Slovenská sbírka na pomoc Rusům v Kurské oblasti
Starosta slovenské obce Smilno vyhlásil sbírku na pomoc Rusům v Kurské oblasti. Podle něj je Kursk terorizován Banderovci a je potřeba vytvořit protiváhu muniční iniciativě českého premiéra Fialy. Starosta obce Vladimír Beran je bývalý voják, který se zúčastnil několika mírových misí OSN.
Foto: Obytná budova poškozená ukrajinským ostřelováním v Kurské oblasti, 6. srpna 2024 | Wikimedia Commons / Public domain
Obec Smilno na východě Slovenska v okrese Bardějov koncem srpna zorganizovala sbírku pro občany ruské oblasti Kursk, jejíž část obsadili během srpna ukrajinské jednotky. „Při 80. výročí SNP, kde nám ruští vojáci pomohli ohromně, pomozme my teď byť i malou měrou k tomu, aby na významném místě Kursk, kde nastal obrat k vítězství nad fašismem, nastalo nyní již konečné vítězství nad banderismem,“ píše obec na své stránce, na které prosí o podporu na nákup základních životních potřeb pro civilní obyvatele. Svou sbírku rámcuje jako kontraakci proti muniční iniciativě českého premiéra Petra Fialy, která podle obce pomáhá „zabíjení se Slovanů“.
Název Ukrajiny se v textu ani jednou neobjevuje, obec ji označuje za zemi „zrodu členů kriminální chunty a následníků podlého masového vraha Bandery“. Obec s více než 700 obyvateli děkuje každému, kdo přispěje, jménem „statisíců rodin potomků hrdinů v Rusku, kteří obětovali ve 2. světové válce své životy“ i za Slováky. Od vyhlášení sbírky obec vybrala celkem 26 628 eur (667 000 Kč). Smilno přitom hned po vypuknutí ruské agrese na Ukrajině v roce 2022 zorganizovalo i dvě sbírky pro ukrajinské uprchlíky, během nichž se vybralo několik set eur, oblečení, potraviny a hygienické potřeby.
Iniciátorem sbírky pro ruské občany je starosta obce Vladimír Beran, který se v roce 2022 stal starostou za stranu SOM Slovensko. Dříve byl starostou za stranu Síť Radoslava Procházky, a v roce 2018 kandidoval za Slovenskou národní stranu (SNS). Ze současných sedmi poslanců v obecním zastupitelstvu je pět za SNS, ke které se hlásí i starosta. Beran je bývalý voják. V letech 1993–2001 působil v rámci ozbrojených sil na základně mírových sil OSN, účastnil se různých misí ve státech bývalé Jugoslávie, Chorvatsku či Eritrei. Jde také o bývalého instruktora odminovacího kompletu Božena na Srí Lance. Na stránce obce o sobě píše, že v letech 2008–2010 se jako praporčík hlavního ženisty zúčastnil i misi OSN UNICYP na Kypru.
Beran na sbírku pro Rusko přispěl jako první částkou 500 eur (13 000 Kč). Učinil tak 21. srpna, tedy v den, kdy si Slovensko připomíná vpád okupačních vojsk zemí Varšavské smlouvy. Starosta Smilna koncem července při otevření zrekonstruovaného vojenského hřbitova také zasadil v obci břízu spolu s ruským velvyslancem na Slovensku Igorem Bratčikovem.
Slovensko je přitom stále na seznamu nepřátel Ruské federace. Slavomír Gregorík, který je zahraničním tajemníkem KDH a členem KDMS, se zamýšlí, jak starosta obce vlastně peníze Kursku doručí, protože předpokládá, že podobnou platbu mu žádná banka neumožní. „To půjde za kurským gubernátorem osobně a donese mu cash, nebo mu to pošle v bitcoinech?“ ptá se Gregorík, který na sbírku obce upozornil a domnívá se, že by případ měly sledovat i slovenské bezpečnostní složky.
Starosta Smilna Beran pro regionální médium Korzar řekl, že by chtěl peníze předat začátkem příštího roku osobně přímo v Kursku či Moskvě, avšak nevyloučil, že výtěžek ze sbírky pošle do Ruska přes ruské velvyslanectví na Slovensku.
Zdroj: dennikn.sk
Komentáře
Honza1616
17. 10. 2024, 12:21Rusové si nic nezaslouží jsou podporovatelé ruského diktátorského režimu takže mají co chtěli mít.
Rusové musejí poznat co je válka a jinak než bobarování ruských měst a střílbou v ulicích jim to nedojde. Dokud ukrajinské tanky nebudou stát před Moskvou tak tahle válka asi neskončí.
Kdyby se neváhalo s vyzbrojováním UA armády, tak už mohlo být po válce, válka mohla skončit měsíc po vypuknutí války, tak stejně jak ruská armáda v počátcích války utíkala od Kyjeva, tak mohla pokračovat až na své hranice kdyby se ve vyzbrojování pokračovalo,
Tohle je jen dlouhá opotřebovávací válka která hraje do karet vojenskému průmyslu, západ nechce aby Ukrajina vyhjrála ale ani prohrála, západ chce aby válka trvala co nejdéle a podpořilo se tak zbrojení na západě a zlikvidoval se ruský vojenský průmysl. O nic jiného zde nejde, nikdo se nebojí ruského strašení jadernou válkou. Rusko pořád jen vyhrožuje a nic.... Ukrajina ze začátku chtěla raketomety a dostala je, pak chtěla tanky a taky je nakonec dostala, pak chtěla stíhačky a taky je nakonec dostala. Rusko s jadernou válkou jen blafuje, Ukrajinu je potřeba pořádně vyzbrojit k ukončení války, ideálně pak se do války aktivně zapojit. Irán a KLDR se už taky aktivně oficiálně učastní tak co z toho, NATO nebo alespon členské země budou muset jít do války pokud by měla válka skončit,
ale to zbrojní průmysl a vlády západu nechtějí :((
Pepík Knedlík
07. 10. 2024, 08:47Slovenský starosta jako jeden mála pochopil. že válkou jsou postižený nejen Ukrajinci, ale i Rusové. Válka je svinstvo a obcan se stane jejim komparzistou proti svý vůli i přesvědčeni. Já jeho jednání neschvaluji, ale ani nekritizuji. Je to jeho akce.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/slavna-fotografie-7-rijen-hamas-izrael-valka-fotograf-rozhovor.A241001_114644_zahranicni_rtn
Co je obrovským protikladem starosty Smilna je podpora a uznání státu Palestina členskými staty EU a pak jejich rezoluce vůči Izraeli.
Tady musím vyzdvihnout Ceskou podporu Izraelcum.
JanČejka
07. 10. 2024, 11:07Pepik Knedlík
Tady nejde o tom, že by ta dutá hlava ze Slovenska něco pochopila, je to naprosto vymaštěný tupoun. Jemu prostě vadí to, že Ukrajinci ubližují Rusům. Tedy, že jim dali na kousku území ochutnat to, co Rus provádí na celé UA. A to na rozdíl od Donbasu Ukrajinci v Rusku nesrovnávají celé vesnice se zemí...
Je až neuvěřitelné, jak je myšlení těchto lidí zvrácené... Rusák už tam 10 let podkopává celou zemi všemi možnými způsoby, od zfalšovaných referend, po akce neoznačených vojáků, po lživé výmysly o ochraně ruských menšin, ,,nacistické" bataliony na UA, nacistickou vládu na UA apod. a vyvrcholý to tím, že pošle své hrdlořezi zabrat ,,historická území".
Ten samý Rusák, který má ve své zemi prokazatelně nejvíce ultrapravičáků a nacionalistů tu někoho tituluje ,,nacistou". Vždyť je to až směšné.
A Slováci to prostě mají v krvi, vždy tíhli ke zlu, vždy jim to nějak imponovalo. Stačí se podívat na WW2, nejdříve šli s Hitlerem, většina populace si tam doslova užívala to, že naší zemi mohli odtržením ponížit a spolu s Němci bojovali na východní frontě, kde se podíleli i na mnoha masakrech v protipartyzánském odboji, následně, když viděli, že Němci prohrávají tak začali ve velkém dezertovat, Němci už jim přestávali věřit a přenechávali jim jen týlovou službu a logistiku a na konec aby si neřeklo, když byla fronta blízko si uspořádají SNP, aby celému světu ukázali, že s Němci vůbec spolupracovat nechtěli a byli k tomu donuceni a přidají se opět jen na stranu silnějšího agresora. Navíc celé SNP byla fraška, která byla neúspěšná hlavně díky slovenským kolaborantům mezi povstalci. :D Ten národ je neskutečně prohnilý, nemá žádnou identitu.
A stejně je to se Slováky i dnes, vždy uznávají jen silnějšího a většího. I ta nejtupější slovenská opice, když se podívá na velikost Ruska a Ukrajiny a jejich manpower je zkrátka přesvědčená o tom, že Ukrajina nemůže vyhrát. Je v jejich očích slabá, oproti Rusku malá a tím i degradovaná. Slovák samozřejmě někoho takového nemůže obdivovat, Slovák nemá rád slabé.
Proto Slovák samozřejmě bude vše věřit Rusku a Rusům a většina z nich ho taky podporovat. Je to z velké části odporný, nespolehlivý, nedůvěryhodný, podvraťácký národ v podstatě podobné mentality jako Rus. V reálu se chová skromně, kamarádsky, ale uvnitř má toho démona, který začne šílet když cokoliv řeknete proti jeho zemi, nebo proti Rusku. Já jsem se s tak démonickou nenávistí jako u Slováků nikde s nikým nesetkal a to ovládám plynule 4 jazyky, diskutoval jsem s lidmi ze všech možných koutů světa osobně i na internetu. Slovák = v zásadě Rus uprostřed Evropy.
Slavoslav
07. 10. 2024, 11:26a tu neviem ci mas pravdu, on zjane mieri na istu tupohlavu cast obyvatlestva a snazi sa cez nu dostat do velkej politiky. Ci to je len politicky pragmatizmus ako u Fica ktory tiez recami saturuje svoje voliscstvo, ale inak SVK statne zbrojovky zasobuju naplno UA, alebo tomu Baran skutocne veri si netrufam tipnut. Ale vacsina z nich ked sa dostane do parlamentu a k vykonu nejakej funkcie pekne otoci a vie kde su peniaze z eurofondov
Pepík Knedlík
07. 10. 2024, 11:43Jan Čejka
Pokud se věci i záležitosti mají tak jak píšeš neni o čem diskutovat. Já to pojal jako primer k Izraeli.
SNP byla je jedna šaškarna pri který zase pro pár stribrnych se zabijelo.
Ona i ta deportace Židů ze Slovenka a její placení o něčem vypovídá.
V podstatě Slováci nemají žádnou historii (Češi maji, ale ...) a bylo velkou chybou jejich připojení k Česku 1918 i odtrženi od R U. Meli byt součást Maďarska a Cesko Rakouska a bylo všem dobře.
Marek
06. 10. 2024, 21:53Slovensko je člen NATO a nakupuje americké stíhačky. Takže ofociálně bude asi na seznamu nepřátel tak jako tak. Spíše pale otřebuje ruský plyn a ropu za rozumné ceny (to jim nelze vyčítat). Slováci a Maďaři (závislí na ruské ropě a plynu) georgaficky mnohem blíže k Rusku a Ukrajině než my si velmi dobře spočítali že se vyplatí "to hrát na obě strany" a s Ruskem udržovat kontakty alespoň na nějaké úrovni. Jinou možnost ani nemají. Dobře ví, že nemají moc šancí se ubránit i když jsou v NATO. Kkdybych žil v zemi která sousedí s Ukrajinou asi bych byl mnohem nervóznější a opatrnější.
Martin23 .
07. 10. 2024, 00:55Marek:
jestli se chtějí vymanit z vlivu Rusů ,tak pro to budou muset udělat mnoho investic. Čekat že se něco stane a nic pro to neudělat, tak to je právě to nejhorší co můžou udělat.
Slavoslav
07. 10. 2024, 06:19ale hovno, plyn mame za tie iste ceny ako zvysok EU a benzin u nas rozhodne nie je lacnejší. v madarsku detto
JanČejka
07. 10. 2024, 11:08Marek
Zvláštní, že Rumuni, nebo Poláci takové myšlení nemají. Ale jako úvaha je to Marku dobrá.
Marek
06. 10. 2024, 21:47Za "odměnu" ho Rusové nezastřelí ihned, ale nechají si ho až nakonec případně až poté, co vytěží vše co má. Včetně kontaktů a informací. Případně dostane za "odměnu výlet na Sibiř" ze kterého se jen tak nevrátí. Ale pdobné úvahy jsou ještě předčasné, to spíš vypadá jako snaha se někomu zalíbit. apod.
JanČejka
06. 10. 2024, 17:44To je fakt šílený co se na Slovensku děje. :D Prý pomoc při SNP, vždyť to byla naprostá fraška. Němci ho z většiny rozprášili ještě než se Slováci k něčemu zmohli a to hlavně díky mnoha slovenským kolaborantům v jejich řadách byla velká část povstalců ještě odzbrojena než vůbec něco začali. Snad to povstání Slováci ještě nechtějí nazývat jako úspěšné...
Byla to katastrofa. Jako úlevu SNP zahájili Sověti narychlo Karpatsko-Dukelskou operaci, která se taky moc nevyvedla... Ten chlap nezná ani dějiny své vlastní země...
Komu chce ten trotl pomáhat, si myslí, že Rusáky zajímá nějaký tupý kolaborant ze Slovenska? Co jim tam za to chce postavit, jeden barák? Rusáci tam sami hází 500kg bomby na své území :D. Takových baráků jsou tam zbořené stovky.
Se může podívat jak naložili s tím ,,operním pěvcem" co k nim přeplaval. Šoupli ho na pár týdnů do basy mezi kriminálníky, do špíny a pak ho vykopli za hranice, z obdivovatele všeho ruského se rázem stal odpůrce všeho ruského. Takovou zkušenost by potřebovaly všechny tyhle vymleté hlavy, jak u Slováků, tak u nás. Neskutečný jak je obecně na východě nízké IQ a hlavně Slováci jsou tím pověstní. Posledních 30 let vedou svou zemi tak skvěle, že už jsou v životní úrovni i za Turky! To jim to odtržení pomohlo. :D https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index
Martin23 .
07. 10. 2024, 00:57pan JanČejka:
máte pravdu, nelze žít jenom z minulosti.
Slavoslav
06. 10. 2024, 08:14Baran je typicky prorusacky dezolat. Zneuzil uradne stranky obce bez suhlasu zastupitelstva na propagaciu sukromnej zbierky. Pred rusackym velvyslancom sa chvalil obnovou cintorina ktoru vobec neorgnizoval. Vsetko vybavil starosta susednej obce a Smilno iba udelilo suhlas kedze cintorin lezi v ich katastri. Zneuzil tak zas na propagaciu pracu inych ktorym ani neoznamil, ze ide ukradnut ich pracu a oznamit dokoncenie rekonstrukcie s ktorou nic nemal bez autorov.
Proste taka typicka za pornarodnu sa vyhlasujuca ruska kurva
JanČejka
06. 10. 2024, 19:32Slavoslav:
Je to už nějaký čas co jsem viděl snímek 20 dní v Mariupolu a šílenosti co tam Rusáci prováděli, i to jak byli někteří Ukrajinci vypatlaní (ano, spousta Ukrajinců nesnášela svojí zem a byla proruská) a říkali např., že je bombarduje jejich vláda...
Ale k věci, narazil jsem tam na jednoho Slováka, který napsal pod film skutečně nechutně vulgární a pohrdavou recenzi, nejen vůči Ukrajincům, ale i vůči lidem, kterým se snímek líbil. Prostě takový ten typický výblitek o banderovcích a o tom, jak jsou všichni hlupáci a ovce a mohou věřit té ukrajinské propagandě, zatím co on je natolik chytrý, že to prohlédl a ví, že Rusové jsou hodní a přišli jen ochránit ruskou menšinu (kterou tam sami ve velkém vyvražďují a vyhlazují jejich obydlí na Donbase).
Nedalo mi to, když jsem viděl tak nechutnou recenzi a napsal jsem mu, co ho vede k takové nenávisti k Ukrajincům a takovému patolízalství k Rusku? Dostalo se mi samozřejmě těch nejhrubších urážek, výhružek apod.
To, čeho jsem byl svědkem na diskuzích tady v ČR, ty vypláchnuté mozečky na Seznamu s hromadou falešných účtů, co v zásadě jen přebírají ruskou propagandu o tom, jak jim tam UA strašně ubližovali a Putin už se na to nemohl dívat (a musel zahájit největší vyvražďovací operaci v Evropě od dob Druhé světové války), byla opravdu dětská hra ve srovnání s tím, co jsem zažil u toho Slováka a nebyl jediný...
Po výměně pár zpráv jsem se od něj tedy nic než hromadu vulgarismu a že ,,klamu" nedozvěděl a protože jeho zprávy byly už takový extrém, že mi vyhrožoval i fyzickou likvidací, nahlásil jsem ho vedení ČSFD a ten jeho pracně, roky budovaný profil smazali a zablokovali ho. :) Následně si účet založil znovu a znovu mi začal psát, vysmál jsem se mu a zablokoval si i tento účet. Ale jako zkušenost se Slovákem k nezaplacení...
Nicméně to není všechno.
Před časem jsem narazil na podobný případ na Youtube, dokonce na dva takové, jeden vystupoval pod nickem ,,KurvyČeské", druhý pod nickem ,,Ucirak" úplně ty samé typy osobností, až démonická nenávist. Skutečně tak nesmírnou vulgaritu, nenávist a sprostotu jako od Slováků jsem nikdy, nikde neviděl (to jsem zmínil jen ty, kteří mi uvízli v paměti), a to jsem vedl už diskuzi se všemi možnými lidmi ze všech koutů světa od Asie, po Evropu až Ameriku, někdy opravdu vymletí a hloupí lidé, ale ne s tak šílenou, až démonickou nenávistí.
Chtěl bych se Vás zeptat, čím to je, kde se ve Vašem národě něco takového najde? Víte to vůbec Vy sám? Jak je možné, že jste tak geneticky nepovedení? Že na SLovensku lze nalézt tak šílené extrémy, jako nikde jinde? Podívejte se jak to vedete ve vlastní zemi, v současnosti je tam horší životní úroveň, než v Turecku, které trápí už několik let silná inflace.
Vemte se, že v bývalých sudetech, v místech, kde se usazovali příchozí ze Slovenska (z velké části romové, různí sedláci apod. to se týká hlavně Moravskoslezského, Karlovarského a Ústeckého kraje) je dodnes nejnižší životní úroveň ČR... Ta fašistická verbež, co tady píše proruské příspěvky na facebooku a na Novinkách jsou třeba Slováci a ani o tom neví.
A co mě nejvíce štve, že táta je z poloviny Slovák, takže to mám v sobě také - damn... Ale jen část.
To samozřejmě není nic osobně proti Vám, naopak spíše pozoruji, že výjimka potvrzuje pravidlo, tedy, že je ve Vašem národě i pár lidí, kterým to ještě myslí, ale většina je zmršená...
Martin23 .
07. 10. 2024, 01:07pan JanČejka:
souhlasím s Vámi, ale nevím jestli jste si toho všiml, ale Moraváci jsou také jiní než Češi. Ale s nenávistí jsem se setkal i v Čechách, všude jsou idioti.
JanČejka
07. 10. 2024, 11:24Ano, všiml, když jsem před dávnou dobou pracoval v západním Německu, byl jsem na pokoji s Ostravákem... Zkušenost k nezaplacení, je to samozřejmě extrém, ale také hlavně kvůli tomu, že tam Slováci ve velkém migrovali do tehdejších dolů a těžkého průmyslu. Co mě štve, že podobně zaplevelená je jejich geny i pohraniční oblast, kde byli dříve Němci. Byla blbost je odsud všechny vykopat a nahradit je takovým póvlem, měli se vyhnat jen takový, kteří prokazatelně podpolovali Hitlera. Podle toho v těchto krají vypadá životní úroveň a samozřejmě i voličská základna současných stran... Ono se stačí podívat kde vyhrává SPD, Stačilo!, ANO a další novodobí neonáckové...
JanČejka
07. 10. 2024, 11:26PS: Omlouvám se za hrubku, teď už s ní nic neudělám. :/ takoví* - samozřejmě.
Pepík Knedlík
07. 10. 2024, 14:29Jan Čejka
Podívám se zpět na rok 45 s další a vidim nevzdelany privandrovalce do Sudet ze Slovenska, Rumunska, Bulharska i z Ukrajiny. Oni nemeli zadny vztah k tomuto území. Na rypadlech v dolech, ve sklarnach a dalsim průmyslu včetně lázní chybeli ti nemci, kteří uměli, ale komouši je vyhnali. "kolektivní vina". Pozdeji prisli cikáni a to byl konec. Krásný mesto Warnsdorf je velky cikansky gheto jinde to neni lepší.
Mnoho zla se za 10 let vykonalo v Česku a pomyšlení koruna zloducha patří Benešovi 38- 48.