EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

GSD LuWa: Nový malý pásák pro německé výsadkáře

 12. 08. 2021      kategorie: Vojenská technika      10 komentářů

Německá společnost IABG (Industrieanlagen-Betriebsgesellschaft mbH) nedávno předvedla své perspektivní pásové obrněné vozidlo GSD LuWa (Luftbeweglichen Waffenträger). Vozidlo je vyvíjeno na objednávku německého ministerstva obrany. Vozidlo LuWa má být určeno pro německé výsadkové síly. Mělo by nahradit dnes používaná vozidla řady Wiesel.

vozit_TITFoto: Demonstrátor GSD LuWa | Soldat & Technik / CC BY-NC-ND

Demonstrátor GSD LuWa je postaven na vícepásovém podvozku a je vybaven bezosádkovou bojovou věží Valhalla s 30mm rychlopalným kanónem. Možné jsou však i jiné věže a jiné zbraně, např. 27mm rychlopalný kanón BK27 známý z letadel.

Vícepásový podvozek (na každé straně vozidla jsou dva pásy) a zdvojený pohon jsou nejzajímavějším prvkem vozidla. Přední pásy mají hnací kola vředu, zadní pásy vzadu. Přední pásy mají po třech pojezdových kolech a jedné nosné kladce s napínací funkcí, zadní pásy mají také po třech pojezdových kolech, jednu nosnou kladku a napínací kolo. Vícepásová koncepce se zdvojeným pohonem zlepšuje mobilitu, stabilitu a odolnost. 
Osádku vozidla tvoří dvě osoby. Vpředu sedí řidič, vzadu velitel-střelec.

Wiesel.1.TOW.wi.funky1opti.CC BY
Foto: Wiesel-1 TOW | funky1opti / CC BY

Vozidlo Wiesel byl původně vyráběno ve verzích s 20mm rychlopalným kanónem a systémem PTŘS TOW . Později byla vyvinuta zvětšená verze Viesel-2, která slouží jako nosič protiletadlových systémů, minometů, systémů průzkumu a dalších. Vozidla Wiesel vstoupila do služby u Bundeswehru v roce 1990. Do roku 2011, kdy skončila sériová výroba, bylo dodáno 343 vozidel Wiesel a ​​178 vozidel Wiesel-2.

Zdroj: soldat-und-technik.de

Komentáře

Czert

15. 08. 2021, 11:19

Karlik
To co si napsal hidne vypovida o tvem charakteru.
Ty hned oredpokladas ze sem si to vymyslel orotoze sem nedodal odkaz.

Cili v cem sem ja spatny kdyz ja od tehke chvile budu na tebe aplikovat tvoje mysleni?
Predvadis dokonaly doublethink jako oravy komunista.

Czert

14. 08. 2021, 13:33

Karlik
Dobra, at je po tvojem. Od ted cokoliv co napises a hned nedolozis spolehlivym odkazem budu brat, ze sis to vycucal z prstu.

Budu na tebe pouzivat tvuj mustr.

Czert

13. 08. 2021, 21:50

Karlik
Podle tebe sou vystavy zemedelske techniky historky ktere se udejne staly?

Jura

13. 08. 2021, 13:24

Karel. to jste ještě dopadl dobře, já byl pro Vejtřasku s tím že když ji kamarád vezme rovnou s ní jedeme, byl to jeho kup a tak jsem to njak neprolejzal ale spíš z nudy jsem okukoval podvozek až jsem si všiml že jedna strana vůbec nemá brzdové klíče! Pán byl hrozně poděšený že to asi někdo v noci ukradl (jasně bude krást takovo blbost) ale že nám odmontuje z té co si nechává a někde si je sežene, jenže ono to z tohoto tisícihranu nešlo sundat ani palicí, naštěstí si pán vzpomněl že má vlastně čistě náhodou tři rezervní a tak nám je dal :-))

Czert

13. 08. 2021, 11:41

Karlik
Kdyz dle tebe zetory konkurovaly jen nizkiz cenou, jak vysvetlis ze za sociku zetor vyhral na zapade prvni cenu jako technicky nejvic inivativni stroj?
Rok nereknu, bylo to mezi 60 a 70s.

Jura

13. 08. 2021, 08:39

Díky za tip Karle, asi nemáte moc zkušeností s nákupem z Bazoše, stačilo ten inzerát (dokud tam byl) trochu prostudovat spolecně s dalšími souvisejícími, reálná cena slušné 7745tky je někde kolem 300 000. Ale je tam pěkná 50tka bez papírů za 70 000. Přiznám že být ten inzerát ok jako že 7745tka v dobrém stavu, na papírech, s čelním nakladačem a klimou, za ty prachy pro něj jedu.

Jura

12. 08. 2021, 20:24

Karel. Musím ocenit unikátní schopnost naběhnout si fakt co nejvíc to jde. Zetor je (např v Anglii) velmi oblíbený u malých farmářů pro svoji servisní nenáročnost (trend servisní nenáročnosti se pro mnohé firmy v USA projevil skupováním o generace starší spolehlivé techniky) Samozřejmě na velké plochy a větší motohodinový nájezd si koupí zemědělec adekvátně dimenzovaný stroj jiného výrobce. Nicméně malý farmář je spokojený i 50tkou z dob kolektivizace, jde totiž donekonečna repasovat, tuto vlastnost si Zetor drží takřka celou historii a pokud si koupíte např 7745tku máte stroj který prakticky neztrácí hodnotu spíš naopak a díky absenci některých moderních komponentů je vpodstatě věčný, kdyby to šlo vsadil bych se že tyhle traktory budou jezdit ještě v době kdy ty co dnes sjedou u J.D. z výrobní linky budou do posledního v kovošrotu.

3ngelchen

12. 08. 2021, 19:18

Karel3
proc tady furt jen blbe kecas a nenapises, cim jsi nas svet obohatil ty?

Czert

12. 08. 2021, 19:15

Karlik
Co se tyka ceskoslovenskeho zetoru, tak to jiste byla spixka, precti si dobove recenze, dokonce zetor na zapade vyhral cenu na zapade jako nejlepsi a nejvic inivativni traktor sveta. V 60 ci 70s.

Ceskemu zacal trochu ujizdet vlak, ale s podorou by byl stale na spici, a to se muselo zatrhnout, prece cesi nemuzou konkurovat zapadni evrope ve vyrobe zemedelske techniky.
A v ruku s tim sla i likvidace zemedelske produkce.

Jura

12. 08. 2021, 16:42

Karle pominu že váš koment je naprosto mimo mísu, tak s váma je problém že jakákoli fakta zdeformujete podle své obsese. Kdyby vše jmenované byl jen a jen náš vynález jistě najdete problém že by byl vyvezen a další a další varianty tohoto že nikdy by to podle vás nebylo správně. Jste na smysluplnou diskusi naprosto nepoužitelný materiál.