Sériová výroba ruských vozidel K-16 a K-17 může začít v roce 2022
Sériová výroba nových kolových obrněných transportérů K-16 a nových kolových bojových vozidel pěchoty K-17 na univerzální kolové platformě VPK-7829 Bumerang může podle ruského tisku začít v roce 2022.
Nová kolová vozidla Bumerang mají pro ruskou armádu představovat zásadní kvalitativní průlom. Obrněné transportéry K-16 a bojová vozidla pěchoty K-17 se svými vlastnostmi a svým konstrukčním řešením zásadně liší od vozidel řady BTR-60/70/80, a proto podle ruských vyjádření není příliš překvapivé, že proces jejich zkoušek a přijetí bude trvat mnohem déle než se původně předpokládalo.
Foto: Kolové bojové vozidlo pěchoty K-17 – podoba z roku 2015 | V. Kuzmin / CC BY-NC-ND
Do současné době byly v rámci experimentálních projekčních prací na vozidlech K-16 a K-17 dokončeny jejich předběžné testy. Podle vojenských odborníků to lze považovat za velký úspěch ruského vojensko-průmyslového komplexu.
Kolové bojové vozidlo pěchoty K-17 je určeno k přepravě jedenáctičlenného motostřeleckého družstva tvořeného třemi členy osádky vozidla a osmičlenných výsadkem.
Bojová hmotnost K-17 je 25 tun. Výzbroj vozidla je tvořena 30mm rychlopalným kanónem 2A42 se zásobou 500 nábojů, spřaženým 7,62mm kulometem PKTM se zásobou 2000 nábojů a čtyřmi protitankovými řízenými střelami Kornet. Tento zbraňový komplet bude v blízké budoucnosti pravděpodobně nahrazen jiným, v kterém bude hlavní zbraní kanón kalibru 57 mm.
Foto: Kolové obrněné vozidlo pěchoty K-17 – podoba z roku 2019 | V. Kuzmin / CC BY-NC-ND
Výkon instalovaného motoru je 560 kW. Vozidlo dosahuje maximální rychlost na silnici asi 100 km/h. Maximální dojezd je kolem 800 km.
Kolové bojové vozidlo pěchoty K-17 bude vybaveno aktivním ochranným systémem schopným ničit protitankové řízené střely a reaktivní granáty.
Bojová hmotnost jednoduššího obrněného transportéru K-16 bude o něco menší - asi kolem 20 tun, ale přepravní kapacita výsadku naopak větší o jednoho člena. Výzbroj vozidla bude tvořena kulometem Kord kalibru 12,7 mm se zásobou 600 nábojů.
Foto: Kolový obrněný transportér K-16 | MO RF
U K-16 je výkon instalovaného motoru 380 kW, parametry maximální rychlosti a dojezdu jsou přibližně na stejné úrovni jako u K-17.
Očekává se, že sériová výroba vozidel K-17 a K-16 může začít v roce 2022 po ukončení státních zkoušek. V současné době probíhají přípravy výroby pancéřovaných trupů upraveného designu. Úpravy jsou reakcí na výsledky předběžných zkoušek, ale jejich rozsah není znám.
Komentáře