlocinech ignorujes.
tak se te zeptam primo - od koho a od ceho link na stalinovy zlociny prijmes ?

Czertik

20. 12. 2024, 15:32

rexik

a uz to chapu, v cem je probem.
vytrhavas veci z kontextu. onen chruscovo lhani bylo zmineno v kontexu lhani vsech sovetskych vudcu od 1917.
ale tu cast o tom, ze je prekvapko kdy mluvi pravdu ignorujes.

muzu to dat spoustu prikldu kdy chruscov lhal, ale v pripade stalinovych zlocinu mluvil pradu.

Azor

21. 12. 2024, 13:07

Czertik.
"muzu to dat spoustu prikldu kdy chruscov lhal, ale v pripade stalinovych zlocinu mluvil pradu."
Na rozdíl od jiných lidí(možná že jste to i vy)jsem netrdil že co komunista(Rus)to lež.A pokud to někdo tvrdí,tak pak nemůže říkat opak.Zvláště když se mu to hodí .

Azor

21. 12. 2024, 13:34

Czertik.
"a jediny odkaz na to, ze v usa byl ve 30s hladomor ?????? "

masivní hladomor.
V Západní Virginii, Illinois, Kentucky a Pensylvánii v tomto období hladovělo až 90 % populace. Počet úmrtí hladem zatím nebyl zveřejněn, ale suché statistiky naznačují demografický kolaps. Jestliže v relativně prosperujících 20. letech byl růst populace USA 16,2 %, pak ve 30. letech klesl na 7,3 %.
https://bit.ly/3GFo9UU

Pokračování.

Azor

21. 12. 2024, 13:43

Czertik.

Zpochybňovat je možné cokoliv, lépe kdyby se podívali na oficiální údaje statistických úřadů USA, které jsem využil. A ty jsou šokující. Během 30. let se faktická přítomnost občanů zjišťovala jen během sčítání obyvatel, které se provádělo v letech 1930, 1940 a 1950. Údaje ze sčítání odhalují velký úbytek obyvatelstva. A je očividné, že statistické údaje byly upraveny podle údajů sčítání, to znamená zfalšovány. Vypadá to následovně: porodnost údajně padá o 50% v roce 1931 a takto zůstává 10 let. A v roce 41 se prudce zvyšuje. Na dvojnásobek. V demografii se takové věci nedějí. Pokud by byl zakopaný pes jen v pádu porodnosti, viděli bychom úbytek jen u lidí, narozených v 30. letech. Ale podobný úbytek je i u lidí, narozených ve 20. letech. A ti se nemohli „nenarodit“, oni už žili. Z toho vyplývá že mohli jen zemřít ve 30. letech.
Vycházeje z amerických statistik, počet obyvatel USA měl být v roce 1941 kolem 142 milionů lidí, ale ve skutečnosti vidíme 131,4 milionu. Kolem 2,5 milionu připadá na snížení porodnosti, 3 miliony dělá emigrace. A 5 milionů se někam v americké statistice ztratilo. A nikdo dosud neobjasnil, co se s nimi stalo...
— Není jednodušší vzít a podívat se na statistiku podle let: porodnost, úmrtnost...
— Hodnověrné údaje nejsou k dispozici.
— Jak to?
— Podívejte se na stránky statistického úřadu USA. Vezměme rok 1932: „Statistika se v roce 1932 nesestavovala.“ Vidíte, jak pohodlně skrývají skutečnost? Údajně nesestavovali statistiku...
https://cont.ws/@red-army/170339

A pokud tomuto zdroji člověk nevěří,tak nelze věřit ani rozhodnutí knogresu USA ohledně hladomoru na Ukrajině.
Neboť -
"Téma tzv. hladomoru na Ukrajině se začalo objevovat ve Spojených státech na konci 80. let minulého století ( i když první pokusy byly i dřív ), kdy byla vytvořena komise Kongresu USA pro vyšetřování „hladomoru na Ukrajině“. Kongres USA obvinil Rusko ze záměrné organizace hladomoru na Ukrajině."

Azor

21. 12. 2024, 14:00

Czertik.
"proc mezi to, jak komunisti v sssr posilali armadu na svoje lidi do toho najednou montujes usa, vb a spol ?"
Protože nejste objektivní.

"neplet si ekonomickou krizi a hladomor, zvlast umele vyvolany jako na ukrajine stalinem."

Co se dělo jak v USA tak i v Evropě?Lidi hladověli a vlády se koukali jak se likvidují potraviny.A když se jim to nelíbilo,tak na ně poslali tanky !!(Hladový pochod 1932 USA)To nebylo umělé,že? Peníze na prvním místě.

"Plyn, ropa - ze zavislost evropy na tehle zdrojich z ruska kazdorocne klesa"

Ruský LNG i po vypuknutí nepřátelství na Ukrajině v tichosti proudil do EU, především do přístavů Španělska, Belgie a Francie, a tyto země ani nedaly najevo, že využijí zmíněnou novou zákonnou možnost přijal Evropský parlament. Tři uvedené země v tichosti nakupují 87 % ruských dodávek LNG do Evropy.
https://magyarnemzet.hu/velemeny/2024/10/porog-az-orosz-lng-gazuzlet

A u nás jsme se už odstřihli od ruského,že?
Ministr Stanjura: Odřízli jsme se od ruského plynu, proruský poslanče Havlíčku
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Ministr-Stanjura-Odrizli-jsme-se-od-ruskeho-plynu-prorusky-poslance-Havlicku-736383

Teče k nám přes 90 procent plynu z Ruska. A v cenách zaplatíme za zadlužený státní Net4Gas

https://www.echo24.cz/a/H3dTN/zpravy-ekonomika-plyn-z-ruska-k-nam-tece-v-rekordnim-mnozstvi-je-levnejsi-nez-nemecky-platba-za-zadluzene-plynovody-net4gas

Nevadí vám,že se vám lidi smějí?

Azor

21. 12. 2024, 14:15

Czertik.
"tak se te zeptam primo - od koho a od ceho link na stalinovy zlociny prijmes ?"
Od těch ,kteří nejsou velebeni těmi co mají monopol ve sdělovacích prostředcích.

"a ano, dej me sem odkazy na to, jak zapadni politici vrazdily svoje vlastni obyvatelstvo hladomory, gulagy, velkou cistkou apod, tak jak to delali zlocinci stalin, mao ce tung, pol pot a spousta dalsich"

Tak zkusme od Napoleona - kolik že jich vyvraždil?Kolik že jich zničil ve "svých" válkách?Skoro 40 % můžské populace.Pařížská komuna?Jak to bylo ve VB.s lidmi bez domova?Jak to bylo v Irsku?Jak to bylo ve Španělsku (Franco)a Portugalsku(Salzar),Chile(Pinochet) atd. atd.A všichni byli takový že horovali a činy podporovali ve jménu stejného řádu a systému.

Azor

21. 12. 2024, 14:44

Czertik.
A ti a samý rozpoutali takové věci,ve kterých likvidovali své lidi.A to jest plno válek.
"Ve válce dají bohatí jídlo, politici munici a chudí životy svých dětí . Po válce politici sklidí slávu, uklidí munici , bohatí získají ještě více jídla a chudí jdou hledat hroby svých dětí "

A to ti,u kterých jsou peníze na prvním místě.Kdo že to může být?
A nemyslím tím loutky typu prezidentů,např. tohoto. -

"Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný. Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“


Nebo takový jako gen.Řehka či Pavel,neboť? -

Vojáci jsou debilní a hloupé zvířata,které se používají jako pěšáci pro potřeby
Zahraniční politiky.
Henry Kissinger

A u takových to lidí jako jste vy,to chodí takto, -

"Každá pravda má 3 fáze: nejprve je vysmívána, poté rozhořčeně popírána a nakonec přijata, jako samozřejmost."

Viz i těď Ukrajina.

Czertik

21. 12. 2024, 14:54

rexik

umis cist ? ano psal sem co komunista to lez, ale to neznamena ze komunista lze uplne vzdy. chce to vice chapat psany text.

Czertik

21. 12. 2024, 15:02

rexik

aaaaa, tady zase nekdo micha jabka a hrusky. to co si ocitoval je vseobecne zname, ze ve 30s byl hlad, ale to podstatne ti chybi . kolik lidi ZEMRELO v dusledku hladu v usa.
to, ze to neni vcisleno znamena, ze to budou celkem mla cila. rozhodne ne miliony lidi jako za stalina na ukrajine.

Czertik

21. 12. 2024, 15:10

rexik

pekny link.....co k tomu rict..blaboly, blaboly a prekrucovani.

ukaz me jak autor prisel k tomuhle
"Vycházeje z amerických statistik, počet obyvatel USA měl být v roce 1941 kolem 142 milionů lidí, ale ve skutečnosti vidíme 131,4 milionu. Kolem 2,5 milionu připadá na snížení porodnosti, 3 miliony dělá emigrace. A 5 milionů se někam v americké statistice ztratilo. "

a to odkazem na amricke nebo jine relevantni zdroje.

a ne, kecas nesmysl, o ukrajinskem hladomoru se v americe uz mluvilo v 30s, ne az na konci 80s jak se nam snazis namluvit. chce to lepe studovat a cist.

Czertik

21. 12. 2024, 15:38

rexik

chces objektivitu ?
ok, napis me sem kolik ze to lidi UMYSLNE usa,vb a spol zabily - tj odsoudili k trestu smrti. tak jak se to delo pri protestech v rusku.
kdy usa ci jiny poslali armadu na lidi s UMYSLEM protesty uopit v krvy tak jako rusove utopili v krvi protesty v madarsku a jinde.


ses mesuge ??? jak si prisel na to, ze v dobe krize se umyslne likvidovaly potraviny ?
NEDAVEJ ME LINK NA RUSKY BLABOL, ALE NA AMERICKY A TO Z TE DOBY (noviny). nechces me snad tvrdit, ze by si noviny cilene likvidace potravin nevsimly, ze ne.

odkaz na hlavove pochody nechapu, ty se dely kvuli hladu ne likvidaci potravin.

rexiku, evidentne neumis cist nebo chapat. ja sem napsal ze sme SNIZILY zavislost na ruskych zdrojin, ne ze sme ji zrusily.

Czertik

21. 12. 2024, 15:44

rexik

ano, zkusme napoleona, u nej je odpoved jednoducha. zni NULA. NULA. NULA.
napis me jediny priklad kdy napoleon cileni zabijel civilisty.

a proc ti vadi napoleonovy valky, ale valky co vedlo sssr ci cina i nevadi ? pokrytecke.

a ano, napis jak to bylo s bezdomovci v vb, irsku a pak napis i v sssr ci dnesnim rusku.
a ano, napis jak spanelkso, portugalsko a chile . a nezapomen vzdy srovnat i pocty postizenych obyvatel, jak v absolutnich cislech tak i % celkove populace.

Czertik

21. 12. 2024, 15:49

rexik

a diky za ten tvuj citat o bohatych, politicich a chudych. diky ze si potvrdil ze putin zacal valku na ukrajine kvuli svoji slave a aby mel vic jidla.

a ten tvuj citovany pribeh glena becka...kdyz je vse predem jasne, proc media delala vse pro to, aby trump neyhral ?

a ano, vysvetli me kissingerem jak ze je to nas dnesni prezident ovladan. mas dukazy o tom jak a kym je ovladan ? dej je sem.

Czertik

21. 12. 2024, 15:50

rexik

a jaka pravda ohledne ukrajiny je dnes vysmivana ?

Azor

21. 12. 2024, 21:54

Czertik.
" ano psal sem co komunista to lez, ale to neznamena ze komunista lze uplne vzdy. chce to vice chapat psany text."
Jo,jo, správně objektině,že?To co říká komunista bude určovat kdo?Že toto je či není pravda?Vy?

Azor

21. 12. 2024, 21:57

Czertik.
"kolik lidi ZEMRELO v dusledku hladu v usa.
to, ze to neni vcisleno znamena, ze to budou celkem mla cila"
Použijte logiku a stejné postupy jako na té Ukrajině.
A pak vám vyjde miliony kolem 5.milionů
Odkaz je.

Azor

21. 12. 2024, 22:02

Czertik.
"a ne, kecas nesmysl, o ukrajinskem hladomoru se v americe uz mluvilo v 30s, ne az na konci 80s jak se nam snazis namluvit. chce to lepe studovat a cist."
Jenom stačí pořádně číst,kde je to napsané.
Nezesměšnujte se.

"pekny link.....co k tomu rict..blaboly, blaboly a prekrucovani."
Opět uvažovat logicky.
Proč není statistika za r. 32?
Podle vás jsou relevantní zdroje jen americké zdroje?
Tak jako povel a jeho zkumavka?

Azor

21. 12. 2024, 22:52

Czertik.
"a proc ti vadi napoleonovy valky, ale valky co vedlo sssr ci cina i nevadi ?"
Kdy jsem napsal že mi nevadí války?Ale např ta, díky které nás někdo osvobodil,tak za ní jsem rád.Neboť jako národ by jsme nebyli.
Vadila mi válka Číny s Vietnamem.I to jak se nechal SSSR zatáhnout do vnitřního konfliktu v Afganistánu.(nicméně zkuste se zeptat teď lidí,co ji zažili a i tu od USA,jaký že vidí rozdíl)

"Napoeon"
1795 dochází k potlačení povstání royalistů (poručíkem dělostřelectva Napoleonem).Kolik že těch lidí zlikvidoval?A to nebyli jen vojáci.
9. listopadu 1799 (18. brumaire) Napoleon učinil převrat; spojil se se svými občanskými spojenci a získal úplnou moc
https://www.dejepis.com/ucebnice/velka-francouzska-revoluce/

v roce 1802 obnovil otroctví.

na Haiti Napoleon proti místním obyvatelům používal i jedovatý oxid siřičitý.
Kvůli úmrtím se sem muselo každoročně dovážet 36 000 Afričanů.
"I syrské tažení je vnímáno velmi negativně. Nechal například propichovat zajatce bajonetem, aby šetřil střelivo.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/napoleon-bonaparte-je-kontroverzni-postava-i-200-let-po-smrt/r~c23c2796acb811eb9a61ac1f6b220ee8/

O těch bezdomovcích si to můžete najít sám.

skypy

18. 12. 2024, 04:08

Takovým způsobem jak podáváte vy, lze Mengeleho, Hitlera, Stalina a Maa vyhlásit za svaté a zvěrstva proti lidskosti za ušlechtilou činnost humanity

Azor

18. 12. 2024, 12:20

Skypy.
Z čeho jste to takto vyvodil?
V historii nesmíte mít klapky na očích (dívat se jen jedním směre s vědomím,že sluníčko vychází nad USA a západem.
Zkuste si něco přečíst co jsem na toto odepsal Czertikovi.

Azor

18. 12. 2024, 12:22

Skypy.
Omluva, bylo to pro Bradleye.

Czertik

17. 12. 2024, 12:28

a co nejvetsi ironie tehle kulturni revoluce?
dnesni cina vede hodne silnou politiku za to, aby se ruzne cinske umelecke dila vsude po svete vratila zpatky do ciny protoze byly "rozkradeny zlymy imperiality a kolonisty" behem obdobi cinske slabosti.ale cina uz nikdy nerekne ze tohle "rabovani v minulosti" by se spis melo nazyvat zachranou cinske historie.
proc ? protoze tyhle "ukradene" predmety predstavuji mene nez 1% ztracene cinske kultury a historie. zbylych vice nez 99% pripada na predmety a historii znicenou behem velke cisnke kuturni revoluce.

Pepík Knedlík

17. 12. 2024, 11:30

Když revoluce, tak pořádně. Šílená doba v Číně a málo známý fakta o utrpeni i manipulacich, který byly součástí "politiky" Mao Ce Tunga.
Chybí zminka o zničení otrokářství v Tibetu a taokratickeho státu v r 1959 zasluhou Čínský vojenský akce.

Bradley

17. 12. 2024, 09:59

Zajímavý je osud, respektive konec zmiňovaného Lin Piaa.
Tento, dle tehdejší ústavy, oficiální nástupce Maa, se nakonec musel uchýlit k útěku. Letadlo, na jehož palubě byla kromě něj i jeho rodina, se za podivných okolností zřítilo nad Mongolskem při letu do Sovětského svazu. Podle oficiální zprávy prchal ze země, jelikož bylo odhaleno jeho spiknutí a pokus o zavraždění Maa.
Svého času to byl právě Lin Piao, který vydal Rudou knížku Maových citátů.

„Revoluce je jako Saturn: požírá své vlastní děti.“
Poslední slova před popravou Pierre-Victorina Vergniauda, francouzského revolucionáře z období Francouzské revoluce.

Zdroj: https://citaty.net/autori/pierre-vergniaud/

Šebesta

18. 12. 2024, 09:59

Bradley. Je to svatá pravda. o tom že se revolucináří navzájem vraždí. Ono je téměř jisté,že kdyby " slavný " Che neodešl z Kuby zřejmě by skončil taky na popravišti. Za prvé dva kohouti na jednom smetišti být nemohou, navíc oni v drtivé většině nejsou tolerantní ani k sobě navzájem a když kdysi hovořil Valter Komarek o Che gevarovi, měl možnost se s ním osobně setkat tak uváděl že Che nebyl moc nadšený z toho co dělá SSSR.

Bradley

18. 12. 2024, 11:16

Šebesta

v této souvislosti není bez zajímavosti ani příběh tzv. "gangu čtyř":

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gang_%C4%8Dty%C5%99

Šebesta

18. 12. 2024, 15:04

To souhlasím.

FRANCO

17. 12. 2024, 09:53

Glock 17,19,20,21,42, without papers, brands new, Sig spear ,Glock, Beretta, Bersa, Colt, HK, Taurus, ammor etc., of various calibers, for more details delivery is discrete and secured most Locations we are available 24/7 Email.( hesdarra@gmail.com ) Teleg/Text +17202488130

Šebesta

17. 12. 2024, 09:15

Co k tomu dodat. Tak to vypadá když se dostne lůza k moci.

Azor

18. 12. 2024, 20:41

Šebesta.
Koho myslíte tou lůzou?Ty co nemají vzdělání?
Co prohlašovali Římané o takzvaných barbarech?Co prohlašovali šlechtici o těch, co provedli buržoázní revoluci?
A co že prohlašovali Němci za 2.sv. o takových jako jste vy?"Takovýto lidi tady(v Čechách)tu konec koncu nemají co dělat,toto je Německá zem"Heydrich.A taky něco o tom že jste v jejích očích - Untermensch - doufám že víte co to znamená.Tak pozor na povyšování p.Šebesta.
Znáte definici moci?
Nebo to je pro vás vyšší dívčí?
a pokud ne,tak se tady s lidmi podělte o vašem vzdělání,které je určitě vyšší, než té lůzy.