EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Czechoslovak Group a Tatra Trucks představí své produkty na veletrhu MSPO 2022 v polských Kielcích

 30. 08. 2022      kategorie: Události      14 komentářů

Ve dnech 6. až 9. září 2022 se uskuteční v pořadí už 30. ročník prestižního mezinárodního veletrhu obranné a bezpečnostní techniky MSPO v polských Kielcích, který patří mezi největší v Evropě. Společnosti holdingu Czechoslovak Group (CSG) a kopřivnická Tatra Trucks jsou jeho tradičními účastníky a nebudou chybět ani letos.

V loňském roce účast firem holdingu CSG zaznamenala velký ohlas, kterému napomohla například evropská výstavní premiéra houfnice DITA 155 mm a polská výstavní premiéra vozu Tatra Tactic 6x6. Navíc společná expozice firem holdingu získala cenu za nejlepší design. Význam tohoto ocenění ještě více vynikne na pozadí skutečnosti, že byla hodnocena jako nejlepší mezi 400 vystavovateli z 27 zemí světa, včetně účastníků z USA, Kanady, Jižní Koreje, Německa, Polska, Velké Británie nebo Izraele.

Tatra Phoenix (1)Foto: Tatra Phoenix s novou pancéřovanou kabinou | Tatra Defence Vehicle

Letos na veletrhu MSPO představí své produkty a služby společnosti Tatra Trucks, Excalibur Army, Retia, Česká letecká servisní, MSM Group a Fábrica de Municiones de Granada. Kopřivnická Tatra Trucks představí novinku poprvé viděnou na letošním Eurosatory, a sice tahač Tatra Phoenix s novou pancéřovanou kabinou z produkce Tatra Defence Vehicle (TDV). Vedle toho automobilka vystaví i podvozky Tatra v provedení 6x6 a 4x4 vhodné pro různé vojenské aplikace a nástavby.

Tatra Force podvozek (1)Foto: Tatra Trucks představí podvozky Tatra v provedení 6x6 (na snímku) a 4x4 vhodné pro různé vojenské aplikace a nástavby | Tatra Trucks

Šternberská Excalibur Army přiveze do Kielců rovněž čerstvou novinku – houfnici MORANA 155 mm, která měla také světovou premiéru před pár měsíci na veletrhu Eurosatory v Paříži. Houfnice, jež představuje hlavní lákadlo společné expozice holdingu CSG, bude k vidění na venkovní předváděcí ploše podobně jako minulý rok houfnice DITA 155 mm.

MORANA styl (5)Foto: Houfnice MORANA 155 mm | Excalibur Army

Divizi CSG Aerospace budou zastupovat společnosti Retia a Česká letecká servisní (ČLS). Pardubická Retia předvede v Kielcích maketu svého víceúčelového 3D radaru pro detekci a sledování pozemních a nízkoletících cílů ReGuard a malý přenosný radar ReTwis 5 se schopností detekovat živé cíle za zdmi nebo jinými nekovovými překážkami. Zástupci ČLS pak představí projekty a služby, na kterých firma pracuje a jež nabízí, včetně modernizací letecké techniky.

ReGuardFoto: Pardubická Retia předvede v Kielcích maketu svého víceúčelového 3D radaru pro detekci a sledování pozemních a nízkoletících cílů ReGuard (na snímku) a malý přenosný radar ReTwis 5 se schopností detekovat živé cíle za zdmi nebo jinými nekovovými překážkami. | Retia

Slovenská větev holdingu CSG reprezentovaná společností MSM Group vystaví na veletrhu širokou škálu velkorážové munice z produkce slovenské společnosti ZVS, MSM Nováky a španělského výrobce Fábrica de Municiones de Granada (FMG). Portfolio ZVS bude zastupovat dělostřelecká munice ráže 155 mm, tanková munice ráže 125 mm a také technologické komponenty pro střelivo, jako zapalovače, iniciátory atd. Dále bude vystavena cvičná dělostřelecká munice ráží 155, 152, 125 a 122 mm z produkce MSM Nováky. FMG v Kielcích předvede tankové střelivo ráže 120 mm a munici ráže 105 mm vhodnou pro dělostřelectvo i tanky. Vedle toho bude k vidění i munice pro minomety ráží 60, 81, 98 a 120 mm.

 Autor: Tisková zpráva

Komentáře

Im Bier steckt Wahrheit

31. 08. 2022, 18:54

bob
Statečná ukrajinská armáda opravdu zahájila mohutnou ofenzivu a postoupila o několik stovek metrů vpřed a po urputném vítězném boji ustoupila několik kilometrů zpět.
Během bojů bylo zničeno 26 ukrajinských tanků, 32 bojových vozidel pěchoty, sestřeleny 2 letouny Su-25. Ztráty ukrajinské armády činily více než 560 vojáků.
Jak si úspěšně vedli stateční ukrajinci dnes nevím, ale nepochybuji o jejich odhodlání bojovat do posledního muže.
To vše stihli ukrajinci opravdu když měli rusové boršč a šašlik k obědu.

Veritas vincit

31. 08. 2022, 17:30

bob
"podle ČT a jejich oslavované ukrajinské ofenzívy jsem měl dojem, ..."
*
To bude ta "slavná" slovanská úchylka, dojmologie. :laughing:

"..., když byli Rusové na obědě"
*
Opravdu máš pocit, že vy Rusáci víte co je oběd ? :laughing:

zero foxtrot

31. 08. 2022, 17:04

Im Bier steckt Wahrheit
:grinning::grinning::grinning: jee flastenecky dezolati budou mit sraz, hehehe. a bude dost petek branika v akci pro vsechnu bezzubou luzu z cely zeme?

Veritas vincit

31. 08. 2022, 16:03

Im Bier steckt Wahrheit
"Neočkovaní vlastenci, bojovníci za mír a proti ukrajinským homosexuálním nacistům přijdou do největší měst demonstrovat proti vládě, která je v jejich očích zodpovědná za vše."
*
To už tak bývá, když má někdo IQ houpacího koně, stěží dokončenou základku a věkový průměr 55+. Hlavním řečníkem bude určitě zapálený "Slovan" Kanimůra I.
Cestovka s plyšákama byla určitě "velkým daňovým přínosem" pro rozpočet ČR.
A to je vlastně jediná věc, která by mě zajímala.
Jaký je daňový přínos pro ČR od každého jednotlivce z toho nespokojeného sroceného davu.
Asi bychom zírali na ty daňové nuly a počty příjemců nějaké sociální dávky.
"Vlastenci.":laughing:

Mantavirus

31. 08. 2022, 15:56

Veritas vincit

Moc pěkně napsáno. Já netvrdím, že do 2 let máme špičkový tank obstojný proti novému Pantheru, ale je značná škoda, že tento potenciál byl zabit po 2. světové, díky převážně pak komoušům.
MORANA je nadějná, ale zde bylo zmíněno, není to skvost. Jsme země, která rusku leží značně v žalůdku a myslím, že (zatím) nemáme takovou schopnost obrany jako právě ukraina. Až půjde do srabu stejně zůstaneme sami.

Je to prostě jen škoda, že tak malá země jako jsme My, s potencionálem co dokážeme, jen leží v tuku a pohodlí a nedělá víc. Mír je krásná vec, ale vždy ho někdo poruší a pak se jen těžko budeme dušovat síly.

Im Bier steckt Wahrheit

31. 08. 2022, 14:33

Tak chalani s rodinami, přichází občanská povinnost bojovat za svobodu slova, názoru i pohybu a hlavně ukončit fialovou vládu totálních ignorantů.
Třetího září bude v Praze, Ostravě a dalších městech rušno. Neočkovaní vlastenci, bojovníci za mír a proti ukrajinským homosexuálním nacistům přijdou do největší měst demonstrovat proti vládě, která je v jejich očích zodpovědná za vše. Zodpovědná je v jejich očích nejen za rostoucí ceny energií v epoše, kdy svět padá do energetické krize, ale i za globální oteplení a skvrny na slunci. Jak vidno z jejich facebookové komunikace, ctihodní občané se chystají udělat „pořádnej“ virvál.

Veritas vincit

31. 08. 2022, 11:34

Marty
Souhlasím.
Při té všudypřítomné plytkosti podporovat každý náznak vyjímečnosti, nápady, netradiční řešení a "tah na branku". Nemusíme za každou cenu svařovat tuny oceli, když to jde chlapům s drony a IT.
Svět se přece nestal moderním a vyspělým při žebrání o teplo, žrádlo a peníze bez práce zadarmo.:slight_smile:

Marty

31. 08. 2022, 10:24

Veritas vincit
tohle je smutný fakt, jen doplním, že díky bohu, dnes již v oblasti elektroniky a IT (ve vztahu k bezpečnosti) dnes již díky bohu patříme též k respektovaným, a to jsou obory které má smysl podporovat, když se nám v nich daří.

Veritas vincit

31. 08. 2022, 10:02

Marty, Mantavirus
Budu první, kdo bude pro vývoj moderních zbraní v ČR. Umíme postavit a svářet ocel, snad se k tomu časem přidají i mladí špičkoví elektronici a ajťáci. Myslím, že v oblasti dronů mají slušně našlápnuto.
Bez statní podpory se takové projekty nedají dělat ani ve státech jako jsou USA.

Dovede si někdo představit, jak to asi musí vypadat ve "státní správě" kolem odpovědných ministerstev ČR při schvalování takových projektů?? :slight_smile:
Absence fungujícího právního systému, jedno z největších korupčních prostředí v Evropě, ten les natažených rukou dychtící po úplatku a nastavených nohou "přejících" Čecháčků ? :slight_smile:
Nejlépe to "zvykové právo" přece znají potenciální i stávající dodavatelé vetších firem po celé ČR. Bez úplatků se s vámi kooperátoři a logistici všeho druhu vůbec nebaví a nedostanete se ani do širšího seznamu. :laughing:

Veritas vincit

31. 08. 2022, 09:42

Mantavirus
"Češi jsou pohodáři a času na vše dost, však nás stále někdo vždy ochrání že?"
*
V podstatě souhlasím s tímto tvrzením.
Můžeme být rádi, že po 44 letech vlády rudé lůzy (1945-1989) umí například ještě někdo svařit centrální nosný rám na Tatru, který v kombinaci s výkyvnými nápravami a vzduchem chlazeným motorem dal světu Rakušák Hans Ledwinka po otci poloviční Čech.
V první řadě nesmíme zapomenout, že za 1. republiky byla Tatra součástí Ringhofferových závodů a.s. (Ringhoffer-Werke A.G.), největší vagónky v Evropě...
Hans Ledwinka byl po válce "za odměnu" zbaven majetku díky Benešovám dekretům (mimoparlamentní formou pomsty samolibého diktátora a zbabělce).
Proč to píšu?
Projel jsem dost muzeí a něco málo přečetl, abych získal svoji představu o "zázraku" jménem 1. republika. Podle mě byli největšími tahouny předválečného Československa Židé a Němci, kterým patřila většina důležitých firem v tehdejším Československu společně s historickým dědictvím Rakouska-Uherska.
Někde jsem četl, že například akciovou společnost Škoda Plzeň řídilo před 2. sv. válkou 9 inženýrů. 6 Němců a 3 Češi....
Tam někde bych hledal i vysvětlení k větě: "Je zajímavé, že země, která vyvolala 1 a 2. světovou, která byla 2x zdecimována je stále vývojově a finančně na tom lépe než kdokoliv jiný z nemocnostních zemí."

Vývoj "českoho" tanku v roce 2022 nemá podle mě žádný smysl. Ostatní to umí lépe.
Tradice, fortel a tah na branku zmizel s inženýry a dělníky po roce 1945 se zavražděnými Židy a vyhnanými Němci s emigranty, kteří se do země ovládané samolibým zlodějem Benešem a bolševikem už nikdy nevrátili. Zbytek chytrých a schopných byl až na čestné vyjímky zadupán rudou lůzou do země.
Na sovětských základech po roce 1945 není co stavět, jak můžeme v reálu sledovat létající věže "Téček" všeho druhu... Nakonec si myslím, že "vývojová" základna výroby T-72 v Československu je už dlouho v důchodu, nebo na věčnosti aniž by po sobě zanechala zkušenosti v nějaké nastupnické generaci.

Ruku na srdce.
V ČR není politická strana s vizí hrdého státu, která by prosazovala úsporný malý stát (počet státních zaměstnanců) a velké investice do vzdělání a technologického vývoje, které by tuto zemi poslaly o level výše...
I kdyby se nějaká taková našla (já volil hnutí Švýcarská demokracie - podle mě nešťastný název, ale dobré myšlenky) i kdyby se taková skutečně našla, jakou bude mít asi u obyvatelstva v ČR ve volbách šanci proti populistům, čerpačům dotací a všem socialistickým figurkám rozdávajícím každého půl roku desítky procent na platy eráru, mnoha zbytečným lidem bez užitku. Důchodový systém je kapitolou sám pro sebe.
Řekům se posmíváme, ale nemusí uplynout ani 15 let a ČR na tom bude stejně.
V dobách Aloise Rašín stačilo k obsluze státu 28% z vybraných daní.
komoušům stačilo 100%, ale Československo se za nich stalo průmyslovým a ekonomickým mezeem historie. Od roku 1990, nestačí většině vlád k obsluze státu ani 100%.
Podle mě, byl v roce 1990 stát špatně zrestartován.
V podstatě nedošlo k restartu v pravém slova smyslu, jenom se změnila forma socialismu a zadlužování.
Pokud je někdo v ČR schopným nositelem tvůrčích myšlenek a má tah na branku, určitě po kontaktu se systémem a státní správou ČR odchází za lepším do zahraničí, nejlépe do USA.

Marty

31. 08. 2022, 09:35

Mantavirus
určitě by to po delším čase možné bylo, ale vzhledem k tomu jaký náskok se zkušenostmi mají konkurenční země, nemyslím, že by to mělo význam, to více věřím v potenciál MORANy, i ta má silnou konkurenci, ale má co nabídnout, a s vývojem samohybných houfnic jsou zde již zkušenosti, a než by se náš průmysl pustil do tanku, možná by po zkušenostech s vlastními upravami KBVP a brzy s licenční výrobou BVP, mohl jít prvně cestou vývoje vlastních strojů této kategorie, než se pouštět do odvětví, kterému se zde po generace nikdo nevěnuje

Mantavirus

31. 08. 2022, 08:08

Asi jste si dost zle přečetl co jsem psal.

Náš vlatní tank mohl být vyvýjený již dávno, místo toho si schraňujeme jen výzbroj od rusů a ještě více méně zastaralou. Tedy teď už ne když budou leopardy, ale to je skoro to samé, taky už nejsou z nejnovějších. Je zajímavé, že země, která vyvolala 1 a 2. světovou, která byla 2x zdecimována je stále vývojově a finančně na tom lépe než kdokoliv jiný z nemocnostních zemí. Češi jsou pohodáři a času na vše dost, však nás stále někdo vždy ochrání že?

Sama armata je stále jen prototyp a jak se ukázalo na ukrajině, stále není top, ale to bude především kvůli špatnému výcviku tankystů převážně.

A co challengery, Merkavy, nebo Typ 99? Taky se armatě dokáží postavit a přitom je nemají tankové velmoce.

Navíc nechápu co se tu hrčíte do mě ohledně výroby T-72 u nás? Já nejsem idiot a do tanků se zajímám a vím že se tu jen vyráběly podle licence, to by blbej neřekl, když jsou to sovětské tanky že? O to více poukazuj na to, co jsem již psal.
A není divu, že naše vývoje tanků by byly uvedeny až někdy 2032, když se do toho nevkládá úsilí. Však času a peněz pro jiné země dost.

alexa123

30. 08. 2022, 16:49

Mantavirus
1/ MORANA je celkem kvalitní houfnice ...
... Papierovo možno áno. Ale aj reálne? Podľa mňa je MORANA iba tzv. klasický demonštrátor t.j.nie je to dokonca ani prototyp ale iba jeden kus určený na vojenské vystavy a pre podnikové skúšky. Až keď absolvuje úspešné armádne skúšky, tak až potom o nej môžeme hovoriť, že je konkurencieschopná na svetových trhoch.
2/... místo posílení Armorové části armády nějakým novým typem tanku
To má byť vtip? Tank, ktorý sa začne vyvíjať v dnešnom období bude reálne zaradený do výzbroje v r. cca 2032 a neskôr - viď tank novej generácie nástupca Leopardu a Leclerca (Nemecko+Francúzko) ako odpoveď proti Armate. Tankové veľmoci Nemci a Francúzi budú mať s vývojom objektívne veľký problém ale podľa teba to Češi, ktorí vyvinuli posledný tank pred 2 vojnou, zmaknu jeho vývoj bez problémov? Spamätaj sa chlape. Pretože T-72 boli sice vyrabané v Československu, ale podľa Sovietskej licencie - t.j. Československo dostalo sovietske výkresy T-72 a my sme už iba vyrabali tieto tanky - naša IQ pridaná hodnota bola minimálna.

Mantavirus

30. 08. 2022, 14:51

MORANA je celkem kvalitní houfnice, přesto mě dost mrzí, že se AČR zaměřila na výrobu a inovace na tatry a děla, místo posílení Armorové části armády nějakým novým typem tanku. Před 2. sv válkou jsme měli vcelku superiorní tanky a od okupace 39-45 jsme nějak zabředli do závyslosti na jiných zemích.

Chápu, že doba není finančně příznivá, ale na druhou stranu je příznivá inovacím, těmto typům výzbroje, kvůli ruskému ohrožení. Závyslost na jiných státech, které dodávají zastaralejší těžkou techniku je dle mého silně strategická nevýhoda. Ikdyž si uvědomuji, že tanky nejsou vše a samotné na bojišti dnes moc neobstojí, poskytují stále značnou výhodu a zastrašování regulerních neatomových zbraní a lidí.

Třeba nový německý panther je už v celku opět skoro futuristický tank, který sice nemusí obstát v reálné bitvě, ale výhody poskytuje.