Indie zahájila zkoušky letadel pro svou novou letadlovou loď
Na pobřežní testovací základně Hansa v západoindickém státě Goa byly zahájeny zkoušky a předváděcí lety francouzského palubního stíhacího letounu Dassault Rafale M. Informoval o tom indický list Hindustan Times s odvoláním na své zdroje.
Podle indického deníku se v dubnu až květnu letošního roku v Goa uskuteční podobná demonstrace také amerických letadel Boeing F/A-18E/F Super Hornet. Letouny Rafale M a Super Hornet jsou považovány za možnosti pro vytvoření leteckých skupin na letadlových nosičích indického vojenského námořnictva, nyní konkrétně na třetí indické letadlové lodi Vikrant, která prochází námořními zkouškami. Během zkoušek a předváděcích letů by měly francouzské a americké letouny prokázat zejména schopnost krátkého vzletu z příďové rampy letadlové lodi.
Foto: Jednomístná verze víceúčelového stíhacího letounu Dassault Rafale M je schopná operovat z letadlových lodí | U.S. Navy
Indické vojenské námořnictvo plánuje v blízké budoucnosti nakoupit nejméně 57 nových palubních bojových letadel. V současné době indické námořnictvo provozuje ruské palubní stíhačky MiG-29K, které slouží na letadlové lodi Vikramaditya.
Stíhačky Dassault Rafale M jsou dnes součástí letecké skupiny na francouzské letadlové lodi s jaderným pohonem Charles de Gaulle a letouny Boeing F/A-18E/F Super Hornet jsou součástí leteckých skupin amerického námořnictva na letadlových lodích třídy Nimitz a Ronald Reagan. Letecké skupiny flotily amerických letadlových lodí čítají více než 600 letadel tohoto typu.
Pokud námořní zkoušky letadlové lodi Vikrant proběhnou podle plánu, bude tato loď zařazena do indického vojenského námořnictva v srpnu letošního roku. Indické námořnictvo zároveň stále vybírá, jaký typ letounu si zvolí pro leteckou skupinu této letadlové lodi.
Letadlová loď Vikrant nemá katapulty pro vypouštění letadel a start z ní je možný pouze z příďové startovací rampy. Tato okolnost diktuje logiku výběru ruského stíhacího letounu MiG-29K, kterým je vybavena letecká skupina letadlové lodi Vikramaditya, a který byl vyvinut speciálně pro letadlové lodě bez katapultů. Indické vojenské námořnictvo však s určitými přestávkami dává najevo, že není s tímto typem spokojeno. „Prozápadní“ skupina představitelů indického vojenského námořnictva proto prosazuje pro novou letadlovou loď Vikrant letadlo západní výroby.
Současné indické testy francouzského letounu Rafale M by měly potvrdit jeho schopnost provést bezpečný vzlet pouze pomocí startovací rampy. Vysoké výkony letouny Rafale M jsou příslibem toho, že by neměl nastat žádný významnější problém. Francouzský výrobce je na testy určitě dobře připraven. Indické vojenské námořnictvo pro ověření schopností vyčlenilo dobu přibližně dvou týdnů.
Zdroj: thehindu.co, naval-technology.com
Komentáře
Czert
28. 01. 2022, 02:56Vincit
Jasne, trabanty a wartburgy byly vlhkym snem kazdeho obyvatele soc bloku.
A kdyz vytahujes tu tvoji vychodni maru, jaky ze byl jeji kurz v 1950 a kolik v 89?
A samozrejme pridej i kurzy zapadni vs vychodni marka.
A ted se ukajej.
Veritas vincit
19. 01. 2022, 13:50Czert
-Nakonec ti vychodni nemci byly jeste vetsi lemplove nez cesi.-
-
Pěkná obsese. :-)
Klidně se ukájej nesmyslem, že ČSSR byla někdy lepší, než NDR. :-)
Existuje několik hloupostí, kterými se domorodci v ČR ukájejí během celé historie od roku 1918 po dnešek. Tahle je jedna z nich.
Zajeď si na hranici, zajdi na návštěvu k Sasíkům a uvidíš pořádek, který jsi nikdy nepoznal. Já ho pamatuji i za socialismu. Nakonec i za socialismu platil občan ČSSR 3,- Kč za 1 východoněmeckou Marku. To je přece jasný ukazatel síly ekonomiky. :-)
Czert
19. 01. 2022, 13:10Vincit
Skutecne to bylo vseho schopnymy skopcaky?
Kde ze to bylo vychodni nemecko v 38 (uzemi) a kde v 89 (? Statl).?
Nakonec ti vychodni nemci byly jeste vetsi lemplove nez cesi.
Czert
19. 01. 2022, 13:04Cimpak to bude ze vsichni utikaji od ruska?
Veritas vincit
18. 01. 2022, 10:24Velký
Možná by bylo lepší, než se hned chopit "moralizujícího" komentáře, podívat se na to video od Karla Riegela a teprve potom si hrát na Velkého "analytika". :-)
Neschopnost státečku ČR je genetická.
Dokud bylo 3 mil. Němců obyvateli ČSR, drželo se Československo v první desítce v Evropě i ve světě. Od chvíle, kdy slovanská lúza vyhnala Němce, aby si nakradla jejich majetek, jde to s ČR (ČSSR) od 10 k 5. Už je území poloviční a do první desítky se určitě už nikdy nedostane.
Jó to Rakušákům a Němcům to pěkně šlape.
Každému podle zásluh. :-)
Velký
18. 01. 2022, 06:22Řeč o Indech a už tady máme opět Rusáky. Někteří jedinci musí mít hodně špatný sny. Místo aby byli rádi, že se na ně můžou neustále vymlouvat a neschopnost vlezčech státečku házet na někoho jinýho.
Veritas vincit
14. 01. 2022, 14:14Slavoslav
Díky za připomínku.
Snad jsme alespoň u částečně technicky vzdělaných na technickém serveru.
Předpokládám, že by se tady nenašel nikdo, kdo by si představoval, že sebou Rusáci ve třech letadlech tahají každý třetinu Tamary, aby dali dohromady souřadnici a identifikaci.
I když ... :-)
PESA (passive electronically scanned array)
https://en.wikipedia.org/wiki/Passive_electronically_scanned_array
AESA (active electronically scanned array)
https://en.wikipedia.org/wiki/Active_electronically_scanned_array
Veritas vincit
14. 01. 2022, 14:00Tomáš
Už by sis po těch letech mohl zvyknout na to, co bylo vždy pro lidi ve svobodě normální.
Normální svět byl vždy turbulentní, vždy plý změn a překvapení.
To jenom mrtvolný tábor socialismu do roku 1989 hnil na vlastních výkalech v neměnném kamenném řádu komunistické stagnace a podprůměru. Sovětský svaz na věčné časy, neměnný prezident do smrti (na věčné časy), věčná vedoucí úloha komunistické strany, věčné nesmysly, věčná tupost, věčná beznaděj, věčně stejná chudoba pro všechny s mizivou nadějí opustit komunistický koncentrák...
Překvapuješ, jak hodně tě to zdeformovalo, převálcovalo, možná navždy. :-)
Slavoslav
14. 01. 2022, 13:49@Veritas: ak vies o com pises pouzivaj bud skratku PESA, alebo to rozpis, lebo si niekto bude mysliet, ze tam je ekvivalent VERY ci Kolcugy
Veritas vincit
14. 01. 2022, 13:41Karel Riegel
Stará ruská technická nuda s pasivními radary.
Více jak 20 let za vyspělým světem, aneb z prdu bič neupleteš. :-)
Karel Riegel
14. 01. 2022, 13:24Hezké https://www.youtube.com/watch?v=m-CIh6Cz5Yk
Tomáš
14. 01. 2022, 12:45Indie, takto miliardova mocnost Indického oceánu s JZ si je vědoma svých zájmu v této oblasti. Proto musí mít letadlové lodě a na nich bojové letouny. Je to defenzivní politika, která musí být velmi dobře vykalkulovana, jak ekonomicky, tak vojensky. Indie si je vedoma, že budou konfrontace v této oblasti a proto musí být připravena. Další vývoj bude složitý a turbulentni o tom není pochyb a mezi kym, to je také zrejme. Vysledek konfrontace není dobré odhadnutelny, ale jiste je, že bude.
Veritas vincit
14. 01. 2022, 10:46alexa123
Proč se posmíváš Indům?
V ČR i na Slovansku je to minimálně stejné. Rozdíl je pouze v barvě pleti a lepší znalostí angličtiny u Indů.
MiG-29K (K-korabeľnyj) je mrtvá cesta i kdyby přemalovali číslo 29 na 35.
Firma MiG možná už neexistuje, nebo ji vlastní Suchoj.
Embargo funguje a Rusové elektroniku neumí, nemají přístup ke světovým top technologiím a to je podle mě dobře. Nikdo normální nebude spolupracovat s agresivní pseudo"demokracií".
F/A-18E/F Super Hornetů bylo vyrobeno 608 strojů. Slouží ve 3 státech a je to absolutní špička ve své kategorii. Stejně tak Dassault Rafale M má špičkovou elektronickou výbavu, skvělý radar RBE2-AA AESA, vyrobeno 237 strojů ve výzbroji 7 států. Oba stroje jsou skvělá volba. Tady Indové mohou jenom získat.
Ferdinand Mravenec
14. 01. 2022, 09:31No tak se zkrátka uvidí, jestli dá víc Dassault nebo Boeing...
alexa123
14. 01. 2022, 08:56Nie celkom tomu rozumiem načo je táto "show". V Indii predsa "neoficiálne" platí, že vyhrá ten, kto dá väčší úplatok