EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Odhady ztrát ruské a ukrajinské armády v bitvě o Avdijivku dle polského bloggera Jarosława Wolskiho

 04. 03. 2024      kategorie: Události      29 komentářů

Polský blogger Jarosław Wolski odhadl, že Rusové od října 2023 přišli v bojích o Avdijivku 15-18 000 vojáků a 38-45 000 jich bylo zraněno, takže celkově bylo vyřazeno z boje 53-63 000 vojáků. Wolski zároveň zdůrazňuje, že se jedná o odhadované minimální hodnoty, přičemž reálně mohou být ještě vyšší.

shutterstock_2143099515Foto: Polský blogger Jarosław Wolski odhadl, že Rusové od října 2023 přišli v bojích o Avdijivku 15-18 000 vojáků a 38-45 000 jich bylo zraněno (ilustrační foto) | Shutterstock

Na ukrajinské straně odhaduje (dle stejných zdrojů) 3-4 000 mrtvých a cca 15 000 zraněných. Nenávratné lidské ztráty tak odhaduje na minimálně 5:1 ve prospěch Ukrajinců. Návratové ztráty jsou však méně příznivé a dosahují minimálně tři až čtyři ku jedné. Ztráty těžké techniky jsou podle Wolskiho celkem dobře spočítány a geolokovány, kdy se jedná o poměr 13:1 ve prospěch Ukrajiny. Je to dáno především malým rozsahem používání této techniky ze strany Ukrajinců (v rámci čet). Naproti tomu Rusové severně a jižně od Avdijivky v rámci zničené a poškozené techniky ztratili ekvivalent v podstatě celé své armády.

"Čím více informací dostávám od vojáků, kteří kotel opustili, tím více oceňuji, jak byla operace stažení provedena. Ve skutečnosti se to povedlo ještě lépe než v Debalcevu v roce 2015. Ano, informace o zajatcích a skupinách zanechaných vojáků šokují ukrajinská média, ale zatím se bavíme o 20-40 potvrzených vojácích, včetně 6 v Zenitu. Abych řekl pravdu, s ohledem na rozsah operace a na to, jak násilný byl ruský útok, je s podivem, že se tam ještě neobjevila jedna nula navíc. Je třeba přiznat, že v tak kritické situaci proběhl ústup hladce. I když Azov není nutně můj šálek čaje, velmi si vážím řemeslné zručnosti a hrdinství vojáků této formace, jejichž dva prapory z 3. útočné brigády byly nasazeny jako hasičské jednotky, aby zastavily postupující Rusy na severu a stabilizovaly front na celý den, aby daly zbytku ukrajinských jednotek šanci vyhnout se obklíčení. Vojáci 3. útočné brigády Azov se tohoto úkolu zhostili obětavě a hrdinsky a i přes ztráty, které utrpěli, dal jejich útok vlastně čas zbytku jednotek na ústup z kotle," popisuje Wolski.

Wolski však také kritizuje neochotu ukrajinského štábu začít s budováním záložní 2. a 3. obranné linie za Avdijivkou, a to již na jaře a v létě 2023. Ta byla budována až v říjnu, kdy již začaly ruské útoky. "Za tuto hloupost a nerozvážnost opět zaplatil krví ukrajinský voják. V podstatě jde o opakování z Bachmutu. A to je pravý důvod tak urputné obrany v Avdijivce. A co hůř, nebýt bláta, došlo by nejspíš ze strany Rusů k průlomu ukrajinské obrany a následnému střetu s oběma obrněnými ukrajinskými brigádami pokrývajícími frontu západně od Avdijivky. Fronta se naštěstí nerozpadla – hlavně díky počasí a masivnímu nasazení dělostřelectva," hodnotí Wolski

Zdroj: Blog Jarosława Wolskiho

Komentáře

Neff

31. 07. 2024, 20:39

Celá tato čísla, co tvrdí ukrajina, nebo západ je jen propaganda. Skutečnost bude spíše taková, že mrtvých/raněných ukrajinců bude už přes půl milionu. Na Ruské straně to odhaduji tak na 1/3 z toho co má ukrajina. Spousta rozhovorů se žoldáky jasně vypovídá o tom, jaké jsou skutečné ztráty ukrajiny a že 75% jejich mrtvých a raněných je zapříčiněno Ruským dělostřelectvem. Však taky Rusko má nejsilnější dělostřelectvo na světě. Už od konce 2 světové války je takto koncipována jejich armáda(děla, rakety, tanky, ponorky, radarová technika). V radarové a raketové technice jsou 30 let před zbytkem světa. Fašistický režim na ukrajině je třeba zastavit a hlavně zastavit válku. Trpí na ni nejvíce obyčejní lidé a vojáci obou stran.

Monarchista

08. 03. 2024, 22:54

Hezká ukrajinská pohoda. Já jsem rád, že již je mrtvá 14. divize SS Ukrajinská. Když si uvedomím, že Rusko bojuje s Ukrajinou za podpory celé západní Evropy i USA, bojují dobře. Ke ztrátám bych se nevyjadřoval, když jsem si trochu sčetl počty nejen vojáků, ale celkově techniky je to trochu podivné. Možná, pro lepší pochopení by byl prima, být objektivní.

Czertik

04. 03. 2024, 17:58

v posledni dobe se v novinach objevuji jen clanku o ukrajinskych ustupech, a je jedno kde. pokud se situace nijak nezmeni, tak situace ukrajiny bude velmi, velmi spatna, bez ohledu na to, jestli rusove za svuj postup zaplati ztatami 5:1 ci klidne i 10:1.
pokud budou rusove dobyvat uzemi, tak drive nebo pozdeji dosahnou svojeho cile.

a otazka zni, zda li ma eu dostatek zdroju na to, aby mohla pomoci ukrajine zvratit situaci. vypada to, ze ze skladu uz nechce, nebo nemuze nic dodavat a vyroba evidentne velmi vazne.
pokud by se cinani daly na pochod, tak celou slavnou eu by dobyly behem nekolika tydnu, ci mesicu.
a nejvetsi orisek by byly polaci.
nekde sem cetl, ze amici uz 2 mesice nepdolali na ukrajinu zadne vyznamne dodavky, a hrouceni ukrajiny by tomu odpovidalo.
a co z toho vypliva ?
ze evropa by se bez pomoci americanu nikomu nemohla ubranit. a pak sel lidi divi, rozciluji a kritizuji, kdyz trump pravdive rika, ze amerikaa by mela pustit evropu k vode, kdyz nebude investovat dostatecne do sve obrany. (2% hdp).
aa skutecne ma pravdu, proc by meli americti vojaci umirat v evrope za evropu, kdyz sami evropane na svou obranu davaji minimum penez, komise eu povazuje zbrojni podniky za zlo, kktere je nutne vymitit a levicaci ve vededni eu radeji davaji penize nemakcenkum, nez aby je daly lidem co sou ochotni za svoji vlast ochotni bojovat a umrit.

Zdeněk

04. 03. 2024, 18:19

Cretiku, ten postup Rusů dělá na dvou místech zhruba 50 - 100 km2 a zaplatili za něj více než 1500 tanky a obrněnými vozidly a ne méně než 100000 muži - mají prokazatelně nejvyšší denní ztráty za celou válku.
Z Robotyne je Ukrajina vypráskaka a obsadila i část dalšího území a nejsou schopni dostat 300 mariňáků z Krynek (i když pochopitelně i :flag_ua: má těžké ztráty).

Navíc není pravda, že nic nejde, každý den jde mimo jiné 1500 kusů munice, což odpovídá nejméně 5000 kusů ruské, vzhledem k větší efektivitě :flag_ua:, navíc i Američané toho posílají relativně dost v rámci prezidentské pravomoci posílat skladové zásoby, to schválení kongresem nepodléhá.

Czertik

04. 03. 2024, 23:17

zdenek

nikdo nerika ze rusove nezaplatily za vitezstvi tezkymy ztratamy, otzka je, proc ukrajinci ustoupily, zdali to byl jen takticky ustup s tim ze maji dostek zaloh, jak lidskych tak materialnich, nebo vynuceny ze jim jedno nebo obe zacaly dochazet.

a je realitou, ze rusove maji mensi problemy se zasobovanim (nejen) munici nez ukrajina, zvlast kdyz rusko uz ma vyrizene spolehlive zasobovani ze severni koreje a iranu.

Zdeněk

04. 03. 2024, 23:55

Czertiku,

munice (stará 60-70let) ze SK má podle ruských zdrojů spolehlivost okolo 50% a trhá jim hlavně, ten pláč je opravdu značný a u Íránu je to takové přátelství na baterky - podle všeho platba na ruku a ve zlatě, navíc s královskou přirážkou.

Jo, a balistické rakety ze SK prý naprosto selhaly, ovšem tam je to potvrzené samozřejmě pouze z UA zdrojů.

A k tomu ústupu, ano je možné, že Ukrajina má vážné problémy, nicméně hlavní obranná linie je nyní prý až asi 10 km od Avdijivky, kde je mnohem výhodnější terén, nicméně u vesnic Berdyči, Orlivka a Tonenke mají Rusové těžké ztráty a fronta se již asi dva nebo tři dny prakticky nepohnula a na některých místech museli Rusové ustoupit. To, co rozhodlo, že Avdijivka padla, bylo hlavně letectvo, nicméně i když poslední sestřely nejsou potvrzené více než ze zhruba 1/3, tak je prý pokles náletů v posledních dnech zřetelný.

Czertik

05. 03. 2024, 16:12

zdenek

tak ono je upne jedno, ze rusove plati irnu zlatem, dokud rusum zlato nedojde, budou mit vyhodu.
tady se iranci chovaji naprosto genialne.

a pokud maji sk rakety takou nefunkcnost, tak at putin pozaduje penize zpet.
je sice mozne ze ze zacatku sk munice rusu nicila hlavne, ale dnes uz je to nesmysl. putin by byl sam proti sobe kdby tak nekvalitni munici odebiral.
musi vedet ze je lepsi mit mene kvalitni munice - a funkni hlaven - nez vicero nekvalitni munice, kterou beztak nespotrebujes protoze budes mit znicenou hlaven.

a uvidime, jestli u avidivky budou rusove dal postupovat nebo ne se ukze celkem brzo.
a i kdyby rusove moc nepostoupily, jedno je jiste, pokud budou chtit ukrajinci ono uzemi zpet, tak za to zaplati velkou cenu.

Slavoslav

04. 03. 2024, 11:14

rusak ide, Peskov sa chvali, ze Putin bol specialne informovany o zniceni Abramsu ako najnovsom uspechu rusackej armady.

Nic tak nepovie o tom ako sa ti dari vo vojne ako ked je prezident udajnej supervelmoci informovany ako o spravach dna o veciach ako znicenie jedneho tanku ci obsadenie 3 barakov ako sa nedavno chvalili.

Zdeněk

04. 03. 2024, 11:40

Slavoslave, ale Abrams ... z roku 2000 bez vylepšení a s poníženým pancířem.

Mimochodem, cestu smrti z Avdijivky jsi už viděl?
https://x.com/OSINTua/status/1764329113580405106?s=20

Slavoslav

04. 03. 2024, 13:32

videl, ale pracujem radsej s tabulkami, tie zabery su putave to, ale nepopieram

Pepík Knedlík

04. 03. 2024, 10:35

Každý má právo napsat svuj nazor i když je z části nepřesný. Tomu se říká svoboda nazoru, vyjádřeni i myšlenky. Blogger J. Wolski to udelal. Avdijivka: Rusko ma 16 000 mrtvých, což prekrocilo číslo u Bachmutu, ztratilo 224 tanků, 359 obrněných vozidel, 16 bojových vozidel pěchoty, 8 raketometů, 17 samohybných dělostřeleckých systémů.
Ovšem bylo zajato 800 az 1 000 ukrajinských vojáků a kolik jich padlo se neuvádí ..
Válka je vůl
Idnes.cz

Zdeněk

04. 03. 2024, 11:00

Knedlík,

kdyby bylo zajato 800 až 1000 ukrajinských vojáků, tak to jede na ruských kanálech 24/7 a vodí je po Krasnaja ploščaď kolem tribuny, stejně jako ukázali vraždu 6 zraněných Ukrajinců v Zenitu nebo zničení jednoho a poškození druhého Abramsu, případně Šojgua u zajaté M113, věř mi.
Neváhali se pochlubit každým zničeným nebo zajatým kusem ukrajinské techniky, stejně jako záběry padlých ukrajinských vojáků během ústupu.


Ostatně, už konečně našli dost těl, aby ukázali těch údajných 60 zajatců z toho sestřeleného Iljušinu, protože ta zachovalá ruka s tím tetováním nebyla zrovna to pravé ořechové :laughing::joy::rofl:

Slavoslav

04. 03. 2024, 11:02

toto, tie cisla co dal rusak bez dokazu si asi tak uveritelne ako tych 7 ceskych generalov co padlo v Odese.

Mimochodom, Avdiivka dost otriasla aj sietami v rusakove. Tentoraz neslo o trestancov ako v Bachmute, ale o beznych mobikov a nejak sa im pomer 50k strat za mesto o velkosti cca 35 k nepozdava

Pepík Knedlík

04. 03. 2024, 11:18

Slavomír a Zdeněk
Já se nehádám a jestli je tomu jak oba píšete, tak to přesně vyjadřuje realitu lží a zastirani faktu.
Podle OSN zahynulo na Ukrajině více než 10 000 civilistů, podle Ukrajiny více 30 000, ale spíše 10 000 a podle Ruska žádný.
A tak si vyberte

Pepík Knedlík

04. 03. 2024, 11:18

Oprava: spíše 100 000 ...

Slavoslav

04. 03. 2024, 11:25

Knedlik

ja vsetky tie cisla beriem s rezervou ak ich deklaruje jedna strana o druhej. Najlepsie je OSINT ktory je skvely pri technike a potom take prerieknutia ako Murz ked dal vonku 16 k mrtvych na Avdiivku

Co sa tyka UA stran a ci tam je taky pomer ako sa tvrdi v clanku netusim, no ziadne stovky zajatcov tam nebudu. To keby rusak mal tak to vidime vsade

Zdeněk

04. 03. 2024, 11:30

a co, nikdo netuší, kolik lidí zahynulo například v Mariupolu a odhad na základě satelitních snímků hromadných hrobů je extrémně nepřesný, takže klidně tam mohlo zemřít 10000 ale i 50000 lidí, OSN započítává pouze jednoznačně prokázané mrtvé a raněné.
Čímž se tedy dost liší od Gazy, kde automaticky udává údaje od Hamásu, čím opět dokazuje svou neužitečnost a nekompetenci.

Slavoslav

04. 03. 2024, 13:21

Knedlik,

napriklad tych Zelenskeho 30k co oznamil naposledy beriem, ze sice moze byt pravda, len s vela ale.

Kolko je MIA (co budu neskor pravdepodobne KIA), ci do toho rata aj zahranicnych dobrovolnikov ci fo toho rata aj terobranu, alebo ci su to fakt len hole cisla za armadu.

Podobne je to s odhadmi pre rusku stranu od zapadnych zdrojov kde to tiez vypada, ze nerataju milicie z L/DNPR ktore boli prakticky vyludnene a tym padom by tych 80k KIA aj pocitovo sedelo len pre rusku armadu aj pre to co ukazuju nepriame data (umrtnost urcitych rocnikov, pocet dedicskych atd v rusakove nad priemerom predoslych rokov)

Czertik

04. 03. 2024, 18:03

slavoslav

tak pokud by na ukrajine padlo nekolik generalu, tak bych to uvital. vzdyt cesko ma nejvice generalu v prepoctu na vojaky nejvic na celem svete.

Pepík Knedlík

05. 03. 2024, 08:04

Cz
Máš pravdu, Falešné a poplašné zptavy, které létají z nevymachanych drzek českých generálů by zaslouzily svůj trest.

Slavoslav

04. 03. 2024, 09:04

inak, pomer strat je velmi pekny, tento rok bude tazky, ale od toho buduceho bude mat rusak seriozne problemu udrzat terajsie tempo operacii a aj ekonomika mu pojde do prdele vyraznym tempom. Rezervy budu minute, ak budu chciet vyplacat kompenzacie roztocia rotacky tempom kde uz teraz idu vyrazne rychlejsie ako v EU a beztak vysoka inflacia sposobena pumpovanim penazi do ekonomiky vyskoci este viac.

Vyroba zbrani tiez nestiha terajsiemu tempu operacii a sklady sa podla satelitnych snimok vyprazdnuju rychlym tempom pricom to co tam ostava ma casto demontovane klucove diely. Rok 2025 bude zlomovy

Czertik

04. 03. 2024, 18:06

slavoslav

ano, rusum se hodne vyprazdnuji sklady, takze zasadni je otazka - co dojde driv ?
rusum technika na sklade, nebo ukrajincum vojaci/technika ci uzemi ?

Slavoslav

04. 03. 2024, 18:25

Czertik

týmto tempom skor dojdu rusaci ako Ukrajine územie, ked to naposledy niekto ratal tak d Lvova týmto tempom uz za 100 rokov.

vojaci a technika tazko povedat. mobilizacny potenciál UA je este veľký, problem je politicka ochota a technika je na nás

Czertik

04. 03. 2024, 23:12

slavoslav

tak kdyz sem se naposledy dival na populaci ruska ukrajiny, tak pokud rusove budou udrzovat 3:1 ve prospech ukrajiny, tak drive nebo pozdeji ukrajinu vykrvaci.
pri pomeru 4:1 by to zalezelo jak moc rusove dokazi najit zoldaky v cizine, nebo ziskad poporu v jinych statech.

a nesmis zapominat, ze jakmile dojdou lidi jedne strane, tak zhrouceni fronty bude rychle.

Slavoslav

05. 03. 2024, 09:00

obaja, ale vieme, ze tu sa nebude bojovat do posledneho mobilizovatelneho vojaka. UA hrozi realne riziki, kedze odklada dalsiu mobilizaciu, ze im budu chybat vojaci na fronte, ale inak je to najma suboj vole.

A rusakovi tymto tempom koncom roka dojdu rezervy, prestanu sa vyplacat kompenzacie, Gazprom krachuje aj zoldnier nie je zrovna lacna polozka. Bude mat problem doplnat techniku na front. Jeho jedinou nadejou je vyhrat (sposobit zasadny zvrat) tento rok a aj preto sa pustil do full opotrebovacej vojny. No ak mu to nevyjde (tie straty co su teraz su vdaka tomu obrovske) len sa priblizi ku kolapsu a vycerpaniu zdrojov.

Czertik

05. 03. 2024, 16:18

slavoslav

plny souhlas s tim, ze dnes uz je to jen a jen opotrebovavaci valka, cili valka zdroju.
je jasne ze do posledniho vojaka se bojovt nebude, kazdy byt jen trochu rozumny stat se vzda po tom, co se m  zcela rozlozi fronta, aby zachranil co se jeste zachranit da, vcetne vojaku, nez aby riskoval to, ze mu nepritel vleze uplne vsude a jeho pozice pri vyjednavani bude jeste slabsi.

a skutecne, nedokazu rict, kdo ma ted vetsi zdroje, jestli rusko nebo ukrajina.

Slavoslav

06. 03. 2024, 11:20

nejde len o zdroje, ale aj o moralku a tam je utocnik vzdy v nevyhode ci jeho domace obyvatelstvo bude ochotne znasat naklady v utocnej vojne.

A preto bude pre rusaka najvacsi problem ked mu dojdu peniaze na kompenzacie mrtvym co v spojeni s vysokou inflaciou v rusku bude velky problem pre bezneho Ivana.

Nehovoriac o investicnom dlhu co si buduju okresavanim vydavkov aj do zdravotncitva, infrastruktury atd. Tu moze kludne dojst ku kolapsu ako v prvej svetovej

Czertik

06. 03. 2024, 15:26

slavoslav

tak to uz b ude na rusech, jestli svrhnou putina v situaci kdy uz to bude dost spatne, nebo budou otalet tak dlouho dokud se cele rusko nezhrouti a nerozpadne.

Slavoslav

04. 03. 2024, 08:38

zaujimave je, ze na cele rusackych utokov sa uz zacinaju objavovat t-62 ci T-54/55 ktore doteraz boli nasadzovane len v ulohe dobre chranenych SPG. To znamena, ze bojujuce jednotky prisli prakticky o celu rezervu modernejsich t-64 a vyssie a su nutene aj tuto znacne zastaranu techniku nasadzovat v ulohe tankov.

Zaujimalo by ma, kolko modernizovanych tankov ide do zapadneho vojenskeho okruhu o com hovoril v rozhovore gen. Zmeko kde si vraj rus vytvara modernymi zbranami vyzbrojenu zalohu a pouziva ich na vycvik. Na UA nie su tieto vojska zatial nasadzovane