Francie dodá Ukrajině první Mirage 2000-5F do března 2025. Rusové se mají nač těšit
První dodávka stíhacích letounů Mirage 2000-5F, které Francie darovala Ukrajině, by měla dorazit koncem února nebo začátkem března 2025. Příchod vyspělých francouzských bojových letounů představuje významné posílení ukrajinských leteckých bojových schopností a další posílení obrany Ukrajiny, která čelí ruské vzdušné převaze.
Foto: Mirage 2000-5F francouzského letectva | État-major des armées / Public domain
Francouzský prezident Emmanuel Macron oficiálně oznámil darování stíhacích letounů Mirage 2000-5F francouzské výroby v létě 2024 jako součást širšího balíčku vojenské pomoci na posílení obrany Ukrajiny před pokračující ruskou invazí. Francie se zavázala dodat Ukrajině až 12 letounů Mirage 2000-5F, přičemž první kusy by měly dorazit koncem února nebo začátkem března 2025. Tento krok navazuje na rostoucí trend, kdy západní země poskytují Ukrajině vyspělé letecké prostředky, včetně stíhacích letounů.
Ukrajinské posádky a technici údržby absolvovali rozsáhlý výcvikový program v rámci přípravy na nasazení letounů Mirage 2000-5F. Výcvik, který byl zahájen v polovině roku 2024, byl nezbytný k zajištění toho, aby byl ukrajinský personál plně vybaven pro provoz, údržbu a opravy francouzských stíhacích letounů. Současně již bylo zahájeno zavádění nezbytné infrastruktury pro údržbu letounů Mirage 2000-5F, což zajišťuje, že nové stíhačky budou účinně udržovány v současném operačním prostředí Ukrajiny.
Stíhací letouny Mirage 2000-5F výrazně kontrastují se stíhacími letouny sovětské éry, které jsou v současné době ve výzbroji Ukrajiny, jako jsou MiG-29 a Su-27. Mirage 2000-5F nabízí pokročilé schopnosti – je vybaven radarem Thales RDI (Radar Doppler à Impulsion), což je vícerežimový radarový systém, který je mnohem pokročilejší než radary sovětské éry, jejichž verze stále používají stroje MiG-29 a Su-27. Francouzský radar nabízí vynikající detekční schopnosti na velké vzdálenosti a dokáže sledovat více cílů současně, což poskytuje v moderním vzdušném boji proti ruským letounům, bezpilotním letounům a řízeným střelám zásadní výhodu.
Mirage 2000-5F je schopen nést širší škálu moderních západních střel vzduch-vzduch, včetně střely MBDA Mica, která nabízí pokročilé radarové a infračervené naváděcí systémy. To dává letounu výraznou výhodu v boji na vzdálenost mimo vizuální dosah, což je schopnost, pro kterou jsou letouny sovětské éry, jako MiG-29 a Su-27, hůře vybaveny.
Další významnou výhodou Mirage 2000-5F oproti protějškům sovětské výroby je lepší situační povědomí pilota. Díky modernímu digitálnímu kokpitu a vyspělé avionice jsou piloti Mirage 2000-5F schopni zpracovávat více informací v reálném čase a přijímat rychlejší a informovanější rozhodnutí během bojových situací pod vysokým tlakem. Toto lepší situační povědomí bude pro ukrajinské piloty neocenitelné, protože se zapojují do rychle se pohybujících bojů s vysokým rizikem ve sporném vzdušném prostoru Ukrajiny, kde je rozhodující čelit ruským stíhačkám a systémům protivzdušné obrany.
Mirage 2000-5F je rovněž známý svou výjimečnou obratností a výkonem. Je lehčí než MiG-29 a Su-27, takže ukrajinským pilotům nabízí větší přesnost a flexibilitu v blízkých bojových situacích. Tato výhoda se ukáže jako zásadní, až budou čelit rychle se pohybujícím ruským stíhačkám a složitým systémům protivzdušné obrany. Kromě toho má Mirage 2000-5F prodloužený operační dolet, což mu umožňuje provádět hlubší údery na území ovládané Ruskem nebo poskytovat delší vzdušné krytí ukrajinským pozemním silám, takže je v různých operačních situacích účinnější než MiG-29 a Su-27, které mají kratší dolet.
Zavedení Mirage 2000-5F do ukrajinského letectva je nejen posílením jeho bojových schopností, ale také významným posunem v rovnováze vzdušných sil v regionu. Díky svému pokročilému radaru, raketovým systémům a celkovým výkonům poskytne letoun Mirage 2000-5F Ukrajině strategický nástroj, který v probíhajícím konfliktu zpochybní vzdušnou dominanci Ruska. Ačkoli Ukrajina již obdržela různé letouny dodávané Západem, Mirage francouzské konstrukce dále doplní stávající systémy a zlepší interoperabilitu se silami NATO, jejichž vybavení a taktiku Ukrajina stále více přejímá.
Očekává se, že konečná dodávka letounů Mirage 2000-5F bude znamenat další krok v rostoucí vojenské spolupráci mezi Francií a Ukrajinou a upevní roli Francie jako klíčového podporovatele Ukrajiny v jejím boji za suverenitu. Vzhledem k tomu, že se očekává, že další podpora Západu posílí obranné schopnosti Ukrajiny v průběhu roku 2025, představuje příchod těchto moderních stíhacích letounů klíčový milník v úsilí Ukrajiny posílit svou vojenskou infrastrukturu tváří v tvář pokračující ruské invazi.
Zdroj: Defense News, armyrecognition.com
Komentáře
Pepík Knedlík
07. 01. 2025, 17:46Podle mě blbost a několikrát opakovaná. Stačí porovnat dodany tanky z F, SRN, VB, SSA a jejich náročnou údržbu i díly. Ukáčka si vydupali pomoc za kterou budou platit desítky let. Kolik techniky se jim prodává a zajistit náhradní dily a servis naprosto selhava. Mirage je dobrý stroj, ale měli jim prodat F 16, který je v souboji lepší i má výkonnější rakety vzduch vzduch. Kdo sází na možnost zavěsit pod Mirage Storm Shadow a něco se změní bude velmi naivní podporovatel zabíjení. Žádnou zmenu Mirage na vývoji války neprinesou.
Slavoslav
07. 01. 2025, 17:48Knedlik
takze tvrdis, ze SCALP a SS nemaju prinos na bojisku? ked tvrdis, ze zachovanie moznosti pouzivat ich pre UA nie je dolezite
Pepík Knedlík
07. 01. 2025, 18:41Slavo
Mirage nic nezmění ani ty rakety. To uz se píše v jiných zprávách nez na seznamu, ale pokus omyl se bude opakovat.
Podle La Tribune budou letouny dodané na Ukrajinu vyzbrojeny střelami vzduch-vzduch MICA, střelami s plochou dráhou letu SCALP-EG odpalovanými ze vzduchu, řízenými pumami AASM Hammer a dvěma 30 mm kanóny DEFA 554. Střely MICA a kanóny jsou již používány francouzskými Mirage 2000-5F, zatímco zbraně vzduch-země musí být integrovány.
Slavoslav
07. 01. 2025, 18:54no vzhladom na to zabavne video ako SCALP prelietava ponad rozvinutu rusacku bateriu PVO kde posadka v zmatku beha ako kurence zatial co na raketu letiacu na velitelstvo Ciernomorskej flotily nik nestriela by som tvoje tvrdenie o tom, ze nic nezmenia korigoval
ano, do 2000=5F sa musia integro vat, integracia prebehla
https://www.businessinsider.com/ukraine-mirage-jets-offer-new-way-fire-storm-shadow-2024-10
mimochodom, to su presne tie rakety co zrovnali velitelstvo v rsuakove ked tam sedel severokorejsky general
Azor
07. 01. 2025, 15:24Jaká že souvislost,může v tomto být?
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/673856/proklete-vrtulniky-ve-stejnem-stroji-jako-kellner-56-zemrel-i-miliardar-olivier-69.html
Jak že se jmenuje firma co vyrábí stíhačky Mirage?
A sovislost s tímto pánem a tím druhým co havaroval?
Job !
A jaký že to mohl být? Ve stejné zemi.
A jaké to zemi?
V Číně - Houm credit a stíhačky Mirage.
A kdo že je největší ekonomický rival Číny?
A ve kterém že státu havaroval ten pán z Čech?
To jsou náhodičky.
A k tomu ješte další vrtulníček -
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/507196/tragedie-na-panstvi-rothschildu-pri-srazce-letadla-s-vrtulnikem-zemreli-ctyri-lide.html
A to byl "chudý" člověk.
Takhle se jistý lidi chovají k těm,co neplní to co oni chtějí.
Slavoslav
07. 01. 2025, 15:44hafan
to je nahodicka, ze si stale nevysvetlil tu ocel.
pocuj, preco chces, aby sme si o tebe napriek mojej uprimnej snahe mysleli, ze si rusacka stetka a dezolat mdleho rozumu?
Azor
07. 01. 2025, 16:36Slavoslav.
Myslet si můžete co chcete.
S tou ocelí se obraťte na ten zdroj.
Mě do toho nepleťe.
K článku nic?
Slavoslav
07. 01. 2025, 16:44hafane
s tou ocelou sa obraciam na zdroj co to sem dotiahol. A to si ty. Takze ak si netvrdil blbosti vysvetli to, inak ta tu budu mat vsetci za debila a to hadam nechces?
K teme clanku komenty samozrejme mam. Ze ty naozaj chces, aby sme ta mali za blba co nevie citat? Ci povazujes za clanok ten blabol co si sem dal?
Azor
07. 01. 2025, 16:48Slavoslav.
Nerozumím řeči tvého kmene.
Jak že se to píše v Bibli?
Blahoslavení chudí duchem.
Slavoslav
07. 01. 2025, 16:52hafane
tym chces povedat, ze nie si blby, ale blahoslaveny? ked tu trepes blbosti a led ich mas vysvetlit stiahnes chvost ako prasivy pes
Czertik
07. 01. 2025, 20:40rexik
a co jako ze havarovaly ve stejnem vrtulniku ?
pokud mas dukaz ze to nebyla nehoda - sem s nimi ty plochozemce.
a ten druhy clanek ?
opet mas dukaz ze to bylo nec o jineho nez nehoda ?
a ti rotsholdove - ti je meli sestrelit nebo byt obeti ?
ja jen , ze tu porad rver ze rotshildove ovladaji svet...tak kdo je vrazdi ?
Azor
07. 01. 2025, 21:20Czertik.
"a co jako ze havarovaly ve stejnem vrtulniku ?
pokud mas dukaz ze to nebyla nehoda"
Naco že se ptají kriminalisté? V čí prospěch a motiv.
V čí prospěch to mohlo být?
Je to na vás těžké?s tím já nic neudělám.
"a ten druhy clanek ?
opet mas dukaz ze to bylo nec o jineho nez nehoda ?
a ti rotsholdove - ti je meli sestrelit nebo byt obeti ?"
Nehoda?
Tak jako že na tu budovu(ve kterém byli policajti)vylezla návnada na kterou se to mělo svést ohledně Trumpa?
I toto je na vás těžké.
"ja jen , ze tu porad rver ze rotshildove ovladaji svet...tak kdo je vrazdi ?"
Když nevíte jak se řídí státy,tak co já s tím,
Co to jsou klanově-korporátní skupiny?a podle vás všichni Rotschildové musí být ve stené skupině?
V tomto případě šlo oto,že dostal tento úkol od GP(zajistit vítězstí 1996 v Rusku Zjuganovi,a ne Jelcinovi)a on toto nesplnil.A takto se vypořádávají s těmi kteří nesplní jejich úkol.
Jak si myslíte že dopadne Zelenský?Ten je mezi dvěma kameny - skupinou Trumpa a skupinou národní elity USA.A každá mu něco přikazuje až je z toho tumpachový(proto taky ten koks).Národní elita USA(Biden,Clinton atd)ho využili proti Trumpovi.A co že nedávno řekl nový velitel FBI?
https://www.srspol.sk/budouci-reditel-fbi-neduveruje-zelenskemu/
My si Zelenského podáme.A aby nemluvil,tak národní elita ho bude chtít odstranit a svede se to na koho?No na Rusko.Koho že má za lidi v ochrance?Ukrajince?Ale kde pak,britskou ochranku a je tím de fakto jejich vězeň.
Czertik
08. 01. 2025, 10:29rexik
zajimave, kdyz ja neco napisu, rves ze nedavam link, a chlubis se, ze ty ho davas. a najednou nedame link a piseme ze kdyz nevim, nic s tim nenadelas ? hmmm.
ale je dobre vedet, ze nemas zadne schopnosti kriminalisty.
a jakou navnahu ohledne trumpa mas na mysly????????
hmmm, tak dostal ukol v 96 ktery nesplnil....a trvalo to temer 30 let nez byl potrestan. to svedci o tom, ze gp a jeho skupina sou dostj neschopni.
a ten link na fbi ? a co jako ? prosetreni zprav zelenskeho (vcetne chybnych) je normalni.
nikde tam nebyl jediny naznak o jeho planovanem odstraneni.
mas dukaz na to, ze se ho chystaji odstranit ?
ze ne ? hmmmmmm.
Azor
08. 01. 2025, 12:39Czertik.
"a jakou navnahu ohledne trumpa mas na mysly????????"
Myslím tím toho blba který lezl na střechu baráku(haly)plných policajtů, aniž by si někdo z těch policajtů,si ho všimlo.
Těch střílejících bylo víc,ne?
"hmmm, tak dostal ukol v 96 ktery nesplnil....a trvalo to temer 30 let nez byl potrestan. to svedci o tom, ze gp a jeho skupina sou dostj neschopni."
Když tak to je 21 let(2017).
Asi nevíte co to je strukturní a bezstrukturní řízení.
Strukturní je operativní řízení pomocí některého státního orgánu,kterého mají ti co provádějí strukturní řízení, pod palcem.A to je např státní elita zastoupena na úřadech či ministerstvech,politici atd.A bezstrukturní řízení ovládají ti, co vědí víc,ale zato to nemohou uvést hned do praxe.A to dělá právě ten GP.A taky k tomu musí nazrát doba kde se to dá nahrát jako nehoda.Viz naříznutí brzdových trubiček v Lýbii naším cestovatelům Hanzeka a Zikmund taj.službou VB.
Ale tento Roschild není sám koho GP likviduje za nesplnění toho co jim bylo nařízeno.Další je Nicolas Sarkozy kterého likvidují soudně.a to za to,že nesplnil to co mu nařídili ohledně Gruzie,(8.8.08.)kde prosil Putina aby nezasahoval.
"a ten link na fbi ? a co jako ? prosetreni zprav zelenskeho (vcetne chybnych) je normalni.
nikde tam nebyl jediny naznak o jeho planovanem odstraneni.
mas dukaz na to, ze se ho chystaji odstranit ?
ze ne ? hmmmmmm."
Už jsem vám to napsal. Uvažujte logicky.Komu pomáhal?Bidenu a syn atd.A ti zatápěli komu?Trumpovi !!A mohl by tak mluvit.Proti komu?A kdo že by měl zájem se zbavit takového svědka?
Stále nechápete?
Slavoslav
08. 01. 2025, 13:02Czertik
uprimne bavi ta diskusia s tym trotlom? ved on len zasvinuje diskusie tymi dezoblbostami a ak sa nieco ukaze ako privelka blbost plynule prejde k dalsej a ty mu na to nahravas. Ak cakas, ze nad nim argumentacne zvitazis tak sa velmi mylis
Czertik
08. 01. 2025, 23:45slavoslav
nedavno sem videl dokonaly meme, byl tam smutnej chlap a rikal "myslel sem ze kdyz lidem reknu pravdu tak zmeni nazor".
a je, s rexikem si pisu jako formu relaxace :). to ze je to rusky troll vim.
Czertik
08. 01. 2025, 23:54rexik
aby bylo jasne, tim blbem myslis presne koho ? strelce nebo policajta co se lezl podivat na strelce ?
a ne, skutecne je tezke si vsimnout ze ti nekdo lozi po strese kdyz je vsude kolem hluk.
a jak si prisel na tu ptakovinu ze bylo vic strelcu ?????
a rexiku, sere pes na to, jak to bylo rizene, fakt je ze efektivita gp je mizerna.
a ty vazne ses vychlastany, proc by vb mela provadet atentat na hanzelku se zikmundem ?
rexiku, ten kdo nic nechape ses ty. trump by mohl zelenskeho daleko lepe zmacknout pres americkou pomoc ukrajine, misto pomoci procesu. protoze bez procesu by mel zelensky vetsi verohodnoust ty moulo.
nebo ses takovy mesuge ze si myslis ze by zelensky vypovidal proti trumpovi ???? kdyby proti bidenovi tam mu trump da odmenu.
neprehodilose ti zase vedeni s lunochodem ?
Czertik
08. 01. 2025, 23:56slavoslav
a musim rict ze to, jak se pepik profiluje jako cim dal vetsi rusky troll me prekvapilo, byt jen trochu.
prece jenom nemecky a rusk nacek maji k sobe blizko.
Azor
09. 01. 2025, 12:10Czertik.
"a rexiku, sere pes na to, jak to bylo rizene, fakt je ze efektivita gp je mizerna."
No mizerná?Už sice nemají takový vliv jaký měly ale stále dost velký vliv mají.
A díky tomu vlivu jsou taky války,a tím i krizové dny dosti lidí(drahý energetické zdroje a návaznost na ně.Většina lidí chudne(viz statistiky MMF)a je jich čím dál více a bohatých je čím dál měně a bohatnou více a více.
"a jak si prisel na tu ptakovinu ze bylo vic strelcu ?????"
Jo oni to nepsaly na novinkách a nebylo v televizi(od tud asi berete informace)tak ta nebylo,že?
"Autentické video zachytilo 2. střelce na vodárenské věži, která střílela na Trumpa!
https://rumble.com/v57q9cx-autentick-video-zachytilo-2.-stelce-na-vodrensk-vi-kter-stlel-na-trumpa.html
YouTube kanál Redacted [2]
byl totiž upozorněn na video záznam vysílací sítě RSBN, kdy staticky jako úhlová pohledová kamera snímala výseč části tribuny se záběrem na vodárenskou věž v pozadí.
Těsně předtím, něž došlo k zahájení palby, se na vrcholu zpoza špice věže objevila silueta postavy a za malou chvíli zazněl první výstřel. Postava se poté schovala za tuto špici, což je větrací konzole, ale posléze se znovu vynořila. Redakce kanálu Redacted video přiblížila a je zjevně vidět tmavou postavu na vrcholu vodárenské věže. Video máte níže. To ale není všechno.
Redakce kanálu již byla upozorněna na několik rozhovorů, které natočily americké televizní stanice, v nichž svědci potvrzují, že střelci byli dva. Jeden byl za plotem na střeše přízemní budovy, druhý byl na vodárenské věži. Když dozněly výstřely, dokonce bylo z ruchového mikrofonu zachyceno, jak někdo vykřikl, že na vodárenské věži je sniper, a že právě vystřelil na Trumpa. To potvrdili i svědci ve videu, že sniper na vodárenské věži střílel dolů na Trumpa. Máte to všechno ve videu výše.
Redakce kanálu
"již byla upozorněna na několik rozhovorů, které natočily americké televizní stanice, v nichž svědci potvrzují, že střelci byli dva. Jeden byl za plotem na střeše přízemní budovy, druhý byl na vodárenské věži. Když dozněly výstřely, dokonce bylo z ruchového mikrofonu zachyceno, jak někdo vykřikl, že na vodárenské věži je sniper, a že právě vystřelil na Trumpa. To potvrdili i svědci ve videu, že sniper na vodárenské věži střílel dolů na Trumpa. Máte to všechno ve videu výše."
"Naprostou perlu přinesla [5] agentura Reuters s odkazem na americkou NBC, že policejní orgány věděly o střelci na místě již skoro 30 minut před střelbou, protože místní lidé upozornili policisty na to, že se na místě pohybuje muž s puškou na zádech, a že nevypadá jako člen tajné služby, policie nebo Trumpovy ochranky, prostě se znovu potvrdilo, že místní lidí mohli křičet, volat, upozorňovat, mávat, ukazovat a varovat před střelcem jak chtěli, ale nebylo to nic platné, protože zkrátka je už naprosto jasné, že střelec měl dostat časové okno a prostor k zabití Donalda Trumpa a nebylo dovoleno ho ani zastavit, ani zatknout, ani přerušit v přípravě na střelbu na Trumpa.
Za další – když odváděli Trumpa do auta,tak člověk z tajných služeb – v maskáčích – v jednom okamžiku když reagoval na zprávu z vysílačky,namířil pušku na Trumpa ale v té chvíli byli kolem něj ochranka a tudíž nemohl střílet.A poté z ochranky se ho ptali co to mělo jako být?"
https://www.youtube.com/watch?v=p3gUw6mr6-o 2.35. videa
Azor
09. 01. 2025, 12:12Czertik.
"a ty vazne ses vychlastany, proc by vb mela provadet atentat na hanzelku se zikmundem ?"
Viz. rozhovor na toto téma( "Havárie v Syrtě)Zikmunda.
Czertik
09. 01. 2025, 21:42rexik
a co to video dokazuje ? absolutne nic. jen to, ze je tam nejaky flek, tot vse. to jestli tam nekdo vubec byl to nedokazalo.
ty asi toho moc o armade nevis, ze jo ? protoze vystrelit, zalezt a pak znovu vylezt by udelal jen magor.
kdyz zalezu, znou uz nevylezu.
navic, muzes na 10000000000% vylouzit ze tam nebyl nikdo z ochranky ?
a druha vec, vezmi si ze svedci rikaly ze druhy strelec (prvni byl na te vezi) strilel od PLOTU. a jak vime, u plotu zadny 2 strelec nebyl.
co s tim, rexiku ? jak vyresis tenhle paradox ?
vim, mylseni neni tvoje silna stranka, ale zkus to.
a rexiku, dam ti extrmene tezkou ulohu (pro tebe). nakresli si vystrelne pole z one vodarenske veze a jestli by bylo vubec mozne zasahnout trumpa.
to ti hodne napovi.
a pak me rekni, co to byla za amatera na te vezi ? vystreli a vidi ze cil minul, tak zacne hned zdrhat miso aby stilel dokud ho nezasahne ?
co to bylo za amatera.
a pletes se, onen zastreleny atentatnik nemel zadnou imunitu, a volny pohyb, proste zmizel nez se k nemu dostaly.
a nasly ho az tesne pred strelbou.
a to druhe video ?
vsimni si 2 veci - nikde v tom videu nejde slyset o tom, ze byl sniper na vezi - jak je to mozne ?
a druhak, ten tvuj "treti atentatnik v maskacich" namiril zbran smerem k autu sice v case co si napsal...ale to uz byl trump davno v aute.
cili pokud mu nekdo daval intrukce, tak ty prisly prilis pozde.
Czertik
09. 01. 2025, 21:43rexik
ano,ona havarie se skutecne stala a ano, skutecne jim nekdo narizl brzdy.
ale stale si nevysvetlil proc by to vb mela delat.
Azor
09. 01. 2025, 23:12Czertik.
"a rexiku, dam ti extrmene tezkou ulohu (pro tebe). nakresli si vystrelne pole z one vodarenske veze a jestli by bylo vubec mozne zasahnout trumpa.
to ti hodne napovi.
a pak me rekni, co to byla za amatera na te vezi ? vystreli a vidi ze cil minul, tak zacne hned zdrhat miso aby stilel dokud ho nezasahne ?
co to bylo za amatera."
Toto téma je pro vyšetřovatel toho atentátu kteří musí vyloučit všechny alterantivy(či s nimi počítat)
A proč ten či onen,dělal to či ono.
"a druhak, ten tvuj "treti atentatnik v maskacich" namiril zbran smerem k autu sice v case co si napsal...ale to uz byl trump davno v aute.
cili pokud mu nekdo daval intrukce, tak ty prisly prilis pozde."
Souhlas.Akorát je otázka,proč to udělal(po pokynu z vysílačky),nějaký důvod byl.Byl to amater nebo ten co mu dával příkaz?To může být i s tím na té věži dost věci zpackaných.A nebo to mohl být taky něčí záměr(zpackat ten atentát).Tam je víc možností.
A o tomto(muž na věži) je víc videí.A ti co to vyšetřují, snad k něčemu dospějí.
"a pletes se, onen zastreleny atentatnik nemel zadnou imunitu, a volny pohyb, proste zmizel nez se k nemu dostaly.
a nasly ho az tesne pred strelbou."
Kdo psal o nějaké imunitě?Čtěte po mě pozorněji,ano?
"v čele této ochranné službě je Kimberly Cheatle - která sloužila 3.roky u černých šerifů u Pepsi-coly – která se vymlouvala
na dotaz reportéra ABC ohledně toho, proč na té střeše(odkud údajně střílel T Crooks
https://rumble.com/v5799jl-americk-televize-odhalila-e-thomas-crooks-stlel-ze-stechy-budovy-pln-polici.html)
nebyli lidé z tajné služby, odpověděla slovy, že ta budova má šikmou střechu a agenti by na ní mohli uklouznout!
Přitom ta střecha je téměř plochá, úhel hřebene je velmi tupý, ale tupá je podle všeho i ředitelka.
Šéfka americké tajné služby Kimberly Cheatleová v rozhovoru pro ABC News řekla , že neplánuje rezignovat na svůj post v souvislosti s pokusem o atentát na bývalého prezidenta Donalda Trumpa."
"Naprostou perlu přinesla [5]
https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/-police-warned-secret-service-suspicious-person-trump-rally-shooting-rcna161933
agentura Reuters s odkazem na americkou NBC, že policejní orgány věděly o střelci na místě již skoro 30 minut před střelbou, protože místní lidé upozornili policisty na to, že se na místě pohybuje muž s puškou na zádech"
"Taky toto - Stanice ABC zjistila [3], že před začátkem střelby, asi tak 2 minutý předtím, jeden z policistů vykoukl na střechu, aby se podíval, kdo na ní je. Thomas Crooks na něj namířil zbraň a policista se lekl, pustil se a spadl z okraje budovy. A tuhle komedii celou dobu sledovali odstřelovači policie ze střechy stodoly na protější straně za pódiem s Trumpem. Nikdo nevydal povel k poplachu, že na místě je aktivní střelec! Nikdo!
https://rumble.com/v5738px-oit-svdek-stelby-na-trumpa-vylil-jak-tajn-sluba-nechtla-reagovat-na-stelce-.html
Již v pondělí CNN publikovala [4]
https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-rally-shooting-07-14-24#h_e3b77ce122987eb5d2059a2dff21a270
forenzní zprávu o tom, že během střelby zazněly výstřely celkem ze 3 typů zbraní. Forenzní analýza naznačuje, že na sobotním Trumpově shromáždění v Butleru v Pensylvánii se střílelo až ze tří zbraní, uvedla CNN. FBI v neděli uvedla, že střelec jednal sám."
https://rumble.com/v573ifh-svdeck-video-dokazuje-e-snipei-tajn-sluby-ekali-a-stelec-spust-palbu-na-tru.html
SPECIAL: w/ Larry Johnson: Trump Assassination Attempt: Incompetence or Complicity?
https://www.youtube.com/watch?v=Fff-h8Fhhuk
Azor
09. 01. 2025, 23:25Czertik.
"ano,ona havarie se skutecne stala a ano, skutecne jim nekdo narizl brzdy.
ale stale si nevysvetlil proc by to vb mela delat."
Na vás platí toto -
"Každá pravda má 3 fáze: nejprve je vysmívána, poté rozhořčeně popírána a nakonec přijata, jako samozřejmost."
Není to náhodou tím odkud berete informace?
a taky tím že máte v některých věcech klapky na očích a rudý hadr před očima jako býk.A tudíž moc nemyslíte a hned utočíte?
Zlepšete se.
První krok jste udělal.
Ale ta logika.Zkuste sám přemýšlet,proč by to dělali.A pok možná dojdete na to,co jsou ty lidi na západě zač.Hlavně z VB.
Neboť o nich je známo(u těch co myslí) toto -
"“Britové byli vždy mistry právě takových nástrojů – maskování, dýka, naprostý nedostatek morálky a soucitu“.
Britský lord Henry John Temple (projev v Dolní sněmovně 1. března 1848):
“Proto tvrdím, že je krátkozraké považovat tu či onu zemi za neměnného spojence nebo
věčného nepřítele Anglie. Nemáme žádné neměnné spojence, nemáme žádné věčné nepřátele.
Neměnné a věčné jsou pouze naše zájmy a naší povinností je o ně usilovat.”
A takto žili a žijí,po celá ta staletí…
Alexej Jedrichin-Vandam: Horší než nepřátelství s Anglosasy může být jen přátelství s nimi.
Jak řekl slavný geopolitik z počátku dvacátého století- Generál hlavní výzvědné služby ruské carské armády.
Alexandr III.: "Když máte za spojence Velkou Británii, tak nepřítele již nepotřebujete!"
Czertik
10. 01. 2025, 13:42rexik
to je ironie co ? najednou pises ze to musi urcit vysetrovatel co on delal nebo ne ????? tak jak je mozne ze hned rves ze to byl atentatnik bez vysledku vysetrovatele ?
a trump v aute ? vtipne, ty hned operujes s tim, ze mel pokyn zastleit trumpa z vysilacky...a automaticky vylucujes moznost ze treba dostal varovani pred dalsim atentatnikem z toho smeru.
vsimni si ze trumpova ochranka nijak nepratelky nereaguje vici onomu vojakovi.
psal si o tom ze ohledne strelece ze strechy meli rozkaz ho nechat na pokoji. ano/ne.
tak jak to chces nazvat jinak nez imuniou ???
jediny souhlas je v ohledne kimberley , ze selhala a meli by ji vyhodit pokud sama nerezignuje.
a nechapu proc opakujes onech 30 min - zatim si nepredlozil jediny dukaz ze ho policie aktivne nehledala.
a ne, ted doslova lzes ohledne posledni situace. onen policajt dskutecne vylezl a pustil se pred namirenou zbrani, ale nikdo ho nezastrelil proto, ze ho nikdo na strese nevidel. vzpominas jak si psal ze ona strecha byla sikma ? evidentne ne.
a zastrelili ho v momente, kdy ho videli.
ten tvuj link na rumble ?????
vsiml sis ze onen svedek rikal ze strilel chlap ze strechy ??? vsechny vystrely ? to hodne likviduje tvoji torii o strelci z veze, ze jo ?
a ten konec ? ze sniperi cekaly ?
a co jineho meli delat ??? o strese se strelcem vedeli, tak se zamerily, jen cekalsy az se srelec ukaze. nezapominej strech byla sklonena.
plazil ses nekdy do kopce ? a jak chces videt cloveka za kopcem ?
a link na commie nn ? umis cist ? jednak tam pisou o minimalne 2 zbranich, ne 3 jak pises. navic 2 sou zcela logicke - strelec a sniper co ho dostal.
a ta mozna 3 kterou naznacuje i cnn ? sami pisou ze to mohl byt druhy sniper z ochranky co stilel po atentatnikovy.
Czertik
10. 01. 2025, 13:47rexik
a jakou pravdu popirac ci vysmivam ???
znova opakuju predloz dukazy ze jim brzdy narizla vb.
krome toho ze si to napsal si nepredlozil zhola nic.
skutecne ukaz jak hanzela a zikmun skodily zajmum vb.
a onen projev ze vb ma jen svoje zajmy ? a co jako ? jak se chova dnesni rusko ?
na ukrajine prosazuje rusko svoje zajmy. cili odsoudit uplne stejne i dnesni rusko ?
Azor
10. 01. 2025, 14:56Czertik.
" onen projev ze vb ma jen svoje zajmy ? a co jako ? jak se chova dnesni rusko ?
Na ukrajine prosazuje rusko svoje zajmy. cili odsoudit uplne stejne i dnesni rusko ?"
Ty zájmy bránila VB kde? U jakých lidí?A v jakých zemí?Tak jako Fašisti u Stalingradu?
Rusko u lidí rusky mluvících a ve státě co býval v SSSR.Mimo Afganistán.
A je toho o hodně o hodně víc (VB),než kolik a kde mělo zájem to Rusko.Je to NESROVNATELNÉ I v počtu obětí.
"znova opakuju predloz dukazy ze jim brzdy narizla vb."
Na toto by jste se mohl(pokud by žil)obrátit na toho,kdo to tvrdil.(Zikmund)
Logika nic?Kdo mohl mít zájem na té havárii?Nějací beduíni?Uvidíme jak jste na tom s logikou.
"skutecne ukaz jak hanzela a zikmun skodily zajmum vb."
Vysvětlete,proč nedostali víza do USA a Austrálie?
A opět uvidíme tu vaši logiku.
Bylo by vhodné si stáhnout z těch vaších očích ten rudý hadr na očích při diskuzi o Rusku.A i tu vaší rusofobii potlačit.
Azor
10. 01. 2025, 15:12Czerik.
"o je ironie co ? najednou pises ze to musi urcit vysetrovatel co on delal nebo ne ????? tak jak je mozne ze hned rves ze to byl atentatnik bez vysledku vysetrovatele ?"
Co měl ten člověk co byl zastřelen u sebe?To mu tam někdo podsunul tu zbraň?Leda tak ta policie co byla v tom baráku.
Už jsem vám psal(asi je to na vás složité)příspěvek psát jako já - na co se má přesně odpovídat.
"a trump v aute ? vtipne, ty hned operujes s tim, ze mel pokyn zastleit trumpa z vysilacky...a automaticky vylucujes moznost ze treba dostal varovani pred dalsim atentatnikem z toho smeru.
vsimni si ze trumpova ochranka nijak nepratelky nereaguje vici onomu vojakovi."
Pokud nejste slepý,tak mířil na auto a ne do prostoru.
a ochranka běžela k němu a on pak s klidem odešel.Tato jeho činost by měla šetřit to vyšetřování.
"a nechapu proc opakujes onech 30 min - zatim si nepredlozil jediny dukaz ze ho policie aktivne nehledala."
Dejte důkaz že ho hledala.Máte?Nebo jen kecy?
"ale nikdo ho nezastrelil proto, ze ho nikdo na strese nevidel. vzpominas jak si psal ze ona strecha byla sikma ? evidentne ne.
a zastrelili ho v momente, kdy ho videli."
Na videu je vidět že snajpři o něm věděli než vystřelil a čekali až vystřelí.Viz video.
"a link na commie nn ? umis cist ? jednak tam pisou o minimalne 2 zbranich, ne 3 jak pises. navic 2 sou zcela logicke - strelec a sniper co ho dostal.
a ta mozna 3 kterou naznacuje i cnn ? sami pisou ze to mohl byt druhy sniper z ochranky co stilel po atentatnikovy."
To vše se uvidí po vyšetřování.
A co další při tom golfu co hrál Trump?
https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-harris-election-09-15-24#h_52a0dcf75f7db11a2209e29c4ffa5d1f
" Americká CNN s odvoláním na zdroje z okolí Trumpa informovala [1], že ex-prezident měl v neděli volný den a neměl žádný veřejný program a ani předvolební mítinky. S ochrankou si prý vyrazil na oběd a teprve cestou z oběda se prý rozhodoval, jestli pojedou na soukromou pláž ve West Palm Beach, anebo se vrátí domů na Mar-a-Lago.
Trump se na poslední chvíli ale rozhodl, že si zahraje pár jamek v golfovém klubu. Jednalo se o zcela spontánní rozhodnutí. V ten den golf v plánu nebyl na programu. Trump strávil na hřišti zhruba 40 minut, než se na místě objevil po zuby ozbrojený a nachystaný střelec. Někdo mu musel dát echo! Střelec na Trumpa si přitom v roce 2022 zahrál v reklamním videu ukrajinské neziskovky Help Azov na finanční podporu batalionu Azov."
Jak se to mohl dozvědět kde bude,když nebyl pevný plán?Kdo mu asi pomáhal?
https://okmagazine.com/p/donald-trump-shooting-suspect-part-of-conspiracy-florida-sheriff/
Czertik
11. 01. 2025, 16:15rexik
proc resik kde branila svoje zajmy vb u jakych lidi apod ??? dokud rusko ty svoje zajmy nebude pranit a prosazovat JEN NA UZEMI RUSKA, tak nemas paravo si na cokoliv si stezoat (nebo se ptat) ohledne jednani vb.
rusko se chova uplne stejne jako vb. tecka.
to, ze ukrajina byvala soucasti sssr je UPLNE JEDNO. dneska neni soucasti ruska.
nebo tim chces rict ze vb/francie...atd muzou valcit bez jakychkoliv omezeni a vytek na uzemi ktere byly driv soucasti jejich imperia ?
pamatuj na to, az budes vycitat zapadu jeho valky v iraku ci jinde, uzemi ktere bylo driv soucasti jejich imperia.
a link na to, kde to tvrdil zikmund, ze jim brzdy narizla vb ?
a co jako ze nedostali viza do usa a australie ? dokaz ze to bylo proto ze by skodily jejich zajmum.
a proc ignorujes fakt, ze ve statu kde jim narizly brdy dostaly vizum ?
tvoje logika naprosto selhava.
Czertik
11. 01. 2025, 16:44rexik
ty ses uplnej mesuge.
na jednu stranu tady pises mrtvemu policie podstrcila zbran a pritom rves ze nechala 30 min chlapa se ZBRANI se volne pohybovat ?
o uz je super schyza.
a tady jde videt jak ses hloupy. PROC by mel mirit na auto u nehoz vi, ze ho nemuze jakoliv prsotrelit ???????? vysvetli to.
a ne, ochranka bezela k predku auta, tak jak se to ma delat. divej se poradne kde a jak zastavila.
a ze ho nechaly byt ???????? hmmmmm, hmmmmm, treba proto ze nebyl nikdy hrozba, tak ho nechaly jit ?
a jinak, mas ty dukazy ze ho nehledala ? nebo jen kecy ?
a rexiku, tady jde videt ze uz neumis vubec myslet. je rozdil mezi tim neco VEDET a VIDET.
ano, muzu vedet ze za zdi me startuje letadlo, ale to neznamena ze ho muzu pres zed zasypat kulometem co mam. proste musim pockat az se letadlo dostane k oknu.
vtipne, najednou se uvidi az po vysetrovani ???? tak proc tu rves o vsem moznem pred tim nez je hotove ????
to skutecne chce jistou uroven supidity davat link na clanek ktery torpeduje to co sam tvrdis.
a u druheho atentatu ?
tam ochranka reagovala daleko lepe.
a jak si prisel na to, ze mu dal nekdo echo a nehodou ho nezahledl ?
a ne, nikde v tom clanku na cnn se nepsalo o jakemkoliv npojeni strelce na azov, ci cokoliv podobneho. jen to, ze nemel rad trumpa a obdivoval harrisovou.
a ten posledni link ?
ten nic nedokazuje, jedice co se tam pise je to, ze serif se pta jestli to byl osamely strelec nebo byl soucasti spiknuti.
a kdyby spiknuti, bylo by to pro policajty horsi. tot vse.
ani nenaznacuje kdo by za pripadnym spiknutim mohl byt.
Azor
11. 01. 2025, 20:05Czertik.
"ty ses uplnej mesuge.
na jednu stranu tady pises mrtvemu policie podstrcila zbran a pritom rves ze nechala 30 min chlapa se ZBRANI se volne pohybovat ?
o uz je super schyza."
Kde jsem psal já,že tomu zastřelenému na střeše baráku, co byl plný policajtů,že mu policie podstrčila zbraň?
Dejte důkaz !!
Takto vás už žádám v dosti případech a nikdy od vás na to není odpověď.
"a tady jde videt jak ses hloupy. PROC by mel mirit na auto u nehoz vi, ze ho nemuze jakoliv prsotrelit ???????? vysvetli to.!
Zkuste to video ukázet někomu co neví o co jde a zeptejte se ho zda ten voják po instrukci z vysílačky,namířil na to auto,nebo někam do prostoru, a uvidíme co řekne a jak že to vidí.
A teď není důležité, proč to dělal,ale zda to dělal.
A kdalším vaším fantaziím - bez komentáře - už bych se opakoval.
Jak že to řekl jeden člověk?Když se rozumný člověk hádá s hlupákem víc jak 5 min.tak už se hádají dva hlupáci.
Azor
11. 01. 2025, 20:25Czertik.
"rusko se chova uplne stejne jako vb. tecka."
Dosud jste nedal důkaz vašeho tvrzení o tom jak Rusko má na svědomí od r. 2001 víc jak 12 mil.lidí.
Už ho máte?
Takže ta vaše tečka je ne na vodě ale založena na výslovném lhaní.
"atd muzou valcit bez jakychkoliv omezeni a vytek na uzemi ktere byly driv soucasti jejich imperia ?"
Taky to tak dělají.Viz. Malvíny nebo Gibrlartal.
A Rusko bojuje na území lidí,co mluví rusky a jsou rusové.A nezapomínat na to v v baltických vymirátech,kde šikanují ruskou populaci,i když je to proti smlouvě ve které se zavázali(EU)že nebudou diskriminovat podle víry či národnosti.Tak jako v Kazachstánu a dalších zamí,které byli za SSSR spolu a tím pádem se tam mohli svobodně usazovat lidi s ruskou národností.
"a link na to, kde to tvrdil zikmund, ze jim brzdy narizla vb ?"
Je to v jedno z jeho rozhovorů.
Na Youtube teď nevím přesně v jakém.
"a co jako ze nedostali viza do usa a australie ? dokaz ze to bylo proto ze by skodily jejich zajmum."
Opět nechápající text.
Já se vás ptal proč ty víza nedostali.Aby jste to logicky zdůvodnil.
Ale nemáte na to,co?
A proto to přehazujete na mne,co?
Já vám v tom nepomůžu pokud budete mít stále ten červený hadr před očima jako ten býk.
Vy jste jako tento fašistický oficír.
Viz.https://www.youtube.com/watch?v=qGXFQ_tHhFE
Ale nezapomeňte,jak že pak takový dopadli.
Czertik
12. 01. 2025, 15:17rexik
tak pokud uz nevid co si psal, je to tvuj problem. ohledne te zbrane.
vtipne, porad se chlubis ze davas odkazy (coz neni to same jako dukaz) a ted najednou neumis ani poskytnout dukaz ?
tak se tim neustale nechlub a nebudu je vyzadovat.
jenze rexiku, problem je v tom, ze ty nemas jediny DUKAZ (napr presnou linii kam miri, zaber z jineho videa) ze miri na auto a ne mimo ne, ale presto placas jako by to byla nezpochybnitelna pravda.
DODEJ NEZPOCHYBNITELNY DUKAZ - do te doby to bude jen moznost, bez ohledu na to jak moc budes placat.
a tady jde videt tvuj kecalismus, protoze nemuzes vysvetlit proc by mel mirit na auto ktere nemuze prostrelit, abys obhajil tvoji pitomost ze mel prikaz zastrelit trumpa, tak odvadis dizkuzi jinam.
a to tvoje placani o tom, zda to udelal ??? eeeech ? snad je jednoznacne video ze to udelal, cili je dulezite proc to udelal.
Czertik
12. 01. 2025, 15:28rexik
ja nemuzu za to, ze neumis pocitat. zavolej/napis do one redakce jakou metodou prisli k onech 4,5 mil mrtvym od amikum. pak stejnou metodu aplikuj na rusko a napis sem vysledek.
ja pouzil stejnou metodu a vyslo me 12 mil.
a co mys ohledne gibraltaru na mysly ?
malviny ? ses mesuge ? tam byla vb napadena.
dukazy ze v baltskych statech sikanuji rusy?
a kazachstan taky sikanuje rusy ?
a o ohledne tech viz co nedostaly - mam to chapat tak ze rexik nema ani tuseni proc je nedostaly ? tak proc si to nakousl ?
a ja skutecne nemuzu za to, z v tvojem primitivim mozku vidis kazdeho kdo pise o zlocinech sssr a ruska jako fasistu.
Azor
12. 01. 2025, 19:02Czertik.
"a o ohledne tech viz co nedostaly - mam to chapat tak ze rexik nema ani tuseni proc je nedostaly ? tak proc si to nakousl ?"
Já tušení mám,ale vy ne.Proto jsem vám dal tuto otázku,na kterou jste (jako obvykle)nedokázal odpovědět.
"a co mys ohledne gibraltaru na mysly ?
malviny ? ses mesuge ? "
Nebyli malvíny napadeny? A co by se stalo Španělsku, kdyby si to chtěli vzít silou jako na Ukrajině?
"ja pouzil stejnou metodu a vyslo me 12 mil."
Dejte odkazy a spočítáme to spolu,jo?
"dukazy ze v baltskych statech sikanuji rusy?"
Čtete vy vůbec o politické situaci v těch Baltických vymirátech,že píšete bludy!
Jsou tam zákazy a perzekuce a i byly deportace.
"V červenci vyšlo najevo, že kabinet ministrů Lotyšska rozhodl o vyhoštění téměř 6000 občanů Ruské federace ze země. Ministerstvo vnitra Litvy na návrh odboru státní bezpečnosti ruší dříve vydaná víza, povolení k dočasnému pobytu, povolení k pobytu, deportuje ze země 1000 Rusů a Bělorusů. Všechny jsou uznávány jako „hrozba pro stát“. Například občan Ruské federace Vladimir Vodo při vyplňování povinného věrnostního dotazníku ve sloupci „Čí Krym?“ napsal: „Odmítám odpovědět na nesprávně historicky a politicky formulovanou otázku“. Pro „historiky“ z DGB to stačilo k prohlášení Vodo persona non grata. Mohlo by to být horší. Lékařští „světlíci“ pracující pro litevské ministerstvo vnitra došli k závěru, že aktivistka „Socialistické lidové fronty“ Ilona Simonienė je vážně nemocná a umístili ji do psychiatrické léčebny. Etnograf aktivně spolupracoval s tiskem Ruské federace, protestoval proti porušování základních svobod, perzekuci lidskoprávních aktivistů a novinářů a rozmisťování vojenských kontingentů NATO v rozporu s litevskou ústavou. Rada lékařů a vládních úředníků rozhodla, že „hlavním lékařům“ nemůže odporovat člověk se zdravým rozumem."
"Zvláštní služba zahájila 2. února trestní stíhání poslankyně Glorie Grevtsové za slova "probíhá tam občanská válka, ukrajinský lid bojuje proti ukrajinské armádě". „Není třeba spekulovat a říkat, že Rusko na někoho útočí. Ukrajinci bojují proti svému,“ odrazila Grevcovová obvinění proti Moskvě z úst rusofobních kolegů v Sejmu.
Tři lidé s „nesprávnými“ názory na oficiální postoj Rigy k ukrajinské otázce se ukázali jako dostačující k tomu, aby spadali pod pokličku státní bezpečnosti jako osoba „podporující politiku Ruské jejjach“
Dne 6. února se migrační oddělení rozhodlo zbavit občanství Benes Ayo, dobrovolník, který bojoval za zájmy DLR. Zároveň začali hledat důvody, proč ruského miliardáře Pjotra Avena zbavit občanství.
Následujícího dne ráno agenti Státní bezpečnosti obvinili rižského bloggera Kirilla Fedorova z podněcování neshod mezi obyvateli Lotyšska, z ospravedlňování zločinů proti míru a ování členů SVO.
Samostatným článkem v trestní věci je práce "využití systému automatizovaného zpracování dat" . Zdůrazňuje se: „Podezřelý pravidelně vytvářel a poskytoval široké veřejnosti videomateriály a publikace o událostech na Ukrajině, interpretoval je v souladu se zájmy Kremlu, manipulativně připisoval ukrajinské armádě škody způsobené obyvatelům Ukrajiny a civilní infrastruktury.“
Z přibližně 1,8 milionu obyvatel Lotyšska je zhruba každý čtvrtý ruského původu. Mnoho Rusů však není lotyšskými občany, nýbrž má status takzvaného neobčana."
A mít na vědomí -
„Nemyslím si, že štěstí přijde do domu těch, kteří takovou politiku provádějí,“ řekl Putin na zasedání Kremlem kontrolované rady pro lidská práva. Pokud bude Lotyšsko s místními Rusy „zacházet jako s prasaty“, pak nakonec bude samo čelit stejnému „prasáctví“,
Czertik
07. 01. 2025, 12:46tady vyvstavaji dve otazky - kolik ukrajinci dostanou letou nu a munice ?
aby to nedopadlo jako s f16, kdy ukrajinci dostaly jen prvni davku a konec. ostatni slibene letouny dodnes nebyly dodady, a ze dle puvodnich planu dnes mela mit ukrajina vice nez 30 f16. a ma jich kolik ? 5 ?
Slavoslav
07. 01. 2025, 13:13UA dostala tri davky, August, September a December/November a myslim, ze to bude prave tych 30 ks cca. 8 ks August, 16 September a naposledy 6 ks z Danska
Pepík Knedlík
07. 01. 2025, 13:21Slavo
A stale mají málo 0%...
Czertik
07. 01. 2025, 20:43slava
a mas link na to kde se pise o tom, ze jim byly dodany ? ja sem prave na nic vyjma te prvni dodavky na nic nenarazil.
ale i kdyby si mel pravdu a dostali by jich 30 ks, porad je to malo, a hlavne aby meli dostatek munice.
Slavoslav
07. 01. 2025, 21:06Czertik
isteze, kludne to pre teba vygooglim, chapem, ze to je zlozite. Imho, s tebou je zabava, ked si ako taka baba Vanga s rpedpovedami katastrof
august
https://www.bbc.com/news/articles/c4ng1p72wlwo
september, oznamene v oktobri
https://bulgarianmilitary.com/2024/10/07/ukraine-has-officially-received-a-fresh-batch-of-f-16-jets/
december
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/11/19/7485345/
Czertik
08. 01. 2025, 10:38slavoslav
no, se mnou je to slozite, na bulhrske stranky nechodim, na ukrajinske moc ne a u bbc vzdycky zapomenu dopsat news :)))).
Slavoslav
08. 01. 2025, 12:21tak ja mam original info z TW a najnovsie BSKY kde mam zbierku účtov ktore sa tomu venujú. v tom to pripade som len do googla zadal klucove slova v angličtine, preto su zdroje tak roznorode
Pepík Knedlík
07. 01. 2025, 11:33Slavo
V provozu ma Francii 25 letadel a proda jich Ukrajině 12. Samozřejmě Infie chce těch zbývajících 13.
Vyjádření prezidenta Emmanuela Macrona:
„ Francie pomáhá Ukrajincům vzdorovat, ale my nechceme eskalaci. Zítra (7. června 2024 – pozn. red.) oznámíme prodej Mirage 2000-5, což Ukrajině umožní chránit její vzdušný prostor“ řekl.
No a pak ty lodě z Dánska ...
Slavoslav
07. 01. 2025, 11:40Priznam sa, ze nejak neviem co tym chces povedat. Ale takto, FRA ma tych lietadiel ovela viac. Len minuly rok sa chystali vyradit zo sluzby 55 (stale vsak letuschopnych kusov varianty D). Ako som spominal, nik nimi nechce riesit nedostatok stihaciek v UA letectve. Tieto masiny dostali na vypustanie SCALP a SS kedze povodne UA masiny po troch rokoch vojny jednoducho dochadzaju ci uz z dovodu bojovych strat, ci uz z dovodu opotrebenia.
Lode z Danska je investicia do buducna kedze ich stavba potrva a do tejto vojny nezasiahnu i keby boli dokoncene pocas jej trvania
Šebesta
07. 01. 2025, 11:02Rusové se mají náč těšit ! Pane autore je to tu znova a stále dokola. Válka nemá vojenské řešení a
pochybuji o tom že dodávky letounů Mirage 2000-5F pomůže Ukrajině zvrátit průběh války. POmůže jí možná trochu při obraně a válku nepochybně pouze prodlouží když i další západní státy budou dodávat další vojenský materiál možná o půl roku o rok ? Nevím,ale co vím tak prřibudou další mrtví na ukrajinské straně navíc jak už dnes přiznávají zcela nepokrytě západní i naše média Ukrajinci mají války plné kecky a bojovat nechtějí. NA seznamkách bylo že z jednoho výcviku ukrajinských vojáků bylo jich asi 400 přímo přitom zběhhla asi třetina . Vypadá to tak,že bojovat chce hlavně asi jen Zelenskyi . Západ i Zelenskyi se domnívají že další a další dodávky zbraní oddáli možnou porážku nebo přesněji nevýhodnou pozici při mírovém vyjednavání s Rusy, ale to může být i přesně naopak. Ta může být i horší. Připominá mi to někoho koho čeká nepřijemný rozhovor se šéfem nebo manželkou a stále to oddaluje, pod různými záminkami,přičemž ví,že se tomu stejně jednou nevyhne. Doufá ale na že čím déle to bude oddalovat bude to pro něho lepší. Podle mne to je dost iluzorní představa.
Slavoslav
07. 01. 2025, 11:06ahoj stetka,
stale si nedal jasnu odpoved kedze tato vojna nema vojenske riesenie co ma zapad spravit, aby bol rusak ochotny podpisat mier na sucasnej linii kontaktu? ved ako vravis ide ti len o Ukrajincov a ludske zivoty, an rusakov sral pes tak snad suhlasis s tym, ze ak rusak nechce mier treba ho k tomu dokopat a najmenej Ukrajincov zahynie ked dostanu co najviac a co najlepsich zbrani?
stetka, dokcame sa aspon raz priamej odpovede na tuto otazku? Lebo mozno ta to prekvapi, ale mnoho ludi si tu zacina mysliet, ze v skutocnosti len hlupo ojebavas a si na rusackej strane kde jedine co chces je dosiahnut kapitulaciu UA
Czertik
07. 01. 2025, 12:53sebesta
mas pravdu v tom, ze par kusu mirage nedokaze valku zvratit, jen prodlouzit.
ale kyby ukrajine bylo dodano 120 letounu, at uz mirage (modernizovanych alespon na uroven roku 2000plus) ci f16, tak uz by to velky vyznam melo (samozrejme za predpokladu dostatku munice) a umoznilo by to ukrajine vyhrat.
Šebesta
07. 01. 2025, 17:00Jo máš pravdu. Ono se taky říká,kdyby byly v komíně ryby ,nemusely by být rybníky.
Pepík Knedlík
07. 01. 2025, 08:29Jeste bych poprosil Briry, aby dodali Harriery, Tornáda a Buccaneery. Prostě si musí vyzkoušet :smile: cim víc tim líp
Slavoslav
07. 01. 2025, 08:33ono to budu v letectve stavat na f-16, tych je dost. Mirage je nahrada za Su-25 k utokom na pozemne ciele ako nosic Fra-Gb striel s plochou drahou letu. nechapem, ze si to autor nezistil, kedze o tomto aa hovori od zaciatku a tuto moznost ani nespomenul
Slavoslav
07. 01. 2025, 07:27to je všetko pekné, ale na tieto masiny sa preskoluju piloti z Su-25 a maju primarne nahradit prave tieto masiny v podobe nosicov pre protizemne strely ako su SCALP ci Storm Shadow. nemaju sluzit ako stihacie lietadla