EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

V Rusku byla zahájena výroba nové pistole pro armádu

 10. 08. 2020      kategorie: Vojenská výzbroj      15 komentářů

V Rusku byla zahájena sériová výroba nové 9mm pistole Udav určené pro ruskou armádu. Práce na pistoli Udav začaly v březnu roku 2014. Pistole může používat celou řadu nábojů rodiny SP-10/11. Speciálně pro tuto pistoli pak byly připraveny dva náboje 9x21 mm - podzvukový pro použití s tlumičem a se zvýšenou penetrací.

uda_TIT
Foto: V Rusku byla zahájena sériová výroba nové 9mm pistole Udav určené pro ruskou armádu. | Nikolay Litovkin / CC BY-NC-ND

Po vystřílení všech nábojů v zásobníku (18 nábojů) zůstává její závěr klasicky v zadní poloze. Po zasunutí nového zásobníku je závěr automaticky uvolněn a první náboj je zasunut do nábojové komory. Konstrukce zbraně umožňuje vizuálně i hmatově určit přítomnost náboje v nábojové komoře a také zasunutý plný zásobník.

Délka pistole je 206 mm, výška 145 mm, šířka 36 mm a prázdná hmotnost 780 g. Pistole umožňuje umístění taktické svítilny a laserového značkovače.

Video: Pistole Udav v akci / YouTube

Meziresortní komise Ruské armády v polovině minulého roku dokončila ověření specifikací designu ruční pistole Udav a následně ji doporučila pro sériovou výrobu. "Samonabíjecí 9mm ruční zbraň byla doporučena pro sériovou výrobu pod indexem O1, což jí umožňuje oficiální použití," říká doslova tisková zpráva.

Komise přezkoumala zadávací podmínky, výsledky předběžných a vládních certifikačních testů a zkontrolovala, zda byly nedostatky zjištěné v procesu testování odstraněny.

"Garantovaná životnost pistole Udav je 10000 nábojů, a splňuje všechny požadavky stanovené pro moderní střelné zbraně. Použití kompozitních materiálů umožnilo výrazně snížit hmotnost zbraně a zlepšit její provozní parametry, " řekl Sergej Abramov. průmyslový ředitel ruského státního technologického holdingu Rostech.

uda_01
Foto: Nová ruská pistole Udav | Nikita Osetrov / CC BY-NC-ND

Střelná zbraň by měla bez problémů fungovat v teplotním rozsahu vzduchu od -50 stupňů po 70 stupňů. "Její vlastnosti jsou konkurenceschopné s jinými renomovanými značkami jako Colt, Walther, Heckler & Koch, Glock, Browning, CZ a další," dodal Abramov.

Výrobce plánuje dodat standardní vojenskou, speciální a civilní konfiguraci zbraně.

Komentáře

Hop

12. 08. 2020, 06:46

Rusko a rozvojová země ?? Blahopřeji vám k probuzení po mnohaletém spánku. Nyní je třeba se kolem sebe podívat, jak se svět a Rusko zejména změnilo.

Jura

11. 08. 2020, 17:00

Jak čtu příspěvky nedá mi to abych nepřipoměl fakt že 9x21 není 9mm Luger (9x19) ale jak koukám do tabulek alespoň v běžné laboraci nevidím zásadní rozdíl.

bombero

11. 08. 2020, 14:14

Martin23- a nějaký protiargument by nebyl k těm dohadům dole, když je to dle vás absurdní? A já dnes už udělal už tisíce kroků a nic jsem při tom o ruských zbraních neviděl...

Martin23

11. 08. 2020, 13:43

Ano, to že Rusové neumí ruční zbraně je vidět na každém kroku.
Co to zase je za absurdní debatu?

Cyklista

11. 08. 2020, 07:31

Milý Ivane, tak nějak cítím, že tvůj příspěvek má být ironický a kupodivu není. Možná se vám to do Leningradu nedoneslo, ale američani po startu a přistání SpaceX už ruské raketové motory nepotřebují. Nevím o tom, že by rusáci měli nějakou převratnou počítačovou technologii a po uvalení sankcí za okupaci Krymu jim ani nikdo nic takového neprodá. Zřetelně je to vidět na tanku Armata, který bez francouzských a izraelských přístrojů nefunguje a ministerstvo dál objednává T90. Stejně tak stíhačky. Rusáci ve své aroganci prakticky kolem sebe nemají přátele, jen poddané a letadla nemají komu prodávat.

bombero

11. 08. 2020, 07:27

Ivan-a nejsou snad na úrovni rozvojové země?S ekonomikou na úrovni itálie?jediné, co trochu umí, jsou zbraně.Škoda, že jste nezmínil také něco, co by používali obyčejní lidé na clém světě.Ne jen věci, k vzájemné likvidaci Jinak s tím titanem je dobrý for.Možná ho mají největší zásoby, ale objevil ho angličan, první ho dokázal "vyrobit" (i když nevím, jak se dá vyrobit chemický prvek) novozélandan a proces, který se dnes využívá při těžbě vymyslel lucemburčan. Nějak mi tam chybí ta ruská stopa....

Adam Semerád

11. 08. 2020, 05:45

Překvapilo mě, že chtějí jít do vlastní pistole když na okraji Moskvy je supermoderní továrna na pistole GLOCK (ano po Rakousku a USA je už asi 12 let továrna v Rusku) proto FSB a některé útvary policie jsou vyzbrojeny GLOCKy. A na záběrech ze Syrie jsou taky GLOCKy. Co se životnosti týče nezapoměňte ze 9mm Luger u Rusů je o hodně silnější než náš (něco na způsob +P nebo +P+) s tímto nábojem je 10000 výstřelu pořád dost dobré. Pro zajímavost udávaná životnost původní ČZ75 je jen 5000 s normalníma nábojema. Záruka GLOCKu je 40000 normalních nábojů.

ivan

10. 08. 2020, 22:33

jasně, tato rozvojová země bez počitačů a bez kvalitních technologíí..... nelétá do vesmíru (od USA kupuje motory do raket....), jejich stihačky vč. SU 57 sotva lítají, protiletadlové rakety se netrefí ani do 1km vzdáleného letadla, ponorky taky nic moc.... ani netuší co je titan... kdože ho uměl první vyrobit? bez našeho GPS netrefí domu.....atd...... vy jste jak naši novináři, plně informovaní a objektivnost sama....
jak kvalitní je ta zbraň nevím, ale fungování od -50 .... no...

bombero

10. 08. 2020, 17:56

Barzoj- tak proč je tedy vyrábějí? Žeby 100% na export pro NATO a PČR?Překvapuje mě, jak někdo dokáže udělat závěry z jednoho reklamního záběru
https://www.natchezss.com/tulammo-handgun-ammunition-9mm-luger-115-gr-fmj-1150-fps-50-box.html

Roman

10. 08. 2020, 14:31

Barzoj: Hlavně Ženevská konvence se týká mezinárodních konfliktů, jako nepoužívání střeliva se zvýšeným ranivým účinkem, že musí být zjistitelné na rentgenu aj. Ale v rámci národních ozbrojených složek mají státy volné ruce a klidně mohou používat i sekané olovo.

Jura

10. 08. 2020, 14:12

Barzoj, Naše policie bojuje ve válce? Tím deflektorem asi myslíte poloplášť zjednodušeně, novinářsky aby to vyznělo co nejdramatičtěji je to Dum Dum.
A takoví myslivci to by jste teprv koukal co používají, před mezinárodní soud s nima! Pro nechápavé: bylo použito stopové množství sarkasmu a nadsázky.

Ilja

10. 08. 2020, 13:51

Standartní pistole, jistě známe lepší, důležité je i střelivo, ale myslím si, že pro armádu má pistole solidní parametry. Vojáci obecně a v každé armádě nejsou geniální a tato pistole může "nahradit" i kladivo v boji zblízka.
Střílel jsem z Nagana a tím vlastně začínali. Pistole TT byl kanon a potom již další moderní pistole, sice vždy průměr, ale nikdy ne podpruměrný výrobek. Střelivo je důležitá součást zbraně a na to již i Rusové přišli. V čem se mýlím?

Barzoj

10. 08. 2020, 13:49

:frowning2:Na snímku jsou vidět náboje. nemají vhloubení (deflektor)! Dle Ženevské konvence je zakázané použití nábojů s vhloubením, které má naše Česká policie. Udivuje mne, že často odsuzované Rusko tuto konvenci dodržuje, ale západní státy, i NATO nikoliv!!! Deflektor způsobuje trhání orgánů, těžko opravitelné operací, nikoli hladký průstřel - zranění!!!

bombero

10. 08. 2020, 13:23

Jaromír Sládek- tam bych to možná i dokázal pochopit. jestli to má fungovat od -50 do +70st, tak si myslím, že všude budou zemědělský vůle, což bude mít vliv na životnost zbraně. Ale pořád si tak nějak nedokážu představit ovládání v zimních rukavicích, které v těch -50 asi budou potřrba:sunglasses:

bombero

10. 08. 2020, 10:40

Nevím, ale na první pohled mě napadly hned 3 věci. Sice armádní fullsize, ale plná okolo kila?To měl Heckler & Koch USP před 30 roky.Pak pojistka na závěru?To jsem hodně dlouho neviděl a naposled vypouštění zásobníku, hlavně v rukavicích