Heinrich Himmler jako armádní generál se stal symbolem loajální neschopnosti
Říšksý Heinrich Himmler byl klíčovým mužem Třetí říše. K jeho mnoha významným funkcím, které zastával, přibyla v lednu roku 1945 další – stal se vrchním velitelem skupiny armád Visla. Pilný úředník a kariérní politik dostal ze dne na den celou armádní skupinu na nejklíčovějším místě východní fronty.
Skupina armád Visla vznikla krátce po divoké hádce, která se uskutečnila 9. ledna 1945 mezi Heinzem Guderianem a Adolfem Hitlerem. Zatímco Hitler byl přesvědčen, že Rusové jsou vyčerpaní, protože v předchozích bojích vykrváceli, Guderian tvrdil, že se blíží masivní sovětský útok přes Vislu přímo na Berlín. „Východní fronta je jako domeček z karet. „Pokud bude prolomena v jednom bodě, všechny ostatní se zhroutí, protože 12 a půl divize je na tak rozsáhlou frontu příliš málo,“ řekl neústupný Guderian zuřícímu Hitlerovi. O pouhé tři dny později Sověti spustili Viselsko-oderskou operaci, převálcovali německé pozice a fronta skutečně začala rychle hroutit.
Foto: Projev Heinricha Himmlera k Volkssturmu, 1944 | Wikimedia Commons / Public domain
Na tuto situaci uprostřed všeobecného rozvratu reagoval Hitler tím, že nařídil vznik nové skupiny armád Visla. Do jejího čela postavil právě Heinricha Himmlera, protože v té době již zcela ztratil důvěru v generály Wehrmachtu. Himmler byl z jeho pohledu nezpochybnitelně loajální a to považoval v rámci narůstající krize za nejdůležitější předpoklad. Že Himmler v poli nikdy ničemu nevelel (pokud nepočítáme jeho několikadenní angažmá v čele Skupiny armád Horní Rýn), mu až tak důležité nepřipadalo.
Podle autora biografie o Himmlerovi Peterovi Longerichovi, o něm jeho podřízení tvrdili, že v sobě nemístný a iluzorní optimismus a víru, že Rudou armádu lze pevně zadržet a pak dokonce zatlačit protiofenzívou. Ve skutečnosti vojenským otázkám absolutně nerozuměl. Jeho pravá ruka a náčelník štábu plukovník Hans-Georg Eisman prohlásil, že „vést s ním diskusi o vojenských záležitostech bylo něco podobného, jako když slepec popisuje barvy. Jestli něco mohlo Himmlera opravdu vytočit, tak když mu někdo kladl přímé a kompetentní otázky. V takových chvílích se uchyloval k propagandistickým a ideologickým tvrzením a ničím nepodloženým úvahám.
Tato situace nastala například na konci ledna, když přišlo hlášení, že sovětské tankové oddíly již dosáhly Landsbergu an der Warthe (dnešní Grozów). Himmler nařídil okamžitý protiúder, pro který určil jediný těžký tankový prapor. Ten ale nebyl k dispozici a musel by se složitě přesouvat na frontu vlakem, což se Himmlerovi snažil vysvětlit celý jeho důstojnický sbor. Himmler ale blábolil, že německé tanky zaženou bolševiky a prosadil svou. Tankový prapor byl napaden ruskými letadly již při přesunu vlakem na frontu vůbec nedorazil. Himmler rudý vzteky požadoval okamžité zastřelení velitele praporu, od čehož ho s vypětím všech sil odradili jeho důstojníci.
Himmlerův styl velení byl vůbec velmi svérázný. Nezvyklé bylo již to, že zřídil své velitelské stanoviště ve svém zvláštním vlaku, který měl ovšem jedinou telefonní linku. Řídit armádní skupinu pomocí jediného telefon je šílený nápad. Himmler neměl ani žádný signální oddíl, spojky, nebo dopravní oddíl. Jeho komunikace s armádou tak byla značně chaotická. To ale Himmlerovi nevadilo, protože se o takové podružnosti nestaral a velení celého uskupení hodil na Eismana. Když se něco nepovedlo, což bylo prakticky vždy, řval na Eismana. Když za ním jednou Eisman přišel s tím, že nelze velet, když má staré operační mapy, Himmler ho s takovou prkotinou jednoduše vyhodil. Eisman však neměl takové kompetence, aby požadoval doplnění armády nebo výzbroje, takže toho v tomto směru mohl dělat jen málo.
Foto: Hitler ve štábu skupiny armád Visla po odchodu Himmlera | Wikimedia Commons / Public domain
O co méně Himmler dbal na strategické a taktické aspekty řízení armády, o to více ho zajímala disciplína a morálka. Hned po nástupu vydal zákaz jakéhokoliv ústupu odkudkoliv, což bylo v souladu s Hitlerovou doktrínou. Přidal k tomu pouze to, že kdo zákaz poruší, bude ihned zastřelen. Zřídil síť polních soudů a různých létajících komisařů, kteří popravovali velitele i prosté vojáky, často za naprosté nesmysly. Množství poprav a polních soudů se za jeho působení dramaticky zvýšilo v porovnání s jinými armádními skupinami.
Další věc, o kterou Himmler na frontě velmi dbal, bylo jeho vlastní pohodlí. Jeho každodenní ranní rutina obsahovala opulentní snídani, koupel a masáž. Velet začal až po půl jedenácté dopoledne, to té doby ho nesměl nikdo rušit, a to i kdyby se na frontě dělo cokoliv. Navíc na řízení armády neměl vlastně čas, protože v té době stále ještě spoustu dalších povinností coby šéf SS, ministr vnitra a velitel Záložní armády. I věcem spojeným s těmito funkcemi se musel věnovat i uprostřed válečných operací. Celkově věnoval práci pro armádu zhruba jen čtyři hodiny denně, kdy se zajímal opět hlavně o morálku a prohřešky proti disciplíně.
Situace byla z dlouhodobého pohledu naprosto neudržitelná. Skupina armád Visla nedokázala Sověty zadržet, ale to nejhorší mělo teprve přijít. Hitler totiž naplánoval mohutnou protiofenzivu Sonnenwende (Slunovrat), ve které měla mít hlavní úlohu právě Himmlerova armáda. Deset divizí mělo napadnout vysunuté křídlo 1. běloruského frontu, obklíčit ho a zcela zničit. Šlo o jednu z mnoha utopických operací, které od počátku neměly nejmenší šanci na úspěch. A už vůbec ne s velitelem, jakým byl Himmler.
To si uvědomoval i Guderian, který se kvůli tomu opět pohádal s Hitlerem, když mu tvrdil, že Himmler žádnou rozsáhlou ofenzivu prostě vést nemůže a Himmlera by měl úplně zbavit velení. Hitler tedy neochotně svěřil velení nad operací zkušenému generálu Waltheru Wenckovi. Operace Slunovrat dopadla absolutní katastrofou i pod jeho velením, Himmler byl sice částečně z obliga, ale celková situace už na něj těžce dopadala. Navíc Hitler ho obviňoval, že nedokáže plnit jeho rozkazy, z porad s ním se vracel Himmler v těžkých depresích. V březnu se uchýlil do nemocnice SS v Hohenlychenu, protože onemocněl angínou. To byla poslední kapka a Hitler ho 20. března zbavil velení a armádu svěřil zkušenému harcovníkovi Gotthardu Heinricimu. Tím frontové angažmá Heinricha Himmlera definitivně skončilo.
Co si z celého příběhu vzít? Hitler udělal to, co dělá mnoho diktátorů, tedy že do významného velitelského postu poslal člověka, jehož jedinou vlastností je loajalita. Pokud by byl Himmler jenom trochu soudný, nikdy by se do něčeho podobného nepustil, jenže on bažil po stále větší moci, navíc se chtěl zapsat do dějin i jako vojevůdce. Jeho naprostá nekompetence byla samozřejmě hlavním důvodem tristního výsledku jeho armády, na druhou stranu je pravda, že přišel v době, kdy už byla situace katastrofální a nebylo možné s ní nic reálně udělat. Ani sám Guderian by v lednu 1945 už Rusy nedokázal zastavit.
Zdroj: Peter Longerich, Úplná historie říšského vůdce SS, Praha, 2020
Komentáře
zabijak_hracek
15. 01. 2025, 08:36pane Azore,
vaše komentáře jsem si vždy četl se zájmem. Myslím, že člověk by měl prozkoumávat takovéto absurdity.
Ale to, že jste níže zmínil Gargamela, to už je moc. Šmouly sem netahejte...
Azor
15. 01. 2025, 12:12zabiják_hracek.
Pokud by jste četl navazující příspěvek,tak by jste věděl,že jsem se opravil.A to na - Gaugamél.
Apropó - ta taktika u Gaugamél,byla jen Alexandra,nebo i jeho dalších velitelů?To ohledně chlubením se cizím peřím.Neboť víme, jak pisálkové píší,(nic nového pod sluncem) k zalíbení se vrchnosti(Alexandru).
Nicméně z toho slovosledu v texu, šlo(těm co přemýšlí)vyvodit,co tím "básník"chtěl říct.Když byl zmíněn Alexander III. Makedonský(Veliký).
Možná že se Vám nestalo při psaní ,že jste na té klávesnici ťuknul na jiné písmeno(či vynechal).
Ale přesto si uvědomuji,že to byla chyba(nepřesnost) na mé straně.
Pokusím se, aby se to nestávalo často.
Můžete mi držet palce.
Jinak,co myslíte těmi absurdity?Šlo by to z vaší strany konkretizovat.A pokud ano,tak ty absurdity vyvrátit na základě důkazů.
Zkusil by jste to?Lidi by si pak utvořili názor,kdo sem píše o absurditách.A co to jsou podle Vás, ty absurdity?
Ale možná že jsem vás úplně nepochpil.A tím pádem, může dojít k nedorozumění.
Czertik
15. 01. 2025, 14:43rexik
a proc je dulezite jestli to byla jen jeho taktika nebo i jeho podrizenych ?
schlubil se snad nekdy ukov ze to a to mu poradil jeho podrizeny plukovnik ?
Azor
15. 01. 2025, 18:06Czertik.
"a proc je dulezite jestli to byla jen jeho taktika nebo i jeho podrizenych ?
schlubil se snad nekdy ukov ze to a to mu poradil jeho podrizeny plukovnik ?"
Např. vědět, že nezáleží jen na silné osobnosti ale i na dalších lidech či věcech,aby mohl někdo psát jak že byl úspěšný.Neboť takto se kroutí realita (křivé zrcadlo)a upozaďují se další lidi,co si to taky zaslouží.
Našli se takové silné osobnosti,kteří se nestyděli přiznat i práci dalších(neměli pocit,že by klesli v jiných očích)ve vědecké branži např. I.Newton.
Tohoto je schopen jen člověk,který je zdravě sebevědomý !!
A ne nějaký narcis,který si myslel že je bůh, a proto zavraždil svého nejbližšího přítele.
Czertik
15. 01. 2025, 23:46rexik
takze se ptam, kdy ze to zukov, nebo jiny to velky rusky vudce pochvalil svoje podrizene pri dobre provedene operaci ?
kdyz uz si tim zacal operovat.a pokud nedodas dukazy, vis co to znamena, ze jo ?
napoveda - ze rusti vudci byly narcisove.
Azor
16. 01. 2025, 16:12Czertik.
"takze se ptam, kdy ze to zukov, nebo jiny to velky rusky vudce pochvalil svoje podrizene pri dobre provedene operaci ?"
Moc jich není a moc se to o nich nepíše.Ale jsou takový.Jak v Rusku tak i na západě.Viz některé životopisy.
A ti co to nikdy nepřiznají,tak mají psychiku démona(viz níže).
A jak že to dělají?Tak jako šéf SD, W.Schellenberg,který svolal poradu vedoucích a ptal se na možnosti splnění úkolu.A po jisté době s řešením úkolu vyrukoval sám s, návrhem toho jádra ,někoho jiného, a přidal k tomu jádru svoji omáčku.A vypadalo to tak, jako jeho návrh a řešení toho či onoho úkolu.(ne ale ve všem - on byl v rozvědce dobrý)
Tak jako v armádě,tak i v civilním životě,(jak už jsem psal - na vedoucích místech,politici atd)je málo lidí zdravě sebevědomých.kteří toto dovedou.
Čím to ale může být?
Psychikou člověka.A pro ty jaké jsou psychiky,tak ti co řídí, dali píseček (na hraní)pro neznalé,aby se tak nepletli do jejich řízení a zločinů.Tak jim nabulíkovali nepodstatné věcí o kterých (co řídí) si dav myslí, že jsou podstatné(Sagvinik,cholerik atd)
Je 5. druhů psychik
1. Zvířecí
2.Zombí-biorobot
3: Démonská
4.Lidská
5.Zvrácena do nepřirozenosti.
A toto se (záměrně) neučí.
Více v KOB.
Czertik
16. 01. 2025, 21:05rexiku
copak, copak, kdyz nemuzeme ukazat jak rusove chvali svoje podrizene, tak najednou couvame od sveho vyroku o narcisech a jdeme do obecnych blabolu ?
diky rexiku ze si dokazal ze vetsina sovetskych a ruskych velitelu sou narcisove.
a rexiku, jakou mas psychiku dle kobu ty ?
nerikej, typuju.
zombii biorobot.
Azor
16. 01. 2025, 22:25Czertik.
" ze si dokazal že vetsina sovetskych a ruskych velitelu sou narcisove."
Logika nic???
Jen u Ruských??
"a rexiku, jakou mas psychiku dle kobu ty ?
nerikej, typuju.
zombii biorobot."
Už v Bibli je napsáno
"podle ovoce poznáte jej" " jiní říkájí -
"podle činů poznáte jej"
Snad se z tohoto dovtípíte.
Pepík Knedlík
14. 01. 2025, 08:16Historie se opakuje. Německo zazilo blitzkrieg v Sovětským podání. Paranoidní Adolf neustále pod sedativy a drogami co mu daval Dr. Morel dokonala svý. Himmler byl jen obyčejný sadista bez vojenskýho vzdělání i nemohl konkurovat sile a umění Koneva a Žukova.
Azor
14. 01. 2025, 11:45Pepík Knedlík.
"Himmler byl jen obyčejný sadista bez vojenskýho vzdělání i nemohl konkurovat sile a umění Koneva a Žukova."
A ne jen těchto dvou.Navíc,jak píšete,neměl vojenské vzdělání(ale se slepicemi to uměl).
Člověk by se měl zamyslet,jakou že to vojenskou školu,měli lidi pocházející z Ruska,ohledně jejich vojenských kádrů.A ta byla vyší než na západě.
Kolik lidí tady básní o dvojnásobném dezertérovi,Napoleonovi.Kterého mají v panteonu,díky jeho dobivačným choutkám, zlikvidovl skoro o 40% mužské populace.A o Suvorovovi jen letmá zmínka.Kutuzov atd.A v té velké(pro ně)vlastenecké válce,nemohl SSSR plně využít svých vojenských kádrů,kteří byli zlikvidovány(někteří po právu,Tuchačevskij atd - jejich fašistické choutky)trockisty při velké čistce.
A proti komu vlastně bojovali v té 2.válce?Proti celé západní evropě a jejich zdrojů.(tak jako i v této době)U nás se napakovali dost.
A jak už to řekl tento pán -
Otto von Bismarck:
"Rusové zapřahají pomalu, ale jezdí rychle."
A co že to udělalo Německo ohledně SSSR? Porušili smlouvu(Minsk I a II viz Merkel a Holland a Porošenko).Ostatně toto je u anglosasů normální.
"Západ vždy najde možnost,stejně jako mimochodem Východ,jak neplnit své smlouvy.
Aby plnili jakoukoliv dohodu,musí k tomu být donuceny silou toho,s kým ji uzavřel."Tak se to stalo příchodem do Berlína.
A taky to "slavné" NATO, by nemělo zapomínat -
„Nečekejte, že jakmile využijete slabosti Ruska, budete dostávat dividendy navždy. Rusové si vždy přijdou pro své peníze. A když přijdou – nespoléhejte se na jezuitské dohody, které jste podepsali a údajně vás ospravedlňují. Nemají cenu ani toho papíru, na kterém jsou napsány. Proto stojí za to hrát s Rusy fér, nebo nehrát vůbec.“
– Rusové si vždy přijdou pro svoje. - Otto Bismarck
A jak je vidět,tak si proto opět jdou.
A je velmi zajímavé,kolik že článků je o západních vojevůdců,jaký že to byli gerojové.Ale o Ruských poskrovnu.Záměr?
Pepík Knedlík
14. 01. 2025, 12:37Azor
Rusko mělo velice schopný velitele a pokud meli moznost, tak si ho ze zahraničí poridili. Samotný Bonaparte by mohl vyprávět. Bolševici znicili velkou část schopnych velitelů a nahradili je lidovymi komisary nebo cekysty jako byl Tuchačevskij nebo Jegorov.
Stalin si tuhle chybu uvědomil a tak je nechal popravit a misto nich prisli mladí velitele a celkem byli schopny. Ostatně oni rozhodli o vítězství nad Nemeckem a jeho spojencich.
Smlouvy se ze strany západu vzdy porusovali a slovo není nic.
Czertik
14. 01. 2025, 13:18rexik
kdyz bylo vojenske umeni a vzdelani v sssr vysi nez zapade v dobe valky, jak je mozne ze ruda armada utrpela tak oresne ztraty ve 41 a 42 ?
nemluve o naprosto katastrofalni zimni valce.
a rusove se k te rychle jizde v pripade ukrjinske invaze dostanou kdy ? zatim stale 3 roky jen zparahaji. trochu lini ne ?
a kdy ze si to rusove prijdou pro to svoje ? ja jen ze na ukrajine to tak moc nevypada.
a proc je clanku o ruskych gerojich pomalu ? protoze proto ze jich moc nemeli.
suvorov ? jiste.
kutuzov ? proc ne.
usakov ? proc ne.
ale krome nich ? svrab a nestovice.
zukov byl schopny, ale byl to neskutecny reznik.
Azor
14. 01. 2025, 14:11Czertik.
"a rusove se k te rychle jizde v pripade ukrjinske invaze dostanou kdy ? zatim stale 3 roky jen zparahaji. trochu lini ne ?"
Vy by jste tak někomu mohl radit, - pokud by chtěl prohrát.Jako v Dovolená s Andělem "radit to umím, ale válčit ne"
A opět se divíte.I když už jsem i toto psal.Je to v diskuti pod jiným článkem,můžete hledat.
Vám nestačí ty jejich vyrabovaný sklady?Armády na huntě?To že jejich lidi(až na pár užitečných idi . . ů od hyeny evropy(budou se divit až příjde 4 dělení)nechtějí do armády?atd.
Jim bude stači si přijít jen k hranicím až tam, kde byly za SSSR.
A potom bude sešup s EU kdy si Brusel nebude moc(i USA)vyskakovat ohledně sankcí na zdroje levné z Ruska a likvidovat a držet tak evropu pod krkem.Obílí mají hafo,umělé hnojiva také,vepřové atd.A němci pokud se neuklidní (islámský chalifát)tak se od nich odřízneme.
"a kdy ze si to rusove prijdou pro to svoje ? ja jen ze na ukrajine to tak moc nevypada."
Zdroje jsou kde?Na západě Ukrajiny?Blac ROCk běsní.Proto taky s prosíkem ohledně rozhovorů o Ukrajině.A hodně jim v tom pomáhá opět ta vlastizrádná 5.kolona.A proč by mělo Rusko chtít nějakou dohodu?Podívejte jak na ně kálí Hutiové,tak proč Rusko?Jen kapitulace Ukrajinského území,protože to není už ani stát.A splnění podmínek, tak jako Německo
"a proc je clanku o ruskych gerojich pomalu ? protoze proto ze jich moc nemeli."
To má být vtip.To se vám moc nepovedl.
Jak jsou na tom jiní?A to s ohledem kolik vojska měl ten Ruský a kolik měl ten co proti nim stáli?
Kolik takových bylo jak u Gargamel?
Ale i Alexander bledne závistí nad Žižkou, 19 lidí,z toho 3 ženy(a až po jisté době přišlo na pomoc 300 lidí) proti 5 000 jízdy.A u Tachova stačil jen zpěv .Kdo toto dokázal?
"ale krome nich ? svrab a nestovice."
a Rokossovskij nic,co?
A ti co řídí tu SVO,taky nic,že?To si ještě povíme.
Kde jsou ti slavní z West Pointu?
Už nemají ani na ručníkáře z Afganistánu či Hutie.
A to ani ten"slavný" Izrael.-
"Izraelská armáda potvrdila, že jemenské síly od začátku války v Gaze vypálily na okupovaná palestinská území 40 balistických raket."
https://www.controinformazione.info/israele-ammette-lo-yemen-lancia-40-missili-contro-i-territori-occupati/
Tak opět sněte dál.
Czertik
14. 01. 2025, 14:52rexik
zase se projevuje demence ?
co ma stav armad na zapade spolecneho s tim, jak se rusum uz 3 roky na ukrajine nedari ?
a bud rad ze zaadni armady sou tak v mizernes stavu,kdyby byly v dobrem, tak by dnes ukrajici byly v moskve.
takze znova se ptam, kdy se rusove rojednou a predstanou zaprahovat ?
a 4 deleni ? diky ze odhalujes putinovy imperialisticke ambice.
a proc si myslis ze se eu sesype pokud prijdou kusove k byvalim hranicim sssr ?
diky za to, ze vsem pripominas ze sankce na rusko zabiraji, kdyz neustale omilas jak je chce rusko zrusit.
a diky za to ze neustae pripominaz ze rusko evrope (a svetu) nema svetu nic jineho nabidnout nez levne zdroje.
mam pro tebe novinku - levne zdroje, potazmo zdroje byly zakladem moci a bohatsvi ve stredoveku, od 19 stol to uz neplati.
byt jo, rozumim, rusoi sou stale myslenim ve stredoveku.
a co budes delat, pokud zapad rekne - rusko se vrati do stavu z 1991 ohledne ukrajiny, jinak poslem na ukajinu armadu nato a rusy vykopeme az do moskvy ?
a to tvoje vzpominani hutiju je prizracne, protoze rusove maji schopnosti skutecne jen tech hutiju.
na to, aby se postavily amikum primo, nemaji ani koule ani moznosti.
a napis tady o tech ruskych gerojich, kteri existuji jen je zapad ignoruje.
gargamel ? proc sem tahas smouly ?
ano, zizka byl vyjmecny, ale zizka nebyl svet. narozdil od alexandra.
rokossovskij ? ano, vysledky mel, ale videl si tu prevahu a ztaty jake mel ? prohrat s jeho zdroji by bylo tezke, byt dalsi jeho kolegove, uplni bridilove to dokazaly.
vyhravaz s rokossovsimy zdrojy by dokazal kazdy mirne nadrumerny velitel.
a ta tvoje slavna svo ?
hehehhehehhe, ktere schopne velitele mas na mysly ?
pomer ztrat pro rusy podobny ci horsi nez za druhe svtove, jen jim chyby srovnatelne uzemi zisky.
to co dobyvaji dnes rusove 3 roky zvladl rokossovskij za jak dlouho ? 3 mesice ?
a co ma pocet vystrelenych raket na izrael spolecneho se schopnosti izraelskych velitelu ?
izraelci nemuzou bombardovat hutie protoze maji praci s teroristickym hamasem a hizbalahem. a nove jeste se syrii.
vtipne, smejes se ze amici z west pointu projeli afghanistan, jenze sem si nesvim ze by ti tvoji rusti zaraci v afghanu vyhraly. nestahly nahodou ocas ?
jediny kdo tu sni je rexik o tom, jak uzasne a silne je rusko, co na tom, ze zbytek sveta to vidi jinak.
schvalne napis, kam ze to to rusko DNES prodava zbrane ? a kam ze to bylo pred 5 ci 10 lety ?
neboj, jakmile dobehnou nasmlouvane kontrakty pro indii, indie uz zadne nove zbrane z ruska nekupi. nejspis nikdy.
vzdyt i ten iran, teply to spojenec putina, kupuje letadla z ciny misto ruska. hadej proc.
Azor
14. 01. 2025, 18:43Czertik.
"zase se projevuje demence ?
co ma stav armad na zapade spolecneho s tim, jak se rusum uz 3 roky na ukrajine nedari ?
a bud rad ze zaadni armady sou tak v mizernes stavu,kdyby byly v dobrem, tak by dnes ukrajici byly v moskve."
Demence? Možná tak u vás, ne?
Co je to strategie a co je to taktika?Touto taktikou pomalou aniinhalační, ukrajinské armády s jejich západními zbraněmi, je strategicky vyždímali(Ukrajinu a i NATO).
A v tomto je odpověď proč jsou v takové stavu ty jejich armády.Už jste se probudil z toho vašeho spánku?
Já rád za ty boje nejsem,vy ano?To že tam umírají za zájmy NATO Ukrajinci a rusové?
Věříte že bojují za ukrajinu?Tak jak ten jezevec z Lán, blekotal že naši vojáci bojují v Afganistánu za Prahu?Jak že se tam hlasuje?Nohama !!!!!
Už více krát celá evropa nasoupila proti Rusku a dopadla vždy jak?To vaše kdyby. Vy si ani neuvědomujete jak jste směšný s tím vaším kdyby.
Ovládejte se.
"takze znova se ptam, kdy se rusove rojednou a predstanou zaprahovat ?"
To až se něco naučíte. Co znamená toto?"Pro stromy nevidí les"
"a 4 deleni ? diky ze odhalujes putinovy imperialisticke ambice."
Politika Polska - rusofobie(tak jako vaše)Ať neštouchají do medvěda.Příčina a násladek.Pokud víte co to znamená.Ať ratlík co štěká na rotvajlera,se neschovává za pánička který mu nepomůže tak jako VB a Francie.Když chtějí ohrožovat tima střely ,co tam chtějí mít z USA.
"a napis tady o tech ruskych gerojich, kteri existuji jen je zapad ignoruje.
gargamel ? proc sem tahas smouly ?"
Vám nikdy nevypadlo písmeno nebo se nespletl?Tak tedy
Gaugamél,stačí?
Snad už víte o co jde.
"a co ma pocet vystrelenych raket na izrael spolecneho se schopnosti izraelskych velitelu ?
izraelci nemuzou bombardovat hutie protoze maji praci s teroristickym hamasem a hizbalahem. a nove jeste se syrii."
Oni po roce stačí na ten Hamás?Kterého vytvořila VB,Izrael a USA.Hizbaláh,kdo chtěl Příměří?Kolik že km obsadili?A Sýrie?Tam ma Izrael zaděláno na nepříjemnosti.Tak jako všichni, co se podíleli na tom sesazení Asada.Uvidíme v čase
"vtipne, smejes se ze amici z west pointu projeli afghanistan, jenze sem si nesvim ze by ti tvoji rusti zaraci v afghanu vyhraly. nestahly nahodou ocas ?"
Uveďte rozdíl v odchodu SSSR a USA a to jak z Afganistánu tak i z Vietnamu!!!!
"jediny kdo tu sni je rexik o tom, jak uzasne a silne je rusko, co na tom, ze zbytek sveta to vidi jinak."
Vidět to tak můžou.Takový jako vy.O to bude větší překvapení až vám spadnou ty růžové brýle.A dost lidí to vidí jinak D.Mc Gregor,S Ritter,L,Johnson,atd.
"vzdyt i ten iran, teply to spojenec putina, kupuje letadla z ciny misto ruska. hadej proc."
Irán,tak jako Čína, jsou spojenci, jen díky okolnostem.Jinak to jsou rivalové.Ale jelikož nemají takvé řízení a schopnosti Ruska,tak jim nic nezbývá.
Czertik
14. 01. 2025, 20:46rexik
copak, copak ? tak najednou je cilem valky na ukrajine zlikvidovat zasoby zbrani ukrajiny ? to uz neplati puvodni cil ? denacifikace ukrajiny ?
a plny souhlas, odzbrojovani nato pre ukajinu se dari tak skvele, ze ukrajina na fromte nasazuje drony, roboty, tanky a jinou techniku, kdezto rusove v posledni dobe jen a jen pechotu. kde je jakakoliv ruska technika ?
nakonec to vypa dak ze je to rusko komu jako prvnimu dosla technika, ne nato/ukrajina.
a ja skutecne nemuzu za to ze rusove sou tak blbi ze bojuji a umiraji za zajmy nato (a ne ruska) na ukrajine.
ooooo, co to tak uzasne rusko proti evrope zvladlo ? za napoleona rusove zvitezili jen diky pocetni prevaze, a rusu umiralo daleko vic francouzu. takze tak.
prvni svetova ? rusko dopadlo katastrofalne.
druha svetova ? bez pomoci usa a vb - lend lease . by sssr mel obrovske problemy vubec zastavit hitlera. kde by ho zastavily ? na urale ?
rozumim, tak rusove pro stromy nevidi les proto bloudi a bloudi a to tak, ze za 3 roky postoupily o min nez ve 44 za 3 mesice.
a proc polaci nemaji radi rusy? a ty se jim divis ? co bylo driv ? polska nenavist nebo katyn ?
a co ti vadi na amickych raketach v polsku ? v cem je rozdil oproti ruskym raketam v belorusku ?
jasne ja vim, ty ruske sou mirove a svate.
jake ze narodnosti je to amor ?
a tou bitvou u gaugamel, mas na mysli presne co ? tam zadni rusti gerojove nebyly, ani nepredvedli podobnou bitvu.
ano, izrael stale staci na hamas, nejlepe to ilustruje to, jak hamas a jeho ritolezci kvici v mediich a jinde.
a neboj, syrii izrael dokaze ukocirovat. ma na to silu, ne jako rusko. izrael to zvladne pres vsechnu tu sabotaz co mu provadeji levicaci vsude po svete.
a proc najednou placas o vietnamu ?????? kdyz puvodne si zbletlal o afghanu. vysvetli duvod preskoceni desky.
a kdo ze to vidi rusko jako silny stat ????
to ze rusove zadne zbrane nikam nedokazi prodat o mnohem vypovida.
aha, dobra, napisu to jinak.kdyz veris jen na docasne spojenectvi (btv neni to co presne vycitas politice usa?????) ktery z rivalu ruska co driv kupoval ruske zbrane je kupuje i dnes ?
cina nic, iran nic. indie taky nic (jen dobehnou existujici kontrakty, byt kdo vi, kdyz tanky puvodne vyrobene pro indii se nasazuji na ukrajine).
cili rekni mi, rekni, komu budou prodavat rusove zbrane ?
a bez exportu zajde rusky vojensko prumyslovy komplex na ubyte. tech 10 tanku (vsech druhu) a 2 letouny (vsech druhu) mesicne na to, aby mohlo rusko produkovat cokoliv modernejsiho nez high tech 1990 (cili dnes absolutne zastarale) nikdy mit nebude.
kolik ze se to vyrabi mesicne f35 ?
ruska technika je natolik zastarala, ze je to k placi.
Azor
14. 01. 2025, 21:16Czertik.
"copak, copak ? tak najednou je cilem valky na ukrajine zlikvidovat zasoby zbrani ukrajiny ? to uz neplati puvodni cil ? denacifikace ukrajiny ?"
Opět nechápete.Tak jako obyčejně.
Cíl je jasný(Putin)
1. Úplné odzbrojení (demilitarizace) Ukrajiny. Kyjev musí v nedotčeném stavu předat Ruské federaci všechny těžké zbraně, dělostřelectvo, obrněnou techniky systémy PVO a pod. - včetně veškerého obslužného vybavení, šifrovacích přístrojů a manuálů k obsluze. To se týká i systémů Patriot, HIMARS/ATACMS či střel Strom Shadow.
2. Ukrajina musí rozpustit své ozbrojené síly. Nadále nebude existovat ukrajinská armáda ve smyslu pozemních a vzdušných sil či námořnictva.
3. Všichni zahraniční poradci a vojáci a civilní pracovníci, včetně novinářů a personálu takzvaných nevládních neziskových organizací, musí do 72 hodin po ukrajinské kapitulaci odejít za hranice.
Vydání nacistických zločinců
4. Ukrajina vydá Rusku osoby podezřelé ze spáchání válečných zločinů a tyto budou souzeny v Rusku.
5. Ukrajina zaplatí Rusku válečné reparace
6. Ukrajina se vzdá teritorií východně od Dněpru.
7. Ukrajina se vzdá celého černomořského pobřeží. V Oděse by se přitom mohla vytvořit zóna volného obchodu, která by "zbytkové" Ukrajině umožnila realizovat zahraniční obchod mořskou cestou. Pokud by Ukrajina vstoupla do Evropské unie, ovšem tuto možnost samozřejmě ztratí.
8. Ukrajina potvrdí svůj neutrální status. Toto se nevztahuje jen na NATO, ale případně i budoucí vojenskou dimenzi Evropské unie.
9. Ukrajina umožní přístup do všech laboratoří na jejím území.
10. Ukrajina změní svou ústavu tak, aby bylo zakázáno zakládat politické strany a organizace s nacistickou a fašistickou banderovskou ideologií.
11. Ukrajina garantuje svobodu vyznání všem svým občanům.
12. Ukrajina umožní nerušený tranzit ruské ropy a plynu přes své území.
13. Ukrajina se omluví obyvatelům někdejší Doněcké a Luhanské národní republiky.
14. Ukrajině dostane možnost členství v organizaci BRICS, ruské bezpečnostní záruky a ochrana jazykových práv osob mluvících ukrajinským jazykem na území Ruské federace.
Že na něco takového Kyjev určitě nepřistoupí? Ten současný jistě ne. Půjde ale jen o to, co bude donucen po své blížící se porážce akceptovat Západ.
Azor
14. 01. 2025, 22:06Czertik.
"nakonec to vypa dak ze je to rusko komu jako prvnimu dosla technika, ne nato/ukrajina."
Kolik že dementů toto už od začátku SVO říkalo?
"a ja skutecne nemuzu za to ze rusove sou tak blbi ze bojuji a umiraji za zajmy nato (a ne ruska) na ukrajine."
Možná že jsem se špatně vyjádříl ale Ukrajinci bojují za zájmy NATO a umírají stejně jako rusové.Ale ti ne za NATO .Ti bojují za osvobození ruských lidí žijících(mluvící rusky kteří nechtěli mít co společného s banderovci co udělai puč vr .14)na Ukrajině.
"ooooo, co to tak uzasne rusko proti evrope zvladlo ? za napoleona rusove zvitezili jen diky pocetni prevaze, a rusu umiralo daleko vic francouzu. takze tak."
Na to že jsme na vojenském webu a nevíte kolik že měla ta "slavná" Napoleonova armádo co šla do Rusko(680 000 lidí)a Rusko (200 000 lidí)
A kolik se jich vrátilo bojeschopných domů?(10 000 lidí)
A proč jich umřelo více?Protože Napoleon byl skvělý vojevůdce?Kolik že tam prohrál bitev?A navíc dezertoval od armády jako z Egypta.
"a tou bitvou u gaugamel, mas na mysli presne co ? tam zadni rusti gerojove nebyly, ani nepredvedli podobnou bitvu."
Je vůbec možné že o tomto nic nevíte?To se učilo ve škole.Tak jako bitva u Kann.
Není vám trapně?
"a proc najednou placas o vietnamu ?????? kdyz puvodne si zbletlal o afghanu. vysvetli duvod preskoceni desky."
Souvislosti,souvislosti.Ale jak je vidět,tak na vás je toho hodně k přemýšlení,co?A to bolí že?
"a kdo ze to vidi rusko jako silny stat ????
to ze rusove zadne zbrane nikam nedokazi prodat o mnohem vypovida."
O tom by jste si nejdřív měl něco přečíst jinde.A ne na Novinkách a v ČT.
Už jsem vám o tom psal.
" ktery z rivalu ruska co driv kupoval ruske zbrane je kupuje i dnes ?
cina nic, iran nic. indie taky nic"
Něco si o tom víc přečtěte.A ohledně Iránu,jak že se k němu zachoval trockista člen 5 kolony Medvěděv když byl P- rezident a zrušip podepsanou smlouvu s Iránem na s 400.
"a bez exportu zajde rusky vojensko prumyslovy komplex na ubyte. tech 10 tanku (vsech druhu) a 2 letouny (vsech druhu) mesicne na to, aby mohlo rusko produkovat cokoliv modernejsiho nez high tech 1990 (cili dnes absolutne zastarale) nikdy mit nebude."
Nepsali už náhodou takový lidi jako jste vy a vám podobní,toto už dávno?Nepsali že je sankce zničí?Mají s tím problémy i s tou 5 kolonou ale na kolenou nejsou.
Jak jsou na tom 35?A jak ty 22 co končí?A ty Minuteman?Co program AGM-183A ?- ARRW ? Tactical Boost Glide (TBG),?Rakety trident?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-test-britske-jaderne-rakety-podruhe-selhal-strela-dopadla-kousek-od-ponorky-246275
"Přesnost západní družicově naváděné munice prudce klesla kvůli vysoké účinnosti ruských systémů elektronického boje, což přimělo Kyjev, aby přestal používat některé zbraně dodané Západem, píše The Washington Post. "
"Jedním z důvodů poklesu účinnosti amerických zbraňových systémů je to, že se ruské armádě podařilo deaktivovat satelitní konstelace Starlink, což způsobilo vážné problémy ukrajinským ozbrojeným silám, uvádí The New York Times. - https://www-nytimes-com.translate.goog/2024/05/24/technology/ukraine-russia-starlink.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=ru&_x_tr_hl=ru&_x_tr_pto=sc
„Technologie Excalibur ve stávajících verzích ztratila svůj potenciál,“ píše NYT. "
Azor
14. 01. 2025, 22:29Czertik.
rvni svetova ? rusko dopadlo katastrofalne.
druha svetova ? bez pomoci usa a vb - lend lease . by sssr mel obrovske problemy vubec zastavit hitlera. kde by ho zastavily ? na urale ?"
Zastavili je u Moskvy.Kolik toho jim dali ten r. 41?
Jak by dopadli USA a VB,pokud by měli němci takovou sílu jako na SSSR při vylodění jak v Itálii tak i ve Francii?A i kdyby USA byli už ve Francii(tak jako i Britové,tak jak by dopadli i s USA?) jako v 1 válce?Jak by dopadli proti wafwen SS?Vzpomínali by se slzou v oku že Ardeny to byl čajíček.
"a proc polaci nemaji radi rusy? a ty se jim divis ? co bylo driv ? polska nenavist nebo katyn ?"
Co bylo dřív?
1.Debilové feudálové v Polsku si odhlasovali že zruší svůj stát!!
Přečtěte si dělení Polska(1,2 a 3)
2..Rusko jim zachovalo svrchovanost když bylo pod nima.
3.Ale na popud Angličanu tak revoltovali tak jako v Rusku(buržoázie) v únoru 17.
4.Co dělali Poláci ohledně Cruzonovi linie.Porušili ji.a zaútočili -první - na bolševiky.A nebýt "vojevůdce"Tuchačevského (dlouhé zásobovací trasy)tak je zlikvidovali.
5.A co Poláci udělali s 90 000 ruských zajatců?Drtivou většinu nechali umřít hlady a vraždili je.Jako nacisti.
6.Kdo první podepsal s Hitlerem smlouvu?
7.A jak že se koukají na Ukrajince, co zavraždili přes 100 000 civilistů (ženy a děti)ve Volyni?
8.Co dělali poláci ukrajincům mezi válkami?
9.Proč Bandera zavraždil polského ministra?
Doufám,že na tyto věci jedno po druhém odpovíte !!
"a co ti vadi na amickych raketach v polsku ? v cem je rozdil oproti ruskym raketam v belorusku ?
jasne ja vim, ty ruske sou mirove a svate."
Jsou to nosiče nukleárních zbraní.A to je proti smlouvě o nešíření at. zbraní.
Stále jste nedodal důkaz o těch 12. mil mrtvých, co měli Rusové zabít, od r. 2001.Čekám!!
Czertik
15. 01. 2025, 14:52rexik
1. a proc by to ukajina delala ? vyjma uplne vojenske porazky ukrajiny, na jakou rusko nema, se to nikdy nestane.
2. a proc by to ukrajina delala ?
3. hahahaha, jenze rusove nikdy nevyhraji. nikdy.
4. a co kdyz prohraje rusko ? bude to fungovat i opacne ?
5. viz 4
6. ceho se vzda rusko kdyz prohraje ?
7. viz 6
8. hehehe, ukrajina mela neutralitu i pred 2014, zaricenou v 1991 a nijak ji to nepomohlo.
9.viz 4
10.viz 4
11.viz 4
12. a kam do evropy by ho chtelo rusko vyvazet ? kdyz rusove zkrouhli i sve spojecne v podnesteri
13. viz 4
14. a co udela rusko kdyz prohraje ?
Czertik
15. 01. 2025, 15:35rexik
dej me link z posledniho mesice kdy rusove pouzivaji v utoku i jakoukoliv techniku.
za zajmy jakyych rusu na ukrajine ? po invazi ve 22 neni na ukrajine zadny rus co byl mel v lasce putinstan.
a ti co ho maji radi meli svoje lidove (diktatorske) republiky.
cili proc invaze ?
v zajmu rusu evodentne ne.
a mas to pomotane, u napoleonova tazeni si uvedl ruske ztraty, ne celkove ruske pocty (488k). navic u prezitych frntiku si zapomel pripsat nulu.
a nezapominej, vetsinu frantiku zabylo pocasi, ne ruove.
skutecne nevidim jedinou souvslost o bitve alexandra velikeho a ruskymy vojevudci. skutecne ne.
kolik ze je deli let ? 1800 ???? skutecne cekam na objasneni toho tveho zblebtu.
souvislosti ? tak je vyvsetly, o ty velky "myslitely".
tak schvalne dej me odkazy, linky na jakekoliv stranky kam rusove prodaly zbrane po 2022.
a pokud je nedas, vis co to znamena ?
ze rusove neprodavaji ani starou belu.
medvedej je zradce ??? jak je to mozne, tak dlouholety teply bratr putina.
a s400 pekne okecavas, ale ktery trokista zapricinil ze iran nakoupi cisnke letouny misto ruskych ?
kdyz teda sankce rusku nijak neskodi, jiste sem nebudes mit problem sem dat mesicni/rocni produkci tanku, letadel, bvp a pripadne jine vjenske techniky ruska od rekneme 2018 do 2024.
pokud to nedodas...co to asi bude znamenat ?
a co ti vadi na f35 ? jeho mesicni produkc je vetsi nez ruska vsech letadel.
f22 ? chapu, sere te to, ze amici vyrazuji letouny 5 generace, driv nez rusko je vubec uvedlo do seriove vyroby.
minuteman ? ty maji byt nahrazeny.
agm 183 ? to uz tak byva, ze kdyz program neplni cile tak se zrusi, ale neboj, jeho nastupce uz se vyvyji. a vzhledem k tomu jak selhaly ruske kinzaly.....
a co mas za problem u tbg ?
trident ? to ze armada vb je v rozkladu se vi uz dlouho. tak to dopada kdyz se na rmadu dlouhodobe dava prilis malo penez a udrba nefunguje jak ma.
rusove by se svym potopenym kurskem mohly vypravet.
ano, ruske rusicky maji svuj vykon a uspechy, ale problem je v tom, ze kdyz je stavis vrcholem roku 1990 tak maji 4x veti rozmery a 6x vetsi spotrebu nez kdyby byly vyrobeny moderni technologii.
ale neboj, nova generace zapadnich zbrani bude vice odolna proti ruskemu ruseni.
Czertik
15. 01. 2025, 15:51rexik
kolik ze toho dostali ve 41 ? hledej smudlo. ale aby si nebrecel
https://www.armyweb.cz/clanek/vyznam-dodavek-lend-lease-do-sovetskeho-svazu
jinak, das sem presne slozeni tanku ktere bojovaly u moskvy ve 41, jen tak pro informaci.
a to sou pradoxy co ? hnded tady bekas o tom, jake problemy by mel zapad, kdyby nemci neutrpeli takove ztaty na vychodni frone, ale tvoje mysleni se zkratuje kdyby si mel spekulovat jak by sssr bojovalo bez dodavek ze zapadu.
a ne, mas to v tom mozku pomotane z chlastani samohonky.
1. ne polaci si rozhodne neodhlasovali ze si zrusi stat. jak si na takovy blabol prisel ?
2. uzasne...kdyz to neni rusky imperialismus, tak co jineho ?
3.kdyz revoltovali, asi nebyly spokojeni, ze jo ?
4. copak copak, kdyz polaci zautoci prvni tak to sou zradci a vsedchno mozne. kdyz zautoci rusove prvni tak to sou svati bojovnici ??
to sou paradoxy.
5. a pokik ze to te dobe prezilo polskych zajatcu ? rusove je vrazdily hlady, jako nacisti.
6. cekam ze objasnis relevanci
7. polaci ukrajincum volynsky masakr nezapomeli. tak hadej hadej hadaci, proc podporuji ukrajince proti rusum ?
8. ano napis ty tvoje hruzy, nebo o co ti vlastne jde.
9. to zeptej bandery.
aha, jasne chapu. rusove muzou davat atomky do beloruska, amici do polska ne. dokonla logika. takova fasisticka.
Azor
15. 01. 2025, 18:22Czertik.
To mají být odpovědi na úrovni?
Tak to jo.
Azor
15. 01. 2025, 18:52Czertik.
"kolik ze toho dostali ve 41 ? hledej smudlo. ale aby si nebrecel
https://www.armyweb.cz/clanek/vyznam-dodavek-lend-lease-do-sovetskeho-svazu"
Jak už jsem napsal,najděte mi tam v tom vašem odkazu,kolik toho dostal SSSR do půlky listopadu 41????? Asi víte co začalo 15. listopadu,ne?
"Mluvíme téměř výhradně o americkém Lend-Lease programu. Zpočátku byly jako příjemci pomoci v rámci programu identifikovány Velká Británie (spolu s územími Britského impéria) a Čína. Sovětský svaz byl k programu připojen 7. listopadu 1941 zvláštním rozhodnutím tehdejšího amerického prezidenta Franklina Roosevelta."
"V září 1941 Stalin poslal dopis přímo Winstonu Churchillovi s prosbou a požadavkem o dodávky 30 000 tun hliníku a opakovanou pomoc v minimálním měřítku 400 letadel a 500 lehkých a středních tanků měsíčně."
Lhát autorovi toho článku to jde -
"Za spojenecké dodávky Sovětský svaz resp. Rusko dodnes nezaplatily. Spojené státy dodaly Sovětskému svazu materiál v celkové hodnotě zhruba 11 miliard tehdejších dolarů"
A co toto? -
"Lend-Lease přitom nebyl tak nezainteresovanou pomocí. V rámci dohody s Washingtonem byl proveden reverzní lend-lease ze SSSR. V pořadí zpětných (proti) dodávkam poslal Sovětský svaz do USA 300 000 tun chromové rudy, 32 000 tun manganové rudy, velké množství platiny, zlata a dřeva."
"Rozšířený názor, že by Sovětský svaz nakonec zvítězil i bez výše uvedených dodávek je pak otázkou, ovšem válka by jistě trvala déle a stála by Sovětský svaz další miliony ztracených životů. Například Anastáz Ivanovič Mikojan odhadoval, že by válka trvala minimálně o rok a půl déle.Stejný názor měl i významný ruský ekonom Andrej Belousov. "
To je ve vašem odazu.Doufám že na toto nezapomenete až bude (a vám podobným)fantazírovat jak bez Lend-Lease by SSSR nikdy nevyhrál.
Azor
15. 01. 2025, 19:07Czertik.
"a mas to pomotane, u napoleonova tazeni si uvedl ruske ztraty, ne celkove ruske pocty (488k). navic u prezitych frntiku si zapomel pripsat nulu.
a nezapominej, vetsinu frantiku zabylo pocasi, ne ruove."
Vyvraťe to fakty!! Sem s nimi,žádné věše mínění.!
"skutecne nevidim jedinou souvslost o bitve alexandra velikeho a ruskymy vojevudci. skutecne ne.
kolik ze je deli let ? 1800 ???? skutecne cekam na objasneni toho tveho zblebtu."
Hodně let?Tak proč se o nich stále píše?Proč se nepíše o velitelích v SVO?
Vy jste opět nepochopil psaný text(chtělo by to zopáknout základní školu)
""a proc je clanku o ruskych gerojich pomalu ? protoze proto ze jich moc nemeli."
To má být vtip.To se vám moc nepovedl.
Jak jsou na tom jiní?A to s ohledem kolik vojska měl ten Ruský a kolik měl ten co proti nim stáli?
Kolik takových bylo jak u Gargamel?
Ale i Alexander bledne závistí nad Žižkou, 19 lidí,z toho 3 ženy(a až po jisté době přišlo na pomoc 300 lidí) proti 5 000 jízdy.A u Tachova stačil jen zpěv .Kdo toto dokázal?
Z textu vyplývá,že Ruských vojevůdců je málo proto se o nich moc nepíše,ne?
A proč se píše o dvojnásobným dezertérovi?Egypt a Rusko?O nějakém Pershingovi?Romelovi?Modelovi?
když tito byli na hlavu poraženi právě ruskými vojevůdci.kteří mlěli méně vojáků než nepřítel.A proto jsem dal jako příklad s Ruskými vojevůdci Alexandra,který taky měl méně vojáků než měl Dareius III.A přes to Alex.zvítězil.A o něm se mele stále jaký byl geroj.Ale na Žižku neměl.
Pochopil????
Azor
15. 01. 2025, 19:25Czertik.
"tak schvalne dej me odkazy, linky na jakekoliv stranky kam rusove prodaly zbrane po 2022.
a pokud je nedas, vis co to znamena ?
ze rusove neprodavaji ani starou belu."
Samozřejmě po r. 22 se to zmenšilo.Proč,to snad víte,ne?
"Rusko vyváží nejvíce zbraní do Číny a do Egypta. Tam v posledních pěti letech směřovaly téměř dvě třetiny jeho zbrojního vývozu."
https://www.fintag.cz/2024/03/25/rusko-ztraci-ve-vyvozu-zbrani-dominuji-usa-ale-uspesna-je-i-francie/
"medvedej je zradce ??? jak je to mozne, tak dlouholety teply bratr putina.
a s400 pekne okecavas, ale ktery trokista zapricinil ze iran nakoupi cisnke letouny misto ruskych ?"
samozřejmě že je zrádce,člen 5 kolony a klanově- korporátní skupiny co je proti Putinovi.
Zbraně Iránu?
Co je toto?Fejk?
https://denikn.cz/minuta/1516363/
"kdyz teda sankce rusku nijak neskodi, jiste sem nebudes mit problem sem dat mesicni/rocni produkci tanku, letadel, bvp a pripadne jine vjenske techniky ruska od rekneme 2018 do 2024.
pokud to nedodas...co to asi bude znamenat ?"
Nebude to znamenat nic.Najděte si to sám.
Vy dokažte,že jsem někde psal, že sankce na Rusko mu neškodí !!!
"agm 183 ? to uz tak byva, ze kdyz program neplni cile tak se zrusi, ale neboj, jeho nastupce uz se vyvyji. a vzhledem k tomu jak selhaly ruske kinzaly.....
a co mas za problem u tbg ?"
Jak už jsem psal,uvidíme jak na tom bude USA a Rusko.
"rusove by se svym potopenym kurskem mohly vypravet."
Už jsem o tomto taky psal.Stačí si to přečíst.Když to měla na svědomí ponorka z USA.
"ale neboj, nova generace zapadnich zbrani bude vice odolna proti ruskemu ruseni"
Já se nebojím, uvidíme v čase, jak že to Rusko zapřahá a jak pak jede.
Czertik
16. 01. 2025, 00:11rexik
hledat a cist snad umis sam, nebo ne ?
znova se te ptam, mas schopnosti na to,aby si sem dal slozeni ruskych tanku v bitve o mosku 41? ano/ne.
byt kdyz to nedodas, odpoved je jasna.
a mas dukaz ze sssr za dodavky ll zaplatil uplne vse ?
a co jako ze sssr platil za ll i surovinami, nejenom penezi ? tim si chtel rict presne co ?
a jaka je relevance k tomu co a kdy toho sssr dostal ?
rexiku, umis cist, kde sem psal ze bez ll by sssr nikdy nevyhral ? ptal sem se, kde by bez nej sssr zstavil nemce, jestli na urale nebo dal.
ale je dobre vedet ze uznavaz, ze bez ll by sssr prisel o miliony lidi a bojoval by nejmene o rok dele.
Czertik
16. 01. 2025, 00:27rexik
hehhe, tvoje metoda.
dokaz to fakty, zadne tvoje mineni. (ze ty cisla co si dal ohledne rusu a napoleona sou spravne).
ty si dal cisla prvni, takze ty prvni musis dokazovat pravdivst tvrzeni.
a neboj, o velitelich svo se pise, ale jen v tom smyslu jaci to sou idioti nebo kdy je odstrelili ukrajinci pomoci dronu ci jinou metodou.
ano, napis nam tady na kolik ze to uzasnych rsukych geroju se zapomina. jmena a co dokazaly.
a opet ten gargamel se smouly ??? oprav si kopirku.
proc se pise o dvojnasobnem dezerterovi, romelovi a spol ? zeby proto ze to byly schopnejsi lidi nez rusove ?
a kde ze to rusove porazily pershinga ?
a ne skutecne se na ne nevzpomina proto, ze by je porazily rusove.
dokonaly priklad je alexander veliky - jeho jmeno zna kazdy, kde bojoval vesmes taky.
ale kdo bez gugla vi koho alexander porazil, jak se jmenoval ? da se rict ze jejich jmena se zapamatovala prave proto, ze je alexander porazil.
a k tvoji smule, napoleon, romel, model a ostatni si udelali jmeno uz pred invazi do ruska/sssr.
ano, u napoleona si skutecne ukazal, ze rusove ho dokazaly s mene vojaky, ale jak sem psal, bylo to hlavne diky zime.
a model a spol ? chlastal si moc ? v ktere ze to bitve proti nim leli rusove mene lidi a vyhrali ?
cekam ze to dokazes i s odkazy.
takze znova, na jake ze to ruske geroje se to zapomina ?
Czertik
16. 01. 2025, 00:49rexik
samozrejme ze vim proc se rusky export po 22 zmensil, protoze se ukazalo ze vsechny ruske zbrane sou lestena bida.
su 57 v cine se nemohl vice ztrapnit.
rexiku zajimavy prvni odkaz, vsiml sis nazvu onoho clanku ? asi ne.
a jenze co si nepochopil je to, ze u ciny a egypta jde o existujici kontrakty (podepsane pred 22) o zadny novy.
kdezto cina do iranu apod uzavrela nove kontrakty ve 24.
jake ze to nove kontrakty uzavrely rusove po 22 ?
pominme to, ze ani ty existujici ani moc neplni, kdyz tanky t90 vyrobene pro indii nasazuje na ukrajine.
tim indy moc nepotesi.
a jak je mozne ze medvedev je zradce, kdyz byl tak dlouho teplym bratrem putina. to si toho usazny putin nevsiml ?
ten link o iranu ?
hehehehe. pise se tam o spolupraci, nikde tam neni ani zminka o tom, jake ze to zbrane doda rusko iranu.
ale je tam napsano, ze iran doda balisticke rakety rusku, vec kterou si ty drive vehementne popiral.
kde si psal ze sankce rusku neskodi ? na spouste mistech. jen hledej smudlo.
no a prave proto, ze vim jak ruska vojenska produke upada, tak sem napsal co sem napsal.
a ty si z toho dostal takovy zachvat ze si musel zacit zbleptat o f35, f22 a jinych vecech.
ano, uvidime jak na tom bude usa a rusko. zatim to vypada ze v pripade ruske je uplne vsechno lestena bida a propaganda.
viz jak s400 nedokazi ochranit ani sami sebe proti atacms, a pritom rusove rikaly ze s400 byly navrzenx k jejich sestrelovani.
su 57 dalsi lestena bida, jak dokazal cinsky trapas.
kdezto predvedeni izraelskych f35 v iranu vedlo k tomu, ze iran ukazal nakupu novych ruskych zbrani - nejen pvo - prostrednicek.
hahahah, jediny dukaz ze ho potopila amicka ponorka a ne rusky bordel ?
a co kuznice ? ten dok a pozar na kuznici taky muze amicka sabotaz ze jo, a ne rsuka nechopnost a bordel.
muzes tady napsat jediny rusky pruser co nebyl vinou cizincu ?
a co cernobyl ? urcite veris tomu ze to spachal cizi agent a ne sovestka tupost, lhani a zamlcovani.
a znova se ptam, kdy se rusko rozjede ? zatim zapraha 3 roky a kde nic tu nic.
a staty co zaprahly mu ujizdi.
treba takove polsko, to bude mit do 3 let silnejsi a modernejsi armad nez rusko.
Azor
16. 01. 2025, 16:23Czertik.
"znova se te ptam, mas schopnosti na to,aby si sem dal slozeni ruskych tanku v bitve o mosku 41? ano/ne.
byt kdyz to nedodas, odpoved je jasna."
Odpověď byla jasná. Vy dokažte co spojenci v rámci pomoci dodali do SSSR do půlky listopadu 41. !!!!
"a mas dukaz ze sssr za dodavky ll zaplatil uplne vse ?"
Nikde jsem netvrdil a nedával důkaz že vše.A otázka je,jak se to a kdo to počítá.Tak jako s volbami.
"a co jako ze sssr platil za ll i surovinami, nejenom penezi ? tim si chtel rict presne co ?
a jaka je relevance k tomu co a kdy toho sssr dostal ?"
Nic jsem tím nechtěl říc.Pouze jsem poukáza takovým "myslitelům"kteří fantazírují,že nebýt spojenecké pomoci a td.A i to že za tu pomoc SSSR platil.A nejvíc lidskými oběťmi.
"rexiku, umis cist, kde sem psal ze bez ll by sssr nikdy nevyhral ? ptal sem se, kde by bez nej sssr zstavil nemce, jestli na urale nebo dal."
Na toto jsem už taky odpovídal - že to nevím kde by je zastavili.A v tom druhém jsem upozorňoval na to,že někteří rusofobijci mají zafixováno že bez té pomoci by SSSR prohrál.
"ale je dobre vedet ze uznavaz, ze bez ll by sssr prisel o miliony lidi a bojoval by nejmene o rok dele."
To jsem nikdy nepopíral viz také ty odkazy.
Czertik
16. 01. 2025, 21:20rexiku
ten twuj whataboutismus si nech pro putina u piva, na me nefunguje.
kdo tu rval o tom, ze rusove nic nedostali pred listopadem 41 ?
o tom jak rusove uzasne zastavili nemcce ve 41 u moskvy ?
ja nebo ty ?
cili proc mas ak obrovsky problem napsat slozeni tanku v botve o moskvu ? pokud mas pravdu ze nic z ll nedorazilo, tak ze me udelas hlupaka, velka vyhra pro tebe.
duvody proc to nejsi schopn sou dva. bud si zcela neschopny to najit nebo by se ta tvoje pohadka zhroutila pri bristkych a amickych tancich.
takze rexiku, co si, neschopa nebo demagog ?
a co tohle ?
Azor
15. 01. 2025, 18:52
Lhát autorovi toho článku to jde -
"Za spojenecké dodávky Sovětský svaz resp. Rusko dodnes nezaplatily. Spojené státy dodaly Sovětskému svazu materiál v celkové hodnotě zhruba 11 miliard tehdejších dolarů"
akze bud lze autor a rexik musi dokazat ze sssr vse zaplatil, nebo lze rexik.
jine moznosti nejsou, jen tyhle dve.
takze jak je to rexiku ? ses lhar ?
a nervi o tom, ze ja linky nedavam, link na ll sem di dal.
rexiku, ty mas v hlave gulas. vyhledej doktora. kde sem ja tvdil ze sssr v prubehu valky castecne neplatil ll ? nebo ze platil jen penezi ?
vis rexiku, ja narozdil od tebe odkazy co davam ctu cele, ne jen par vet co se me hodi.
a ty liske obeti sssr ? no, kdyby velitele sssr nebyly takovi kreteni, obeti by meli daleko mensi.
ale oni se nepoucili, viz dnes ukrajina, kdy i pri prevaze ve svem nad ukrajinou maji 3x vetsi ztraty.
byt ok, oproti 2sv zlepseni, ale ukrajinska armada je vyznamne horsi, jak lidksy tak i technicky, nez byla nemecka za 2sv.
Azor
16. 01. 2025, 22:50Czertik.
"ale oni se nepoucili, viz dnes ukrajina, kdy i pri prevaze ve svem nad ukrajinou maji 3x vetsi ztraty."
(1) Překvapivě nízké ztráty ruské armády, potvrzeny nejvyšším pohlavárem NATO.
Zatímco český mainstream neustále masíruje své čtenáře neuvěřitelnými bajkami o děsivých ztrátách ruské armády na Ukrajině, (8.prosince – 1500 průměrně denně; 27. prosince – jen zraněných je 600 000), nejvyšší stratég NATO admirál Pierre Vandier 26. prosince 2024 na platformě určené pro nejvyšší západní bezpečnostní profesionály s rozhodovací pravomocí, (world’s defense decision-makers), přiznal, že dlouhodobé průměrné týdenní ztráty ruské armády na Ukrajině činí jen 1000 osob. https://www.defensenews.com/global/europe/2024/12/26/top-nato-commander-urges-sea-change-in-training-deterrence-spending/ Tedy 52 000 ročně.
Obdobně vyčíslil ruské ztráty 19. prosince 2024 i plukovník Markus Reisner, profesor Tereziánské vojenské akademie. Podle plukovníka Reisnera, Rusko nyní měsíčně rekrutuje 30 až 35 tisíc dobrovolníků,https://www.michalapetr.com/map-2170-asi-nejlepsi-zapadni-vojensky-analytik-soucasnosti-plukovnik-markus-reisner-vcera-pozde-vecer-prednesl-vynikajici-prednasku-o-soucasne-ruske-armade-a-jejich-schopnostech-nejmodernejsi-zapadn/
a převis rekrutace nad ztrátami umožnil ruské armádě za podzim 2024 zvýšit početní stavy svých jednotek na bojišti ze 640 tisíc na 700 tisíc. A z toho logicky vyplývá týdenní ztráta nižší než 2000 mužů i se započtením odchodů ze služby v důsledku uplynutí kontraktu jeho vypršením, a potřebou takto nahrazovat i uplynuté kontrakty cca 800 tisíc mužů ruské armády, kteří na Ukrajině nebojují.
A na vaše další plky nereaguji.
Czertik
17. 01. 2025, 20:22rexiku
uzasne, najednou sou pro tebe zdroje nato ohledne ruskych ztrat svate a veris jim ?
proc teda jine reporty nato ktere pisi o tom, jak je ruska technika primitvni pokladas za lzi a omyly ?
jak vysvetlis tyhle paradoxy ?
a co ty tvoje drivejsi plky o tom, ze rusko ruske ztaty na ukrajine sou daleko mensi nez uvadi nato ?
Azor
18. 01. 2025, 11:27Czertik.
"uzasne, najednou sou pro tebe zdroje nato ohledne ruskych ztrat svate a veris jim ?
proc teda jine reporty nato ktere pisi o tom, jak je ruska technika primitvni pokladas za lzi a omyly ?"
To vám nakukal kdo,co je pro mne svaté?
Jde snad o to,zda je to pravda či ne.pokud to pravda není tak je rozcupujte na zápladě faktů.
Máte na to?
A já pokud něco prohlásím za lež,tak taky podložím nějakým faktem.
Vy akorát žblechtem a plkem,na víc nemáte(Většinou se mnou,u druhých argumenty a logiku používáte.Není to podle vás ten paradox?
A nebo že by to byla jen osobní nenávist(fobie - alergie)?
A kde jsem já psal o nějakých ztrátách vojáků,jak Ukrajinských tak i ruských?
Ten němec vám v tom myšlení dělá pěknej bordel.Já když tak popisuji, všeobecný přehled.
A pokud jsem se zmýlil,tak mi to připomeňte a já se vám omluvím.
A to jak jste psal o tom,že se píše málo o ruských vojevůdcích,že je to proto,že je jich málo,tak kolik že jich měla Francie?Německo,VB.
Ale hlavně jak že dopadli v těch všech jejich bitvách.A srovnat to s těmi ruskými.
Servus.
Czertik
18. 01. 2025, 16:19rexik
nerozumis. kdyz se ovvolavas na pravdivost jednoho zdroje, tak pak musis vysvetlit proc neveris jinym vecem od toho sameho zdroje.
pokud z toho sameho zdroje - nato - prohlasujes jednu vec pravdivou, druhou lzivou bez vysvetleni, tak skutecne vypadas jako mesuge.
a proc u druhych logiku a grumeny pouzam ? protoze oni nejsou trolove jak ty.
omluvis se ? vyborne. tak omluv se me ohleedne lend lease pro sssr, kde si tvrdil ze rusko zaplatilo vse dodnes si to nedokazal.
a proc ja bych tu mel srovnavat zapadni a ruske vojevudce, kdyt zo tema si zacal ty ?????
Azor
18. 01. 2025, 18:14Czertik.
"omluvis se ? vyborne. tak omluv se me ohleedne lend lease pro sssr, kde si tvrdil ze rusko zaplatilo vse dodnes si to nedokazal."
Prosím o důkaz,že jsem to takto napsal.!!!
"a proc ja bych tu mel srovnavat zapadni a ruske vojevudce, kdyt zo tema si zacal ty ????? "
Já se pouze pozastavil a konstatoval, to že se na tomto(a ne jenom tomto)webu vzpomínají většinou ty za západu.
A vy jste reagoval tím,že je to proto,že dobrých je v Rusku málo.
Viz -
"a proc je clanku o ruskych gerojich pomalu ? protoze proto ze jich moc nemeli.
suvorov ? jiste.
kutuzov ? proc ne.
usakov ? proc ne."
A to takto -
"A to jak jste psal o tom,že se píše málo o ruských vojevůdcích,že je to proto,že je jich málo,tak kolik že jich měla Francie?Německo,VB.
Ale hlavně jak že dopadli v těch všech jejich bitvách.A srovnat to s těmi ruskými."
A jak jste odověděl vy?
Tímto blemtem -
"a proc ja bych tu mel srovnavat zapadni a ruske vojevudce, kdyt zo tema si zacal ty ????? "
Czertik
19. 01. 2025, 15:53rexik
"Prosím o důkaz,že jsem to takto napsal.!!!"
tak nejen alzhaimer, ale mas i kombinaci s demenci ?????
co sem ti asi tak o 2 rakce drive dal ?????? ty ses skutecne mesuge, ne ze to hrajes.
rexiku, nic ti nebrani sem davat clank o ruskych vojevudcich, ale mas sklerozu.
protoze puvodne si napsal jaci ze to rusove byly gerojove, ze porazily lid co provedly invazi do sssr.
to mas velkou sklerozu ze nevis co pises ?????
nebo to za tebe pisou jiny a ty to jen prekladas???
a to jak si me citoval ??? hmmm, a co sem psal predtim ?
Azor
19. 01. 2025, 23:54Czertik.
"co sem ti asi tak o 2 rakce drive dal ?????? ty ses skutecne mesuge, ne ze to hrajes."
Toto je důkaz?????
Stačilo okopírovat.Pokud by ovšem bylo co okopírovat,že?
Na můj styl odpovědí nemáte.To by jste se rychle usvědčil, o svých lživých tvrzení.
Czertik
20. 01. 2025, 15:43rexik
ty ses skutecny kreten, co si nepochopil z nasledujiciho ?
a co tohle ?
Azor
15. 01. 2025, 18:52
Lhát autorovi toho článku to jde -
"Za spojenecké dodávky Sovětský svaz resp. Rusko dodnes nezaplatily. Spojené státy dodaly Sovětskému svazu materiál v celkové hodnotě zhruba 11 miliard tehdejších dolarů"
mass to zkopirovane, dokonce podruhe.
o cem zase budes znovu lhat ?
Azor
20. 01. 2025, 22:40Czertik.
Lhát autorovi toho článku to jde - (to jsou má slova)
A toto autora článku
"Za spojenecké dodávky Sovětský svaz resp. Rusko dodnes nezaplatily. Spojené státy dodaly Sovětskému svazu materiál v celkové hodnotě zhruba 11 miliard tehdejších dolarů"
Toto co jste okopíroval, jsem já okopíroval z článku autora,(neboť toto - okopírované,tvrdil on, a ne já!!!!!) abych dokázal že lže.
Já na toto odepsal toto -
"Lend-Lease přitom nebyl tak nezainteresovanou pomocí. V rámci dohody s Washingtonem byl proveden reverzní lend-lease ze SSSR. V pořadí zpětných (proti) dodávkam poslal Sovětský svaz do USA 300 000 tun chromové rudy, 32 000 tun manganové rudy, velké množství platiny, zlata a dřeva."
Co je to bártrový obchod?
Kolik že ty tuny chrom.rudy ty tuny manganové, platiny,zlata a dřeva stálo?
A toto odpočítejte z těch 11.miliard a zbyde kolik?
Takže jsem dokázal,že autor lže, když tvrdí že SSSR za leadd lase nic SSSR nedal(nezaplatil.)
Je vidět jak čtete články a neumíte chápat psaný text.
A to není poprvé.
Akorát se opět zesměšňujete.
Čekám na omluvu.Bude?