EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Americký pilot na padáku sestřelil pistolí japonskou stíhačku

 02. 08. 2021      kategorie: Vojenská historie      56 komentářů

Během 2. světové války se zpravidla dodržovalo jedno nepsané pravidlo. Pilot, který ve vzdušném boji sestřelil nepřátelské letadlo a jeho posádka dokázala vyskákat na padácích, na muže pod hedvábnou kopulí již ve vzduchu nestřílel. Občas se však našli letci, kteří tohoto pravidla nedbali. Válečníci ze země vycházejícího slunce nikdy nedokázali pochopit, že se nezraněný a ozbrojený voják může vzdát, což vedlo k mnoha zvěrstvům a vraždění zajatců. Samurajský kodex bojovníka také o nějaké úctě k poraženému nehovoří, a tak není divu, že ke střelbě do padáků docházelo i během války v Asii.

219141253_824945808158650_2935355743753782974_nFoto: Americký pilot Owen Baggett na padáku sestřelil pistolí japonskou stíhačku (ilustrační foto) | wearethemighty / Public domain

K prvnímu případu došlo zřejmě již 23. prosince 1941 a cílem útoku se stal jeden z pilotů stíhací skupiny Létajících tygrů. V rámci tehdejšího vzdušného souboje šel k zemi Curtiss P-40 Tomahawk Paula Greeneho, který musel z poškozeného letounu vyskočit. Při sestupu na něj zaútočil japonský stíhač a jeho padák tak schytal několik průstřelů. Hedvábí však vydrželo a doneslo Greena bezpečně na zem. Mohl tak o pár dnů později historku vyprávět reportérovi Daily Expressu.

O tom, že Japonci na sestřelené Američany střílejí, referovali i muži z posádek těžkých bombardérů v Barmě. Dne 31. března 1943 japonští stíhači od 64. pluku sestřelili čtyřmotorový bombardér B-24 Liberator a následně začali pobíjet jeho posádku. Ppor. Owen Baggett byl tehdy zasažen do ruky a následně předstíral, že je mrtvý. Když pak japonská stíhačka Ki-43 začala kroužit kolem, vytasil svůj Colt M1911 A1 ráže .45 (11,43 mm) a údajně Japonce poslal k zemi čtyřmi výstřely do kabiny. Baggett později popisoval, že poté co zamířil a vystřelil, letadlo zvedlo čumák a skluzem po křídle se mu ztratilo z dohledu. Japonské záznamy však žádnou ztrátu z tohoto boje nepotvrzují, což však může souviset s tehdejší japonskou propagandou.

Ppor. Owen John Baggett se narodil v Grahamu v Texasu v roce 1920. Po studiích na Hardin-Simmonsově universitě, která ukončil v roce 1941, začal pracovat ve finančnictví na Wall Street. Jenže svět se zbláznil. Japonci napadli Pearl Harbor a mladý Owen zamířil do rekrutačního střediska. K pěšákům ho to moc netáhlo, chtěl být pilotem. Jeho sen se splnil, když v roce 1942 dokončil pilotní výcvik a byl okamžitě převelen k 10. letecké armádě. Konečnou stanicí se pro něj stala 7th Bombardment Group -Heavy (7. bombardovací skupina – těžká), konkrétně její 9. bombardovací squadrona.

218851537_824948524825045_5635082036499777131_n
Foto: Ppor. Owen John Baggett | U.S. Army / Public domain

K dalšímu známému incidentu došlo 7. června 1943, kdy se na padáku snášel ppor. Samuel Logan od perutě námořní pěchoty VMF-112. Japonský stíhač na něj nalétal celkem třikrát a při poslední zteči mu vrtulí odsekl kus chodidla. Tyto a podobné excesy vedly k tomu, že se k této problematice po válce opět vrátili právníci tvořící ženevské úmluvy.

Zdroj: wearethemighty.comairforcemag.com

Komentáře

františek

08. 11. 2021, 18:55

pane jo to je pohádka fakt :D

Ondřej

14. 09. 2021, 09:47

chtěl bych se pouze vyjádřit na téma branit se či ne. Tak jako onak Válku s Německem by jsme nevyhráli. důvodu bylo hodně. Němci mohli zaútočit v podstatě odkud koliv a bránit tak dlouhou frontu fakticky nemožné. do plusu by Maďaři zaútočili na Slovensko polsko by napadlo Slezsko. Pan Beneš byl ve strašné situaci. Ještě tu byla šance ze by nám pomohla Francie která by napadla nemecko tím by Němci neměli dostatek divizí aby útočili na nas a ještě se bránit. Bohužel přišel Mnichov a Pan Prezident měl volbu jasnou nechat zdecimovat národ nechat se prohlásit za agresora- a po Válce byt jako jeden ze strůjců Války. nebo složit zbraně.

Czert

10. 08. 2021, 03:37

Karlik
A v cem benes lhal a ukradl?

Sam si napsal ze odskodneni za ruskou ambasadu stopli komunisti, nebo to uz si nepamatujes?

A tu lez ze benes daroval podkarparskiu rus si dodnes nedokazal.

A pokud chces zacinat se sudetackymy majetky.... tak napred at nemcouri zaplati pozadovane repatace, benes velmi dobre vedel proc ono zabaveni nazval zalohou na reparace.

karel3

09. 08. 2021, 12:31

Czert
"Tvoje nenavist proti benesovi je jasna, protoze on mezi prvnimi prohledl zlocineckou ideologii jakiu vyznavas."
-----------------------------------------------------------------
Moje nenávist ke zlodějům a lhářům je konstantní. :slight_smile:
Tak to můžeme sečíst slovanský chyrolíne.
Edvard Beneš okradl v roce 1945 o majetek svého židovského "přítele" Jiřího Poppera bez skurpulí a bez náhrady, jako správný nacista, nebo komunista, aby obdaroval cizím majetkem sovětské prašivky..., stejně jako Podkarpatskou Rusí apod.
Lež u ostatních ambasád jsi mi nedokázal.
Vyznáváš stejné hodnoty lhaní, podvody, zbabělost a zlodějny jako Edvard Beneš. Není lepšího dukazu tvého pravého slovanství. :slight_smile:
Vy z Východu jste všichni stejní.:smile:
Všimni si, že nejsi schopen ani příjmout holá fakta o koupi a zaplacení ambasád USA, GB, Francie a Itálie a omluvit se za své nestoudné obviňování ze lži. Naštěstí jako Čech vím, co mohu od většinového slovanského nevzdělaného podprůměru v ČR čekat a nemůžeš mě ničím překvapit. :slight_smile:Naštěstí vyrostla nová vzdělaná generace, která již není ovlivněna komunistickými pindy pivní lůzy, ale skutečnými historickými fakty. :slight_smile:

Czert

09. 08. 2021, 11:28

Karlik
Tvoje nenavist proti benesovi je jasna, protoze on mezi prvnimi prohledl zlocineckou ideologii jakiu vyznavas.

Czert

08. 08. 2021, 14:16

Karlik
Jak dojemny pribeh si dal o ruske ambasade, ale stale si nijak neodpovedel na to co sem se ptal, na pribehy jinych ambasad.

A pokud na ne opoved znas, tak vis ze si dokonaly slovansky lhar.

A kupodivu ses ani nrzamyslel nad cim co si zkopiroval, tj ze kdyz nedostali nahradu za onu budovu nebyla to chyba benese, ale pises o nem ze je to zlodej.

Holt zlodeji jako ty nikdy nedokazi odpustit kdyz jim byl zabaven arizovany majetek co nakradli.

Czert

07. 08. 2021, 22:56

A k tomu jak slovsne tahnou cr ke dnu, tak vysvetli kdo ze to tahne ke dnu italii a spanelsko?
Kde byly tyhle zeme v 1989 a kde cesko a kde sou tyhle zeme dnes v 2021?

Czert

07. 08. 2021, 22:54

Karliku
Kdyz tu nadav ze benes daroval rusum ambasadu, tak muzes tady napsat kdy amici, frantici, britovr, italove a dalsi si tu svoji ambasadu v cesku koupily?
Pokud to nedas, beru to jako dukaz ze si slovansky srabek a lhar.
A dodnes si nijak nedokazal ze by benes podkaroatsko rusum daroval, tam opet lzes jako spravny komunista.

A ze prijal mnichov? Skutecne vysvetli jaky je rozdil pro mrtveho mezi vrazdou a sebecrazdou.
Nebo na to tvoje mozkove bunky nestaci?
A samozrwjme ze benes se zaslouzil o stat, stejne jako masaryk a stefanik.

Czert

07. 08. 2021, 22:48

Gray
Karlikovi nema smysl cokoliv vysvetlovat, mele si svoje jako kolovratek, v jedine co muzem doufat je ze kvuli jeho zasti a nenavisti mu praskne zilka a na svete bude o jednoho nacka min.

gray

07. 08. 2021, 08:07

Czert a marcel - souuhlas, z karlíka ten emigrantský komplex nepřijetí přímo stříka a kompenzuje si ho předstíráním nadřazenosti a protislovanskou mánií.
Nadává na Čechy, pak uboze tvrdí, že nikoliv, že jsou jeho národ, oponenty začne obvińovat ze slovanskosti, ač o ni vůbec nešlo, ale pro nadčlověka :-) je to zřejmě urážka, prostě plete páté přes deváté.
Prostě předvání ukázkový osobní mindrák.

gray

07. 08. 2021, 08:03

karel - ty jsi si při své hluboce zakomplexované slovanofobii, která ti očividně zaplňuje vše, čím ostatní lidé myslí, nebyl schopen prostudovat dějiny. I USA (včetně a především Roosevelta) se radovaly, že byl zachráněn mír, nic nám nevyčítaly.
Ty neustale a posedle tvrdiš něco, o co se tady nikdo nehádá, že rozhodnutí bylo na nás. Tady jde o to, že nikdo, kdo nás tehdy k boji nepovzbuzoval (napak, naléhal a chválil za přijetí mnichovské konference) nemá morální právo nás za její přijetí kritizovat.
Bombasticky píšeš, že si to svět a historici pamatují. Vyjímečně máš pravdu, pamatují si to a kritizují strůjce mnichovské dohody, nikoliv nás. Především vědí, že nikdo další nebyl v takové situaci jako my.
Jestli by nás někdo chtěl kritizovat, že se dělalo na Německo nebo že tady bylo spousta komunistů, tak tohle bylo všude, kam nacisti nebo komunisti dosáhli, nic specifického pro nás.

marcel

06. 08. 2021, 15:27

Karle3 ,hlavně vy, R1b lezli a  budou vždy lézt do řití všem okupantům . za němců jste se přepisovali do němčiny a po 68 jste se podepisovali azbukou .hnus který má značku Bílí negr čecháčský R1b

Czert

06. 08. 2021, 15:12

Karlik
Ale tu ironii ze tu nadavas a slovany a rusy a pritom se chovas uplne stejne, jako to co jim vycitas, ti navzdy bude unikat, byt kazdy jiny ji vidi.

marcel

06. 08. 2021, 10:40

Já bych na karel3 nereagoval , zřejmě se jedná o emigranta s  emigranstkým syndromem vyloučení . vyžebrané občanství (s tím pocit ztráty národností) a zároveň nepřijetí do "nového národa" ,nálepka bílého negra odněkud z Ruska (myšleno bývalý celý východní blok) . projevuje se pliváním na bývalý národ . je to zřejmě takový malej ross hedvíček:slight_smile:

Czert

04. 08. 2021, 15:11

Karlik
Ty ses pokrytec a chtel sem napsat komik, sle ses traged.

Proc potrebujes k postoji usa oficialni dopisy od amiku a vyjadreni v novinach ti nestaci.
A uplne stejnym dechem ignorujes oficialni stsnoviska zapadu vuci csr a mnichovu.
Jinymy slovy, popiras a odmitas vinu zapadu a hazis jin na cechy.

A kdyz pises o srabcich z 38,39 a 68, pises hlavne o svoji rodine.
Takze tu svoji projekci si nech pro sebe.

Martin

04. 08. 2021, 11:53

Ženevské úmluvy jsou dobré leda na toaletu v zákopech a možná i na sankce pro menší hráče, případně zvýšení morálky a sebejistoty u nováčků.

Realita byla a je jinde..

Czert

04. 08. 2021, 09:23

Gray
Karlika moc neres, ma komplex z toho ze jeho rodina lezla okupantum do zadku a ani j to jim nevyslo, dodnes mu vadi zesazka na nacky jim nevysla.
Nenavis ke komousum se u nich zrodila az ve 41, do te doby je obdivovaly.
A dodnes vero ze cim po muzicku se bude nemcum klanet, tak si ho mozna vsimnou.

U jeho mysleni, zapad nemuze nikdy chybovat, je zcela neomylny jako stalin a lenin.
Froste dokonaly fanatik a zbabelec.

gray

04. 08. 2021, 08:08

karel - a ještě jedna věc.
Tady nejde o nějaké případné přehazování viny za akceptaci Mnichova. Tady jde o to, že není důvod, proč bychom se nemohli vyjadřovat k akcím těch, kteří náš ústup tehdy schvalovali nebo nás do něj dokonce i nutili. Žádný morální dluh vůči nim nemáme, schalovali to, čili by jednali jako my v takovéto situaci.

gray

04. 08. 2021, 08:04

karel- už trapně uhýbáš a bojíš se vzpomenout , co jsi sám napsal. Ohradil jsem se proti tvým blábolům, že národ (tvoje slova), který prý sám se nikdy nebránil (další tvoje nehorázné pindy) , nemá prý právo kritizovat. Ty jsi jako reakci spustil svoji slovanofobní mánii, což bylo dokonale od věci, protože já slovany nezmiňoval, ani jsem netvrdil, že Češi jsou nějací čistí slované. Prostě ses jen tím svým trapným kolovrátkem potřeboval vykecat ze svých kompexů.

USA měly jako skoro každý radost, že se v roce 1938 neválčilo, že to bylo na náš úkor, jim nevadilo. Prezident Roosevelt byl nadšen, že byl zachován mír. a ani nikdo jiný nám zbabělost nevyčítal. Takže není žádný morální důvod, proč bychom nemohli komentovat americké akce.Souhlasili s naším ustoupením po Mnichovu, jsou na tom stejně jako my.
Že se občas v beznadějné situaci ustoupí, není neobvyklá věc, potom se zas bojuje, viz náš domácí i zahraniční odboj. A my jsme v beznadějné situaci byli, protože na rozdíl od ostatních jsme neměli spojence, naopak, byli jsme mezinárodně tlačeni k tomu, abychom "zachovali mír". Teď je x let po válce, teď spousta borců si hraje na nekompromisní boj.
A  znovu, speciálně pro zoufalce tvého typu zopakuji, že pro okupanty se za války dělalo všude as rovněž v v celém komunistickém bloku bylo členství ve straně masové. Nejsme žádnou výjimkou. Nic povznášejícího, ale nic speciálně česky ubohého.

js von s

04. 08. 2021, 07:27

Obroul@mate pravdu, omlouvam se!

Body

03. 08. 2021, 20:18

Karle(3), Vase argumentace je nekdy lehce zkreslena rekl bych Vasi vasni k USA. Mate pravdu, ze nasi zemi se prohnalo jiz tolik ruznych armad (a tim padem lidi), ze jsme takovy mix ruzne genetiky. Nicmene tohle se da dohledat podle haploskupiny R1a a lze celkem s lehkosti rict, ze mate predka slovanskeho, nebo treba germanskeho puvodu.

Vas bych tipl na vzdelaneho cloveka, ktery jen obcas trosku ohne realitu ke sve podobe, viz Karel Havlicek Borovsky. Zminujete "Ja jsem Cech a ne Slovan", ale to jste to trochu vytrhl z kontextu, ne?

Viz.:
"Já tedy neodpíral Slovanstvu reálnosti, nýbrž dokazoval jsem jen, že reálnost Slovanstva založena jest na reálnosti jednotlivých kmenů, a slova moje, že s hrdostí řeknu já jsem Čech, ale nikoli, já jsem Slovan, nemohou se rozuměti, tak, jakobych snad Slovanem býti se toho času byl styděl, nýbrž jen v tom smyslu, že Slovanství jest teprv ideál, ku kterému směřujeme..."

Czert

03. 08. 2021, 17:00

Karlik
Ja to vedel ze si navstevoval zvlastni skolu.

Cituj kde sem psal ze by nemci meli utocit na prazdne pozice?

A vysvetli jak muzes zdrhat kdyz nejsi napaden?
Asi pletes cechy s "hrdinimy" francouzi, belgicany a holandany.

karel3

03. 08. 2021, 14:46

Czert
"Ty ses prvotridni komunisticky politruk.
Vysvetli me, jak se muzes branit, kdyz te nikdo nenapadne?"
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tys musel být ve zvláštní škole za hvězdu. :smile:
Oslíci přijali Mnichovský diktát, stáhli vocasy mezi nohy a odtáhli do vnitrozemí.
Zbabělci zdrhli.
Kdo by útočil "napadal" na opuštěné pozice ??? Jedině šogr jako ty. :smile:
Normálně přijeli do Sudet a oslavili to s místními obyvateli, když se nesetkali s žádným odporem.
Ty ses tedy poved. :smile:

karel3

03. 08. 2021, 14:34

3ngelchen
"Na Rakousko jsi zřejmě záměrně zapomněl, aby ti to zapadalo do tve teorie."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A trapné slovanské výmluvy na "ty druhé" neberou konce.
Rakousko se nechystalo na válku s Německem a ani nemobilizovalo. Němci do Rakouska přijeli po dálnici za veliké slávy. Debata o ničem. :slight_smile:

"Dne 11. března 1938 proběhl v Rakousku ozbrojený převrat, který vedl nacista Arthur Seyß-Inquart. Ten také povolal do země na pomoc německé vojsko. 12. března přijel do Rakouska Adolf Hitler, který vyhlásil připojení Rakouska k nacistickému Německu. V lidovém hlasování, které proběhlo 10. dubna 1938, vyslovilo 99 % hlasů souhlas s připojením."
https://cs.wikipedia.org/wiki/An%C5%A1lus

Czert

03. 08. 2021, 12:05

Karlik
Ty ses mesuge non plus ultra.

"Nikdy bych nic takového nenapsal.Ten kdo se vzdá bez boje, nemá morální právo kritizovat a hodnotit strany, které válčí.Tak to po slovansku neházej na jiné.:slight_smile:Vymlouvat se na jiné je to nejstrašnější a nejodpornější dědictví po Mnichovu"

Protoze tobe unika ironie toho ze presne ty strany co valcili rikali ceshum ze nesmi valcit.
Ok, vyjma polaku.

Czert

03. 08. 2021, 11:35

Tempest
Doublethink u karlika neres, to je kovany stalinista, jen misto milovani komunismu miluje nacky.

Czert

03. 08. 2021, 11:33

Karlik
A kdyz mas tak rad cisla, kolik ze to nemcu bylo clenu nemecke komuniszicke strany?
A kolik clenu mel svaz nemeco-sovetskeho pratelstvi?

Czert

03. 08. 2021, 11:31

Karlik
A jeste vyvetli proc by meli cesi nicit vyzbroj, kdyz zapad garantoval nove hranice?
Ale hlavne napis, kolik ze vyzbrojr to znicilfrantici a ostatni po kapitulaci.
Proc sou u tebe hrdinove kdyz neznici zhola nic?
Pokud nelocitas odhozenou zbran pri zdrhani pred nemci.

A je jasne, ze nemas rad to co se delo po 45, taky bych byl nastvany kdyz by me zabavili arizovany majetek.

A k 68, napis me jedineho vychodniho nemce co proti tomu protestoval.
A list tech, co ji schalovali je hooodne dlouhy.

Czert

03. 08. 2021, 11:23

Karlik
Ty ses prvotridni komunisticky politruk.

Vysvetli me, jak se muzes branit, kdyz te nikdo nenapadne?

K odboji, podivej se belgii a nizozemce, kdyz jesectes dohromady, tak mas populaci i ekonomimu silnejsi nez tehdejsi csr, a jak ze to uzasne bojovaly?
To asi moc hrdi na svou vlastnebyly, a jejich zahranicni a domaci odboj?
Min nez 1/10 toho ceskeho, kdezto dobrovolniku slouzicich v ss meli vic nez 4000x tolik.

Frantici? Ano, tam ta hrdost byla tak velika, ze jakmile se dostali do stretu s nemeckou jednotkou tak po 5 minutach zdrhaly, jediny kdo drzel frontu byly africani a cizinecka legie - vcetne polaku a cechu.

Poukzanani na mnichov neni vymluva, to je ukazani faktu. A fakta jak znamo komousi jak ty nesnasi.

3ngelchen

03. 08. 2021, 09:48

karel3 - Všichni ostatní v Evropě se nacistům vzdali po boji. Československo předem.

Na Rakousko jsi zřejmě záměrně zapomněl, aby ti to zapadalo do tve teorie.

Jura

03. 08. 2021, 08:16

No nevím, snad kdyby měl Tokareva, 45ACP střílím do gongů co mám na malorážku a vpoho to snesou.

gray

03. 08. 2021, 06:57

Karel- ty jsi fakt beznadějně hloupý případ. Ani nejsi schopen přečíst si ,co jsi sám napsal.
Máš pindy proti Čechům,já ti oponuju a ty jakožto reakci začneš dokazovat že Češi nejsou čistí Slované. Tj. něco, co je jasné, o co vůbec nešlo, o co jsem se vůbec nehádal. Tvoje potřeba léčit si svoje komplexy vedla k zatmění tvého uvažování, i když to je bídné už za každé situace.

Už jsem napsal, že USA - obrovská a lidnatá velmoc skrytá za oceánem má jiné výchozí podmínky než obklíčené Československo. Ale víš co je zajímavé, že ani USA ani nikdo jiný nás za přijetí Mnichova nekritizovaly, naopak nás chválily, že jsem zachránili mír a běda, kdyybychom šli do války. Takže vyjímečně tvými slovy, kdo nás nutil ustoupit, nemá sebemenší morální právo se na nás vytahovat nebo nás za přijetí Mnichova kritizovat.
Že se v beznadějné situaci ustoupí není hanba, občas se to stane, to jen zakomplexovanci tvého typu jsou stateční dlouhá léta potom, co nebezpečí zmizelo. Žádná jiná země v takové situaci nebyla. Pak byl silný nejen zahraniční ale i domácí odboj, což je forma obrany země.

A že se muselo pracovat pro Říši a že tady byla masová komunistická strana? to bylo všude, kde měli stejný osud.

Moribundus

03. 08. 2021, 00:05

Ano, skutečný HERO, něco jako Meresjev GEROJ!:smiley:

Tempest

02. 08. 2021, 23:45

Kájo, trochu si protiřečíš, kritizuješ Čechy jako zbabělce co se vzdali a zároveň kritizuješ Japonce, kteří bojovali jako muži do konce. Kritizuješ Rusy, Brity, že bojovali tvrdě a nevadí ti Francouzi co se vzdali. Osvětlíš nám to prosím?

Czert

02. 08. 2021, 22:32

Filip
Velmi zajimave info, diky za nej, navic vic uveritelne protoze haybusy byly jeste vetsi papiraky nez zera, a uprime, sestrelit tezky bombarder haybusou byl mistrovsky vykon kvuli tomu jak lehkou mela vyzbroj.

Czert

02. 08. 2021, 22:22

Karliku
Vrat se do skoly a zopakuj si dejepis.
Jak za prvni tak i 2 svetove cesi meli silny zahranicni odboj.
Neni chybou cechu ze  je nemecko nenapadlo jako ostatni.
Zopakuj si kdo ze to spachal mnichov.

Czert

02. 08. 2021, 22:15

Ernie
Tak ryze technicky by sel sestrelit pistoli, zvlast pokud by trefil pilota, a hlavne pokud by strilel z boku, kde sklo nebylo pancerovane.

Vzdyt ve vitnamu je zaznamano ze f4 byla sestrelena dedulou s musketou z 18 stol.
Jo, byla to rana a zadah jedna z miliardy, ale stal se.

Byt co se tyka tohohle japoncika, tak ho nesestrelil, japonci nemeli duvod falsovat ci zamlcovat realitu. Zvlast kdyz neznaly okolnosti pripadne ztraty

gray

02. 08. 2021, 20:57

Hatram - souhlas, jen bych ještě dodal, že v článku zmíněná možnost, že ten sestřel byl zamlčován kvůli propagandě, je nesmysl. Oficiální evidence ztrát se vedla pro interní účely, do propagandy se pak nakdákalo cokoliv.

gray

02. 08. 2021, 20:54

Karel3- jak jsi arogantní, tak jsi hloupej, viz teď tvoje přednášky o Slovanech, ačkoliv jsi ve svých únavných pokusech o zvýšení sebevědomí mluvil o národu (viz tvoje pindy, že příslušník národa...). Že jsou Češi mixem Slovanů, Keltů, Germánů atd. je už všeobecně známo, čistí Slované nejsme nai náhodou. Takže si svoje rádobychytré přednášky nech od cesty, pleteš Slovany a Čechy na jednu hromadu.
Že to děti mohou odnést při nutných válečných operacích, je věc jedna - mimochodem, zrovna Hirošimu za nutnou i když hroznou válečnou operaci považuji - ale neznamená to, že napadený může libovolně masakrovat kohokoliv.
A že ty nebudeš rozhodovat, kdo může něco říci a co ne, už jsem napsal, ty, jehož zakomplexovaná čechofobie ignoruje základní historická fakta a není schopen přinést protiargumenty. Jen se vyžívá v tom, že si na anonymním fóru léčí svoje komplexy.

Hatram

02. 08. 2021, 20:50

Takže si to shrneme. Pilot sestřeleného letadla vyskočí na padáku. Kolem něho proletí stíhačka Zero rychlostí cca 500km/h.A on ji trefí. To je lepší snajpr než Vasilij Zajcev.

Dušan

02. 08. 2021, 20:12

No jasně... špedlíkovou hlavičku.

Filip

02. 08. 2021, 19:56

Japonci ze 64. sentai ten den sice neměli ztrátu, ale jejich nejlepší pilot Kap. Yasuhiko Kuroe(eso s 30 sestřely a také i testovací pilot) musel nouzově přistát s poškozeným Ki-43-II na základně. On tvrdil, že poškození jeho letounu bylo z odvetné palby jím sestřelené B-24 ze 7. BG.(ve které letěl i ten pistolník). O tom, že sestřelil A6M Zero(které tam v té oblasti ani neoperovalo) mu nakukal další sestřelený pilot velitel 311. FG Plk. Harry R. Melton Jr., když se o tom spolu bavili v zajetí. Ten mu řekl, že údajně v té oblasti našli letadlo s mrtvým pilotem, který měl průstřel hlavy. Vrak, ale mohl být z jakéhokoliv souboje a žádné Zero to rozhodně nebylo. Podle mě mu chtěl jenom udělat radost. Oficiálně mu ten sestřel uznaný nebyl, ale koluje to jako historka. Mimochodem Plk. Meltona sestřelilo další eso od 64. sentai por. Yohei Hinoki. Později byl Melton zabit, když transportní lodí Rakuyo Maru jedoucí se zajatci do Japonska otřáslo torpédo z americké ponorky USS Sealion. Japonský torpédoborec vytáhl pouze japonské námořníky a zbylé britské a americké zajatce postříleli v moři a na člunu včetně Meltona.(přežil jenom jeden britský důstojník, kterého vyzvedlka ta ponorka) Yohei Hinoki se po válce při psaní memoárů dozvěděl o osudu Meltona a velice toho litoval co se mu stalo a poslal vdově dopis s omluvou a o odpuštění. Dopis byl doručen až vnučce po 30 letech pátrání. Chtělo by to rozhodně líp si nastudovat podklady než se vydá takový článek.

gray

02. 08. 2021, 19:54

karel3 -Hele , velký Nečechu, tvoje čechofobní Ctrl-Paste pindy jako obvykle nesedí, už si sebevědomí zkus léčit nějak jinak. Na rozdíl od USA nejsme obrovská lidnatá velmoc za oceánem, na nácky se dělalo všude v okupované Evropě totéž se týká komunistů, povstání byla vzácná.
Jaké je člověk národnosti, nemá vliv na to, jeslti má pravdu nebo ne a nešlo ani o nějaké porovnánání statečnosti. A že rodič spáchá zločin, neznamená, že se jeho dítě může stát libovolně terčem.

František

02. 08. 2021, 18:33

Copak pistolí to třeba jo ale četl jsem v Bobkových listech že amíci sestřelili 500 něneckých a japonských bombardérů prakem a vzduchovou pistolkou.

Ernie

02. 08. 2021, 18:10

Kdo někdy střílel z pistle ví, že tohle je kravina.

Czert

02. 08. 2021, 17:32

Zapletal
Argumentace detmi v hirosime je zcela licha.
Ty meli na valku stejny vliv jako decka v berline, parizi, londyne, moskve a presto se vesele bombardovaly.
Cili tvoje pointa?

Czert

02. 08. 2021, 17:23

Ke stileni pilotu na padacich, za valky to delaly uplne vsechny strany, nektere vic jinemin.

A k tomu sestrelu, tak to je jen legenda, nemajici realnou oporu.
Japonci nemeli jediny duvod nezaznamenat ztratu letounu, zvadt kdyz nevedeli kdo ho a jak pripadne sestrelil.

Havran

02. 08. 2021, 17:07

Američané byli specialisté na hlášení sestřelů. Jak psal již Pierre Clostermann, američtí letci hlásili tolik sestřelů, že by během měsíce jejich činnosti musela zkolabovat Luftwaffe.

Vratislav Zapletal

02. 08. 2021, 16:13

TO Karel 3: Souhlasím, že takové příběhy je potřeba připomínat. Ale dát to do souvislosti s atomovka na Hirošimu a nagasaki je těžký faul. Pilot na padáku je pořád voják. Dopadne, vrátí se a za měsíc mě může zabít. Děti ve škole v Hirošimě by někoho zabily asi těžko. Ale amici útočí na školy a svatby běžně i dnes. Takže se neděje nic nového.

Bohdan

02. 08. 2021, 16:08

Spousta uznananych sestrelu nemela ekvivalent v evidenci ztrat na strane nepritele. Nejednalo se o zadne zamlcovani vlastnich ztrat, nybrz o to, ze k sestrelu proste nedoslo. Unikajici letadlo slo stremhlav k zemi, nebo prudce pridalo plyn, z vyfuku s vyvalil dym a utocnik narokoval sestrel. Sestrelit utocici stihacku byl velky problem i pro strelce bombarderu (sance se vsak zvysovala pri letu bombarderu v sestave). SESTREL STIHACKY PISTOLI Z PADAKU JE HOLY NESMYSL. Na piloty na padacich strilely vsechny strany, bez vyjimky (byla to otazka pristupu kazdeho pilota, Goering to dal svym pilotum rozkazem, ale i tak to bylo veci kazdeho pilota, jestli to skutecne bude delat) Pilot na padaku neni zajatec, zenevska konvence o pilotech na padaku vubec nepojednavala.

Dave

02. 08. 2021, 13:35

Asi hral moc Battlefield.

Stenly

02. 08. 2021, 12:40

To Jindra, zkuste blbě neplácat a napsat alespoň jeden příklad kdy byl takový pilot za hrdinu. To nesouvisí s dobou jak se snaží kdekdo omlouvat. Samozřejmě byly vyjímky, a to jsme se učili i na vojně, pokud je parašutista, který shora střílí nebo hází granáty v rámci výsadku, tak je to samozřejmě běžný voják a lze jej zlikvidovat a takové případy za války byly. Ale sestřelený pilot rozhodně není žádný útočník je to něco jako trosečník na moři, na které se taky nesmělo střílet a což opět pouze Japonci nerespektovali. No a jinak ta poslední věta o funkcích, tak to jste se dokonale podepsalm, to jste za blba naprosto. Něco jako Ženevská úmluva, to vám asi nic neříká.

Jindra

02. 08. 2021, 11:09

Ono záleží kdo střílí, z jedné strany to bude hrdina a z druhé válečný zločin. Hold je jiná doba, ale lidé ve funkcích pořád ti samí.

Pavel

02. 08. 2021, 09:55

No, když to tak čtu, proč to pohoršení, že stříleli na vojáky na padácích, když z padáků se střílelo také. Odpověď nečekám, příjde mi to ufňukané.

Obroul

02. 08. 2021, 08:44

js von s , neni. 12,7mm je 50 bmg.

js von s

02. 08. 2021, 08:41

neni .45 12.7mm?