EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Tomahawky pro Ukrajinu: Washington mění strategii, Rusko pod tlakem

 09. 10. 2025      kategorie: Vojenská technika      109 komentářů

Americký prezident Donald Trump potvrdil, že Spojené státy jsou připraveny dodat střely s plochou dráhou letu Tomahawk spojeneckým zemím, včetně Ukrajiny, a to v rámci systému, který zajistí, že rakety zůstanou pod operační kontrolou USA. Rozhodnutí představuje významný posun v modelu vojenské podpory Washingtonu, který rozšiřuje přístup k vysoce přesným úderným systémům a zároveň zachovává americkou velitelskou autoritu. Je to důležité, protože nasazení střel Tomahawk by mohlo změnit schopnosti Ukrajiny v oblasti dlouhého doletu a zesílit strategický tlak na Rusko.

Typhon_MRCFoto: Mid-Range Capability americké armády, která se opírá o raketový systém Typhon a využívá upravené námořní odpalovací buňky k odpalování raket Tomahawk ze země | United States (US) Army / Public domain

Střela s plochou dráhou letu Tomahawk Land Attack Missile (TLAM), původně vyvinutá společností Raytheon pro americké námořnictvo, je podzvuková střela dlouhého doletu schopná provádět přesné údery na vzdálenost přesahující 1 600 kilometrů. Letí v nízkých výškách s využitím radaru sledujícího terén a GPS navigace, což ji činí extrémně obtížnou k detekci a zachycení standardními systémy protivzdušné obrany. S hlavicí o hmotnosti přibližně 450 kilogramů je Tomahawk schopen zničit opevněná velitelská centra, logistické uzly, protivzdušnou obranu nebo kritickou infrastrukturu hluboko za nepřátelskými liniemi, což je klíčové zejména v úvodní fázi operací s vysokou intenzitou. Ale i na Ukrajině, kde konflikt do jisté míry zamrzl ve fázi opotřebovací války, má taková zbraň značný potenciál vychýlit výhodu ve prospěch obránců.

Z taktického hlediska tato střela mění schopnost pozemních sil provádět hluboké údery daleko za linií kontaktu. Pokud by byla nasazena na Ukrajině, umožnila by ukrajinské armádě zasáhnout ruské shromažďovací oblasti, letecké základny a velitelská a řídící zařízení umístěná hluboko uvnitř Ruskem okupovaného území a dokonce i uvnitř mezinárodně uznávaných ruských hranic, aniž by bylo nutné použít leteckou sílu. To představuje významnou výzvu pro ochranu ruských sil, protože klíčová vojenská zařízení, která byla dříve považována za bezpečná díky své vzdálenosti, by se přes noc stala zranitelnými.

Mezi prostředky schopné odpalovat Tomahawky patří hladinové lodě amerického námořnictva, jako jsou torpédoborce třídy Arleigh Burke a křižníky třídy Ticonderoga, útočné ponorky a, co je pro potenciální použití Ukrajinou nejrelevantnější, pozemní mobilní nebo pevné vertikální odpalovací systémy přizpůsobené specifikacím Tomahawku. V případě Ukrajiny se očekává, že plánovači USA a NATO přizpůsobí buď stávající vertikální odpalovací systém Mk 41, nebo nasadí pozemní mobilní platformy, které lze integrovat s americkým softwarem pro koordinaci palby. Precedens existuje v Mid-Range Capability americké armády, která se opírá o raketový systém Typhon a využívá upravené námořní odpalovací buňky k odpalování raket Tomahawk ze země.

Dodání raket Tomahawk na Ukrajinu by znamenalo, že velká část vojenské infrastruktury západního Ruska by se ocitla v dosahu. Patří sem strategické letecké základny, zařízení černomořské flotily na Krymu a klíčové zásobovací koridory do okupovaného Donbasu. To mění kalkulace ruských vojenských plánovačů, kteří by museli přesunout zdroje, aby opevnili, přemístili nebo skryli kritické uzly, které byly dosud imunní vůči dělostřeleckým útokům nebo útokům HIMARS. Vzhledem k přesnosti rakety a jejímu letu těsně nad terénem by tradiční systémy země-vzduch S-300 a dokonce i S-400 mohly mít potíže s jejím zachycením.

Hrozba, kterou představuje nasazení raket Tomahawk kontrolovaných USA, tedy nespočívá pouze v jejich doletu. Jde také o načasování, nepředvídatelnost a přežití. Na rozdíl od pilotovaných letadel nebo dronů mohou rakety Tomahawk útočit bez varování, létat po složitých trasách a zasáhnout cíle s přesností na několik metrů. V konfliktu, kde je vzdušná převaha sporná a ukrajinští piloti čelí husté protivzdušné obraně, je schopnost útočit z mobilních pozemních systémů bez rizika pro posádky rozhodující taktickou výhodou. Ačkoli prezident Trump zdůraznil, že USA budou mít i nadále kontrolu nad jakýmkoli použitím raket Tomahawk, což znamená, že ukrajinské síly nebudou mít jednostrannou pravomoc k jejich odpálení, operační dopad zůstává významný. Společná velitelská struktura umožňuje koordinované mise hlubokých úderů s podporou spojeneckých zpravodajských služeb a přesným zaměřením cílů, přičemž zabraňuje nekontrolované eskalaci.

Zavedení amerických střel Tomahawk na ukrajinské bojiště by znamenalo jedno z nejvýznamnějších vylepšení schopností od dodání raket HIMARS a Storm Shadow. S tímto vývojem se Rusko nyní musí vypořádat s bojištěm, kde vzdálenost již nezaručuje bezpečnost. Změna si může vynutit taktické ústupy, rozptýlené rozmístění a nákladné přemístění kritické vojenské infrastruktury – v opačném případě budou ruské armádě hrozit značné škody.

Zdroj: armyrecognition.com

 Autor: Petr Žák

BRAVO SIX

Komentáře

Marty

10. 10. 2025, 10:05

proč ruSSko vyhrožuje že rozmnístí rakety na Kubě? nemá snad zázračné střely co 6x obletí zemi než udeří? nebo jen chtějí do svého konfliktu zatáhnout nevinné Kubánce? a nemám tak trochu dejavue?:rofl:

Czertik

12. 10. 2025, 20:14

staci se mrknout jak putinek vzsiloval ohledne tomahawku, kdzy normalne moc ohledne toho co se doda na ukrajinu mlci.
hned brecel o tom, ze to povede k vetsi eskalaci konfliktu, a primemu zapojeni amiku do valky, kdy amici budou programovat, udrzvat apod tomahawky a jejich zarozeni.

Czertik

09. 10. 2025, 22:25

lidi, co rikate na to ze ukrjina je priprvena exportovat zbrane ? zbrane jako ljutnyj, bohdana, sea baby , stihaci drony a i spousty jinych zbrani.
to povede k vetsim ziskum pro urajinsky zbrojni prumysl a vice vlastnich penez pro ukrajnu ze ktere se bude financovat valka a povalecna obnova.

Marty

10. 10. 2025, 06:34

Czertik
zpráva je to skvělá, ale nemyslím že pujde o obří sumy, Ukrajina vyrábí především takové systémy, které sama potřebuje, předpkládám že pujde převážně o prodej licencí / know-how. na druhou stranu k nezaplacení pro kupujícího!

Slavoslav

09. 10. 2025, 20:29

cokel

netvrdil si tu aj ty, ze to Azerbajdaznske lietadlo zostrelil UA dron? tak sa prave Vovka priznal, ze to boli rusaci a z teba zas spravil chuja

Azor

09. 10. 2025, 21:48

Slavoslav.
"netvrdil si tu aj ty, ze to Azerbajdaznske lietadlo zostrelil UA dron? "

Nepožil jste něco???Pokud si pamatuji,tak jsem zhruba psal to co řekl Putin.Bylo stříleno na drony.Proč byla střelba na ty drony??Co dělaly(čí to byly???)drony v dráze letadla??
Vy si věřte čemu chcete.Tak jak o MH 17.Malajsijská vláda(a nesouhlasí s "výsledkem") má jiné informace než soud, který vařil z vody.

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 22:09

to je sranda, lebo rusak popieral, ze by to lietadlo zasiahol a ty tvrdis, ze Vovka je pojebany klamar?

Czertik

10. 10. 2025, 17:19

rexik

a muzes nam sem dat to info co maji malajci a nemel soud ? kdyz vis ze byly rozdilne.

Azor

10. 10. 2025, 19:21

Czertik.
"dat to info co maji malajci a nemel soud ?"

Na to se zeptejte Maljsie,proč s tím nesouhlasila.

"„Jsme velmi nespokojeni. Od samého začátku šlo o politickou kampaň s cílem obvinit Rusko,“ citoval ve čtvrtek premiéra malajsijský list The Star. „Už před vyšetřováním tvrdili, že to zavinilo Rusko. Pokud jde o nás, chceme důkazy. Zatím žádné nejsou, jsou jen povídačky,“ konstatoval předseda malajsijské vlády. „Je pro nás velmi obtížné takový závěr přijmout.“

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/protiruske-spiknuti-malajsie-nesouhlasi-se-zavery-vysetrovani-o-sestreleni-mh17-63116

Asi to jsou ruští agenti,co??? Pokud ano,tak ten soud je čí agent???

Salut.

Slavoslav

11. 10. 2025, 07:22

cokel

ti protiruska svina. ty nam tu tvrdis, ze rusko ktore uverejnilo par tyzdnov pred uverejnenim rozsudku radarovy zaznam dokazujuci zostrel klame?

Azor

11. 10. 2025, 14:59

Slavoslav.
"ti protiruska svina. ty nam tu tvrdis, ze rusko ktore uverejnilo par tyzdnov pred uverejnenim rozsudku radarovy zaznam dokazujuci zostrel klame?"

Já nejsem ani proruský ani protiruský!! Dělám dost pro to, abych byl k němu objektivní !!
Ale vy už nevíte co by jste o mě napsal,co?? Proruský nebo protiruský???

Ohledně soudu - " Nikdo neuvedl žádná fakta. Z 13 svědků osobně promluvil pouze jeden; ostatní byli anonymní." Kde jsou ty snímky z USA družic,co tam byly??? V zájmu bezpečnosti USA nebyly veřejně poskytnuty.

"Spojené státy poskytly nějaké satelitní snímky; je jen prohlášení, že byly soudu předloženy. Nebo možná nebyly, ale soud Spojeným státům věřil, že jejich data jsou správná, a ve skutečnosti je nemuseli vidět."

"Ministerstvo dále zdůraznilo, že Rusko se nesmí účastnit Společného vyšetřovacího týmu (JIT) a že v něm jsou státy „nejenže přímo zainteresované na výsledku vyšetřování kvůli své účasti na incidentu, ale také politicky zaujaté vůči Rusku“. Smíšený poradní výbor (JCC) zahrnoval Austrálii, Belgii, Malajsii, Nizozemsko a Ukrajinu."

https://mid.ru/en/press_service/video/view/2024956/


Prohlášení výrobce střely Almaz-Antej- v Rusku se už nepoužívali, jen na "ukrajině"

"Připomeňme si také závěry, ke kterým dospěl světoznámý analytik, který se k vyšetřování připojil, slavný nizozemský politolog, jeden ze zakladatelů Amsterdamské školy globální politické ekonomie, profesor Kees van der Pijl. Jak jsme psali , 17. května 2019 se v Moskvě konala prezentace jeho investigativní knihy „Havárie letu MH-17, Ukrajina a nová studená válka“.

https://www.fondsk.ru/news/2019/05/19/vozvraschajas-k-katastrofe-rejsa-mh-17-nad-donbassom.html

Azor

11. 10. 2025, 15:00

"Prezentaci asociace „Ruský dům mezinárodní vědeckotechnické spolupráce“ zahájil bývalý zástupce vedoucího administrativy prezidenta Ruské federace Viktor Ivanov, který v letech 2002-2007 vedl představenstvo ruské korporace „Almaz-Antej“, která provedla vlastní vyšetřování havárie malajsijského Boeingu. Toto vyšetřování prokázalo ,
https://tass.ru/eksperiment-almaz-anteya/vvodnaya-chast/2343999

že raketa, která sestřelila letadlo, byla odpálena z území kontrolovaného ukrajinskými ozbrojenci. Dne 2. června 2015 zástupci koncernu Almaz-Antey (výrobce systému protivzdušné obrany Buk) uvedli ,

https://ruxpert.ru/%D0%93%D0%B8%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8C_%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B7%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%91%D0%BE%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%B0_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%94%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D0%BA%D0%BE%D0%BC
že malajský Boeing nad Donbasem byl sestřelen raketami ze zastaralého systému Buk M1, který je ve výzbroji ukrajinských ozbrojených sil. Politicky motivovaný mezinárodní vyšetřovací tým však výsledky tohoto vyšetřování ignoroval."

"Během diskuse na prezentaci se slavný ruský matematik Georgij Malinetsky zeptal, proč USA, které mají úplné informace o havárii letu MH17, nezveřejnily data svého leteckého a kosmického rozvědčíku, a tím „situaci pozastavily“. Podle profesora van der Pijla to byl scénář Pentagonu, respektive „hlubokého státu“ .
https://www.fondsk.ru/news/2018/11/15/glubinnoe-gosudarstvo-gibrid-korporativnoj-ameriki-i-struktur-nacbezopasnosti.html

Azor

11. 10. 2025, 15:10

"malajský premiér Mohamad Mahathir uvedl , že samotné vyšetřování havárie je vedeno velmi neobvyklým způsobem: „ . , . ."

Azor

11. 10. 2025, 15:13

Vidíme, že nehledají příčinu .

Azor

11. 10. 2025, 15:14

zločinu a kdo je za něj zodpovědný. Prostě se rozhodli, že to musí být Rusko. Takový postoj nemůžeme akceptovat.“

https://eurasia.film/2019/07/mh-17-prizyv-k-spravedlivosti/

"Počínaje skutečností, že trasa tohoto letu byla speciálně posunuta dispečerem letového provozu Ukraerorukh blíže k bojové zóně v Donbasu, a konče skutečností, že Kyjev všemi možnými způsoby zdržoval proces shromažďování a odstraňování trosek letadlo, jehož značná část zůstala na místě havárie. Mimochodem, letová dispečerka Anna Petrenko, která pilotovala let MH-17 v ukrajinské oblasti odpovědnosti, zmizela druhý den po katastrofě kamsi beze stopy. Náhoda?"

"Španělský dispečer Carlos, který pracoval na letišti Boryspil a před dnem katastrofy zaznamenal asi 11 tisíc tweetů, jasně naznačil , že letadlo bylo sestřeleno ukrajinskými silami, že je v ohrožení života, a poté zmizel:"

A poté mu smazali účet. https://x.com/spainbuca

Vy na svoje tvrzení máte co??? Slova a nic než (zlostná a vulgární slova)slova,a to je trochu málo pane, k seriozní diskuzi !!!

Salut.

Slavoslav

11. 10. 2025, 15:54

cokel

ti protiruska spina, ty tvrdis, ze ruska vlada klamala ked tvrdila, ze zostrel bol ukrajinskou stihackou a ty sem vytahujes analyzu Almaz Antej?

a vies co je zabavne? ze tie analyzy od Almaz Antej su dve. ked robili prvuvtak si tupci od nich s
co falsovali dokazy ani nezistili vtedajsi stav frontu a "dokazali" ze ta raketa bola odpalena z uzemia opolcencov

Slavoslav

11. 10. 2025, 17:02

mimochodom cokel

ta verzia BUK co udajne rusakovo v tom obdobi uz nepouzivala ako zastaranu (vizualne sa tie rakety daju pekne odlisit) horela v tom roku rusakovi na Majovej prehliadke c Čite kde ju dotiahla tamojsia jednotka PVO. takze zas a znovu klames ty aj teb rusak z almaz antej na ktoreho sa odvolavas

Czertik

12. 10. 2025, 20:16

rexik

ano, ptal se malajsie a vis co odpovedela ? ze osobne veri tomu ze ho sestrelilo rusko, ale oficialne reklo ze ne, protoze nezavazna na to sme dostaly (malajci) levne ruske suroviny a nejake ty zbrane pod cenou.

Czertik

12. 10. 2025, 20:20

rexik

"je jen prohlášení, že byly soudu předloženy. Nebo možná nebyly,"
toz jak je to rexiku, byly ty amicke snimky predlozeny soudu nebo nebyly ? nebo nevis a jen hloupe kecas ?

no to je vtipne, tak v dnesni na ukrajine se taky pouziva spousta zbrani co uz se v rusku nepouzivalo. t55 a T62 zacinaje, kulomety maxim od severokorejcu konce.

Azor

12. 10. 2025, 20:50

Czertik.
Odpověď Malajzijského předsedu vlády jsem ozdrojoval.Vy jste doložil co??
Jen vaše slova! A to je málo. Polepšete se.

Salut.

Azor

12. 10. 2025, 20:52

Slavoslav.
"ta verzia BUK co udajne rusakovo v tom obdobi uz nepouzivala ako zastaranu (vizualne sa tie rakety daju pekne odlisit) horela v tom roku rusakovi na Majovej prehliadke c Čite kde ju dotiahla tamojsia jednotka PVO. takze zas a znovu klames ty aj teb rusak z almaz antej na ktoreho sa odvolavas"

Kde je o tomto zdroj???

Salut.

Azor

12. 10. 2025, 21:06

Slavoslav.
"ti protiruska spina, ty tvrdis, ze ruska vlada klamala ked tvrdila, ze zostrel bol ukrajinskou stihackou a ty sem vytahujes analyzu Almaz Antej?"

Netvrdil toto(stíhačkou)Carlos ??? Kdo a proč mu smazal účet???Kdo že byl napjený(cenzůra)na (nejenom)Twitter??? Viz. co bonznul Cukroušek ohledně Facebooku????

https://takecontrol.substack.com/p/facebook-has-ex-cia-agents-censoring-you

https://www.echo24.cz/a/HWJWa/zpravy-svet-zuckerberg-priznat-cenzura-pravdy-behem-koronavirus

Salut.

Slavoslav

12. 10. 2025, 21:12

cokel

zdroj o tom su rusacke zabery z tej prehliadky, ty tupelo tupe

Czertik

13. 10. 2025, 18:58

rexik

ja nemuzu za to, ze neumis pouzivat gugl a vyguglovat si co vse dostala malajsie od ruska v dobe setsrelu.

Azor

13. 10. 2025, 20:03

Slavoslav.
"zdroj o tom su rusacke zabery z tej prehliadky, ty tupelo tupe"

Jen vaše slova nic víc!!! Zdroj,důkaz!!!

Salut.

Slavoslav

14. 10. 2025, 08:08

cokel

OK, podme hrat tuto hru kde z teba zas spravim debila. Co presne tvrdili rusaci, ze aka verzia sa uz nepouziva v Rusakove? Aby si sa nemohol potom krutit ako had ked ti nalinkujem to video co rad spravim ked si vyjasnime tieto fakty

Czertik

09. 10. 2025, 20:02

uvdime jestli putinek dotane royum, pokud ne, tak nejen ze prileti tomahawky, ale i jine zbrane. donik uz prisel na to, ze putin zajem na miru nema a tak na nej bude tlacit.

vortata

09. 10. 2025, 18:28

Pokud ty Tomahawky způsobí Rusku nedozírné škody, tak vznikne velké nebezpečí, že Putin sáhne k použití taktických jaderných zbraní. Jejich použití proti nějakému většímu ukrajinskému městu by však již demokratické státy světa něměly tolerovat a měly by masivně vojensky zasáhnout.

Kojak

09. 10. 2025, 18:36

Kdyby na to měli prostředky a jistotu, že zvítězí, už by to dávno udělali.
Západ si je vědom, že v jaderné odvetě nemá sebemenší šanci. V té konvenční válce nemá lidské zdroje a hlavně nepřítele kterého by měl tento lid nenávidět! Taková je realita navzdory tomu, co nám vtlouká propaganda a asi 30% občanů této země.

Azor

09. 10. 2025, 19:33

Kojak.
Logicky shrnuto.
Ale co můžete chtít od lidí,co nedokáží přemýšlet co nastane v souvislosti příčina a následek.Mají ve vědomí(z hlavního proudu)že měvěd je vypelichaný a bezbraný.o dějinách nemají ani anům.Viz jak dopadli Poláci,Švédi,dvojnásobný dezetrér Napoleon - s celou evropou, v 18 až 19 roku VB,Francie,USA,JaponskoHitler - opět celá evropa a teď nemlich to a samé.
Tito(vortata a spol)by brečeli strachy pokud by poblíž vybuchla létající bomba FAB 1500 a ulámaly si nehty jak by se chtěli zahrabat pod zem.

Czertik

09. 10. 2025, 20:05

kojak

pravdu mas jen t ve trni vete, kdyby putin mel jitotu ze mu to projde, tak by atomky pouzil, ale on uz vi, ze zapad mu pouziti atomek nepromine, tak jen hloupe placa,.
mas pravdu ze rusko nema lidske zdroje a rusove potrebuji m it nepritele, jak vnejsiho tak i vnitrniho, aby nemohli prijit za to, ze za nedostatek benzinu, elektriky, spotrebniho zbozi, mleka apod muzou putonovci a to jak stupidne rusko vedou.

Czertik

09. 10. 2025, 20:03

vorata


neboj, jakmile by putin pouzil atomky, byt jen takticke, tak by zapad zautocil, plnou silou na urusko, at uz konvencnimi zbranemi a pokud by nedostal rozum tak i atomkami.

Marty

09. 10. 2025, 13:27

nejdou pro Tomahawky k dispozici i termobarické hlavice? vešla by s ena ně celkem slušná a pokud by taková explodovala pod mostem, následný podtlak by ho mohl shodit/dost narušit:thinking:

Azor

09. 10. 2025, 14:41

Marty.
"nejdou pro Tomahawky k dispozici i termobarické hlavice? vešla by s ena ně celkem slušná a pokud by taková explodovala pod mostem, následný podtlak by ho mohl shodit/dost narušit"

Takový lidi už tady(s takovým myšlením - posťáčka)byli.
a to za 1. sv. války. Ti 20 tiletí se radovali že se podívají tam kde ještě nebyli.Ti 30tiletí,jak je utlučou čepicemi.Ti 40letí,doufali že to vítězství vybojují do švestek.A jediný kdo brečel,byly ženy.
Skutečnost?? Oni nestříleli jen oni!!!Ale bylo i na ně stříleno,poté breku a nářků a volání maminek a mrznutí v zatopených zákopech a pln vší - přes 200 000 mrtvých, milion mrzáků jak tělasně tak i duševních a v každé české obci pak už jen pomníček.

Vám by stačilo,aby vám to urvalo jen jeden článek na ruce a klepal by jste se jak ratlík ze šoku.a snad i vyléčen, z toho vašeho válčení a pokusů porazit Rusa.

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 15:39

cokel

ano, to sme mali v priamom prenose aj tu. mal si vidiet hura vatnikov v 22hom aby ich tu potom vystriedali placuci coklo vatnici

Czertik

09. 10. 2025, 20:35

rexik

ano, krasne si popsal duvody ruske invazi na ukrajinu - doufali ze si naloupi a zaznasilnuji.
a byly sokovani ze ukrajinci po nich strileli, oni to neocekavaly.

Czertik

09. 10. 2025, 21:17

rexik

bat e ruska ? spis ho litovat, jaci sou to sraci.
jine staty dokazaly porazit jenom tehdy, kdyz za sebou meli silnou podporu, at uz to bylo proti hitlerovi,napoeonovi, svedum nebo jinym.
kdyz rusum nikdo nepomahal, tak vzdy dostaly obrovsky pres drzku, at uz to bylo proti mongolum, nebo krymske valce, kde rusove dopadly tak bidne ze museli prodat aljasku aby se rusko nezhroutilo a nerozpadlo.

Azor

09. 10. 2025, 10:22

O čem to tady ten pán píše??
Podle takových "velikánů" jako je Slavoslav,Marty,Czertik a spol.to musí být nějaký hňup,který nerozumí světu a jeho řízení,neboť oni ví lépe jaká že je a bude situace.
Temto pán na základě analýzy(pravda -potvrzeno v čase)něco předpověděl(Zánik SSSR).
A těď toto -

"Jsme teprve na začátku katastrofy. Blíží se bod zlomu, za nímž se projeví konečné důsledky porážky.
Rusové se odvážili. Vyzvali Impérium a vyhráli.

Ironií dějin je, že Rusové, evropští a bílí lidé mluvící slovanským jazykem, se stali vojenským štítem zbytku světa, protože Západ je po pádu komunismu odmítl integrovat.

Neřešitelného dilematu Spojených států. Na jedné straně jejich vůdci, jak v Pentagonu, tak v Bílém domě, vědí, že válka je prohraná a že Ukrajinu bude nutné opustit. Selský rozum je proto vede k tomu, aby se chtěli z války dostat. Na druhé straně jim však tentýž selský rozum umožňuje uvědomit si, že stažení z Ukrajiny bude mít pro Impérium dramatické důsledky, které neměli ti z Vietnamu, Iráku nebo Afghánistánu. Toto je skutečně první americká strategická porážka v globálním měřítku v kontextu masivní deindustrializace ve Spojených státech a obtížné reindustrializace.

Ačkoli si nejsou vědomi rozsahu vojenské porážky, vědí, že jejich vlastní ekonomiky byly paralyzovány sankční politikou, zejména narušením dodávek levné ruské energie. Ekonomicky rozpůlit evropský kontinent byl aktem sebevražedného šílenství.

Vrcholný paradox: rozvoj vysokoškolského vzdělávání nakonec vedl k poklesu intelektuální úrovně v těchto oligarchiích nebo plutokraciích!"

Uvidíme co na to - dumdum,J.Čejka atd.na tohoto dezoláta???? Který spadl až na tu moji úroveň.

https://www.moonofalabama.org/2025/10/emmanuel-todd-the-defeat-of-the-west-in-its-current-phase.html

Tož tak.

Slavoslav

09. 10. 2025, 10:55

cokel

dobre spravy, Rusak zacal s obnovou ZSSR, momentalne dosiahli napriklad rovnaky stav co sa tyka paliva a musia ho dovazat. Ropna velmoc si ho z nejakeho zahadneho dovodu nedokaze vyrobit. Alebo lepsie povedane ako informoval finobzor, neplanovane opravy to sposobili

Azor

09. 10. 2025, 12:22

Slavoslav.
"dosiahli napriklad rovnaky stav co sa tyka paliva a musia ho dovazat."

A díky tomuto(to je určitě rozhodující)jinak by jste to nepsal ,se zhroutí Rusko a ne to, o čem píše ten člověk,že??

A k meritu mého článku,nic???

Kdo že o vás psal,že jste slaboslav? Duchem??

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 12:29

cokel

aky clovek?

ty nevdacnik, ja som ta len chcel potesit najnovsimi novinkami kde russak smeruje k tvojmu oblubenemu ZSSR a ty takto?

Kojak

09. 10. 2025, 18:47

Ty si taky múdri. :) Páči sa mi, ako ty všetko vieš. :) A vieš čo? Vieš velký ko**t. Prepáč.
Nemajú pohoné jednotky, pretože ich ropné rafinérie dostávajú na frak. Ale ako rýchlo sú schopný ich obnovit do prevádzky? O tom ani slovo. Áno idě to rýchlo, ale nie vždy.
Ukrajina žije iba preto, že do nej EU jebe miliardy Eur ( aj vy Slovaci )bez toho by boly dávno hore bruchom! Taka je realita. Všeci sa smejú Rusom, ka nevedia sa vyporádat s druhoradou Ukrajinou, ale všeci vedia, že RF roky bojuje aj proti vätšine zemí NATO! Pak taký boj už nevyzerá tak zle pre Rusov. NATO, ak sa nezapojí USA, kolko dá dokupy vojakov? Preberte sa! Neviem ako na Slovensku, ale tu v Česku nie všeci sú hrrrr do vojny s Ruskom.

Slavoslav

09. 10. 2025, 18:56

kojak

tak rychlonich opravuju, ze kazdy den sa prida falsi region s limitom na tankovanie

Czertik

09. 10. 2025, 21:32

kojak

a kde udelalu soudruzi z putinstanu chyby, ze si neuvodomili ze budpu bojovat proti celemu natu a mysleli ze jen ojebou ukrajinu ?

Czertik

09. 10. 2025, 21:35

kojak

nebo pouzijme tvoje psani. a to o tom jak sssr porazil hitlera. nebylo to o tom ze by sssr stal osamocen proti hitlerovske evrope, ale ze sssr staly usa, vb a ostatni spojenci, kteri dali dohromady vic nez polovinu svetoveho hdp. vic nez polovina svetoveho hdp pomhala sssr.
to uz pak nezni poraza nemecka od sssr tak moc velky, ze ano ?

MhH

09. 10. 2025, 13:48

Co jste svým příspěvkem chtěl říct? Že bychom měli nechat Ukrajinu Rusovi na pospas a nechat Rusko vyhrát? To proto, že nám to radí nějaký francouzský politolog, nebo spisovatel, nebo co to je a protože nějaký německý puberťák, zřejmě fanoušek AfD má poraženecké řeči a raději by žil pod Putinem než bojoval za svobodu a nezávislost země. Takových na sociálních sítích je, ve snaze rozložit jednotu demokratických států ve prospěch Ruska. Zřejmě mezi ně patříte i vy. Nevím, proč by Ukrajina s podporou EU měla prohrát, jedině tak, kdyby se k moci dostali lidi vašeho ražení a šli Putinovi políbit prsten. Takové komentáře tady psát nemusíte, na to si stačí poslechnout Solovjova nebo Nabulinovou.

Azor

09. 10. 2025, 15:10

MhH.
"Co jste svým příspěvkem chtěl říct? Že bychom měli nechat Ukrajinu Rusovi na pospas a nechat Rusko vyhrát?"

Určitě ne to co jste - podle vás "logicky"vydedukoval.
Nemáte Informace a proto taková "dedukce a výsledek". Co to je  - že bychom měli - koho tím myslíte??Český národ???
Je to vnitřní záležitost (podle soudu při OSN)jednoho národa.(znáte vůbec historii ruské říše a ruského národa???Kdy se "vytvořil"takzvaný "ukrajinský"národ???Především V 19 st. na gen štábu RU.Oni to neříkali v tel či rádiu tak to tak nebylo,co??
A asi víte jak se dostala tato věrchuška k moci na Majdanu,nebo ne???Pučem !!! Nedemokraticky!!! Vy podporujete takové převzetí moci???Jako v Africe?? Jako v Chile v r. 73 ???

Ten francouz nic neradí ale analyzuje jaká je zkutečnost a jaký že bude po takových činech následek!!! Těšíte se na něj??? Nebo je to hňup a vy víte víc než on???

Puberťák?? Za jakou svobodu??a republiku ve které nemá na byt?? ve které jim rozkazuje někdo z Bruselu nebo USA - Německo je stále pod okupační správou,Rusko se jí vzdalo!!! - za toto?? Za majetky nadnárodních monopolů,kde jsou vidět jak jsou jimi okrádáni??? On měl svoji myšlenku!!! A vy jste to obhajoval jakou myšlenkou??Jak je vidět svoji žádnou nemáte - myšlení bolí - ale okopírovanou z hlavního proudu.
Za vše můžou Rusové,co???Západ je "demokratický a vyspělý"že??? Dluh kam se podíváte.A i na toto francouz má na mysli - zahnívání západu!!! Jak dlouho může jet na dluh??? Toto vysvětlete a uvidíme tu "vaší"myšlenku!!!

A je vidět jak rozumíte ruské politice,když píšete o Nabulinové jak patriotce Ruska,když to je hlava ekonomicko teroristické skupiny,která ničí ruský lid svoji politikou a řídí se ECB a MMF pod taktovkou těch co tisknou mez. měnu dolar.
Nic nevíte o ekonomice a mluvíte o ní!!
Proč H.Ford prohlásil toto??? -
"„Je dobře, že lidé nerozumějí tomu, jak funguje bankovní a peněžní systém. Protože kdyby rozuměli,
jsem přesvědčen, že do rána by nastala revoluce.“ Henry Ford.

A proč toto napsal zase tento???
"Dejte mi možnost tisknout a ovládat peníze národa a nebude mě zajímat kdo tvoří zákony."
Mayer Anselm Rothschild

A kdo v USA tiskne dolary??

A čí je FED???? Státu USA????

Učte se!!
To aby jste se tu nezesměšňoval a psal tak o něčem, o čem nemáte ani páru !!!

Salut.

Azor

09. 10. 2025, 15:46

MhH.
" ve snaze rozložit jednotu demokratických států ve prospěch Ruska."

O čem tu blábolíte??? To je mantra chudých duchem!! Vy jste jako ta deska co stále pouštějí v televizi a rozhlase!!!
Tak ve prospěch Ruska??Tak to je pak Putinuv člověk Doník(červený koberec na Aljašce,Macron i Tusk,co pak teď udělal??
Upevnil jednotu záp. zemí???
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-v-polskem-zajmu-neni-vydat-obvineneho-z-poskozeni-nord-stream-rekl-tusk-288557.
Špehování USA Merkel??? atd.
Rád se zesměšňujete???Nebo tomu věříte?? To o semknutí záp.zemí???
Vy nevíte co je v kapitalismu až na prvním místě??? Určitě to není pravda a láska.

Co pak papáte v "jednotné"evropě?? ˇPotraviny druhé kvality!!!! Máte za stejnou práci,ve stejné kvalitě a ve stejném množství,stejnou odměnu ve stejné firmě????
Viz Volkswagen(Wolfsburg a poté Ml.Boleslav 1/3 toho co ve Wolfsburgu) Kaufland(Zittau a Warnsdorf)atd.

Vás bych z toho veléčil,když by jsme pracovali v jedné firmě a já dostávál o 2/3 více než vy, za  stejnou práci.A to v jakékoliv zahraniční firmě a smál se vám do ksichtu!!!!

A doufám že jako správně vychovaný nemyslící otrok,by jste toto schvaloval!!!

A v digitálním koncnentráku(který jako nemyslící asi schvalujete)by jsme o vás věděli kam že by jste chtěl zdrhout a vydělat si tak více.Na to by jsme si posvítili a neunikl by jste tomu,ani pokud by jste dělal OSVČ.
Co víte o světě??? Jaké máte vzdělání??Nejste náhodou napojen na státní penězovod???

Salut

Kojak

09. 10. 2025, 18:56

Ukrajina nebyla nezávislá? A od kdy? Proč se nemluví o tom, že se na Ukrajině po roce 2014 potalčovaly etnické menšiny ( někde většiny )? ačkoliv EU má plnou hubu "integrace" národních menšin v jednotlivých státech! Kde byla EU, kdy Ukrouši zakazovali ruštinu ( ačkoliv 80% ukrajinců mluví rusky )zakazovali ruské TV kanály, zakazovali ruštinu na úřadech atd ... kde byla EU??? Byla v prde**li to vám řeknu! EU je ta poslední, co by se měla ozývat, proč Rusko napadlo UA! Oni měli 100 důvodů a příležitostí UA umravnit! Nic z toho nevyužili. Ba naopak využili k eskalaci. EU zejména Němci a Francouzi, jsou přímo odpovědní za stav Ukrajiny.
Proč nikdo neřekne, že hranice Ukrajiny byly staneveny po rozpadu SSSR za nějakých podmínek, které přestaly platit v roce 2015? Tedy, když Ukrajina v ústavě zakořenou neutralitu zrušila ( dost podezřelým způsobem, někteří hovoří protústavním způsobem ) a tak již nebylo možné hranice Ukrajiny garantovat?! Proč o tom západ mlčí? Proč útok RF přišel nedlouho po té, co Zelensky nařídil silové ( vojenské ) převzetí Donbasu? Tohle byl ten "mír" dle Minských dohod? Ne ... jen příprava EU a UA na válku s Ruskem! Nic víc, nic míň.

Azor

09. 10. 2025, 19:47

Kojak.
" a tak již nebylo možné hranice Ukrajiny garantovat?! Proč o tom západ mlčí?"

" V roce 2023, čínský velvyslanec ve Francii Lu Shaye učinil významné prohlášení o Ukrajině. Řekl:
„Země bývalého SSSR v mezinárodním právu nemají efektivní status, protože neexistuje žádná mezinárodní dohoda, která by specifikovala jejich status suverénních zemí“.
Zadruhé, existuje Charta OSN, kde v kategorii pěti stálých členů Rady bezpečnosti je uveden Sovětský svaz, a nic jiného.
V tomto kontextu Ukrajina vůbec neexistuje. Proto jakýkoli výsledek takového konfliktu jsou integrační procesy a znovuvytvoření velkého, jednotného státu."

https://ukraina.ru/20250509/1063027247.html

Slavoslav

09. 10. 2025, 20:20

cokel,

keby si spolu s Kojakpm nevoli tupe proruske hovna tak by ste mozno tusili, ze Ukrajina bola aj oficialne jednym zo zakladajucich clenov OSN v 1945 spolu s Bieloruskom.lenze tupe proruske hovna obaja ste a tomu zodpoveda vase vzdelanie

Azor

09. 10. 2025, 20:32

Slavoslav.
"Ukrajina bola aj oficialne jednym zo zakladajucich clenov OSN v 1945 spolu s Bieloruskom."

A . . . . . .

Pravda(USSR a i BSSR)díky komu?? Díky velké autoritě Gosudára SSSR Stalina vítězstvím - "ukrajinci", Bělorusové a i Rusové jakou jeden národ.
A co s tím má společné hranice těch států OSN??Ty určuje OSN???Ty určily SSSR a nástupnický stát SSSR je kdo ??Rusko a ten určuje hranice!!!!

Ten Číňan je debil?? A vy jste proti němu(ohledně mez.práva),co??? Větší expert???

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 20:48

cokel

hranice urcuju medzinarodne dohody a tam sa rusak vzdal akychkolvek narokov na Ukrajinske uzemie v 98mom. ale som rad, ze sa odvolavas na pravo silensji3eho. to sa bude hodit keď si Cinan spomenie na svoje historicke uzemia

Czertik

09. 10. 2025, 21:39

mhh

kojak a spol maji koristnickou povahu. vidi dobyvatele a protoze oni samotni sou uplni srabi, tak jeste pred prichdem dobyvatele delaji vse pro to, ab dobyvatel dosel azb k nim, proze doufaji ze dobyvatel je pak odmeni a povysi za to, jak mu usnadnily dobyti jeho uzemi.

Czertik

09. 10. 2025, 21:49

kojak

ano, na ukrajinese tak obrovsky utlacovaly mensiny...a to tak obrovsky ze krome putino to nikdo jiny nevedel.
aktika kterou uz pouzil hitler s tim jak byly germani utlacovani v csr, polsku a jinde - to ze lhal a vyuzil to k dobyvani uz vsichni vime.
jen dnes sou stale retardi kteri veri putinovy ty jeho blaboly o utlacovanych rusech,
a ty tvoje dalsi blaboly...ne podminky pro hranice ukrajiny prestaly platit ve 2014 kdy jim rusko ukradlo krym a dalsi uzemi, ne az v 2015 kdy se menila ustava ktera reagovala na ruskiu kradez uzemi.
zapominas na rexikovu oblibenou masturbaci . procina a nasledek.
a co ti vadi ze zelensky chtel si vzit zet ukrajinske uzemi ? momentalne okupovane ruskou loutkou.

Czertik

09. 10. 2025, 21:53

rexik

co na tom, ze cina by pak vyuzila onen nespecifikovany status suverenich zemi k tomu, aby pak dobyla tchajwan, s tim, ze nikdo nmuze protestovat, pokud by mu ted svet sezral to jeho prohlaseni o ukrajine.

a diky za onu chyrtu osn...takze diky ze puses ze by se z rb osn melo rusko vyhodit, protze rusko neni sssr.

Czertik

09. 10. 2025, 21:55

rexik

oprv si noticky, but to sou "ukrajinci" "belorusove" nebo ukrajinci a belorusove.
ten paskvil co pises je kokotina.

Azor

09. 10. 2025, 22:03

Slavoslav.
"hranice urcuju medzinarodne dohody a tam sa rusak vzdal akychkolvek narokov"

Ano mez dohody,které ovšem musí být platné.A Ožrala Jelcin jaké že měl právo k Bělověžské dohodě??Kdo ho pověřil??Sám sebe?? Porušil nejvyšší zákon SSSR o referendu a zachování SSSR(moc má lid a ne uzurpátor z KSSS)i to jak "demokraticky" nechal střílet do parlamentu.Na ty jak je vyzval Doník(kongres)se díváte jak???

A Čína?? Ujguři nejsou číňani (Chanové)a uvidíme zda se připojí k Rusku(po 2.sv.se to už mohlo stát,když byli vedcí představitelé odejití z tohoto světa) a i další postsovětské státy.A Čína může leda tak slintat, po ruském území.

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 22:10

cokel

neviem k comu kto poveril Jelicna, ja hovorim oz mluvach ktore ratifikovala pravoplatne zvolena rusacka duma. Dokonca si nie som isty ci tomu uz nesefoval tvoj libiling Vovka

ale ako vravim, to by si nemohol byt rusacky bastard, aby si mal nejake vedomosti a tak si tu len za tupca

Czertik

10. 10. 2025, 17:29

rexik

coze ? prezident ruska nema pravomoce na to uzavirat mir a pratelstvi se svymy ousedy ? to muze jen referendum ?
ja se teda ptam, kde bylo referendum o invazi na ukrajinu za putky ? nebo k tomu putka nepotreboval povereni ?
nebo nam chces tvrdit ze rusove sou takovi magori a nasilnici ze k miru musis mit povoleni, ale k valce a vrazdeni ne ?
diky ze dokazujes kadzy den ze rusove sou jen primitivni hovadaa nasilnic. mentalne na urovni doby kamene.

a proc by ujguri se pripojovaly k bankrotstanu jakym je rusko ? kdyz vedi ze cina bzo ziska veskere sibrske zdroje ruska. byly by blby kdyby lezi do ruska.

JanČejka

10. 10. 2025, 19:25

Kojak
Další palice vymytá primitivní ruskou propagandou. Ty jsi tu teda chyběl. Tak postupně k těm tvým lžím.

1 Lež: Nikdo ruštinu na UA nikdy nezakázal, stanovily se ale pravidla, kde se výhradně bude komunikovat jen ukrajinsky. Proč si primitivivé jako jsi ty prostě ten zákon nepřečtete? Proč tady lžeš a děláš z Rusů nějaké svatoušky, proč máš potřebu vše obracet na ruby? V tom jazykovém zákoně se píše o stanovení ukrajinštiny jako jediného jazyku na státních úřadech, v restauracích, školství, média mohou komunikovat jak v ruštině, tak v ukrajinštině, soukromé osoby také.
2. Lež: 80% Ukrajinců rozhodně nemluví a dokonce ani nerozumí rusky. 9 % Ukrajinců mluví výhradně rusky v každodenním životě.
59 % používá výhradně ukrajinštinu.
31 % střídá oba jazyky podle situace.
Z hlediska mateřského jazyka:
82 % Ukrajinců považuje za svou mateřštinu ukrajinštinu.
16 % uvádí ruštinu jako rodný jazyk.
3. Lež: Žádné menšiny se ty ubohý ulhanče na UA nepotlačovaly, Ukrajinci chtěli posílit svou národní identitu skrze jednotný jazyk, nelži a nepřebírej jen tupě, jako osel ruskou propagandu.
4. Lež: Ukrajina zrušila svou neutralitu v prosinci 2014 jako reakci na ruskou agresi, zejména anexi Krymu a ozbrojený konflikt na Donbasu ty ulhané prase, ne naopak! Rusko nereagovalo na zrušenou neutralitu, ale Ukrajina zrušenou neutralitou reagovala na agresi Ruska, protože jí došlo, že proti němu sama neobstojí. Cituji ,,Neutrální status se ukázal jako neefektivní při ochraně před vnější agresí – zejména po anexi Krymu Ruskem a vypuknutí „hybridní války“ na východě země.
Ukrajinský parlament konstatoval, že země potřebuje silnější bezpečnostní záruky, které může nabídnout členství v NATO."
5. Lež: Zelenskyj ty ulhaný lháři nevyhlásil žádné vojenské převzetí Donbasu a dokument, který Rusové předložili jako nějaký tajný plán útoku Ukrajinců se ukázal jako zfalšovaný. Rusové si zkrátka vymysleli milion důvodů proč do UA podnikli plnohodnotnou invazi a ty jsi to sežral jako ten největsí tupoun i s navijákem, nejsi nic jiného, než ulhaný, proruský hlupák, který se snaží lživě obhájit ruskou agresi vůči sousední zemi.

Azor

10. 10. 2025, 19:36

Czertik.
"a proc by ujguri se pripojovaly k bankrotstanu jakym je rusko ? kdyz vedi ze cina bzo ziska veskere sibrske zdroje ruska. byly by blby kdyby lezi do ruska."

To aby se zachovali jako národ a nerozpustili se v národu Chanů!

A ten váš sen že to schlamstne Čína, si nechte zdát.Vy jste tu básnil jak odmítli sílu sibiře 2,co?? A skutečnost???? A i ty ceny se za nějakou dobu narovnají.

"Faktem je, že pekingské schůzky už mají hmatatelné výsledky, které mohou Západ bolet. Asi nejviditelnější z nich je podpis dohody o výstavbě plynovodu Power of Siberia 2 (Síla Sibiře 2), který má podpořit vzájemné obchodní vazby mezi Čínou a Ruskem."

Alexej Miller oznámil, že toto memorandum je právně závazné.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-kreml-touzi-po-sile-sibire-2-a-cina-tvrde-vyuziva-ze-ma-navrch-285186

Salut.

Azor

10. 10. 2025, 19:50

JanČejka.
Pane,to vaše tvrzení máte podepřené čím?? Jen a jen vašimi slovy,nic míň,nic víc.
Hodnota 0,00.

S tímto jste to opravdu rosekl - " 80% Ukrajinců rozhodně nemluví a dokonce ani nerozumí rusky."

H.CH.Andersen, proti vám úplný hadr.
Jde jen o to,kdo by věřil a četl takové pohádky.Asi tak jako ty Havlovy inscenace "vynikající",kvality,tak jako ty vaše.

Poku máte vědomí že ruské zdroje jsou jen propaganda,tak jakou hodnotu mají "ukrajinské" ??
Pokud chcete dát objektivní zdroje,tak od třetích stran.Z Číny či Indie nebo z muslimských zemí.

A uvidíme jak se s tím popasujete!!! Suržik vám nic neříká,co????


Salut.

JanČejka

10. 10. 2025, 19:53

Azor:

Naštvaný ulhanče, doplň si aktuální informace a přečti si něco o zákonu z roku 2021 zakazující dvojí kvalitu potravin, jako vždy jsi informačně 100 let za opicema, píšeš tu blábol za blábolem, někdo tě poučí a vyvrátí ti jeden, ty za chvilku přijdeš s dalším a žádáš znovu aby ti to bylo vyvráceno. Cituji ,,Zákon, který zakazuje dvojí kvalitu potravin, je novela zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, která nabyla účinnosti 12. května 2021. Tato novela doplnila do zákona ustanovení § 10 odst. 1 písm. g), které zakazuje uvádět na trh potraviny, jež se složením nebo vlastnostmi podstatně liší od zdánlivě totožných potravin prodávaných v jiných členských státech EU, pokud to není objektivně odůvodněno a dostatečně zohledněno v informacích pro spotřebitele. Hlavním dozorovým orgánem je Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), která dohlíží na dodržování zákazu a ukládá pokuty až 50 milionů korun."
Dále, už dávno v ČR nebereme třetinové mzdy oproti Německu. V hrubém berou Němci zhruba 2x tolik co my, jenže mají o dost vyšší zdanění. Cituji ,,V Česku činila průměrná hrubá mzda ve 2. čtvrtletí 2025, cca 39 000 Kč po zdanění, v Německu 62 000. S tím, že v Německu máš vyšší životní náklady (dražší restaurace a sluzby, paliva, pojištění, nemovitosti). Tak si nech informace z 90. let o 3x větší německé mzdě, zaostalý proruský, ulhaný hlupáku. Píšeš kravinu za kravinou. Vem si z toho konečně už ponaučení a než něco začneš plácat, tak si to ověř. To je jen špička ledovce z těch tvých blábolů.

JanČejka

11. 10. 2025, 02:01

Azor
Je zoufalé, jak ses chytnul jen jedné věci abys ochránil svého ulhaného soudruha ve zbrani, který je stejně podvratný lhář a hlupák, jako jsi ty. :) Chránit Rusko i za cenu lží a že jich tam ten tupounek má.

Za prvé, fakt nejsi schopný jít a ověřit si to, napsat pár hesel do googlu, fakt jsi až takový blb? Víš proč je tak snadné z tebe udělat hlupáka? Protože přesně tohle já udělám, kdykoliv tě chci znemožnit a jelikož z 90% toho co píšeš jsou lži a proruské fantasmagorie, mohu to dělat dle libosti a velice snadno. By the way, dnes už ani Google nepotřebuješ, stačí se zeptat AI a ta ti najde všechno co chceš i se zdroji. Ale to je pro pitomečka v době kamenné jako ty španělská vesnice.

Za druhé, proč se neustále vy proruští hlupáci spoléháte, že je někdo stejně tak blbý jako vy a tahá si vše z prstu, nebo lže, jako vy? To ti ještě za celou dobu nedošlo, že já vnímám celou situaci na UA z objektivního úhlu pohledu? Že mě zajímá především pravda? Ano, vím kdo zde hraje roli zla a dobra ( na rozdíl od tebe), ale nikdy netvrdím nic, co bych neměl podložené, nikdy nelžu, nemám to zapotřebí, protože chci žít v realitěa vnímat i ty špatné stránky. Napíšu ti to po vašem, po dezolátsku. ,,Hledej šmudlo". :)

JanČejka

11. 10. 2025, 02:39

Azor

By the way. Prý ,,objektivní zdroje z Číny, či Indie" (jeden spojenec Ruska, druhý, který ho obchody s ropou drží nad vodou = taktéž spojenec i když si to nechce rozházet se západem), nebo z muslimských zemí, tím si to úplně zabil. :D Rusko, velký kamarád islámských teroristů, bože ty jsi strašný klaun. Ty nevíš o muslimech vůbec nic kamaráde. Já jsem na rozdíl od tebe četl i Qur'an a s muslimkou byl ve vztahu. Jsi blb, co nahrazuje kvalitu kvantitou (píšeš hodně, ale hodně kravin). Hloupější už být fakt nemůžeš... To si jako myslíš, že západní společnost nemá objektivní instituce, které pátrají po realitě? Jako je Oryx, mediazóna, BBC a další? Ty kamaráde vycházíš jen ze zdrojů,které ti řeknou co chceš vidět/slyšet. Mě zajímá pravda. Třeba i ta negativní. To je rozdil mezi proruským dezolátem a liberálem.

Azor

11. 10. 2025, 16:57

Jan Čejka.

" To si jako myslíš, že západní společnost nemá objektivní instituce,"

Objektivní????

Ta slavná CIA,nevěděla že se rozpadne SSSR!!!!

https://www.nytimes.com/1992/05/21/world/director-admits-cia-fell-short-in-predicting-the-soviet-collapse.html

https://www-nytimes-com.translate.goog/1992/05/21/world/director-admits-cia-fell-short-in-predicting-the-soviet-collapse.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

Je vidět že se tu zaštitujete pofiderním googlem nebo BBC,či nějakým Oryxem.Tam je pravda,co?? Kdo je platí??? Jak jsou na tom s pravdou na západě ve sděl.prostředcích???
Takto -
"John Swinton , bývalý personální šéf novin New York Times, při projevu v rámci přípitku v New York Press Club mimo jiné řekl:
John Swinton, bývalý šéf zaměstnanců New York Times byl jedním z nejoblíbenějších lidí od novin v New Yorku. John byl požádán, aby pronesl přípitek před New York Press Club. Když to udělal, učinil velmi důležité a odhalující prohlášení. Následuje jeho doslovná citace:

„V současné době v Americe neexistuje taková věc jako je nezávislý tisk. Víte to stejně dobře, jako já. Není mezi vámi ani jeden novinář, který by se odvážil upřímně vyjádřit svůj názor. Víte předem, že kdyby to udělal, nikdy by se to neobjevilo v tisku. Jsem týdně placen za to, že své upřímné mínění nezveřejňuji v novinách, pro něž pracuji. Vy ostatní jste placeni za stejnou věc a kdo z vás by byl tak pošetilý, aby napsal svůj upřímný názor, brzy by se ocitl na ulici a hledal by jiné zaměstnání. Kdybych dovolil, aby se v jednom čísle mých novin objevil můj poctivý názor, do dvaceti čtyř hodin bych přišel o místo. Prací žurnalistů je zabíjet pravdu; bezostyšně lhát; překrucovat pravdu; plazit se u nohou mamonu a prodávat svou vlast a svou rasu za svůj denní chléb. Vy i já víme, že věřit v nezávislost tisku je bláznovství. Jsme nástroji a vazalové bohatých mužů. Jsme skákající tajtrlíci, oni tahají za drátky a my tancujeme. Naše talenty, naše možnosti a celé naše životy jsou vlastnictvím těchto mužů. Jsme intelektuální prostituti.“


https://constitution-org.translate.goog/2-Authors/jroland/pub/swinton_press.htm?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=https://www.constitution.org/pub/swinton_press.htm&prev=search

Ale nic než slova z vás nejde(možná tak leda na záchodě).Podle vás tito jsou objektivní???Už našli ten kovid z toho netopíra??? a ty zbraně hr.ničení v Iráku atd ?? a ten dům WTC 7 podle BBC spadl a ješte pak 20 min stál. Jaká je zpráva o něm z Aljašské univerzity??? Ten neporušený pas toho "teroristy"co pilotoval to letadlo vedle trosek taky dobrá zpráva,věříte jí,že??A to vypařené letadlo co mělo naletět do pentagonů???? Tak takovým zdrojům věřte.Ty tajné věznice CIA taky nebyly co???
Blahoslavení chudí,duchem.
Kde máte logiku,kritické myšlení??? Víte co to je???
Už jsem vám psal co to je moc a z čeho vychází.Ale pro vás to je jen vyšší dívčí,co??? Jak vzniknul fašimus??? Kde vzal love Hitler,když tam u sebe měl svrab,bídu a neštovice,na zbrojení???Kdo mu zaplatil jeho plátek -Lidový pozorovatel????

A jak se dělají peníze ze vzduchu?? Co na to Google nebo AI???? Nic samá voda.A ono se to neděje,co???
viz. rozsudek -
Jerome Dalym proti Lawrence Morganom rěditelem banky First National Bank of Montgomery.Verdikt vydal soudce Martin Mahoney v r. 1969. Kde se uvádí,že vytváření úvěrových peněz(ze vzduchu) na poskytování úvěrů občanům je v rozporu s ústavou USA(článek 1 odst.10)

Viz.rozhodnutí soudu- https://archive.org/stream/pdfy-83f9GITm1KE7Puo/Jerome-Daly-The-Mahoney-Credit-River-Dicision_djvu.txt


https://freedom--school-com.translate.goog/court-cites/first-national-bank-of-montgomery-vs-jerome-daly.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

Nebo toto -
empirický důkaz -
https://nastub.cz/w/4V1mQtrz7keF3qY52UHFd8?title=0&warningTitle=0&start=1s

Co máte na podporu té vaší slátaniny vy??? Slova,nic než slova !!! a to je málo pane.

Uvidíme jak dokážete rozebrat a vyvrátit,co jsem dal do článku.
Nebo bude ticho(což už bylo mnohokrát)po pěšině???

Salut.

Azor

11. 10. 2025, 17:21

Jan Čejka.

Co to tu plácáte a zesměšňujete se ohledně toho zákona - č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, která nabyla účinnosti 12. května 2021."

Znáte Goethea??? " Šedivá je teorie,věčně zelený je strom života" Máte vůbec anum(ponětí),co tím chtěl říct???

https://denik.to/dvoji-kvalita-potravin-v-eu-a-proc-ji-vlada-nedokaze-resit-na-narodni-urovni/

https://joint-research-centre.ec.europa.eu/jrc-news-and-updates/same-pack-different-ingredients-dual-quality-down-branded-eu-food-2023-07-24_en

A tady se vyznamenal náš PePa -
https://www.denik.cz/z_domova/prezident-petr-pavel-debata-uherske-hradiste-dvoji-kvalita-potravin.html

A co to plácáte o tom že má někdo větší náklady???Koho to má zajímat???On musí mít byt??Může být ve stanu,když si na byt nevydělá.Nebo ať jí kořínky v Německu když si nevydělá na jídlo,benzín,pojistku atd. !!!!!To je mantra takových jako jste vy!! Sociopati !!!

Za stejnou práci,ve stené firmě,za stejnou kvalitu a za stejné množství a produktivitě,má být stejná mzda !!!!!

Apropó nevykládal jste náhodou to,že mi nebudete odpovídat.Měníte názory jako ten PePa a jeho politručka co jsou na hradě.Bezpáteřníci kteří neví co je slušnost a morálka se takovým říká.Takovým by měl člověk věřit,když něco blemtá na nějakém webu????Jakou že to může mít váhu???

Salut.

Czertik

13. 10. 2025, 19:05

rexik

a kdyz se ujguri rozpusti v narodu rusu, tak jim bude lepe ? ses retard ?
viz to, jak neustale odmitas psat o ukrajncich a dlesas z nich rusy.

a kdy ze se ty ceny na cinu urovnaji ? dokazes dat datum ? 1 rok ? 5 let ? 50 let ?
datum nikdy nedas, abys nebyl za retarda kdyz se tak nestane. zname to jaky si pri itiv.

a ta tvoje sila sibire 2...bude jen znamenat ze rusko se stane jeste vice zavisle na cine a cina ziska levne suroviny pro svuj rust.
kde vidis nejakou vyhru pro rusko, ktere je degradovano na africky stat ?

Azor

13. 10. 2025, 20:14

Czertik.
"a kdyz se ujguri rozpusti v narodu rusu, tak jim bude lepe ? ses retard ?"

A který národ se rozpustil v národu rusů???? Kolik je Něnců,Čuvašů,atd??? A stále jsou!!!

Salut.

ACS

09. 10. 2025, 19:11

Čí je FED?
Federální instituce Spojených států, pod dohledem Kongresu.
Kdo ho kontroluje?
Rada guvernérů jmenovaná prezidentem a schválená Senátem.
Kdo tiskne dolary?
Ministerstvo financí USA (Bureau of Engraving and Printing).
Jsou v tom soukromé banky?
Ano, jen jako technický prvek systému, bez rozhodovací moci.

Azor

09. 10. 2025, 20:22

ACS

A to vám nakukal kdo?? Google nebo Ai???Federální je jen v názvu.Je to soukromá firma!!!
" FED získává svou pravomoc od Kongresu USA. Jeho nezávislost v práci je zajištěna skutečností, že rozhodnutí o měnové politice nemusí být schválena prezidentem USA ani nikým jiným z výkonné nebo zákonodárné moci.
Radu guvernérů jmenovanou prezidentem,
(a jaké lidi tam jmenovat mu nařídí takovýto lidi viz.
" Dne 21. února 2024 se slavný televizní moderátor Glenn Beck v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem podělil o příběh svého setkání s Georgem W. Bushem:„Ptal jsem se ho (Bushe) na politiku a na to, jak se změní s jeho nástupem k moci, Bush mi odpověděl: „Glenne, neboj se, kdokoli sedí u tohoto stolu, bude veden k rozhodování stejnými poradci jako kdokoli jiný. Vědí, že prezident má úplně svázané ruce.“Glenn vzpomíná, že opustil ten pokoj s hrůzou, první věc, kterou si pomyslel, bylo:„Proč pak vůbec potřebujeme volby?“

https://x.com/glennbeck/status/1760091968661487898
Proto taky to prohlášení Rotschillda)

"co se týče vlastnictví, Federální rezervní systém je soukromý, akciová společnost. V praxi se ukazuje, že akcionáři – skupina občanů a firem – si přivlastnili státní funkce a vykonávají je již více než sto let. V jiných zemích fungují státní centrální banky. Ty sice mohou být nezávislé na výkonné moci, ale nemají akcionáře."

"Není tedy přehnané říci, že stát zvaný „Spojené státy americké“ je ve skutečnosti „kolonií“ Federálního rezervního systému. To je naznačeno na jedné straně úplnou nezávislostí Federálního rezervního systému na amerických úřadech. Na druhé straně úplnou závislostí vlády USA na Federálním rezervním systému, protože od něj nakupuje dolary na úvěr. Federální rezervní systém tiskne bankovky a půjčuje je státu."

A kolik jim půjčí(peníze- krev ekonomiky státu)to závisí jen na FEDu(akcionářích)!!!!
K čemu tam je figurka(jeden z představenstvo,jmenovaný prezidentem.Proč si Doník rve tu svou přehazovačku že se mu směje do tváře(úroková sazba - drahé či levné peníze)a dělá si co chce??

A proto taky toto -
"Dejte mi možnost tisknout a ovládat peníze národa a nebude mě zajímat kdo tvoří zákony."
Mayer Anselm Rothschild

A taky -
Bývalý britský premiér Benjamin Disraeli v roce 1844 řekl: „Světu vládnou jednotlivci, kteří jsou v zákulisí.“
Koho tím myslel?? Uvidím jak jste chytřejší než Disareli !!!!!

A co tím chtěl říci(taky debil??????)tento -

„Je dobře, že lidé nerozumějí tomu, jak funguje bankovní a peněžní systém. Protože kdyby rozuměli,
jsem přesvědčen, že do rána by nastala revoluce.“ Henry Ford.

Tento byl taky debil??(a vy jste ten znalý,že??)

"Thomas Jefferson, autor Deklarace nezávislosti (1776), třetí americký prezident (1801-1809) řekl: „Pokud někdy Američané dovolí bankám kontrolovat emisi své měny, bude to nejprve inflací a poté deflací. banky a korporace, které kolem nich vzniknou, připraví lidi o veškerý majetek a jejich děti se ocitnou bez domova na kontinentu, který se zmocnili jejich otcové. Pravomoc vydávat peníze by měla být bankám odebrána a vrácena Kongresu a lidem, kterým patří. Upřímně věřím, že bankovní instituce jsou pro svobodu nebezpečnější než běžné armády.“

I tento,za kterého(1913 vznikl a sám podvodem to podepsal - kongres na vánocích proto tam bylo málo členů kongresu)toto vzniklo???

"A 28. americký prezident Woodrow Wilson, který podepsal zákon o Federálních rezervách, si po odchodu z Bílého domu posteskl: „Jsem ten nejnešťastnější člověk. Bez pochopení toho, co dělám, jsem zničil svou zemi. Nejmocnějšímu průmyslovému národu dominují jeho dluhy. Všechny dluhy plynou do jednoho společného dluhu. Národní růst a vše, co děláme, je v rukou několika lidí. Ukázalo se, že jsme nejslabší, nejvíce podřízená a kontrolovaná vláda v civilizovaném světě. Už nejsme vládou z vůle lidu, vládou volenou většinou, ale vládou pod vládou malé skupiny lidí.“

Zjevení však přišlo příliš pozdě. Dnes se centrální banky stávají první mocí, která odsouvá moc prezidentů, parlamentů a vlád do pozadí. A Amerika je toho jasným příkladem.

A co vytváření peněz ze vzduchu ????? To jste neslyšel,co??? Ono to opět nebylo v ČT,co??Tak to neexistuje,co???

„Také obviňují americkou vládu, že dělá peníze ze vzduchu. Může to být pravda, ale my jsme vláda
Spojených států,“ řekl Sherman.
Demokratický kongresman Brad Sherman vysvětluje, proč celý svět musí akceptovat, že americká vláda má právo dělat peníze ze vzduchu a všichni ostatní ne.

https://t.me/SolovievLive/177852

I když blemtá nesmysly v tom, že to není vláda ale banky !!!!!!

Co ještě "víte"o FEDu??? Pochlubte se nám tu!!!

Salut.

Czertik

09. 10. 2025, 21:58

rexik

dokazes vysvtetlit u retardaci co si napsal ?
"" FED získává svou pravomoc od Kongresu USA. Jeho nezávislost v práci je zajištěna skutečností, že rozhodnutí o měnové politice nemusí být schválena prezidentem USA ani nikým jiným z výkonné nebo zákonodárné moci."

pokud fed ziskava svoji prvomoc od kongresu, jak je mozne ze kongres nescvaluje jeho menovou politiku ?

ACS

09. 10. 2025, 22:03

Měl byste se dovzdělat, vypadáte jako hlupák:sweat_smile::pray:

Azor

09. 10. 2025, 22:16

Czertik.
"dokazes vysvtetlit u retardaci co si napsal ?"

Vám něco vysvětlit??? Škoda slov a elek.energie v baterce telefonu(kdo že vám to napsal???)

Jen nápověda, Bianco šek, zákonem se vzdaní své suverenity.viz -
Woodrow Wilson, který podepsal zákon o Federálních rezervách,a pokud se toto nezruší,tak USA nebude suveréní zemí!!!
Viz Rotschilld!!!! a Busch!!!

A už neotravujte tu vaším grafomanstvím!!

Salut.

Azor

09. 10. 2025, 22:24

ACS
"Měl byste se dovzdělat, vypadáte jako hlupák"

Toto má být na mne??? Pokud ano,tak -

To má být odpověď??? Na víc nemáte???Je to pro vás vyší dívčí??

Zkuste rozebrat tvrzení těch lidí,na které jsem dal odkazy.A uvidíme kdo by se měl dovzdělat.
Zkusíte to?? Nebo bude u vás chování pštrosí??Nebo jak ty tři opičky???

Dělají se peníze ze vzduchu??

Salut.

Czertik

10. 10. 2025, 17:32

rexik

jaky zakon o vzdani se suverenity mas namysly ? bud konkretni.

Azor

10. 10. 2025, 19:57

Czertik.
"jaky zakon o vzdani se suverenity mas namysly ? bud konkretni."

Zkuste se učit a logicky myslet,pak to snad pomůže k tomu,že se přestanete ptát a budete konceptuálné na výši.
Ale nevím zda i toto pochopíte.

Salut.

Czertik

09. 10. 2025, 21:29

rexik

mel by ses rozhodnout jake ze to velikany obdivujes.

jednou je to clovek, co psal ze sssr je ve vyborne kondici a je nutne ho znicit sabotazi, aby se nerozpadly usa.
ted tady je velikan clovek co psal ze se sssr rozpadne samo od sebe, bez akce zapdu.
toz rexiku, oba nemuzou mit pravdu, kdo je velikan a kdo z nich hnup ?

btw, to se rozpadne sssr sem prodpovidal taky, udela ze me velikana ?
a v cem rusove vyhrali ? to, ze dnes z nich ma kazdy srandu ? ze rusky vyvoz zbrani klesl na 10% stavu pred 2020 a uz NIKDY nebude lepsi, ale bude jen klesa ?

a rozeber jak ze je to ekonomika us paralyzovana, kdyz roste vice nez trojnasobne ve srouvnani s ruskou.

dumdum

10. 10. 2025, 13:56

Válka je prohraná? Vždyť russáci k dnešku, skoro po čtyřech letech války a statisícových ztrátách ve vlastních řadách mají obsazeno menší území UA než na jaře v roce 2022. Tempem jakým obsazují UA ji dobijí tak za 50 let. A russácká ekonomika jede na půl plynu. Hoří jim rafinérie, není benzín, vše v russku zdražuje, životní úroveň russáků klesá, podívejte se na úrokovou sazbu russácké státní banky (17%) etc. Jojo, tomu říkám vítezná válka, Jenom se o pár let protáhla.:joy:?:clown:

Azor

10. 10. 2025, 20:13

dumdum
"Válka je prohraná? Vždyť russáci k dnešku, skoro po čtyřech letech války a statisícových ztrátách ve vlastních řadách mají obsazeno menší území UA než na jaře v roce 2022."

Toto je mantra hlavního proudu a i takových jako jste vy a vám podobní,kteří nemají svoji myšlenku - myšlení bolí,co??

Slyšel jste něco o Sun´ˇC ????

“Drž a zabírej za každou cenu území, a ztratíš zbytečně své muže, a prohraješ válku. Drž za každou cenu své muže na živu,zlikviduj páteř vojska protivníka a vezmeš s nimi tak celé jeho území, a vyhraješ válku.“.

Salut.

Azor

09. 10. 2025, 09:57

Jak že se někteří mladí v Německu,koukají na branou povinnost??? I na ten konflikt na "ukrajině"???

Toto by Moravec (a celá "objektivní")ČT nikdy nedala. Ostatně ti co toto povolili,asi budou mít od "demokratů"problémy.

Raději bych žil v Německu pod Putinovou vládou, než mít zničující válku s Ruskem!

https://rumble.com/v7021rc-radji-bych-il-v-nmecku-pod-putinovou-vldou-ne-mt-zniujc-vlku-s-ruskem.html

Celý svět kontrolují ti sami lidé a média se nedá věřit, protože nás neinformují, ale ovlivňují!

https://rumble.com/v7021qc-cel-svt-kontroluj-ti-sam-lid-a-mdim-se-ned-vit-protoe-ns-neinformuj-ale-ovl.html

U takovýchto lidi,přemýšlení nebolí.

Zatím se "demokratům"nedaří moc vytvořit nějakého strašáka,na kterého by mohli všechno hodit(tak jako Hitler na židy a bolševiky)a ten jejich hněv obrátit opět směr Drang nach Osten.

U nás už plno lidí našli(pouze u PC.)

Tož tak.

Slavoslav

09. 10. 2025, 10:04

hej, aj Ukrajinci mali rusaka podla coklov vitat s otvorenou narucou a momentalne ho vitaju FPV ckami

Azor

09. 10. 2025, 10:29

Slavoslav.???
"hej, aj Ukrajinci mali rusaka podla coklov vitat s otvorenou narucou a momentalne ho vitaju FPV ckami"

Vysvětlete tady lidem proč se východ vzbouřil proti pučistům a banderovcům??Vy stojíte za pučisty a banderovci???
A jak to vnímají ti "ukrajinci"co utekli už od r. 91do teď?? Zeptejte se u nás či u vás na stavbách.

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 10:38

myslis rusacka armada co bojovala miesto separatistov kde ako sa Girkin vyjadril, keby ich nebolo nic sa neudeje?

ako pekne sa snazis dalsim acohentizmom, ale realita je cem milion rusackych kadavrov a stale 80% Ukrajincov co odmietaju mier za rsuackych podmienok

Azor

09. 10. 2025, 12:42

Slavoslav.
" stale 80% Ukrajincov co odmietaju mier za rsuackych podmienok"

Vy věříte ukr. pravdě????

Kolik že je to těch dnešních 80% lidí, z počtu při "osamostatnění" - 54 mil - stále 80 % ??? Zkuste nám to vypočítat !! Kolik že jich tam je teď??? 25 ???
A kolik z 25 je 80% ????

Kolik % bylo takových ještě v Německu v dubnu 45??? Pomohlo jim to???

"myslis rusacka armada co bojovala miesto separatistov kde ako sa Girkin vyjadril, keby ich nebolo nic sa neudeje?"

Pravda byli tam ruští lidé co byli na dovolené(dobrovolníci - v jakém že % množství ,k celkovému množství - ti dobrovolníci - k těm, co se postavili banderovcům na odpor???Rozhodujícím???)i takový co tam byli jako členi taj.služeb(to je jinde při takových věcech jak)??Jinak????Ale pokud by něměli podporu mezi lidmi(tak jako bolševici po r. 17,tak by nikdy)tak jako v Sýrii)nevhráli.
A co by zmohli ty nacistický bojůvky bez řízení CIA MI 6 a penězi(a za ně zbraně) Kolomojského a Nuland(5.miliard)???
Doufám že souhlasíte s Doníkem posílat armádu na urovnání vnitřních věcí svého státu.

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 12:52

cokel

v podsate comukolve sa da viac verit ako tvojim stekom, preco sa pytas?

ches obraok nejakeho cerstvo grilovaneho rusaka, aby si sa upokojil?
tu mas troch co ich griluju vlastny

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3m2qrzgskbc23

Kojak

09. 10. 2025, 18:58

Áno vela náckov už tam neostalo, ten zvyšok brzo utieče do EU, kde budu "podporovat" svých podporovatelov z Brusele!Takú peknú budúcnost máme ... vďaka politikom ako je Fiala, Hertz či Macron ...

Slavoslav

09. 10. 2025, 19:00

Kojak

ked uz hovorim o nackoch. Co keby si nam povedal co si myslis o Slovak state, Tisovi a politicke strane Republika?

Azor

09. 10. 2025, 20:44

Slavoslav.
"ked uz hovorim o nackoch. Co keby si nam povedal co si myslis o Slovak state, Tisovi"

Proč to vytrhávání jen něčeho??
Co takhle o Maďarsku, a jejich šípech či Pilsidského Polsku,Franci za Peténa Španělsko a Franco,Portugalsko Salzar, VB Mosley,Norsko Quisling,a jejich jednotky v SS, atd???

Salut.

Slavoslav

09. 10. 2025, 20:49

cokel

nedbam, nech sa ti Slovak Kojak vyjadri aj k nim.

Czertik

09. 10. 2025, 22:09

rexik

a muzes me rict od kdy si muze to vzit vojak na dvolenou zbran, munici, tanky, bvp ?
ano, ve vysoce dementnim rusku je to mozna mozne, ale v kazdem jinem state kde sou lidi s vyssim iq nez je 50 to povazuji za vrchol idiocie.

Slavoslav

10. 10. 2025, 11:50

czertik


to by ta pobavili rusacke fora. Pravidelne sa tam objavuje myslienka, ze rusacke rafinerie si za utoky mozu same, lebo si nenakupili PVO ...

a dalsi retardi sa k tomu pridavaju, ze preco by stat mal chranit sukromne firmy ...

oni su fakt banda idiotov

Czertik

10. 10. 2025, 17:38

slava

tak tomu proc by divi ci protestuji proc by stat mel chranit soukrome majetky v rusku plne rozumim, tam je stale elmi silna myslenka komunismu, ze co soukromnik to vykoristoval delniku a nepritel lidu.

to, ze by si meli rafinerie sami kupovat pvo.... i kdyby na to meli penize , kde by ji koupily ? rusky nepouzitelny srot ? asi ne. ze zapadu taky ne, iran by je posll do kelu....takze by zbyvala jen cina. a ta by toho tak propagandisticky vyuzila, ze by rusove museli chodit hmbou kanaly. pokud by vubec kanaly v rusku meli postavene.

Marty

09. 10. 2025, 10:04

chatbot se učí používat nářečí nebo co? co kdyby se naučil i myslet? já pardon, zapoměl sem že je to bezduchej přednastavenej stroj, ták nic, škoda:rofl:

Czertik

09. 10. 2025, 22:04

rexik

vidim ze tvoje schaza se opet projevuje. vysvetli me, jaky je rozdil mezi dnesnimnemcem , ktereho tak obdivujes co pise ze radsi bude zit pod putinem misto znicujici valy s ruskem a francouzem/rusem/kymkoliv ktery rikal ze radsi bude zit pod hitlerem nez jt d znicujici valky s nemeckem ?

a to tvoje straseni hitlerm na koci..je takova tresnicka na dortu.

toz tak.

dumdum

10. 10. 2025, 13:59

A že oni se mladí russáci z Moskvy a Petrohradu do té války na UA hrnou, co? Nedisponovat Kreml těmi kmeny z tajgy na Sibiři, municí z KLDR a drony z Íránu, tak už je dávno po válce.:joy:

Slavoslav

09. 10. 2025, 08:23

mimochodom, neviem co takeho sa ocakava od tychto Tomahawkov. UA ma strelu podobnej kategorie - Flamingo. I ked ano, je tam otazka finalna presnost kde Tomahawk je de facto bodova zbran a TLAM-D s kazetovou municiou by bol vhodny aj na russacke letiska kde by mohol zasypat celu plochu

Marty

09. 10. 2025, 09:01

Slavoslav
Flamingo by měl mít i větší dostřel ale přesnost bude myslím nižší + asi nebudou schopni hned od začátku produkovat potřné počty i s pomocí z Evropy, navíc nemá mít Tomahawk i nějaké prvky stealth? či se chrání jen nízkouletovou hladinou?
PS: nezaslech ste něco podrobnějšího o obnově jezdeckého výcviku v ruSSké armádě? opravdu krom oslů zavedou i dragouny?:flushed:

Slavoslav

09. 10. 2025, 09:43

Flamingo by som povedal, ze bude mat rychlejsiu produkciu ako ma momentalne Tomahawk, predsa len je to ovelma menej sofistikovana strela kde ten mechanicky INS v Tomahawku je hodinarska praca.

Co sa tyka stealth, Tomahawk je dieta 80tych, nie je extra stealth, mozno nieco dosiahli zmenou materialov, ale nic zasadne nepredpokladam, on sa chrani najma letom v nizkej vyske a starostlivym vyberom trasy. Bude mat vyhodu v IR spektre kde ten zhora montovany motor na Flamingu bude pekne svietit najma na IR senzoroch ruskych lietadiel.

ano, jazdny pluk sa formuje, vycvik prebieha, ale nakolko je to miestna iniciativa velitelov a nakolko napad zhora netusim. Argumentuju tym, ze kon nespusti magneticke miny ktorymi je posiate bojisko. Uz som videl zabery rusakov na koni ako ich lovi FPV, ale sturm na konoch este nie

Marty

09. 10. 2025, 10:03

Slavoslav
rychlost produkce bude asi větší, v průběhu času určitě, ale Tomahawku jsou určité zásoby které se mohou použít ihned, 100 flamingů tenhle víkend k odpálení nebude, u Tomahawků by to neměl být problém, takhle sem to myslel s těmi počty
o jééé, no tak ono se špatně utočí když vás něco honí a koně se na zvuk dronu špatně navykají (ale jde to!) no, tak už to máme logistiku na oslech, bojové jednotky na koních... ehmmm, chybí nám komunikace holuby, průzkum na velbloudech... vytáhnou i slony z cirkusů a osadí je PVO kanony? to je fakt hrozný...

Martin F.

09. 10. 2025, 08:18

Kolik Tomahawků mají v usa k dispozici a kolik jich vyrobí za rok? Nechce se mi hledat článek, kde jsem to četl, ale při posledním použití Tomahawků v Jemenu??? si usa vystříleli zásoby a zbylo jim jen několik desítek kusů na pár dnů konfliktu. Roční výroba při tom nepokryje ani počet, který usa použili naposledy. Takže se neradujme předčasně, pokud Tomahawky dodají na UA, bude jich příliš málo. Při případném konfliktu s Čínou zůstanou usa s prázdnými sklady. A v Rusku, Číně i USW to moc dobře ví.

Marty

09. 10. 2025, 08:23

Martin F.
jako zásobu vezenou na jedné lodi???

Martin F.

09. 10. 2025, 16:24

Nejde o loď, jde o ten sklad, z kterého tu loď musíte doplnit a rychlosti výroby na doplnění toho skladu. Já jsem ze svého průměrného platu dokázal za ty roky po malých částkách naspořit na barák, ale nějakou dobu mi to trvalo. Ten barák bych se svým příjmem nedokázal postavit hned, jak jsem začal vydělávat. S Tomahawkama je to podobný, USA si něco za ty léta naspořili, ale v případě konfliktu se Tomahawky rychle vypaří a nebudou.

dumdum

10. 10. 2025, 14:05

Stačí použít proti russákům deset tomahawků a oni s jejich použitím budou muset počítat. I to by byl pro russáky obrovský, hlavně logistický problém.

Slavoslav

09. 10. 2025, 08:00

Jop, je dost mozne, ze USA ak aj doda Tomahawk neda UA strane programovaci software, kedze draha tychto striel sa planuje podla aktualnych radarovych a satelitnych snimok zeme. Takze UA da ziadost co chce zasiahnut a ak to USA nenaprogramuje nebudu moct vystrelit

Marty

09. 10. 2025, 08:06

Slavoslav
zacvičit obsluhu by chvilku trvalo, i když Ukrjainci se už ukázali jako velice rychle učenliví, takhle to bude v pohotovosti ihned, a tahle verze by měla platit protože DOnald přímo prohlásil že si chce zachovat kontrolu nad systémem, nejspíš aby netrefili něco tak cenného že by to vyeskalovalo konflikt o level výš, což podle mě příliš nehrozí ale chápu důvody k takové pojistce která zároveň přináší i benefity pro uživatele

Slavoslav

09. 10. 2025, 08:20

jaein, podobne sa programuje SCALP, myslim, ze by to zvladli rychlo co sa tyka programovania drahy. Ono pri tomahawku je to trochu komplikovanejsi proces. Ma offline nezarusitelne navadzanie kde, ale musis na zaklade cerstvych snimok a radarovych podkladov naprogramovat drahu kde nasledne ten naprogramovany profil terenu kontroluje palubny radar, koriguje tak chybu INS plus mas DSMAC ktory v urcitych bodoch snima plochu pod sebou a podla predprogramovanych snimok ktore porovnava so snimanym obrazom robi dalsiu korekciu chyby INS.

Je to velmi presne, ale sucasne je to zdlhave na programovanie.

Marty

09. 10. 2025, 08:07

Slavoslav
PS: možná už první vypálená střela ukončí válku, Putin je tak vytočenej že by ho potom mohlo klepnout a byl by klid