CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Prototypy Su-75 a nové verze Su-35S a Su-57

 08. 02. 2025      kategorie: Vojenská technika      41 komentářů

Ruská společnost KnAAZ plánuje v příštím roce rozšířit své kapacity pro opravy leteckého vybavení a dokončit stavbu dvou prototypů lehkého víceúčelového bojového letounu Suchoj Su-75 Checkmate. Jeden prototyp bude určen pro statické a druhý pro letové zkoušky. 

su75Foto: Ilustrace nového ruského letounu Su-75 | Suchoj

Ředitel společnosti KnAAZ Jurij Alexejevič Kondratěv uvedl, že v souvislosti s rozšířením letecké výroby se zvýší počet míst pro montáž letounů. Jakmile bude k dispozici Su-75 s perspektivou sériové výroby, bude se iniciovat výstavba dalších míst pro sériovou montáž těchto stíhaček. Su-75 má dát společnosti KnAAZ nový impuls pro vývoj.

Kondratěv také uvedl, že hlavním produktem podniku zatím zůstává stíhačka Su-35S jejíž schopnosti se postupem času zvyšují. V letošním roce má být Su-35S modernizován. Společnost také zvýší objem výroby ruského víceúčelového bojového letounu páté generace – Su-57. Letos pak vstoupí do služby nová verze tohoto stroje.

Su-35S

Su-35S je modernizovaná varianta víceúčelového bojového letounu Su-35. První prototyp modernizované verze vzlétl 19. února 2008. Letoun má zesílenou konstrukci oproti základnímu modelu Su-35, snížený „radarový podpis“ z přední strany a digitální FBW. Kokpit letounu je přepracovaný. K charakteristickým rysům letounu Su-35S patří instalace nového palubního radiolokátoru Irbis E. Letoun má výkonnější pohonné jednotky 117S s vektorováním tahu. Letoun je vybaven protiletadlovými a protiradiolokačními střelami KS-172. Jde o název verze Su-35BM pro ruské letectvo.

Su-57

Su-57 je středně těžký víceúčelový bojový letoun 5. generace se sníženou radarovou zjistitelností. Jde o jednomístný dvoumotorový středoplošník s trupem plynule přecházejícím v křídlo disponující vynikající aerodynamikou. Jeho pohon zatím zajišťují dva dvouproudové motory typu Saturn Al-41F-1 (Izd.117) s řízeným vektorem tahu, které budou u pozdějších výrobních sérií nahrazeny jednotkami Saturn/Saljut Izd. 30. Letoun je vybaven radioelektronickým systémem Š121, který je tvořen radarem N036 a systémem REB L402 Gimalaj. Systém ke své práci využívá celkem pět antén s pevnou fázovanou mřížkou a digitálně vychylovaným paprskem (AESA). Prototyp stroje Su-57 poprvé vzlétl 29. ledna 2010, první sériový Su-57 převzaly Vzdušně-kosmické síly Ruské federace 25. prosince 2020. Očekávaná životnost, tedy délka služby těchto strojů je 35 let.

Zdroj: KnAAZ 

Komentáře

Czertik

14. 02. 2025, 14:27

rusove to sou borci

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ostuda-rusum-se-asi-nepovedl-odpal-rakety-oresnik-shodili-si-ji-na-vlastni-uzemi-40508043

Czertik

14. 02. 2025, 00:53

omny, vis co je nevetsi sranda ? to ze maroko si nakoupi F35. a to ze se alzir a maroko drive nebo pozdeji porvou je jasne.
schvalne, jak myslis ze se tam osvedci su57 (pokud bude vubec dodano) a f35 ?

Omny

11. 02. 2025, 16:17

Certik, Roman, Slavoslav, Pepik..
vy jste banda dementů, kteří tu stále melou nesmyly. Jak můžete srovnávat ukr. konkflikt s konfliktem v iráku či jugoslávii? Na ukrajině je přesicená PVO, protože západ tam dodal své nejlepší systémy PVO plus ukroši sami měli své a další země tam dodali S-300, takže je jasné, že rusové tam nemohou lítat jen tak lehce, riziko sestřelení je.
To ani Izrael se nepomenáduje v iránském vzdušném prostoru, vešker rakety střílí dáleko od iránu a báchorky o tom jak zničil celou iránskou PVO tak tomu věří takoví dementi jako vy a redaktor Svoboda...a ano je třeba dělat propagandu F-35, které jsme bohužel koupili díky naší hloupé vládě a které teda nějak často padá....údajné zničení celé iránské pvo tak to tvrdí pouze Izrael a ničím průkazným to neprokázal. Zatímco pár týdnů předtím jste mohli jasně vidět na několika videích pořízených přímo z Izraele jako iránské balistické střely pronikly izraelským "deštníkem" a ty výbuchy byly obrovské....i se spekulovalo, že byly zničeny F-35 na zemi.
ad Jugoslavie - ano tam NATO se bohubovalo ve vzdušném prostoru, ale pouze ve výškách 10km+ mimo dosah jug. pvo, která měla pouze systémy krátkého dosahu a i tak starý S-125 si pár zásahů připsal.
Podobně Irák, nějaké pvo měl, ale né ty nejlepší, US tam lítaly ve vzdušném prostoru a proto také desítky strojů byly také sestřeleny.
na další vaše bláboly o ruských letadle reagovat nebudu
a prý zničení nejlepší růstké PVO v Syrii, to je vášně k pokukání....Izrael na ruskou základnu v Izreaeli neútečí a rusové na izraelské stíhače také nestřílí tak o čem mluvíš ty demente....

Slavoslav

12. 02. 2025, 08:55

Omny

ja viem, ze rusacka neschopnost ta serie, ale s tym nic nenarobis. Rusak svojho casu utrzil rovnaku hanbu aj proti Gruzinsku a ich chabej PVO.

Omny

12. 02. 2025, 21:34

ty vieš hovno , tak by som povedal ty chumaji
však rusové tam plno systémů pvo (i Patriotů) zničili, tak tolik neschopní zase nebudou. Až jednou US či Izrael bude budou bojovat proti reálnému protivníkovi s moderními zbraněmi, tak si to povíme....ano gruzínci měly Buky tuším to je nebezpečná zbraň

Czertik

12. 02. 2025, 23:28

omny

ano ? kolik ze to patriotu rusove znicily ? dej nam dukazy a odkazy.

a co se tyka zbrani...tak ukrajina dokazala, ze ruske tanky skutecne nejsou nejlepsi na svete, kdyz jich ztaili pres 10 000.
jejich uzasna pvo nedokaze sestrelit atacms.
skutecne nam sm napis JEDINOU ruksou zbran ktera na ukrajine splinla apespon 70% ruske propagandy.

a schavlne, napis nam sem jediny NOVY kontrakt pro ruske zbrane po 2022.

a pokud touzis po tom, aby se ukazalo jak obstoji zapadni zbrane proti domaci ruske pvo - tlac na vladu cr/nato na to, aby se vojka nato primo zapojili do boju na ukrajine.

Slavoslav

13. 02. 2025, 08:04

Omny

presne, tie patrioty znicili rovnako ako zostrelili 500 UA lietadiel koncom roka 2023. A zabudol si na zostrelenu hviezdu smrti co mala na starosti PVO Kiyva a vydrzala len tyzden

Slavoslav

13. 02. 2025, 08:05

Czertik

Alzirske ofocialne media vcera tvrdili, ze Alzirsko bude prvym zahranicnym zakaznikom pre Su-57

Czertik

13. 02. 2025, 10:37

slava

ano, taky sem to cetl, ale ten clanek co sem cetl dal chytrou otazku- sou rusove schopni vubec ony su57 dodat a vyrobit ?
navic alzir se pomalu rozkoukava i po zapadnich zbranich. akze to muze byt jen politicka hra, aby primeli zapad aby jim prodal nejake modernejsi zbrane.

navic vezmi si jak rusove pouzivaji indicke tanky na fronte. zajimalo by me, jestli po valce jim rusove dodaji presny chybejici pocet, nebo se budou vykrucovat.
a tak nejak pochybuji, ze vy nabidly indum modernizaci na zaklade bjovych zkusenosti :).

Slavoslav

13. 02. 2025, 13:08

ak nieco dokazu aspon kusovo dodat tak prave lietadla takze v tomto im celkom verim, ze ten kontrakt na par kusov budu schopny naplnit

Omny

13. 02. 2025, 21:13

ty Demente tak si to na internetu sám najdi , je několik videí od odronu, který potvrzuje likvidaci PATRIOTů zkrs Iskander ostatně píší to i na tvém oblíbeném serveru armádní hovínka. že neumí střelit ATACMS? haha samozřejmě že umí, ale né všechny

Omny

13. 02. 2025, 21:16

nejsou Demente a proto si to Alžírsko objednalo o)) ten článek, aniž bych ho četl, ja napsaný dementím autorem, jako jsi ty......a jinak nepsal náhodou ten samý autor před pár týdny, že ALžírsko se pomalu odkloŇuje od RUska a bude kupovat západní stíhačky? přání otce myšlenky...

Czertik

14. 02. 2025, 00:39

omny dement

kolik ze to rusove setreluji atacms ? 5, 10% ? a to jim fandim az moc.
a kolik ze presne znicli patriotu ? hmmm?
dej sem numero, a ja ti pak dam pocty znicenich s300 a 400, jen tak pro srovnani.

Czertik

14. 02. 2025, 00:42

omny dement

co myslis budou se alzirani chovat jako egyptane ? ti si taky puvodne objednaly ruske letouny, aby to nakonec cele zrusily a nakoupily zapadni stroje.

kolik si ochoten demente vsadit na to, ze alzir letouny skutecne dostane a zaplati a ze to nedopadno jako s egyptem.

Czertik

12. 02. 2025, 23:24

omny

a muzes nam rict presne pocty a jmena onech NEJMODERNEJSICH systemu pvo co zapad dodal na ukrajinu ?
a to jak to popisujes....krasne pises ze rusove sou posrani strachem vletet nad uzemi ukrajiny.
schvalne, zamysly se proc se amici nebali litat nad uzemim iraku ci rozpadajici se jugoslavie ?

a ze neveris tomu jak izraelci vydrbali s celou iranskou pvo ? hmmm. tak cim vysvetlis ze kratce po utoku, ktery je dle tebe jen vymyslena reklama, iran ODMITL veskere nove pvo z ruska a misto toho zvolil ryze domaci reseni pvo ? s moznou pomoci ciny.

ano, jiste ze je hodne videji o vybusich iranskych raket v izraeli...ale sam se zamysly proc je daleko mene videi o tom jake skody napachaly ony rakety z dalsich dni.
a hadej, hadej omny, proc iran vystilel pres tisic raket vseho druhu behem par hodin.napis ji a pokud ne...
pokud priznas ze ses tak blbej a nevis, ja ti povim spravnou odpoved.

Omny

13. 02. 2025, 21:21

proč se ptáš když to sám víš.....neboj jsi opravdu takový fanatický Dement, že nedokážeš přijmout jasná fakta? fakt jsi nikdy neslyšel o tom, že Ukroši mají Patriot Nasams, IRIS-T, Crotale to nemluvě o různých radarech .....nedělejte tady ze sebe větší voly než jste

Czertik

14. 02. 2025, 00:46

omny dement

jiste ze sem slysel o tom, ze ukrosi majo patrioty, nasams a jine. jenze vim neco co ty ne - a to sou POCTY kusu kolik jim bylo dodano, spolu s tim, jake maji pocty techniky z dob sssr (byt modernizovane na ukrjine).

takze znova, proc se boji rusti piloti litat nad ukrajinou, kdyz de tebe zapadni pvo stojo za prd ? a masturbujes o tom, jak byl zniceny patriot.

a proc se zpadni piloti nebali litt proti pvo made in sssr/rusko nad irakem a jinde ?

Czertik

09. 02. 2025, 00:22

lidi videli ste novy svedky serial "whiskey on the rocks" ? je to vtipne podana realna situce kdy se sssr hodne ztapnil, kdyz jim uvizla ponorka u svedksych brehu.

MiraH

08. 02. 2025, 18:41

dupou na to, vždyť Su-75 byl v Evropě dávno pohřben. Každopádně už se dějí věci - v Indii v rámci příprav na jejich AeroIndia už přistáli na stejném letišti kousek od sebe novější verze Su-57 a F-35A.
Su-75 má být také vystaven, neletový prototyp.

Czertik

09. 02. 2025, 00:56

myslis ze na air india sklidi su57 stejny trpas jako v cine ? nebo rusove dostaly trosku rozumu a polepsily se ?

MiraH

09. 02. 2025, 10:30

dá se předpokládat že tam vezmou sériový stroj ne prototyp z roku 2016.

Czertik

09. 02. 2025, 14:11

a ty veris ze seriovka bude vyrobena v daleko vetsi kvalite, tak aby odpovidala stealth parametrum ?
ja tomu neverim. videl sem ultralighty v daleko lepsi dilenske kvalite nez tuhle "pychu" ruskeho prumyslu.

Czertik

09. 02. 2025, 14:15

a jeste jedna vec. nevim jak dnes, ale drive prototypy se vyrabely v lepsi kvalite nez seriovky.
prave proto ze to byly prototypy a aby prosly testy ale hlavne udelaly dojem na zakaznika.

Omny

11. 02. 2025, 16:32

demente sériových kusy byly už dávno vyrobeny a bojovaly v konfliktech v Syrii a Ukr, samozřejmě né proti reálnému vzdušnému protivníkovi, stejně jako F-35 nikdy nebojoval proti reálnému vzdušnému protivníkovi.....

Czertik

12. 02. 2025, 23:29

omny

a mzes me dat jediny dukaz na to jak su57 bojovalo v syrii a na ukrajine ?
dej me dukazy protizemnich uderu od su57.

Czertik

12. 02. 2025, 23:32

omny

a kolik ze to presne serivych kusu su57 bylo vyrobeno ? krome prvni davky.
nemluve o tom, ze podle puvonich ruskych snu dnes melo byt vyrobenych pres 300 su57 a pres 1000 armat.
a kolik ze je dnes vyrobeno armat ? a nove kusy armat se uz nikdy vyrabet nebudou, priznaly to i sami rusove.

Omny

13. 02. 2025, 21:24

a jaký důkaz by sis Demente představoval? Jako že ti Ukroši nahrají video a ukážou ho světu a řeknou hele takhle nám SU-57 zničil tohle a tohle?

Czertik

14. 02. 2025, 00:49

omny dement

ne, predstavuji si ze to budou RUSOVE co to natoci a pochlubi se tim.
treba zabery z kokpitu, ty sou na yt bezne.

ale ja chapu, su 57 je tak pokrocily nevidelny stoj ze ho nikdo nikdy nevidel ve vzduchu, ani samotni rusove.

Czertik

08. 02. 2025, 15:06

a ke stojum

pochybuji ze rusove vubec nekdy dovedou su75 do stavu vhodneho ro seriovou vyrobu. sance ze ho budou seriove vyrabet je nulova, zvlast pokud by ho mel vyrabet knaaz jenz je znam rozkradanim a mizivou produktivitou.

su57 - hahahaha, oni o jeste nevzdaly ? krome onech 20 seriovych stroju nedodaly lautr nic. a to meli podle puvodnich planu jich vyrobit pres 50 dalsich.

su35s - ano, tohle snad dokazou vyrabet, pocet kusu bude zalazet na tom, kolik zapadnich komponentu se jim podari propasovat.

Slavoslav

08. 02. 2025, 15:46

pritom ten su-75 by v ich portfoliu fakt mal zmysel a nejaku jednoduchsiu, jednomotorovu stihacku by potrebovali ako soľ

Martin F.

08. 02. 2025, 17:30

Rusové potřebují jednomotorový stroj hlavně kvůli exportu do chudých zemí, něco jako Čr kupuje f 35 a nikdy nekoupí dvoumotorovou velkou mašinu.

Slavoslav

08. 02. 2025, 20:30

oni potrebuju nahradit aj pekne mnozstvo MiG 29 ktore maju stale v sluzbe. nehvorotiac o tom, ze ked toto skonci tak vudu radi za kazdu ušetrenu kopejku a lacnejsie lietadlo by sa im hodilo o to viac.

medzinarodne trhy im uz zovrala cina, alebo zapad, rusakom ostalo malo potencialnych zakaznikov

Czertik

09. 02. 2025, 00:58

no a pokud bude v rusku jeste vetsi bordel nez je, tak ani rusove nebudou kupvat ruske stroje.
protoze budou prilis drahe.

Czertik

08. 02. 2025, 14:55

jen se musim smat tomu jak rusove svoje stroje neustale modernizuji. ono pisi o nove modernizovane versi pro svoje letouny - jakekoliv - pomalu kazde 2 az 3 roky.
to sou na tom ruske stroje tak bidne ze se musi tak casto modernizovat ?
zapadni letouny sou mdernizovani mezi 5 az 10 lety.
dokonala ilustrace je F16 s jejich bloky xx, kdy prvni cislo znamena vetsi modernizaci a druhe jen mensi drobnosti.
cili jak slovaci nakoupily blok 70 znamena to ze koupili uplne prvni verzi posledni velke modernizace f16.

MiraH

08. 02. 2025, 18:51

všechny aktuální stroje se modernizují, u F-35 je to aktuálně block 4. U Typhoonu se to jmenuje TR - tranche, každá s vyšším číslem je modernizace. Navíc se to u rusů zrychlilo díky praktickým zkušenostem, v boji se rychle poznají slabiny narozdíl od cvičení. Takže to zrychlení znamená lepší bojeschopnost když rychle odstraňují zjištěné nedostatky které výrobci sdělují bojoví piloti a polní mechanici.

Czertik

09. 02. 2025, 00:35

mira

jasne ze se pribezne vsechny stoje modernizuji, vYpovidaji je jak casto.
ze f35 ma blok 4 ? aby taky ne, vzdyt uz je ve vyrobe jak dlouho ? 20 let od prvniho vzleu a 10 let ve sluzbe.
a vezmi si ze az prakticky blok 2 byl to co by slo pocitat za beznou seriovku a blok 4 se bude teprve vyrabet.
eurokridlo moc budoucnost nema. staty radsi nakupuji francouzke rafale ci f35.

a nevim, jak moc muzou mit rusove bojovych zkusenosti kdyz se nad nepratelske uzemi neodvazuji a jen odpaluji strely z bezpeci, jako na cvicisti ?
navic rusove sou ohrome zastaraly. vsiml sis jak tu jisty cas delaly hype kolem svt-24 "sniper" ?
jaky ze je skvely pocitac a navadeni a jak to zpresni bombardovani ? a predstavovaly to jako super novinku v rusku tusim kolem 2018 pri pouziti na letounu su24.
a nejvetsi ironie ? ty same schopnosti mela uz f16 z 1985 (drivejsi ne).

Roman

08. 02. 2025, 12:03

Stealth vůbec nezvládli myslím si že vůbec nechápu co to je . Větší problém vidím spíš v tom , že jejich avionika , která je rozhodující , je na úrovni západu tak před 50 lety . Proto to na Ukrajinském bojišti vypadá jako by ruSSové žádné letectvo neměli .
Jejich stroje si netroufnou se přiblížit k linii dotyku na desítky až stovky kilometrů .
Což je propastný rozdíl oproti západu který při svých operacích dominuje a jsou to to skutečně několikadenní .
Ať už se jednalo o Irák , Jugoslávii , Afghánistán , Libii........
Nejvíc a markantně to byo vidět teď v Íránu kdy izraelské letectvo vybombardovali Irán i s jejich poměrně vyspělou PVO do pravěku a Iránci si ani nevšimli odkud to přišlo i když o tom útoku dlouhodobě dopředu věděli .
Ale jo stroje mají hezky namalovaný pěknýma barvičkama to vždycky ty ruský klauni uměly , ale nic jiného .
Prostě primitivní opice z východu co umí jen vraždit , znásilňovat , drancovat a rozpoutávat války .

Czertik

08. 02. 2025, 15:18

roman
prehanis, ruska elektronika je na vrcholu doby...roku 1990. cili rusouve sou jen 30 let za okolnim svetem.

a ano, to ze se rusove se svymy letadly neodvazuji nad ukrajinske uzemi dokazuje hodne.

Martin F.

08. 02. 2025, 17:28

35

Pepík Knedlík

08. 02. 2025, 09:33

Rusové umi dělat pěkný stroje, ale co stealth? Snad v příští petiletce.

Czertik

08. 02. 2025, 15:15

rusove ?
ti nezvladnou stealth an za 50 let, mozna tak za 500. ale to uz bude svet pouzivat maskovani jako klingoni.