Smrt Benita Mussoliniho: tělo vystavili davu a vyděsili tím Hitlera
Benito Mussolini byl na počátku druhé světové války jedním z hlavních světových vůdců. Již v roce 1922 se stal italským premiérem a snažil se zvýšit vliv a moc země, ale když v Evropě vypukl konflikt a Itálie se snažila využít svou vojenskou sílu, brzy se ukázalo, že jemu a jeho fašistickým stoupencům přerůstá situace přes hlavu.
Účast Itálie ve druhé světové válce byla definována jejím spojenectvím s Německem. Benito Mussolini se snad snažil obnovit slávu Římské říše a v roce 1940 se formálně a těsně spojil s Hitlerem. Italská armáda však byla špatně připravena, což vedlo k porážkám a nutnosti německých zásahů, což tím více dostalo italskou vládu do Hitlerova područí. Důsledky války v zemi umocňovaly vnitřní rozpory. Obyvatelstvo bylo z Mussoliniho a jeho metod a výsledků rozčarováno, protože jeho sliby o prosperitě a moci se hroutily pod vlivem pokračujících vojenských neúspěchů a hospodářských potíží.
Foto: Mussoliniho tělo vystavené v Miláně (druhé zleva) | Vincenzo Carrese / Wikimedia Commons / Public domain
V závěrečné fázi konfliktu se věrnost Itálie změnila. Nová vláda, vytvořená po Mussoliniho sesazení králem Viktorem Emanuelem III. a italským vrchním velením, podepsala v září 1943 příměří se Spojenci. To se však neobešlo bez problémů, protože Němci stále okupovali severní Itálii, což válku na poloostrově prodlužovalo až do vítězství Spojenců v roce 1945. Mussolini, zbavený moci, byl držen v domácím vězení. Byl však německým komandem v proslulé operaci vysvobozen a Hitler mu předal kontrolu nad loutkovou vládou v severní Itálii. V dubnu 1945 již Němci začali ztrácet kontrolu i nad touto částí Itálie a objevily se zvěsti, že se chystá bezpodmínečná kapitulace, což Mussoliniho přimělo, aby se v předtuše odvety ukryl.
Napřed ale 18. dubna odcestoval z Gargnana do Milána a doufal, že se mu prostřednictvím tamního arcibiskupa podaří vyjednávat se Spojenci. Jeho úsilí však bylo marné, protože situace se rychle zhoršovala. Spojenci se blížili a severní Itálií se šířila partyzánská povstání. V tomto období Mussolini zvažoval, zda se naposledy postavit protivníkovi v Alpách, uprchnout do Švýcarska, nebo vyjednávat o mírovém předání moci. Na konci dubna se s partyzánským vedením vyjednávat pokusil, ale neuspěl. Toho večera uprchl bývalý italský vůdce se svou milenkou z Milána s cílem uniknout do Švýcarska.
Jeho plány však byly zmařeny, když 27. dubna zadrželi jeho konvoj u Donga partyzáni. Vedli je Pier Luigi Bellini delle Stelle a Urbano Lazzaro. Bývalý diktátor se pokusil zamaskovat kabátem a přilbou Luftwaffe, a přestože to zpočátku udrželo jeho totožnost v tajnosti, při bližším ohledání byl nakonec identifikován. Mussolini byl zatčen „ve jménu italského lidu“ a odvezen do Donga, kde strávil část noci. Partyzáni se však obávali pokusu o záchranu ze strany jeho fašistických příznivců a převezli ho na nedaleký statek.
Mussoliniho dopadení se setkalo se smíšenými reakcemi; zatímco někteří v něm viděli dlouho očekávanou spravedlnost, jiní se obávali následků popravy tak vysoce postavené osobnosti. Zpráva se rychle rozšířila a partyzáni byli pod tlakem, aby rozhodli o jeho osudu. Komunistická strana, která měla v partyzánském hnutí značný vliv, se vyslovila pro jeho popravu, což nakonec vedlo k rozhodnutí popravit bývalého diktátora následujícího dne. K rozhodnutí Benita Mussoliniho popravit, a ne ho uvěznit, přitom vedlo několik faktorů. Partyzáni v něm viděli symbol fašistického útlaku a věřili, že jeho smrt zabrání jakýmkoli budoucím pokusům o obnovení jeho režimu. Navíc existovala obava, že pokud by Mussolini zůstal naživu, mohl by se stát pro všechny zbývající fašistické síly motivací a symbolem pro další destabilizaci společnosti.
Politické klima v Itálii bylo v té době proměnlivé, země přecházela od fašistické vlády k vládě demokratické. Partyzáni chtěli vyslat jasný signál, že fašistická éra skončila. Popravu Mussoliniho považovali za způsob, jak upevnit nový řád a ukázat, že spravedlnosti bylo učiněno zadost za zvěrstva spáchaná jeho režimem. Bylo zde také praktické hledisko. Partyzáni se obávali, že případný soudní proces by byl zdlouhavý a mohl by vést k nepokojům nebo dokonce k pokusům o záchranu bývalého diktátora. Jeho včasnou popravou chtěli předejít možným komplikacím a zajistit rozhodný konec jeho vlivu.
28. dubna 1945 byl Benito Mussolini a jeho milenka popraveni ve vesnici Giulino di Mezzegra. Identita osoby, která dvojici zastřelila samopalem, zůstává neznámá, předpokládá se však, že to byl Walter Audisio, komunistický partyzán. Mussoliniho poslední slova údajně zněla: „Střelte mě do hrudi“. Poprava byla rychlá a těla byla ponechána na místě, než byla později převezena do Milána.
Mussoliniho tělo bylo spolu s tělem jeho milenky a 14 dalších fašistů převezeno na milánské Piazzale Loreto, kde bylo vystaveno. Toto místo bylo symbolické, neboť zde fašisté na příkaz SS v předchozím roce popravili partyzány. Ostatky svrženého diktátora byly vystaveny nadávkám davu, což odráželo hněv a odpor vůči Mussolinimu a jeho režimu. Reakce veřejnosti na Mussoliniho popravu byla přesto smíšená. Mnozí považovali jeho smrt za formu spravedlnosti, ale způsob, jakým k ní došlo, a následné veřejné vystavení jeho těla vedly ke kontroverzím a diskusím.
Po popravě Benita Mussoliniho nastalo v Itálii období obnovy. Spojenci zprávu o jeho smrti přijali s úlevou a považovali ji za významný krok ke stabilizaci regionu, ale i jim vadil způsob, jakým k ní došlo. Hitler se po zprávě o Mussoliniho smrti údajně rozhodl, že se podobnému osudu vyhne. To mohlo ovlivnit jeho rozhodnutí vzít si krátce poté život a nechat spálit své ostatky, neboť se snažil zabránit tomu, aby jeho tělo bylo vystaveno veřejnému ponížení. V důsledku Mussoliniho popravy se v Itálii objevila neofašistická hnutí. Jeho neoznačený hrob vyplenili tři fašisté, kteří tělo zesnulého diktátora ukrývali 16 týdnů, než bylo nalezeno a ukryto v kapucínském klášteře. Poté byl znovu pohřben v rodinné hrobce v Predappiu, která se od té doby stala poutním místem příznivců fašismu.
Zdroj: warhistoryonline.com
Komentáře
Czertik
30. 12. 2024, 23:16rexik
to je ironie co ? socialismus dle tebe je cisty, tak jak je mozne ze KDEKOLIV kde se ho snazily vybudovat vznikla socailisticka slechta ?
jak je to mozne ? proc se vybudovat socialismus vzdy snazi zkrummpovani lide a nikdy nikdy, oni cisti ?
a to, ze stalin si nanahrabal, ho snad cini mensim zlocincem, stejne jako jine zlocince co vlady v csr v 48-89 ?
ano, babis si nahrabal vic nez dost, spolu s dalsimi zlodeji, ale co jako ? kolik si nahrabal takovy putin ? dle odhadu nejbohatsi rus na planete.
Azor
30. 12. 2024, 23:37Czertik.
"to je ironie co ? socialismus dle tebe je cisty, tak jak je mozne ze KDEKOLIV kde se ho snazily vybudovat vznikla socailisticka slechta ?"
Stále blouzníte(jak že to řekl Chocholoušek?Stále kvoká,stále kvoká)
Jaká šlechta?Už jsem vám popsal jak to bylo.
A tato "šlechta"Udělala pro většinu lidí víc,než ta ,co tu je po 89.
A ty zločiny Stalina jste nedoložil.Jinak na každém najdete plus a mínus.Ale podle vás,žádné plus neměl.Což je v rozporu s logikou.A ne napsat tím že zemřel(pomohli mu ke smrti ti,kteří ho pomlouvali a kterým věříte(XX sjezd).
Doložte to vaše tvrzení(výpis z katastru nemovitostí)ohledně Putina.
Czertik
31. 12. 2024, 13:08rexik
ano, to je to nedokazes pochopit. byla to socialisicka slechta, protoze mela vsechny vyhody feudalni slechty. vsem je jasne, krome rexika, ze sami sebe tak nenazyvaly.
a ne, pro lidi toho rozhodne moc neudelali. za komara v cr byla zivotni uroven NIZSI nez je dnes a to vyznamne.
ano, sou lidi co se maji hur nez za socika, ale to sou ti co dodnes nepochopily ze nejde socialistickyy pracovat a kapitalisticky zit.
o zlocinech stalina sem toho napsal vic nez dost. a knizek o jeho zlocinech je taky vic nez dost, ne jenom jedna.
a ohledne putina. ozna to bude pro tebe sok, ale putin je chytrejsi nez ty. cili ty nemovistosti nema napsane primo na sebe, ale na ruzne spolecnosti ktere ovlada.
Azor
31. 12. 2024, 15:16Czertik.
"a ne, pro lidi toho rozhodne moc neudelali. za komara v cr byla zivotni uroven NIZSI nez je dnes a to vyznamne.
ano, sou lidi co se maji hur nez za socika, ale to sou ti co dodnes nepochopily ze nejde socialistickyy pracovat a kapitalisticky zit."
A kolik že % lidí se má hůř než za socialismu?Dejte ty procenta.
Kolik že lidí mělo za socialismu průměrný plat,a i důchod?
A v obrácené gardu tady v to kapitalismu?
Napovím - československý a
český statistický úřad.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/dve-tretiny-pracovniku-nedosahnou-na-prumernou-mzdu-hranice-chudoby-se-posouva-20647
A to je slávy,co?
https://www.csob-penze.cz/pruzkum-tri-ctvrtiny-cechu-maji-obavu-ze-sveho-financniho-zajisteni-v-duchodu/
A polovička průměr.důchod nemá.
A zkuste těmto lidem říct do tváře,že jsou líní.
Když -
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/socialni-vylouceni-prace-nizky-plat-naklady.A240708_804935_ostrava-zpravy_dmk
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-osobni-za-ctyricet-hodin-tydne-pri-minimalni-mzde-chudobe-neutecete-vypocitava-oecd-259045
A polovička důchodců průměr.důchod nemá.
A tito co nemají důstojný důchod tak taky socialisticky pracovaly a kapitalisticky žili?
"Ministryně financí Rachel Reevesová nedávno oznámila - https://www.theguardian.com/society/article/2024/jul/30/what-are-winter-fuel-payments-and-who-will-lose-and-keep-them
balíček opatření, která mají zacelit díru ve veřejných financích za 22 miliard liber, kterou podle ní konzervativní vláda „skrývá“ .
Opatření zahrnují zrušení plateb za zimní palivo pro miliony britských důchodců a zrušení dlouho odkládaného stropu pro platby sociálního zabezpečení."
Toto je taky pozůstatek komunistů?
"„Státní důchody začnou kolabovat, bez ohledu na to, kdo vyhraje volby,“ píše The Telegraph."
https://www.telegraph.co.uk/money/pensions/state-pensions/state-pension-triple-lock-retirement-age-general-election/
"a ohledne putina. ozna to bude pro tebe sok, ale putin je chytrejsi nez ty. cili ty nemovistosti nema napsane primo na sebe, ale na ruzne spolecnosti ktere ovlada."
Takže podle vašeho příkladu(tvrzení)o vás můžu prohlašovat že jste PEDOFIL,ale nejde to dokázat,proto,že jste mazaný,je to tak?
Jo,jo,spekulace to vám jde.Ale jak jde o o to doložit to,tak akorát lži a osočování a házení bláta, jako na Stalina.
Czertik
31. 12. 2024, 18:39rexik
% ti nedam, protze je presne nemal, ale obecne jde rict ze vic lidi se ma za lip za kapitalismu nez za socialismu.
kolik lidi melo za socialusmu prumerny plat ? nebo vic ? MENSINA.
rexiku, bude to pro tebe sok, ale i za socika, kdy byl prumerny plat 2500 byly lidi co delali za 900 kcs.
a nebylo jich malo.
a dej me statistiku duchodu za sociku, nejen tu dnesni, at muzem porovnavat, ty experte.
ze dnes polovina lidi nema prumerny duchod ? ni noeho oproti sociku, tehdy to fungovalo stejne.
k tomu tvojemu clanku mam jeden celky problem - jak je mozne ze dela za 15k mesicne ? min nez je minimalni mzda ? proc si nenajde praci na plny uvazek ?
a je myslim ze logicke ze poud clovek bude delat za minimalni mzdu, bude se pohybovat na hranici chudoby.
co dela pro to, aby si nasel praci za lepsi nez minimalni plat ?
a neboj se o bristke duchodce, i ten nejchudci bristky dzchodce se ma porad lepe nez nadprumerny rusky duchodce.
rexiku, ok, ok, dej me link na to, kde s epise o tom, ze se pd fil. knih a clanku o zlocinech stalina mas tisice (clanky) knih mas desitky.
a k putinovy ?
https://zpravy.aktualne.cz/datavize/chudy-milionar-nebo-ultrabohaty-miliardar-co-se-vi-o-putinov/r~b0ce745ae1f311ee9af20cc47ab5f122/
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-putinova-pritelkyne-vlastni-az-20-nemovitosti-k-domu-ma-specialni-zeleznici-40424277
https://www.echo24.cz/a/HJvZZ/zpravy-svet-putin-kabajevova-pritelkyne-nemovitosti
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/778016/putin-priznal-prijmy-nemovitosti-i-auta-vydelal-majlant-a-kolik-usporil-za-poslednich-6-let.html
co ty nato pedo rexiku ?
Azor
31. 12. 2024, 19:34Czertik.
"kolik lidi melo za socialusmu prumerny plat ? nebo vic ? MENSINA."
Doložte to !!!
"a dej me statistiku duchodu za sociku, nejen tu dnesni, at muzem porovnavat,"
To můžete dát vy.Aby jste dokázal že se měli ty lidi v té době hůř v průměru než dnes.Když to tvrdíte.
" - jak je mozne ze dela za 15k mesicne ? min nez je minimalni mzda ? proc si nenajde praci na plny uvazek ?"
Na to se jich můžete zetat vy pokud to vás zajímá.
Pokud člověk pracuje 8.h a 40 týdně,tak by měl mít DŮSTOJNÝ plat k žití.Pokud ho za ty hodiny nemá,tak je vidět jaký je to "laskavý"režim.
K poslednímu odkazu -
" figuruje byt o rozloze 77 metrů čtverečních v Petrohradu. K dispozici má také byt v Moskvě o rozloze 154 metrů čtverečních a parkovací stání v Petrohradu. Z aut nadále vlastní dvě sovětské Volhy a terénní vůz Niva.
V roce 2012 Putin přiznal 5,7 milionu rublů na svých účtech, poznamenal server Meduza"
Kam se poděli ty další ruble?Co měl mít?(podle blesku - a to za 6 let ve funkci z 13,8 milionu na 54,4 milionu rublů)
Kde jsou ty obrovské nemovitosti?
A Putina musíme porovnat k prezidentu takového státu,jako je USA.
Pepík Knedlík
31. 12. 2024, 23:09Czertik
Prosím neurazej mnoho pracujícich. Ja měl průměrný plat před rokem 90 cca 7 800 Kč.
Nedávno jsem se informoval a duchod bych mel mít cca 32 000 Kč. Samozřejmě se ta částka mění a za nnekolik let naroste pokud se toho dožiju a ja chci:four_leaf_clover::beer::smile: Samozřejmě po skole to byla bída cca 2 700 Kč.
Šebesta
30. 12. 2024, 09:50Podobně jako Mussolini nebo Causescu měli skončit i další pohlaváři komunismu. U nás určitě Husák,Bilák,Kapek a Jakeš a stejjně i Štrougal. Jenže my měli něžnou revoluci vedenou neumětelem a patlalem Havlem a jeho disidentskou grupou.Zločiny vedoucích politiků by měly být potrestány a vyšetřeny řádným soudem. V případě Mussoliniho je jisté to,že s ním měl proběhnout řádný soud. Takové rychle popravy bez soudu zavání vždy skyýtými úmysly a nekalostmi !
Vaclav Flek
29. 12. 2024, 21:37S trochou smutku vidim, ze se diskuse od zacatku stocila na nase soucasne problemy. Rad bych ji vratil zpet k Mussolinimu. Myslim, ze konec jeho zivota je obestren mnoha rozpory, tim hlavnim je vsak jeho zabiti (udajne "poprava"). Tesne pred vstupem Italie do valky, tedy v prvni polovine roku 1940 (a mozna jeste drive) vedl Mussolini velmi cilou korespondenci s Churchillem. Ten se snazil odradit Italii od vstupu do valky slibem predani casti francouzskeho uzemi okolo Nice, kde zila pocetne italska mensina. V roce 1945 byla ovsem situace dramaticky odlisna a podobna korespondence by Churchillovi zlomila vaz. Naopak Mussolini veril, ze mu prave dochovana obalka, obsahujici jeho vymeny s Churchillem, zachrani zivot. Britsky premier se rozhodl neriskovat a do severni Italie poslal elitni prisluniky specialnich sil s ukolem dostat se ke kompromitujicim dokumentum stuj co stuj. Byli to prave vlivni britsti agenti, kteri ovlivnili italsky odboj a presvedcili jej o nutniosti rychleho zabiti Mussolinikho, drive nez staci promluvit. Sami agenti se pote zmocnili kompromitujicich dokumentu, ktere mel diktator u sebe. Spolu s nim partyzani zabili a hanebnym zpusobem vystavili i jeho milenku (na obrazku treti zleva).
Azor
29. 12. 2024, 22:16V.Flek.
To je zajímavý názor.Že to je taky jeden střípek důvodu, jeho(Mussoliniho) zabití.
V tomto jsou a byli Britové opradu dobří.Plášť a dýka.Zahalovat skutečnosti.
Možná že něco podobného(co a proč to bylo zahaleno)atentát na R.Heydricha.
Nikdo se k tomu nechce znát.Kdo že o tom rozhodl a přikázal.
Moravec věděl jen to, že se musí zlikvidovat.Když dal příkaz na výsadky a jejich úkoly.Ale zajímavé je,že ve svých pamětech, Beneš o tom(a to je hodně velká údálost)nepíše.Pokud by o tom nevěděl(což je nepravděpodobné(i když něco podobného bylo v USA,)když Truman jakož to víceprezident nevěděl zhola nic o vývoji at.bomby) tak mu neřekli pravý důvod.Zastírací manévr(to pro lidi davu).vyhlásili,že likvidoval naše lidi.Když si museli (Beneš)uvědomit(r. 42.)kolik že životů za vraždu Heydricha český lid zaplatí.Odboj to věděl a proto to tak chtěl po naší vládě aby to odvolala.Ale ta ve skutečnosti nebyla svéprávná(tak jako při Mnichovské dohodě - především politika VB)neboť byla plně závislá na VB.Takže logicky to především byl zájem VB.
Ale co za tím mohlo být?
A to bylo proto,že Heydrych (díky tomu že se zmocnil důležitých informací jak a kdo řídí velké sociálně společenské systémy)a to v knihovně Habsburgu(Vídeň) a okultního centra židů(Prahu).
A proto rozhodl GP(ústředí v Londýnské City - jaká že tam je jurisdikce?)a rukama národní elity Churchilla,nechali odstranit(přes Beneše) Heydricha.
A ohledně těch informací o řízení světa,viz co jsem už psal o Alexandru Makedonském a jeho vyčítavém dopisu svému učiteli Aristotelovi.I to, jak mu Ariostoteles odpověděl.
Czertik
30. 12. 2024, 22:58rexik
mas to pomotane, veskery ceskoslovensky odboj atentat na hadricha podporoval. jen jediny clovek tvrdil, ze byl proti a s nim cast odboje.
a kupodivu je to clovek, co po atentaku a jeho zatceni zradil a zacal pracovat pro nemce.
a jaky zajem by mela vb na odstraneni haydricha ?
ony udajne uzasne texty plne zajimavych informaci - se daji najit presne kde ?
Azor
30. 12. 2024, 23:53Czertik.
"a jaky zajem by mela vb na odstraneni haydricha ?
ony udajne uzasne texty plne zajimavych informaci - se daji najit presne kde ?"
Je vidět že vám nestačí napovědět.Jak že se to říká?Chytrému napověz(to by jste se ale musel učit)a do blbýho kopni.
Vy nevíte nic o Londýnské City?Jak je možné že nepodléhá jurisdikci VB?
Už jsem vám napověděl -
Anglický premiér Sir William Pitt vyjádřil tuto myšlenku ještě dříve v roce 1770: „Za trůnem je něco většího než samotný král. Síla za trůnem – to jsou peníze.“
a kdo že má ty peníze?Ti co vládnou ve skutečnosti.A nechtějí aby lidi měli informace,jak se řídí velké sociální systémy.(viz ta habsbuská knihovna a okultní centrum židů Praha.A k tomu jsem na vysvětlenou(pro vás to je jak vidět marné)ten dopis Alexandra Makedonského, Aristetolovi.I to jak mu v něm odpověděl.
Ono to nebylo v ČT nebo na seznamu,že?A tak nevíte co a jak.a myslíte si jak toho víte,že?
Nezapomínat na toto -
"Čím člověk toho víc ví,tím ví ,kolik toho ješte neví"
U vás je to tak,že děláte jako že přemýšlíte.
Ale to je málo!!
A co to záhadné úmrtí F.D.Roosewelta? Zavražděn - jed,nebo kulka do hlavy?
O tom jste taky neslyšel,že?
Czertik
31. 12. 2024, 13:17rexik
ne, skutecne si nenaznacila nevysvetlil nic.
jak haydrich narusoval financni toky londynske city ?
a z toho co pises, veris tomu ze spisy sionskych mudrcu sou prave, ze jo ? co na tom, ze je to dokazany podvrh.
a co bylo zahadneho na smrti roosewelta ? bud presny.
Azor
31. 12. 2024, 19:49Czertik.
"jak haydrich narusoval financni toky londynske city ?"
Musím se smát,jaké je to vaše chápání textu.
Toto jsem napsal?
Já psal o tom že se dostal k informacím,jak se řídí velké spopečenské sociální systémy(soubor států).A oni ho odgráglovali proto,aby to nikomu nekváknul.
Neboť dělají vše proto aby tyto informace neměl kdejaký kedlub a nemohl je tak ohrozit.
Chápeme už trochu?Oni nejsou cené informace?
"a z toho co pises, veris tomu ze spisy sionskych mudrcu sou prave, ze jo ? co na tom, ze je to dokazany podvrh."
O tomto já jsem nepsal ani se o ně neopíral.
"a co bylo zahadneho na smrti roosewelta ? bud presny."
Jaký důvod k tomu mohl být?
"Obzvláště neočekávaný pro mnohé byl takový možný důvod jako „Ekonomický zákon“, který Roosevelt prosazoval. Budu citovat tento fragment článku: „Rooseveltovi nepřátelé byli vyděšení, že Amerika za Roosevelta začne rychle „růžovět“, to znamená, že získá vlastnosti socialistické společnosti. Představovali si, že i Rooseveltův „New Deal“ je již krokem k socialismu. Velmi je rozrušil Rooseveltův projev o stavu unie z 11. ledna 1944. Prezident v něm nastínil svou vizi poválečných reforem v zemi. Jeho návrhy byly v historii nazývány „Druhá listina práv“ (nebo „Ekonomický zákon“). Mnoho amerických novin té doby přímo říkalo, že Roosevelt navrhoval socialistické transformace ve Spojených státech"
"„Nyní je naší povinností začít vyvíjet plány a určovat strategie k dosažení trvalého míru a nastolení americké životní úrovně vyšší než kdykoli předtím. Nemůžeme být spokojeni, bez ohledu na to, jak vysoká je tato obecná životní úroveň, je-li některá část našich lidí – ať je to třetina, pětina nebo desetina – podvyživená, špatně oblečená, špatně živá a nejistá,“
Pokračování.
Azor
31. 12. 2024, 19:56Pokračování.
Jako vzor si bral -
Za druhé k ustanovením sovětské ústavy z roku 1936, která obsahuje soubor sociálních záruk pro občany.
Ve svém projevu k národu uvedl Roosevelt následujících osm bodů své Listiny práv:
• Právo na užitečnou a výdělečnou práci v průmyslu, obchodu, zemědělství a dolech národa;
• Právo na slušnou mzdu, která poskytuje dobré jídlo, oblečení a rekreační podmínky;
• Právo každého zemědělce pěstovat a prodávat svou úrodu, aby zajistil své rodině slušný život;
• Právo na ochranu každého podnikatele, ať už velkého či malého, před nekalou soutěží a monopolní nadvládou doma i v zahraničí;
• Právo každé rodiny na slušné bydlení;
• Právo na přiměřenou lékařskou péči, musí být vytvořeny podmínky pro zachování lidského zdraví;
• Právo na přiměřenou ekonomickou ochranu ve stáří, nemoci, úrazu, nezaměstnanosti;
• Právo na dobré vzdělání.
Je jasné, že zajištění tak široké škály práv vyžaduje peníze. Roosevelt ve svém projevu vyzval k naplnění státního rozpočtu nadměrnými obchodními zisky. Navrhne zejména zvýšení daní pro velké podniky a omezení přemrštěného apetitu firem plnících vojenské zakázky státu a nafukování cen za své produkty.
Lobbisté velkých podniků na Capitol Hill udělali vše, co mohli, aby zabránili schválení ekonomického zákona. A nebyl přijat.
Převážná většina učebnic, monografií a referenčních knih uvádí, že Rooseveltova smrt byla náhlá. Jsou uvedeny odkazy na oficiální zprávu, podle které 12. dubna 1945 náhle zemřel 32. prezident Spojených států na následky mozkového krvácení. Někdy jsou uvedeny některé podrobnosti: toho dne Roosevelt pózoval pro svůj portrét před umělcem. Najednou jí řekl: "Strašně mě bolí hlava." Roosevelta odvedli do své ložnice. Prezidentův ošetřující kardiolog diagnostikoval masivní intracerebrální krvácení. O dvě hodiny později Roosevelt zemřel ve věku 63 let. Místem smrti byl takzvaný „malý Bílý dům“, Rooseveltovo oblíbené útočiště, které se nacházelo ve Warm Springs ve státě Georgia.
Pokračování.
Azor
31. 12. 2024, 20:02Pokračování.
Verze o atentátu na 32. amerického prezidenta byla zapsána v některých knihách, navíc vydaných v USA. Pravděpodobně první systematická prezentace této verze byla poskytnuta v knize Emanuela M. Josephsona „Podivná smrt Franklina D. Roosevelta“, která vyšla v roce 1948. Mezi knihami naší doby si zaslouží pozornost Monsignor Bill Hanson: Assasination of FDR, Japan's Atomic Bomb, the Massacre at Port Chicago), vydané v roce 2000.
Také kniha anglického novináře a spisovatele Douglase Reeda „The Dispute about Sion“, kterou napsal v letech 1951–1956. (ve kterém odkazuje na výše zmíněné dílo Emmanuela M. Josephsona). Fragment této knihy týkající se smrti F. Roosevelta:
„Okolnosti Rooseveltovy smrti jsou tak záhadné, že před americkou veřejností je mohla skrýt pouze úplná podřízenost všech médií konspirátorům na „nejvyšší úrovni“. Navzdory prezidentově dlouhodobé nemoci Rooseveltova smrt na jeho panství ve Warm Springs v Georgii, kam ho doprovázel Henry Morgenthau [ministr financí USA - W.K. ], bylo zcela nečekané. Úmrtní list, podepsaný jistým M.D. Brunnem z námořní nemocnice Bethesda..., uváděl příčinu smrti jako „cerebrální krvácení“ jako následek „arteriosklerózy“. Americké zákony, federální i jednotlivé státy, vyžadují pitvy v případech nečekaných úmrtí, zejména pokud jde o úředníky, o prezidentech nemluvě. Navíc podle americké tradice (zvyk i pro jiné země) jsou těla zesnulých prezidentů vystavena v otevřené rakvi na rozloučení s nimi. Po Rooseveltově smrti neproběhla žádná pitva ani vystavení těla. Prezidentova mrtvola byla převezena v zapečetěné rakvi do dalšího Rooseveltova sídla, Hyde Parku ve státě New York, kde byl pohřben. Rakev doprovázeli ozbrojení vojáci, kteří dostávali rozkazy zastřelit každého, kdo se pokusí rakev otevřít. Po pohřbu byl hrob v Hyde Parku několik měsíců dnem i nocí střežen ozbrojenými strážemi, zřejmě aby zabránili případné exhumaci."
V tomto fragmentu je tedy uvedeno několik bodů, které zpochybňují verzi „přirozené“ příčiny smrti.
Porušení zákonů vyžadujících pitvu.
Navíc to nebyla mrtvola obyčejného Američana, ale amerického prezidenta.
Mrtvola byla ihned uložena do rakve a zapečetěna víkem, které nebylo při loučení se zesnulým zvednuto.
Dlouhodobá ochrana pohřebiště prezidenta ozbrojenými strážemi.
Podivné chování předních amerických médií, která se všemožně vyhýbala diskuzi o „podivnostech“ shazování prezidenta, které jsou naznačeny ve třech bodech výše.
Pokračování.
Azor
31. 12. 2024, 20:09Pokračování.
K těmto „podivnostem“ můžeme přidat řadu dalších, o kterých Douglas píše na jiném místě knihy a o kterých se dozvídáme i z jiných zdrojů. Diagnózu arteriosklerózy a jí údajně způsobeného krvácení vyvrátilo svědectví prezidentova osobního lékaře, kterého mu přidělilo ministerstvo námořnictva. Pravidelné prohlídky u prezidenta neprokázaly žádné známky sklerózy mozkových tepen.
A jaké alternativní verze příčin prezidentovy smrti předkládají Emmanuel M. Josephson, Douglas Reed, Bill Hanson a další „nevěřící“ autoři a odborníci? Vražda. Někteří se navíc domnívají, že k vraždě došlo prostřednictvím otravy. Ostatní - přes výstřel do hlavy z pistole nebo jiné střelné zbraně. Verze střely do hlavy je považována za pravděpodobnější. Zastánci této verze se odvolávají na svědectví kněze, který byl ve Warm Springs, který tvrdil, že Roosevelt byl zabit kulkou do zadní části hlavy. Zřejmě výbušná kulka, která při výstupu z lebky znetvořila celý obličej (v podstatě stejným způsobem, jako byl zabit prezident John Kennedy).
Zajímavá otázka: kdo zabil Franklina Roosevelta a za co? Odpověď na otázku: "Kdo?" v nejobecnější podobě je to zřejmé: ne blázni a maniaci, ale odpůrci (nepřátelé) Roosevelta.
Jedni z možných.
Zdá se, že poslední kapkou, která naplnila pohár nenávisti vůči Rooseveltovi od jeho nepřátel, bylo setkání 32. prezidenta USA se saúdským králem Ibn Saudem. Toto setkání se uskutečnilo při návratu amerického prezidenta domů z konference v Jaltě, u pobřeží Egypta na americké válečné lodi. Na této schůzce, jak vzpomíná Rooseveltův nejbližší spolupracovník G. Hopkins, který jí byl přítomen, americký prezident svého partnera více naslouchal, než mluvil. Poté se Roosevelt podle Hopkinse dozvěděl o situaci na Blízkém východě ao takzvané „židovské otázce“ více než za celý svůj předchozí život. Ibn Saud požádal amerického prezidenta, aby nepodporoval myšlenku vytvoření státu Izrael, protože by to mohlo destabilizovat situaci nejen v regionu Blízkého východu, ale na celém světě. Na konci rozhovoru se Roosevelt verbálně zavázal: „Jako šéf americké vlády nebudu podnikat žádné kroky, které by mohly být nepřátelské vůči arabskému lidu“ (podle Hopkinse). 5. dubna téhož roku, již z Washingtonu, potvrdil to, co bylo řečeno v dopise Ibn Saudovi. Odborníci se domnívají, že to vyprovokovalo sionisty ke konečnému rozhodnutí „odstranit“ amerického prezidenta.
Většina odborníků, kteří jsou přesvědčeni, že byl zavražděn 32. americký prezident, se přiklání k názoru, že atentát nebyl způsoben jedním, ale několika důvody najednou (vzhledem k omezenému prostoru článku jsem je nemohl uvést všechny). Všechny tyto důvody lze zredukovat na jeden hlavní – projev nezávislosti na těch, kteří pomohli Rooseveltovi vyhrát prezidentské volby. Tedy k Rooseveltově touze povýšit zájmy národa nad zájmy velkého kapitálu neboli „pánů peněz“ (hlavních akcionářů amerického Federálního rezervního systému).
Pepík Knedlík
30. 12. 2024, 11:24Vaclav Flek
To ne velmi zajímavý fakt a možná i pravdivý. Churchill byl velkým nadšencem i stoupencem fašismu a obdivoval Musoliniho.
"Churchill jednou chválil italského „uznávaného náčelníka s jeho „římským géniem… největším zákonodárcem mezi žijícími muži“.
"Před válkou Churchill nabídl Il Ducemu dohodu,“ napsal Clive Irving v Daily Beast. „Po válce se britská rozvědka pokusila zničit jejich korespondenci… Když se Churchill stal v květnu 1940 premiérem, pokusil se v sérii dopisů odradit Mussoliniho od připojení k mocnostem Osy. Byl ignorován."
Buď jak buď, Churchill má ruce od krve a nejem od Il Duceho. V Italská televizel zveřejnila dokument, ze za vraždou Musoliniho opravdu stoji Churchill a agenti z VB. Dopisy údajně nabizely separatni mír se spojenci, ale Roosevelt byl proti. "V dokumentu bývalý italský partyzán Bruno Lonati říká, že pomohl britskému agentovi zabít italského diktátora a že agent získal dopisy. Historici, kteří vždy tvrdili, že dva italští partyzáni zabili Mussoliniho, byli skeptičtí. "Je to jen láska ke spiknutí," řekl expert na druhou světovou válku Christopher Woods".
Czertik
30. 12. 2024, 23:01pepik
musoliny musel zemrit, a bylo celkem jedno jestli to bylo partyzany pri jeho uteku nebo po soudu s nim.
jiny rozsudek nez smrt byl nemozny.
Pepík Knedlík
31. 12. 2024, 15:22Czertik
Vsichni jednou musí, ale záleží jak.
Czertik
30. 12. 2024, 22:53vaclav flek
pokud se oni brtiski agenti zmocnily onech dopisu (a logicky by je zmeni znicit) jak je mozne se o tom vi ?
podle ceho mame vedet ze je to pravda a ne vymysl ?
Pepík Knedlík
29. 12. 2024, 13:53Czertik
Ty ses tady ohaněl Katyniskym masakrem polských vojáků. Ok a co tohle to ti nic neříká?
"Polsko už roky požaduje, aby Ukrajina otevřela archivy související s UPA a exhumovala oběti volyňského masakru. Navzdory jednání na nejvyšší úrovni, včetně jednání s ministrem zahraničních věcí Ukrajiny Andrijem Sybihou, je otázka exhumace stále blokována ukrajinským Institutem národní paměti. Bývalý šéf ministerstva zahraničí Radosław Sikorski zdůraznil, že i přes ujištění Ukrajiny tento problém stále není vyřešen.“
Czertik
29. 12. 2024, 16:09pepik
budes se divit, ale rika me to hodne. o volynskem masakru byl nedavno natocen i film. hadej s jakym nazvem ?
prave proto me vadi ze ukrjinci si delaji hrdinu z bandery, ktery chtel provadet genocidy a etnicke cistky neukrajincu.
misto jinych vudcu, ktery chtely svobodnou ukrajinu bez toho ze by pachaly zvesrtva.
a odpovidajici taktika od polaku by bylo zacit omezovt pomoc ukrajine, dokud se nerozhybe aby resila minulost.
at si ukrajinci sami rozhodnou co je pro ne dlezitejsi, jestli prezit ruskou invazi nebo betonovani pro ne neprijemne minulosti.
Pepík Knedlík
29. 12. 2024, 18:34Czertik
Uz dávno meli Poláci zrušit podporu a všechny ukačka vyhnat a to cela unie .
Czertik
29. 12. 2024, 20:01pepik
jenze tu versi fasismu co by prinesl putin do evropy nechces. byt ten nazev zboznujes.
rusky fasismus a nacismus sou dve ruzne veci, byt maji spoustu veci spolecnych.
Czertik
29. 12. 2024, 11:11historie se opakuje.
mussolini chtel znovu vybudovat rimske imperium, ale italie na to nemela ani hospodarsky, ani mentalne (psychycky - nebyly ochotni prinaset nutne obeti).
dneska mame putina, ten sni o obnove sssr, ale rusko na to nema ani hospodrsky, ani mentalne.
Pepík Knedlík
29. 12. 2024, 10:19Tento způsob poprav je mimo lidskou inteligenci. Ani zvíře neni schopný takových zvěrstev a ponížení. Tohle se deje uz z dávný historii a neni jen Musolini, ale v Cesku i chudak Hácha i pokracuje do soucasnosti. Odsoudit by mel soud aktery poprav.
Czertik
29. 12. 2024, 11:12proc by musolini mel lip lepsi smrt nez on dopral svym obetem ?
a pepiku, muzes brecet jak chces, nacismus se do ceskych zemi nevrati.
Azor
29. 12. 2024, 11:46Czertik.
" nacismus se do ceskych zemi nevrati."
Pro stromy nevidí les,co pak tím chtěl "básník"asi říct.
že by to bylo tím,že se takové věci neučí - záměrně.
Jeden ze znaků Fašismu(nacismu)je zneužívání funkcí.Ať už kdekoliv.U nás mučení lidí po r. 48.I to jak soudy dostávali direktivy od předsednictva UV KSČ.
Vám nic neříká prohlášení min.zdravotnictví Arenbergera? Který(nebyl sám i "slavná" lékařská komora,rezignovali na lékařské povolání ohledně toho,jak lékaři léčili pomocí telefonu)řekl - my víme že ta nařízení jsou protiprávní(bylo jich přes 20,co smetl soud jako protiprávní)ale stejně je nařídíme.
A toto je fašismus.
A chtěl jste vědět definici fašismu,tak tu ji máte -
pokračování.
Azor
29. 12. 2024, 11:54Czertik.
"Fašismus,to je jeden z typů kultury společenského
samořízení,
který je možný pouze v
davo-“elitářské“společnosti.Nejedná se o žádnou konkrétní ideologii.
Známe liberální fašismus,komunistický fašismus atd.
Podstata fašismu
Fašismus se definuje jako ideologie tlupo-elitarismu, která dává právo parazitovat menšině na úkor většiny a ta většina to podporuje.
Fašismus je systém, opírající se o "malé" lidi, kteří jsou přesvědčeni o správnosti davo-elitárního fungování společnosti.
Fašismus je ideologicky všežravý a může být realizován různými způsoby. Je možné ho založit nejen na nějakých politických názorech, ale třeba i na ekologických nebo i na medicínských postulátech.
jako taková spočívá nezávisle na tom,jak ho nazýváme,za jakými idejemi se kryje,
a jakými způsoby realizuje svou moc ve společnosti,tak jeho podstata spočívá v aktivní podpoře davu
„malých lidiček“(na základě jejich vlastního ideového přesvědčení - systému, že ideální je , zneužívání moci) -
(že vláda dělá správná rozhodnutí - cenzůra -umlčování a dehonestace lidí s jiným názorem-Německo r.33. - i teď tady -názor především očkovaných)
systému zneužívání moci “elitářskou“ oligarchií . . . .
(hrstka oligarchů – atd.nadnárodní monopoly – kteří řídí tuto společnost na základě ideového
přesvědčení lidí o tom,že vštěpovaná jim nespravedlivost je ve skutečnosti spravedlnost,což vede k
deformaci jejich světonázoru. Deformuje názory lidí a kultivuje ve společnosti nespravedlnost,aby zabránila
lidem stát se skutečnými lidmi )
systému který prezentuje nespravedlnost jako zdánlivě tu správnou „spravedlnost/pravověrnost“
A na tomto základě deformuje lidem vnímání světa a vší mocí,jež je mu podřízena
(tisk, rozhlas, tel,vzdělání,kultura,kinematografie,eurovize -písně,sport,knihy atd.která těmito prostředky
formuje ve společnosti u lidí ideové přesvědčení o správnosti takového zřízení kdy je nespravedlnost
vnímána jako ta pravá spravedlnost.A lidé jsou potom přesvědčeni(dav),že to tak má být.)
kultivuje ve společnosti nespravedlnost a brání lidem aby se stávali(opravdovými) lidmi.
Pod různými záminkami vší moci,jež je mu podřízena,potlačuje všechny a každého.(zákaz povolání u
KSČ,po r. 89,nebo po 48.r. -kdo není s námi je proti nám,nebo nepouštění do sdělovacích prostředků, lidi s
jinými názory,cenzura)
Kdo pochybuje o spravedlnosti samotného systému a jím uplatňované politice,
a potlačuje i všechny,kteří v tomto směru vzbudí jeho podezření.
Pepík Knedlík
29. 12. 2024, 11:58Czertik
Tvůj optimisticky názor jsem mel v roce 1990 a najednou se vymorily mrtvoly typu Havel, Klaus, Zeman, Babiš a další soudruh, kteří elegantně ovlafli Česko. No a další soudruh prezident s cejchem nejvyšším okupuje hrad a
Pepík Knedlík
29. 12. 2024, 12:00A to jsem vynechsl fašisty a komouše v Bruselu
Czertik
29. 12. 2024, 16:17rexik
souhlas, hodne funkci bylo zenuzivano v csr za dob komunismu. a ze jich nebylo malo.
a places na spatnem hrobe, babis je agent stb a komunista. jeho snem je vybudovat komunismus michnuty oligarchii, ne fasismus.
jinak, ebou citoany clovek ve funkci moc dlouho nevydrzel, cili vo co ti jde ?
Czertik
29. 12. 2024, 16:20rexik
mnohe diky za nazorny rozbor projevu posaty fasismu.
dokonale si demonstroval ze v putinove rusku vladne fasismus.
Czertik
29. 12. 2024, 16:23rexik
a ta posledni vsuvka o ksc a 89 je dokonala.
na jedne strane rves, ze v nemecku byly po 45 byvaly nackove v ruznych funcich, a ted tady rves ze bylo spatne ze bylo po 89 komunistum vykonavat stejne funkce (jako u nacku).
ale tenhle doublethink u tebe je ukazkovy.
Czertik
29. 12. 2024, 16:24pepik
neplet si nacismu /fasuismus s komunismem.
Azor
29. 12. 2024, 18:03Czertik.
"a places na spatnem hrobe, babis je agent stb a komunista. jeho snem je vybudovat komunismus michnuty oligarchii, ne fasismus."
Babiš,Pavel atd,jsou bezpáteřníci.
Mne zaujalo co to bylo za lidi v KSČ,kteří ho brali do strany a kdo byl ručitel(byli 2)
Už jsem psal co to je fašismus,Doučit se je třeba ,nebo aspoň přečíst ,co jsem psal.
Zatím jste to nepochpil.A k smíchu je to vaše že Babiš chce komunismus.V komunismu není místo pro oligarchy.
Azor
29. 12. 2024, 18:06Czertik.
"dokonale si demonstroval ze v putinove rusku vladne fasismus."
Nevytrhávejte ze souvislostí.
Projevy fašismu jsou všude.To jest i u nás(psal jsem)
Azor
29. 12. 2024, 18:21Czertik.
"na jedne strane rves, ze v nemecku byly po 45 byvaly nackove v ruznych funcich, a ted tady rves ze bylo spatne ze bylo po 89 komunistum vykonavat stejne funkce (jako u nacku)."
Nemohu za to že jste nechápavý(opět).
Už jsem psal o logice záměru a logice okolností.
Ano,já jsem poukázal na to že v Německu byli ve službě státních úředníků fašisti.Kde by v německu vzali hned nové kádry?To bylo i u nás.Plno úředníku z 1 republiky.Ale šlo o to,že tam díky těm lidem(NSR)dělali stejnou politiku(pod vedení USA)jako předtím.Odstraňování levičáků a komunistů(židi tam už moc nezbylo)
U vás je te anglicismus - doublethink - (pište prosím česky,ano?) je na takové úrovni jako v tomto pořekadlu.
"Proč se líný udřel?Nechtěl jít dvakrát!"
Byl líný když se udřel?
Je v tom rozpor?
Nebo lidi byli blbý když vymysleli to pořekadlo?
Czertik
29. 12. 2024, 18:27rexik
ze v komunismu neni misto pro oligarchy ????? hahahahahaha.
co a co jineho byly aparatnicici ? ona komunisticka slecha ?
je absolutne jedno ze v torii komunismu nebyly, v praxi komunismu byly.
Czertik
29. 12. 2024, 18:28rexik
ano, projevy fasismu sou vsude, ale v rusku sou daleko silnejsi nez jinde.
Pepík Knedlík
29. 12. 2024, 18:32Czertik
Uz jsem tě jednou poučoval o rozdilnosti nacismu a komunismu. Nacismus je pravicový idealismus a komunismus je levicový idealismus.
Fašismus stále žije v Bruselu a na Ukrajině. Komouši dnes mají barvu zelenou.
Czertik
29. 12. 2024, 18:48rexik
logika zameru a okolnosti ?
jak to muze platit pro cesko i nemcko, kdyz oboji jednaly jinak ????
to, ze nechapes ono rceni o linem co se udrel, ukazuje na tvuj nedosattek ne muj.
a copak ? doublethink nedokaze tvuj gugl prelozit, kdyz to neni z rustiny ?
Czertik
29. 12. 2024, 18:51pepik
ne skutecne, nacismus ani fasismus nejsou pravicacke, oboji sou leviccke. jen ne extremni levice jak marxismus.
a ne, v bruselu je komunismus.
Azor
29. 12. 2024, 20:24Czertik.
ze v komunismu neni misto pro oligarchy ????? hahahahahaha.
co a co jineho byly aparatnicici ? ona komunisticka slecha ?"
A kdy tady byl komunismus?
Bylo by dobré se něco naučit,když už naše školství produkuje takové neználky jak jste vy.
Už jsem vám napovídal,učit se,učit se,a učit se.
A ne se ukájet tady na diskuzích.A ukazovat tak svoji "inteligenci"
Pepík Knedlík
30. 12. 2024, 11:39Azor
Zminil jsi dobu covidovou a už dnes jsou videt nasledky pokusu na lidech pomoci vakcin a hlavně sociální. Porodnost poklesla na uroven roku 1940 a strach s udavacstvim se šíří pomocí medii jako je čt, seznam, mluvícimi hlavami a další státem podporovany periodika.
Czertik
30. 12. 2024, 12:21rexik
ano, komunisus v one vysene forme nebyl, ale socailus u nas byl a svete div se, ani v socialismu neni misto ro slechtu a preso tu socialisticka lsechta byla.
jen tu feudalni slechtu ksc likvidovala.
Azor
30. 12. 2024, 15:19Pepík Knedlík.
Ano, takto se tímo(mimo jiné) řídí (nástroj řízení) velké sociální systémy.A díky těm co to tu řídí,lidi nemají informace aby se mohli dostat z toho kruhu,ve kterém jsou.A proto taky pro ně je plno věcí nepochopitelných
Na toto je poučka z KOB - "Mnohé věci jsou nám nepochopitelné,ne proto,že by náš rozum byl slabý,ale proto že jejich podstata (těch věcí pro nás nepochopitelných)nezapadá do okruhu naších nám známým pojmů"
A poku člověk nechce být někým manipulován,tak mu nezbývá vědět -
(A pojmy jako konceptuální moc,globální a nadnárodní řízení,globální politika,se musí stát běžnými pojmy srozumitelnými všem lidem. Jen tehdy,kdy člověk správně chápe procesy řízení ve světě,dokáže ochránit zájmy své i své rodiny.
Je třeba ten okruh rozšiřovat.)
A to znamená v tomto,zajímat se o politické dění,neboť -
"Nezajímáš se o politiku?Ale politika se bude zajímat o tebe(války, drahota,voj.odvody,upadající školství a zdravotnictví atd)ale ne tak,jak ty by sis přál"
A toto bylo vše naplánováno.Viz T. Roosewellt.
Asi něco víte o "zlaté miliardě" a depopulaci(sofistikovaně -ne jako Hitler)
Hodně lidí se smálo a klepalo si na hlavu ohledně čipů v hlavě.A ejhle Musk.
atd.
Azor
30. 12. 2024, 15:39Czertik.
"v socialismu neni misto ro slechtu a preso tu socialisticka lsechta byla."
Ta idea(socialismus)nemůže za to,že někteří lidí na vedoucích místech,zneužijí svého postavení.
Ale nikdy to není v takovém měřítku,jako v tom systému,pro který(snad i vy)horujete.
Už jsem psal o Stalinovy,jak si "nahrabal"když jeho jediný majetek byly uniformy a postel.Kolik si "nahrabal"Zápotocký,Novotný,Husák,Svoboda,Štrougal?A kolik díky systému,Babiš,Dyba,Klausová,Čalfa,Dlouhý,atd.To se dá srovnat?
Pane,vaše úroveň příspěvků stále klesá.Vám to asi nevadí,když před informacemi z jiné strany přicházející,než ty od kud je berete vy,si zakrýváte oči a uši(jako ty dvě opičky ze tří.A když už se jich tak držíte a inspirujete se od nich,tak by nebylo špatné,se inspirovat i tou třetí a zkrýt si ta ústa(ve vašem případě,nesahat na klávesnici.
Neboť -
"Moudří lidé mluví, protože mají co říci; hlupáci mluví, aby něco řekli."