Testování schopností řidičů Armády České republiky
Řidiči Armády České republiky pravidelně testují své schopnosti na technicko-terénním polygonu Centra bezpečné jízdy LIBROS Ostrava. Jedná se o specializované výcviky s cílem získat nové dovednosti v náročném terénu, kdy řidič mnohdy vidí při výjezdu jen nebe a přesto se musí naučit správné orientaci. Stejně tak si musí osvojit dovednost zvládat překážky v noci a za nepříznivého počasí (mráz, déšť, sníh, bahno...).
Video: Testování schopností řidičů Armády České republiky / YouTube
Tatra T 810 (Tatra Tactic) je, po vozidle Tatra T 815, druhým nejpoužívanějším typem Tatry v AČR. Některá vozidla Tatra v naší armádě slouží již dlouhá léta (např. Tatra T 815), stálo by proto za úvahu, nejen vzhledem k současné kritické situaci na Ukrajině, danou vojenskou techniku nahradit novými typy jako je např. Tatra Force (T 815-7). Logistické a přepravní kapacity AČR jsou totiž stejně důležité jako bojová technika.
Foto: Testování schopností řidičů Armády České republiky | Sejfer
Armáda už má typ Tatra Force zaveden do výzbroje v nejrůznějších variantách a pomalu by se měl stát páteřovým typem logistických kapacit AČR. Tatra Trucks už v minulém roce začala dodávat podvozky této modelové řady pro speciální nástavby, šlo například o vozidla pro systém STARKOM, pro 3D radary MADR Elta EL/M 2084 nebo palivové cisterny. Na podvozku Tatra Force budou instalovány i protiletadlové systémy Spyder a samohybné houfnice Caesar. Armáda ale bude potřebovat i klasické valníky, tahače tanků a obrněných vozidel, dále také ženijní speciály – nosiče pontonových sestav a mostní automobily – a další. To, že je Tatra Trucks domácí výrobce, představuje pro AČR velkou výhodu nejen v oblasti dodávek nových vozidel, ale i co se týče servisního zabezpečení a dodávek náhradních dílů. Armáda tak není do značné míry závislá na dodávkách ze zahraničí, které mohou představovat problém v době mezinárodních krizí.
Zdroj: AČR, Tatra Trucks
Komentáře