EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Buggy Sarmat-2 ruských výsadkářů na cvičení Západ-2021

 29. 09. 2021      kategorie: Vojenská technika      12 komentářů

Na nedávném vojenském cvičení Západ-2021 předvedla ruská armáda řadu vzorků nové techniky. Nová technika se tohoto cvičení většinou účastnila v rámci svého testovacího programu, a v rámci ověření svých vlastností v situacích blízkých reálnému bojovému použití. Podle pozorovatelů si v tomto směru velkou pozornost zasloužila lehká kolová terénní vozidla s označením Sarmat-2 v sestavách jednotek ruských výsadkových sil.

Sarmat-2.MO.RF.youtubeFoto: Lehká kolová terénní vozidla Sarmat-2 | Ministerstvo obrany Ruské federace

Již před několika lety bylo oznámeno, že v rámci implementace požadavků formulovaných ruskými ozbrojenými silami začal moskevský institut speciálních technologií vyvíjet rodinu vysoce mobilních terénních vozidel. Cílem úkolu bylo vytvořit lehké kolové vozidlo schopné poskytovat vysoký stupeň pohyblivosti i v obtížném terénu a přepravovat čtyři vojáky s vybavením. Samotné vozidlo bylo plánováno vyzbrojit kulometem velké ráže nebo automatickým granátometem.

Původní projekt nazvaný Sarmat-1 se stal studií zamýšleného konceptu a nepřekročil fázi výkresů. Na jeho základě po konzultacích s armádou vznikla upravená verze, která získala označení lehkého speciálního vozidla LSTS-1943 - Sarmat-2. Prototypy byly představeny veřejnosti v létě 2018 v Kubince, na výstavě Army-2018.

Na základě výsledků testů vozidel Sarmat-2 byl následně realizován projekt LSTS-1944 Sarmat-3. Třetí Sarmat byl celkově mohutnější a silnější než předchůdci. Jeho testy byly zahájeny na konci roku 2019, ale z nějakého důvodu byly přerušeny. Některé prvky projektu Sarmat-3 byly zpětně aplikovány na Sarmat-2 a armáda se vrátila k tomuto produktu. Zdá se, že významnou úlohu sehrála nižší pohotovostní hmotnost (2100 kg) a menší rozměry. Sarmat-2 má konfiguraci pohonu 4x4 a motor VAZ2123 o výkonu 105 koní. Maximální rychlost na silnici je asi 130 km/h, s užitečným zatížením 600 kg pak asi 105 km/h.

sarmat_01Foto: Sarmat-2 po vysazení z vrtulníku | Ministerstvo obrany Ruské federace

Podle zpráv tiskového oddělení ruského armády byla během cvičení Západ-2021 použita vozidla Sarmat-2 jednotkami 31. výsadkové útočné brigády z Uljanovska. Nové stroje byly použity v různých scénářích na cvičišti Mulino. Aktivně byl nacvičován rychlý přesun vozidel vrtulníky typu Mil Mi-8AMTŠ v nákladovém prostoru i v podvěsu, i jejich bojové použití v městských oblastech. Vozidla Sarmat-2 byla při cvičení vyzbrojena kulomety 6P50-2 Kord ráže 12,7x108 mm nebo automatickými granátomety AGS-17 ráže 30x29 mm.

Podle pozorovatelů se vozidla Sarmat-2 jeví jako logický doplněk ruských výsadkových sil. Zatím není známo kdy, a v jakém množství tato vozidla oficiálně vstoupí do vojsk.

Zdroj: defence-blog.com

Komentáře

alexa123

30. 09. 2021, 09:32

Kajo3
Stačí se podívat na prodejní cenu nové Lada-Niva a každý hned pochopí, kde spočívá "tajemství celého úspěchu". :slight_smile:https://www.lada-uaz.cz/ladaa UAZy jenom pro slovanské srdcaře :slight_smile:https://www.lada-uaz.cz/uaz

1/ Ja som Kajo neriešil cenu dnešnej Lady. Ja som riešil priechodnosť Nivy ťažkým terénom zo začiatku 90-tych rokov. A podľa českých vodičov bola na tom lepšie ako "zázračné" Toyoty, Suzuki a pod. Že nemali klimu, elektrické ovládanie okien a podobné nezmysly ktoré na Ruských cestách nie sú dôležité, toto som neriešil.
2/ Čo sa týka UAZ-u, pred cca 2 rokmi som čítal článok o tomto aute na českom webe - už si nepamätam na ktorom (sú to cca 2 roky). Aj on z hľadiska priechodnosti ťažkým terénom prekonal západné "zázraky".

Jura

30. 09. 2021, 05:26

Tři auta byly předobraz moderních terénních aut. Jeep Cherokee, Range Rover a Niva která se liší tím že je proti konkurenci extrémně lehká s ideálním rozložením váhy a myslím že stálý pohon 4x4 byl taky poměrně neobvyklý. osobně jsem po Nivě nikdy moc netoužil jen pro to že šíleně hnije, ale je fakt že třeba Samurai a jiné na tom nejsou o moc líp.

Jura

29. 09. 2021, 18:56

Které Aro? M461 byla asi nemizernější kopie Gazu 69 co jezdila po zemi, ani to nemělo redukci, jen pomalou jedničku. Aro10 byl naprosto zmetek ve všech směrech. Aro 240 a odvozené typy se snad daly považovat za terénní ale využití zásadně do vzdálenosti aby se dalo dojít po svých do civilizace.
někteří máte asi vadnou klávesnici že na ní nejde napsat souvisle: nejprodávanější offroad Lada Niva?

Czert

29. 09. 2021, 16:03

Alexa
Tak to ja se nedivim, ze pro ne byla nejdulezitejsi pruchodivost terenem, protoze lahudky ze se pouziva koryto tekouci reky jako silnice je skutecne ruska soecialita. To sem nikde jinde nevidel.

Czert

29. 09. 2021, 15:58

Tak kdyz vidim koho ze to ty sarmaty vozi, tak je jasne proc byl bykonejsi sarmat 3 zariznut, byl prilis tezky na ruske mily.

alexa123

29. 09. 2021, 15:50

Začiatkom devätdesiatych rokov som chodil na služobky do Ruska. Vozili nás tam po stavbach ešte Česki vodiči. Keď sme sa nezáväzne bavili o priechodnosti "tereňákov" tak jednoznačne povedali, že by si vybrali Nivu miesto vtedajšej Toyoty, Suzuki a pod. Spotreba, klimatizácia, elektricky ovládané okná, crash testy a podobné nezmysly ich nezaujímali - ich zaujímala priechodnosť ťažkým terénom a pre Karla 3 a pod. podotýkam že to boli Česki vodiči pre ktorých vyhrala "Slovanská" Niva nie "Germanské" technické zázraky

Hb74

29. 09. 2021, 15:29

nejprodávanější v Rusku a zároveň sériově vyráběný? to bude žebřiňák s výkonem motoru 1HP nebo eventuelně 2HP?

bombero

29. 09. 2021, 14:45

obor- to se ptám já vás, jestli to bylo koncem 70, nebo až začátkem 80 let ten nejprodávanější ruský offroad. Já jen, jestli je to koncepce stará 45, nebo jen 40 let

OBOR

29. 09. 2021, 14:15

Děkuji špindíro slovane Kadlíku, opět si dokázal,že komentuješ něco o čem víš naprosté houbeles...jinak k té bezpečnosti .... když porovnávali v crachtestech 1 golfa s trabantem...schválně, kdo z toho vyšel líp?

Bombero - přiznám se, že netuším jaký offroad byl nejrodávánější koncem 70 letch....

Glock

29. 09. 2021, 13:34

Pohotovostní hmotnost 2100 kg je docela dost. Konkurence (Supacat aj.) je zhruba o 200 - 300 kg lehčí a používá silnější motory.

bombero

29. 09. 2021, 13:11

obor- koncem 70tých let?

OBOR

29. 09. 2021, 12:26

no vidis spidiro slovane Kaldliku.....a presto byl zaklad tohodle vozitka jednu dobu nejprodavanejsi offroad v Evrope