Japonsko-američtí vojáci ve druhé světové válce: Prapor Purpurových srdcí
Když Japonsko 7. prosince 1941 napadlo Pearl Harbor, stali se Američané japonského původu nepřátelskými cizinci ve vlastní zemi a byli posláni do internačních táborů. Jeden z nich na to reagoval velmi působivým způsobem.
Daniel Ken Inouye se narodil 7. září 1923 v Honolulu na Havaji japonským přistěhovalcům. Ačkoli Havaj patřila k americkému teritoriu, nebyla ještě vyhlášena státem, což se později Inouyeovi vyplatilo. V roce 1941 mu bylo 17 let a pracoval jako zdravotnický dobrovolník se snem stát se lékařem. Pak 7. prosince Japonsko bombardovalo Pearl Harbor. Prezident Franklin D. Roosevelt v odvetě vydal 19. února 1942 exekutivní příkaz č. 9066, kterým nařídil povinnou internaci všech Japonců v Americe (Nisei).
Foto: Veterán Daniel Ken Inouye s prezidentem Kennedym v roce 1962 | Robert Knudsen. White House Photographs / Public domain
Ze zhruba 130 000 Japonců, kteří žili na americké pevnině, bylo asi 126 000 internováno. Na Havaji žilo asi 157 000 Japonců, což byla přibližně třetina obyvatelstva tohoto území. Pouze asi 1 800 z nich bylo posláno do táborů, protože jinak by se havajská ekonomika zhroutila. Inouye mohl pokračovat ve studiu medicíny na Havajské univerzitě. Ne že by se cítil o moc lépe, protože on i všichni ostatní Japonci nyní měli označení 4C – což znamená „nepřátelský cizinec“. Domorodí Havajci, Číňané a další neběloši se na něj dívali s podezřením.
V roce 1943 americká armáda povolila Američanům japonského původu narukovat; za předpokladu, že budou v segregovaných jednotkách jako Afroameričané. Nesměli sloužit v Tichomoří proti Japoncům, ačkoli do Evropy se bez skrupulí posílali Američané italského a německého původu. Inouye se chtěl zbavit svého statusu 4C a dokázat, komu je loajální, a proto zanechal studia a vstoupil do 442. pěšího pluku. Jejich motto znělo „Go for Broke“ (Hraj vabank), což byl název, kterým se řídili, a který vysvětloval také jejich vysoké ztráty.
Foto: V roce 1943 americká armáda povolila Američanům japonského původu narukovat | Wikimedia Commons / Public domain
V roce 1944 se Inouye stal seržantem čety a byl poslán do Evropy. Jednotka se zapojila do bojů během římsko-arnské operace u italského města Suvereto, odkud 26. června vytlačili Němce a vysloužili si za to Prezidentské vyznamenání pro jednotku. Dne 24. října se však situace vyhrotila. Generálmajor John E. Dahlquist se vzepřel svým nadřízeným a nařídil texaskému praporu, aby zaútočil na německé jednotky ve Vogézách. Když byli vojáci praporu obklíčeni nepřítelem, byly na jejich záchranu vyslány dvě jednotky, ale obě selhaly.
Japonci byli povoláni ke třetímu (a úspěšnému) pokusu o záchranu. V důsledku toho však přišlo o život více než 800 z nich. Zachránili 211 mužů. Inouye byl střelen do hrudi těsně nad srdce. Naštěstí měl v náprsní kapse dva stříbrné dolary, které mu zachránily život. Od té chvíle si tyto dolary schovával jako talisman pro štěstí; dokud o ně následujícího roku nepřišel.
Vzhledem k vysoké míře ztrát na životech musel být pluk často doplňován. Ze 14 000 příslušníků, kteří prošli jeho řadami, si 9 486 vysloužilo Purpurové srdce (vyznamenání za zranění) a osm prezidentských vyznamenání pro jednotky (pět z nich během jediného dne). 100. prapor (první prapor pluku) získal přezdívku Prapor Purpurových srdcí.
Ve Francii si mohli dopřát tolik potřebný odpočinek, ale ne na dlouho. Němci využili více než 15 000 zajatců k vybudování více než 2 000 opevněných stanovišť podél Gótské linie v severní Itálii. Součástí této linie byl i Colle Musatello; hřeben poblíž San Terenza v Toskánsku. Dne 21. dubna 1945 dostal Inouye rozkaz obsadit hřeben, který byl chráněn třemi kulometnými hnízdy. Nebylo to poprvé, co takto útočili, ale dvacetiletý mladík měl špatný pocit od předchozího dne, kdy přišel o své stříbrné dolary. Strávil půl noci jejich hledáním, ale nikde nebyly k nalezení.
Dvě střelecké čety zaútočily na hřeben čelně, zatímco Inouyeho třetí zaútočila na levé křídlo. Rychle zneškodnili německou hlídku a dále minometné postavení, díky čemuž se dostali na dostřel jednoho z hlavních kulometných hnízd. Obě předsunuté čety uvázly na tuhém německém odporu. Když vedl svou četu na dosah granátů k jejich cíli dále po hřebeni, Inouye na své stříbrné dolary zapomněl. Nyní se musel rozhodnout – počkat na ostatní čety, aby mohly zaútočit společně, nebo jít sám?
V naději, že Němci budou rozptýleni zbylými dvěma četami, se Inouye a jeho muži rozběhli vpřed. Zasáhlo je krupobití kulek a všichni se museli krýt. Inouye se postavil k útoku, ale místo toho dostal kulku do břicha. Ignoroval své zranění a zaútočil na první kulometné hnízdo, přičemž na něj házel granáty. Když mu došly, použil samopal Thompson. Jeho muži ho prosili, aby nechal zdravotníky ošetřit své zranění, ale teprve po zničení druhého kulometného hnízda se ztrátou krve zhroutil.
Zatímco jeho muži pokračovali v boji, doplazil se ke třetímu bunkru. Zvedl ruku, aby hodil granát, právě když na něj Němec vystřelil a zasáhl do pravého lokte. Inouyeho pravá paže a ruka byly nyní nepoužitelné, ale pěst měl stále sevřenou kolem ostrého granátu ve smrtelném stisku. Zakřičel na své muže, aby se drželi zpátky, kdyby granát vybuchl, levou rukou si ho vyrval z nepoužitelné pravé ruky a odhodil ho dřív, než Němec stačil znovu nabít.
Naštěstí zasáhl a vyřadil třetí hnízdo. Odjistil svůj Thompson v levé ruce a střílel na další bunkr, dokud neutichl, ale ne dříve, než byl postřelen do nohy. Pak omdlel a sklouzl dolů z hřebene. Když přišel k sobě a viděl, že se o něj jeho muži bojí, zařval na ně, aby pokračovali v boji se slovy: „Nikdo válku neodvolal!“ Inouyeovi byla amputována pravá ruka, ale v armádě zůstal až do roku 1947. Za svou statečnost byl původně vyznamenán Záslužným křížem za službu a následně Medailí cti. V roce 1963 se stal senátorem USA a v roce 2010 dočasným předsedou Senátu USA. Na původně „nepřátelského cizince“ působivá kariéra – oddanost své zemi těžko mohl prokázat lépe.
Zdroj: warhistoryonline.com
Komentáře
Azor
16. 12. 2024, 18:21Zajímavě se USA chovali k občanům USA,Japonského původu.
Hlavně preventivně,do koncentráků.A když už byli někteří v armádě,tak v jakým že postavení byli?V takovém jako občané USA jiné pleti.Segregace.Piloti černé pleti(důstojníci)by taky mohli vyprávět.
A proč se tam vlastně dostali?Napadením Pearl Harbor - podle Wiki a dálších "historiků"byl překvapivý úder japonského císařského námořnictva proti námořní základně Spojených států amerických.
A tomuto jěště dost lidí věří?
7. prosince 1941 zaútocilo Japonsko na americkou flotilu v zátoce Pearl Harbor. Tento incident zatáhl Ameriku do války. Prezident Franklin D Roosevelt vyhlásil, ze "tento útok si bude historie pamatovat jako hanebnost". To je nepochybne pravda, ale ne kvuli tomu, ze se udál nečekaný útoku na Pearl Harbor.
Po sedesáti letech od této události je jasné, ze tento útok byl nejen znám týdny predem, ale byl i mimorádne zádán a také vyprovokován.
Rooseveltova rodina patrila mezi bankére v New Yorku od 18. století a jeho strýc Fredrik byl dokonce v puvodním vedení centrální banky. Roosevelt velmi sympatizoval se zájmy mezinárodních bankéru a jejich eminentní zájem byl vstoupit do války. A jak jsme videli, pro mezinárodní bankére není nic výnosnejsí nez válka. V zápisníku Rooseveltova ministra války Henryho Stimsona z 25. listopadu 1941 si Stimson zaznamenal rozhovor s Rooseveltem: "Otázka byla, jak je nasmerovat, aby vystrelili první. Bylo zádoucí zabezpecit, aby Japonci byli ti, kterí zaútocí první, aby nezustala zádná pochybnost o tom, kdo byl agresor." V mesících pred útokem na Pearl Harbor udelal Roosevelt vsechno, co bylo v jeho moci, aby Japonce rozhneval. Zastavil vsechen prodej americké ropy Japonsku. Zmrazil japonská aktiva v USA. Dal verejné pujcky Cíne a taky poslal vojenskou pomoc Británii, oba tyto státy byly ve válce nepráteli Japonska. To je mimochodem úplne v rozporu s Mezinárodními válecnými pravidly. A 4. prosince, 3 dny pred útokem, dostal od australské tajné služby Roosevelt informaci o japonských jednotkách smerujících k Pearl Harboru. Roosevelt ji ignoroval. A jak se ocekávalo a dovolilo, 7. prosince 1941 zaútocily japonské jednotky na Pearl Harbor. Zemrelo 2.400 vojáku. Pred útokem nechtelo mít s válkou nic spolecného 83% americké verejnosti.
Churchill po setkání s Rooseweltem 9.8.1941.informoval vládu že Roosewelt bude záměrně čekat na incident který mu umožní zapojit USA do války.
https://www.youtube.com/watch?v=IAw3y6l0sGU 37.00.
Jak že na tuto lež doplatil admirál E. Kimmel: Obětní beránek pro Pearl Harbor?
https://www.warhistoryonline.com/instant-articles/admiral-kimmel-scapegoat-pearl-harbor.html
Czertik
17. 12. 2024, 03:51rexik
blaboly.
jak si prisel na to, ze banky vydelavaji na valce ? diky inflaci o spoustu penez naopak prichazeji.
a jake meinarodni pravidla mas na mysli ? ty skutecne nerikaji ze neutralni stat musi poskytovat penize/material obema stranam, kde si vzal takovy nesmysl ?
a ze usa zastavily dodavku ropy do japonska a zmrazily jejich aktiva ? co je na tom divneho. to se bezne dela u statu s jejichz politikou nesouhlasis.
nebo budes takdy nadavat usa a evrope ze vyhlasili embargo na sposutu zbozi do ruska ?
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 08:21Czertik
A zase nemáš pravdu a za tu hloupost co jsi napsal se omluv Azorovi.
Už za staryho Říma si na války půjčovali penize v bankach. A platí tohle: první a druhá světová válka nebyly financované přímo daňovými poplatníky, ale především bankéři skrze válečné obligace a státní dluh. Jinými slovy, bankéři a peníze hrají v dějinách války stejně důležitou úlohu jako vojevůdci a zbraně – ne-li roli důležitější.
Bez peněz do války nelez!
Czertik
17. 12. 2024, 12:06pepik
ano, za stareho rima mohly banky na vlce vydelat, dokonce mohly vydelavat i ve stredoveku, ale to poslednich cca 150 let uz neplati.
to, ze banky vydavaji dluhopisy nic neznamena, bana samotna na vydani dluhopisu moc neydela.
muzes me uvest jediny rpriklad kohokoliv kdo zbohatl na dluhopisech, at uz za amerike obcanske valky, ci na tech z prvni a druhe svetove ?
konkretniho cloveka, firmu.
banky neuvadej, ony valecne (statni) dluhopisy NEVLASTNI a nikdy nevlastniy.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 12:42Czertik
Říká ti něco jméno Naom Chomsky? Dohledat a pozorně číst, ale tohle bude prostě rychlejší:
Nejlépe to můžešpozorovat na současných sankcích proti Rusku jako reakci na jeho invazi na Ukrajinu. Moderní univerzální peníze tak nejsou nějakým neutrálním artefaktem, který by se řídil přírodními zákony. Jsou naopak politickým nástrojem, sloužícím k dosahování politických cílů. Stále platí, že bellum res pecuniarius – válka je věcí peněz. Bsky a vlády peníze ns pokračování války půjčí s samozřejmě je Ukrajina musi různým způsoby vrátit. S tim se dostávám ke společnosti Black Rock a jeji aktivity na UA o kterých jsem tě nedávno informoval.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 13:23Ten šotek
Banky a vlády peníze na pokračování války půjčí a samozřejmě je Ukrajina musi různým způsoby vrátit. S tim se dostávám ke společnosti Black Rock a jeji aktivity na UA o kterých jsem tě nedávno informoval.
Azor
17. 12. 2024, 13:28Czertik.
Jen tak pro zajímavost,ty červený palečky tady dává kdo?
"a ze usa zastavily dodavku ropy do japonska a zmrazily jejich aktiva ? co je na tom divneho. to se bezne dela u statu s jejichz politikou nesouhlasis."
Na toto platí rčení Fridricha II (Pruský král)
"Agresorem je ten,kdo donutí protivníka,pozvednout zbraň"
A co že to říkal Henry Stimson z 25. listopadu 1941?
"nebo budes takdy nadavat usa a evrope ze vyhlasili embargo na sposutu zbozi do ruska ?"
Nevím jaký máte všeobecný přehled(vzhledem k tomu,že jsme na armádním webu),tak vám připomenu,že jak USA a celý takzvaný "vyspělý" západ,podepsaly chartu OSN kterými jsou i členy.A tím podepsáním se zavazují k jistým věcem.A jedna z věcí v chartě OSN,je ta,že je zakázáno(tudíž oni porušují to,k čemu se zavázali- takovýto státy jsou asi důvěryhodné,že?)uvalovat sankce na jiné
státy,pokud o tom nerozhodne RB OSN.A ta o sankcích na Rusko nerozhodla.A tudíž jsou sankce podle mezinárodního práva,protizákonné.
Takže nenadávám, ale pouze konstatuji,jak že se chová "demokratický"západ.
Apropó,vy něco víte o finančně-kreditním a bankovním systému?
O něm něco napsal tento člověk(měl hodně zkušeností s nim)
„Je dobře, že lidé nerozumějí tomu, jak funguje bankovní a peněžní systém. Protože kdyby rozuměli,
jsem přesvědčen, že do rána by nastala revoluce.“ Henry Ford.
Azor
17. 12. 2024, 13:35Pepík Knedlík.
"peníze hrají v dějinách války stejně důležitou úlohu jako vojevůdci a zbraně – ne-li roli důležitější."
Manželka Mayera Anselma Rothschilda(co měla 5.synů)
prohlásila - "Pokud mý synové nebudou chtít aby byla válka,tak nebude"
A ohledně Hitlera,stačí si přečíst např. A.Lebor - Hitlerovi tajní bankéři. - to pro Czertika.
Czertik
17. 12. 2024, 14:08opepik
ano, to jmeno znam, ale co jako ? jeho prepovedi o tom, jak se americke imperium brzo zhrouti se ne a ne naplnit. stejne jako jeho jine prepovedi.
samozrejme ze valka stoji penize, UPLNE VSECHNO STOJI PENIZE, DOKONCE I MIR.
jiste ze banky pujci penize na valku, ale stale si nevysvetlil jak na ni banky enorme zbohatnou.
nechces tady snad tvrdit ze to byly banky kdo rozpoutal valku na ukrajine, aby se obhatily, ze ne ?
s skutecne vysvetli to, jak banky bohatnou na statnim dluhu.
vezmi si co vsechno se dalo koupit za 1000 kc v 2000. jaky byl tehdy statni dluh ?
a co si koupis za 1000 kc dnes ? a jaky je statni dluh ?
skutecne me na tomhle prikladu vysvetli jak banky na statnim dluhu vydelavaji.
Czertik
17. 12. 2024, 14:10pepik
a ten black rock vysvetly. proc si myslis ze br na tom vydela ?
Czertik
17. 12. 2024, 14:14rexik
ano, skutecne kdo je dle fridricha agresor v onom pripade ktery sem popsal ?
amici embargem, nebo japonci kdo napadl cinu pred sankcemi ?
aha, a ted me vysvetli jak muze nefunkcni osn (ci jeho rada) vyhlasit/povolit sankce proti rusku, kdyz rusko je clenem one rady s pravem veta.
ted se ukaz, chytroline.
apropo, co vy rexiku vite o financnim systemu ? kome par citatu lidi chytrejsich nez vy.
Czertik
17. 12. 2024, 14:22rexik
tu zminku o one knizce absolutne nechapu,to ze svycari kupovaly nemci uloupene zlato a jine poklady je znama vec, dokonce i pred vydanim one knihy.
cili v cem je prevratna ?
a ano, rexiku napis jake valky zacalo onech 5 synu.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 14:32Czertik
Proč? Nejdříve trochu z historie. Dne 29. listopadu 2022 pak podepsaly ukrajinské ministerstvo hospodářství a společnost BlackRock Financial Markets Advisory (FMA) memorandum, které tento plán potvrdilo. A jaký plán? Zbavit se identity státu UA. Zelenskyj a BlackRock oznámili novou investiční iniciativu na obnovu Ukrajiny. Chudáci ukáčka netuší o co vlastně jde. Vysvětleni je jasný. Korporace se stane vlastníkem státu.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 14:48Czertik
Ja psal někde o státním dluhu? Dej hadr na čelo. Nepleť si půjčky s dluhem. Kdo dluží je v problémech zrovna Ukačka jich mají fakt hodně a nikdo jim je neodpustí ...
Azor
17. 12. 2024, 16:11Czertik.
Nemohu za to,že nechápete psaný text.
To rčení jsem dal v souvislosti s napadením Pearl Harbor.
O Japonském napadení Číny jsem nepsal.Tímto napadení Číny byl agresor Japonsko.A je také otázka,kdo že ho naváděl a tlačil na tu agresi?Jaké že měli zájmy(a dosud mají)USA a VB?Zbytečně tam neměli zájem při opiových válkách,že?Oni se ve své politice změnili,že?
S tím OSN jste si sám odpověděl.Pokud platí veto 5 států(všichni souhlasily)tak to stále platí.
Nebo se vám líbí (asi nic nevého)když se mi něco nelíbí, tak to můžu porušit.
A dokud USA nebo někdo ze západu,nevystoupí z OSN,tak má povinnost to plnit.
Nevím,nevím,zda už toto pochopíte.
Ohledně kreditně - finančního a bankovního sektoru,se stále učím(kdo že to řekl?)
Ale zdali pak něco víte o tom,jak banky dělají peníze ze vzduchu?
Možná že se tady lidi od vás něco poučí.
Možná že si při tomto,plno lidí poklepe na hlavu směrem k tomu který to tvrdí.
Ale s tím klepáním pomalu(aby se pak člověk nezesměšnil)
Na druhou stranu chápu,že drtivá většina lidí o tom nemá informace - záměrně - a zda-li pak víte čí práce to je?
O tom právě mluví už H.Ford.A že jste mezi těmi o kterých píše,z toho si nic nedělejte.
Něco pro osvětu -
„Také obviňují americkou vládu, že dělá peníze ze vzduchu. Může to být pravda, ale my jsme vláda
Spojených států,“ řekl Sherman.
Demokratický kongresman Brad Sherman vysvětluje, proč celý svět musí akceptovat, že americká vláda má právo dělat peníze ze vzduchu a všichni ostatní ne.
https://t.me/SolovievLive/177852
Jinak musím konstatovat,že diskuze s vámi je ucházející.Nebylo by špatné u takové taky zůstat.
Azor
17. 12. 2024, 16:30Pepík Knedlík.
" Kdo dluží je v problémech zrovna Ukačka jich mají fakt hodně a nikdo jim je neodpustí ... "
Toto má taky souvislost s tím,jak USA,se montují do konfliktu který není jejich.
To je záležitost jen dvou stran.A to s ohledem nějakého příměří či skončení bojů ,podle nějakých USA ,Číny,Indie,nebo Evropy.Do Tchaj-Wanu se taky nikdo nemontuje,z pohledu toho že většina zemí uznala Tchaj-Wan jako území Číny.Ale i přes to se USA do toho montují.Dali do toho dost peněz(i když 90% zůstalo v USA,zbrojní výroba atd.)A jde jim o ty zdroje viz.
"Vytvořil systém půjček. Sedí na kritických nerostných surovinách na Ukrajině za 10 až 12 bilionů dolarů. Mohli by být nejbohatší zemí v celé Evropě. Nechci dát tyto peníze a aktiva Putinovi, aby se o ně podělil s Čínou,“ řekl Graham.
Proto tlak na rozhovory.
Je ale otázka aby nedopadly jako s bolševiky,když vítězné mocnosti(nadnárodní monopoly) požadovali po Rusku peníze.A řekli jim že si ty dluhy nadělala carská vláda ať si to od ní vezmou.A na jejich požadované reparace jim Rusko odpovědělo svým požadavkem na reparace.A za ty akcie (když znárodnily jejich podniky)tak jim to splácel až když na ně vydělaly a zaplatili do poslední kopjejky.
Tudíž bude důležité, jak že dopadne SVO.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 17:03Astor
Tss polika půjček pro UA je jako zlodejska hra "skořápky" Amici zveřejní půjčku 10 miliard doláčů ukačkum, teď budu věštit z vánoční koule, ale 60% shrabnou zbrojarsky fitmy, který si příhodi solidní marži a je to :smile::thumbsup:
Azor
17. 12. 2024, 20:54Peík Knedlík.
"„Za prvé, vybavit naše přátele v první linii k obraně je mnohem levnější způsob – jak v dolarech, tak v amerických životech – jak snížit schopnost Ruska ohrožovat Spojené státy,“ připustil vůdce republikánů v Senátu Mitch McConnell.
„Za druhé, efektivní obrana svého území ze strany Ukrajiny nás učí, jak zlepšit obranu partnerů, kteří jsou ohroženi Čínou. Není žádným překvapením, že vysocí představitelé z Tchaj-wanu proto podporují snahy pomoci Ukrajině porazit Rusko.
“Za třetí, většina peněz, které byly přiděleny na bezpečnostní pomoc Ukrajině, ve skutečnosti na Ukrajinu nejde. Investuje se do americké obranné výroby. Financuje nové zbraně a munici pro americké ozbrojené síly, aby se nahradil starší materiál, který jsme poskytli Ukrajině”.
Dovolte mi, abych to řekl zcela jasně: tato pomoc znamená více pracovních míst pro americké dělníky a novější zbraně pro americké vojáky."
90 % zůstává v USA
https://proletaren.se/artikel/90-procent-av-ukrainastodet-gar-till-usas-vapenindustri
Czertik
17. 12. 2024, 21:34pepik
a odkaz na to jak se korporace stane vlastnikem statu ? myslel sem si ze rexik je tu jediny mesuge, ale vypada to ze bude mit kamarada v blazinci.
Czertik
17. 12. 2024, 21:36pepik
OMG. a kdo si asi tak myslis ze si pujcuje od bank penize na valku ? pepik knedlik z rajchu ?
Czertik
17. 12. 2024, 21:45rexik
pokud mas na mysly pearl harbor, tak agresor je jasny . JAPONSKO. vysvetli jak to muze byt jinak ?
a ano, vysvetli jak vb a usa tlacili japonsko do valky.
s tim osn si stale nevysvetlil jak muze osn schvalit sanke proti rusku kdyz to rusko vetuje.
a co kdyby misto vystoupeni usa z osn by se z osn vyhodilo rusko ? to uz by tankce proti rusku osn odsouhlasilo.
a ty bys mel orgac, ze vse je v souladu s rezolucemi osn.
bez penez ze vzduchu by byl ekonomicky rust dalko pomalejsi, je vtipne ze to pri svych znalostech financi nevis.
a kdy a jak ze to amici zakazali ostatnim delat penize ze vzduchu ? vzdyt dnes naprosto kazda vlada dela penize ze vzduchu. vcetne te ruske.
Czertik
17. 12. 2024, 21:56rexik
a proc by se us nemeli montovat do rusko-ukrajinskeho konfliktu ? kdo jim to muze zakazat ?
to by meli napadlout primo rusko aby si byl spokojeny ?
a vida, kdyz diky nerostnym surovinam ma ukrajina sanci byt nejbohatsi zemi v evrope, proc ji teda neni ? a nemuze byt onech 12 bil v surovinach hlavnim duvodem putinovy invaze na ukrajinu ?
a k tem tvojim bolsevikum. vis co je ironie ? ze bolsevici sice nechteli platit stare (carske) dluhy vuci cizine, ale paradoxne (nebo schyzofrene) pozadovaly splaceni starych (carskych) dluhu jinych zemi vuci bolsevickemu rusku.
hodne divny pohled na finance - co dluzime my, o neuzname. co se dluzi nam, to se musi splatit.
a pak se bolsevici divili ze s takovym pristupem jim svet dlouho ukazoval prostrednicek a odmial dat cokoliv na dluh dokud nedostaly rozum.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 21:56Czertik
Sorry. Jsi tak hloupej nebo hraješ ,:smile:
Czertik
17. 12. 2024, 21:58pepik
vidis jak je evropa duta, kdyz na ukrajinu neni schopna dodat zbrane. zbytecne tak prichazi o jistou a jedoduchou solidni marzi.
Czertik
17. 12. 2024, 21:59pepik
tobe inteligentne odpovidat nemuzu, protoze by si to nepochopil.
Czertik
17. 12. 2024, 22:07rexik
a co si temi citacemi chtel rict ? ze amici sou chytrejsi nez rusove ? to vime.
je jenom logicke, ze kdyz das armadni zakazky domacimu prumyslu, tak penize zustanou doma.
dokonaly priklad sou i polaci se svymy zbrojnimi nakupy, kdy si zajistili ze vetsina penez zustne v polsku, kdezto u ceskych nakupu zustane doma naproste minimum. i u velkych napkupu jako sou leo2 a nove bvp.
Azor
17. 12. 2024, 22:36Czertik.
"USA chytřejší?" Ano!!!!! Na úkor Ukrajiny.
Ano pro USA je logické když "pomáhají" Ukrajině tím, že to je pro ně výhodné.
To pro Ukrajinu je asi podle vás také,že?Statisíce mrtvých,devastace ekonomiky,ztráta území.A to jen proto,že to vyhovuje USA.Zbytečně těch 5.miliard nedávali(Nuland)
Oni se už k tomu taky přiznali(jen naše médi o tom mlčí)viz Borell,Johnson a další z USA.že jim apriori o Ukrajinu nikdy nešlo.
To snad jen vy a vám podobným,tomu věříte.Stačí si vzpomenout na Kissingera."USA nemá žádné přátele,má jen své zájmy"
Pokud toto nestačí,tak by bylo dobré si o tomto konfliktu něco přečíst a učit se.A nebýt jako ty tři opičky v tom,že pokud se něco řekne jinde než na západě o tomto konfliktu,tak že to je jen propaganda.
Azor
17. 12. 2024, 22:44Czertik.
"a proc by se us nemeli montovat do rusko-ukrajinskeho konfliktu ? kdo jim to muze zakazat"
To je politika velmocí.Když to udělalo SSSR(na základě raket v Turecku)tak se stalo na Kubě co? Chcete at.konflikt?
"kdyz diky nerostnym surovinam ma ukrajina sanci byt nejbohatsi zemi v evrope, proc ji teda neni ?"
Můžete tady lidem vysvětlit,proč s takovým bohatstvím ta Ukrajina od r. 91. nebyla.kdo jim v tom bránil?
"a k tem tvojim bolsevikum. vis co je ironie ? ze bolsevici sice nechteli platit stare (carske) dluhy vuci cizine,"
Ano bolševici žádné smlouvy se západem nepodepsali,tak proč by něco měli platit.A když oni takto idiotsky toto požadovali,tak jim ukázali jaký jsou to "inteligenti".A zavřeli jim tímto tak . . .víte co?
Navíc asi víte že je jako spojence napadli s tou svoji intervencí.
Učte se.
Azor
17. 12. 2024, 23:00Czertik.
"a kdy a jak ze to amici zakazali ostatnim delat penize ze vzduchu ? vzdyt dnes naprosto kazda vlada dela penize ze vzduchu. vcetne te ruske."
Pokud nevíš co je to světová měna,tak není o čem mluvit.Čím je tato měna podpořena a podložena?Jejím největším světovým dluhem?Její ekonomikou?Deriváty?Služby?To je (mimo zbraní)reálná ekonomika?
Jak že dopadli ti co nechtěli přistoupit na ten toaletní papír dollar?Kadáfí,Venezuela,Irán,Husain dopadli?Už víš čím je podpořen(zatím)dollar?
armádou USA.Zbytečně ty základny po celém světě(obchod s komoditamy a tím kontrola cen.viz už od Egypta,Říma Janov,Benátky,Holandsko V:B atd.Tito. kontrolovali ceny v obchodě(levně nakoupit,draze prodat) a čím?Vojskem.Viz opiová válka,mimo jiné.
Toto je naposledy co o takových věcech(ekonomice) si s vámi píšu.Po dovzdělání můžeme pokračovat.
Např. - Kniha Margit Kennedyové – Peníze bez úroků a inflace.
Vy vůbec nevíte co to jsou reálné peníze.A za ty vydělané reálné peníze lidi dostávají vzduch.
A stačil by dodržovat jen precedentní rozsudek z USA a banky by měli po ptákách .
Viz.
Viz.Jerome Dalym proti Lawrence Morganom rěditelem banky First National Bank of Montgomery.Verdikt vydal soudce Martin Mahoney v r. 1969. Kde se uvádí,že vytváření úvěrových peněz na poskytování úvěrů občanům je v rozporu s ústavou USA(článek 1 odst.10)
A i když v USA je precedentní právo přesto americké soudy dostaly nevýslovný - jako v době vládnoucí jedné strany(může to někdo zkusit a uvidí se,zda to tak opravdu je)příkaz za 1.za žádných okolností neakceptovat žaloby takového to typu,jaký podal Jerome Daly.
Za 2.při řešení různých soudních případů týkajících se bankovních sporů se nemůže odvolávat(to už není precedentní právo) na precedent First Nationál Bank of Montgomery versus Jerome Daly.
Viz.rozhodnutí soudu- https://archive.org/stream/pdfy-83f9GITm1KE7Puo/Jerome-Daly-The-Mahoney-Credit-River-Dicision_djvu.txt
https://freedom--school-com.translate.goog/court-cites/first-national-bank-of-montgomery-vs-jerome-daly.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
Czertik
18. 12. 2024, 15:04pepik
rad si od tebe vyslechnu jaky rozdil je mezi pujckou a dluhem a hlavne to jak ty dluhy nejsou soucasti toho co ukrajisky stat dluzi.
Czertik
18. 12. 2024, 15:10rexik
dobra, dam ti velmi tezkou a slozitou otazku. kolik penez zustane v rusku z penez co vyda na valku na ukrajine ?
co myslis, bude to 90% ? 70 % ? vic, min ?
a proc si myslis ze je to na ukor ukrajiny ze strany usa ? tu myslenku rozeber.
a nemyslim si, ze by ukrajinu cekal velky raj pod nadvladou putin. a vzhledem k tomu, ze ukrjinci radsi voli devastaci zeme nez se podvolit putinovi, tak jde rict ze jim politika usa nevadi.
a kdyz citujes kisingera, ty si myslis ze rusko m pratele ? prosimte koho ? napis ho.
Czertik
18. 12. 2024, 15:18rexik
pletes hrusky a jabka. kdy ze to podnikly usa invazi na kubu, aby to bylo srvonatelne s dnesni ukrajinou ?
ne rxiku, ja tu nebudu vysvetlovat proc ukrajina neni bohata. to ty si napsal ze se ukrajina se muze stat nejbohatsim statem evropy, tak to necham na tobe.
ano, bolsevici zadne smouvy se zapdem nepodepsali, tak nebudou nic platit.
ale proc tedy na zaklade uplne stejnych smluv pozadovaly penize po zapadu ?
a ano, co presne jim bolsevici zavreli ? zvlast kdyz za stalina (jestli to bylo i pred nim, uz si nevzpomenu) se zavazali ze budou pltit i carske dluhy.
skutecne rozeber ceho tim bolsevici dosahly.
a jakou intervenci mas na mysly ? jako tu, ktera se tykala 1% rozlohy ruska a ktera slouzila hlavne k ochrane neruskych narodnosti ?
Czertik
18. 12. 2024, 15:43rexik
ano, skutecene dokaz ze kadafi a spol byly napadeni kvuli dolaru a nicemu jinemu, kdyz mas tak uzasne zdroje.
a k margite kenedyove - ani se nedivim, ze ji zminujes, vzdyt myslenim byla komunistka. ale vyvsetli me onen paradox, jak je mozne ze jeji myslenky neimplentoval zadny stat, ani komunisticky ?
a rozber, jak vojenske zakladny po svete kontroluji ceny zbozi.
a jaky a v cem je rozdil mezi realnymy a vyelanaymy penezi ? nebo jak si to presne myslel.
ten tvuj link na archive.org je nefunkcni.
ani ten druhy nefunguje.
a tvoje interpretace onoho soudu je chybna. protoze onen soud nikdy nebyl o ustave spojenych statu.
precedentni to nikdy byt nemohlo, protoze pripad nikdy neprojednaval nejvyssi soud ani neslo o odvolani.
a ceho preesne se tykal spor ? zajimave ze si to nenapsal.
bylo to o tom, ze dluznik nechtel splacet hypoteku a mel stejny argument jako ty, ze to sou penize ze vzduchu.
jenze uz nedokazal vysvetlit, jak je mozne ze tyhle penize ze vzduchu mohl utracet, kdyz dle nej neexistovaly, coz byl duvod proc prohral odvolani banky.
Zero Foxtrot
17. 12. 2024, 16:58presne tak by se EU mela chovat k rusakum na uzemi Evropy. nahnat je do prisne strezenejch taboru.
Pepík Knedlík
17. 12. 2024, 17:33Zero
Ja bych to upresnil. Když před rokem 1990 utekli Češi do Německa nebo Rakouska, tak byli podrobeni identifikaci a řádně úředně zaevidovani. Pobyt byl lagrech a nesměli pracovat po dobu pobytu. V lagrech zili i rodiny s dětmi a nekolik národnosti. Dostavali minimální kapesny. Po prolustrovani de mohli integrovat ci odcestovat.
Tohle přesně měli udělat všechny staty EU už pri první vlne A. Merkel a samozřejmě i v roce 2022
Pepík Knedlík
16. 12. 2024, 13:20Zajímavé čtení o oddanosti a statečnosti občanů, kteří za valku nemohli. Pěkná je připomínka o koncentračních lagrech kde v nuznych podmínkach museli žít az do roku 1946 a místo jmen měli jen číslo. Přišli o vsechno a integrace do společnost fakt těžká. V roce 1976 se "američanojaponcům" omluvil prezident Ford a finanční náhrady prosadil v 1988 Reagan.
Šebesta
16. 12. 2024, 09:41Po přečtení článku dávám hold oněm Američánům japonského původu zejména Danielu Ken Inouye.Taková oddanost k vlasti není vždy samozřejmost.