Záchrana vyprošťovacího vozidla M62
Střední vyprošťovací vozidlo M62 bylo postaveno na podvozku vozidla M40C společností International Harvester a Diamond T. Bylo určeno jako náhrada za vyprošťovací vozidla Diamond T 969 a Ward La France M1/M1A1 z období druhé světové války. Použitý jeřáb byl vyroben společností Austin Western a měl maximální nosnost 9 tun. Hydraulicky poháněný jeřáb bylo možné vysunout z výšky 10 až 18 stop (cca 3 - 5,5 metru).
Video: Záchrana vyprošťovacího vozidla M62 / YouTube
Kromě zadního navijáku byl vpředu namontován také samonavíjecí naviják o nosnosti 20 000 liber (cca 44 tun).
V rámci vývoje vozidla M62 dodaly různé firmy celkem šest prototypů. Mezi nimi byl např. Ernest Holmes s vozidlem XM62E4, které bylo velmi podobné vozidlu Diamond T 969 z druhé světové války a Gar Wood (XM62E1) s vyprošťovacím vozem podobným vozidlu M1A1. Prototypy byly testovány v Aberdeen Proving Ground od 14. února do 28. května 1952.
Foto: M62 porostlý vegetací | The Backyard Tank Show
M62 používala americká armáda až do 80. let 20. století. Nakonec M62 nahradil pětitunový vyprošťovací nákladní automobil M816.
Zdroj: armyvehicles.dk
Komentáře