EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Temná skvrna naší historie: Před 82 lety byla naše země obsazena německou armádou

 15. 03. 2021      kategorie: Vojenská historie      83 komentářů

V lednu 1939 Hitler stanovil, že české země budou připojeny k Třetí říši. Česko-Slovensko přestalo existovat ještě před tím, než prezident Emil Hácha a ministr zahraničí František Chvalkovský odjeli do Berlína – Slovensko vyhlásilo 14. března 1939 samostatnost, Karpatskou Ukrajinu připojilo Maďarsko. V Berlíně nacisté československým představitelům sdělili, že české země budou 15. března 1939 obsazeny německou armádou. Zároveň vyhrožovali, že v případě odporu bude zahájeno bombardování Prahy. Hácha s Chvalkovským nátlaku podlehli a podepsali tzv. Berlínský protokol, v němž s okupací souhlasili. 

Bundesarchiv_Bild_183-2004-1202-505,_Prag,_Burg,_Besuch_Adolf_HitlerFoto: Adolf Hitler se přijel hned 15. března osobně podívat do Prahy, na Pražský hrad | Bundesarchiv, Bild 183-2004-1202-505 / CC-BY-SA 3

Hitlerovým výnosem ze 16. března 1939 byl v českých zemích zřízen Protektorát Čechy a Morava. Měl vlastní orgány a úřady – státního prezidenta (E. Hácha), protektorátní vládu, vládní vojsko, policii, četnictvo a soudnictví. Protektorátní vláda ale byla odsouzena k plnění německých příkazů. Plány nacistů s českým národem byly jednoznačné: třetina obyvatel měla být poněmčena, třetina odsunuta a třetina zavražděna.

Němci záhy po vzniku protektorátu vybudovali vlastní úřady a instituce, které byly nadřazeny české protektorátní správě s cílem prosadit německé záměry. Rozhodující pravomoc příslušela říšskému protektorovi, přímému zástupci Hitlera na tomto území, od roku 1943 pak německému státnímu ministrovi pro Čechy a Moravu. Okupační režim se opíral zejména o bezpečnostní a policejní složky, zvlášť brutálně proti českému národu postupovala německá tajná státní policie. 

První projevy nesouhlasu s okupací naší země měly podobu strhávání nacistických symbolů a vyhlášek, veřejného zpěvu národních písní, malování protiněmeckých hesel a vydávání ilegálních tiskovin s protinacistickým zaměřením.

Československý protinacistický odboj, někdy také nazýván II. odboj, se začal formovat již koncem března 1939. Představovala jej celá řada ilegálních organizací. K těm nejvýznamnějším patřila Obrana národa, do které vstupovali bývalí příslušníci československé armády, legionáři, sokolové, ale i učitelé a dělníci. Většina jejích vedoucích činitelů byla popravena. Na počátku roku 1940 bylo vytvořeno Ústřední vedení odboje domácího, které si vytyčilo za cíl sjednocení domácího odboje a koordinaci odbojových akcí.

Již na jaře a v létě roku 1939 se vlastenci proti nepříteli činili různým způsobem. Rozšiřovali ilegální tiskoviny, pomáhali pronásledovaným osobám a jejich rodinám, kterým poskytovali jídlo, šaty, peníze a úkryty. Organizovali také odchody bývalých československých vojáků a ohrožených osob do zahraničí. Podávali rovněž důležité informace z vojenské, politické a hospodářské oblasti představitelům československé emigrace.

Komentáře

czert

09. 04. 2021, 15:31

Mxm
Samozrejme, ze spojenectvi malych statu se velke boji, proto merkozy maximalne potlacuji jakoukoliv spolupraci malych statu a meni fungovani eu tak, aby vyhovovalo jen velkym.
Jinak, muzes me rict, jak by cesi mohli zabrzdit ci zastavit nastup hitlera v rakousku ? Vzyt si najdi jak nadehe ho miliony vitaly.
A mylis se, presto ze moravska kotlina byla idealni pro tankovy utok, tak dostat velke sbazy pres rakousko by byl velky problem, jen ai najdi jake potize meli s tim malem co tam poslali pri anslusu.

Kaja, itali a spanelsko sou moc pred nami ? Cca 1 a 2k na hlavu, coz je min nez 5%.
A kolik ze to bylo pred, 10, 20 a 30 lety ?

MXM

27. 03. 2021, 22:51

spíš to byl důsledek zanedbání "malých" spojenectví, to je varování i pro současnost kdy politici vzhlíží jen k těm nejmocnějším. Přitom podcenění lokálních partnerů může být stejně fatální jako tehdy. ČSR vláda se orientovala výhradně na Francii a Británii. Spolupráce s Rakouskem ohledně hnědého nebezpečí prakticky neexistovala, převládalo zjednodušení na to že jsou to všichni němci. Přitom právě podchycením nacistů v Rakousku se mohli efektivně zabrzdit - už to že by neovládli ani rodnou zemi německého vůdce by byla pořádná rána pro legitimitu nac. režimu. A z praktického hlediska by se předešlo obklíčení českých zemí - protože otevřený jih byl největší problém díky skvělé prostupnosti pro tankové svazy. Takže ikdyž by se naši udrželi v celém perimetru od Šumavy přes Krušnohoří po Jeseníky k Tatrám tak tam by Němci pronikli a stát "přeštípli". Proto vojenská strategie závisela na včasné pomoci buď otevřením západní fronty nebo přísunem posil z východu, prvně z Jugoslávie a Rumunska- to by zároveň poutalo maďarské síly aby nemohly plně útočit na Slovensko.
Jenže když bylo Rakousko integrováno tak ta pozice byla extrémně ztížená, tam se nepočítalo jestli se jižní hranice udrží, ale pouze jak dlouho a jestli vůbec bude mít smysl přisouvat zálohu...
Takže Beneš to vsadil na jednu kartu - buď by byla armáda použita do totálního zničení za cenu kompletní devastace české kotliny a s tím takové demografické ztráty že by to konkurovalo i německému plánu poněmčení/likvidace nebo se vzdát a doufat že Německo dopadne jako Napoleon v hloubi ruských stepí - s tím bonusem že hospodářství i obyvatelé budou v zásadě netknutí a po osvobození se bude moci plynule pokračovat v rozvoji. Bez toho by nás dnes určitě přes deset milionů nebylo...

czerik

25. 03. 2021, 18:42

kaja
"Kňourat je mnohem lehčí, než používat hlavu, vyhrnout rukávy, máknout a dohnat třeba v prvním kole to Rakousko."

no vidis, tak aspon ti lini esi uz dohnali a predehnal ty uzasne italy a spanely, nebo ti se nepocitaji ?

"Rakousko. Mimochodem, ještě nikdy jsem tam neviděl tolik odpadků kolem silnic a na přilehlých polích, jako je k vidění v ČR."
bodejt kdyz tam den brdel delaji nemci. :stuck_out_tongue_winking_eye:

tak co, kdy si napsoledy navstivil e55 a sebral tam nejakou "spanelku" ?

"Raději s podobnýma "prašivkama" záplatovat brloh, než pracovat a pořídit si budoucnost podobné Rakousku, Německu, nebo Švýcarsku"
a krome mentlni masturbace o tom, jak sou germani uzasni nic jineho nemas ? treba takova italie, spanelsko, francie sou kolikrat vic zavsivene nez onen balkan.
takze tolik ke kulturnosti zapadu.

byt ano, germani u sebe doma sou na poradek pedanti, to souhlasim , ale jakmile vytahnou paty z rajchu, tak soutezi s rusy kdo udela vice bordelu.

czerik

24. 03. 2021, 01:03

josef
realita je takova, ze velke staty si s malymy dealali co chteli, platioo to tehdy, platito to dnes.
kdo dnes vladne eu ? nemecko s podporou francie. a vsichni ostatni musi drzet hubu a krok.
a nedelejme si iluze - kdyby na to prislo, tak nas eu/nato hodi pres palbubu.
je obrosvks askoda se se nepracuje vic na integraci v4 jako smysluplne politicke entity, klidne s pristoupenim pobalti a balkanskych statu.

Josef

23. 03. 2021, 21:58

Hacha vydržel Hitleruv nátlak, když neuspěl, přišel Goering a ten jej prý zlomil poklidnou řeči o vybombardovani Prahy, to už prez. Hacha kapituloval. Děsivá historie k nám se prý Wehrmacht dostal až později co tehdy napadlo na Vysočině sněhu, tak mě to vypravovala máma. Spojenecké smlouvy jsou pro malé státy problematicka záležitost, Mnichovská dohoda se učí na všech diplomatických učilištich sveta jako příklad verolomnosti mocnosti k malému státu.

czerik

22. 03. 2021, 20:13

a jeste neco k te nemecke "kulturnosti"

Německou povinností je zatlačit Slovany tak daleko, že neuvěří v smysluplnost vytvoření samostatné Bohemie (českých zemí). A to proto, že Bohemia je zabodnutý klín do německého dubu, který chce rozdělit.“ Moritz Hartmann básník a politik - poslanec za Litoměřicko (Leitmeritz bezirk) dne 7. června 1848 na Frankfurtském německém sněmu.

A nyní apoštolové barbarství (Češi) jsou v plné práci, aby bylo pohřbeno půl tisíciletí německá práce v propasti své Uncultur (nekultury, protikultury - barbarství)... Bude to těžké! Rozumně se tvrdé lebky Čechů nenapraví, ale úderu porozumí! Rakušané ve spolupráci s nimi v mnohém zhřešili (postupovali měkce) a oni (Češi) jsou dnes příliš rozmazlení. Je to o všem, důvod proč (Rakousko) podléhá destrukci... Theodor Mommsen 1897 (1874/75 rektor berlínské univerzity, v roce 1902 laureát Nobelovy ceny za literaturu).

czert

22. 03. 2021, 20:11

kaja
"Hlupákov, kde druhý ve volbách dostane více křesel (45) než vítěz voleb (44) mě nezajímá. Je to anomálie, slovanská úchylka."

urcite ? tak sem napis volebni zakony z r-u a porovnej je s ceskymy, at dokazes ze ty ceske byly horsi a mene spravedlive. ale to ty nikdy neudelas, jelikoz by se zhroutila tvoje idea o nadrazenych nemcich.

a jak typycke pro politruky - kdyz nejsou argumenty, natupuji urazky.

czerik

22. 03. 2021, 13:40

kaja
a jeste sem zapomel dodat, ze pro tebe je typickkke ze ignorujs veci - odpovedi na oatakzky - ktere bouraji tvoji propagandu.
proc si doted nenpsal jak a jake zakony to cesi porusili kdyz daly agrarnikum 45 a sudetakum 44 kresel ?
si naprosto stejny jako levicaci/marxiste v usa - ke svoji propagande jen zneuzivas emoce, a jedes na neznalosti lidi, kteri o danem tematu nevedi lautr nic, coz je bohuzel casto vetsina.
ale lidi co znaji tema, te vzdy porazi argumenty na ktere nemas co rict.

czert

22. 03. 2021, 13:28

kaja
"Jednou v historii by se Slovani zachovali čestně.Třeba by se potom o nich neříkalo, že lžou, kradou a jsou cítit pižmem."

ano, a proto by se meli nechat isnpirovat "velkymy" germany a pridat k tomu vrazdeni, dobyvani a touhu k ovladnutti sveta, aby konecne "vyrostli".
btw a nemci kolikrat smrdi daleko vic.

czert

21. 03. 2021, 02:27

kaja
""a nevládli" to sis tam přidal ty sám.
Já to nikdy nenapsal."

cili na co si stezujes ?????????

"Znáš snad lepší důkaz o podvodu?
Netušil jsem, že jsi na tom tak špatně s chápáním textu."

to trolis umyslne, nebo nechapes dany text ?
ne, skutecne ty cisla NEDOKAZUJI zadny podvod. jen ukazuji kolik mel kdo hlasu a kolik dostal kresel. jaky ze to zakon a jak presne byl porusen ?
proc na to nejsi schopen zodpovedet a stale meles tu svoji jak kafemlejnek stale dokola ?

a at ti udelam radost, zahrajem si takovou hru, sudetaci by dostali 45 kresel a agrarnici 44.
A TAK TED ME VYSVETLLI CO BY SE TIM ZMENILO.

"V Sudetech žili Němci. Pozval je tam "český" král Přemysl Otakar II., aby naučili líné Slovany těžit a zpracovávat kovy. Přemysl Otakar II. byl poloviční Němec po své mamince Kunhutě. V podstatě jim to území svěřil, protože patřilo jemu.České království bylo "spojeno" s Rakouskem jako dědictví po Ludvíku Jagellonském, který se po prohrané bitvě na útěku utopil v bažinách u Moháče (1526).Česká šlechta si vybrala a zvolila za krále Ferdinanda I. s manželkou Annou Jagellonskou...."

tim ze se sudetaci usadili v sudetech zadne spojeni ceska (kralostvi) a nemecka nevytvorila. jen cechu a nemcu. coz je ponekud rozdil, ze.
jinak ti pracoviti nemci ukazali peknou nevdecnost, kdyz se pak bourili proti potomkum cloveka, ktery jim dal doslov vsechno zadarmo - pudu, prstredky.
a co jako ze po 2 byl naul nemec ? sschvalne si zjisti kolik ze to nemcu bylo polovicnich cechu po ceske mamce.

jedine v cem ms celkem pravdu je vyvoj po bitve u mohace, to ze si cesi zvolili ferdu kralem davao neco vyznamejsi pripojeni, ale k zadne integraci nedoslo, sale to bylo zcela samostatne kralovstvi. uroven vztaju byla uplne stejna, jako mezi ceskem a hornimi uhrami, tak rakusaky. deleni na predlitavsko a zalitavsko bylo ciste administrativni.

czert

20. 03. 2021, 12:01

kaja
"Nikde nenajdeš, že bych si někde stěžoval na sestavování vlády, to je tvoje lež."

tak proc tu mas neustela tema, ze sudetakum byly volby ukradeny a nevladli ?

"Každá vítězná strana v demokratických volbách má nejvíce křesel v parlamentu a vůbec nemusí sestavovat vládu."
a proc si neopovedel na to, ze dle volebnich zakonu principu z ru by henlainovci meli minimalne jeste o 5 kresel MENE.
neveris ? dej sem ony volebni zakony z r-u a csr a muzeme i udelat/projit matematiku za nema.

"Jenom ubozí slovanští zloději, ukradli v roce 1935 vítězné straně křesla v parlamentu."
skutecne ? tak napis jaky konkretni zakon a v ceem porusily. le to neudelas, protoze to by rozbilo tvoji sudetackou lzivou propagandu.

"Všechno ostatní, čím se snažíš zakrýt nedemokratickou zlodějnu je jenom trapná slovanský mlha.Čísla hovoří jasně."
cisla hovori jasne ? TAK JE SEM DEJ.
ne ty o poctu hlasu, kdy pro henlaina hlasovalo pres 90% vsech potencialnich volicu, ale matematiku za volebnimi zakony - jak rozdelovaly hlasy - a jak byly dle dele poruseny.
a pro porovnani sem muzes dat volebni prepocty dle tveho milovaneho a svateho r-u a jeho zakonu.

a stale cekam na to, jak me napises kdy ze to bylo historicke spojeni sudet a nemacka/rakouska ci ceska a nemecka. stale cekam.

czerik

19. 03. 2021, 17:06

kaja
"Logicky by nikdy vládu nesestavovali. Šlo o princip a pověst Československa.Pořádku se zdejší Slované bojí jako čert kříže. Ono je to vidět na historii Československa po vyhnání sudetských Němců 1945 -.....Jde o zákony, právo a morálku. Země, která manipuluje výsledky voleb si těžko může říkat demokratická, poučovat jiné, nebo se nad ně dokonce povyšovat."

kdyz by vladu nikdy nesestavili, proc si teda stezujes ze nebyly poveren sestavenim vlady ? to je uplny nosens.
jaky princip a povest csr mas na mysly ? jako ten ztratit nekolik mesicu necim, co nemuze fungovat, a  byt pro smich okoli ? navic ztracet cas , misto toho aby se mohlo delat neco konstruktivniho ?
vezmi si dnesniho bidena, cely svet vi, ze biden neni v poradku a ze ma vaznou demenci..a presto ho demokraci "z princiu" udelali prezidentem.
a ano, mas rech, zdejsi slovane se meli chovat civilizovane, tak jako r-u s jeho zakony...to by pak sudetaci ziskali jeste o cca 5 kresel MENE.

a k 45 - kdyby sudetaci v 38 nezradili a verejne nekolaboravli s adlou, a v 38-45 by se chovaly celkem slusne (na urovni valecneho r-u), tak by tu mohli zustat, jenze nemci byly presvedceni ze tentokrat vyhraji a podle toho se taky chovaly...a taky po valce na to doplatily.
a zakony, moralkou a pravem se nemuzou ohanet lidi, kteri na ne zcela kaslaly.
onen bolsevicky bordel v csr je taky jen a jen vina nemcu kvuli valce ktrou rozpoutaly, bez ni by tu komunisti nikdy nevyhraly.
a co rikas na nemecky zakon z 56? kdy se nemci usnesli, ze nebudou stihat skopcaky za zlociny v dobe nacismu, protze dle tehdejsich zakonu trestne nebyly.
a "kupodivu" tenhle vyklad s nemeckem nesdily zadny jiny stat na svete, proto kdyz pozadaly o vydani valcneho zlocince ke stihani do ciziny, tak tak museli ucinit, protoze doma by ho nikdy nesoudily.
a nemecke zduvodneni ? tehdy byla tezka doba. a smitec.
a vrchol ironie ci pokrytectvi je ten, kdyz sudetaci/landmasaft mluvi o 4ř a co vsechno se sudetakum stalo, tak zcela odmitaji poukaovani cechu na tezkou dobu.

OBOR

18. 03. 2021, 22:53

Kadlíku moc tě prosím...pokud máš důkazy o manipulaci demokratických voleb... znovu opakuji demokratických voleb, aby jsi pochopil, to jest po 89. ... utíkej na policii ČR a to co nejrychleji Slovane :)

OBOR

18. 03. 2021, 22:40

czerik .... dobře ty, líbíš se mi, pokládáš dobré otázky rád bych ti odpověděl, ale byli by to jen spekulace a na ty jsou tu jiní odborníci :)

OBOR

18. 03. 2021, 22:33

Kadlíku moc se mi libí tvé označování oponentů Slovanem, ty sám se považuješ za Čecha.....ale je mi jasné že si v Lebensbornu něměl moc šancí..... ale podle Němců jsou Češi Slovani :)

czerik

18. 03. 2021, 15:41

kaja
"6,5 mil. Čechů, Moravanů a Slezanů, 3 mil. Němců a 900 tis. Slováků.Podle počtu obyvatel to bylo Česko-Německo."

no vidis, a podle populace r-u to melo byt rakousko(nemecko)-cesko. takze asi tak. byt papirove vice lidi pouzivalo madarstinu, protoze uredni rec.

"Hlavně nebyla žádná spojitost z CaK, historicky žádné spojení Království Českého a Horních Uher."
a co jako ? stejne tak ja muzu cict ze nebyla zadna historicka spojitost ceska a rakouska.
cili tvoje pointa ?
ze cesko bylo soucasti ru ? well, slovensko taky :).

"Sudetoněmecká strana a Karpatoněmecká strana - 15,18 %, 44 křesel
Republikánská strana zemědělského a malorolnického lidu - 14,29, 45 křesel"

skutecne mas pravdu, ta 1 byla z poctu kresel, nez z poctu hlasu - 0,9.
tady si se mnou pamet zahrala.

ale to ze si zcela programove ignoroval to, jak by sis predstavoval mensinovou sudetckou vladu je vic nez ilistracni.

czerik

18. 03. 2021, 14:06

karlik
"Začít můžeš v roce 1918, kdy Němci nechtěli žít v nějakém umělém "Československu"."

co bylo na ceskoslovensku umeleho ? (a co r-u to bylo nebo nebylo umele?).

"V únoru 1919 byly v Rakousku volby a v Sudetech chtěli volit s Rakouskem. "

chtit mohli, problem byl v tom, ze byly obcany csr, ne rakouska. to je stejne jako by si dneska chtel aby cech volil v nemeckych volbach.

"Byla nasazena československá armáda a pár demonstrantů postřílela. V Hostinném v muzeu o tom mají pěkné vyprávění a fotky."
ano, po tom, co byla armda demonstraty napadena, dokonce i strelbou, tak kratce po valce mezi civlily o zbrane nouze nebyla.

"Vláda Československa se chovala k Němcům v Sudetech jako k občanům 2. kategorie"
a muzes presne popsat jake to chovani bylo a cim je radila mezi obcany 2 kategorie ? skutecne to rozeber.

" i když TGM v USA původně slíbil ve Washingtonské deklaraci něco jiného."
washintonska deklarace pocitala s tim, ze jeji obbcane budou pracovat na novem csr, na jeho uspechu. ne ze ho budoe cast chtit znicit hned od zacatku, bez toho aby vlada jakoliv mela sanci ukazat jak bude vladnout.

" Nedodržel ani Pittsburskou dohodu. "
ano, nedodrzel, protze kvuli vise uvedemu nemohla byt naplnena.

"Za největší drzost ovšem považuji okradení vítězné Sudetoněmecké strany ve volbách 1935. Kdy druhá strana Agrárníků dostala více křesel v parlamentu než vítězové a Adolf se měl o co opřít"

agrarnici byly jen druzi o 0,1%. a protoze jiste umis matematiku, tak si jiste dokazes spocitat kolik hllasu dostal henlain celkem a kolik meli sudetaci teoretickych volicu.
to kdybys nahodou chtel neco psat o tom, ze sudetaci toho nehlina a hitlera moc nemuseli.
a hlavne me zodpovez - s kym by asi tak henlain vladl ? kdyz byl proti cechum slovakum a rusinum ? madari by mu moc nepomohly. a to na mensinouvou vladu jaksi nestaci, ze.
a ze agrarnici dostali vic kresel zcela odpovidalo tehdejsim zakonum a pravidlum. kdyby vladu meli sestvit komuniste, tak by bonusova kresla dostali oni, kdyby ji meli sestavit martani, tak martani je dostannou.
nechapu kde vidis jakoukoliv nespravednost, skutecne to rozeber bez nejakych vkriku o falesnem pocitu nemecke ukrivdenosti.

" Místo právního státu, jakým je třeba Rakousko, nebo Švýcarsko, pokračují po roce 1990 opět ve slovanském bordelu založeném na papalášství, lhaní a podvodech. Vše za souhlasného mručení "inteligentní" většiny. "
za to podekuj havlovi ktery zabranil stihani komunistu za jejich zlociny. oni vedeli proc si ho pestuji.

czerik

18. 03. 2021, 13:49

mira
"šlo celkem o 110 tisíc zajatců – vedle vojáků Tuchačevského armády tam byli i další; z nich 25 tisíc šlo k bílým a 26 tisíc se vrátilo do Ruska) mám za to, že chybí nikoliv 18 tisíc, ale skoro 60 tisíc lidí. "

a co kdyby se tech 60k chybejich proste usadilo v polsku ?

czerik

18. 03. 2021, 13:31

mira
" Na to polský ministr zahraničí Back výslovně řekl: „Pokud by to (Hitler) uskutečnil a našel své řešení, potom mu postavíme ve Varšavě krásný památník." "

ano, polaci v te dbe byly hodne antisemicti a proti komunisticti, to si nam chtel rict ? ale to my vime

"Ale podle ignorantů Polsko za nic nemůže a bylo prý napadeno SSSR. A vůbec se nebratříčkovalo s Hitlerem."

ano, polko skutecne nemuze za to, ze ho sssr napadl. a jake bratrickovani s hitlerem mas na mysly ?
pokud je antisemitismus a antkomunismus tvoj jediny argument...tak se divim ze si nevytahl spoustu politiku z usa, uk, fra .
ale ty sssr jaksi nenapadl, ze.

"A že sovětský vyslanec v Polsku položil na ministerstvu zahraničí dotaz, čím může SSSR Polsku pomoci po napadení Německem je vůbec netrápí. "
no, kdyby polaci meli jistotu, ze rusaci pak vypadnou, tak by jim to i za odpoved stalo, jenze polaci meli jistotu, ze by rusaci nevyadli. presne tak jak to rovedli v 39.
je velmi dobre zdokumentovano, ze jednotky ktrere polaci pustili do poslka bez boje rvali - kudy na hitlera ?
jaka byla realita vime.

czerik

18. 03. 2021, 13:21

mira
"Smlouva „Ribbentrop – Molotov“ byla podepsána jako poslední až po vyčerpání všech možností, kdy byly odmítnuty všechny návrhy na vytvoření společného bezpečnostního systému, antifašistické koalice, v podstatě v celé Evropě.“"

velmi zajimve, takze napred sou nemci pro rusy tak hrozni nepratele, ze kdyz nenajdou nikoho, kdo by sel s nimi proti nim, tak se najednou rozhodnou, ze uz to nejsou hrozni krutasove, ale docela fajn lidi na skvele pratelstvi ?
docela solidni logicka gymnastika.

"1. Prohlášení o nepoužití násilí mezi Německem a Polskem. (podepsané roku 1934.) Jde ve skutečnosti o pakt Pilsudski - Hitler. (Pilsudski byl Polským maršálem a ministrem obrany. Usiloval o dohodu s Německem a 26. ledna 1934, podepsal polsko-německý pakt o neútočení, který měl platit deset let.)"

a tvoje pointa ? kde pakt pilsudky-hitler obsahuje to, ze si mezi sebe polko a nemecko rozdeli uzemi cizich statu ?
navic podepisovat smlouvy o neutoceni mezi sousedicimi staty je celkem normalni, u statu ktere spolu nemaji zaadne hranice, jako v ripade sssr a n, jde skutecne o svetovy a historicky unikat.

"2. Anglo - Německá dohoda (podepsaná roku 1935). Touto dohodou poskytla Velká Británie Hitlerovi možnost mít svoje válečné námořnictvo. (To v rozporu s výsledkem první světové války a Versailskou smlouvou.)"
ano, stejne jako spousta dalsich veci ktere adla delal, a neschopnost a slabbost zapodu v danem oobdobi je proto po zasluze kritizovano.
bbtw - muzes me vyvsetlit jak silnejis nemecke namornctvo ohrozovalo rusko ? s jeho malym a nedulezitym namornictvem ?
navic nepodstatnym, z hlediska obrany sssr, vyjma obrany teritorialnich vod.

"3. Společná Anglicko - Německá deklarace Chamberlaina a Hitlera - (podepsaná 30. září 1938 z iniciativy Chamberlaina), Uvádí, že: „podepsaná Mnichovská dohoda a Anglo – Německá námořní dohoda symbolizují shodu vzájemného porozumění“…"
a tohle ospravednuje lezeni stalina do hitlerovy postele jak ?

"4. Francouzsko – Německá deklarace (podepsaná 6. 12. 1938) v Paříži, ministry zahraničních věcí Francie a fašistického Německa Bonnetem a Ribbentropem."
to same viz vise

"5. Smlouva mezi Litevskou republikou a Německou říší, (podepsaná 22. 03. 1939 v Berlíně) ministrem zahraničí Litvy a opět Ribbentropem „O spojení Klaipedskéo kraje s Německou říší“"
ano dalsi mnichov, bez zajmu zapadu, ale opet, jak to ospravedlnuje pakt m-r ?

bombero

17. 03. 2021, 21:26

Mark :thumbsup:do ruských trolů se musí tvrdě a neustále. Zažil jsem, co je rusák za svoloč a nikdy nepochopím nikoho, kdo není rus, že je může obhajovat a zastávat se jich

Mark

17. 03. 2021, 21:15

Míra
Celou dobu se tu mi dva točíme jestli bylo SSSR spojencem Německa ,nebo ne . Já ti uvedl čísla,množství ,obsah výměnného obchodu mezi nimi. Ty tu zase odvádíš pozornost na Polsko ,Bělorusko a citáty před válkou.
Podle tebe "to jsi níže napsal" , proč by nemohli mezi sebou obchodovat .
Fajn takže podle tvé logiky kdyby příklad USA zautočilo na Mexiko ,Guatemalu,Belize.Honduras,Nikaraguu,Salvador a Panamu s cílem násilně obsadit tyto země i s pomocí českých zbraní,munice,raketometu,bvp,bitevníku Alca , bren2 a ještě bychom amíkum poskytly boty,ponožky,neprůstřelné vesty a obušky na zvládnutí civilního obyvatelstva, tak ti to vlastně vadit nebude, protože to je jen obchod. Prostě byznys je byznys.
Nevím co k tobě více dodat.

Ps- Bombero tě o něco žádal.

Mark

17. 03. 2021, 20:31

RibbenMíra

Míro,Míro....nemůžeš se tady ohánět citátem z roku 1937 kdy Německo bylo schopné jen hulákat na všechny strany. a navíc komunismus (ještě židé) byl pro nacisty největší nepřítel . Po Anšlusu a zabrání Československa se cítili dost silní i díky kořisti , kterou představovali Československé zbraně a vybavení a tak se Hitler ohlížel po nové kořisti, ale k tomu potřeboval suroviny a ty mu mohl dodat jen SSSR a proto to byl jeden z důvodu pro podepsáni paktu Ribbentrop - Molotov i s tajným dodatkem. Ten pakt opravdu existoval Míro , je i v ruských archívech , samotnými Rusy zveřejněný .Proto nechàpu proč to pořád popíráš. Ty níže uvedené množství surovin v době největších bojů na zàpadě tě opravdu nepřesvědčí. Pak je mi tě líto.

czert

17. 03. 2021, 20:05

mira
"ČR obchoduje s Ruskem, kupujeme plyn a ropu. Znamená to tedy, že jsme spojenci Ruska?? A ostatní západní "demokratické" státy, které obchodují s Ruskem jsou taky jeho spojenec??"

samozrejme ze ne, kupuji jen to, co je skutecne nezbytne . ropu, plynaa dost. a naopak, davaji vuci rusku sankce za jeho valecne dobrodrustvi po 2014 na ukrajinne.
a ver tomu, ze kdyby rusak zacal aktivni velkou valku proti ukrajine, tak evropa prestane odebirat i tu ropu a plyn.
a ne ze by onu obchodni vymenu jeste daleko vic prohloubily, at ruska valecna masinerie funguje co nejlip.

czerik

17. 03. 2021, 19:58

obor
" říjnu 1934 při atentátu na Jugoslávského krále Alexandra I. umírá Louis Barthou zbloudilou kulkou. (Zajímavou okolností je, že kulka vyšla ze zbraně francouzského policisty, což bylo odtajněno až roku 1974). Po jeho smrti ochota západu pracovat na systému evropské kolektivní bezpečnosti rapidně upadá a nastává známé období appeasementu."

otazka zni, jak by onen vychodni pak vubec fungoval, kdyz by v nem byly 2 staty co meli velmi expanzionisticke sny a cile - sssr a nemecko.

"V květnu 1935 byla podepsána Československo-sovětská smlouva o vzájemné vojenské pomoci, ovšem tak šikovně formulovaná (díky naší straně), že bez aktivity Francie (a potažmo Británie) nám sověti stejně nemohli pomoci."
a) soveti nam MOHLI pomoci, sami za sebe a od sebe. jde o to, ze v pripade angazovanosti francie by rusove MUSELI.
b) ona sikovna formulace tam byla z prosteho duvodu, aby kdyz by ssr rozhodl pro valecne dobrodruzstvi, at uz vuci polku , finsku ci jinym statum, aby mu cesi nemuseli jit na pomoc.

" kvůli nesouhlasu Poláků s průchodem Rudé armády přes polské území. 17. srpna bylo tedy jednání přerušeno a západní partneři se pokoušeli nějak Poláky přesvědčit. Ti si ani po třech dnech nedali říct a jednání bylo tedy 21. ukončeno."
se divis ? protoze ve smouve nebyla zadna grance ze by soveti z polska nekdy vypadli. u nas taky po 68 rusaci byly "docasne".

"Na závěr snad ještě citát Winstona Churchilla: „16. dubna (1939) Sověti předložili návrh na vytvoření jednotné fronty pro společnou pomoc mezi Velkou Británií, Francií a SSSR... Nemůže být žádných pochyb..., že Británie a Francie měly tuto nabídku přijmout.“"
a hodit tak polsko do chrtanu sssr natrvalo, ale to by zapad nijak netrapilo, ze.

czert

17. 03. 2021, 19:46

bombero
"Ed III abdikoval v 36 roce a odešel i z rodiny, stejně jako ted Hary. Takže s ofic vládou anglie neměl nic společného."
NASTESTI.
vzhledem k tomu jake mel pro nemecke nazory...no kdyby eabdikoval a dale vladl i ve 40 ..tak by churchil mel daleko tezsi pozici. kdo vi, treba by eda donutil vladu uzavrit s nemeckem separatni mir.

czerik

17. 03. 2021, 19:42

mira
"Americká tisková agentura AP spolupracovala s nacisty a tiskla jejich propagandu!Věhlasná tisková agentura Associated Press se dostala na dlouhý seznam amerických společností, které spolupracovaly s nacistickým Německem. Podle historičky Harriet Scharnbergové dokonce v AP pracovali nacističtí propagandističtí důstojníci."
ok ? a jak se to lisi ode dneska kdy ti sami novinari pisi propagandu ciny, ruska ci jinych diktatorskych rezimu ?

czerik

17. 03. 2021, 19:41

mira
"Důkazem, jak mocnosti které onu smlouvu podepsaly (ne)trvaly ne jejím dodržení, je financování Hitlera a nápomoc s rozpoutáním II. světové.SSSR k podpisu nebyl přizván, tudíž nemohl nic porušit když s Německem obchodoval."

a)sssr ani k onomu podpisu byt prizvan nemohl byt, protze tehdy jeste neexistoval
b)jeho predchudce sice existoval, aale protoze pred nemeckem kapituloval, tak je celkem pochopitelne ze se mezi viteze nepocital, zvkaste diky tomu JAK kapituloval a co se u nej delo.
c) ono obchodovani nebylo o poruseni nejake dohody (btw , jaka ze to dohoda zakazovala OBCHODOVAT s nemeckem?), ale o podpore hitlera v doby kdy bylo jasne co je zac.

bombero

17. 03. 2021, 19:38

Míra- tak jestli pořád tvrdíte, že rusko osvobodilo bělorusko od poláků a ignorujete při své proruské logice všechny fakta, tak doufám, že aspon budete všem měřit stejnou měrou. Padni, komu padni. A tak doufám,že stejně budete považovat zabrání sudet za osvobození toho území hitlerem, když nám patřilo jen 20 let....Jinak si zjistěte, kde skončili původní bělorusové a kdo je vyhnal a nahradil je svým obyvatelstvem.Můžete se inspirovat u krymských tatarů, ti dopadli ale podstatně hůř
Jinak období 38-41 je z toho důvodu, že už německo napadalo jiné státy v evropě a vedlo už válku proti jiným státům. Tudíž všichni normální od něj v tu dobu dali ruce pryč

czert

17. 03. 2021, 19:36

mira
"Versailleská smlouva ukázala, že ponížit a pokusit se totálně ožebračit velký, silný, rozpínavý, panovačný a v mnoha oborech lidské činnosti mimořádně vyspělý národ přinese sice dočasný mír, ale ve svých důsledcích vyústí v katastrofu."

vidis, a pro klid v evrope, a zabraneni vzniku obou svetovych valek by uplne stacilo, aby skopcaci nebyly rozpinavy a panovacni.

czerik

17. 03. 2021, 19:34

mira
"Youngův plán byl zřejmým začátkem masivních americko-německých finančních transakcí. Zaškrcené německé hospodářství nebylo schopno splácet reparace. Německo si na ně tedy půjčilo z Ameriky, zejména prostřednictvím firmy Sullivan & Cromwell. Ta zařizovala nejprve prodej německých dluhopisů, posléze i americké investice do Německa. Německo tak zaplatilo reparace Francii a Británii, o to větší pohledávky však vznikly v USA. Ty byly tak úspěšně v Německu kapitalizovány, že rozpoutaly přímo investiční smršť. Za druhou polovinu 20. let to údajně bylo 1,5 miliardy dolarů! Takový odliv volného amerického kapitálu svým dílem dokonce přispěl ke krachu na burze a následné hospodářské krizi na straně jedné, a na straně druhé pak k rozhodujícímu rozmachu nacionálního socialismu, se všemi důsledky."

woooow, jaky ze to zli amici, ze se nazily aby ve 20tych letech (otazka- kdy se adla dostal k moci?) aby se v nemecku zvedla zivotni uroven a nemci byly spokojeni, misto aby byly v chodobe, reptali a spletali myslenku na dalsi valku, ve ktere se pomsti za prohru u predesle.
a jak presne prisle onen odliv volneho kapitalu ke krachu, zvlast kdyz to byly vynosne investice ?

"Ford a General Motors tak pomohli prostřednictvím svých pobočných závodů v Německu vybudovat motorizované útvary, a J. P. Morgan Göringovo letectvo (a ještě po celou válku financoval výrobu letadel Focke Wulf). IG Farben byl kapitálově propojen se Standard Oil - který zásoboval německé letectvo benzínem a mazadly."
aha, takze je chybou gm a forda ze adla vyuzil jejjich zavody k vyrobbe vozidel pro armadu misto pro lidi...hmm... a ted tu o karkulce.
j.p.morgan - skutecne ? muzes nam sem dat castky s datumy ? nebo cim to mas podeprene ?
standard oil - vyborne, a muzes nam sem dat opet linky na to, kolik ze se penez mezi tema dvema vymenilo po 39, ale hlavne 41 ?
ze ne ? hmmmm.

bombero

17. 03. 2021, 19:30

CZert- třeba tím, že i když byli neutrální, tak měli od ady nůž na krku, že když mu nebudou dodávat rudu, tak je obsadí?Myslím, že neměli moc na výběr, stejně jako my
https://www.druhasvetova.com/?p=armada/svedsko/Svedsko_v_letech_1939-1945

czert

17. 03. 2021, 19:20

karl3
"15.březen 1939 je o to smutnější výročí, že domorodci nenašli ani po 82 letech odvahu říkat pravdu o historii této země a chování zdejších obyvatel."

skutecne ms pravdu, je skutecne smutne ze v cesku je velmi nepopularni rikat pravdu o tom jak sudetaci vyly vlasizradci a jake zlociny delali v letech 38 a 39, a pak i po celou valku, a i jistou dobu po skonceni valky.

czerik

17. 03. 2021, 19:18

cateye
"Tak jako česká vláda není zodpovědná za česká média není ani ruská zodpvědná za ta jejich. "

jenze to plati jen pr SOUKROMA media, ne STATNI (televize, rozhlas, atd)
takze kdyz ti STATNI televize vyprodukuje dokument o 68 kdy je ruska invaze chvalena jako osvoboditelka od kontrarevoluce a putin onen dokumen osobne vynese az do nebes.
tak si to mame prebrat jak ?
a ten tvuj link ?
taze ti velmi jednoduchou otazku - PRO KOHO PUTIN HRAJE DIVADLO ?
pro evropu tvojim odkazem, nebo pro rusy onim vchvalenym dokumentem ?

czerik

17. 03. 2021, 19:12

mira
"Spojené státy mají zjevně starost, že pokud by na kontinentu fungovala spolupráce mezi Francouzi, Němci, Rusy a Číňany, nedá se tenhle koncept uplatnit. Tím vyvstává otázka o budoucím vývoji USA samotných."

jenze problem je v tom, ze jakmile se tyhle 4 staty na cemkoliv v minulosti dohodly VSECHNY ostatni evropske staty na to seredne doplatily.

czerik

17. 03. 2021, 19:07

mira
"Jestliže Bělorusko bylo osvobozeno "napadením" Polska Sovětským svazem, tak se nabízí otázka, jak se stalo, že se území Běloruska ocitlo v Polsku. Že by tam přidriftovalo??"

ano, pridriftovalo tam v 1920. stejne jako tam pridriftovalo (svatbou) pred poslednim deleni polska v 18. stol.

czert

17. 03. 2021, 19:05

bombero
"škoda, že jste nepochopil ironii. Reagoval jsem na koment, že švédi dodávali suroviny až do 44. Stejná logika je, že my až do 45. Také s tím nemohli tak moc udělat stejně jako my"

opravdu ? skutecne me vyvsetli jak ze to ti skopcaky nutili a cim svedy k tomu, aby jim dodavali rudu.

czerik

17. 03. 2021, 19:04

mira
"SSSR byl asi takovým spojencem Adolfa Hitlera jako další státy, které s ním podepsaly smlouvu a které s Německem obchodovaly."

to neni zcela presne, odpovez na tyhle 2 oatazky
1. ktere staty v obchodni smlouve mely i to, ze si mezi sebe rozdeli uzemi ciziho staatu ? v propade n a sssr polsko. plus bonus pro sssr - pobalti.
2. ktere ze too zapadni staty obchodovaly s nemeckem po 39 - napadeni polska ?

Mark

17. 03. 2021, 16:41

Míra
Věřím tomu,že máš doma vyvěšené samé ruxé vlajky a rukách držíš každý den srp a kladivo jen tak pro efekt. Jinak si to opravdu nedokážu vysvětlit to tvé neustále omýlání dokola.
Objemy jsme ti vypsali níže, takže je vypysovat opravdu nemusíš i když pro Bombera bys měl když tě o to prosil.
Neplácej tu Bělorusko. Když se tu oháníš v jiných diskuzích jak je Krym historický Ruský, tak věř ,že Bělorusko je zase historický Polské a Litevské. A navíc Rusko si začalo válku s Polskem po Velké válce.
No a to srovnání jak ČR dnes obchoduje s Ruskem ,tak proč nemohlo Rusko v době tvrdých bojů v Polsku a v západní Evropě obchodovat s Německem, to jsi snad nemohl myslet vážně!!!
Znovu jen pro tebe napíšu-
Představ si , že po Polsku by hned Němci napadli SSSR a rusáky by hnali až za Ural a zjistí se , že USA nebo UK masivně podporovali veškerými zdrojí Němce jen aby se ten válečný stroj nezastavil(suroviny jsem ti vypsal níže) a na oplátku USA dostane třeba letecké motory, stroje, těžký křižník a DOKONCE!!! plány snad k nejskvělejší německé zbrani a to k bitevní lodi BISMARCK.
Prosím zahoď už to ego a uznej ,že to není normální. anebo radějí už nic nepiš , jenom se znemožňuješ.

Mark

17. 03. 2021, 12:45

OBOR

Ten úsudek kdo má jaký podíl na této "taškařici" jako je ww2 je jasný i bez toho Vašeho dějinného neúplného vypisování . Vinu za rozpoutání ww2 má Německo. Kdo mu po rozpoutání bojů vydatně pomáhal a bez jeho pomoci by to Němci neměli tak jednoduché , bylo SSSR. Takže SSSR je spoluviník.
Nějaké přemrštěné reparace po ww1 nemůžou být OPRÁVNĚNÝM důvodem k další válce, aby přitom umírali další miliony lidí. Nemělo Německo rozpoutat ww1(nepište,že to bylo Rakousko-Uhersko).
USA nakonec dělalo vše proto ,aby ty reparace pro Němce nebyly likvidační , a v závěru je v podstatě platili za Němce.
V době po Velké válce ve střední a východní Evropě vzniklo spousty nových mezinárodně uznáných států , každá z těch zemí mělo své zájmy Československo nevyjímaje, chytly se nové svobody po stovkách letech je logické při tehdejším myšlení a zkušenostech s Rusy a Němci ,že žádná z těch zemí si nedovedla představit, že by se přes jejích území prohnaly třeba ruské hordy, prý kvůli "bratrské" pomoci. Ani dnes si to já nedokážu představit, že by přes území ČR "jen" prošli desetitisíce ruských vojáků s těžkou technikou.
Důkaz kdo je další viník za ww2 je ten kdo si ponechal území na které vstoupila noha vojáka té či oné země po skončení bojů. Přece když jdu pomoct a osvobozovat , tak ho znovu nezabírám.

OBOR

16. 03. 2021, 22:59

já zkusím zkusím nadhodít podobné téma, sice né finanční ale diplomatické a jsem zvědav.... :)

Po příchodu Hitlera k moci v r. 1933 byla mezi Německem a SSSR přerušena vojenská a průmyslová spolupráce (obchodní vztahy pokračovaly). Lidový komisař pro zahraničí SSSR (ministr) Litvinov byl pověřen vyvinout aktivitu k vytvoření evropského systému kolektivní bezpečnosti. Odezvu nachází u francouzského ministra zahraničí Louise Barthoua. Už v prosinci 1933 předkládají vlády Francie a SSSR společný návrh na uzavření smlouvu o kolektivní bezpečnosti v Evropě, tzv. "Východní pakt". Smlouvy se měly účastnit Finsko, Československo, Polsko, Estonsko, Lotyšsko, Litva, Velké Británie a Německo. Pakt však Německo a Polsko odmítají. V březnu 1934 pak Polsko s Německem uzavírá smlouvu o neútočení, "Pakt Piłsudski-Hitler" (první úspěch Hitlerovy vlády v oblasti zahraniční politiky).

V říjnu 1934 při atentátu na Jugoslávského krále Alexandra I. umírá Louis Barthou zbloudilou kulkou. (Zajímavou okolností je, že kulka vyšla ze zbraně francouzského policisty, což bylo odtajněno až roku 1974). Po jeho smrti ochota západu pracovat na systému evropské kolektivní bezpečnosti rapidně upadá a nastává známé období appeasementu.

Začátkem roku 1935 se Německo otevřeně přestává řídit mírovou smlouvou z Versailles, zavádí všeobecnou vojenskou službu a začíná masivně zbrojit. To vše bez nějaké výrazné reakce našich západních partnerů.

V květnu 1935 byla podepsána Československo-sovětská smlouva o vzájemné vojenské pomoci, ovšem tak šikovně formulovaná (díky naší straně), že bez aktivity Francie (a potažmo Británie) nám sověti stejně nemohli pomoci.

V červnu 1935 byla podepsána "Námořní dohoda" mezi Spojeným královstvím a Německem.

V červnu 1936 začíná Španělská občanská válka (ta se vyvine v tak trochu proxy válku Německo - SSSR).

V listopadu 1936 podepisují Německo a Japonsko "Pakt proti Kominterně", k níž se po roce připojuje Itálie. Pakt obsahuje tajný dodatek, že v případě útoku jednoho ze signatářů na SSSR ostatní zachovají "dobročinnou neutralitu".

Březen 1938 anšlus Rakouska (západní partneři nic)

Září 1938 Mnichovská dohoda (západní partneři vyjednali mír)

Březen 1939 okupace zbytku Československa (západní partneři jsou pobouřeni)

V dubnu 1939 západní partneři přece jen začínají se Sověty o vojenské spolupráci jednat, ale jejich návrhy neakceptují. V květnu Stalin místo Litvinova jmenuje Molotova a ten začíná tajně jednat s Němci.

Japonsko vtrhlo do Mongolska, sověti plní spojenecké závazky a jdou Mongolsku na pomoc. Možnost boje na dvou frontách je pro ně nemyslitelná.

V červnu konečně dochází mezi anglo-francouzskou a sovětskou stranou v návrhu o vojenské spolupráci ke shodě. V červenci zve Stalin západní partnery do Moskvy smlouvu dojednat. Ti 25. července účast potvrzují a vydávají se na cestu. A protože spěchají, tak jedou lodí do Petrohradu a pak vlakem do Moskvy. Tam se ocitají jako blesk 11. srpna! Dávají se chutě do práce, jednají a jednají až se jednání zadrhlo - kvůli nesouhlasu Poláků s průchodem Rudé armády přes polské území. 17. srpna bylo tedy jednání přerušeno a západní partneři se pokoušeli nějak Poláky přesvědčit. Ti si ani po třech dnech nedali říct a jednání bylo tedy 21. ukončeno.

23. srpna 1939 se v Moskvě ocitá Ribbentrop. Ten kupodivu nejel lodí, ani vlakem, ale přiletěl letadlem.

Ať si každý udělá úsudek sám, kdo měl jaký podíl na téhle taškařici, na jejímž konci byly milióny mrtvých. Na závěr snad ještě citát Winstona Churchilla: „16. dubna (1939) Sověti předložili návrh na vytvoření jednotné fronty pro společnou pomoc mezi Velkou Británií, Francií a SSSR... Nemůže být žádných pochyb..., že Británie a Francie měly tuto nabídku přijmout.“

OBOR

16. 03. 2021, 22:25

já chcípám smíchy... je evidentní kdo zamzrl v 89....

bombero

16. 03. 2021, 21:17

Mark- opět jen :thumbsup::v:.Ale to komouš nikdy nepochopí. Ale dík za podporu a stejné smýšlení

bombero

16. 03. 2021, 21:00

Míra- proruský trole- tak postupně k těm vaším dezinformacím- ano, Agentura AP dělala propagaci AH/ naciněmecku(áda). Ale měla pobočku v německu, která fungovala s německými zaměstnaci pro AH a tak fungovala i za války
Ed III abdikoval v 36 roce a odešel i z rodiny, stejně jako ted Hary. Takže s ofic vládou anglie neměl nic společného. Jen němci se toho snažili za každou cenu využít. Ale krev je krev, tak i odpadlíka se snažila poválečná vláda chránit.odsuzují to jen rusáci a podobná svoloč.
Jediné, s čím s vámi trochu souhlasím je převod naci židovského zlata přes švýcarské banky. ale opět, byly o soukromé banky, ne stát.
Takže znovu-
podpora nacistům zblblý soukromníci/ politika státu do 38
podopra soukromníků a ostatních/ státy po r 1938

bud jste národnostní rusák, nebo tohle myšlení nikdy nepochopím u čecha

a pořád čekám na to srovnání po začátku války...

Mark

16. 03. 2021, 20:18

Míra
Nechápu tě, pořád se tu snažíš podsouvat soukromé osoby či firmy , které spolupracovali s nacisty před započetím války a to ještě v době kdy Hitler,Goebbels aspol. propagandistický světu ukazovali jak je nacismus skvělí a spousty lidí tomu věřili , ale k té až vlezprdelkovské Stalinské materiální pomocí Německu v době kdy západní Evropa byla málem na kolenou krom Británie nenapíšeš vůbec nic . Ještě se snažíš to srovnávat s výměnou fotek.

https://www.lidovky.cz/svet/agentura-ap-priznala-ze-ji-schvaloval-fotky-hitler-a-vedela-o-jeho-planu-na-holocaust.A170518_161451_ln_zahranici_fas

Mark

16. 03. 2021, 17:29

Míra

Bombero ti napsal -
PS- už jste mi zjistil, jak to bylo s podporou hitlera 38-41?
Mě by to taky docela zajímalo,co zase vymyslíš a nebo čím odvedeš pozornost.

bombero

16. 03. 2021, 16:12

Cateye- jj, jedno vyjádření staré 30 let, další 25 a poslední tuším 13. A pak jedna zpropadená reportáž 5 let stará...To by opravdu někdo potřeboval kopnout, aby mu to i v kontextu dalších vyjádření a činů došlo. Nezaručil se snad rusák v 94 ukrajině že má nedotknutelné území? a jak to dopadlo? Rozhodují činy, ne doměnky.
Jinak jestli si myslíte, že je mindrák, když někdo někoho nemá rád a má pro to objektivní důvody,které veřejně přiznává a nepopírá je, tak si to myslete dál. Hlavně ale nevím, co s tím má pocit méněcenosti. To já rozhodně vůči rusákům nemám a ani nemusím
https://cs.wikipedia.org/wiki/Komplex_m%C3%A9n%C4%9Bcennosti

Cateye

16. 03. 2021, 16:02

Víte bombero, s mindrákem je ten problém, že ho jeho nositel většinou nerozezná a popírá jej :)
Ale udělám vám na závěr radost. Za tu televizní reportáž se opravdu nikdo z vysokých představitelů Ruska neomluvil. Ale také nikdo neřekl že se tim něco mění na oficiálním odsouzení invaze z roku 1968.
Víckrát už to opakovat nebudu, protože chytrému napověz, hloupého kopni a o tom kdo ani napošesté nepochopí větu, že jedna reportáž nemění oficiální prohlášení tří prezidentů Ruska, si budu myslet své... :)

bombero

16. 03. 2021, 13:38

cateye- opovržení a odpor a hlavně životní zkušenosti není mindrák. Rusů jsem poznal mnoho. Jeden tak je to v pohodě. Dva spolu už začíná být problém a 3 už je většinou průšvih.To jsou pak namystrovaní a arogantní až na půdu.A pořád se vyhýbáte komentu, že hlásná trouba kremlu něco řekla a nikdo to nevyvrátil. To je asi jako tvrdit, že ovce tvrdí něco, s čím zeman nesouhlasí

Cateye

16. 03. 2021, 13:30

Teď už jen zoufale slovíčkaříte, Bombero. Můžu už jen po několikáté zopakovat, že jeden televizní dokument nezměnil oficiální postoj Ruska odsuzující invazi v roce 1968.
A že nemáte mindrák z Rusů? To jste právě sám vyvrátil... :D

bombero

16. 03. 2021, 13:24

Cateye- jste na omylu, nemám komplex z ruska. Psal jsem to tady několikrát a klidně to znovu opakuji- nemám rusáky rád. A proč? Z osobní zkušenosti. Prožil jsem celou jejich okupaci této země,bydlel jsem kousek od jejich letiště a posádky, po 89 jsem v rakousku viděl, kam spolu s komunisty tuto zem přivedli, všeobecně světu dali minimálně dobrých věcí.Celá jejich historie se týká jen lží a podpásovek.
A k tomu dokumentu hlavní ruské televize, nikde jsem nezaregistroval, že konkrétně za něj by se někdo omluvil. Když dáte odkaz, budu rád, ale moc tomu nevěřím

bombero

16. 03. 2021, 13:16

Mark- já vím, četl jsem to a za to :thumbsup:.Ale rád bych to četl od něj, protože nikdy neodpoví a jen plevelí diskuzi prokremelskýmy nesmysly.Vždyt poslední vlaky s pomocí pro hitlera opustily rusko jen pár hodin před tím, než na ně áda zaútočil. Pořád tvrdím, že bez pomoci ruska, at materiální, nebo logistické či technické by nejspíš ani 2 světová nebyla, nebo by se nerozjela do takových rozměrů. Vždyt bez ruského benzinu by nebyla ani bitva o anglii, jedině že by němci nasadili rogala

Mark

16. 03. 2021, 12:33

Bombero
Za Míru už jsem to udělal . Ty údaje co jsem tam napsal , by měli přesvědčit i mrtvého , že SSSR a Německo byli spojenci až do doby než jeden druhého napadl. Dalo by se říct , Němci jen předběhli Rusáky.

Spousty lidí by si mělo říct , že kdyby tuto masivní vzájemnou materiální pomoc až do vyhlášení války Německem USA , měli mezi sebou tyto dvě země, dnes by snad každý byl na 100% přesvědčen , že Německo a USA byli spojenci a já bych s tím také souhlasil, protože všechny fakta by mluvily proti USA. Nikdy nepochopím mentalitu těchto lidí , jak dlouho to budou popírat , kolik důkazu se musí ještě podat.

Cateye

16. 03. 2021, 12:10

Bombero: Ano omluva se týká jiného případu, nicméně dokazuje, že vaše tvrzení, že Rusko za rok 1968 nepřijalo zodpovědnost, nebo že na základě jednoho televizního dokumentu změnilo názor je od začátku lživé a vy jen věříte tomu čemu věřit chcete protože trpíte jakýmsi ruským komplexem.

bombero

16. 03. 2021, 11:17

Míra- možná by jste si něco mohl zjistit o historii běloruska(BR). Pak se dá polemizovat, jestli to vaše "osvobození" nebyla spíš okupace, protože BR původně dlouhá století spadalo pod litevsko-polské knížectví, až rusák v 18st vojensky zabral část jeho území a začal s násilnou rusofikací obyvatelstva.
https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C4%9Blorusko
Pak si ještě něco zjistěte o polsko-ruské válce a následnémrižském míru.
Tzv. Rižský mír byl podepsán 18. března 1921. Polsko získalo města Vilno, Lidu, Baranoviči, Rovno a Pinsk, navíc Sověti museli uznat nezávislost Ukrajiny a Běloruska (tento bod však nebyl respektován a do měsíce byly obě tyto země znovu zcela pod kontrolou Rudé armády- klasika, rus nikdy nedodržel dohody).
PS- už jste mi zjistil, jak to bylo s podporou hitlera 38-41?

bombero

16. 03. 2021, 07:39

Cateye- vy jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že státní televize tam a tady je to samé? V zemi, kde v lepším případě jsou novináři zavíráni, v horším případě mizí?
Navíc odkaz na článek se nezabývá TV rossia1, která je hlásnou troubou kremlu a která by si nedovolila odvysílat něco, s čím by kreml nesouhlasil. Jen spousta proruských prostáčků skáče na to, že mají v rusku svobodu slova a tisku....
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia-1

Cateye

15. 03. 2021, 23:02

Bombero: Tak jako česká vláda není zodpovědná za česká média není ani ruská zodpvědná za ta jejich. Byť se někteří naši novináři snaží vyvolat dojem, že ruská vláda kontroluje všechno a všechny a mnoho zdejších prosťáčků jim na to skáče...
Oficiální postoj Ruska je stále stejný:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/milos-zeman-protest-clanek-okupace-1968-rusko-omluva-medvedev.A171122_094255_zahranicni_ert

Mark

15. 03. 2021, 20:52

Míra

Tady máš zhruba dodávky zboží mezi SSSR a Německem mezi říjnem 1939 červnem 1941.

SSSR exportoval do Německa 865.000 tun nafty(40% roční spotřeby Německa) , 140.000 tun manganu ,101.000 tun bavlny ,11.000 tun lnu , 15.000 tun azbestu , 14.000 mědi , 3.000 tun niklu (30 % roční spotřeby) , 26.000 tun chrómu , 184.000 tun fosfátú(70 % roční spotřeby) , 1.462.000 tun obilí . Kaučuk a měď se dovážel z tichomořské oblastí po transsibiřské magistrále za účelem eliminace britské blokády. Ve velkým množství bylo také dodáno dřevo, cín , zinek , minerální oleje...... do poslední chvíle před napadením SSSR Německem Stalin přislíbil i jednorázové dodávky 6.000 tun mědi, 1.500 tun niklu , wolframu , molybdenu .

Opačným směrem putovaly letecké motory ,zařízení pro letadla a ponorky , plovoucí jeřáby , prototypy letadel , velký tanker Ossag , uhlí , konstrukční plány bitevní lodi Bismarck, nehotový křižník Lützow......

Neustále probíhalo ze strany SSSR blahopřání za německé úspěchy ve válečných taženích do Polska a směrem na západ .
Význam surovinového zásobování vzrostl hlavně v době bitvy o Francií.

Jenom totální ignorant, nebo do morku kostí přesvědčený komunista může tyto fakta přehlížet a do roztrhaní těla neustále tvrdit , že Německo a SSSR nebyli spojenci až do června 1941.

bombero

15. 03. 2021, 20:22

míra
Opět tady šíří lež, že SSSR napadl Polsko
samozřejmě, že to byla bratrská pomoc stejně jako finsku, madarům , nám v 68, nebo dovolenkáři na ukrajině.
Za lži to označují jen v rusku, zbytek světa to vnímá jinak( možná kromě kuby, sev. koree apod,,,)

bombero

15. 03. 2021, 20:18

Míra- už jsem vám párkrát psal, že vrchol buranství je odpovídat na otázku otázkou. A opět jste nezklamal. Takže až mi odpovíte na moji, tak já se začnu zabývat tou vaší. Ale pochybuji, že se to nastane. protože váš jediný cíl je odvádět pozornost od pravd o rusku a díve sssr

TAKŽE ZNOVU-PTAL JSEM SE, KTERÉ STÁTY PODPOROVALY HITLERA PO VYPUKNUTÍ 2SV...
Ne v 3 letech, kdy to byl jen obchodní partner a o hrůzách nacistů neměl nikdo ani tušení v těch nejhorších snech. Takže jmenujte si z té doby forda,shell a jiné firmy. Důležité je, kdo ho dál podporoval, když začal masakrovat evropu

bombero

15. 03. 2021, 19:43

Míra. můžete mi prosím vyjmenovat státy, které v období 1938-41 DOBROVOLNĚ obchodovaly s německem?A porovnat objemy těch obchodů? Děkuji

bombero

15. 03. 2021, 19:40

CZert- škoda, že jste nepochopil ironii. Reagoval jsem na koment, že švédi dodávali suroviny až do 44. Stejná logika je, že my až do 45. Také s tím nemohli tak moc udělat stejně jako my

OBOR

15. 03. 2021, 19:08

Bombero: přesně tak nic není černobíle dál už to rozebírat nebudu

A Kadlíku 88 potomku Lebensbornu 44: zřejmě máš, stále problémy z chápaním českého jazyka a psaného textu, takže po lopatě 31. let mamé svobodu. 31. let učivo dějepisu ZŠ obsahuje pakt německa a sssr, obsazení části Polska ( kde se ovšem už neučí o tom, že ono území bylo dříve litevské, běloruské a Ukrainy to už je jen detail) napadení Finska a mnoho dalšího...
Kdyby si rozuměl psanému textu tak zjistíš, že ja píši o porevolučním školství

czerik

15. 03. 2021, 19:02

"možná jste byl posledních více než třicet let v kómatu, ale invazi v roce 1968 odsoudil Gorbačov, poté Jelcin a nakonec i Putin..."

ani ne. putin onu invazi odsoudil..ale jen pro cechy a to tak, aby se to u nej doma v putinstanu nedoslechli. protoze hneed za 2 roky co to prohlasil oficilne posvetil rusky dokument o invazi v 68, kde sou soveti liceni jako zachranci ceskoslovenskeho lidu pred ceskoslovenskymy fasisty, kontralevocuniari a zaprodanci zapadu.

czert

15. 03. 2021, 18:55

bombero
" Ano, švédi jim dodávali až do 44. Ale to pak jsou pěkný žabaři, protože my jsme němcům dodávali hotové zbraně až do dubna 45. Opravdu nic není černobílé"

ano, aaz do 44, pozdeji uz nemohli kvilu spojenecke letecke a namorni nadvlade, ne ze by nechteli.
a ano, cesi dodavali a do konce valky..ale oni byly okupovani a osvobozeni jako posledni, jestli sis nevsim.

czerik

15. 03. 2021, 18:53

bombero
"e ale rozdíl, když někoho zásobuje soukromá firma a když je to státní politika.Soukromé firmy to dělaly za účelem finančního zisku a jen do doby zahájení války v 39, kdežto sssr je podporoval až do 41 za účelem územního zisku. "

ne neni v tom zadny rozdil, svedska ( i jine) vlady meli zcela legalni moznost ony exporty do rajchu trvale zarazit. neudelali to - z duvodu financniho zisku.
rusove dodavli material nemcku z toho sameho duvdu - penize a u sssr navic technologie.ty uzemi zisky nebyly jiste a byly spis takovy vitany bonus.

czerik

15. 03. 2021, 18:47

kaja
"Kdo nejvíce trpěl pod nadvládou nacistického Německa?Oběti nacistického Německa v Československu:Židé 270 000, ..., celkem 343 000."
coz nam dava kolik ostatnich ?
a pak t o srovnej terba s francii a britanii a prepocti to na 100k populace (taky bez zidu)
a dej sem numera.
a pak se muzem dal bavit.

czert

15. 03. 2021, 18:45

kaja
"Nikdo za Československo nic nepodepsal a nikdo nedonutil kapitulovat.Když se někdo chvástá armádou a potom ji nepoužije k obraně rodné země, tak je to zbabělec."

PROC UMYSLNE LZES ?
ukazmi kde je pod mnichovem podepsano csr.
nebo jen demostrujes svoji neznalost ?
a kdyzs es takovy kůavesnicovy hrdina a super strateg, tak me napis jak by sis predstavoval obrani CSR proti nemcku a madarsku, pripadne i polsku bez pomoci francie a sssr. sem velmi zvedav.
soukmenovce.

bombero

15. 03. 2021, 18:45

Cateye- Gorbačov 30 let, jelcin 25 let,pak nastoupil jiný pořádek a hlásná trouba kremlu rossia1 5 let zpátky tvrdí, že šlo o přátelskou pomoc......
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1532318-uz-zase-slo-o-pratelskou-pomoc-ruska-televize-obhajuje-srpen-68
https://420on.cz/news/politics/48442-rossiyskoe-televidenie-opravdalo-vtorzhenie-v-chehoslovakiyu-v-1968-godu
https://www.lidovky.cz/svet/cilem-bylo-likvidovat-ceskoslovensko-podle-americkeho-scenare-ruska-media-komentuji-okupaci.A180820_190207_ln_zahranici_Ceh
tak asi tak vy komate

czerik

15. 03. 2021, 18:41

bombero
" V tom dle Vás novém správném vidění světa jsou němci pořád viníky 2 světové války. Jen k velké nelibosti zastánců starého vidění světa k nim přibyl i SSSR."

prave ze ne, vina za valku je hazena na cechy, polaky a sssr. nemci sou prezentovani jako obranci svatych evropskych hodnot proti bolsevismu.
co na tom, ze prave nemci ho dotahli do pulky evropy po 45.

czerik

15. 03. 2021, 18:39

mark
"A nemá smysl se vymlouvat na Francií ,že nás zradila. Nakonec v případě Polska praktický nehnula ani prstem a Poláci dost krváceli při obraně své země. A taky krváceli všechny jiné národy, které byly napadené Němci. Jen Češi ne a dokonce ještě odevzdali zbraně, které se nacistům velmi hodily v pozdějších bojích."

ok, ok, tam je jenom napis datum kdy ze to csr bylo napadeno nemeckem, aby byla jeho situace srovatelna treba s temi polaky. a i jinimy zememi.
ano, odevzdali nemcum zbrane PRESNE TAK JAK TO MNICHOV POZADOVAL.
takze co ti vadi ? ze cesi dodrzeli diktat ktery se jim nelibil ?

czert

15. 03. 2021, 18:36

kaja
"Poté co v září 1938 přestala fungovat v Československu "parlamentní demokracie", rozhodl prezident Edvard Beneš o vydání Sudet a zbaběle abdikoval."


jinymy slovy, zavedl se u nej system jako u kazdehoo jeho souseda, bez vyjimky. a ze benes abdikoval ? a co mel delat ? zustat a nechat se zavrit a pak zastrelit skopcaky ? kdo by pak v zahranici bojoval za ceskoslovenskou vec ?


"Vláda a část obyvatel tzv. II. republiky šla od října 1938 do března 1939 Hitlerovi pěkně na ruku."
stejne tak polaci, frantici, britove a ostatni - cili tvoje pointa ?

"Advokátní komora československá a některé lékařské komory začaly ve svých řadách selektovat Židy, aniž by to po nich někdo požadoval."Československému ministru zahraničí Františku Chvalkovskému při návštěvě Berlína 21. ledna 1939 vytkl Adolf Hitler nedostatečnou rozhodnost při řešení „židovské otázky“ v Československu."
lol, tk se rozhodni, postupovali cesi v zidovske otazce sami a aktivne, nebo jim bylo vytykano ze sou malo protozidovsti ?
oboji zaroven jaksi nejde.

czert

15. 03. 2021, 18:31

kaja
" že by ale někdo vzal do ruky zbraň a střílel na nepřítele to nikdy nehrozilo."

jasne, cela vystilena vesnice nebo barak by za tech par vystrelu urcite stalo, zvlast kdyyz se jak nemci tak i komunisti snazily cechy maximalne odzbrojit s prisnymy tersy za drzeni bt i je  streliva.

"Jako obyčejně musím připomenout, že armáda zbytku Československa opět ani nevystřelia a odevzdala po 15. březnu 1939 celý svůj nepoškozený inventář do rukou Wehrmachtu.Nutno také poznamenat, že až do atentátu na Reinharda Heydrich bylo území protektorátu považováno za klidnou oázu a významnou průmyslovou zónu Třetí říše. Dokonce ani pohlaváři SS se nesnažili žít a bydlet v anonymitě, jako například po celou dobu války v Polsku..., nic jim nehrozilo."

proc lzes ? nejde tady jen o 39 o odpor v cszajkovych? kasarnach, mas o tom i film a clanek tady. navic veskery odpor by vzhledem s situaci - jak bylo csr obkliceno nemeckem - postradal jakykoliv racionaalni smysl.
to, ze jim predaly nespokozeny inventar byl jsen logicky a jasny nasledek mnichova. zapad mel byt chytreji pokud nechtel aby on vybaveni a prumysl skopcaci dostaly.
a jasne, protektorat byl takovou oazou klidu, ze tam byl poslan haydrich aby s odbojem zatocil, a ty desitky tisic zatcenych haydrichem byly kdo, karliku ? zcela nevini ? hmmm, tak to byly nemci jeste vetsi bestie.
a jiste ze nemecti pohlavari nemuseli bydlet v protektortu v anonymite, protoze bydleli vesmes jen v ryze nemeckych ctvrich kde je vsichni obdivovaly.

Cateye

15. 03. 2021, 18:18

Bombero možná jste byl posledních více než třicet let v kómatu, ale invazi v roce 1968 odsoudil Gorbačov, poté Jelcin a nakonec i Putin...

bombero

15. 03. 2021, 17:43

M23- nálepkovat můžete jak chcete, ale ze všech hlasování, kterých jsem se zůčastnil, tak dnes lituji jen jediného a to když jsem kdysi hlasoval pro vstup do EU.
A nikde jsem nepostřehl, že by se němci chtěli vyvinit za 2SV, na rozdíl od rusů. Příkladem toho byl i dnešní atk německého velvyslance, který to pojmenoval jak to bylo. Myslíte, že se něčeho podobného dočkáme od ruského velvyslance k 21.8.?

Martin23

15. 03. 2021, 17:35

Tak už jen dvě věci.

Bomberovi chybí sociální inteligence, protože nepochopil, že to nové vidění světa je to eurohujerskoglobalizační, kde je třeba, aby vina Němců byla hozena na Rusko. Vše v zájmu toho, aby byly zrušeny národní státy a došlo k federalizaci Evropy a centralizaci moci.

No a Kadlik, to je nácek, který se v nechal unést v diskuzi a zase se odkopal.

Jsou to eurovlastenci.

bombero

15. 03. 2021, 16:32

OBOR- psal jsem v minulosti, tím nemyslím učivo 2 roky zpět, navíc když z verneových 2 let prázdnin mají skoro půlku za sebou. Ano, švédi jim dodávali až do 44. Ale to pak jsou pěkný žabaři, protože my jsme němcům dodávali hotové zbraně až do dubna 45. Opravdu nic není černobílé

OBOR

15. 03. 2021, 16:25

Ale dneska není rok 89. vše tebou zmiňované se učí na ZŠ už 30 let. A ktím soukromím firmám např. švédské SKF dodávalo ložiska až do 44. celá Kriegsmarine byla ze švédksé rudy atd. jak říkám je to široké téma :)

bombero

15. 03. 2021, 15:48

Obor- je ale rozdíl, když někoho zásobuje soukromá firma a když je to státní politika.Soukromé firmy to dělaly za účelem finančního zisku a jen do doby zahájení války v 39, kdežto sssr je podporoval až do 41 za účelem územního zisku. Což se mu i nakonec v důsledku podažilo, protože jako jediný stát po skončení 2SV měl více území.
A podle starého učiva(do r 89, což jsem se na všech úrovních škol učil i já), bylo jediným viníkem německo, sssr byl obět. O finské válce, bestarábii, polsku a pod jsme slyšeli jen z doslechu.
A hlasování v bruselu vzniklo na základě snah z poslední doby překrucovat historii ruskem

OBOR

15. 03. 2021, 15:14

bombero to máš s tím viděním nějáke popletené .... protože podle starého vidění a i učiva ZŠ je viníkem naci Německo aniž by se v hodinách dějepisu popírala spolupráce SSSR na napdení Polska, až poslední dva roky se můžem dočíst, že viníkem je už snad jen SSSR nebo je spoluviníkem, což si musel odhlasovat i v Bruselu. Jinak kdo zásoboval Německo železnou rudou, kdo poskytoval finance ve 30. letech je širší téma a je dost pokritecké mluvit pouze o SSSR.

bombero

15. 03. 2021, 13:43

M23- V tom dle Vás novém správném vidění světa jsou němci pořád viníky 2 světové války. Jen k velké nelibosti zastánců starého vidění světa k nim přibyl i SSSR.A bez jehož pomoci hitlerovi by nejspíš ani žádná válka nevznikla, protože by na ní ada neměl materiálně a i vývojem zbraní a výcvikem armády.4ehož se mu až do 41 dostávalo měrou vrchovatou...

Martin23

15. 03. 2021, 13:33

Tohle téma se tady řešilo nedávno. Mnichovskou dohodu za nás "podepsaly", a tedy nás fakticky donutily ke kapitulaci, Francie a Anglie, kdy nám navíc vyhrožovaly, že se staneme viníky války.
Ale to je přeci naprosto jedno.
Problém je, že 15. březen připomíná, že Hitler jednak porušil dohodu a jednak, že se Němci stali viníky války. A to je problém v tom novém správném vidění světa.

Mark

15. 03. 2021, 12:51

Karel3 , souhlas:thumbsup:

A nemá smysl se vymlouvat na Francií ,že nás zradila. Nakonec v případě Polska praktický nehnula ani prstem a Poláci dost krváceli při obraně své země. A taky krváceli všechny jiné národy, které byly napadené Němci. Jen Češi ne a dokonce ještě odevzdali zbraně, které se nacistům velmi hodily v pozdějších bojích.