EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ruské bojové letouny poprvé na hranici s Izraelem

 27. 01. 2022      kategorie: Události      29 komentářů

Ruské vzdušné síly přemístily na syrskou leteckou základnu T-4, která se nachází mezi Palmýrou a Homsem, několik svých letounů MiG-29SMT. Účelem je pravděpodobně hlídkování v oblasti a účinnější ochrana pozemních uskupení proti hrozbám.

Současně bylo také ve spolupráci se syrským letectvem zahájeno hlídkování v oblasti Golanských výšin a v jižní zóně, a také byly provedeny nácviky leteckých útoků proti pozemním cílům. Ruské letectvo nasadilo letouny Su-35S, Su-34 a A-50 ze základny Khmeimim. Ruská letadla zatím ještě nikdy neoperovala v tak těsné blízkosti izraelských hranic.

269688371_6828810807188872_5944522723462342687_nFoto: Letouny MiG-29SMT na základně T-4 | RusVesna

Základna T-4 je považována za nejstarší leteckou základnu na území Sýrie a má velký strategický význam, jelikož se nachází v blízkosti hlavní komunikace do Palmýry a v sousedství velkých plynových polí, zásobujících důležité elektrárny. Ve 30. letech 20. století byla na místě dnešní základny vybudována čerpací stanice ropovodu Hadítha-Tripolis s pořadovým číslem 4 (odtud T-4). Během šestidenní války byla stanice Izraelským letetvem zničena. Syrské arabské vzdušné síly měly na základně zpočátku leteckou brigádu vyzbrojenou letadly Suchoj Su-7B. Od léta 1973 zde byla dislokovaná skupina REB tvořena trojicí letadel An-12. Zhruba od stejného data ze základně působila i skupina stíhacích bombardérů Su-20. V 70. a 80. letech 20. století základnu sporadicky využívalo Sovětské námořní letectvo, zejména jako základnu námořních hlídkových letadel pro hlídkování ve východní části Středozemního moře. V listopadu 2015 začaly základnu využívat Vzdušně-kosmické síly Ruské federace, které na ni umístily 5 vrtulníků Mi-24, zajišťujících přímou bojovou podporu vládním silám.

MiG-29 je lehký dvoumotorový, proudový stíhací letoun k vybojování vzdušné nadvlády v prostoru fronty. Byl vyvinut v SSSR konstrukční kanceláří Mikojan v 70. letech 20. století. Měl se doplňovat spolu s větším a těžším letounem Suchoj Su-27. Původně byl navržen k boji proti jakýmkoli nepřátelským letadlům, ale nakonec mnoho MiGů-29 sloužilo jako víceúčelové stíhací letouny schopné provádět řadu různých operací, pro které jsou běžně vyzbrojovány střelami vzduch-země a přesnou municí. MiG-29SMT je zlepšená verze MiGu-29SM s vylepšeným kokpitem, avionikou a větším doletem.

Zdroj: thedrive.com

Komentáře

Bono

02. 02. 2022, 21:55

Veritas vincit
Nic se neděje.:slight_smile: Debata..:man_shrugging::smile:
S nivařema je těžký pořízení snad při každý rozpravě, to je fakt.
Koncernovou kvalitu momentálně drží asi Porsche a podobný lepší značky, ale to nejsou auta pro běžnýho člověka.
Audi bude lepší v kvalitě interiéru, tam se snaží držet prémiovou úroveň. Ale jako AUTO celek ... mechanický díly, ikdyž často stejný se zbytkem volks části koncernu, má možná z "lepších" šarží, ale zdaleka to není co to bejvalo. Dost trpí propojením techniky koncernu, ikdyž poměrně velká část vývoje koncernu pochází právě z Ingolstadtu. Servisní náklady na Audi během deseti let (pokud se chtějí udržet všechny funkce novýho povozu) vyjdou pomalu na cenu nový Lady. A to jen na spotřebním materiálu. Udržení elektroniky může bejt finančně větší oříšek, spíš ořech. Nový Audi jsou povozy pro prvního majitele, do prvních větších výměn pokrokových technologií. (neříkám že je to jen jejich chyba)

Za ty prachy bych se osobně radši kouknul po nějakým americkým kočáru s klasickou naddimenzovanou technikou.:thumbsup::slight_smile:

Veritas vincit

02. 02. 2022, 17:54

Bono
Omlouvám se.
Chyba je na mé straně.
Tu Nivu jsem tam plácnul v toku myšlenek. Měl jsem minulý týden podobnou debatu s horlivým majitelem Nivy a trochu jsme srovnávali technická data se Škodovkama. Zůstal mi na stole popsaný papír. Data by měla sedět. Já osobně jsem fanda dieselů (Škoda-hodně se pohoršili), nebo V8 s kompresorem. :-)
Co vím z doslechu, když musím do servisu, tak údajně jedině Audi si ještě drží z celého VW nějakou kvalitu... Je to ovšem "jedna paní povídala".
Ještě jednou se omlouvám.

Bono

02. 02. 2022, 16:41

Veritas vincit
Nevidim úplně návaznost na můj předchozí koment, tabulku porovnaní ovce (8 let nevyráběnou) s nivou(dosud v prodeji) taky nechápu, Lada nevyrábí jen teréní auta a o samotě v polích jsem taky nic nepsal...ale co už.:man_shrugging:

Sám mam fobii 1.generace a měnit už to nebudu, dokud nás STK nebo EU nerozdělí. Tou dobou(přelom tisíciletí) se koncern ještě celkem snažil dělat a následně vylepšovat auta. To co dělá dnes...Čim je to dražší, tim víc je to počítač, ne auto. Spíš je to sbírka spotřebního materiálu vysoké ceny a nízké kvality a výdrže, který si můžeš nechat vyměnit běhěm prvních 40-60tkm(až to odejde) za kvalitnější druhovýrobu. Logistika koncernu taky k nepochopení. :man_facepalming: Audi už taky dávno nemá náskok díky technice.

Stručně, kvalitnější AUTO bude ruská Lada, než naleštěná počítačová bída od koncernu. Jestli tam chceš interiér v kůži z velrybích penisů, nevylepšuješ auto, ale ego.:slight_smile:

Veritas vincit

02. 02. 2022, 11:11

Bono
Výběr je dán existencí a kvalitou komunikací...
Každý nebydlí na samotě v polích bez příjezdové komunikace.

Malinko techniky pro základní modely:
Lada Niva / Škoda Octávia 1,6i I.
Palivo: benzín 95
Objem motoru: 1 690 ccm / 1 595 ccm
Objem nádrže: 42 l / 55 l
Výkon: 60 kW / 75 kW
Výha: 1 285 kg / 1 305 kg
kombinovaná spotřeba: 9.5 l / 7 l (na 100 km)
tažné zařízení nebržděné: 400 kg / 750 kg
bržděné:1 490 kg / 2 000 kg

Bono

01. 02. 2022, 18:20

honimír
Ano.:man_shrugging:
Nešťastnej výběr. :grin:Tyhle výběry maj bejt jednoznačný, né že dáš na výběr dvě podobný věci. Ale jako technicky založenej člověk radší ruský mechanický auto, než ten "globální", elektronickej, každý 2 měsíce jinýma dílama montovanej, na počítačích závislej předraženej folkswidlen. Letošní Lada aspoň bude fungovat za 20 let pořád stejně, narozdíl od letošní AUDI. Další věc je, že za AUDI zaplatíš minimálně 5x tolik a dostaneš 0,32x auto(ale zase asi 362x tolik počítačů:slight_smile:).
...VW už neni co bejvával před 20-30ti lety..:man_shrugging:

Vlastně to celkem jednoznačnej výběr byl.:joy:

Parlamentní

01. 02. 2022, 09:03

honimire
Pokud bych jezdil mimo dalnice, coz v Rusku tneni nic neobvykleho, protoze povetrnostni podminky za Uralem jsou opravdu jine nez si myslime, volil bych Ladu, ale radeji Buchanku. Jednoducha auta bez zbytecne elektroniky a dnes tak prosazovanych hybridnich motoru. Audi snad ani ve stredni Evrope neni zadny zazrak. V Rusku ma velky podil Toyota, proc asi.

honimír

31. 01. 2022, 14:23

rusak nedokaze vyrobit ani kvalitni auto, natoz letadlo pratele. nebo byste chteli radeji ladu misto audi?

HJ

30. 01. 2022, 11:32

2 Monarchista: v roce 1968 byli v 1. vlně "bílí" Rusové, určitě i Ukrajinci, i když není důvod, proč b měli být v nějakém převažujícím počtu, jednoduše to byl SSSR, na Ukrajinec - Rus se nehrálo. Pak teprve proběhla výměna za "asijské" druhosledové jednotky. Do boje nepošle nikdo kolikrát negramotné vesničany, ale ty nejlepší. Když se ukázalo, že žádný boj nebude, tak naopak nebylo bezpečné ty nejchytřejší nechat ovlivňovat nějakými "západními" vlivy.

nevím co to je

28. 01. 2022, 23:36

Jsem pamětník snědých mužíků se šikmýma očima ,kteří nevěděli jak se používá splachovací záchod. Můj otec říkal, že je pochytaly na ruských prériích.

Bancafe

28. 01. 2022, 22:17

Pokud si zde někdo stěžoval, že Rusko neuvádí, techniské údaje ke svým zbrabím, tak to není věc Ruska, ale vašeho vyhledavače, neboť na  YANDEX najde vše podrobně.

Tomáš

28. 01. 2022, 20:30

OH v Pekingu budou zahájeny, Ukrajina a její členství v NATO bude dál sporným bodem Ruska a USA. EU bude dál zajišťovat plyn pro Ukrajinu a plynovod NS2 může být zprovozněn v nějakém čase. Napětí mezi Čínou a USA bude dál narůstat, zricena stíhačka USA a její hledání bude monitorováno Čínou. Vzorove vztahy mezi Ruskem a Izraelem neohrozí ruské stíhačky v Sýrii, které mohou být v blízkosti hranic při bojových operacích.Patová situace, ale na jak dlouho, Japonsko na Kurily může nejspíš zapomenout. Tchaiwan a Kaliningradska AO jsou zvláštní území v opačném gardu státu s JZ.

Veritas vincit

28. 01. 2022, 18:07

Lord Denvil
Děkuji za objasnění, jak Rusácí zveřejňují u svých letadel akční dolet.
V azbuce jsem to nehledal, ale od teď díky tobě, vím kde mám hledat.

Tu směšnou omáčku o létání Američanů po přímce sis mohl klidně odpustit.
Něco takového ti snad může věřit odhadem asi jenom Míra.

Myslím, že i kdyby se všichni Rusomilové postavili na hlavu, tak to nemůže změnit nic na skutečnosti, že USA jsou zatím stále technologickou i výrobní špičkou ve světě a to nejen ve výrobě zbraní. Ta mezera se možná zmenšuje mezi USA a Čínou, ale zcela určitě se rychle zvětšuje mezi Ruskem a USA, nebo Čínou.

Chtělo by to měně obtěžovat sousedy, méně trollit, méně chlastat, ale o to více přemýšlet, proč od Ruska, kromě diktátorů všichni utíkají, včetně vlatních obyvatel. Možná by se potom i více dařilo ve výzkumu i ve výrobě. :-)

Veritas vincit

28. 01. 2022, 17:51

Monarchista
Pochybuji, že v první okupační vlně v srpnu 1968 byli Ukrajinci.
Tuhle báchorku vypotilo dodatečně stádo zdejších Rusomilců až v posledních letech.
Pokud si pamatuji, v první vlně byli šikmoocí menší vojáci, mongolského vzhledu.
Samozřejmě jim veleli Rusáci s hlavním štábem v Moskvě a ne v Kyjevě. :-)

Důležité je, že je sem nikdo nezval. Všechny ostatní státy VŠ své jednotky do 31.října 1968 z území Československa stáhly, pouze ruské invazní pijavce a švábi parazitovali na Československu 23 let.

Je to podobný blábol, jako například bolševická pohádka, že Leonid Brežněv byl Ukrajinec, což je hloupost. Byl to etnický Rus narozený na Ukrajině. Úplně stejně, jako když se slovenským rodičům narodil v Čechách Slovák a ne Čech.... :-)
Existuje ovšem parta lidí, která tak jednoduchým věcem není schopna nikdy porozumět.

Lord Denvil

28. 01. 2022, 12:40

@Veritas vincit:

To není protože je SUPER TAJNE, ale protože rusaci proste na „Combat radius“ nehraji. A už určitě ti to nebudou psát v angličtině :man_facepalming:

Oni mají Praktickou vzdalenost letu. Pro MiG-29SMT je to:
Практическая дальность, км
-на малой высоте: 990
-на большой высоте: 2200

chceš radius – vydel to dvěma (pokud umiš).

PS: v podstatě Combat radius je nesmyslný údaj. Je jasny, že amiky počítají s takovým modelem, že poletí po přímce, zchodí bomby na civilisty a po stejně přímce zase se vrátí zpátky. To je Combat radius :man_shrugging:

Zdeněk.

28. 01. 2022, 07:23

Mark: Zajda nebo kdo? To je nějaký psycho týpek?

Všiml jsem si, že asi většina z vás chodí na vícero webů, kde se různě dohadujete v diskuzích. Bohužel já mezi vás nepatřím. Čtu si pouze armyweb a přispívám jen minimálně.

Můj pohled je nestranný. Ne jak mě ( a v podstatě všechny, kdo nejsou zfanatizovaní usofilové ) zdejší budulínek Kadlík3 posílá na východ...

Ignac303

28. 01. 2022, 04:08

Klidne na Ukrajinu potahnu a s Rusy si to za rok 1968 vyridim.

Veritas vincit

27. 01. 2022, 18:55

Martin23
Chytrý moc nejsi a důvtipu máš ještě méně než technických znalostí. :-)

Veritas vincit

27. 01. 2022, 18:53

Nechápu s čím má zdejší ruská galérka problém ?
Prostě jsem se chtěl jenom podívat na technické parametry MiGu-29SMT v čem je vylepšený, proti původnímu MiGu-29. No a mezi parametry prostě "Combat radius " nikde není.
Přitom v USA s tím nemají žádný problém:
např.: F-35A -1 239 km, F-35B -935 km, F-35C -1 241 km, ...
Mě prostě vadí to komunistické lhaní v tom "bývalém" komunistickém světě, kde si na to většina zvykla a považuje to za normální, někteří jedinci za nedotknutelné "národní" bohatsví. :-)

Martin23

27. 01. 2022, 18:13

Mark

Podle mne je to Kadlikova vizitka. Bůh ví, kolik příspěvků tady je ve skutečnosti jeho.

Vlastimír Mach

27. 01. 2022, 18:02

né na Bělehrad,ale na Ukrajinu budou táhnout češi a zpátky v cínových rakvích-za zájmy USAmají iq tykve jak pravil Zeman!

Mark

27. 01. 2022, 17:12

Zdeněk

Nechápu co Veritas vincit napsal nepravdivého. U Rusů a jejích techniky je někdy složitější, ne-li nemožné se dohledat konkrétních údajů, které určitě nemůžou patřit mezi "tajné".

Martin23, Zdeněk

Podle stylu mě taky hned napadlo, že to je asi Karel3, ale i kdyby ano a změnil si nick, tak je to jen a jen jeho věc. Vy používáte jen jedno heslo, e-mail, kód....? Nakonec Veritas vincit zní dobře a v jeho případě mám dojem, že i oprávněně, že Zdeňku alias Zajdo, Juříčku.

Zdeněk.

27. 01. 2022, 16:25

Martin23: ano vím. Jeho rukopis je nezaměnitelný. I když si bude hrát na neználka, tak všichni toho budulínka znají a jeho fanatizmus také.

Budeme doufat, že brzy zase půjde na samotku, ať máme klid.

Martin23

27. 01. 2022, 16:20

Zdeněku,

diskutér Veritas vincit je Kadlik. On si myslí, že když si změní jméno, že není poznat podle obsahu.
Je to pako.

liberal shark

27. 01. 2022, 14:16

Letectví vojenského námořnictva SSSR - dobrý pokus, holoubkové :-))). Jak je v Pítěru ?

Zdeněk.

27. 01. 2022, 13:07

Kadliķ3 jak vyšitý. Se divím, že mu v léčebně opět dovolili celý den sedět u internetu.

A jaky tu byl od něj klid...mohlo to vydržet déle.

Veritas vincit

27. 01. 2022, 10:21

S tím max. prodloužením doletu MiGu-29SMT na 2100 km to chvíli vypadalo, že mu Rusové dali úspornější motory, ale oni mu naopak zvětšili nádrže. :-)
Škoda, že to je nic neříkající údaj ten dolet holého letadla na interní nádrže.
Mnohem zajímavější by byl údaj "akční rádius", kde by se ukázal dolet s výzbrojí, který Rusové u svých letadel tají. Asi to nebude žádná sláva. :-) U západních letadel je to normálně zveřejňovaný údaj.

Babu

27. 01. 2022, 10:20

Kousek od T4 je americká okupační zóna Al-Tanf, kde se cvičící teroristi. Možná jen náhoda

Slavoslav

27. 01. 2022, 08:57

@Czert: pomocou MiG 29? tazko aj to sotva. Keby chceli ziskat data o Izraelskych systemoch tak tam lieta IL-20 i ked tam by som sa potom obaval Syrskej PVO na mieste posadky :)

Czert

27. 01. 2022, 08:51

Bych to videl tak, ze rusove sou u hranic proto, aby vyspionili co nejvic dat o izraelcich a trochu uklidnili asada, ze ruska technika neni nepouzitelna.

Je jasne ze rusove si vuci izraelcum nic nedovoli, to by prisly i o ten malo pristup k modernim technologiim co maji.