V Indii došlo k havárii stíhacího letounu MiG-29K
Indické námořní síly ztratily další letadlo. Podle představitele indického námořnictva Viveka Madhwala se stíhačka MiG-29K zhroutila během cvičného letu. Podle námořnictva bylo předběžnou příčinou pádu vznícení motoru poté, co do něj vletěl pták.
Foto: V Indii došlo k havárii stíhacího letounu MiG-29K | dnaindia.com
Oba stíhací piloti se ´dajně před pádem letadla stihli katapultovat, jejich zdravotní stav nebyl doposud zveřejněn. Letadlo vzlétlo z letecké základny INS Hanse v Dabolim.
Podle mluvčího indického námořnictva letadlo havarovalo na otevřeném a bezpečném území a nedošlo tak k žádným ztrátam na zemi, k čemuž přispěl i fakt, že šlo o cvičný let, kdy letadlo neneslo žádnou munici.
Video: Záběry z pádu letadla MiG-29K / YouTube
MiG-29K (v kódu NATO: Fulcrum-D) je ruský víceúčelový stíhací letoun generace 4++, schopný operovat z paluby letadlové lodi.
MiG-29K (K jako "korabeľnyj", v překladu "lodní") je určen k ochraně seskupení vojenských lodí, vybojování vzdušné převahy, ničení hladinových plavidel, ale i pozemních cílů. V současnosti tyto stroje slouží na indické letadlové lodi "INS Vikramaditya" a na ruské lodi Admiral Kuzněcov.
Foto: Víceúčelový palubní stíhací letoun MiG-29K | Wikimedia Commons
Vývoj MiG-29K (produkt 9-31), který konstrukčně vycházel z MiGu-29KVP, byl zahájen v roce 1984 po vedením hlavního konstruktéra R. A. Beljakova. Po čtyřech letech vývojových prací byly vyrobeny první dva prototypy, z nichž jeden vzlétl 23. června 1988. V září a říjnu 1989 absolvoval MiG-29K na pozemním komplexu "Nitka" testy, které potvrdily schopnost letadla vzlétnout z letadlové lodi. Dne 1. listopadu 1989 se přistoupilo k "ostrému" pokusům na palubě letadlové lodi, které podstoupila "devětadvacítka" spolu s novým strojem z kanceláře Suchoj.
Foto: MiG-29K přistává na INS Vikramaditya | Wikimedia Commons
První přistání uskutečnil V. G. Pugačev s letadlem Su-27K a hned po něm úspěšně přistál i T. O. Aubakirov na MiG-29K. Večer téhož dne zaznamenal Aubakirov s MiGem-29K další úspěch, když se poprvé s letadlem vznesl z odrazového můstku lodi "Tbilisi". I když MiG-29K za svým soupeřem z dílny Suchoj ve vývoji nezaostával a úspěšně absolvoval všechny letové zkoušky, vítězem v této soutěži se nakonec stal Su-27K, později označený Su-33.
Komentáře
Bai23
18. 11. 2019, 14:55ruský zastaralý šrot. hlavně, že přežili.